Toiveena vauva 2017-2018

Tein aamulla testin ja viivanpaikka tuli, mutta en kyllä luota siihen. Tänään vasta kp21/25. Piti tilata raskauskeijulta niitä digitestejä, jos niillä sais varmuuden :) Hirveä vauvakuume tullut ihan yhtäkkiä. Oireita ollut vaikka minkälaista, rinnat arat, alavatsassa tuntuu paineentunnetta ja pientä nippailua. Tänäaamuna tuli verta nenästä, molemmissa aiemmissa raskausissakin tullut. Onnea matkaan plussanneille :)
aamulla tuli oksennus... aiemmistakin olen oksentanut rv5-21.
 
aamulla tuli oksennus... aiemmistakin olen oksentanut rv5-21.
Varovaiset onnittelut! Huikee juttu jos siellä pieni kasvaa :love:

Täällä menossa Kp18, ovista ei vielä kuulu, tosin viime kierto oli 56 päivää eli ei tässä kovin aikasin ovista vielä ootella. Toivon vaan niin kovasti et se sieltä tulis :whistle: Oon testannut Clearbluen kahden hormonin testillä ja se näyttää nyt 5. päivää jo vilkkuvaa hymynaamaa. Toivoa on siis, että jotain tapahtuu :) Yritys alkaa siis tosiaan elokuussa, eli jännitän sitäkin et miten tätä seuraava mahdollinen ovis ajoittuis :D Mut pääasia et ovulaatiot alkais tulla ylipäätään, toivotaan...:sneaky:
 
  • Tykkää
Reactions: Gigetzu
Täällä alkoi tänään menkat kp 1 ja aloitus saa alkaa kun menkat loppuu. En tiedä kuinka kauan vuodan kun tuo looppi just ollut.
Mulla oli säännöllinen kp 24 kierto mut nyt ollut toukokuussa kp 26 ja kesäkuussa 25 että lähes samoissa pyörii saa nähä miten tasottuu itse tykkäisin että kierto vähän pitempi.

Mietin että millä jatkan yk virallisestihan se nyt olis yk 10 koska lääkäri suositteli taukoo mutta ei käytetty ehkäsyä joten mahdollisuus tulla raskaaksi on ollut koko ajan

Tuntuu vaan että meille ei oo tarkotettu vauvaa kaikki ympärillä raskautuu ja mulla sit löytyy solumuutoksia ja mitä kaikkee häikkää viä löytyykään
Kohtu on kaukana ja vinossa, vasen munasarja laiska :(
Ja mitä paljastuu kun joskus ehkä päästään tutkimuksiin asti.

Vauvakuume on kova
 
  • Tykkää
Reactions: Hannah4
Moi kaikille!

Toiveissa olis toinen lapsi, esikoinen on nyt vuoden. Nyt menossa kp 22, kierto on n 28 pv. Tänään ollut tuntemuksia, ehkä sellaista paineen tuntua. Eilen piti ottaa päikkärit, väsytti niin paljon. Ovis ollut mahdollisesti viikko sitten, en oo testaillu, eikä kyllä oo mitään tuntemuksiakaan. Esikoinen sai alkunsa heti kierukan poiston jälkeen, edes menkkoja ei ehtinyt tulla. Tekis mieli jo testailla, mut tuskinpa mitään näkyis vielä. Testaan varmaan viikon päästä, kun menkkojen pitäisi alkaa. Imetän kuitenkin vielä esikoista, eli raskaus ei välttämättä ole mahdollinen, mut onpa niitä raskauksia alkanut imetyksistä huolimatta.
 
Täällä pärähti heti ekaan ovistestiin eilen iltapäivällä melkein tasavahvat viivat :) Testiviiva oli ihan kunnolla kirkas punainen, vaikkakin hieman kontrolliviivaa ohuempi ja viiva tuli heti ekan minuutin aikana. Oli kyllä niin samanvahvuiset jo, että pidän tulosta positiivisena. Sama juttu tänään aamupäivällä tehdyssä toisessa testissä. Talleteltu on tänään ja edellispäivänä ja pari kertaa jo aiemminkin.
Toivottavasti saatais kunnon viivat seuraavaks raskaustestiin :love:
 
  • Tykkää
Reactions: girahvi ja Sandi04
@tänttähäärää tervetuloa takaisin! :love::) Eiköhän se yk 10 sulla sitten ole! Ja hienoa et menkat alkoi ja positiivista sekin, että sait luvan jatkaa heti yrittämistä!

