Toiveena vauva 2017-2018

@Paips onpa harmi :( mut älä luovu toivosta, kyllä se vielä onnistuu (y) kyllä se aina om rankkaa, kun joutuu alottaa kierron alusta ja ovikset ja piinapäivät kaikki uudestaan (n)

täällä dpo 11, en testaillut tänään.. nuha jatkuu, nännit kosketusarat..eilen illalla outoa kuplintaa kohdun kohdilla,välillä nipistelee ja uni on tullut kesken ohjelmien illalla ja aamulla herännyt jo 6 aikaan pirteänä, mutta jotenkin en uskalla edes ajatella,että tärppi olisi käynyt (n)
 
Siis ennen oon aina laskenut noista selkäkivuista ne dpot ja on vastanneet täysin plussakierroissa kyllä ja aina menkat alkaneet niistä kovimmista kivuista 14 päivän jälkeen :LOL: Tän päivänen oli enemmän nippailua tuolla oikeessa munasarjassa, ei enää niitä kovia selkäkipuja jotka aiemmin olleet merkki oviksesta. Mutta oletan et eilen oli ovis :)

Muoks. Ja eilen jomotti molemmille puolille sen pahimman kivun aikana
Voisko se nippailu olla sit keltarauhasesta johtuvaa. Oon ymmärtänyt et oviksen jälkeen just keltarauhanen voi aiheuttaa kipuja.
 
@kookospieni oviskipuja on mullakin vähän ennen (joskus jopa 2vrk) ja jälkeen, vaikka pahimmat loppuvat kyllä muutamassa tunnissa kun ovis on tapahtunut. Tämän olen huomannut tikuttmalla. Ahkerana oireiden kirjaajana huomasin myös, että on niitä nippailuja muutaman päivän ajan aika usein, eli voisiko tosiaan olla keltarauhasen toiminnasta johtuvaa, kuten @Tiituu tossa arveli.

Täällä kerrankin oviksen aikaan ihmeen kivutonta. Halut, mitkään limat tai kivut eivät ole ennakoineet. Tänään kp14/27-31 ja vahva, tosi selkeä ovisplussa! Tästä niin iloinen, sillä pari kiertoa on venynyt 31 vrk mikä mulle harvinaista. Nyt sitten seuraan tänään ja huomenna, luulen, et ovis on jo tänään illalla tai viim. huomenna. Mulla ei näy kovin paljon etukäteen se huippu. Mutta tämä nyt tarkoittaa, että kierto olisi sen max 29vrk, mikä on jes! :)

@Nems sulla alkaa olla piinaavan jännää, ja oireet voisi hyvinkin viitata raskauteen... Mut tietty oma kroppa kyllä on antanut sellaisia merkkejä harva se kuu, ja täällä ollaan. :D Pian pääset testaamaan! Toivotaan että olisi pieni kyydissä!

@Paips ymmärrän tuon olosi. ❤ Meillä on kolme lasta saaneet alkunsa tosi helposti, nyt viime loppukesästä asti tjot eikä ole raskaus alkanut. Ovistikuilla kolmatta kiertoa, toivon et auttaa. Teillä on tallettelut olleet tosi hyvin ajoitettuja, luteaalivaihe kuulostaa hyvältä myös. Jos ei nyt tärppää niin voisiko vielä koittaa ajoittaa rakkaudet vähän aiemmin, 4 päivää ennen ovista ja ovikseen asti? Olisi odottamassa sitten varmasti simppoja. Toivon, että pian teidän odotus päättyisi raskauteen! (y)
 
@Hannah4 ihanaa,että ovis löytyi :) ,ei muuta kun peitto heilumaan ja toivotaan,että nyt tärppää (y) mäkin löysin tässä kierrossa clearbluen digi ovistesteillä oviksen, ku ei one stepeillä löytyny, hyvä tunne kun löytyy :LOL:

Joo toivotaan parasta ,et viittais raskauteen :) se on joo jännä miten huomioi kaikki kropan tuntemukset eritavalla kun toivoo kovin raskautta :whistle: edellisestä raskauden alusta muistan vaan sen kun oli sellanen olo,että menkat alkaa ja et rinnat oli sivuilta kipeet ja päänsärkyä ja pahoinvointia aamuisin ja nälkäisenä, mut viikkoja en muista :D
 
