Toiveena vauva 2017-2018

@Iiduliinu nyt vaan seuraamaan vahvistuuko viivat, ei ne ainakaan viivanpaikkoja ole ;) mä sain pari kk sit digillä raskaana 1-2 -ilouutisen, kun liuskat ei vielä näyttäneet mitään.
Tosin nyt sitten taas ollaan täällä kuumeilijoissa :D Toivottavasti meille muillekin kävisi pian niin onnellisesti kuin sinulle!
 
  • Tykkää
Reactions: Iiduliinu
@Iiduliinu nyt vaan seuraamaan vahvistuuko viivat, ei ne ainakaan viivanpaikkoja ole ;) mä sain pari kk sit digillä raskaana 1-2 -ilouutisen, kun liuskat ei vielä näyttäneet mitään.
Tosin nyt sitten taas ollaan täällä kuumeilijoissa :D Toivottavasti meille muillekin kävisi pian niin onnellisesti kuin sinulle!
Tää on siis mun eka kunnollinen kierto pillereiden jälkeen. Saas nähdä. Toivotaan, että nyt tärppää. Isot peukut on kaikille pystyssä! Mä ilmottelen viimeistään viikon päästä, että kuinka kävi.
 
  • Tykkää
Reactions: viipulainen
Täällä sitä ootellaan ovulaatiopäiviä, nyt jota kuinkin kp15/32. Odotuksen katkaisi "onneksi" flunssa ja tsekkauskäynti gynekologilla epämääräisten alavatsakipujen takia.

Viime kierrosta ei siis tärpännyt, mutta kuukautisten jälkeen jäi ihmeelliset kuukautiskivut päälle reiluksi viikoksi. Onneksi ei mitään ihmeellisyyksiä näkynyt vaan ihan kierronvaiheeseen sopiva tilanne. Gynekologi oli todella erikoinen, mutta kuitenkin mukava ja kovin asiantuntevan oloinen. Selitti juurta jaksaen mitä missäkin on ja mikä siihen raskautumiseen sitten vaikuttaa. Toivotteli kovasti tervetulleeksi sitten joskus marras- joulukuussa josko tästä kierrosta tärppäisi.

Viimeksi, kun tulin raskaaksi, olin myöskin käynyt samassa kierrossa muuten gynellä ja muistan vaan, että silloinkin lääkäri sanoi että "ehkä seuraavaksi nähdään sitten raskauden merkeissä". Silloin ei ollut lapsi suunnitteilla, joten olin vähän hämmentynyt. Mutta niin vaan raskaus alkoi, joten ehkä niillä on joku erityistaito nähdä tulevaisuuteen ;)

Toivotaan @Iiduliinu kovasti, että viivat lähtisi vahvistumaan! (y)
 
@pikkutakkutukka jospa nyt sitten osuis ne tähdet kohdilleen.:love:

Jestas mitä mä keksin koko ensviikoks, meinaa jo nyt olla liian itsevarma olo ja se ei oo hyvä kyllä, koska noh, ne todennäköisyydet on enempi vastaan kuin puolesta joka kierrossa.o_O
Nyt kun tietää varmana hyödyntäneensä oviksen, niin alkaa ihan neuroottisena kyttäämään kaikkea mahdollista oiretta tai sitten keksii oireita.:LOL:
Yritän parhaani malttaa edes siihen lauantaihin noiden herkkien testien kanssa. Sillon ois dpo7 että ei nyt oo kovin isoja odotuksia saada testiin mitään näkyviin, mutta malttaapahan sit EHKÄ seuraavaan maanantaihin edes.:D
 
Täällä ollaan. Oli huhuiltu. :)
En osaa kauheasti nyt kirjoitella minnekään. Kesäkuun odottajissa kävin tilannepäivityksen tekemässä. Tänne en sitä tainnut kirjoittaa? Muuten oon lähinnä vain lukenut viestejä..mutta kirjoittaminen jäänyt.
Päivä kerrallaan eteenpäin. Raskaana yhä ollaan. Tiistaina näkyi siis syke ultrassa. Mutta myös vuotokohta sikiöpussin vieressä. Olot on hyvin vaihtelevia. Välillä kipuilee tosi paljonkin enkä tiedä onko ihan normijuttuja nuo. Raskausoireet tulee ja menee..

