Toiveena vauva 2017-2018

Moi!

Ajattelinpa liittyä seuraan, kun lueskelin näitä kirjoituksia tässä koko aamun jälleen yhden harmitusta aiheuttaneen negatestin jälkeen... perustietoina oon itse 27v, mies pari v nuorempi, ja ekaa yritettäs saada alulle. :love: Ehkäisy lopetettu heinäkuun ekoina päivinä, nyt 3 yk:ta takana ja parhaillaan menossa kp 34/30-31? tästä vikasta, kolme negaa testiä tässä kierrossa päivinä 30, 32 ja tänään.

Meillä on silleen hauskasti että mies on vauvakuumeillut jo parisen vuotta ja itse vasta voimakkaammin vajaan vuoden, ja nyt oli sit suunnitelma viime kesänä että jätetään ehkäisy pois ja lapsi on hyvin tervetullut... itse oon ajatellut aina, että vähintään kaksi haluais, jolloin ekan yrittämistä en halua myöskään pitkittää... koska koskaan ei tiedä, ja kuume iski! :)

Ollaan oltu yhdessä 5,5 v ja siitä ajasta menty ei-hormonaalisella ehkäisyllä suurin osa, sit söin pillereitä viime syksyn ja kevään (vajaan vuoden), kunnes kesällä tosiaan lopetettiin ehkäisy. Lopetuksen jälkeen kierrot on olleet 30p, 31p ja nyt tää ihme kierto, josta en tiiä mitä tapahtuu :D Oon tikuttanu ovista nää kaks viimesintä kiertoa, koska ennen tota horm.ehkäisyä ja aina alkamisensa jälkeen mun menkat on olleet suht epäsäännölliset (en oo laskenut, mutta arviolta vaihteluväli 28-40 päivää, paitsi milloin on jäänyt pois...) enkä oo koskaan tullut ajatelleeksi/ollut selvillä ovuloinko normaalisti tai ollenkaan, joten ajattelin että ainakin sitä LH-hormonia vois nyt zoomailla.

No niinhän siinä on käynyt että en oo saanut ovisplussaa noista kummastakaan tikutetusta kierrosta, vaikka oon tikuttanut molemmissa väh. 5 päivää samaan aikaan laskennallista ovista ennen... mietinkin, mille rupeaisi, koska gynellä käynnistä on myöskin aikaa, plus sillon kun kävin, kävin muista syistä ja tutkimus oli aika tosi nopea eikä gyne voinut sanoa mitään munasarjoista, koska niitä ei kuulemma nähnyt silloin "kunnolla" yhdistelmäehkäisyn takia. Oliskohan jonkinlainen tarkistus paikallaan? Harmittaa ja mietityttää lähinnä tuo oviksen mahd. puuttumattomuus yhdistettyinä epäsäännöllisiin menkkoihin. Omalla äidilläni oli myös lastenteko aikoinaan hidasta ja vaikeeta, vaikkei koskaan lapsettomuudesta "virallisesti" kärsineetkään ja saivat kyllä aikaiseksi minut ja yhden sisaruksen, mutta äidiltä löytyy myös kilpirauhasen vajaatoimintadiagnoosia ja sensemmoista. Omiakin kilpirauhasarvojani on vuosia sitten kartoitettu muuhun terveyteen liittyvistä syistä, eikä ne olleet silloin mitään huippuja. Felicitaksessa olis vielä hedelmällisyysviikon alet päällä, sehän korvais gynekäynnin ja vois saada samalla hedelmällisyysohjeita ja kunnon ultran? (y):ROFLMAO: No, saa nyt nähdä. Stressiä ei ole tarkoitus repiä, mutta kun on näitä mietityttäviä seikkoja, mielenrauhan vois saada tolla gynekäynnillä.

Tulipas pitkä rimpsu! Paljon voimia ja plussaonnea kaikille syksyn pimeyteen :)
 
Ja eilen miehen kanssa hempee hetki totes kyllä et "jaahas sulla taitaa ovis taas lähestyä"

Tänään jo yritin soittaa mutta ei oo kun 30min puhelinaika eli huomenna uudestaan kysyn kunnalliselta joko ne meitit huolis meillä kuitenkin 1v yritystä tuli täyteen. Voi olla et ei viä huolita kun joulukuussa loopin jälkitarkastus mutta soitan nyt ja koitan kepillä jäätä.

