.

Oisko ollu ovis kun kerta kosteet paikat ja tuli vertakin ? Mulla noi keltsit nippailee munasarjojen kohdalla aina.oviksen jälkeen myös inhottavasti
Jos se oli ovis, niin nyt alkais oleen jo Dpo 10 tms... kohtahan se pitäisi sitten testissä näkyä jos on näkyäkseen.


@chili_ voi hyvin olla sitäkin. No ehkä se selviää kohta. Oon vaan niin Malttamaton luonne ja haluaisin tietää nyt heti :whistle:
 
Tervetuloa mukaan @kuuutti! Meilläkään ei lähipiiri tiedä näistä vauvahaaveista, joten on kyllä huippua että jonnekin voi vähän tulla purkamaan tuntoja. <3

@peanut_butter onpas aika vahvoja viivoja sulla! Ei ehkä plussa vielä kuitenkaan, varsinkin jos sulla kerran kierto on aina 28-32 päivää eikä limoja näy.

@pillipöllö toivottavasti oli ovis, ainakin kuulostais siltä! (y)

@Maya123 meillä kun esikoista yritetään niin ei ole siinä mielessä ristiriitaisia tunteita herännyt. Mitä nyt koira saattaisi vähän suivaantua, jos ei saisi enää kaikkea mahdollista hänen arvolleen sopivaa huomiota.:ROFLMAO: Mutta voin siis kuvitella, että tuollaisiakin ajatuksia herää toista lasta yrittäessä. Lapset on kuitenkin onneksi aika sopeutuvaisia ja olisihan sisaruksesta varmasti myös hänelle paljon iloa. :)
 
Me saadaan kanssa melko paljon kyselyitä siitä, koska toinen tulee. Ja huomaan että mun käyttäytymistä seurataan tosi tarkasti, juonko alkoholia jne. Sinänsä se on ärsyttävää koska ei voi tietää jos tää venyykin tästä, niin varmasti koen kaikki utelut ahdistavina. En tiedä onko muilla itsellään ristiriitaisia fiiliksia raskautumisesta, mutta itselläni on.vähän myös sellainen olo että onko esikoiselle reilua jos nyt raskaudun. Hän on jo 1 v 4 kk, mutta silti mun pieni vauva ja tosi kovasti äidin tyttö vaikka isänkin kanssa ja itsenäisesti paljon touhuilee. Haluan sisaruksen hänelle, mutta samalla haluaisin antaa hänen olla äidin vauva niin pitkään kuin haluaa. Toinen lapsi vie sitten kuitenkin väkisinkin mun aikaa ja huomiota pois hänestä. Mutta ehkä ne tästä lutviutuu... :rolleyes:
Aika samanlaisia ajatuksia itelläkin. Meillä siis 1v8kk lapsi entuudestaan ja tämä nyt 5. kierto, kun yritetään. Olen koittanut kuitenkin ajatella, että pikkusisaruksen saaminen myös kasvattaa ja hänestä on myöhemmin leikkiseuraa, kun ei ole kovin suurta ikäeroa. Raskauskin kestää sen 9kk, niin esikoinen on jo silloin sen verran vanhempi. :)
 
iK
@peanut_butter Tein nyt ihan taktisesti. Mulla on yks ainut pc-tikku kaapissa polttelemassa. Se on nyt poltellut mielessä.. iski kova pissahätä, tiedostin että on kyllä laimeaa tulossa ja dpo8, joten lähes satavarma nega. No ihan tyylipuhdas nega oli, eikä testi enää polttele taskussa. ;) Kun oli km-kierto niin sain dpo12 himmeän haamun early predictorilla, kun taas pc oli silloinkin vielä mulle nega.

Edit: nyt en aio ostaa testejä ennenkuin kierto +22.
 
Täällä viimein uusi kierto alkamassa. Kehtasipa vielä menkkojen alkukin venähtää, kääntää veistä haavassa :cautious: mutta tosiaan

Tiutau13 dpo 16 -> kp1 (siis tänään 22.9. Kp1 :LOL:) meinasin jo jättäytyä taustalle mutta noh.. katsotaan kun menkkamasiksesta selviää:poop::LOL:
 

Ik,
pahoittelut negasta, tuo on vielä niin aikaista että voi vielä muuttua plussaksi.