Juhannuksestako johtuu mutta täällä on optimistinen olo. Taitaa tosin enemmän tai vähemmän olla aina tähän aikaan kuusta (eli oviksen korvilla). :D Tänään oon saanut melkein jo tasavahvat viivat testiin, koitan vielä illalla ja huomenna. Talletuksia ollut poikkeuksellisen ahkerasti viimeisen viikon joka päivä. :ROFLMAO: Juhannuksena ovis eli virallisesti juhannusvauvaa tässä toivotaan. Saapi nähdä.. :)

Rakkaudentäyteistä juhannusta kaikille! (y);):love:
 
Täällä kuluva kierto on ollut tunteiden vuoristorataa. Viime kierron nega ja ihan puskista kaksi päivää liian aikaisin alkaneet menkat oli yllättävän raju pettymys. Viime kierto oli ensimmäinen avustettu kierto ja latasin siihen todella paljon odotuksia. Tuntui kuin matto olisi vedetty jalkojen alta kun sitä plussaa ei taaskaan tullut. Lisäksi olin alustavasti ajatellut että viime kierto olisi tänä vuonna viimeinen, että jos se epäonnistuisi, pitäisimme henkilökohtaisista syistä yritystaukoa loppuvuoden ajan ja hakeutuisimme sitten hoitoon. Ehkäisyä emme tietenkään olisi käyttäneet mutta ikävä kyllä mun hedelmällisyys hoitaa sen homman :cautious: Noh, letrot poltteli kaapissa ja päätin taas syödä ne. Tänään tuli sit plussa ovistestiin. Parin viikon päästä nähdään miten käy.
 
  • Tykkää
Reactions: girahvi
Hei vain!

Kuhmura ilmoittautuu pitkästä aikaa. Meidän edesottamuksia löytyy tämän ketjun ekoilta sivuilta.

Lyhyesti: Meillä on 4/14 poika ja 7/16 tyttö. Ilmeisesti mulla on vaivana monirakkulaiset munasarjat (PCO tai sitten ihan oireyhtymänä PCOS), molemmat rakkaat on kuitenkin saaneet alkunsa 2~3 kierrolla, joskin vähän normaalia pidemmillä kierroilla. Tyttären jälkeen laitettiin kuparikierukka, mutta napattiinkin se jo kuukausia sitten pois, kun ajateltiin, että saahan näitä tulla.

Ongelmana/hidasteena meillä on nyt vain se, että vaikka tyttären ekat synttärit jo kohta kolkuttelee, niin mulla ei ole kuukautiset tulleet. :(
Esikoisesta ensimmäiset kuukautiset tuli ennen puolta vuotta, vaikka täysimetin. Nyt ei näy eikä kuulu. Toki imetän vielä tosi runsaasti, mutta toisaalta imetin raskautuessani viimeksi poikaamme, joka tuolloin oli 1,5-vuotias.

Huolettaa, että onko PCOS nyt räjähtänyt käsiin. Toisaalta toivon, että kroppa vain nyt vähän pidempään palautuu tästä synnytyksestä tai vielä kovin runsas imetys pitäisi kierron poissa.

Varasin kyllä nyt aikaa gynelle toisenkin huolen tiimoilta ja aijon kysyä, onko kierrosta syytä olla huolissaan. Tämä on yksityinen gyne, joka ultrailee joka käynnin yhteydessä, joten saan varmaan myös arvion PCO-tilanteesta, joten pian tiedetään, onko se tässä nyt ongelmana.

Mutta kyllä tässä kovasti vauvakuumeillaan. Tai ehkäpä pikemminkin minä kuumeilen, mies jaksaa vielä suhtautua hillitysti, eikä jaksa uskoa, että mitään olisi pahasti vialla. Perustelee niinkin vahvasti, että onhan nämä kaksi muutakin ilmoitelleet tulostaan nopeasti.

Lueskelin vähän noita vanhoja tekstejä ja teidän uusimpia ja tuli tosi nostalginen olo ja kova himo jo yrittämään!

PS. Onko @-tanjuska missä? Koitin selailla tekstejä, mutta viimeisimmän maaliskuussa tehdyn listauksen jälkeen en löytänyt mitään.
 
Hei vain!

Kuhmura ilmoittautuu pitkästä aikaa. Meidän edesottamuksia löytyy tämän ketjun ekoilta sivuilta.

Lyhyesti: Meillä on 4/14 poika ja 7/16 tyttö. Ilmeisesti mulla on vaivana monirakkulaiset munasarjat (PCO tai sitten ihan oireyhtymänä PCOS), molemmat rakkaat on kuitenkin saaneet alkunsa 2~3 kierrolla, joskin vähän normaalia pidemmillä kierroilla. Tyttären jälkeen laitettiin kuparikierukka, mutta napattiinkin se jo kuukausia sitten pois, kun ajateltiin, että saahan näitä tulla.