Kp 11/23-29
 
Mää ny tässä kuvaan ahkerasti pissatikkujani =) ekassa kuvassa hätäsenä ehkä viä vähän märkä nyt ihan kuivana..
Mun silmään näyttää saman vahvusilta ja eikös näissä pitäny olka toinen vahvempi.?!
No huomenna uutta tikkuu kehiin ja katsoo miltä näyttää

Kp 11/23-29
 

Attachments

Mää ny tässä kuvaan ahkerasti pissatikkujani =) ekassa kuvassa hätäsenä ehkä viä vähän märkä nyt ihan kuivana..
Mun silmään näyttää saman vahvusilta ja eikös näissä pitäny olka toinen vahvempi.?!
No huomenna uutta tikkuu kehiin ja katsoo miltä näyttää

Kp 11/23-29
Mun ohjelapussa sanotaan että tasavahvat tai testiviiva vahvempi, niin on positiivinen. Eli peitot liikkeelle vaan.:D

Mun viivat alko nyt tummenemaan. (y)
Mieskin näyttää mun silmissä taas sen tason adonikselta (on toki ilo silmälle muutenkin), että oletinkin ovis testiin tulevan selkeämpää tulosta. Vielä en oo kuitenkaan päässy sille "kun mikään ei riitä" tasolle, että mies voi vielä rauhassa keräillä voimiaan.:LOL:
Mä ennustan itse itselleni kivuliasta ovista. Nyt jo alkanut kiristelemään ja yleensä se alaselkäkipu tulee ilkeänä just tämmöissä kierroissa, jossa jo aikasin alkaa tuntua. Niistä kierroista tosin oon myös tullut raskaaksikin, joten ei olis mitenkään huono juttu. Jostainhan joka naisen pitää kärsiä kiertonsa kanssa. Mulla ei ole menkkakipuja joten oviskivut on oltava.:D
 
Jee Meillä alkaa vähän edistyyn asiat
Tosiaan yrityksen vuosi pv oli ja meni.
Sain itselleni lääkäriajan kuukauden päähän. (En tajunnut kysyä mitä tekevät tuolloin) Ja sitten sillä reissulla annetaan ohjeet miten mies kerää simpat talteen.
Saa nähä kuinka pitkä prosessi tulee mutta kiva että päästään alottaan tutkimukset jos joku selvyys löytyisi miksi ei ole tärpännyt.
 
Ohos,kuukausi hurahti huomaamatta! Yk 1 meni mettään vaikka kuinka kuvittelin oireita. Menkat alkoi juuri silloin kun pitikin. Nyt toinen kierros menossa kp21 ja hyvin tuli peittoa heiluteltua vaikka olikin melkoinen kiire ja stressi talonrakennuksen kanssa. Jos viime kierrolla oli vielä pieni epävarmuus kuumeesta ja siitä miten tuo la osuisi juuri muuttoon, niin nyt on kyllä kuume huipussaan! Onneksi reilun viikon päästä saa tietää!
 
Eiks toi Viipulainen oo aikalaisen sama mitä kontrolliviiva? Eli sillon olis ovisplussa? Noi ovistestit on kyllä hämmentäviä mun mielestä :D

Omanapa. Tissikivut kadonneet ja tuttu menkkoja edeltävä päänsärky alkanu tänään. Eiköhän se oo siis siinä. Menkkoja ootellessa...
 
  • Tykkää
Reactions: viipulainen
Eiks toi Viipulainen oo aikalaisen sama mitä kontrolliviiva? Eli sillon olis ovisplussa? Noi ovistestit on kyllä hämmentäviä mun mielestä :D
Joo tein vielä toisen tuosta 3h myöhemmin ja sama tulos, ihan saman vahvuiset. Ja olot on kyllä just sitä mitä oviksen aikaan paitsi nyt tuntuu että tämä mieheni tarve on aivan hc tasolla.:ROFLMAO: Säälin miestä jo valmiiksi. Ilmotin kyllä että mitkä fiilikset on. Onneksi hän ottaa tilanteen enempi sellasena kivana lisäboostina eikä panikoi.:D

Ja olinkohan toivottanut @miUde. n tervetulleeksi? No tervetuloa.:giggle:

Mä sinuna ottaisin ehkä isomman testiajan käyttöön.
Itsellä myös hieman ollut heittoja viime kuut noissa kierron pituuksissa. Keskiverrosti kuitenkin n.30-31pv. Sen mukaan jos olisin ovistikutellut mukana tulevan ohjeen mukaan, olisin missanut tän LH piikin aika varmasti tai ainakin olisi ollut epävarmaa. Ohjeessa tuolle kierron pituudelle sanotaan aloituspäiväksi kp13 tai kp14, itsellä on tänään kp12 ja olen jo tikuttanut muutamia päiviä. Ja aion testata kunnes viiva taas on haalea.
Onko sulla mitään appia apuna kierron seurannassa?
Mä koen ovian aika hyväksi. Sinne saa tosi kattavasti kaikkea laitettua ja lisäksi muistiinpanoihin saa laitettua kuvia, itse oon laittanu nyt noista O-testeistä kuvan, jos käy niin ettei tärppää niin voin seuraavassa kierrossa vähän niihinkin palata. Lisäksi mittaan lämmöt ja seuraan alakerran toimintaa (kohdunnapukka ja vv). Ainakin itselle on ollut apua/tukea siitä.(y)

Nyt on kyllä lippu itselle aika korkealla pakko myöntää. Saatan vaipua tatti otikossa aika syvälle ikiroutaan jos tässä kierrossa ei tärppää.:p
 
Ovistesti edelleen +.
Teen myöhemmin tänään vielä toisen. Haluan kartoittaa sen milloin se LH piikki hiipuu. Tekosyitä testiaddiktilta.:D
Mutta ainakin eilen talleteltu, tulee jännä loppukuu.:whistle:
Mut nää oviskivut on kyllä:confused: ei nyt mitään sietämätöntä, mutta kyllä tietää munivansa.:LOL:
 
Uuuu jännää loppukuuta Viipulainen. Se on kyllä kiva kun sen oviksen tuntee.
Tässä kierrossa tunsin pitkästä aikaa ainaki jotain sinnepäin ja ajattelin etten nyt kyllä ostele enempää niitä ovistikkuja. :) kokeillaan mennä fiiliksellä vaan. Mulla on appi lähinnä siihen et muistan koska kuukautisten pitäis alkaa :D Sen niminen kuin LIFE, en merkkaa sinne siis mitään muuta

Tänään tosiaan ilmeisesti kp1. Hanat ei oo kunnolla vielä alkanu eikä kipuja oo. Onneks, koska meille on tulossa just kasa vieraita enkä jaksais tuskailla menkkasupistusten kanssa. :(
 
Sopisiko mukaan seuraan? :) Olen tuolla keskenmenoketjussa kirjoitellut, mutta siellä on käynyt sen tason plussa-aalto että koko ketju alkaa hiljentyä (mikä on tietysti sen ketjun kohdalla oikein hyvä juttu!).

Olen siis 24, mies 30, esikoinen on 3-vuotias. Ehkäisy jätettiin pois viime joulukuussa. Tärppäsi yk2, meni kesken spontaanisti. Sen jälkeen tärppäsi taas yk2, tällä kertaa tuulimuna. Tyhjennettiin lääkkeillä, ei toiminut, yritettiin vielä sairaalassa lääkkeillä, ei onnistunut, lopulta kaavintaan... Tämä tapahtui toukokuussa. Söin e-pillereitä kesä-heinäkuun, oltiin molemmat henkisesti niin rikki. Nyt ollaan taas yritetty, tänään kp1 ja alkoi yk4/yk8, riippuen miten laskee.

Taustalla mulla on tässä yksisarvinen kohtu, eli kohtu on n. puolikkaan kohdun kokoinen ja on yhteydessä vain vasempaan munasarjaan. Mulla on toinenkin kohtu, joka on yhteydessä oikeaan munasarjaan, mutta se on pienempi ja sellainen irrallinen säkki muutenkin :D Lisäksi sektiohaavani on "auennut", minkä vuoksi mulla on aika pitkät menkat. Kaavinta kyllä helpotti vähän niitä. Sekä kohtu että sektiohaava aiheuttavat keskenmenoja ja muita komplikaatioita, mutta lääkäreiden mukaan meillä on ollut vain huono tuuri. Tiedä sitten.

Esikoinen tarttui mukaan yk5. Silloin ei ollut keskenmenoja tai muuta. En edes tiennyt tästä rakenneviastani.

Nyt syksyllä yk1&yk2 ovuloin "väärältä" puolelta eli en edes olisi voinut tulla raskaaksi. Edellisessä kierrossa ovulaatio tuli toimivan kohdun puolelta, mutta ei tärpännyt sitten kuitenkaan. Hirveä pettymys, kun meni ensin kaksi kiertoa hukkaan... Mulla onneksi lyhyet kierrot että ei tässä odottelussa kauaa mene.