Hitto. Mulla on tilanne, että tyttö täyttää kesällä 5 vuotta. Nyt tässä on tullut ajatus siitä toisesta lapsesta. Mä en tiedä kuvittelenko kaikenlaisia tuntemuksia ja alkuraskauden oireita. Olen yrittänyt muistella mitä ne olivat tytön kanssa, mutta ongelmallista siinä tekee se, että tulin raskaaksi kun söin minipillereitä. Ja ehdin olla jo pitkään raskaana, ennen kuin tein plussatestin. Ensimmäinen neuvola käynti oli nimittäin joskus viikolla 12. Mulla ei oikeastaan ollut mitään oireita, ei pahoinvointia tms. Ja koska söin minipillereitä, niin kuukautisiakaan ei tullut.

Tyttö syntyi heinäkuussa, joten hedelmöittyminen on tapahtunut about lokakuussa. Muistan marraskuun alussa olleen parin viikon ulkomaanreissulla ihmetelleeni miten väsyttää koko ajan. Eli tuo on oikeastaan ainoa oire, jonka tunsin/muistan. Sitten joulun alla tuli vain tunne, että olen raskaana. Ja pitkällähän sitä jo oltiin.

Nyt on tietoisesti jätetty pillerit pois tammikuussa. Koko viime viikon ollut omituisen väsynyt olo ja kamalaa menkkamaista juilintaa. Ja ihan totaalinen väsymys. Nytkin torkun tässä sohvalla. Kuukautiset tulivat normaalisti pillereiden lopettamisen jälkeen. Helmikuun alussa. Nyt niitä ei ole näkynyt Tekeekö siis mieli vain tepposia? Kun tällä kertaa sitä oikein toivoo.
 
Viimeksi muokattu:
Alkaa vissiin olla niin kova paikka mulle tää yrityksen venyminen et ulkona liikkuessa näen ainoastaan oman esikoisen ikäisiä lapsia raskaana olevine äiteineen. Tuntuu että kaikki muut samanikäisten lasten äidit on jo toisella "kierroksella", niin tutut kuin tuntemattomat. Esikoista yrittäessä näin koko ajan raskaana olevia ja nyt sit näitä "toisella kierroksella" olevia.

@Nems toivottavasti tärppi olis käynyt!

@Paips tsemppiä! varmasti tuskastuttavaa jos kerta esikoinen sai helposti alkunsa.
 
@Pepi voihan se olla tärppi käynyt, ootko tehnyt raskaustestiä? :)

@Tiituu koville saakin ottaa, on se sen verran raastavaa kuulla vauvauutisia ja nähdä raskausmasuja, kun ite toivois niin kovin omaavan samanlaisen masun :( se on ihan normaalia "loukkaantua " , kunhan osaa tarpeen tullen esittää iloista muiden puolesta vaikkei 100% olisikaan iloinen ..(tämä sen takia lähinnä, jos esim ystävä on raskaana..) enkä haluu mitenkään loukata sua :) ja kiitos,toivoen sullakin jo tärppäis(y)
:love:


Siis nimittäin mun yks ystävä on pitkään ollut ilman ehkäisyä ja haluaa vauvan ja kun kaikki ympärillä saa,ei ollenkaam osaa iloita heidän puoleStaan :( muttei myöskään tee mtn rakastumisen eteen , kuten lopeta tupakointia tai laihduta, harrasta seksiä ovulaation aikaan tai mitään muutakaan. Niin musta tuntuu pahalta , kun sit kun hän tulee raskaaks ei kukaa varmaan iloitse hänen puolesta,paitsi mä aion iloita :( toivoisin että multa ei lähde halu iloita edes hiukan ystävien puolesta ( vaikka se sattuu tietenkin) vaan osaisin laittaa omat tunteet syrjään siksi aikaa jos yritys venähtää.(n).tuntemattomat ovat asia erikseen (n)