Ongelmana/hidasteena meillä on nyt vain se, että vaikka tyttären ekat synttärit jo kohta kolkuttelee, niin mulla ei ole kuukautiset tulleet. :(
Esikoisesta ensimmäiset kuukautiset tuli ennen puolta vuotta, vaikka täysimetin. Nyt ei näy eikä kuulu. Toki imetän vielä tosi runsaasti, mutta toisaalta imetin raskautuessani viimeksi poikaamme, joka tuolloin oli 1,5-vuotias.

Huolettaa, että onko PCOS nyt räjähtänyt käsiin. Toisaalta toivon, että kroppa vain nyt vähän pidempään palautuu tästä synnytyksestä tai vielä kovin runsas imetys pitäisi kierron poissa.

Varasin kyllä nyt aikaa gynelle toisenkin huolen tiimoilta ja aijon kysyä, onko kierrosta syytä olla huolissaan. Tämä on yksityinen gyne, joka ultrailee joka käynnin yhteydessä, joten saan varmaan myös arvion PCO-tilanteesta, joten pian tiedetään, onko se tässä nyt ongelmana.

Mutta kyllä tässä kovasti vauvakuumeillaan. Tai ehkäpä pikemminkin minä kuumeilen, mies jaksaa vielä suhtautua hillitysti, eikä jaksa uskoa, että mitään olisi pahasti vialla. Perustelee niinkin vahvasti, että onhan nämä kaksi muutakin ilmoitelleet tulostaan nopeasti.

Lueskelin vähän noita vanhoja tekstejä ja teidän uusimpia ja tuli tosi nostalginen olo ja kova himo jo yrittämään!

PS. Onko @-tanjuska missä? Koitin selailla tekstejä, mutta viimeisimmän maaliskuussa tehdyn listauksen jälkeen en löytänyt mitään.
Moikka ja tervetuloo mukaan, kiva et löytyy näin paljon kuumeilijoita :)

Saanko kysyy et miten pitkiä sun kierrot oli kun raskauduit? Mulla kans huolettaa kiertojen palautuminen (ei imetyksen vaan minipillereiden jäljiltä) ja kierrot vaikuttaa olevan pidemmän puoleisia. Eka koko kierto oli 56 päivää ja nyt ei oo ovista viel kuulunu Kp 21... Ihana kuulla et pitkistäkin kierroista voi tärpätä (y)

Tsemppiä ja malttia sulle:love:
 
Täällä kp 27... Varattiin perjantaina 3.7. Fertinovaan ensikäynnille aika kun sieltä vastasivat että voivat mulle hormonihoitoja antaa, se kp 20 S-PROG oli 25.54 eli tosi raja-arvonen ja masennuin siitä aikalailla. Olin koko viime viikon täysin vetämätön ja eilen vedin jopa päiväunet mitä teen vaan jos oon kipee. Oon ollu hermona ja ärsyyntynyt mut toisaalta ollu joku hemmetin rauha vaan sitten sisäisesti kuitenkin : D

Ja sitten kp 25 tuli pieni verinen limatuppa ja seuraavana päivänä yksi haalea pinkki viiru, tein sitten kp 26 one step liuskan ja siihen tuli haamujen haamu jota ei kukaan muu uskonut kuvista.. No tein sitten tänään uusiksi ja hitto kun kädet alko täristää ja sydän hakkaa kun pärähti tulokset digitestiin.. Voi apua, eihän tän pitänyt olla ees mahdollista :cry::love: <3 Toivotaan et tää raskaus nyt jatkuu. Jäi kyllä unet nyt tähän multa tämän päivän osalta. Roikun jos vaan saa, täällä vielä tovin että näkee miten tää nyt pysyy :)

Pitää varmaan tänään kuitenkin soittaa ja perua se Fertinovan aika. Ja kai jonnekkin terkkaan tms pitää kans soitella et mitä nyt.

Mut jännä et mä kyl tiesin et siellä se plussa on vaikka kukaan muu ei mua uskonu, äitikin vaan yritti rauhoitella että elä nyt hermoile et ei siinä mitään ole et menkat voi olla myöhässä ja et juo vaan ruokajuomaa jne ja olin et EN! : D kp26.jpg
 
  • Tykkää
Reactions: Lallastiina
@Meora onnea!! En vielä edes saanut sanotuksi tervetuloa joukkoon, kun sä jo plussaat! :ROFLMAO: Tosi ihanaa ja onnea!! :love: En tiedä miten tän muotoilisin, joten sanoa "töksäytän" vaan. Esittelysi oli kiinnostava lukea ja on mukavaa, että liityit tänne joukkoon. On hienoa että teillä onnistui yritys noin helposti! Mulla on sun tilanteesi tapaisessa elämäntilanteessa oleva ystävä, sun tarinasi tuntui siksikin erityisen läheiseltä ja myös toivoa tuovalta. Tarrasukkia pikkuiselle ja toivottavasti kaikki menee hyvin! Tottakai roikut täällä puolella niin kauan kuin siltä tuntuu. ;)

@Sandi04 liimaisit testin seinään...!:ROFLMAO:
Joo, mäkin voisin käydä vaikka kehykset ostamassa jo valmiiksi!

