Toiveena vauva 2017-2018

Onnittelut plussaajille!!
Täällä ei vielä ovista näy, tosin kierto varmaan ainakin 30pv niin en vielä huolestu, tänään 14kp. Vähän alkaa olemaan sellasta oiretta että voisi muutaman päivän päästä tullakin.
Onko muita jotka kärsii ja todella siis kärsii kuivuudesta? mitä käytätte apuna? mulla just ovisaika on normaalimapaa mutta muuten on aika saharaa. Nyt en ole uskaltanu käyttää muuta kuin ceridalia, onkohan jotain parempaa?
Tarkoitatko jotain siis joka muuten vaan antaisi kosteutta vai sit petipuuhiin vai sekä että? Mä en osaa sanoa päivittäiskäyttöön mikä vois olla mut tossa joku aika sit luin sellasesta Preseed (muistaakseni) liukkarista joka tukee hedelmällisyyttä myös, ilmeisesti jotenkin tekee otolliset olosuhteet siittiöille ja ehkä helpottaa niiden liikkumista. En oo kokeillut mut oon miettinyt pitäiskö vaikken kuivuudesta kärsikään juuri nyt.
 
Kiitos @Paips ja @Tiituu Nyt tuntuu kyllä ihan h*lvetin pahalta jos suoraan sanon. Ensi viikolla tulee juhlallisesti vuosi täyteen yritystä. Eipä olis vuosi sitten uskonut, että tähän tullaan.

@Tiituu me mennään siis yksityiselle. Mä oon samalla gynellä käynyt pari kertaa jo itsekseni ja nyt mennään miehen kanssa yhdessä ensikäynnille. Pyydetään varmaan lähete kunnalle. Multahan on jo labrat katottu ja miehen pitäis oma näyte vielä antaa. Jos miehessä ois kaikki kunnossa voisi rauhassa letroilla ja etsiä näihin omiin ongelmiin ratkaisuja. Se olisi helpotus. Jos miehessä(kin) vikaa niin sit taitaa olla järeemmät hoidot edessä.
 
@Lumi87 saa ja kannattaa sanoa suoraan miltä tuntuu. Jos se edes jotain johonkin auttaa et voi tuntemuksiaan johonkin tai jollekin purkaa. Hyvä et oot hyvän gynen löytänyt ilmeisesti ja tutkimuksia on jo tehty. Ainakin itse ajattelen että kuitenkin parempi selvittää kuin olla epätietoisuudessa, vaikkakin riski on että uutiset ovat tosi huonojakin. Kovasti jaksamista lapsettomuus selvittelyihin ja toivon sydämestäni että te sen nyytin saatte vielä ♥
 
  • Tykkää
Reactions: Hannah4
Yk10 kp1 :cry::cry::cry:

Sitä vaan jäin miettimään kun testien mukaan ois ollut tänään vasta dpo10 että missähän nyt mättää vai oliko ovis oikeesti letroillakaan... no parin viikon päästä aika klinikalla ni sittenpähän voi kysellä.
Voi rakas <3 (Välikevennys - meinasin sanoa että sori rakastelu, kunnes tajusin mitä se tarkottaa :D mutta siis, sori että rakastelen, miten se sanotaan? :ROFLMAO:) Kovin lyhyeks jää kyllä luteaali, TOSIN mä oon saanut kaksi vauvaa samanlaisella luteaalilla, ja nyt taas oon tässä yrityksessä käyttänyt aina vaan uusia keinoja sen pidentämiseksi ja ihan jopa onnistunutkin!

@teris , mitä jos koittaisit lisätä kosteutta "sisäisesti"? Mä olen kans aina ollut melko kuiva kierrot paitsi oviksen aikaan, ja oon siihen(kin) pyrkinyt vaikuttamaan niin että saisin koko kropan toimimaan "niinkun pitää". Samaa keinoa koitan oikeestaan kaikkeen, eli tsekkaan eka että voiko koko kropassa olla joku vinksallaan mikä aiheuttaa ongelmia, ennenkun alan kokeilemaan jotain ulkosta ratkasua (siis tyyliin rasvottuva tukka, lohkeilevat kynnet, kova vatsa etc.)
 
@saaruska86 mua saa rakastella :ROFLMAO::love::love: Kiitos ihana. Mä taidan luovuttaa asiani lapsettomuuslääkärin käsiin, hän pohtikoon mitä tehdä. Mutta miten oot saanut tuota luteaalia pidennettyä? Ja endosta kirjoitit aiemmin... onko se todettu sulla jo ennen aiempia raskauksia? Tosi kurja että se vaivaa.