Mimmik, lupaavia oireita, tee testi(y)


Tänne tälläistä, viiva vahvenee. Koskakohan mahdollinen ovulaatio? Toivon niin että jatkaisi vahvenemista. Pelottaa tää mun iän vaikutus raskautumiseen, olen aina helposti tullut raskaaksi yk1 tai yk2 paitsi esikoisesta vasta ensimmäinen hoito tärppäsi. Mutta nyt tosin uusi mies.
 

Attachments

  • Tykkää
Reactions: Siltsu
Täällä piinaillaan ja vuoron perään vaihtelee toivo ja toivottumuus :D

Tuntuu vähän toivottomalta, kun ei tunnu mitään oireita (kipuja, painetta tms.) mitkä viittaisi että olisi raskaana. Viime kierrossa, missä epäilen vahvasti että tuli varhainen km (r-testi näytti koko ajan negaa), tuntui paljon kipuja aivan alhaalla alavatsassa ja munasarjassa sekä painetta ja puristusta alavatsalla, nyt ei juuri mitään. Ehkä nuo kivut ennakoivatkin sitten keskenmenoa tai kohdunulkoista? (n)

Toivoa taas antaa se että sairastan reuman kaltaista sairautta ja minulla on nyt pari päivää ovulaation jälkeen kaikki kivut hävinneet :love: Näin kävi myös ekaa kertaa elämässä viime kierrossa, mutta vähän ennen menkkoja kivut alkoivat pikkuhiljaa hiipiä takaisin. Toivottavasti kipujen häviäminen johtuu siitä että hedelmöittyminen olisi onnistunut ja nyt vaan pidän peukkuja että myös kiinnittyminen onnistuisi. (y) Lääkäri ennusti joskus että raskaus parantaisi tämän minun sairauden ja vaikka en enää lääkäreihin 100% luota, niin toivon todella että tuo pitäisi paikkansa.

Olin tänään lintsillä. Tuli jälkikäteen mieleen että toivottavasti g-voimat ei haittaa, kun kohta olisi varmaan kiinnittyminen käsillä? :D En kyllä mennyt kovin hurjiin laitteisiin..
 
@Luumupuu_ Voin allekirjoittaa koirajutun. :LOL: Meidän koira varmaan tuntisi olonsa syrjäytetyksi.

@lillium @Maya123 Onpa tyhmää, että muut kyselevät toisen lapsen perään. :cautious:

Kukaan ei tiennyt meidän vauvahaaveista aiemmin, mutta keskenmenosta olen kertonut usealle kaverille ja omalle perheelle. Nyt siis aika moni tietää mutta en usko, että alkaa kauhea kuumottelu ja kysely.
 
  • Tykkää
Reactions: Luumupuu_
@Tiutau13 Pahoittelut menkoista! :(

@mimmik Sun oireethan kuulostaa todella lupaavilta, eikun testaamaan! (y)

@Sarianne81 Hyvin näyttää viiva vahvistuvan, oiskohan ovis nyt ihan lähipäivinä? Noita on niin vaikea ennustaa kun tuntuu että jokaisella nousee aika yksilölliseen tahtiin tuo lh.

@MatildaJ Toivotaan että oireet enteilisi nyt raskautta! :love: Tiedän ton tunteen, että toivo ja toivottomuus vaihtelee vuoronperään. Mulla oli piinaillessa juuri näin, että vuoroin olin niin toiveikas ja vuoroin taas iski epätoivo ja epäusko raskautumiseen. Tosta painovoima-asiasta vielä, mä itse urheilin aika rankasti viime kierrossa siinä dpo7 paikeilla, kun oli kemiallinen. Jälkikäteen oon miettinyt sitä, että mitä jos kiinnittyminen ei kestänytkään sen rajun urheilun vuoksi. En kyllä yhtään tiedä voiko tällainen pitää paikkaansa ja toivon todella ettei sun kohdalla nyt ainakaan olisi näin, mutta itseä jäi asia mietityttämään..

