Toiveena vauva 2016-2017:n plussanneet

Onnea Kultapallero! Siitä se lähtee, kyllä niitä oireita ehtii vielä tulla. :D Itse muistan , että aloin ekan kolmanneksen loppupuolella olla jo ihan kertakaikkisen täynnä sitä etovaa oloa ja väsymystä. Ärsytti kun oli nälkä, mutta mikään ruoka ei tuntunut houkuttelevalta. :LOL: Nyt oon huomannut, että pahoinvointi on ajoittain taas mukana ja läheskään kaikkea ei tee mieli syödä, mutta on tämä silti pienempää kuin silloin alussa.

Noi ensimmäiset viikot on kovin pitkän tuntuisia! Tsemppiä ja nauti "matkasta"!:love:

Mamadread ja itu 32+3
 
11.2.2016 Sondee / 20 / 1. lapsi

7/2016
8.7. Pumpulipallero /29 / 1. lapsi
9.7. Kuhmura / 27 / 2. lapsi - TYTTÖ syntyi 2.7.
24.7. hampula / 27 / 2. lapsi
Evemum / 4. lapsi
Hendu79 / 35 / 3. lapsi
Joie / 32 / 3. lapsi

8/2016
1.8. Elsa84 / 4. lapsi
30.8. Trady / 24 / 1. lapsi
Haaveilija15 / 22 / 1. lapsi
cherrytomato / 24 / 1. lapsi


10/2016
3.10. jenna91 / 3. lapsi
4.10. Cembalo / 26 /
6.10. inasofia / 26 / 2. lapsi
6.10. Plussaplussa / 22 / 2.lapsi
12.10. Hetelmä16 / 26 / 1. lapsi
24.10. Salapoliisitar / 29 / 1. lapsi
28.10. Mandee / 23 / 1. lapsi - TYTTÖ syntyi 8.11.
31.10. Merenaalto / 31 / 3. lapsi


11/2016
12.11. Nessu87 / 29 / 2. lapsi
13.11. Huuhaa-89
23.11. vauvahaaveita / 32 / 4. lapsi
Maicy
Pjawla


12/2016
28.12. Miwwi / 25 / 2. lapsi
Autumn
Pauliinali


1/2017
12.1. Neitonen_82/ 34 / 3. lapsi
21.1. mamadread / 30 / 3. lapsi


2/2017
3.2. selkkis
4.2. bejbi


3/2017
5.3. Pieni haave / 31 / 1. lapsi
14.3. ÄippäVm82 / 33 / 5. lapsi
14.3. mukipukipuu / 27 / 2. lapsi


5/2017
12.5. Sara G / 31 / 4. lapsi
14.5. Evelin2 / 36 / 1. lapsi
26.5. Spukka / 24 / 1. lapsi
Maya123
Keijupölyä

7/2017
20.7. saraheinä / 5. lapsi
26.7. Kultapallero

8/2017
1.8. Bea S / 3. lapsi
19.8. Nachsal / 4. lapsi
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Kultapallero! Siitä se lähtee, kyllä niitä oireita ehtii vielä tulla. :D Itse muistan , että aloin ekan kolmanneksen loppupuolella olla jo ihan kertakaikkisen täynnä sitä etovaa oloa ja väsymystä. Ärsytti kun oli nälkä, mutta mikään ruoka ei tuntunut houkuttelevalta. :LOL: Nyt oon huomannut, että pahoinvointi on ajoittain taas mukana ja läheskään kaikkea ei tee mieli syödä, mutta on tämä silti pienempää kuin silloin alussa.

Noi ensimmäiset viikot on kovin pitkän tuntuisia! Tsemppiä ja nauti "matkasta"!:love:

Mamadread ja itu 32+3
No hitsi kun onkin pitkän tuntuisia... haluis jo kertoakin kaikille kun sukulaiset niin jo odottaa että millon me lisäännytään :D Meidän koko sukuun kun ei oo yli 15 vuoteen edes tullut lisäystä...
 