Ja @Tiituu mä olen sen verran rationaalinen ihminen että tieto helpottaa mua kauheasti. Ja olen tyytyväinen että tutkimukset on käynnissä. Toivon, että miehessä ei ole vikaa kun yksi lapsi kuitenkin on. Vaikka onhan tässä mennyt vuosia välissä niin kai tilanteet voi muuttua. Uskon ja toivon kuitenkin, että seuraavan vuoden aikana tulisin edes raskaaksi. Ja samaa toivon sinulle.

Ja kaiken p*skan keskellä hytkyn täällä itsekseni kun mietin mitä mies mahtaa ajatella sen meidän lääkärikäynnin jälkeen kun tajuaa mun olevan pian itseoppinut lapsettomuus- ja lisääntymisasioiden professori. :ROFLMAO: En ole kauheasti asioita miehelle avannut ettei tuu paineita tai stressiä mutta tuollahan se huomaa mitä kaikkea oon pantannut.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Tiituu
@Lumi87, mulla todettiin endo esikoisen n. vuoden ikänen (tästä viitisen vuotta siihen kun kuopus syntyi). Erottiin esikoisen isän kanssa, ja mä alotin gyneillä ramppaamisen ja endoon tutustumisen ja hedelmällisyysasioiden selvittelyn. Välissä söin paristi pillereitä endoa rauhoittelemaan ja viimesenä oljenkortena kävin jossain vitamiinianalyysissa :ROFLMAO: Mulla luteaalivaihetta selkeästi pidentää eniten jäätävä yliannostelu e-vitamiinia (paino sanalla jäätävä yliannostus :whistle: ) sekä B6 ja B12- vitamiinit. Tää koko prosessi siis lähti siitä että tunsin itseni niin lamaantuneeksi niitten gynekäyntien jälkeen. "Voidaan kokeilla tämmöstä ja tommosta mutta ei siitä varmaan oo apua koska periaatteessa semmosta ja simmosta" Huomaan selkeesti, että jos alan lomailemaan enkä kiinnitä huomiota vitskuihin, niin tiputtelut alkaa aiemmin ja lopulta ei riitä enää edes pelkkä tiputtelu vaan koko kuukautiset alkaa aiemmin. :eek:
 
Moikka,
olen täällä taustalla jo lukenut ahkeraan tätä ketjua ja päätin nyt liittyä ihan virallisesti joukkoon. Tämän vuoden ajan meillä ei ole ollut mitään ehkäisyä (eli on saanut tulla, jos on tullakseen) ja nyt vihdoin sitten pari päivää sitten syntyi päätös siitä, että vauva saa ihan virallisesti luvan tulla :love: Tosin eka yrityskierto menee valitettavasti työmatkalla. Mutta huhtikuulle on jo varattu lemmenloma oikealle viikonlopulle ;)

Eli siis Ingaliini (31) / kp2/27-28 / 1.lapsi / yk1
 
@saaruska86 mistä sitä e-vitamiinia saa jäätäviä määriä? Entä b:tä? Enkä yhtään naura vitamiinianalyyseille, mä oon harkinnut jo vyöhyketerapiaa ja homeopatiaa. Kattelin yli puoli vuotta taaksepäin kalenterimerkintöjä. Ovistahan en oo saanut bongattua kuin muutamasti mutta aina kun ollut ovikseen viittaavia oireita, menkat tulleet 9-10pv sisällä. Oletan että ei ole kunnon oviksia ollut ja jos nyt se rakkaudella kasvatettu folli on irronnut niin oletan keltarauhasen olleen syystä tai toisesta heikko. Onneksi pian pääsee taas gynelle ja sattuu se ensikäynti nyt hyvään aikaan letroseurannankin kannalta. Saa nähdä onko tässä kierrossa useempi ultra/joku lisälääke/irrotuspiikki. Jännittää ja ahdistaa. Tuli itkut itkettyä niin nyt taas vähän helpompi olla.

Mutta kyllä on syvältä kaikki ovisongelmat, endot ym. Miettii miten luonnollista on saada vauvoja ja miten kamalalta se tuntuu kun oma keho ei osaakaan sitä maailman normaaleinta asiaa. Ja miten moni pieni asia tähänkin vaikuttaa...
 
