Toiveena vauva 2017-2018

Mä en jaksa päivitellä tänne oikein mitään kuulumisia. En seuraa ovulaatiota. Enkä jaksa vouhottaa kaikkien tuntemuksien perään. Tarpeeks rankkaa muutenkin. Stressiä on yhä. Mutta ei läheskään niin paljon kuin muutama kuukausi sitten. Varmaan johtuu siintä, että alkaa tottua siihen, että aina ne kuukautiset alkaa. Ja raskaaksi ei tulla. Välillä jaksan innoissani katsella vauvan vaatteita ja muuta. Mutta kun niitä ei ole päässyt ostamaan, jotenki se todellisuus on vaan iskeytynyt niin sisimpään. Että välillä sitä miettii ja uskoo, ettei sitä lasta vaan koskaan tulla saamaan.

Kyllä mä muistan kun yritys alkoi. Kuinka innoissaan katottiin huonekalut ja tapetit lastenhuoneeseen Mietittiin kummit ja mammojen ja mummojen reaktiot. Sitä oltiin niin varmoja, että kohta päästään ekaan ultraan ja vauvan vaatteita ostamaan.

Kuulostan varmaan ilonpilaajalta. Mutta itselleni ainakin totuus on tämä. Kaikki ei vaan aina mene niinkuin itse haluaisi. (n)
 
Mä en jaksa päivitellä tänne oikein mitään kuulumisia. En seuraa ovulaatiota. Enkä jaksa vouhottaa kaikkien tuntemuksien perään. Tarpeeks rankkaa muutenkin. Stressiä on yhä. Mutta ei läheskään niin paljon kuin muutama kuukausi sitten. Varmaan johtuu siintä, että alkaa tottua siihen, että aina ne kuukautiset alkaa. Ja raskaaksi ei tulla. Välillä jaksan innoissani katsella vauvan vaatteita ja muuta. Mutta kun niitä ei ole päässyt ostamaan, jotenki se todellisuus on vaan iskeytynyt niin sisimpään. Että välillä sitä miettii ja uskoo, ettei sitä lasta vaan koskaan tulla saamaan.

Kyllä mä muistan kun yritys alkoi. Kuinka innoissaan katottiin huonekalut ja tapetit lastenhuoneeseen Mietittiin kummit ja mammojen ja mummojen reaktiot. Sitä oltiin niin varmoja, että kohta päästään ekaan ultraan ja vauvan vaatteita ostamaan.

Kuulostan varmaan ilonpilaajalta. Mutta itselleni ainakin totuus on tämä. Kaikki ei vaan aina mene niinkuin itse haluaisi. (n)
Meillä JUST tätä samaa oli varmaan koko viime vuosi. Välillä sitä vaan ei jaksa mitään ja on vaan koitettava sulkea koko maailma pois ettei satu ja tuta niin paljon.

Et oo ilonpilaaja, sillä tuotahan tää yrittäminen on.

(Meillä on myös valmiina lista, missä on kamppeet synnäriä varten :D)
 
elokuuvauva09 mä söin cerazette merkkisiä pillereitä :) ja söin niitä vähä yli vuoden ne ei vaan sopinu mulle kun tuli ihan hirveitä mielialan vaihteluita ja halut loppui kokonaan, en tiedä edes miks noin kauan söin niitä. Mulla siis 1v9kk ikänen tyttö :rolleyes: oliko sun esikoinen minkä ikäinen?:D
 
Hmm, olisiko sitä taas meneillään oikein hyvät mielen kehittämät oireet, vai voisiko jotain oikeasti tapahtua... Täällä siis nyt dpo 5, ja dpo 3-4 oli aivan hirveää närästystä, jouduin napsimaan närästyslääkkeitä ja suunnittelemaan syömisiä, eikä kuitenkaan meinannut saada nukuttua. Tavallisesti närästys ei ole minulle mikään yleinen ongelma.

