Toisesta haaveilevat! :)

Heippa,

Täällä 19v. äippä haluaisi kysellä, onko muita saman ikäisiä, jotka haaveilevat jo kakkosesta? Meillä 5kk pieni mies, ja nyt jo on uusi vauva kuume! :) Mietin vain, että miten jaksaa kahden kanssa? Onko se niin rankkaa kuin kuvittelen? Mietin myös sitä, että kun miehen suvussa on kaksosia paljon, niin kuinka suuri todennäköisyys on, että tulisi kaksoset? Mieheni sisko on kaksonen, anopin siskon lapset on kaksoset, ja jossain muuallakin heidän suvussa on kaksosia. Lisäksi oma mummoni on kaksonen.. Pelottaa jos niitä tuleekin kaksi.. :s
 
Itse täytän enskuussa 19, tyttö tulee ensiviikolla 3kk ja hirveä vauvakuume! :) Tässä nyt toivotaan, että olisi keväällä jo masu pystyssä.

Itse ainakin uskon, että ihan hyvin jaksetaan kahden lapsen kanssa. Tämä esikoinenkin on ollut mitä ihanin nämä lähes 3kk. Aika suuri mahdollisuus teillä saada kaksoset kyllä. Ite oon haaveillu kaksosista, mutta meillä ei yhtään kummallakaan puolen sukua ja olishan se tosi haastavaa hoitaa 3 ihan pientä vauvaa + kun lähtee autolla johonkin niin koko takapenkki täyttyy istuimista, eli pitää kattella sellaiset joita mahtuu 3 autoon. :s
 
Heippa! Hienoa tietää, etten ole ainoa! :) Meilläkin toivon mukaan, ehkä joskus keväällä/kesällä voisi masu pömpöttää.
Meilläkin poika on ollut ehkä vähän liiankin helppo, niin oikein jännittää mikä seuraavasta tulee.. 8) Ja toivottavasti vain yksi... :) Tai, eihän sille sitten mitään voi jos tulee useampi, mutta rankkaa siitä varmasti tulee.. Onneksi on mummut lähellä. Olisipahan sitten yksi synnytys vähemmän.. :) Mies nimittäin toivoo vähintään 4 kpl lapsia.. :p
 
Hellurei!

Täytän tällä viikolla 19 vuotta ja meillä on 2 kk 2 piävää oleva poika :) Ja kyllähän tässä on itelläkin vauvakuume :p On nuo pienet vaan niin suloisia <3 Meidän poika on tosi rauhallinen eikä kyllä itkeskele ellei oikeasti ole hätä. Minulle joskus sanottiin et jos suvussa on kaksosia niin ne hyppää yhden sukupolven yli,mutta en sit tiedä pitääkö se paikkaansa. Itse olen miettinyt ihan samaa,että jos tässä vuoden sisään tulee toinen pienokainen niin onko se miten rankkaa jos on kaksi pientä vaippaikäistä lasta.. Mutta eihän sitä tiedä ennen kuuin on se toinen lapsi :p
 
Hehee meilläkin tämä esikoinen ollu erittäin helppo. Syö, nukkuu ja paskoo, ei itke muuta kuin jos on nälkä, eikä silloinkaan huuda vaan kitisee :D Oikein tyytyväinen tyttönen. Nukkunu alusta asti koko yön, herää 6-8 aikoihin syömään ja jatkaa unia 12 asti, siitä iltaan hereilä ja 8-10 aikaan nukahtaa yö unille. Meillä nyt yritystä takana 1kk ja vielä ei tärpänny. (Tytöstä tärppäs ekalla yrityksellä), saas nähä koska seuraava haluaa tarttua matkaan. :)
 
  • Tykkää
Reactions: tanzie
Itse olen kans 92-syntynyt 5kk pojan äiti, joka haaveilee jo toisesta. Täysimetän vieläkin, joten kuukautiset ei ole alanneet, eikä sitten olla yrittämäänkään lähdetty. Taistelen itteni kanssa, että pitäisikö vähentää imetystä, että saisi menkat rullaamaan vai kuinka? :(
 
Mulla on noin 1,5v lapsi ja odotan kaksosia rv 19, aika jännä että ootte tästä aiheesta puhuneet :D Ja ikää mulla siis on 19v. Täytän 20 vähän sen jälkeen kun kaksoset syntyy. Ja tuosta, että miten suuri mahdollisuus on saada kaksoset, niin ainahan se "riski" kasvaa jos suvussa on paljon monikkoja, mutta ei välttämättä tule siltikään. Meille kävi niin hullusti ettei suvussa ole ainuitakaan kaksosia ja tässä sitä nyt ollaan. Odotan ei-identtisiä kaksosia, joka tarkoittaa että multa on lähteny 2 munasolua kerrallaan ja tuohan on periytyvä "tauti" :D