Mulla tuo LA on 20.7. :)

Pahoinvointi ja oksentelu on kyllä rantautunut aika tehokkaasti, yölläkin saa olla pää pöntössä :( Mutta jospa tähän tottuu taas. Ja kyllä se ehkä puolenvälin tienoilla hiukan laimenee. Mutta aiemmista raskauksista tiedän ettei tule menemään ohi missään vaiheessa vaan pahoinvointia on päivittäin ja oksentaakin saa lähes päivittäin. Mutta eiköhän sitä kestä, alku on aina hankalaa :)
 
La 19.8./Nachsal/ 4.lapsi

Tännekkin ilmoittaudun. Eilen tehty testi dpo12 ja selkeä plussa. Vielä hyvin epäuskoinen oli ja pelottaa kuin kaikki voi mennä vielä huonostikin.
 
Hei vaan kaikille ja onnea uusille plussanneille! Täällä alkanut rv 27 eilen. muita oireita ei ole ollut mutta nyt muutamana yönä ollu peräkkäin vatsakramppeja, jotka saa siirrettyä reisikrampeiksi laittamalla jalat koukkuun. krampit eivät kestä kauan, ehkä 5min yhteensä. mitä lie tarkoittaa :D

Rakenneultrassa selvisi että toinen poika tulossa. luvassa varmasti aikamoista menoa ja melskettä. esikko on ainakin erittäin kova vipeltäjä :D

Äitiyspakkauskin tuli jo viimeviikolla. ihan kiva oli :) äippälomakin jo haettu ja alkaa vajaan kahden kuukauden päästä. jee :) seuraava neuvola vasta ens vuoden puolella, uudelleensynnyttäjille ei oo kelaneuvolan rv22-23 jälkeen täällä mitään ennen lääkärineuvolaa jotain rv31-32 paikkeilla.
 
  • Tykkää
Reactions: mamadread
Mukipukipuu, mulla oli ihan sama, että neuvolakäyntejä ei ollut kela-neuvolan jälkeen kahteen kuukauteen. Se tuntui aika hurjalta! :eek: Muutenkin olen ihmetellyt tätä säästämisjuttua. Ehkä alkuraskaus meneekin vielä pitkillä väleillä, mutta mulla oli viimeksi neuvola rv 31 ja seuraava on rv 35+5 muistaakseni. Että aika harvoin niitä tässä viimeisellä kolmanneksellakin on.

Täällä maha kasvaa tasaisesti. Olen ollut jo rv 28 asti saikulla ja ravannut äippäpolilla tarkastuksissa kahden viikon välein ennenaikaisen synnytyksen uhkan vuoksi. Äippäloma alkaa kuitenkin virallisestikin jo häämöttää, ensimmäinen päivä on ensi viikolla. :) Lisäksi viikkoja alkaa olla jo hyvin kasassa, muutaman päivän päästä synnytystä ei enää lähdetä estämään, jos se alkaa.
Maha kasvaa yläkäyrien yläpuolella ja liikkuminen alkaa olla tosi hankalaa. Olen henkisesti niin valmistautunut synnyttämään joulukuussa, etten tiedä, menen ihan sekaisin, jos tämä kaveri haluaakin olla mahassa laskettuun aikaan asti. :D

Onnea Nachsal plussasta! :love: Ja saraheinälle tsemppiä pahoinvointiin.

Mamadread ja itu 33+4
 
Nyt ois 7+1 meneillään, kuitenkin eilen ja tänään tullut mun mittapuun mukaan todella runsasta vuotoa ja vähän tuntuisi että ehkä raskausoireitakin kadonnut.. rinnat vielä kipeet kuitenkin. Soittelin neuvolaan niin sanoivat että ei kuulosta vielä kovin pahalta, että ens viikkoon menis.. päivystykseen tietty jos kivut yltyy ja vuoto.

Tää epätietoisuus on ihan kauheeta. Pelko keskenmenosta kolkuttaa kokoajan takaraivossa. Noh, toivotaan parasta :/
 
Nyt ois 7+1 meneillään, kuitenkin eilen ja tänään tullut mun mittapuun mukaan todella runsasta vuotoa ja vähän tuntuisi että ehkä raskausoireitakin kadonnut.. rinnat vielä kipeet kuitenkin. Soittelin neuvolaan niin sanoivat että ei kuulosta vielä kovin pahalta, että ens viikkoon menis.. päivystykseen tietty jos kivut yltyy ja vuoto.