Tänä aamuna heräsin jäätävään päänsärkyyn ja jouduin ottamaan kaksi Panadolia, että selvisin töihin.

Alavatsalla on ollut erilaisia vienoja tuntemuksia, ja myös menkkamaisia oloja ja särkyä reisistä asti. Selkää särkee ja vähän huonoa oloakin ollut. Kuitenkin ihan minimissään 5 päivää on odotettava ennen testausta... Kaapissa on Raskauskeijun 10um testejä, jotka ei kuitenkaan taida olla kovin hyviä? Sen lisäksi on 3 apteekin testiä. Hakisko vielä Pc:itä kaupasta jos tulee jotain epäselviä tapauksia... :D
 
Ainiin ja lisätään vielä että mielialat menee missä milloinkin, harva se hetki menee hermo ihan pienistä asioista. Tälläkin hetkellä mies ottaa niiiiiiin pannuun! Flunssaa on ollut lievänä jo pari viikkoa. Aamulla oli myös ihme panikointia / ahdistusta ilman selvää syytä.

Voi kun nämä asiat tarkoittaisi jotakin, eikä vaan olisi pään sisäisiä. Jotenkin on ollut tässä kierrossa tosi hyvä fiilis asiasta, enkä mielestäni stressaa kummemmin. Olen luottavaisen utelias ja odotan kovasti tuloksia. :)
 
On ollut nyt sitten hyvin oudot menkat! Ensin kahtena pvänä tuli pelkkää ruskeeta tuhrua ja seuraavana yönä sitten alkoi tulla ihan normaalia vuotoa. Vuoto kesti vaa yhen päivän ja nyt ei tuu yhtää mitää (n) Misään vaihees ei oo ollu kipuja, ei perus turvotusta mitä mul aina on menkkojen aikaan.
Normaalisti menkat kestää 4-5 pvää.
Hämmentävää. :cautious:
 
Jasmiu voih...no, mullakin alkoi menkat tänään ja arvaappa mitä :D aamulla olin jo purkkiin pissinyt ja olin valmiina (taas) testailemaan kunnes huomasinkin menkkojen alkaneen :devil: mut oli kyllä niiiiiin lähellä että olisin kans sen testin tehnyt mut en ollu ehtiny pussia avaamaan ni jäi tekemättä...oli kyllä sääli heittää purkista pisut pönttöön ku piti plussaa testata eikä tätiä moikata...ei menny aamu ihan niinku olin aatellu :confused::cry::cautious::whistle:
ääh eikä :( No säästyipä testi, jos jotain hyvää täytyis keksiä :rolleyes: eipä paljoa lohduta. Mulla meni ainakin päivä niin totaalisen pilalle että murrr! Olin varma, että menkat alkaa vasta torstaina jos on alkaakseen...olin niin varma että ei...ääh. miten mä saan tämän överin oireiden kyttäämisen loppumaan, etten aina pety, kun oonkin seuraillut vaan menkkaoireita :LOL::devil: Seuraavat menkat pitäisi alkaa laskurin mukaan 16.2 ja ovulaatio olisi siis ihan helmikuun alussa.
 
elokuuvauva09 mä söin cerazette merkkisiä pillereitä :) ja söin niitä vähä yli vuoden ne ei vaan sopinu mulle kun tuli ihan hirveitä mielialan vaihteluita ja halut loppui kokonaan, en tiedä edes miks noin kauan söin niitä. Mulla siis 1v9kk ikänen tyttö :rolleyes: oliko sun esikoinen minkä ikäinen?:D
Eikä! Mä söin kans cerazetteja :ROFLMAO: tosin söin niitä aika kauan...esikoinen (poika) täyttää elokuussa jo 7v :eek: siitä tuo mun nimimerkkikin tulee...elokuuvauva09 eli sillon kun esikoista odotin ja liityin tänne kaksplussaan ni olin jo raskaan ja tiesin että laskettu aika on elokuussa 2009 :love: nyt en jaksanut vaihtaa/en keksinyt uutta nimimerkkiä ni mennään tolla vanhalla :p
Mutta siis niistä cerazeteista vielä...mulla ne vaikutti haluihin (vähentyi) mutta muuten en huomannut että olis vaikuttaneet esim. mielihaluihin...muutenkin oon aika äkkipikainen ja äksy välillä meinaan :whistle::unsure:
Hauskaa että meillä on näin samanlainen tilanne :LOL: sano vielä että asut länsi-suomessa ni sit alkaa jo vähän pelottaa nää yhtäläisyydet :eek::confused::alien::LOL:
 