Meilläkin esikoinen oli vauvana tosi helppo (eiköhän ne kaikki ole jos ei mitää koliikkia yms. ole) ja mullakin oli silloin jotain vauvakuumetta jo.. Mutta ei ruvettu heti tekemään toista kuitenkaan. Tulin sitte raskaaksi vähän ennen tytön 1v synttäreitä. Vaikee sanoa miten jaksaa kahden (tai useamman) lapsen kanssa, mutta tosi rankkaa varmasti on. Pelkkä tollanen pieni taapero vie aikalailla kaiken ajan ja huomion ja tuntuu välillä ettei riitä järki ja aika edes sen yhden kanssa, niin mites sitten kaksi. Tai no meidän tapauksessa 3 ;) Onneksi vauvan hoito menee vielä ihan helpolla, paitsi tietty ne yöheräämiset verottaa sitten osansa, kun ei voikaan nukkua päivisin kuten yhden lapsen kanssa voi. Kovasti täällä panikoidaan tota tulevaa arkea siis :) Tuskin muuten edes pelottaisi mutta kun tosiaan on toi yksi lapsi jo, joka on just tollasessa vähän vaikeessa iässä. Ja vaikee ikä sen kun jatkuu vielä piiiitkään.
 
Hui, tsemppiä teille jendde ! :)
Varmasti onnistuu kolmenkin hoito jos siihen osaa asennoitua kunnolla. Yöheräämiset tosiaan voi tehdä tiukkaa, varsinki jos pikkuset herää eri aikoihin, mutta eiköhän siitä selviä kunnialla ;)
 
Heips, olen 19-vuotias äiti. Poika täyttää ens kuussa vuoden ja mulla on ihan järetön vauvakuume.
Eka raskaus suju paremmin ku hyvin, ei ollut pahoinvointia tai kipuja, ei tullut raskausarpia ja kilojakin tuli 7... Ja paino tippui jo sairaalassa 6 kiloa alle lähtöpainon. :) Pojankin kans ollut melko vaivatonta elämää. Ainoa negatiivinen asia oli se, että synnytys kesti yli 24 tuntia ja olin ehtinyt nukkua vajaat 3 tuntia, kun alkoi kivuliaat supparit... Niin ja epiduraalin vaikutus ehti loppua ennen ponnistusvaihetta.

Miten muilla on sujunut raskausaika ja synnytys?
 
Ihanaa, että meitä on näinkin paljon! :) <3 Tsemppiä kaikille yrityksiin!

Minulla oli myös synnytys ainoa negatiivinen asia. :/ En uskaltanut ottaa epiduraalia silloin kun olisin saanut niin sain sitten kohdunkaulan puudutteen ja minulla kanssa oli koko vaikutus häipynyt kun päästiin ponnistusvaiheeseen.. :s Ei ollut mukava kokemus.. Mutta kuitenkin oli suht nopea kun kesti vain 8,5h :)
Salla-Maaria älä pelkää, eikös yleensä sanota, että toinen on jo nopeampi? :) Toivotaan ainakin.. 24h on tosi pitkä.. :/
Niin ja raskausaika sujui mulla hyvin ilman mitään erikoisia ongelmia, tietty oli niitä perinteisiä oireita ym. ja loppu raskaudessa oli ihan h*elvetin moiset turvotukset ja jalat oli koko ajan puutuneet.. En ihmettele että oli, kun oon katsellu jotain raskauskuvia, niin mun jalat on niissä ihan siniset.. ;O :D heh..

Ja tuplasti onnea sulle jendde! :flower:
Minäkin sinänsä toivoisin kaksosia, mutta sitten taas se saattaa olla minulle ainakin vähän turhan rankkaa.. :s Mutta hyvä puoli olisi se, että ei sitten tarvisi olla pyöreenä ja synnyttää niin montaa kertaa.. :D Hehhe..
 
Nyt vähän jänskättää hih! :D Ollaan huomattu, että tissit on taas kasvanu ja välillä aristaa + menkat on 6 päivää myöhässä, masussa myöskin vähän turvotusta. :) Kävin isin kanssa tossa pihallakin yks päivä ni heti kun se näki mut niin kysyi oonko raskaana, ku kuulema näytän siltä :eek: (ei siis meinannu että olisin pyöristyny yms)
Tässä joku päivä käyn ostamassa testin ja toivotaan, että plussaa näyttää :D?
 