Sori, tästä tuli nyt vähän romaani :D Lueskelen nyt vähän ketjua taaksenpäin, niin en ole ihan pihalla.
 
@Nelliida joo onhan se hyvä kun oviksen tuntee. Tosiaan esikoisen syntymän jälkeen hävisi kuukautiskivut, mutta tilalle tuli nämä oviskivut. Pitää kai se luonnon pitää joku kipubalanssi yllä.:D
Toivotaan että siellä olis "lempeämmät" kipuilut tällä kertaa. Karseeta kramppailla jos tarvis olla samaan aikaan sosiaalinenkin.:cautious:

@Untuva79 :n tilannetta itsekkin mietin. Toivon edelleen kaiken edenneen toivotusti.

@Fritang tervetuloa mukaan!:love:
Siellä on kyllä haastavampi tilanne ja takana pettymyksiäkin kovasti.:unsure:
Toivottavasti nyt tällä kertaa tulisi plussa joka pitäisi pintansa.(y)

@Iiduliinu hmmm...nuo sinisen sävyiset on mun mielestä vähän haastavia sikäli, että kuviin se haalea sininen meinaa näyttää harmaalta. Harmaa on siis yleensä vain viivanpaikka, mutta tuo on silti jotenkin tosi selkeä viiva joten mun henkilökohtaiset viivalasini sanoo että tuo on haamu. :)
Millon ajattelit testata uudelleen?

Oviskrampit laantui. Johan ne 5h ehtikin aikamoisia olla. Onneksi yleensäkkin se irtoamisesta johtuva kramppailu kestää vain 6h korkeintaan minulla.;)
Talletuksia saatu vielä tehtyä ja kohta teen vielä sen toisen tikutuksen pantatummasta lirusta.:ROFLMAO:
Oikeesti, tää touhu on aivan päätöntä sanokaa mun sanoneen. Tuskin milloinkaan muutoin elämässä pissa on yhtä arvossaan kuin vauvaa yrittäessä.:LOL:
Mutta oma veikkaus on, että huomisesta lähtien viimeistään alkaa viiva haalistua/kadota. Oletan myös huomisen aamulämmön olevan matalampi. Jostain syystä netissä on kahta kantaa noista lämmöistä.
Yksi sanoo että lämpö tippuu ennen ja toinen sanoo että jälkeen.
Itselläni se yleensä on tipahtanut oviksen jälkeen päiväksi ja alkanut siitä nopeasti nousta.
Kiva vielä tässä kun lapsilla on syysloma, eikä ole miehen töiden vuoksi mitään reissua luvassa. Mähän ehdin velloa mielikuvitusoireiden kanssa kokonaisen viikon ja se ei kyllä oo hyvä.:whistle:
 
Jees..tein uuden ovistestin ja nyt se on nega. Eli vähänkö oon iloinen että mun kroppa taas osaa kertoa totuttuun tapaan mikä meininki.
Ne oviskivut tosiaan loppui 15.00 maissa ja testin tein 15.30 ja oli vielä siis ihan selkeä mutta ei missään nimessä enään tasavahva kontrolliviivan kanssa.

Oon aina tuskaillut mun malttamattoman luonteeni kanssa, mutta tässä siitä oli kerrankin hyötyä.
Olis tosiaan mennyt aika varmasti tikuilla tuo ovis täysin ohi jos olisin ohjeiden mukaan aloittanut tikuttelun. Toooosi helpottunut fiilis, kuten varmaan huomaa.:D
 
@Nelliida joo onhan se hyvä kun oviksen tuntee. Tosiaan esikoisen syntymän jälkeen hävisi kuukautiskivut, mutta tilalle tuli nämä oviskivut. Pitää kai se luonnon pitää joku kipubalanssi yllä.:D
Toivotaan että siellä olis "lempeämmät" kipuilut tällä kertaa. Karseeta kramppailla jos tarvis olla samaan aikaan sosiaalinenkin.:cautious:

@Untuva79 :n tilannetta itsekkin mietin. Toivon edelleen kaiken edenneen toivotusti.

@Fritang tervetuloa mukaan!:love:
Siellä on kyllä haastavampi tilanne ja takana pettymyksiäkin kovasti.:unsure:
Toivottavasti nyt tällä kertaa tulisi plussa joka pitäisi pintansa.(y)

@Iiduliinu hmmm...nuo sinisen sävyiset on mun mielestä vähän haastavia sikäli, että kuviin se haalea sininen meinaa näyttää harmaalta. Harmaa on siis yleensä vain viivanpaikka, mutta tuo on silti jotenkin tosi selkeä viiva joten mun henkilökohtaiset viivalasini sanoo että tuo on haamu. :)
Millon ajattelit testata uudelleen?

