Toiveena vauva 2017-2018

En tiiä :geek: hiplannu jo testejä parii ottesee ja tänääki muka ruuan jälkee tuli paha olo ja jotku hajut ottaa herkemmi nenää ja iha varma et pakkoha sen on tärpänny ku ajotettii nii hyvi, paitsi todellisuudes miul ei oo tietoo oviksesta ku en halunnu sitä testata vielä (y)
Mut kierto vanhasta muistista 30-35pv ni ens su pitäs aikasintaa alkaa menkat.. et aikasemmi ei olis ehkä järkee testata :p
Mulla luultavasti nyt 30 päivän kierto kun ovis tuli niin myöhään eli sunnuntaina alkaisi myös menkat :rolleyes: en kyllä pysty vaan odottamaan sinne asti :giggle: mun nenään myös tarttuu ihan oudot hajut esimerkiksi tiskejä pestessä tuli niin outoja aromeja että oikeen ihmetytti (n) mutta en tiedä onko vähän liian aikaista taas aloittaa tämä oireiden odottaminen. Niin kauan oon tyytyväinen kunnes tulee se perus vitutus 3-5 päivää ennen menkkoja. Se on tähän asti ollut varma merkki että täti tulee kylään :ROFLMAO:
 
Tervetuloa uusille, mukavaa saada lisää porukkaa juttusille. Te kaikki muutkin palstan lukijat, tervetuloa vaan rohkeasti mukaan kirjoittelemaan! Tänne mahtuu kyllä joka tilanteessa olevat.

@viipulainen, hatun noston arvoinen suoritus sulla tuo miehelle kertominen. (y) Ei ois mulla taatusti itellä pokka pitäny, enkä muutenkaan ois malttanu oottaa että tulee töistä ja saa hommansa tehtyä. Ihanat reaktiot kyllä! :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Tiutau13
Mulla luultavasti nyt 30 päivän kierto kun ovis tuli niin myöhään eli sunnuntaina alkaisi myös menkat :rolleyes: en kyllä pysty vaan odottamaan sinne asti :giggle: mun nenään myös tarttuu ihan oudot hajut esimerkiksi tiskejä pestessä tuli niin outoja aromeja että oikeen ihmetytti (n) mutta en tiedä onko vähän liian aikaista taas aloittaa tämä oireiden odottaminen. Niin kauan oon tyytyväinen kunnes tulee se perus vitutus 3-5 päivää ennen menkkoja. Se on tähän asti ollut varma merkki että täti tulee kylään :ROFLMAO:
Miulla se vitutus oli jo eilen :ROFLMAO: mut koitetaaha nyt pari päivää viel malttaa :whistle:
 
Koska olen neuroottinen, ostin yhden pc:n puikon ja rfsu:n liuskapaketin HUOMISEKSI. No tein jo sen pc:n puikon vaikka olin ehtiny pidättää vasta 2h. Saalis oli hädintuskin keltaista koska oon kuollu tänään janoon ja ryystänyt vettä kuppitolkulla koko päivän.:ROFLMAO:
Mut tämmönen tuli silti.:cry::love:
[url=https://aijaa.com/Mbjush][/URL]

Aamulla teen vielä sen liuskan ja sit saa riittää, oon mä ihan vakuuttunut että jotain tuolla navan alla on meneillään.:D
 
Koska olen neuroottinen, ostin yhden pc:n puikon ja rfsu:n liuskapaketin HUOMISEKSI. No tein jo sen pc:n puikon vaikka olin ehtiny pidättää vasta 2h. Saalis oli hädintuskin keltaista koska oon kuollu tänään janoon ja ryystänyt vettä kuppitolkulla koko päivän.:ROFLMAO:
Mut tämmönen tuli silti.:cry::love:


Aamulla teen vielä sen liuskan ja sit saa riittää, oon mä ihan vakuuttunut että jotain tuolla navan alla on meneillään.:D
Mä olin viimeks niin neuroottinen että tein viikon ajan testejä joka toinen päivä että näin miten viiva tummuu. Se oli vaan se fiilis kun näki miten nopeasti se toinen viiva ilmestyy. :)
 