Tulipa pitkä teksti :D ei millään pahalla ketään kohtaan, kunhan pohdin vaan (n)
 
@Nems en loukkaantunut :). Niin en mä koe kai oikein loukkaantuvani muiden raskauksista ja pystyn olemaan ihan aidosti iloinenkin muiden puolesta. Esikoisen yritysaikanakin, kun se venyi, niin oli helpottavaa huomata että kykeni olemaan ihan iloinen tai vähintään neutraali tuttujen raskauksien suhteen. Lähinnä sit omissa ajatuksissaan sitä painuu syvemmälle masentaviin ajatuksiin siitä et me ei koskaan ehkä sitä lasta saada tai jonkinlaiseen itsesäälin ja katkeruuden tunteita se nostaa pintaan, mutta ennemminkin yleensä jotain "elämän epäreiluutta" kohtaan kuin että tunteet kohdentuisi johonkin tiettyyn raskaana olevaan henkilöön. Vaikeaa selittää. Joka tapauksessa en koskaan näytä näitä tunteita kenellekään enkä puhu niistä kenellekään. Täällä vain.
 
@Tiituu Hyvä kuulla,ettet loukkaantunut :) se on tärkeää, et pystyy suhtautumaan neutraalisti tai iloisesti muiden onneen..mut toisaalta tietty ystävien pitää ymmärtää ja tukea suakin siinä tilanteessa. Vaikeita asioita miettiä :( pääasia, että saat purkaa tuntojasi edes tänne ja varmaan miehellesi tai ystävällekin :) kenenkään ei pidä jäädä yksin murehtimaan.. koska varmaan kaikilla esim täällä kuumeilijoissa on ihan samoja ajatuksia :) ihanaa et täällä ollaan toisten tukena :)
 
En voi täysin samaistua noihin tuntemuksiin mitä @Tiituu ja muut pidenpään yrittäneet käytte läpi kun ympärillä muut tulee raskaaksi helpolla, koska itsellä raskaudet alkaneet suht helposti mutta itselle kaikista kamalinta on ollut se kun itsellä meni raskaus kesken ja muilla tutuilla raskaudet menneet samaan aikaan normaalisti. Toki olen onnellinen heidän puolestaan mutta se tunne on niin hirveä, tulee vihaiseksi siitä miksei oma raskaus mennyt loppuun asti hyvin, miksen itse saanut samaa. :cry:

Aika matelee taas ja yritän pitää ajatukset jossain muussa et ens viikko tulis nopeemmin :)
 
Viimeksi muokattu:
@kookospieni Ihan kamala tunne varmasti :( ei mullakaan varmaan siinä vaiheessa enää meinais empatiaa riittää muiden raskauksille, kun itse menettäis omansa :( voimia <3

Ja toivoen aika menis pian :D
Täällä dpo 12 ja raskaustesti nega, et eiköhän menkat jo kohta ala :(
 
Komppaan kookospientä, en vielä ainakaan hypi riemusta muiden raskausonnelle... varsinkin ku muutamalla tässä elämässä pyörivällä on nyt laskettuaika samaan aikaan kun itsellä oli :cry:.. mulla ainakin tämä kevät helpottaa fiilistä (y)

Aika varma et ovis oli joko la tai su, pe tein vikan ovistestin aamusta ja melkein oli yhtä vahvat viivat..oviskipuja ei ole ollut mutta himot ja selkeä ovislima paljasti mahd. Ovuloinnin.. talletuksia tehty.

Toivon kaikille plussatuulia :whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: kookospieni
Heippa,
hyppäisin mieluusti keskusteluun mukaan :)
Itsellä ikää 26 vuotta ja toinen lapsi olisi haaveissa. Meillä ensimmäistä tehtiin vajaa kaksi vuotta ja inseminaatiolla lopulta onnistui. Nyt yk6 ja reilu viikko sitten tehtiin toinen inseminaatio. Nyt olisi piinailujen aika.. jännittää melko paljon :)
Elikkä ikkuspikkus, 26, toinen lapsi, yk6, kp 25/28, dpo 9
 