@Myrsky10 lle tsemppiä piinailuun! Kierron jälkimmäinen puolikas se vaan osaa olla niiiiin pitkä ja täynnä oireita tai kuviteltuja sellaisia. Pidetään peukkuja plussille! (y)

Hullun optimistinen olo on (taas vaihteeksi), mut se varmaan johtuu siitä, että yritystä on ollut ovisen tienoilla ihan hitokseen. ;):D Ovis oli harvinaisen oireeton, plussa tuli tikkuun jo kp 13 (eka luulin ettei se ole plussa edes mutta kyllä se taisi sitten olla). Nännit kipeänä ja halut huipussaan, mitään limoja ei kyllä ollut. Eiköhän ovis silti eilen tai toissapäivänä ollut, eli jospa nyt sitten dpo 1 olisi, piinailu alkakoon.
 
Täällä menossa kp 26/28. kp 22 ja 23 oli tosiaan paineen tunnetta alavatsassa, kp 24 tuli pientä vuotoa. Olo oli heti optimistinen, mut nyt alkaa epäilyttää, kun vuotoa on tullut vielä kp 25 ja 26. Testin ostan, kunhan vaan kauppaan kerkeän, mutta en ehkä uskalla tehdä sitä vielä, odottelen ehkä siihen asti, kun kuukautisten pitäisi alkaa.

Tosin samanlaista vuotoa oli esikoisenkin raskaudessa: kierukka otettiin pois kp 15, ja pientä tiputteluvuotoa tuli kp 29/30. Luulin ekoiksi luomumenkoiksi ja sitten vasta seuraavia kuukautisia odotellessa tein testin, kun menkkoja ei kuulunut. Olin siis salaa jo ollut kuukauden raskaana :D
 
  • Tykkää
Reactions: girahvi ja Sandi04
Noniin, nyt on siis päätetty että jätetään ehkäisy pois ja annetaan kakkoselle luvan tulla. En tikuta ovista ja viime kierto oli jostain syystä vähän sekaisin. Luulin jo että olin raskaana kun menkat olivat viikon myöhässä. Nyt lähti siis yk 1 käyntiin. Esikoinen sai alkuunsa yk 1 mutta en usko että meillä on niin hyvä säkä tällä kertaa.

Yk 1, kp 4/24 Tästä se lähtee. Jännää (y)
 
Menkat loppuivat viikonloppuna tänään kp 8/24-26
Lääkäri sanoi että 1kk seksikielto mutta meinaan uhmata lääkäriä koska leikkauksesta 3vk ja nyt ovis näyttäs olevan la tai su en vielä tikuttele tätä kiertoa mutta ajattelin että nyt vois pe vaikka alkaa aloitteleen ettei nyt missaisi tätä ensimmäistä ovista.
Kuitenkin yk 10 sit kai jo alkamassa.
 
Moikkamoi, en oo käynyt hetkeen täällä eikä oo mitään ilmoituksia kyllä tullut sähköpostiin niinku yleensä. :eek:

Viime kierrossa ovis tapahtui kp29 ja kp41 alkoi menkat.
Nyt menossa kp29 ja aamulla tein pregcheckin mutta se tippui multa kädestä astiaan jossa pissa oli. Joten ei varmaan tulos ollut luotettava, tein sitten päivällä uuden johon ehkä tuli jotain näkyviin kun oikein tihrusti. Aamulla teen uuden testin ja toivon että siihen piirtyis kaksi viivaa. Yritystä takana heinäkuussa 1,5v.

Mulla oli menkkajomoja viime yönä mut ei menkat sit alkanutkaan ainakaan vielä.
 
Plaah, tais tulla uus yrityskierros. Tein raskaustestin kp 27 (ti) ja se oli nega. Menkkojen piti alkaa vasta tänään (to). Pientä vuotoa siis viikonloppuna, mut maanantaista lähtien kunnolla. No, nyt siis kp 4.

Käytättekö te jotain sovellusta, mihin voi merkata menkat ja kaikki oireet? Mulla on käytössä WomanLog. Se laskee automaattisesti, koska pitäis menkkojen alkaa ja sinne saa laitettua muistiinpanoja ja oireita saa lisättyä suoraan listasta
 
Täällä saatu plussa eilen ( kp26/28) ihan yllärinä, muutaman tunnin pidätyksellä päivällä ja nopeaa tuli vahva toinen viiva ❤
Nyt vaan aloin jännittämään että eihän näin aikainen vahva viiva merkkaa esim.kaksosia...Ei oo suvussa kaksosia mutta panikoin varmuuden vuoksi :ninja:
 
  • Tykkää
Reactions: Sandi04

Yhteistyössä