Mä olin viimeks niin neuroottinen että tein viikon ajan testejä joka toinen päivä että näin miten viiva tummuu. Se oli vaan se fiilis kun näki miten nopeasti se toinen viiva ilmestyy. :)
Mä tein joka päivä siihen asti että oli tasavahvat viivat :D Sen jälkeen vielä kaksi digiä tehty. Tänään muuten tuli 3+ digin näytölle. :) Tänään 5+4. :barefoot::love::love:
 
Hieno viiva @viipulainen :) huh ku noi positiiviset testit buustaa vauvakuumetta!:love: kaikki oireviestit menee ajatuksella "no ei se oksentaminen / tissikipu / väsymys niin paha ollu!" :whistle: kuopuksen kohdalla oksentaminen kesti koko ekan kolmanneksen ja välillä vapisin koko nainen vessan lattialla ku se huonovointisuus oli niin voimakasta :sick:. Juu ei ollu paha yhtään..:whistle:

@Möörtsi onnea digin 3+ lukemasta! :)
 
Onnea @Möörtsi ja @viipulainen , molemmilla etenee hienosti! Mahtavaa! (y)

Tein sit tänään vielä kaks sofin testiä kun en vaan malta olla tekemättä :whistle: Molemmissa jotain mut hirveesti joutuu tihrustamaan ja aika hailakkaaasti tulevat kuvaankaan. Ikäviä repäisykipuja ollut äkkiliikkeistä alamahalla mikä lupaisi ehkä hyvää. Mutta muistelen niitä kyllä olleen joskus ennenkin...

Kattellaan taas aamulla uudelleen. Toivottavasti ei ois yhtä katastrofiyö kuin viime yö valvomisineen ja sekopääunineen :cautious:
 

Attachments

@Tiutau13 oli puhetta lasten saannin vaikutuksista kaverisuhteisiin. Itellä on mennyt enemmänkin niin päin että lasten myötä saanut lisää ystäviä. Koulusikaan kavereita oli mutta ne karisi kaikki pikkuhiljaa pois kun rupesin tekeen niin paljon töitä ja seurusteleen. Ei muka ollu aikaa pitää kaverisuhteita kunnossa. Sitten kun sain esikoisen löysin seurakunnan uusien vanhempien illasta toisen äidin jolla oli hyvin saman ikäinen lapsi. Huomattiin olevamme hyvin samanlaisia ja nähtiin silloin lähes päivittäin. Nykyään me ja lapset ollaan edelleen hyviä ystäviä ja nähdään kerran kuussa. Kun sain toisen lapsen löysin perhekerhoista pari tosi hyvää tyyppiä joiden kanssa olen ystävystynyt vertaistuki on kyllä ehdotonta varsinkin silloin kun lasten kanssa kotona yksin.
Me oltas haluttu lapsille hieman alle 2v että olisivat päässeet peräkkäisille koululuokille, mutta eipä se onnistunutkaan kun kierron startissa meni sen verran pitkään. Nyt olis kans toive saada vauva vielä loppuvuoteen, mutta ei taida onnistua kun enää on noin 6 viikkoo aikaa ehtiä saamaan vuoden loppuun uus tulokas. Jos käy niin kuin viimeksikin niin sillä kaavalla tulis 04/19
 
@mukipukipuu oi , sulla on käyny hyvin noin kaverien osalta! :) meidän naapuriin perustettiin avoin päiväkoti ihan hetki sitten, pitää varmaan lähtee katsomaan oisko siellä potentiaalisia kavereita - niin tytöille kuin äidillekkin :X3: voi hitsi vie, toivotaan että jos kuitenkin tän 6 viikon aikana sen plussan saisit.. muistuta kroppaasi ,että kaavoihin kangistuminen ei ole trendikästä! ;)

@pikkutakkutukka laitoin puhelimen kirkkausasetuksen isolle ni alimmassa testissä näkyy todellakin häivähdys jotain, mutta kun tarkentaa siihen katseen niin se katoaa:cautious: sulla tais olla superaikaiset dpot? Onneksi on vielä selkeään plussaan hyvä tsäänssi!:rolleyes:
 