Katsellaan, että miten käy. Pelottaa ihan hurjan paljon.

Plussatuulia teille kaikille!!!!!
 
@Untuva79 onpa hyvä kuulla kuulumisia. Ja voi kunpa tuo vuotelu olisi ihan jotain harmitonta, ilmeisesti vuoto silti vähäistä kun kuitenkin syke löytynyt.
Kovasti nyt peukut pystyyn jotta tämä riskiaika menisi onnellisesti ohi ja seuraavassa ultrassa näkyisi kaiken olevan hyvin.
 
Noniin. Tein vikan ovistestin ja oli enään hädintuskin nähtävissä. Eli kyllä mä voin nyt luottaa sen oviksen olleen ja menneen. Pitäydyn nyt tässä dpo laskennassa, eli nyt olis dpo2. Lämmötkin alkaneet nousta hiljalleen, kohdunnapukka on muuttunut kiinteämmäksi ja on kiinni ja vv muuttunut voidemaiseksi. Eli just niinku pitääkin.:D
Saas nähä pysyykö akalla pokka olla testaamatta hätäsiä.:ROFLMAO:
 
Huh, oon kuulemma just ovuloinut en muista enään kummalta puolelta. En kyllä tiennyt yhtään kun en oo saanu tikutettua mutta sanotiinkin että niihin tikku testeihin ei kannata luottaa vaan ostan seuraavaksi niitä clearbluen digitaalisia ovistestejä.
Sit mä soittelen joulukuussa kun toiset menkat alkaa että pääsen munatorvien aukiolotutkimukseen ja muutamiin verikokeisiin.

Mun pitää 2 viikon päästä tehdä raskaustesti jos se on nega niin aloittaa terolut.
 
@Alinah92 oi jännää on huolimatta miten käy. Jotenkin tulee itselle hirveän helpottunut olo kun kuulee että homma edistyy. Lippu korkialle!:love:(y)

Ja aika jännä että sanoi ettei voi luottaa. Onkohan siis tilanteissa joissa on oikeasti niitä haasteita, että ovat liian tulkinnanvaraisia ne tikut ja menee siksi ihan arvailuksi vai perusteliko millään?
Nimittäin itsellä noi tikut näytti täsmälleen oikein, ovulaatio oireisto synkkasi ja nyt kun se on ohi tikkujenkin mukaan, kroppa käyttäytyy täsmälleen oikein myös. Eli siis lämmöt, kohdunnapukka ja vv ja ne hc himotukset myös laantui :LOL:
Laskeskelin, että siitä ekasta plussasta niihin koviin ovulointikramppeihin meni n.24h joiden loputtua tein muutaman tunnin päästä testin ja oli jo vaalentunut. Seuraavana päivänä jo reilummin haalistunut ja tänään enään hädintuskin näin viivaa.:)
 
Mulle vaan sanoi kun mä en tunne ovulaatiota, enkä ikinä oo noihin liuskoihin saanut tummempaa viivaa kun se toinen mikä siinä aina on tai edes yhtä vahvaa. Niin mä en niistä pysty oikeen tulkitsee ja mä oon kerran tosiaan yhdessä kierrossa käyttänyt niitä CB kaksoishormoni ovistestejä joilla sitä sain sen oviksen kiinni. Täytyy ostaa seuraavaan kiertoon niitä.

Tai sitten sanoi lääkäri sitäkin että voi olla se mun lh piikki niin nopea että se ei sit näy liuskoissa.
 
  • Tykkää
Reactions: viipulainen
En enää tänne puolelle kuulu (rv 17 menossa), mutta ovistesteistä pakko kertoa oma kokemus. Mä tikutin ovista muutaman kierron parhaimmillaan jopa 4-5 kertaa päivässä ja tulos ei koskaan ollut positiivinen. Viiva kyllä vahveni oviksen lähestymisen merkiksi, mutta vahvimmillaankin se oli ehkä puolet kontrolliviivan vahvuudesta, sitten alkoi haaleta. Muitakaan ovisoireita en tunnistanut ikinä. Kuitenkin toisesta yrityskierrosta tulin raskaaksi eli ovulaatio oli todistettavasti tapahtunut kaikesta huolimatta, mulla ei vaan ovistestit kertonut totuutta :)
 
