Toiveena vauva 2017-2018

Neuvola laskee edellisistä kuukautisista aina, nt-ultrassa korjataan jos heitto on selkeä (n.4vrk taitaa olla usein se minimi heitto).
Meil ois siis sama laskettu.:love:
Ja mulla ois oviksesta laskettuna 27.10 eli yhen päivän heitto olis vaan joten tokkopa tuota korjataan. Kuopuksestakin tiesin että on päivän pidemmällä kun tosiaan tunnen sen oviksen ja samaan päätyi ultraajakin, mut laskettu pysyi samana.:D
Eikä! Onpa hauskaa! Vitsit kun kävis hyvin :love:

En oikein kyllä ymmärrä näitä laskemisia kun jos miettii vaikka viivojen vahvistumista niin eihän kiertopäivällä oo oikein mitään väliä, eikä vielä dpollakaan vaan kiinnittymisellä (vaikka harva sitä nyt tietää). Ja meilläkin on siis viipulainen ikäänkuin samat viikot vaikka oikeesti ei ookaan? Hämmentävää.
 
Eikä! Onpa hauskaa! Vitsit kun kävis hyvin :love:

En oikein kyllä ymmärrä näitä laskemisia kun jos miettii vaikka viivojen vahvistumista niin eihän kiertopäivällä oo oikein mitään väliä, eikä vielä dpollakaan vaan kiinnittymisellä (vaikka harva sitä nyt tietää). Ja meilläkin on siis viipulainen ikäänkuin samat viikot vaikka oikeesti ei ookaan? Hämmentävää.
Joo niinpä. Toivotaan siis kovasti vahvistumista viivalle.:love:
Ja siis juu, silläpä kun se ovis on niin yksilöllinen ajankohdaltaan, niin se ultra myös sit toimii vahvistavana tai sit korjataan. Ja sit taas on hyvä jos tietää millon on ovuloinut, jos tahtoo varhaisultraan mennä. Voi sit sen oman oviksen perusteella lasketuilla päivillä valkata sopivimman ajan ni ei tuu vaikkapa hukka käyntiä tai paniikkia jos alkio ei vastaakkaan sitä kierron mitalla laskettua.:)
 
@Sonde mä aion olla nätisti lokis vaikka loppukuulle meneekin, kun voihan aina olla mahis että syntyykin aiemmin. Ite kai jotenki aattelen et jollain tapaa huijaisin jos menisin seuraavan kuun pinkkaan, vaikea selittää.:ROFLMAO:

Ja ois lokakuisia nyt kai ainaki se mahdollisesti ööö...4 vai 5, enemmän? :D Oon kyllä seonnu laskuissa.:LOL:
Mullahan on esikon jälkeen kaikki lapset olleet lokiksia.:giggle: itekki oon lokis. :D
 
  • Tykkää
Reactions: Sonde
Kiitokset vastauksista kaikille, arvasinkin että täältä löytyy asiantuntevaa tietoa joka kysymykseen (y)
Raskauslaskurin mukaan la on 30.10. edellisten kuukautisten mukaan laskettuna. Tuntuu huikealta ajatella että nytkö tämä on totta...:) Toki varovaisesti suhtaudun kun kuitenkin on niin alku menossa, huomenna pitäis tulla vielä pari raskaustestiä postissa...
Mutta onnea kaikille muillekin plussanneille, meitähän onkin monta, toivotaan että kaikki menee hyvin! :love:
 
@viipulainen lokakuu on erinomainen kuu syntyä! ;) T. lokakuinen itsekin (y)

@Alinah92 voi vitsit! Oispa kivaa päästä palmujen alle lämpimään (nyt heti kiitos! Vihaan talvea(n)) . Toivotaan ,että oisit jo "maha pystyssä" sillon! :love:

@Nelliida se plussa voi olla yhä tulossa vielä! Onko sulla säännöllinen kierron pituus? Paljonko se on? Toki joillain on ihan tosi nopeita LH-huippujakin joten ei se mahdotonta ole , että tossa välissä ois ollu. Jatka testailuja vielä! :geek:
 
On kyllä aikalaisen säännöllinen: 28-30päivää (viimiset kolme kiertoa ollu sen 28). Tein vielä tälle päivälle eli kp 15 toisen testin ja tuli ihan oikeastaan tyhjä.
Mutta olikse niin, että nää ovulaatiotestit ei toimi samantyyppisesti mitä raskaustestit eli ei välttämättä tummene mitenkään silleen loogisesti? paitsi sit tosiaan sillon kun se ovulaatio oikeesti on tulossa.

Jatkan testailua ainaki nyt toistaseks :)
 
Mahtava plussatsunami, onnea @pikkutakkutukka , @Sonde ja muut plussanneet!