@pikkutakkutukka mieki häivähdyksen nään alimmassa (y)
Sekopäisistä unista.. näin sitte kirkuvan punaisia viivoja omassa testissä ja olin varma että ootan kaksosia ku viivat tuli nii aikasee. Mut sit tuli uni missä olin itse ilmeisesti munasolu ja joku kaveri oli mukana ilmeisesti siittiö, oltiin ihan kylkikyljessä kiinni ja kiinnityttiin keittiönpöydän yläkulmaan ja kaveri totes et vitti mite hyvä paikka, täst myö ei irrota (y):ROFLMAO::D
Ai mitennii toivon et tänä viikonloppuna tapahtus kiinnittyminen :p

Ja todellakin nuo muiden testit vaan lisää sitä omaa kuumetta entisestään!! Ja en miekä muista mitää pahoja oloja enkä väsymystä ?? Oksentanu en kummallakaa et lievällä kyl selvisin.. mut viimeksi olin niin iso ja maha oli tosi kipee tosta päältä.. kai venytyksestä tai jotain.. mut silti..kumpa vielä kerran:love::barefoot:
 
@pikkutakkutukka mä sain itse vasta haaleaakin haaleamman haamun dpo12 aikanaan :) tosin ei ollu PC vaan onestepin herkkä. Sitä ennen puhtaita negoja. Täytyy mainita myös, että onestepin 10 -vahvuset tikut ei vahvistu kovin helposti, myöhemmin testasin aina 10 ja 25 -vahvusilla ja 25 antoi tummempaa viivaa kuin herkempi:cautious: mutta KUN sun viivat lähtee vahvistumaan niin neuvoisinkin, että älä takerru liikaa siihen viivan vahvuuteen:LOL:. Plussa on plussa kun se toivottavasti parin päivän päästä sulle pärähtää :love:

@äiti_82 joo mullakin ollu myös isot raskausmahat:cautious: toka kasvoi vielä isommaksi kuin eka, hyppäsi sf-käyrällä taivaisiin siellä rv35 eikä laskeutunu alemmas enää. Samoin neuvolassa silloin n. rv16 kun kuunneltiin eka kerran sydänääniä ni pyysin neuvolatädiltä dopplerin (kun ei saanu kuulumaan sykettä tuolta häpyluun vierestä) ja laitoin navan alapuolelle. Neuvolatäti kerkesi sanoa "ei se vauva noin ylhäällä ole" just ennen ku alkoi jumpsutus kuulumaan:LOL: oon päätelly , että mun kohtu sijaitsee vähän keskivertoa korkeammalla kun ei kohdunnapukkaakaan meinannu lääkärit yltää tuntemaan missään vaiheessa raskautta. Samoin joskus itse oon yrittäny etsiä sitä mielenkiinnosta mutta ei oo toivoakaan että yltäisin..:whistle:
Ja voi hitto tota sun unta!!:ROFLMAO: :D
 
No jo on @Wintersun vahva viiva jos tuo oli viivanpaikka! Aikamoista o_O

Kuivuttuaan tuo viiva vähän selkeni ja jopa mies sen näki. Myös hyvin kummallista pistostuntemusta alhaalla oikealla (vatsassa ja pelipaikoilla) eli kyllä tässä jotain koittaa tapahtua! Iloitsen nyt jo tästäkin koska kuudessa edellisessä kierrossa ei ole ollut edes tämänmoista yritystä jollekin oikeansuuntaiselle (y)

Ihan huikea tuo uni! :D Tuo on ja aika luovaa ajattelua :ROFLMAO: Toivotaan että ajatukset siirtyi myös varsinaisille tekijöille (y)
 
@pikkutakkutukka mä sain itse vasta haaleaakin haaleamman haamun dpo12 aikanaan :) tosin ei ollu PC vaan onestepin herkkä. Sitä ennen puhtaita negoja. Täytyy mainita myös, että onestepin 10 -vahvuset tikut ei vahvistu kovin helposti, myöhemmin testasin aina 10 ja 25 -vahvusilla ja 25 antoi tummempaa viivaa kuin herkempi:cautious: mutta KUN sun viivat lähtee vahvistumaan niin neuvoisinkin, että älä takerru liikaa siihen viivan vahvuuteen:LOL:. Plussa on plussa kun se toivottavasti parin päivän päästä sulle pärähtää :love:

@äiti_82 joo mullakin ollu myös isot raskausmahat:cautious: toka kasvoi vielä isommaksi kuin eka, hyppäsi sf-käyrällä taivaisiin siellä rv35 eikä laskeutunu alemmas enää. Samoin neuvolassa silloin n. rv16 kun kuunneltiin eka kerran sydänääniä ni pyysin neuvolatädiltä dopplerin (kun ei saanu kuulumaan sykettä tuolta häpyluun vierestä) ja laitoin navan alapuolelle. Neuvolatäti kerkesi sanoa "ei se vauva noin ylhäällä ole" just ennen ku alkoi jumpsutus kuulumaan:LOL: oon päätelly , että mun kohtu sijaitsee vähän keskivertoa korkeammalla kun ei kohdunnapukkaakaan meinannu lääkärit yltää tuntemaan missään vaiheessa raskautta. Samoin joskus itse oon yrittäny etsiä sitä mielenkiinnosta mutta ei oo toivoakaan että yltäisin..:whistle:
Ja voi hitto tota sun unta!!:ROFLMAO: :D
Ja juu, pitää koittaa pitää pää kylmänä viivojen kanssa. Keskenmenosta vaan se kokemus että viivat ei enää jossain kohtaa vahvistuneet niin voi olla että aika hysteeriseksi heittäydyn tämänkin kanssa jos saa edes oikeita positiivisia viivoja ensin näkyviin :love:
 
@pikkutakkutukka , onhan se aika välttämätöntä , että niitä viivoja vertailee. Koska se nyt vaan kuuluu tähän hommaan:ROFLMAO: mutta ressiä ei siitä saa ottaa liikaa:LOL: :cautious:

Mä alotin eilen oviksen tikuttelun. Tosi aikasin (tänään kp11) ja ihan väärästä pissasta (aamu) :LOL: juon niin paljon vettä päivisin ettei saa pidäteltyä sitä paria tuntia:ROFLMAO: mutta pieni hailakka viiva on näkyny molempina päivinä. Vertaustikun tein just ennen viime menkkoja ja se oli täysin viivaton (oli siellä se kontrolliviiva toki:ROFLMAO:):geek:

Mulla on myös painonpudotus käynnissä, raskauskiloja tiputtelen:cautious: 3kiloa jäljellä, mutta normaalipainoon olisi siitäkin vielä viisi kiloa matkaa:unsure: jos painon kannalta katsoo, ni en jaksais henkisesti enää olla raskaana kun oon sitä raskaustyyppiä joka lihoo aivan s**tanasti . Siis yli 30kiloa per raskaus :oops: toki ne lähtee kans "nopeesti", mutta tää ruokavalion jatkuva tarkkailu v*tuttaa:mad:
 
@pikkutakkutukka koklaas sitä PC:n liuskaa. Mähän ostin niitä kun alko kyllästyttää ne davidin herkät liuskat ja puikot sekä one stepin herkär liuskat. Kun mä näin niissä sitä jotain, mutta ei niistä vaan ottanu selvää mitä ovat.:LOL:
Aattelin sit antaa PC:n liuskoille vielä mahiksen, jos mulle oli osunu vaan huonon erän paketteja aikasemmin. Kuitenki moni kirjoitteli, että pc:lla sai selkeää haamua kun nuo halpisherkät anto jotain suttua.:LOL:
Ja joo, niin mullaki sit kävi.
Nyt ku luin tota mun kiertoseurantaa tuolla piinailijoiden oireet ja lopputulos pinkassa, ni saatto se dpo9 olla jo haamu, mutta enhän mä luottanu. Dpo10 aamulla olin varma vielä viivanpaikasta, mutta iltatestistä jopa mun skeptinen pää muutti mielensä.:ROFLMAO:

Ja hei..dpo15 ja 4+0. Tein rsfu:n liuskan aamulirusta ja toi viiva tuli siihen käytännössä samantien.:love:
[url=https://aijaa.com/T8Y6tt][/URL]
 