Aivan no tuossa kohti onkin aivan varmasti luotettavampia nuo toiset.
Joillain on myös tosiaan niin nopea se piikki, että pitäisi tikuttaa 2x vuorokauden aikana ja max.6h välillä, ettei mene ohi.
Itsekkin olin aikeissa testata 2x/vrk heti kun viivassa ilmenisi vähääkään tummumista, mutta sepä pärähti kerta laakista heti torstain haaleasta siihen tasavahvaan perjantaina. Tikutin sitten 2x/vrk siitä perjantaista sunnuntaihin. Lauantaina puolilta päivin oli vielä tasavahvat, mutta jo 4h päästä selvästi kontrolliviivaa vaaleampi ja sunnuntaina jo n.puolet kontrollia vaaleampi ja tänään tuskin erotin.
Lisäksi oli tosiaan tuuri mukana kun aloitin hätäisenä jo paljon aiemmin ton tikuttelun mitä ohjeen mukaan olisi kannattanut. Olis voinut mennä sivusuun hyvinkin se itse bongaus tikkujen kanssa vaikka olot nyt itsellä olikin oviksen puolella.

On nää kyllä sangen hankalia, miks ei vois vaan tulla lippu esiin toosasta että "hei nyt ovuloidaan". Ois paljon helpompaa.:D
 
  • Tykkää
Reactions: Alinah92
Mulla taas ovistestit toimii hyvin oikeaoppisesti. Vahvistuvat pikku hiljaa ja plussa (tai melkein plussa) kestää usein parikin päivää, joten riittää helposti että testaa kerran päivässä. Tunnistan kyllä oviksen muistakin merkeistä joten välttämättä ei tikkujakaan tarvitsisi. Se on vaan kiva varmistus, ei tarvitse arvailla.

Toivotaan että tuo kaksoishormonitesti toimisi taas @Alinah92 :)
 
  • Tykkää
Reactions: Alinah92
Nyt ei oma kuuppa enää jaksa yksin pohtia ja googlailla vauvan kiilto silmissä. Pudottakaa mut ny puusta, pliis.

Eli:
kp6 ovis+ 36.4 (voi olla että ovis+ oli jo kp5, lämpöjen perusteella)
kp7 37,6 dpo0?
kp8 37,5 dpo1
kp9 37,8 dpo2
kp10 37,6 dpo3
kp11 37,1 dpo4
kp12 ? dpo5
kp13 37,4 dpo6
kp14 37,7 dpo7
kp15 37,7 dpo8
kp16 37,5 dpo9
kp17 37,4 dpo10 (alkoi illalla tuhruvuoto veskireisuilla)
kp18 37,5 dpo11/kp1? (Menkat alkoi)
kp19 37,4 dpo12/kp2? (menkat)
kp20 37,6 dpo13/kp3? (tuhrua veskireissuilla)

Oon jo 30v eikä elämäni historian aikana ole kiertopäivät päättyneet lukemaan 17!!keväästä alkaen kierto ollut 24-26, sitä ennen koko ikäni 26-28. Negan kerkesin testailee kyllä tuossa ennen vuotoa ja nyt tänään, sofin onestepillä 25miu/ml aamupissoista, tosin öisinkin heräilen 1-2 kertaa veskiin, liekö sillä sit vaikutusta.
Viime kierto oli eka jossa lämpöjä mittailin, joten niihinkään vielä luottamista, mutta viimekierrossa menkkojen eka päivä oli lämpö vielä 37,2, mutta tokana vuotopäivänä putos 36,7 ja kolmantena oli enää 36,4.. nyt ei ole pudonnu, mitä lie sit tarkottaakaa.. Dpo.ihin nähden menkat alkoi kai ajallaan?? mutta että kiertopäivä 18/24-26 olis jo kp1?. Missään vaiheessa ei ole kyllä mitää raskausoireita ollu tai ainakaa mitää mihin olisin kiinnittänyt huomiota. Normaalisti on voimakkaat pms tissit, raivarit ja "supistukset" ennen menkkoja, mutta ei ollu niitäkään.. Tänään vasta alkanu alavatsan turvotus, "polttelu/kirvely" ja tissien lievä "tuikkiminen" kun menkat meni jo.. Oon täs koittanu psyykkailla itteeni siihen että uuteen kiertoon, mutta, onko järkeä edes kuvitella vielä testaamista ns.24/24 ? esikoisesta en muista et olis ollu mitää ylimääräsiä vuotoja, enkä ees muista millon plussasin (muistikuva et rv6+? tajusin vasta tehä) ja toisesta vuotelin miten sattuu koko raskausajan. Siitä en muista myöskään millon tajusin edes testiä tehä, nyt ku on yk 4 niin jotenki tiedostaa ja kyttää "oireita" joite ei edes ole.
 