ääh eikä :( No säästyipä testi, jos jotain hyvää täytyis keksiä :rolleyes: eipä paljoa lohduta. Mulla meni ainakin päivä niin totaalisen pilalle että murrr! Olin varma, että menkat alkaa vasta torstaina jos on alkaakseen...olin niin varma että ei...ääh. miten mä saan tämän överin oireiden kyttäämisen loppumaan, etten aina pety, kun oonkin seuraillut vaan menkkaoireita :LOL::devil: Seuraavat menkat pitäisi alkaa laskurin mukaan 16.2 ja ovulaatio olisi siis ihan helmikuun alussa.
Mulla ihan sama...meni kyllä työpäivä mönkään vaikka yritin ajatella positiivisia asioita niin ei auta...toki harmittaa :unsure: ja mäki olin kuvitellu jo lähes kaikki raskausoireet ja testissäkin näin valoa vasten jo kaksi viivaa :mad::whistle: sitä kuvittelee helposti asioita...nää mun oireet oli siis todellisuudessa niitä oireita kun keho herää "henkiin" monen vuoden pillerien käytön jälkeen...se onkin loogisempaa kuin se että olisi heti tärpännyt :whistle: Tsemppiä meille ja ei auta kun nyt vaan keskittyä tähän uuteen kiertoon (y)(y)(y)
 
Elokuuvauva09 ja Karkki90: Mäkin söin esikoisen syntymän jälkeen cerazette-pillereitä ja tsiisus kun se vei halut multa ihan kokonaan. Pisimmillään meillä tais taukoo olla petipuuhista puolisen vuotta. Ei vaan tehny mieli ja ahdisti harrastaa miehen kans mitään. Mielialakin vaihteli pillereitä syödessä. Söin cerazetteja siis yhteensä 2,5 vuotta. Heti kun lopetin pillerit viime marraskuussa niin olisin voinu harrastaa seksiä vaikka joka päivä :D

Olis muuten kiva tietää et mistä päin suomea kaikki kirjoittelee? Ite oon tampereelta :)
 
Elokuuvauva09 ja Karkki90: Mäkin söin esikoisen syntymän jälkeen cerazette-pillereitä ja tsiisus kun se vei halut multa ihan kokonaan. Pisimmillään meillä tais taukoo olla petipuuhista puolisen vuotta. Ei vaan tehny mieli ja ahdisti harrastaa miehen kans mitään. Mielialakin vaihteli pillereitä syödessä. Söin cerazetteja siis yhteensä 2,5 vuotta. Heti kun lopetin pillerit viime marraskuussa niin olisin voinu harrastaa seksiä vaikka joka päivä :D

Olis muuten kiva tietää et mistä päin suomea kaikki kirjoittelee? Ite oon tampereelta :)
Cerazetet vissiin vie siis ainakin halut :mad::confused:
Mä asun Turussa :)
 
Hei kaikki!
Vieläkö mukaan mahtuu? Täällä tehtiin päätös että meille vielä vauva on tervetullut. Nyt kiertopäivä 5/25. Jännitys siis tällä vasta alkaa. Minulle kolmas lapsi kyseessä, mutta innostus aivan valtava. Tekis mieli suunnitella jo kaikki valmiiksi täytyy malttaa sinne plussaan asti. Meillä ei yhteistä lasta olekaan joten varmasti sekin odotusta ja innostusta lisää. Niin ja mä olen kolmekymmentä vuotias. Sekavaa selostusta mutta jospa se siitä
 