@Emerentia Pahoittelut menkoista! Mutta kuten sanoitkin, toivotaan että ensi kierto päättyisi onnellisemmin.. :)
 
iK
@Sarianne81 Juu, en rehellisesti yhtään aatellut että olis voinu olla muuta. Mutta testi silti kuumotti kaapissa, ja mietin sen vähännurinkurisesti että testasin mieluummin negan tänään kuin parin päivän päästä, jolloin se olis voinut ”merkitä” jotain. :DVähän nyrjähtänyt logiikka kyllä mutta tosiaan pc antoi mulle plussakierrossa negaa vielä dpo12, sit alkoi tummeta. Nyt koitan olla ostamatta testejä....:D
 
iK
Hmph. Mä yritän olla epätoiveikas. Kuitenkin tuntuu että ois eka kierto kun raskaus jotenkin voisi olla mahdollinen km jälkeen. Tähän asti on ollut monessa kierrossa monia päiviä (melkein koko luteaalin) alamahajomoa. Nehän ei oo toki johtaneet mihinkään, joten nyt kun ei oo niin paljoa niin tietty pidän sitä hyvänä. Välillä on tuntunut vasemmalla pistemäistä kipua/tunnetta yhtäkkiä. Ja jotenkin erilaista kipuilua. (n) Toivon tietysti yli kaiken että tämä olisi plussan ennakointia. Samalla syvällä tiedän/epäilen vahvasti ettei tämä vielä ole meidän kierto. Tottakai itsesuojeluvaisto toimii myös.

Jännittää kun huomenna on dpo9. Viimeksi dpo11 muuttui jo kp1...
 
Hyppään tänne mukaan :)

Elikkäs täältä löytyy muksut 11, 10 ja 1v. Nuorin saatu eri miehen kanssa, nykyisen siis.
Toukokuussa alotettiin neljännen yritys. Meillä kesti saada 4v tämä nuorin alulle, jonka takia ei nyt hukattu aikaa, vaan yritys alotettiin ajoissa.
Kierrot/kroppa edelleen aivan sekasin. Menkat tulee miten sattuu ja kestää kauan.. odotan kovasti että alkais kroppa toimimaan.
Mulla siis pcos, ylipainoa ja kilpirauhasen vajaatoiminta. Ei ole hedelmällisyys todellakaan parasta a-ryhmää :unsure:
Mutta kova luotto on että kyllä vielä tärppää, mutta varmasti kestää kauan..

Painonpudotus on jo käynnissä, kilppariarvot alkaa olla kunnossa.. niin ehkäpä alkais ovulaatiot kohta tapahtumaan ja kierrot tasaantumaan (y)

Aikomus alkaa käyttämään seuraavassa kierrossa ovistestejä, jos vaikka ovulois ja sais sen selville myös.

Nyt on menossa joko kp 3 tai 43.. tiputtelua ollut kolme päivää, mutta en oikein tiedä laskenko näitä menkoiksi vai en..
 