Kp 15 dpo 3

Mulla ovistestit aina näyttäneet viivat paitsi loopin jälkeen 2Kiertoo kun en saanut viivoja. Nykyään tunnistan oviksen kivuista ja limoista mut on nuo tikut mukava varmistus.

Jännitää mimmonen kierto edessä viime kierto 29 ja sitä edellinen 23.
 
Nyt ei oma kuuppa enää jaksa yksin pohtia ja googlailla vauvan kiilto silmissä. Pudottakaa mut ny puusta, pliis.

Eli:
kp6 ovis+ 36.4 (voi olla että ovis+ oli jo kp5, lämpöjen perusteella)
kp7 37,6 dpo0?
kp8 37,5 dpo1
kp9 37,8 dpo2
kp10 37,6 dpo3
kp11 37,1 dpo4
kp12 ? dpo5
kp13 37,4 dpo6
kp14 37,7 dpo7
kp15 37,7 dpo8
kp16 37,5 dpo9
kp17 37,4 dpo10 (alkoi illalla tuhruvuoto veskireisuilla)
kp18 37,5 dpo11/kp1? (Menkat alkoi)
kp19 37,4 dpo12/kp2? (menkat)
kp20 37,6 dpo13/kp3? (tuhrua veskireissuilla)

Oon jo 30v eikä elämäni historian aikana ole kiertopäivät päättyneet lukemaan 17!!keväästä alkaen kierto ollut 24-26, sitä ennen koko ikäni 26-28. Negan kerkesin testailee kyllä tuossa ennen vuotoa ja nyt tänään, sofin onestepillä 25miu/ml aamupissoista, tosin öisinkin heräilen 1-2 kertaa veskiin, liekö sillä sit vaikutusta.
Viime kierto oli eka jossa lämpöjä mittailin, joten niihinkään vielä luottamista, mutta viimekierrossa menkkojen eka päivä oli lämpö vielä 37,2, mutta tokana vuotopäivänä putos 36,7 ja kolmantena oli enää 36,4.. nyt ei ole pudonnu, mitä lie sit tarkottaakaa.. Dpo.ihin nähden menkat alkoi kai ajallaan?? mutta että kiertopäivä 18/24-26 olis jo kp1?. Missään vaiheessa ei ole kyllä mitää raskausoireita ollu tai ainakaa mitää mihin olisin kiinnittänyt huomiota. Normaalisti on voimakkaat pms tissit, raivarit ja "supistukset" ennen menkkoja, mutta ei ollu niitäkään.. Tänään vasta alkanu alavatsan turvotus, "polttelu/kirvely" ja tissien lievä "tuikkiminen" kun menkat meni jo.. Oon täs koittanu psyykkailla itteeni siihen että uuteen kiertoon, mutta, onko järkeä edes kuvitella vielä testaamista ns.24/24 ? esikoisesta en muista et olis ollu mitää ylimääräsiä vuotoja, enkä ees muista millon plussasin (muistikuva et rv6+? tajusin vasta tehä) ja toisesta vuotelin miten sattuu koko raskausajan. Siitä en muista myöskään millon tajusin edes testiä tehä, nyt ku on yk 4 niin jotenki tiedostaa ja kyttää "oireita" joite ei edes ole.
Tiäkkö mulla tuli ekana mieleen et oisko sun ovis ollukki oikeesti vasta kp11?
Sillon nuo ajattelemasi menkat on voinu olla jotain kiinnittymiseen liittyvää. Eli testaahan nyt vielä kuitenkin, varmistus nyt kuitenkin olis omalle päälle helpottavaa.
Mutta sit taas jos ei mitään näy, niin ehkä vois kokeilla niitä ovistikkujakin ja seurata lämpöjä siinä samassa.:)
 
Mulla on aina ollut selvät oviskivut, melkein niinkin kovat välillä että särkylääkettä kaivannut. Limat ja halutkin osuu kipujen kanssa yksiin. Nyt sit se kierto missä tärppäs..niin ei mitään tietoa oviksesta. Ei kipuja , ei himotusta. Luulin etten ovuloinut. Mulla oli järkky flunssa 2 viikkoa, joka alkoi jo ennen kierron puoliväliä. Oviksen jälkeen ei ollu mitään tuntemuksia, että olis tärpännyt. Oireet alkoi vasta sitte siinä main, kun menkkojen olisi pitänyt alkaa. Plussa olikin melko ylläri.
 