Minä olen 20vuotias ja esikoisella tulee huomenna 7kk ja kakkonen yrityksessä. Meillä on suvussa kanssa kaksosia, ja kun se hyppää aina yhen sukupolven yli niin meillä se nyt on hypännyt kaksi sukupolvea eli en tiedä onko ketju katkennut vai saanko suurella todennäköisyydellä kaksoset. Meillä poika on kuin aurinko, toki kun vielä noin pieni niin voi muuttua vielä paljonkin, mutta tähän asti tosi helppo lapsi, varmasti vielä vaikeutuu en tuudittaudu siihen että nyt on helppo lapsi. Mulla kanssa kaikki samat oireet kun esikoista odottaessa, mutta jo kaks testiä näyttänyt negaa ja menkat 9päivää myöhässä. Noh tulee jos on tullakseen.
 
Mä ilmottaudun vielä listan jatkoksi! Meillä on nyt 7kk pieni poika ja mulla alkoi vauvakuume varmaan 2kk synnytyksen jälkeen. Olin niin ihastuksissani meidän ihanasta pienestä vauvasta, että halusin heti samantien toisen sen kummemmin ajattelematta :DNyt mä olen sitten taas raskaana rv 17 ja pikkuhiljaa alkaa pelottaa että miten mä pärjään kahden niin pikkuisen kanssa. Mutta eiköhän se siinä suju, rankkaa tulee olemaan, mutta aina se on sen arvoista ! :)

Onnea kaikille vauvanyrittäjille ;)
 
Noniin masuilija :) Mutta kyllä se yllättäen loppuu se vauva- ja raskauskuume kun sitten raskaaksi tulee :D Ainakin mulla kävi niin. Nyt olen niin keskittynyt esikoisen hoitamiseen ja muihin arjen askareisiin että suurimmaksi osaksi ajasta mä en edes muista olevani raskaana.. Mutta silloin kun muistan olen todella onnellinen että meidän pikkumies saa leikkikaverin <3
 
IMN
Täälläkin (piakkoin) 19v toisesta haaveileva! Esikoinen nyt 2v 3kk ja toista on yritetty puolisen vuotta. Aina hirveä pettymys kun tekee nega-testin tai menkat alkaa :/
Nytkin kp 31/26-29 ja testi näyttää negaa.

Ja pakko nyt päästä pätemään vielä sen verran noista kaksosista, että nehän ei ikinä ole isästä kiinni periytymistä ajatellen, vaan pelkästään äidiltä tyttärelle voi periytyä tuo kahden munasolun irtoaminen kerralla ;)
 
Viimeksi muokattu:
Täälläkin 19-vuotias 7 viikkoisen tytön äiti ja toinen nyt jo haaveissa:) kauhea vauvakuume :D mies ei vaan oo vielä samalla viivalla... :( mut kyllä mä oon sitä pikkuhiljaa lämmitelly ajatukselle että keväällä alkais yrittämään :) en malttais odottaa! <3
 
Lapsi on nyt 1,4 wee, itsellä ollut kova vauvakuume jo abouttia vuoden, mutta mies ei suostu yrittämään vielä :D Ensi kesän lopussa varmaan sitten ajankohtainen sekin, ei vain millään jaksaisi odottaa! Täytän kesällä 21
 
IMN
Nyt kp 39/26-28. Viimeksi testinäytti negaa torstaina kp 33. Tässä sitä ny ootellaan että alkais pissattaa ja pääsis testailemaan :D Alkaa kyllä vähän jo toivo loppua tän kierron kanssa, kun ennen ollut niin säännöllinen.
Parin tunnin päästä olis hammaslääkäri ja sinne esilääkityksenä diapam, tietääkö kukaan miten haitallista diatsepaami on alkuraskaudesta? Jos tuo testi nyt sattuisikin positiivista näyttämään.
 
Täällä pian 20-vuotias naikkonen, jo yhden lapsen äiti ilmoittautunee :) Kolme keskenmenoa lyhyessä ajassa takana, gyne yksityisellä tiistaina. Toivottavasti menetyksiimme selkenee syy. Itse veikkaisin liian ohutta kohdun seinämää.

Tänään kp 27/28-30, eikä sen erityisempiä menkkatuntemuksia. Tissit kipristelee, alavatsaa juilii kerran kaksi päivässä, itkettää, väsyttää.. Osa musta haluaa uskoa uuteen plussaan, mutta osa taas pelkää sitä.. Yksikin menetys vielä, niin kohta jää vauvahaaveilu taka-alalle.. :( Onneksi meillä on tuo meidän melkein 1v2,5kk prinsessa piristämässä päiviämme :heart:
 

Yhteistyössä