@Tiutau13 oli puhetta lasten saannin vaikutuksista kaverisuhteisiin. Itellä on mennyt enemmänkin niin päin että lasten myötä saanut lisää ystäviä. Koulusikaan kavereita oli mutta ne karisi kaikki pikkuhiljaa pois kun rupesin tekeen niin paljon töitä ja seurusteleen. Ei muka ollu aikaa pitää kaverisuhteita kunnossa. Sitten kun sain esikoisen löysin seurakunnan uusien vanhempien illasta toisen äidin jolla oli hyvin saman ikäinen lapsi. Huomattiin olevamme hyvin samanlaisia ja nähtiin silloin lähes päivittäin. Nykyään me ja lapset ollaan edelleen hyviä ystäviä ja nähdään kerran kuussa. Kun sain toisen lapsen löysin perhekerhoista pari tosi hyvää tyyppiä joiden kanssa olen ystävystynyt vertaistuki on kyllä ehdotonta varsinkin silloin kun lasten kanssa kotona yksin.
Me oltas haluttu lapsille hieman alle 2v että olisivat päässeet peräkkäisille koululuokille, mutta eipä se onnistunutkaan kun kierron startissa meni sen verran pitkään. Nyt olis kans toive saada vauva vielä loppuvuoteen, mutta ei taida onnistua kun enää on noin 6 viikkoo aikaa ehtiä saamaan vuoden loppuun uus tulokas. Jos käy niin kuin viimeksikin niin sillä kaavalla tulis 04/19
Me haaveiltiin kanssa, että olis ehtinyt vielä tälle vuodelle uusi vauva. Kuopus syntynyt tammikuussa -17, niin olis tullut alle 2v ikäeroa. Mutta mulla tosiaan ei kierto vielä käynnissä, joten ei taida onnistua.
Isommilla lapsilla ikäeroa 1v8kk, se on ollut mun mielestä tosi kiva. Tosin eivät ole kuitenkaan peräkkäisinä vuosina syntyneet.
Mutta ehkä päälle kaksi vuotta ikäeroa, ei kuitenkaan siihen sisarusten siteeseen vielä ole "liikaa".?
 
@pikkutakkutukka joo siis kylläkin täytyi olla viivanpaikka mulla, kun ei seuraavassa mitään ollut.
Kuvaa kuivasta testistä? :whistle:

@viipulainen on kyllä ihana viiva :love:

Milloin aloitatte yleensä oviksen tikuttamisen? Mikä kp? Jos tiedätte suurinpiirtein milloin on ovis?
Mulla oli se hyvä, että munasarjat vuorottelee. Vasemmalta ovuloin vähän myöhemmin ja oikeelta aiemmin.
Mut koska ei ollu koskaan tae, ettei rytmi vaihtuisi, niin alotin kp8. Joskus plussa tuli jo kp10 ja joskus vasta kp15. Että mun mielestä kannattaa alottaa aikasemmin ihan varmuuden vuoksi.:)
 
Taidan hypätä tänne mukaan :) Kuudes lapsi on haaveissa. Saa nähdä miten kauan saa plussaa odotella kun ihan tulee jos on tullakseen meiningillä mennään, en tee ovistestejä joten ei aavistustakaan vielä viidenkään raskauden jälkeen milloin se on :ROFLMAO: Kiertopäivät on kuitenkin tiedossa.

Tiutau13 (en osaa käyttää tuota tägäystä:D) Meillä on ensimmäisten kolmen ikäerot 1v8kk ja 1v5kk ja ihan helposti meni :) Neljäskin tuli 1v5kk ikäerolla ja aika helposti meni sekin, neljäs on muuten nyt 2,5v :) Onko teilläkin siis elokuinen?
 
  • Tykkää
Reactions: äiti_82
Tiutau13 (en osaa käyttää tuota tägäystä:D) Meillä on ensimmäisten kolmen ikäerot 1v8kk ja 1v5kk ja ihan helposti meni :) Neljäskin tuli 1v5kk ikäerolla ja aika helposti meni sekin, neljäs on muuten nyt 2,5v :) Onko teilläkin siis elokuinen?
Heinäkuun lopussa syntynyt esikoinen :) Hmm. Se on varmaan aika paljon myös asennekysymys , että kuinka pienten lasten kanssa pärjää. Mä oon ihan että joojoo helposti menee, kyllä me selvitään! Mutta ukko on erittäin mukavuudenhaluinen :ROFLMAO: se nyt vähän junnaa, niin se junnas tokaakin:confused: mutta hoksas kyllä pian, että sisarus onkin hyvä juttu kun esikoisella on leikkikaveri :geek: miesten logiikka..huoh:rolleyes:
Oot @saraheinä ollu kotona ihan lasten kanssa? Ei noilla ikäeroilla vissiin oikein ehtiskään työmaalle ..:love:
 

Yhteistyössä