Kertokaapa vielä tärkeimmät talletuspäivät kierrossa sekä käytössä olleet vitamiinit, lisäravinteet ja muut hokkuspokkuskeinot :)

Tsemppiä ovisbongailuun @vuuti ja @Nelliida ! Mä tarkistin oman oviksen vielä Clearbluen digitestillä, koska mun viivat oli myös "mitä sattuu".

Itsellä dpo 9, olen testannut jo muutaman negan, mutta taidan olla liian ajoissa joka tapauksessa liikenteessä. Vasta viiden päivän päästä kannattaisi testata :D
 
Viimeksi muokattu:
Heippa kaikille!
Alkuun kovasti onnea plussanneille :love::barefoot:

Olen seuraillut 2 kuukautta ketjua, en edes ajatellut kirjoitella kun vasta 2019-> pinoon, mutta joku täällä rohkaisi kaikkia lukijoita osallistumaan juttuihin niin tunsin ”jääneeni kiinni” enkä kehtaa enää stalkkailla :D
Mulla on edellisestä liitosta 2 lasta ja kuumeilu nyt nostanut päätään uudelleen loppuvuodesta. Aloitin lukemaan juttujanne, kun kuukautiset jäi tulematta ollen kuukauden myöhässä..toki ymmärsin ettei mahdollisuutta ollut kun ehkäisyrengas käytössä :unsure:
Ja on edelleen. Kovasti itse haluaisin siitä jo luopua mutta mies ei.:(
Toivottavasti kelpaan porukkaan mukaan vaikka yritys ei edes ole päällä, enkä tiedä koska mies siihen suostuu..

Mukavaa alkavaa viikkoa! (y)
 
wau hyvännäköisiä plussia @Sonde ja @pikkutakkutukka ja muut, onnea matkaan :love:! ja tervetuloa uudet kuumeilijat :love:!

@kissaliikeri kyseli parhaita talletuspäiviä, riippuu toki simpoista ovatko nopeita vai hitaita uimareita, mut itse sanoisin että ovispv ja kaksi päiväää (dpo-1 ja dpo-2) sitä ennen on varmaan parhaat mhdolliset. mut kaikki toki on mahdollista viis pvää ennen siihen pvä jälkeen :). mitä mittii hän? toivon kovasti sulle plussaa tästä kierrosta!

mä näin tosi häiritsevää unta, olin joutunut johonkin ihmemökille jossa pidettiin sellaiset murhajuhlat, et oli randomporukka koossa ja pidettiin erilaisia teemapäiviä ja vaikka siinä mun unen aikana ei tapettu onneks ketään ni selvästi se oli tarkoitus et porukkaa niitataan siellä. joku niistä muista osallistujista oli vienyt mun kaikki kortit enkä mä sit voinut lähteä pois. mut sit tuli sellainen kesäjuhlapäivä ja tuli kunnon paniikki et pakko päästä pois täältä ni sit suunnittelin paon ja lähdin karkuu ja mies tuli pelastaa mut. kamalia unia, sit heräsin tos viidelt ihan adrenaliineissani et onneks se oliunta, mut ylläri en saanut enää unta! mut mistä näitä tulee, en ees muista kosla viimeks nähny mitään inta ja sit tollamen ihan hullu :(. oisko jotkut sekohormonit :ninja:.

tuota ryhmää kannattaa miettiä senkin mukaan onko miten kärsimätön, mulla kun esikoinenn loppukuusta nk oli tosi outoa kun joillain oli vauvat jo 1,5kk siin vaihees kun meidän vasta syntyi, ja tpki ehk 80% vauvoista oli jo syntynyt. en olia ehkä halunnutkaan olla ekojen synnyttäjien joukossa :). mut lähtökohtaisesti suosityelen siihen neuvolan LAn mukaan. ja ne laskee aina kuukautisista kuten viipulqinen sanoikin. ja minust sen heiton pitää tosiaan olla melkein 7vrk ennenku muuttavat LA. eikös se ollut sillai et 1% vauvoista syntyy laskettuna päivänä, joten aika hakuammuntaahan se on joka tapauksessa :ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: viipulainen


Vihaan näitä tikkuja. Lähti tummenemaan, mutta sit vaaleni. Mitkä todennäkösyydet, että tossa kp13 ja kp14 välissä olis tullu nopea nousu mitä tikulle en saanut? Ärrr
Minkä merkkisiä testejä nää on? Se hormonin määrä on yksilöllistä joten riippuu ihan ihmisestä toimiiko testinä tavallinen vai herkkä. Joillakin herkät testit näyttää aina positiivista koska hormonia on niin paljon. Ja semmoset joilla hormonia on vähän voi olla että ei ikinä saa positiivista tavalliseen testiin.
 
Mahtava plussatsunami, onnea @pikkutakkutukka , @Sonde ja muut plussanneet!

