.

Onnea @Siltsu ja @Maya123 ! Ihania uutisia!

Mää oon päättänyt että testaan aikaisintaan torstaina. Vähän alkoi jo kutkuttamaan muuttaa päätöstä ja testata jo keskiviikkona, vaan onneksi tuli sille aamulle oikein poikkeuksellisen aikainen liikkeelle lähtö, ei siinä ehdi. Tai no joo, testin ehtii tehdä kun pissalla käy joka tapauksessa, mutta haluan ehtiä rauhassa fiilistelemään jos tulos vaikka on toiveiden mukainen. Eli kaks aamua pitää vielä herätä testailematta, huh. Kaikki oireet tuntuu nyt jyräytyvän tän koko ajan pahemman flunssan alle, eli pitää toivoa että flunssakin vaan ois oire muiden joukossa.
 
Ohhoh! Mä oon ihan ällikällä täällä. Tänään on kp 41/28 ja oon tasaisesti tehnyt noita tyylipuhtaita negoja. Tänään taas aattelin testata kun ihmettelin missä ne menkat viipyy. Ihan selvä plussa, viiva oli jo yhtä vahva kuin kontrolliviiva. Nyt en tiedä mitä ajatella, oon niin onnellinen ja samalla vähän kauhuissani. :love:

Anteeksi tää omanapailu, en vaan osaa aatella nyt mitään.
Onneaonnea sinnekin:love::love:
 
  • Tykkää
Reactions: Maya123
Jatkoa: Tyypillistä minulle mutta eilen sunnuntaina alkoi tulla verta, ei mitenkään kauhean paljon mutta kuitenkin menkkamaisia ja kipuja. Itkin koko aamun että nyt meni kesken ja googlailin että muillekin on näin tapahtunut ja 90% niistä ovat olleet keskenmenoja, varsinkin jos oli kipuja. Tänään sitten soitin neuvolaan ja kyselin mitä tehdä. Hän sanoi vain että odotellaan ja katsellaan, pahin asia mitä voi sanoa peloissaan raskaana(ko?) olevalle naiselle . Harkitsen vakavasti yksityiselle lähtöä, mutta se kyllä vasta veetuttaisi jos maksaa sen parisataa siitä että saa tietää että raskaus on tosiaan keskeytynyt. Katsotaan mitä mieheni vastaa viestiini. Olen 90% varma että tämä oli tässä ja plussa vaihtui yk 4:ksi, mutta nyt pitää sitten odottaa katsoa vielä. Mikä mielestäni on kidutusta :cautious: Muilla samanlaisia kokemuksia?
 
Oi oi täällä on jännä maanantai monella. Iloa ja myös pelkoa, voimia jokaiselle :love: Onnea plussan saaneille.

Mun oli tänään pakko hätätestaa, en voinu aamupisusta menojen takia testaa, niin nyt tosi laimeesta Sofin liuskalla haalea haamu. Koskaa ennen ei oo tullu ku puhtaita negoja(y) nyt jännään huomiseen kunnon testaukseen. En saanu kuvaa ladattua tähän viestiin, höh. Dpo12 siis.
 
Jatkoa: Tyypillistä minulle mutta eilen sunnuntaina alkoi tulla verta, ei mitenkään kauhean paljon mutta kuitenkin menkkamaisia ja kipuja. Itkin koko aamun että nyt meni kesken ja googlailin että muillekin on näin tapahtunut ja 90% niistä ovat olleet keskenmenoja, varsinkin jos oli kipuja. Tänään sitten soitin neuvolaan ja kyselin mitä tehdä. Hän sanoi vain että odotellaan ja katsellaan, pahin asia mitä voi sanoa peloissaan raskaana(ko?) olevalle naiselle . Harkitsen vakavasti yksityiselle lähtöä, mutta se kyllä vasta veetuttaisi jos maksaa sen parisataa siitä että saa tietää että raskaus on tosiaan keskeytynyt. Katsotaan mitä mieheni vastaa viestiini. Olen 90% varma että tämä oli tässä ja plussa vaihtui yk 4:ksi, mutta nyt pitää sitten odottaa katsoa vielä. Mikä mielestäni on kidutusta :cautious: Muilla samanlaisia kokemuksia?
Lämmin halaus sulle, tiedän miten kamala tuo tilanne on! Mulla oli ennen esikoista 2 raskautta, joista toinen oli tuulimuna ja toinen keskeytynyt keskenmeno. Molemmista tuli pientä vuotoa muutama päivä tai noin viikko plussatestin jälkeen. Kipua ei kyllä muistaakseni ollut. Onnistuneessa raskaudessa vuotoa ei ollut. Joka kerta testi vahvistui ja pysyi positiivisena koko ajan, kävin myös ultrassa missä odoteltiin että pieni kasvaisi ja nähtäisiin syke, myös verikokeita otettiin ja toisessa noista, en muista kummassa, verikokeetkin näyttivät raskauden etenemistä normaalisti. Näin siis mun kokemus, mutta paljonhan on niitäkin tapauksia kun vuoto ei tarkoita mitään pahaa. Mutta ei tuohon tilanteeseen muu auta kuin odottaminen, jos et sitten tosiaan halua käyttää isoa summaa yksityiseen ultraukseen. Toivottavasti sulla on joku ystävä tai muu tukena, näitä on kamala pohtia yksin!
 