Mä en jaksa päivitellä tänne oikein mitään kuulumisia. En seuraa ovulaatiota. Enkä jaksa vouhottaa kaikkien tuntemuksien perään. Tarpeeks rankkaa muutenkin. Stressiä on yhä. Mutta ei läheskään niin paljon kuin muutama kuukausi sitten. Varmaan johtuu siintä, että alkaa tottua siihen, että aina ne kuukautiset alkaa. Ja raskaaksi ei tulla. Välillä jaksan innoissani katsella vauvan vaatteita ja muuta. Mutta kun niitä ei ole päässyt ostamaan, jotenki se todellisuus on vaan iskeytynyt niin sisimpään. Että välillä sitä miettii ja uskoo, ettei sitä lasta vaan koskaan tulla saamaan.

Kyllä mä muistan kun yritys alkoi. Kuinka innoissaan katottiin huonekalut ja tapetit lastenhuoneeseen Mietittiin kummit ja mammojen ja mummojen reaktiot. Sitä oltiin niin varmoja, että kohta päästään ekaan ultraan ja vauvan vaatteita ostamaan.

Kuulostan varmaan ilonpilaajalta. Mutta itselleni ainakin totuus on tämä. Kaikki ei vaan aina mene niinkuin itse haluaisi. (n)

Et oo ilonpilaaja. Ymmärrän kyllä. Ei tätä toivo kellekkään, joka lapsen haluaa. Syö sisältä pikkuhiljaa... :(
 
Moikka!

Täällä vähän hiljaiseloa ollut, kun miettinyt muuttoa uuteen asuntoon :)Saadaan pihaakin melko reilusti (ja jonne saa laittaa kukkia, perunapenkkejä yms.) ku omakotitaloon mennään vuokralle :love: Odotan niin kevättä, että pääsen kaivelemaan :LOL: viime kesänä vuokrasin viljelypalstan, mutta oli niin huono kesä ku koko ajan satoi, niin siellä ihan rehellisesti tulvi...kiva :LOL:

Oon nyt tehnyt ovistestejä kp 9 alkaen eka yhden aamupäivänä ja kp 13 alkaen 2 kertaa. Nyt illalla näytti jo lupaavalta ja luultavasti ovis on tässä ennen viikonloppua :) Laitan kuvaa tulemaan sitten ku saan kunnon plussan koko testirimpsusta ;)
Ei nyt yritetä ku alkaa nuo muuttohommat, niin katotaan ens kuussa/maaliskuussa uusiksi (sitten ois tilaakin muksulle ku 4h+k+s) ;) Ihanaa, että saatiin se! Nyt ei vielä oo mahdollista ostaa omaa, niin menkööt näin ja pääseepä harjoittelemaan omakotitalossa asumista :)
 
Hei muut Clomifenin käyttäjät, mikä kierronpäivä pitää aloittaa? Minun on vielä apteekissa, mutta muistasin sitten hakea ne ajoissa...


Pari päivää jos malttaisi vielä odottaa ennen kuin tekisi CB:n testin... Melko varma, että turhaan kyllä kun meni se ovulaatio ihan hukkaan miehen kanssa takutessa.

Tsemppiä, uuteen kiertoon päätyneille kuin plussanneille onnekkaille. Plussatuulia kovasti meidän kuumeilijoiden purjeisiin!
 
Moikka! :)

Täällä 24v kroonisesti vauvakuumeesta kärsivä, syksyllä AMK-opintonsa päättänyt nainen. Olemme olleet mieheni kanssa ensi kuussa yhdessä 2 vuotta, miehellä vakiduuni ja asumme omassa (pankin) rivaripätkässä. Itsellä tällä hetkellä vaan pätkäduuneja, mutta eiköhän sitä töitä kerkeä koko elämän tekemään, alakin on sellainen että työt ei pitäisi kyllä kesken loppua.