TOIVEENA VAUVA 2019

23.9.2018

Nimi ★ Kiertopäivä ★ yk/ya

Jeyz84...................kp 64/xx...............yk 1
aanskuh................kp 58/35................ya 7/17
Pihlaja87...............kp 57/26................yk 7
Rosemarie.............kp 52/xx................yk 2
Saltsu_..................kp 50/28................yk 1
Autumnn................kp 49/xx................yk 13
Minimali..................kp 47/30-32..........yk 2
Nelly31...................kp 41/35................yk 2
Janski26.................kp 41/26-28..........yk 3
Mustikka89.............kp 39/23-25..........yk 3
Kissanainen87........kp 35/28...............yk 14
Helinä87.................kp 32/27-32..........yk 13
Neltsuliini................kp 32/27...............ya 5/16
Heybaby..................kp 32/36..............ya 8/18
Alinah92..................kp 31/28-30.........ya 2/16
Keijukuningatar.......kp 31/xx...............ya 5/18
Sofi88......................kp 30/28-32.........yk 9
Lllariel.....................kp 30/22-26..........yk 1
Toiveikas92.............kp 29/34..............yk 9
Hemppanen............kp 29/29..............yk 6
Mimmik...................kp 28/29..............ya 9/18
Maya123.................kp 26/28..............yk 1
Sennay....................kp 25/xx...............yk 2
Tiinaliina1................kp 24/31..............tjot
Vauvameille............kp 23/26-28.........yk 17
Beibihaaveilija.........kp 23/26..............yk 2
Lillium.....................kp 22/26-28..........yk 5
Laima......................kp 22/28..............yk 3
Li88.........................kp 22/30..............yk 3
Saippuakupli...........kp 22/30..............yk 4
Cara-mel.................kp 21/26-28.........yk 1
1986/13...................kp 21/xx..............ya 8/18
Alviita......................kp 20/33..............yk 1
iK............................kp 20/28..............ya 5/18
MatildaJ..................kp 19/25..............yk 3
Chili_.......................kp 18/28-29........yk 3
LaTiLa.....................kp 18/32.............tjot
Papupata12............kp 18/29-32........yk 2
Siltsu.......................kp 16/25.............yk 3
Miina-......................kp 15/27.............yk 7
Ngale.......................kp 14/30.............yk 13
Ilonetsijä..................kp 14/30.............yk 5
Bubble92.................kp 14/26.............yk 3
Annanna..................kp 13/26-28........yk 2
Haavejuttu...............kp 13/30.............yk 2
Persikka123.............kp 13/28-30.......ya 5/17
Appelsiiniomena......kp 12/33.............yk 10
Jonxu.......................kp 12/21-38........ya 8/17
Sarianne81..............kp 11/27-33........yk 1
Veeja.......................kp 11/xx..............yk 1
Peanut_butter..........kp 10/28-32........yk 2
Vuuti........................kp 10/28-32........ya 2/17
Naissoturi................kp 9/23-29..........yk 7
VauvaHaaveilija89...kp 8/28...............yk 10
Kindermaxi..............kp 8/24-27..........yk 1
W.we.......................kp 7/26...............yk 5
Luumupuu_.............kp 6/30...............yk 4
Emerentia................kp 2/28(?)..........yk 9
Tiutau13..................kp 1/26-33..........tjot
Pillipöllö...................kp x/xx................ya 8/18

★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:
Janski26.............dpo 28
Lllariel.................dpo 21
Helinä87.............dpo 16
Maya123.............dpo 11
Heybaby..............dpo 9
Saippuakupli.......dpo 9
iK.........................dpo 9
Vauvameille........dpo 9
Cara-mel.............dpo 7
Li88.....................dpo 7
MatildaJ..............dpo 7
Laima..................dpo 6
Tiinaliina1............dpo 5
Lillium..................dpo 5
Keijukuningatar...dpo 4
Bubble92.............dpo 3
Chili_...................dpo 2
Miina-..................dpo 1

Taustalla:
Santrana, Kiemura, Päppyrä,
Reetaleena, mimmik, Keijukuningatar,
Ensikatse, Emppuelkku, quinque,
Pilvinentaivas, Herqqu, ALLEIGRA,
Muropaketti, midoo, tätimoonika,
pandanen, Momon, RUSKA82,
opiaattina, BlenQ, Lunart, Vanilla88,
Eufemia85, KaikkiPojatJaTytöt,

PLUSSANNEET LÖYTYY ETUSIVULTA!
 
Viimeksi muokattu:
Pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille :unsure: Tsempit jänniä aikoja eleleville! :)

@mimmik lupaavalta kuulostaa! (y)

Täällä alkaa ovishetket lähestyä jee! Koitan vaan henkisesti valmistautua siihen, että ei heti tärppää ettei sit putoais niin korkealta, kun kierto vaihtuu. (n) Viime kierrossa ois ollut jo pienen pieni mahis raskautua, vaikkei vielä sinänsä yritetty ja oli mulla mukamas kaikkia raskausoireita, mutta sieltäpä ne menkat sitte tuli. Lueskelin myös tuossa jonkun artikkelin, että raskautumisessa menis keskimäärin 6kk kun on alettu yrittää, että jos saisin minäki vähä mielenrauhaa enkä ahdistelis jo seuraavaa kiertoa, kun tässäkään oo vielä ovikseen asti päästy edes ja et se pettymys ei tosiaan kasvais liian suureksi sitte. :whistle:
 