Tää epätietoisuus on ihan kauheeta. Pelko keskenmenosta kolkuttaa kokoajan takaraivossa. Noh, toivotaan parasta :/
Voi kurjuutta. Jos yhtään lohduttaa, niin mulla on kahdessa raskaudessa vuodellut alkuviikoilla. Ilmeisesti istukka on ollut jotenkin kohdunsuulla hankaamassa tms. Molemmissa raskauksissa istukka on sitten kiinnittynyt etuseinään. Ekassa raskaudessa ei vuotanut ja istukka oli takaseinässä. En sitten tiedä, onko paikalla oikeasti mitään väliä. Voishan toi olla hormonaalistakin vuotoa, "kuukautiset". Tai hematooma? Tsemppiä!
 
  • Tykkää
Reactions: Kultapallero
Voi kurjuutta. Jos yhtään lohduttaa, niin mulla on kahdessa raskaudessa vuodellut alkuviikoilla. Ilmeisesti istukka on ollut jotenkin kohdunsuulla hankaamassa tms. Molemmissa raskauksissa istukka on sitten kiinnittynyt etuseinään. Ekassa raskaudessa ei vuotanut ja istukka oli takaseinässä. En sitten tiedä, onko paikalla oikeasti mitään väliä. Voishan toi olla hormonaalistakin vuotoa, "kuukautiset". Tai hematooma? Tsemppiä!
Vuoto loppui ja oireet ovat tulleet takaisin, joten eiköhän se tyyppi tuolla vielä hengaile <3 Oiskohan noi ollut sitten muka "kuukautiset". Kesti kaksi päivää isompi vuoto. Harmi että 10 pvä pitää vielä odottaa ekaa neuvolaa.
 
  • Tykkää
Reactions: mamadread
Miulle ei oo jostain syystä tullu ilmotukset perille tästä keskustelusta! Täällä siis LA onkin 27.5. kun piti opetella laskemaan Ja öö öö... Johan tässä puoliväli vilkkuu silmissä ja rakenneultraankin on enää pari viikkoa. Myös tosin tiedetään jo sukupuoli, ku tehtiin NIPT-tutkimus nt-ultran jälkeen. Kromosomit kaikki ok mitä pystyy kattomaan ja nyt sit vaan ootellaan... Pääkipua on ollu Jan lantionpohjanlihakset vaan hävis nyt mietin et miten hitossa saan enää harjotettuu niitä. Aiemmin ei siis ongelmaa mut nyt ihan ihme juttu.. Mietin et saakohan semmosia kuulahommia käyttää raskausaikana? :)
 
En kyllä osaa sanoa, saako niitä kuulia käyttää raskauden aikana. Varmaan kannattaa ainakin olla tarkkana hygienian kanssa ettei tuu tulehduksia. Lantionpohjan lihaksia voi kyllä harjoittaa ihan jumpallakin, aloittaa sillä että pystyy paikantamaan virtsarakon, toosan ja perän lihakset ja sit niitä yksitellen jumppailla ensin. Kestävyysharjoituksena voi olla yksitellen supistaa lihakset, hengittää syvään ja sitten yksitellen rentouttaa ne. Mut netistä löytyy varmaan hyviä ohjeita.
Ihanaa Spukka, että oot jo noin pitkällä! :love: Pidättekö sukupuolen salaisuutena?

Täällä viimeisiä viedään! (y) Toivon, että joulu ainakin menee vielä kotosalla. Uutena vuotena tämä ois täysiaikainen ja vois siis sitten heti vuoden alussa "putkahtaa". :D Olo on jo kankea ja hankala, sellainen hyvin viimeisillään oleva. Ihanaa kyllä vihdoin olla näin lähellä maalia, tämä raskausaika ei ole mennyt mitenkään klassisen nopeasti...

Mitäs muille mammoille kuuluu?

Oikein hyvää joulua kaikille!