Tosiaan itsellä on ollut toiveissa lapsi jo varmaan teinistä asti ja miehelle olen aikaajoin asiasta puhunut. Hän ei ole ollut juurikaan kiinnostunut, lapsia kyllä haluaa ja aina halunnut mutta tämä perinteinen "katsotaanhan vielä...". Nyt kuitenkin tuli tilanne, jossa PAPAssa näkyi graavimpia muutoksia ja jouduin kolposkopiaan. Pelkäsin jo, että löydös on syöpä ja minulta poistetaan kaikki -> en voi saada lapsia. Tämä sai miehenikin heräämään, ei ne lapset ja niiden "TEKEMINEN" ole ihan itsestäänselvyys. Tulos oli kuitenkin paras mahdollinen: seuraava papa vuoden päästä.

Asia jäi kuitenkin kaivertamaan: entä jos tilanne pahenee? entä jos vuoden päästä joudun leikkaukseen joka johtaa lapsettomuuteen? pystynkö elämään ajatellen, että ainoa mahdollisuuteni saada lapsi oli tämä vuosi ja se menetettiin?

Päätimme siis, että ensi kuun lopussa jätän minipillerit pois ja antaa tulla sitten kun on tullakseen. Kuume on ihan älytön! Kierrosta en voi sanoa mitään, koska minipillerit ovat lopettaneet kuukautiseni kokonaan. Toivottavasti tärppää nopeasti, että saamme pienen jo tämän vuoden puolella! :)

Sori, tulipas pitkä vuodatus! :D
 
Hei muut Clomifenin käyttäjät, mikä kierronpäivä pitää aloittaa? Minun on vielä apteekissa, mutta muistasin sitten hakea ne ajoissa...


Pari päivää jos malttaisi vielä odottaa ennen kuin tekisi CB:n testin... Melko varma, että turhaan kyllä kun meni se ovulaatio ihan hukkaan miehen kanssa takutessa.

Tsemppiä, uuteen kiertoon päätyneille kuin plussanneille onnekkaille. Plussatuulia kovasti meidän kuumeilijoiden purjeisiin!
Riippuu miten lääkäri on neuvonut. Ite esmes otan kpt 3-7.
 
Kp32 testi nega. Huoh. Miksi tälläsen kärsimättömän pitää nyt kitua tällänen pitkä kierto :D en muista koska olisin odottanut menkkoja saapuvaksi näin paljon.
Mulla kans pc nega, ei edes paljon lukemaani viivanpaikkaa :D Tiesin kyllä sen nega olevan, mutta olipa näin kp45 kunniaksi testattava. Kaipa se on otettava puhelua ammattilaisille ja kysyttävä josko sitä varmuudeksi pääsis tutkituttamaan paikat, ettei oo mitään häikkää. Tää on jo toinen kerta kun ns.kuukautiset jääneet välistä, lokakuussa ei ollut myöskään, kun silloinen kierto oli 38pvä niin hyppäsi yli. Varmaan siinä vaiheessa kun menkat alkaa niin hyppelehdin innosta ja heiluttelen käsiäni ilmassa ja huudan "menkat! menkat! menkat!" :ROFLMAO:
 
Millos te enemmän testaamiskokemusta omaavat olette saaneet plussia testiin? Kuinka monta päivää oviksen jälkeen? Sehän kiinnittyy 6-7 päivän päästä oviksesta, jos on hedelmöittynyt ja silloin alkaa se hcg:n määrä kasvamaan.

Miten te tulkitsette oviksen ajankohdan, jos ette tikuta sitä? Milloin ne limat tulee (sellai venyvä köntti)?

Onks digitestit hymynaamalla ne luotettavimmat vai voiko niistäkin mennä ovis ohi?
 

Yhteistyössä