Mä syön Solgarin e-vitamiinia, 268mg per tabletti ja syön kaks päivässä, tai kaks jokatoinen päivä ja yhden jokatoinen, riippuu vähän. Tai välillä yhden päivässä ja lisäksi vehnänalkioöljyä. Semmosta 500mg päivässä oon pitänyt semmosena ohjenuorana, on vielä turvallinen vaikka onkin selkeesti suosituksia korkeampi.
Sun pitäis nähdä mun vitamiinimuistiinpanot, mihin oon tehnyt taulukon että mitä minkäkin verran ja vieressä lista että mitä tulee mistäkin valmisteesta ja minkäverran, että pysyy kärryillä :D Jep, statistiikka ja data, ja tilastot ja käppyrät :love::whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: Dandy90 ja Hannah4
Minut saa poistaa kokonaan listoilta, myös taustalta.

Minun osalta unelma äitiydestä oli tässä. :cry: Sain lääkäriltä musertavia uutisia... AMH-arvo on niin matala, että mun munasarjojen toiminta on hiipumassa täysin ihan lähitulevaisuudessa. Hoitoihin olisi kiire, mutta koska en ole parisuhteessa miehen kanssa, en häntä voi enkä aio pakottaa kanssani sille tielle. Ja yksin minulla ei ole varaa...:cry:

Kaduttaa ja olen vihainen itselleni, että odotin liian kauan... :cry:

Toivon teille muille sydämestäni parempaa onnea ja haluan kiittää vertaistuesta ja kannustuksesta, erityisesti niitä, joiden kanssa tätä matkaa on jo yli 9kk ajan tällä palstalla kuljettu... ❤
 
@MamaBlue ❤ musertavia uutisia kyllä

Kaveri kanto mulle kasan oneplus raskaustestejä. Tänää tikutettu eka dpo 10, nega. Ei mitään oloja tästä kierrosta, en siis oikein osaa toivoa sitä plussaa ollenkaan. Eiköhä tässä mennä lähemmäs kasi tai kymppi kiertoa ennenkuin nappaa.
 
Minut saa poistaa kokonaan listoilta, myös taustalta.

Minun osalta unelma äitiydestä oli tässä. :cry: Sain lääkäriltä musertavia uutisia... AMH-arvo on niin matala, että mun munasarjojen toiminta on hiipumassa täysin ihan lähitulevaisuudessa. Hoitoihin olisi kiire, mutta koska en ole parisuhteessa miehen kanssa, en häntä voi enkä aio pakottaa kanssani sille tielle. Ja yksin minulla ei ole varaa...:cry:

Kaduttaa ja olen vihainen itselleni, että odotin liian kauan... :cry:

Toivon teille muille sydämestäni parempaa onnea ja haluan kiittää vertaistuesta ja kannustuksesta, erityisesti niitä, joiden kanssa tätä matkaa on jo yli 9kk ajan tällä palstalla kuljettu... ❤
@MamaBlue oma tieni tällä palstalla on vasta aika alussa, mutta ihan hirveän pahoillani olen puolestasi! :cry:Todella musertavaa, en voi edes kuvitella miltä sinusta tuntuu. En tiedä, mitä kaikkia vaihtoehtoja on olemassa, mutta silti tulee ajatus, et eikö todella mitään keinoa ole.. Toivon sydämestäni, että sä löydät itsellesi sopivat keinot selviytyä tästä, on niin iso asia. ❤

@saaruska86 täällä toinen, jolla on kunnon päiväkirjavihko tälle "projektille", siellä taulukot & listat kierrosta ja vaikka mistä.... :)
 
Voi @MamaBlue <3 En tiedä mitä sanoa. Olen valtavan pahoillani puolestasi. Nämä tähän asiaan liittyvät tunteet on niin valtavia. Kirjoitin aiemmin, että minusta tuntuu, että jos vauvaa ei meille suoda niin sitä surua voisi verrata läheisen kuolemaan. Mutta suru on kohdattava ja se on käytävä läpi, että jonakin päivänä löytäisi taas valon. Toivon sydämestäni sinulle kaikkea hyvää. Matkaasi täällä seuranneena olisin todella suonut sinulle plussan. Voimia suureen suruusi.
 
@MamaBlue voimia. Voimia suunnattomasti kaikkeen. Ensin tämän pahimman vihan ja surun läpikäymiseen ja myöhemmin siihen, että opettelet elämään ilman tätä unelmaa ja olemaan katkeroitumatta ainakaan pahasti ja lopullisesti. En osaa sanoa mitään.

--

ON tuntuu kamalalta MamaBluen uutisten jälkeen. Mutta luteaalivaiheesta - mulla on luteaali siis n. 9pv eli selkeästi liian lyhyt, mutta ennen se oli 7pv eli parannusta on tehty. Ja nyt ollaan menossa selkeästi siihen suuntaan että dpo9 alkaa enää "vain" tiputtelu eikä menkat.
 