Mamadread ja itu 35+4
 
Heippa kaikille, tuun varovasti jo tänne kurkkimaan :giggle: haaleat plussat saatu tänään dpo11 apteekin omaan ja one stepin puikkotestiin. Jos kaikki menee hienosti loppuun asti niin 6. syyskuuta ehkä olisi jo pikkuinen maailmassa :love::love: ai että jännittää, jo kolmatta kertaa yk2 toi plussan! Toivottavasti menee raskauskin hyvin, vähän pelottaa oltaisiinko niin onnekkaita että joka plussa tulee syliin asti... :oops:
Lueskelen ketjun pikkuhiljaa että pääsen kärryille :D
 
  • Tykkää
Reactions: Nachsal
Jos minä tänne itseni tungen, kun ei sellaista "kk-ketjua" vielä ole..LA 2.9, eilen joululahjaksi sain haalean plussan, tänään paljon selkeämmän :love:

4v yritystä takana, joihin mahtuu 3km. Joten nyt koko ajan pelkää että verta alkaa taas vuotamaan..
pelottaa miksi ei plussat näy jo paremmin jne..vaikka luultavasti kaikki on aivan hyvin, viivat vahvistunu kuitenkin paljon vuorokaudessa..silti pelottaa ja paljon.
Tätä on niin toivottu ja matkalla liian monesti pudottukin :cry: jos nyt tämä nyytti tulis jo syliin asti..
Mulla ennestään edellisestä liitosta 9 ja 8v muksut, miehelle tämä on eka :)

haaveilija & rv 4+1 :love:
 
Toivottavasti @haaveilija-31 kaikki menee hyvin tällä kertaa, olette jo monta menetystä joutuneet kestämään :(

Kävin tänään ostamassa vielä pc:n liuskatestejä, jännittää kun menkkojen pitäisi tosiaan alkaa vasta viimeistään torstaina! Hienot viivathan testiin tuli, onneksi :love: en aiemmin ole ollut tämmöinen hermoraunio, yksi plussatesti riitti mutta nyt tänään ostin neljä testiä. Täytyy yrittää rauhoittua :ROFLMAO: menee hullummaksi kerta kerralta tämä touhu.

Mijau rv3+4
 
Onnea Mijau ja haaveilija-31! Muistan sut haaveilija hyvin tuolta yrityspuolen ketjusta ja olen kovin onnellinen puolestasi! Nyt vaan tarrasukkia teille molemmille ja kaikkea hyvää odotukseen! :love:

Täällä ei mitään merkkejä synnytyksestä, vaan onhan tässä vielä aikaa jäljellä. :)

Mamadread ja itu 36+2
 
11.2.2016 Sondee / 20 / 1. lapsi

7/2016
8.7. Pumpulipallero /29 / 1. lapsi
9.7. Kuhmura / 27 / 2. lapsi - TYTTÖ syntyi 2.7.
24.7. hampula / 27 / 2. lapsi
Evemum / 4. lapsi
Hendu79 / 35 / 3. lapsi
Joie / 32 / 3. lapsi

8/2016
1.8. Elsa84 / 4. lapsi
30.8. Trady / 24 / 1. lapsi
Haaveilija15 / 22 / 1. lapsi
cherrytomato / 24 / 1. lapsi


10/2016
3.10. jenna91 / 3. lapsi
4.10. Cembalo / 26 /
6.10. inasofia / 26 / 2. lapsi
6.10. Plussaplussa / 22 / 2.lapsi
12.10. Hetelmä16 / 26 / 1. lapsi
24.10. Salapoliisitar / 29 / 1. lapsi
28.10. Mandee / 23 / 1. lapsi - TYTTÖ syntyi 8.11.
31.10. Merenaalto / 31 / 3. lapsi


11/2016
12.11. Nessu87 / 29 / 2. lapsi
13.11. Huuhaa-89
23.11. vauvahaaveita / 32 / 4. lapsi
Maicy
Pjawla


12/2016
28.12. Miwwi / 25 / 2. lapsi
Autumn
Pauliinali


1/2017
12.1. Neitonen_82/ 34 / 3. lapsi
21.1. mamadread / 30 / 3. lapsi


2/2017
3.2. selkkis
4.2. bejbi


3/2017
5.3. Pieni haave / 31 / 1. lapsi
14.3. ÄippäVm82 / 33 / 5. lapsi
14.3. mukipukipuu / 27 / 2. lapsi


5/2017
12.5. Sara G / 31 / 4. lapsi
14.5. Evelin2 / 36 / 1. lapsi
27.5. Spukka / 24 / 1. lapsi
Maya123
Keijupölyä

