toinen lapsi tulossa, kannattaako ottaa äitiyspakkaus?

Mie jättäsin ottamatta.. Perusteluna siihen et ostas sillä rahalla sit vaikka vauvalle maitoo, JOS tarvii tai vaippoja... Mulla ainaski niin pirusti tuota pientä vaatetta et en kerkiis pitää vauvalla jos toinen joskus sattuu vielä tulemaan.
 
Jos meille olisi pikku kakkonen tulossa, niin en varmaan ottaisi ä-pakkausta. Edellisestä on vielä hyväkuntoiset toppahaalarit ym. tallella. Enkä tarvitse niitä pakkauksen mukana tulevia esitteitä... Ja todettu on sekin, että kaikki ä-pakkauksen vaatteet ei välttämättä miellytä. Kaupastakin saa toisinaan halvalla lastenvaatteita ja vieläpä ihan kivan näköisiä =)
 
Mä en ottanut toiselle ku esikoisen (ikäeroa tasan 2v.) pakkaus on tallessa enkä tarvi kaksia makuupusseja (tai itseasiassa kolmatta ku on saatu sukulaiselta toinen makuupussi) peittoja, haalareita, oppaita, kynsisaksia, kypärämyssyjä, harsoja, harjoja yms. Vaatteita paketissa on niin vähän (muistaakseni 10kpl) et 140 eurolla saa varmasti enemmän ja mieluisampaa...

Itse käytin sen 140e esikoisen avorattaisiin (käytetyt), seisomalautaan yms tarpeelliseen.
 
Glow
mä en ota pakkausta, oon nyt aika varma. Esikolta ei oo jäljellä mitään, täyttää jo 5v. Mut ei tossa pakkauksessa oo paljoakaan sellaista mitä välttämättä haluaisin. Ihan nättejä vaatteita ja toppiskin. Mutta! Meidän vauva syntyy helmikuussa, toppapuku on aivan liian suuri, joten ostan (käytettynä etsin) pienen toppiksen. Vaatteita yms. tulee ostettua itse kuitenkin. Ja tuttavakin on jo tarjonnut heiltä pieneksi jääneitä vaatteita. Seassa taitanee ollakin meiltä lähtöisin olevia vauvan vaatteita. Kierrätys kunniaan :D
Josta tuli mieleen, että täälläpäin on kiva liike, jossa myydään lasten käytettyjä vaatteita ja tarvikkeita. Tein sieltä jo pari ihanaa ja edullista vaate löytöä :heart:
 
mä en aio ostaa. Mulla on kaikki 2007 pakkauksesta jäljellä ja suurinta osaa vaatetta en edes käyttänyt.

Ja tärkein asia on se että laatu on todella surkeeta. Monet vaateet on käyny ihan muutaman kerran pesussa niin nyttää jo tosi nuhjusilta.
Henkka maukan vaatteetkin jopa on parempi laatusia. Mutta sitä se teettää kun ei suomalaista enään ole.

Eli mielummin otan sen 140? ja saan enemmän sillä tarpeellista tarvaraa. Pakkauksessa oli paljon meille turhaa/ei toimivaa.

Ei nyt toista pakkausta ei missään nimessä tule.
 
Muffelo
Mäkään en ottanut kakkoselle, kun esikon kanssa ikäeroa oli 1v6kk ja vaatteita oli riittämiin, eikä sen vuoden pakkauskaan oikein innostanut. Käytin rahan kaksostenrattaisiin.

Nyt kolmoselle otan taas, kun pakkaus vaikuttaa mukavalle tänä vuonna ja makuupussi ja peitotkin alkavat olla aika kuluneita kahden käyttäjän jäljiltä :)
 
Kyllä mä taidan ottaa paketin. Esikon paketista (4,5v) on osa jäljellä ja kakkosen (7,5kk) on kaapissa.. Niitä on kiva hypistellä ja positiivista että ei o sama paketti ku viime vuona jotai erillaista.
 