  • Tykkää
Reactions: StellaMom
@tupsahus @poreilevalimu Tervetuloa mukaan ja onnea yritykseen! :)

@Siltsu @Maya123 Onnea onnea! :love::love:

@Toiveikas92 Voi kurja. Olisikohan miten saisit stressitasoja alemmaksi, esimerkiksi luonnossa liikkuminen? Tsemppiä.

@Sarianne81 Selkeä viivahan tuossa on. Varovaiset onnet! :love:

@StellaMom Monilla tulee vuotoa alkuraskaudesta ja raskaus sujuu silti normaalisti. Älä huoli vielä (vaikka on varmasti helpommin sanottu kuin tehty). Toivottavasti kaikki menee hyvin. :)

@Ilonetsijä Viivan vahvistumisia! :love:

Ihanaa, mikä plussa-aalto! Tuli niin hirmu hyvä fiilis, että ehkä meillä muillakin on toivoa. :love:
 
Paljon onnea @Siltsu ja @Maya123 ! Mahtavaa, että tulee näitä iloisiakin uutisia.:love:

@Sarianne81 onnittelut myös sinne, tuohan on ihan päivänselvä plussa! :love: Kuten itsekin sanoit, hcg:n nousu on yksilöllistä ja jotkut saattavat saada vaikka puhtaan negan vielä noilla dpo:illa.

@StellaMom voi ei, onpas piinaava tilanne!:( Varmasti ihan :poop: tuo odottelu, kovasti voimia sinne!

@Ilonetsijä jännää, toivottavasti vahvistuu!(y)
 
@amadecasa Joo on mulla mun mies joka on tukenani! Paras ystävä hän on ja sanoi eilen niin ihanasti "sun pitää kertoa jos tulee kipuja tai muita huolia, olemme tässä matkassa yhdessä. En voi ottaa kipujasi pois mutta olen tukenasi!" ja mitä muuta sitä voi toivoakaan mieheltään? Harmittaa vain juuri siksi että hän tuntee oloaan varmasti avuttomaksi jos en pidä häntä mukana näissä jutuissa :)
@lillium Vuodoista en stressaantunut, tuli jotain pientä turhua silloin lauantaina ja ilmoitin miehellenikin että jotain pientä vain, ei tarvitse olla huolissaan. Sunnuntaina oli jo kipuja JA vuotoja. Jatkunut tänään, menkkakipuja ja vähän vuotoja. Vaikka kaikki voi olla hyvin niin mun aivot ovat silti asennoituneet tähän km mahdollisuuteen jo. Ehkä se pessimisti tuli esille taas :)
@Luumupuu_ Kiitos <3 on vaikeeta tällainen, ja varsinkin jos nyt pitää odotella ja katsoa miten tämän kanssa menee ennen kuin voi kokeilla uudestaan! Haluaisin tuntea tuon raskauden ihanat ja kauheat tunteet :D
 
Ihanaa huomata kuinka paljon vertaistukea tässä ryhmässä saa. Jo se että saa purata ajatuksiaan niin auttaa. Viime yön hyvin nukkuneena
Onnea plussanneille ja vahvistumisia haamulaisille!

Itse olen päättänyt että jos ja toivottavasti kun plussan aika koittaa omalle kohdalle niin hakeudun yksityiselle varhaisultraan. Vaikka maksaakin sen muutaman satkun niin on se pieni summa siitä mitä saa. Epävarmuus on pahinta. Se että tietää missä mennään ja mitä omassa kehossa tapahtuu, auttaa eteenpäin.
Jos vertailee ja miettii asiaa siltä kannalta että laittaa rahan yksityiseen eikä esim baari-iltaan(kun jotkut saavat niissäkin rahaa palamaan aikamoisesti) niin toisaalta tuo menokohta ei ole niinkään kamala asia. Johonkin sen rahan saa kulutettua.