  • Tykkää
Reactions: Tuttix
Tiäkkö mulla tuli ekana mieleen et oisko sun ovis ollukki oikeesti vasta kp11?
Sillon nuo ajattelemasi menkat on voinu olla jotain kiinnittymiseen liittyvää. Eli testaahan nyt vielä kuitenkin, varmistus nyt kuitenkin olis omalle päälle helpottavaa.
Mutta sit taas jos ei mitään näy, niin ehkä vois kokeilla niitä ovistikkujakin ja seurata lämpöjä siinä samassa.:)
Oliski niin.. tikut käytössä jo.. muutama päivä jäi välistä. Alotin jo kp 4 ku oli ovisoireet, mut kp 5 jäi välistä kiireiden takia. Lämmöt on aamu lämpöjä, hymynaamat ilta/yöpanoja ja ympyröidyt aat aamupanoja. Jotain jääny kyl kirjaamattakki. http://aijaa.com/kwHOgS

Muoks vielä.. ovistikku tosi hailakka, luulis vahvistuvan jos toivoa vielä olis.. sofin ovis ja taskaustestit käytössä.. kaikki negaa.. Järki sanoo et meni jo ja uuteen kiertoon, mut jännä et alkaa menkka/tai ovisoireet heti menkkojen jälkeen ja tuo noin lyhyt kierto.. hoitoon hakeuduttava, alottasin päälääkäristä :D
Viime kiero oli tän näkönen ilman mitää oireita, tosin menkatki loppu vasta kp 5-6 http://aijaa.com/RoxifP. Uus plussa tuli kuitenki kp13..
 
Viimeksi muokattu:
No on kyllä erikoista pakko sanoa. Liekkö nyt joku tai jotkin hormoonit vinksallaan sitten?
Sulla kuitenkin on noita tikutuksia joita vois näyttää niin luulis ainakin verikokeisiin pääsevän jos niistä selviäisi jotain. Ja niiden perusteella sitten lisää selvitystä. Oon kuullu vaan kunnallisella puolen olevan selvittelyyn pääsemisen aika kiven alla, mutta kun siulla nyt on kuitenkin seurantaa ihan kunnolla, niin luulisi olevan helpompi homma päästä jos haluaa.(y)
 
Epäilen kans että on tosissaa ny joku hormoonimutteri vinksallaan.. yk 1 olin varma et tärppäs, oli mielikuvitusoireet yms. yk2 meni vähä molempien työkiireiden takia ohi kokonaan, yk 3 oli oirelistaa taas ja haaaamujen haamujen esiäiti apteekin herkäs testissä, mutta aina menkat alkoivat orjallisesti. Kolmosesta myös tikuttelin ja lämpöjä mittailin, mutta nyt tästä nelosesta pitäny kalenteria kunnolla. Niin ku monet sanoo nakkisodan aikasissa googlettelupalstoilla, et tieto lisää tuskaa ja pistää hommat sekasin.. parempi ois asennoitua tulee ku tulee (vaikka niin meilläki tää homma alotettii, mutta harmistun silti joka kierron aikana) ja mitä enemmän lueskelee niin tuntuu et luo vaa enemmän ressiä, pitäs laittaa google kii ja nauttia vaa ajoista ilman kumia :D Näyttää ressi vaikuttavan kun kiertoki on jo mallia kp18=kp1. Mulla siis ennestään kaks lasta, miehellä ei yhtään.. mies jo pitempään halunnu vauvaa, mutta muo ahistanu koko ajatus, kesällä ku se vauvakuume iski muhun kun salama kirkkaalta taivaalta ni nyt on olevinaan "kiire". On meillä aikaa ja vasta yk5 läx käyntiin, silti se harmitus joka kuukaus.. Onks ihmisessä ressinappia on/off??
 
  • Tykkää
Reactions: Nelliida

Yhteistyössä