Kertokaapa vielä tärkeimmät talletuspäivät kierrossa sekä käytössä olleet vitamiinit, lisäravinteet ja muut hokkuspokkuskeinot :)

Tsemppiä ovisbongailuun @vuuti ja @Nelliida ! Mä tarkistin oman oviksen vielä Clearbluen digitestillä, koska mun viivat oli myös "mitä sattuu".

Itsellä dpo 9, olen testannut jo muutaman negan, mutta taidan olla liian ajoissa joka tapauksessa liikenteessä. Vasta viiden päivän päästä kannattaisi testata :D
Kiitoksia onnentoivotuksista! :) Veikkaan että meillä suurin syy siihen, miksi plussa tuli nyt eikä edellisen 6kk aikana, on se että olen nyt 2 kk tietoisesti pyrkinyt vähentämään elämästä jatkuvaa stressiä aiheuttavia asioita. Ja toisaalta lisäämään sellaisia, mitkä auttavat palautumista. Mulla se tarkoitti töiden vähentämistä, joogan uudelleen aloitusta (ihan youtubesta silloin tällöin) ja iltojen rauhoittamista ei-minkään-tekemiselle lapsen simahdettua. Ihan selvästi huomaan syksyn käyneeni ihan ylikierroksilla koko elämän suhteen.

FEAE8DCA-6883-4372-BDC3-432CFA321656.jpeg
Talletukset on kuvassa sydämillä. Ovistesti plussa tuli 7.2 kuvasta poiketen. Eli aiemmasta poiketen talleteltiin paljon ennen sitä. Aiemmin lähinnä plussapäivänä ja jälkeisenä. Lisäksi hengailin lantio kunnolla ylhäällä hommien jälkeen n. 10 min :LOL:


Mutta niihin poppaskonsteihin! Ja niitähän riitti :ROFLMAO: Oli:
- Preseed-liukkari (suosittelen, teki "jyystöstä" molemmille miellyttävämpää silloin kun ei muuten olisi huvittanut)
- Gele royale -kapselit (ehkä vaikutti, ehkä ei. En ole huomannut oikein mitään)
- Vadelmanlehtitee, Clipper, 1-2 kuppia päivässä (ainakin kuvittelen että olisi vaikuttanut kohtuun jotenkin elävöittävästi. Tiedä sitten!)
- Ovulaation jälkeen punaviini, n 5cl / ilta.
 
  • Tykkää
Reactions: kissaliikeri
@Miina- tervetuloa mukaan, täälläkään ei yritys aktiivisena :) olikos se @äiti_82 kun näki sen kiinnittymisunen (vieläki naurattaa:LOL::ROFLMAO:) , tais vaikuttaa meikäläisenki uniin kun näin unta että olin raskaana ja sain tietää että se on tyttö vaikka ihan alussa olikin!:LOL: vauvakuume alkaa lähteä lapasesta kun uniinkin jo tulee:ROFLMAO:
 
@Miina- tervetuloa mukaan, täälläkään ei yritys aktiivisena :) olikos se @äiti_82 kun näki sen kiinnittymisunen (vieläki naurattaa:LOL::ROFLMAO:) , tais vaikuttaa meikäläisenki uniin kun näin unta että olin raskaana ja sain tietää että se on tyttö vaikka ihan alussa olikin!:LOL: vauvakuume alkaa lähteä lapasesta kun uniinkin jo tulee:ROFLMAO:
No miehä se unia näin :D nukun nyt jotenki levottomasti ni nään paljon unia ja sit superväsyny aamulla sen takia.. myös noita @ahmis ksen murha unia tulee nähtyä välillä.. miuta yleensä jahtaa joku ja karkuun on päästävä..
Mutta närästysolo jatkuu ja vatsalla lievää menkat alkaa oloa..
Mukavaa vauvakuumeilu viikkoa kaikille, ja ne ketkä ei vielä tosissaan yritä, ni kyllä se kohta yritykseks muuttuu ku näitä juttuja täällä lukee ja kattelee testikuvia :love:
 
19.2.2018
Nimi | kiertopäivät | yrityskierto

Keijupölyä............42/18-23.......yk2
Ksennonen...........42/XX...........ykX
Haaveilija_93........40/27...........yk 2
Kirpsakka............35/??...............yk2
Pocahontas-.........29/24-34........yk12
Sonde...................27/26-30........ya syksy-17
Embell..................27/21-35.......yk 4
VauvaHaaveilija89..25/27............yk2
Äiti_82...................24/30-35?........yk1
Kettuperhe...........24/28-30.........yk6
kissaliikeri.............23/25.............yk3
Appelsiiniomena... 22/33............yk3
lilia88.................17/27-35.........yk 2
Nelliida.................16/28-30......yk8
Alinah92...............16/40-55.... 2. ya 2/16
Salty...................15/30-33........yk2
Tänttähäärää.......12/23-29 ......ya 10/16
Vuuti...................12/28-32......yk10 (km yk7)
Nadine88.............11/29..............yk5
Nasunen87...........10/27...........yk 3
Wintersun...........7/22-34........ya12/2010
Minamona..........7/32-40.........yk2
Aavalvar..............6/31-35........ya 2016