Kiitos @peanut_butter ja @Miina- ! @Miina- tsemppiä piinailupäiviin! :) ja vielä, ei ne menkat alkaneetkaan eilen. Yksi tippa tuli siteeseen :cautious: mutta nyt aamusta aukesi hanat viimein kunnolla. Eli jos viitsit seuraavaan päivitykseen vaihtaa että 23.9 kp1 kun eikös se kunnon vuodosta vasta lasketa..:LOL:

Mä yritän tähän kiertoon olla testailematta yhtään ennen menkkoja. Tai no, ei luvata mahdottomuuksia, sovitaan että ei ennen dpo12:whistle:
Oon ollut pitkään vähän "yksinäinen susi", en oo kertonut yrityksestä tai mistään muustakaan kenellekkään ystävälle/kaverille. Tein mielenterveystalon sivuilta masennustestin. Oon kahden pisteen päässä vakavasta masennuksesta (vai millä nimellä se kulkeekaan):cautious: tarvis varmaan pyytää apua vaikka neuvolasta, mies ei ymmärrä henkisen hyvinvoinnin päälle yhtään. Kaikki on kuulema hyvin:censored: Mutta pelkään että avun pyytämisestä ei ole kuin harmia, lastensuojeluilmoituksia tai jotain:oops: mulla ei ole todellakaan mitään itsensä vahingoittamis ajatuksia tai lasten. Lapset on mun elämän valo:love: kaikki muu lähinnä, ehkä tämä arjen tasapainon opettelu ja huono itsetunto jne. Liikaa kaikkea pientä mielen päällä jotka patoutuu isoksi vaivaksi(n) mulla / meillä on todella asiat ihan hyvin - ainakin päälle päin - mutta jostain syystä mieli vetää alaspäin ihan liikaa:unsure:
 
Onpa ikävä kuulla @Tiutau13 että mieli on nuin maassa. Joskus avun pyytäminen on hankalaa ja varsinkin jos puoliso vieressä ei nää tilannetta samoilla silmin. Itsellä kokemus loppuunpalamisesta tai sieltä rajoilta, rankka työ, pienet lapset joista toinen erityinen ajoi minut loppuun. Paljolti johtui myös siitä että erityisen syntymän jälkeen olin kaikille tukipilari, miehelle, isovanhemmille ja muille, kaikille hoin että tää meidän tilanne on tosi lievä ja poika tulee pärjäämään elämässä. Olisin kuotenkin muiden zemppaamisen sijaan tarvinnut itse tukea. Nukuin vapailla 15h putkeen ja herätessä olin edelleen väsynyt. Otin yhteyttä työpsykologiin jonka avulla sain tilanteen nollattua. Itkin ensimmäisen ja vissiin koko toisenkin käynnin. Mutta helpotti. Lisäksi minulla on ystävä joka käy sellasen ”keskustelijan” luona, joku elämäntapavalmennus mikä lienee mutta hän saa sieltä apua jaksamiseen. Se että joku kuuntelee ja kysyy juuri ne oikeat kysymykset. Suosittelen yhteydenottoa jollekkin vastaavalle jos pää levii.
 
  • Tykkää
Reactions: Tiutau13
Mainitsiko joku joskus alapään aristamisesta ovulaation aikaan/ennen?
Itsellä niin inhottavan arka ettei hommat heti kiinnosta, muistaakseni joku täällä sitä ihmetteli että mistä moinen johtuu kun tarkoitus olis kai niitä hommia hommailla :D Muistelin että viime kierrossa jossa kroppa siis heräili vasta niin tunsin tätä samaa oloa mutten sillon arvannut yhdistää. Flo:n mukaan ovis olis keskiviikkona. (n)
 

Yhteistyössä