Oviskrampit laantui. Johan ne 5h ehtikin aikamoisia olla. Onneksi yleensäkkin se irtoamisesta johtuva kramppailu kestää vain 6h korkeintaan minulla.;)
Talletuksia saatu vielä tehtyä ja kohta teen vielä sen toisen tikutuksen pantatummasta lirusta.:ROFLMAO:
Oikeesti, tää touhu on aivan päätöntä sanokaa mun sanoneen. Tuskin milloinkaan muutoin elämässä pissa on yhtä arvossaan kuin vauvaa yrittäessä.:LOL:
Mutta oma veikkaus on, että huomisesta lähtien viimeistään alkaa viiva haalistua/kadota. Oletan myös huomisen aamulämmön olevan matalampi. Jostain syystä netissä on kahta kantaa noista lämmöistä.
Yksi sanoo että lämpö tippuu ennen ja toinen sanoo että jälkeen.
Itselläni se yleensä on tipahtanut oviksen jälkeen päiväksi ja alkanut siitä nopeasti nousta.
Kiva vielä tässä kun lapsilla on syysloma, eikä ole miehen töiden vuoksi mitään reissua luvassa. Mähän ehdin velloa mielikuvitusoireiden kanssa kokonaisen viikon ja se ei kyllä oo hyvä.:whistle:

Oispa se haamu ❤ Huomenna ajattelin testata. Tossa kyllä on sinistä väriä livenä.. saa nähdä. Toi siis on earlyblue joku jonka voi tehdä 6 päivää ennen menkkojen alkua. Nyt menossa kp 19/25. Jännäksi käy
 
  • Tykkää
Reactions: viipulainen
Mun alkaa toiveet nostaan päätä, että vaikka mun kierrot huitelee ihan mitä sattuu, niin ovulaatio on selvästi tapahtunu, kun lämmöt on koholla, ja valkovuoto loppu kun seinään alkuviikosta. Nyt mietin että jos kuitenkin ehdittiin ovikseen mukaan! Oon palellut koko viikon ihan holtittomasti (niinkun aina oviksen jälkeen) mutta eilen alko sen vilun lisäks semmonen ihmeellinen kuumotus. Hohkaa jostain sisältä kuumaa, vaikka samaan aikaan palelee. Tänään ilmestyi ihmeellinen maku suuhun, mikä ei lähde pois vaikka tekis mitä! Toisesta muksusta ensimmäinen raskausoire, mistä ymmärsin tehdä testin, oli outo maku ja kahvi maistu yhtäkkiä ihan kumalliselta. Väkisinkin nostaa toiveita vähän
 
Täällä pyörittelen silmiäni päässä kun en nyt ihan ymmärrä omaa kiertoani. Nyt olis dpo11-12 (ovis oli kp5 tai 6) ja nyt on kp18/24-26. Eilen alkoi tuhruvuoto pyyhittäes vaan, tänään vuotanu vähän enemmän, ei ole mitään oireita, pms, menkka, mitään...Kyllä on kroppa seonnu tän vauvakuumeen vuoksi. Aika aikaset menkat mielestäni, mutta en kyllä mihinkää kiinnittymiseenkään usko kun dpo jo näin mones.
 
Helou <3 Siirtyisin tuolta kesäkuisista odottajista (missä muuten tässäkin ketjussa huhuiltua @Untuva79 -kirjoittelijaakin muuten on näkynyt, toivottavasti hänellä kaikki hyvin <3 ), kun todettiin keskenmeno ihan vastikään. Miehen kanssa sovittiin että ehkäisy jätetään pois heti kun kroppa on valmis, toivottavasti pian.

Paljon hyviä plussatuulia kaikille! :)

Santso
 
Viimeksi muokattu:
@Santso pahoittelut keskenmenosa:unsure: mutta tervetuloa mukaan ja toivotaan pikaista plussaa joka pysyisi mukana.:love:

Mie tein ovistestin ja oli enään haalea. Ehkä väriasteeltaan vain puolet kontrolliviivan väristä. Eli ovis oli ja se hyödynnettiin ansiokkaasti.:love:
Elikkäs kp14/dpo1 tänään.:)
 

Yhteistyössä