Piinailijat:
Kirpsakka..................dpo11
Kissaliikeri.................dpo10
Kettuperhe................dpo8
VauvaHaaveilija89....dpo7
äiti_82........................dpo7
Appelsiiniomena.......dpo6

Plussanneet:
Joulukuu 2017: Kiira29 (yk5)
Tammikuu 2018: Jasuuu (yk2), Viii (yk 3)
Helmikuu 2018: Möörtsi (yk 3), Ahmis (yk2), Viipulainen (yk7), Pikkutakkutukka (yk6)

(Lisäsin nyt varovaisesti itseni plussanneisiin)
 
Täällä tässä oli käytössä plussan tullen:
-Helsinki wildfoods Vadelmanlehtitee (100%lehteä) 1tl/2dl vettä ja 1-2x päivässä läpi kierron. Oli toinen kuu kun join, tasoitti/vakautti selvästi kiertoa.

-monivitamiinit mulle ja miehelle omat. Mulla Lady Vita merkkiset mammavitskut, miehellä rsfu: energy and lust jossa lisäravinteita kohdennettu just miehen hedelmällisyyteen.
Lisäksi mies söi 500-1000mg L-Carnitiinia ja sit yhteisiä oli vielä magnesium 500mg ja 50mikronen D vitsku.:D

Ja sit ostin preseed liukkaria ihan jos se vaikka sattuis toimimaan. En odottanu yhtään mitään, mut niin..joko toi oli se miksi plussasin tai sit on kyseessä tosi erikoinen yhteensattuma.:D

Mä olin syöny vitamiineja jo kauan, mies alkoi syödä perus monivitamineja marraskuussa ja joulukuussa ostin sille noi omat kohdennetut. Ja nyt helmikuussa tärppäsi. Että varmaan kaikenkaikkiaan monen asian summa, ehkä kaikki systeemit oli nyt asiallisemmassa kunnossa ja sit preseed vaan jeesas vähän lisää. En tiä. Mutta suosittelen tuota tököttiä, hirmu mukavaa käyttää ja riittoisaa, sillä en todella näe miten kukaan tarvisi 3g kun 1g kanssa on jo sellanen luiselurata että.:LOL:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: kissaliikeri
Ihana plussatuuli puhaltanut tänne! Onnea @pikkutakkutukka @Sonde @HFLvauva ja oliko viel muita? :barefoot::barefoot::barefoot:

Mulla ovistestit lähti tummenemaan, eli parin kolmen päivän päästä pitäis plussa pärähtää ees siihen testiin ja voi aloittaa piinailun:LOL:
Joku kyseli lapsien ikäeroista..
Mä olisin halunnut pienemmät ikäerot kuin tää 3v, mutta tuli keskenmenoja siinä välissä niin ei onnistunut. Mutta oikeestaan tää 3 vuotta on ollut ihan kiva ikäero, se ei kauheesti enää tunnu missään ku ovat jo niin "isoja".
Toivottavasti tulevan ja viimeisimmän ikäero tulee olemaan sen 7vuotta. Kai sitä vois jo iltatähdeksi kutsua:D
Ja kokeiliko joku sitä akupunktiota rsskautumiseen? (n)
 
  • Tykkää
Reactions: Sonde
Ihana plussatuuli puhaltanut tänne! Onnea @pikkutakkutukka @Sonde @HFLvauva ja oliko viel muita? :barefoot::barefoot::barefoot:

Mulla ovistestit lähti tummenemaan, eli parin kolmen päivän päästä pitäis plussa pärähtää ees siihen testiin ja voi aloittaa piinailun:LOL:
Joku kyseli lapsien ikäeroista..
Mä olisin halunnut pienemmät ikäerot kuin tää 3v, mutta tuli keskenmenoja siinä välissä niin ei onnistunut. Mutta oikeestaan tää 3 vuotta on ollut ihan kiva ikäero, se ei kauheesti enää tunnu missään ku ovat jo niin "isoja".
Toivottavasti tulevan ja viimeisimmän ikäero tulee olemaan sen 7vuotta. Kai sitä vois jo iltatähdeksi kutsua:D
Ja kokeiliko joku sitä akupunktiota rsskautumiseen? (n)
Mä kävin viime viikolla akupunktiossa, ensisijaisesti migreenin takia, mutta samalla "hoidetaan" raskautumistoivetta (y) meen ylihuomenna vielä kerran, ja sitten vissiin kuukauden päästä seuraavan kerran.. mutta vaikutusta raskautumiseen en tieda vielä :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Nasunen87

Yhteistyössä