7/2017
20.7. saraheinä / 5. lapsi
26.7. Kultapallero

8/2017
1.8. Bea S / 3. lapsi
19.8. Nachsal / 4. lapsi

9/2017
2.9. haaveilija-31 / 3. lapsi
6.9. Mijau / 27 / 3. lapsi
 
Viimeksi muokattu:
@mamadread Osalle ollaan kerrottu sukupuoli ja osalle ei :D En kehto tällä nimimerkillä kertoo julkisesti kun monet tunnistaa :)))

@Mijau Näin itekki lopulta päättelin niitten kuulien kanssa. Kai se pitää vaan alkaa metsästää niitä lantionpohjanlihaksia ihan luomukeinoin taas :D

Täällä tyyppi liikutteli itteään ekan kerran 16+6 ja sit on kerran pari viikossa pitäny älyttömät jumpat. Nyt 18+3 :)

Mitä luulette: Kuuleeko vatsaan nojaava kissa vauvan?
 
@Spukka, saattaa hyvinkin kuulla! Kyllähän eläimillä on paremmat aistit kuin ihmisillä. Onko teidän kisu ollu masusta kovin kiinnostunut? :LOL:

Kiva kun täällä on odottajia eri vaiheista, itse niin alussa ettei tapahdu mitään vielä.. Olen miettinyt milloin kerrotaan uutisista lähimmille, toisaalta olisi kiva ilmoittaa "uusi vuosi, uusi vauva"- tyylillä. Mutta katsotaan nyt :rolleyes: kahdesta ekasta ollaan kerrottu aikasin ja niin varmaan tästäkin, saa sitten tarvittaessa apua lasten kanssa jos mies vaikka joutuu ylitöihin ja ihan varmasti jossain välissä ekaa kolmannesta iskee mulle kuolemanväsy :sleep:
Jännä muuten miten tää kolmas raskaus tuntuu pelottavalta! Miten jaksan kolmen lapsen kanssa? Kaipa tämä on vaan alun järkytystä, toivottu pienihän meille tulee :oops:
 
@Mijau Kovasti se aina hakeutuu mahan lähelle. Ei tuu enää suoraan vatsalle, mut etutassut ja pään laittaa useimmiten siihen vatsalle kuitenkin. Joskus kiertää joko toisen tai molemmat tassunsa vatsan jommalle kummalle puolelle :D
Hyvä että teillä on tarvittaessa apu lähellä. Paria kaveria lukuunottamatta meidän tukiverkosto on parinsadan kilsan päässä :/ Pitäis alkaa vissiin jotain mammaverkostoa kehittelemään tänne lähelle..
Jostain muuten luin että toisen lapsen jälkeen ei oo enää väliä monta niitä lapsia on, kunhan löytää rutiinit, mut tietty tän todenperäsyydestä en tiiä kun ite ootan ensimmäistäni :D
 
Uskon itsekin että tavallaan meno helpottaa "lapsi lapselta" kun ensimmäinen on ihmettelyä, toisen kanssa on jo aika hyvin kokenut niin varmaan kolmas meneekin jo siinä sivussa :D mutta entäs kotoa lähteminen kun lapsia on enemmän kuin käsiä :LOL: onneksi asutaan omakotitalossa niin voi helposti vaikka lapsen kerrallaan viedä tarvittaessa autoon eikä aidatulta pihaltakaan kauas kukaan karkaa :D

Meillä ainakin koira sillä tavalla reagoi minun masuun ekan kanssa että enää ei saanut muut koirat tulla lähellekään. Ja sama on jatkunut lasten kanssa, herra käy komentamassa tunkeilijat kauemmas :love: teillä @Spukka kisu selkeästi jo halailee vaavia :LOL::love: ja kannattaa tosiaan alkaa etsiä äitikavereita, mulla ainakin seinät kaatuisi päälle jollei pääsisi välillä kaltaiseensa seuraan :p Onneksi raskaus ja lapset on tosi helppo tapa tutustua uusiin ihmisiin, siltä tuntui ainakin minusta kun uudelta paikkakunnalta piti ujona ihmisenä alkaa tuttavuuksia etsimään. Ei tarvinnut keksiä itsestään mitään ihmeellistä kerrottavaa :ROFLMAO:
 

Yhteistyössä