mä miettiny tuota ihan samaa...oon vähän kiikun kaakun.Ku se fiilis o vaa nii ihana ku saa hakee sen postista ja hypistellä niitä kaikkia juttuja.Ne vaatteet on hyvä laatusia mun mielestä.Ja kotona käytännöllisiä...ja´kotonahan pienen vauvan kanssa suurimmaks osaks ollaan.Kaikenlaisia muita vaatteita yleensä saa sitt kaikilta kamuilta jne...ni niitä kertyy sit silleen.Mulla on kyl aika paljon vaatteitapikkusesta tuonne 7v asti...osa on maalimalla kierroksella mut nyt rupee palaileen mulle... :) kierrätetään kavereije keske.
Mut oon kyl enempi kellallaa siihen suuntaan et otan paketin...mut voishan sen 140 e sijottaa vaikka autoistuimeen...hmmh...ei tiiä..pian se on ees sekin päätös. :D
 
Täällä myös OUTO!! :LOL:

Oon jokaiselle NELJÄLLE ottanut äitiyspaketin!!Mun mielestä on joka kerta ollu oma viehätyksensä saada paketti ja isoommat lapsetkin ovat innolla tutkineet pakettia.
Mun mielestä se rahallinen korvaus on aika mitätön verrattuna pakettiin.
Mutta jos lapset pienellä ikävälillä niin sit kantsii varmaan miettiä.Meille tulee 4 kymmeneen vuoteen.

Äiti-66 RV 38
 
Onko joku ottanut kakkoselle pakkauksen ja jäänyt käyttämättä?

Meillä tulee ikäeroa 2,5 vuotta ja ajattelin jättää ottamatta. Esikoisen pakkauksestakin jäi tosi paljon vaatetta käyttämättä kun ne mintunvihreet oli musta vaan niin rumia. :/ Saatiin lahjaks paljon vaatteita ja tuli sit käytettyä niitä kun oli nätimpiä. Toisaalta tää pakkaus olis nyt paljon nätimmän värinen... Eniten harkitsen sitä vielä sen kestovaipan takia. Mutta eihän siinä ole mitään järkeä, koska 140 eurolla saa kestovaippoja aikamoisen läjän!?

Äh, vaikea päätös. Olishan sitä kiva taas hypistellä, mutta tota vaatetta on kyllä vinot pinot jo kaapeissa. Toppahaalareitakin on varmaan kolmet alle 80 senttiset...
 
Mä otin esikoiselle 2003, seuraavalle v 2005 en ottanut koska en tykännyt esikoisen äp:n vaatteista monestakaan ja suurin osa jäi käyttämättä, tosin kaikki lakanat sun muut oli tosi tarpeellisia. Tälle kolmannelle otin ja tykkäsin lähes kaikista ja käyttöä tulee varmasti! Onhan tuo pakkaus muuttunut hurjasti vuoden 2003 pakkauksesta mm. haalarin osalta ja bodyt sun muut ei oo enää kuviollisia ja nyt oli neutraalit väritkin jotka käy molemmille. Esikoisen pakkaus lila-keltanen.
 
Otin toiselle lapselle pakkauksen, esikoiselta oli vaatteita jäljellä mutta monet tai lähes kaikki paitsi pakkauksen vaatteet aika hempeän tyttömäisiä. Toinen lapsi oli poika ja olin tyytyväinen, että pakkauksen otin. Ja nytkin kolmannelle otan pakkauksen juuri siitäkin syystä ettei se raha ole niin suuri, ja meillä on osa vauvan vaatteista kiertänyt sukulaisilla joten kulumaa alkaa olla. Saa kolmonen jotain uutta, kun kaikki muu onkin sitten melkein isommilta sisaruksilta perittyä =)
 
minä en ottanut tälle kakkoselle koska kaikki esikoisen vaatteet oli tallessa ja pakkauksessa tulee paljon sit sellaista jotka on ekan jäljiltä hyvässä kunnossa.
mä sain kivasti ostettua sillä rahalla vähän uutta kuopukselle.
 
En ottanu kakkoselle vaikka ikäeroa tuli 4v. Esikoiselta kaikki tallessa ja vaatetta ihan riittävästi ja tiesin että lahjaksi tulee lisää. 140? ostettiin Britaxin kaukalo. En ota myöskään tälle kolmannelle koska en tarvi niitä vaatteita vaan sille rahalle on enemmin käyttöä.
 

Yhteistyössä