Paljon voimia Mamablue, todella raskas tilanne varmasti.

Nimenomaan petiin sitä lisäkosteutta kyselin..täytyykin se preseed tutkia. pelkkä sisäinen kosteutus vedenjuontina ei kyllä mulle riitä millään.
Mä kävin esikoista yrittäesä vyöhyketeriapiassa en tiedä sitten oliko siitä hyötyä, kävin sen jälkeen munajohdinten tähystyksessä joka varmasti vähän avasi mutta ei vyöhyketerapiasta ainakaan haittaa ollu.
Inhoan digitestejä, aamulla jo virhetulos ja varmasti tein oikein ja nyt päivällä taas virhetulos, jo kaksi ylikallista testiä hukkaan, eikä siis tulosta vielä tälle päivälle.
 
N23
Hauskaa että löysin tän keskustelun! Täällä on myös yksi vauvakuumetta poteva taaperoikäisen tytön äiti.
Muutama kuukausi yritystä takana ja nyt hankin ovistestit avuksi. Tänään on kp14 ja liuskatesti näyttää tältä. Digiin ei hymynaamaa. Liuskatesti ei siis vielä positiivinen?
Ylihuomenna lähdetään lapsen kanssa reissuun, toivottavasti siihen mennessä hymynaamakin ilmestyisi! :D
 

Attachments

Musertavaa @MamaBlue, voimia :unsure:!

Tervetuloa @Ingaliini ja @N23, täällä riittää keskusteltavaa. (y)

Kp 16/28 yk 3 menossa, vähenevissä määrin tullut vauvajuttuja ajateltua. Tänään aloin kuitenkin katsoa netistä äitiysmekkoa kesän juhliin. Vaikeaa kuvitella itsensä äitiysmekossa olevaksi häävieraaksi, pidänköhän asiaa epätodennäköisenä vai olenko vain vaipunut defenssitilaan kaikenlaisten vauvakuvitteluiden tiimoilta? Jos häät on kesäkuun puolivälissä, niin olisiko silloin edes vielä vauvamahaa olettaen, että raskaus alkaisi nyt?

Työt on hieman vituttanut viime aikoina ja ajattelin aiemmin äitiyslomaa potentiaalisena ulospääsynä. Nyt olen alkanut miettiä jo urani tulevaisuutta ja mahdollisia liikkeitäni tulevassa fuusiossa. Raskaana olevana olisin ollut hyvin suojatussa tilassa yt-neuvotteluita ajatellen. Ärsyttävää, kun ei oikein tiedä, pitäisikö himmailla vai olla all-in/ei mitään menetettävää -asenteella työrintamalla.

Asiasta alapäähän, tänään oli sitä kananmunanvalkuaislimaa, mitä ovulaation vaihetta se ennusti?
 
N23
Musertavaa @MamaBlue, voimia :unsure:!

Tervetuloa @Ingaliini ja @N23, täällä riittää keskusteltavaa. (y)

Kp 16/28 yk 3 menossa, vähenevissä määrin tullut vauvajuttuja ajateltua. Tänään aloin kuitenkin katsoa netistä äitiysmekkoa kesän juhliin. Vaikeaa kuvitella itsensä äitiysmekossa olevaksi häävieraaksi, pidänköhän asiaa epätodennäköisenä vai olenko vain vaipunut defenssitilaan kaikenlaisten vauvakuvitteluiden tiimoilta? Jos häät on kesäkuun puolivälissä, niin olisiko silloin edes vielä vauvamahaa olettaen, että raskaus alkaisi nyt?

Työt on hieman vituttanut viime aikoina ja ajattelin aiemmin äitiyslomaa potentiaalisena ulospääsynä. Nyt olen alkanut miettiä jo urani tulevaisuutta ja mahdollisia liikkeitäni tulevassa fuusiossa. Raskaana olevana olisin ollut hyvin suojatussa tilassa yt-neuvotteluita ajatellen. Ärsyttävää, kun ei oikein tiedä, pitäisikö himmailla vai olla all-in/ei mitään menetettävää -asenteella työrintamalla.

Asiasta alapäähän, tänään oli sitä kananmunanvalkuaislimaa, mitä ovulaation vaihetta se ennusti?

Kiitos! :)
En tarkalleen tiedä mitä vaihetta se noin niinkuin yleensä ennustaa mutta mulla tuli sitä eilen ja tänään tullut tummia viivoja liuskatestiin mutta ei vielä ainakaan hymynaamaa digitaaliseen. :)
 

Yhteistyössä