Viimeksi muokattu:
Heippa,
hyppäisin mieluusti keskusteluun mukaan :)
Itsellä ikää 26 vuotta ja toinen lapsi olisi haaveissa. Meillä ensimmäistä tehtiin vajaa kaksi vuotta ja inseminaatiolla lopulta onnistui. Nyt yk6 ja reilu viikko sitten tehtiin toinen inseminaatio. Nyt olisi piinailujen aika.. jännittää melko paljon :)
Elikkä ikkuspikkus, 26, toinen lapsi, yk6, kp 25/28, dpo 9

Tervetuloa piinailemaan :) jännäpäivät sielläkin menossa, mulla dpo 12 raskaustestit negaa, eli toivo alkaa olla mennyt :D toivotaan,että tärppi olis sulla käynyt (y)
 
Nems, kiitos paljon :) Mietin tuota sun 12 dpo:ta, että en mä ainakaan heittäisi vielä kirvestä kaivoon.. voi näyttää vasta plussaa dpo 14 ja siihen asti ihan tyhjä testi.

Mua kehotettiin tohtorilla testaamaan noin dpo14-15 vasta... helpommin sanottu kuin tehty. :p
Mulla ei esikoisen aikaan ollut mitään oireita ennen plussaa.. ei kipuja, ei kolotuksia, joten tää on hyvin piinaavaa kun ei mistään voi ennakoida :D
Toki meillä noita plussia on aina vähän odoteltu pitemmällä aika ikkunalla, joten ehkä sitten vuoden päästä :D:D
 
@ikkuspikkus heh, ei munkaan pitänyt aiemmin testata ku vasta menkkojen myöhässä ollessa.. :D mut sit lueskelin näitä keskusteluja ja porukka saanu dpo 10plussaa nii :D kattellaan jos menkat ei alkais, nii sit vast uusiksi :)

Toivotaan,et nyt ei tarvii odotella noin kauaa tällä kertaa vaan tärppää nopeesti (y):)
 
En ole vielä testannut. Kävin eilen ostamassa raskaustestin ja piti aamulla testata. Mutta jokin epävarmuus iski päälle. Ehkä se on se "pelko" menkkojen alkamisesta. Tosin nämä menkkakipuilut on nyt kestänyt jo sen viikon. Järkevintä olisi ehkä odottaa vielä tämä viikko.. o_O

Jotenkin sitä lukee muiden oireita ennen plussausta, ja mulla on paha tapa välillä ajatella "no ei mulla tollasta ole".
 
@Tiituu tiedän niin tunteen. Fb:ssä imetyksen tukiryhmä ja äitiys-ja imetysvaatekirppari nostavat minulla tunteet pintaan. Tunnistan kummastakin ryhmästä jokusen äidin, joiden kanssa saatiin vauvat samoihin aikoihin ja nyt tuntuu, että kaikki he ovat taas raskaana. Sain myös kuulla, että työkaveri jää kohta uudelle äitiyslomalle. Mutta hänen puolestaan olen oikeasti onnellinen vaikka heillä meni juuri kuten olisin omalla kohdalla halunnut menevän. Hänellä on kaksi lasta ennestään. Rankkojen ja pitkien hoitojen tuloksia molemmat.
Täällä ei edelleenkään ole bongattu sitä ovista, että hohhoijakkaa taas. Kp15 siis meneillään...
 
@Nems On myöhässä. Kaiken järjen mukaan olis pitänyt tulla viime viikolla. Mutta mistä näistä tietää. Työstressi, niin ei se paljoa muuta välttämättä tarvitse. Mulle tässä iässä (34) tää on periaatteessa ihan "viimeinen" hetki saada toinen lapsi. Sama miehelle.
 
@Pepi ei muuta kuin testiä aamulla kehiin! Negatiivinen kirpaisee aina, mutta niin kirpaisee ne menkatkin.. mistä sitä tietää jospa se plussa tulisi! :)

@Nems arvaa kuka meni testaamaan :whistle: ja selvääkin selvempi negatiivinen.. ihan niinku dpo 9 saisi päivällä plussaa :LOL: Saa taas pari päivää olla rauhassa :LOL:
 

Yhteistyössä