@StellaMom Alkuraskauden vuodot voi tosiaan olla ihan normaaleja ja raskaus edetä hyvin. Ja sitten taas jokin voi olla vialla(istukka lähellä kohdunkaulan suuta joka ei taas välttämättä tarkoita menetystä vaan lisää tarkkailua joka myös jo auttaa kun tietää että pääsee seuraavien silmien alle) tai muusta ikävemmistä asioista johtuvaa vuotoa. Jokatapauksessa jokainen päättää itse miten toimii ja parhaaksi näkee. Tsemppejä!!
 
Tän aamuinen puikkotesti, ei nyt kovin hyvältä näytä..vahvistunut kyllä siitä ekasta mutta en vieläkään usko.
Uutta testiä taas parin päivän päästä. Huomenna pitäs menkat alkaa.
Pelkään kuollakseni kemiallista:cry::cry:

katso liitettä 4849
Äläs nyt. Tuohan selvästi tummempi. Rfsu liuskat ainakin antaa tosi haaleita viivoja, vaikka jotkut testit näyttää jo vahvempaa, jos yhtään näitä palstoja seuranneena oikein muistan. Ihan hyvin saattaa puikossa olla sama juttu :) oot niin raskaana ❤
 
@poreilevalimu Jos olisi vain vuoto, eikä kipuja, ehkä olisin luottavaisin mielin vielä, mutta tämä kipu enteilee kyllä jotain ongelmia. En tiedä mitä teen,koska kyllä haluaisin tietää mitä tässä on käynyt. Mutta kaikki sanoo että pitää odottaa vain! ARGH :D
 
Ihanaa mikä plussa-aalto! Onnea ja tarrasukkia :love:

@Sarianne81 Ihan selkeä plussahan tuo on! Ihanaa, että teillä tärppäsi noin nopeasti.

Nyt vaan miettii, että toivottavasti saisi itsekin joskus kokea sen tunteen kun raskaustestissä on kaksi viivaa.. :unsure: Kp13 ja ovistesti todellatodella hailukka, mitähän jos jää koko ovis välistä..
 
@poreilevalimu Jos olisi vain vuoto, eikä kipuja, ehkä olisin luottavaisin mielin vielä, mutta tämä kipu enteilee kyllä jotain ongelmia. En tiedä mitä teen,koska kyllä haluaisin tietää mitä tässä on käynyt. Mutta kaikki sanoo että pitää odottaa vain! ARGH :D
Niin tosiaan tuo kipu :/ voihan se olla "kasvukipuja" johon liittyy vuotoa syystä tai toisesta. Vaikeaa tosiaan vaihtoehtoja miettiä kun ei todellista syytä tiedä. Koitan kovasti miettiä nornaaleja syitä asialle enkä niitä pahimpia.. ikuinen optimisti :D
Mitä päätäkin tehdä, käydä yksityisellä tai olla menemättä niin jaksuja. Selviäähän se sitten ajan kuluessa. <3
 
  • Tykkää
Reactions: StellaMom
Niin tosiaan tuo kipu :/ voihan se olla "kasvukipuja" johon liittyy vuotoa syystä tai toisesta. Vaikeaa tosiaan vaihtoehtoja miettiä kun ei todellista syytä tiedä. Koitan kovasti miettiä nornaaleja syitä asialle enkä niitä pahimpia.. ikuinen optimisti :D
Mitä päätäkin tehdä, käydä yksityisellä tai olla menemättä niin jaksuja. Selviäähän se sitten ajan kuluessa. <3
Joo pitäisi olla pää kylmänä, mutta on kyllä vaikeeta tehdä töitä kun miettii vain näitä asioita! :/ itkuherkkänä ollaan ja eilen sukuloimassa kesken kriisiä. Yritä siinä sitten feikki hymyillä ja keskustella kaikkien kanssa. Onneksi ei tullut "no milloin tulee vauvoja" kysymyksiä, olisin varmasti purskahtanut itkuun silloin!
Minä taas olen pessimisti, joten kai se on ihan hyvä että saan optimisteilta vähän neuvoja myös :X3:
 
Ihanaa, onnea kaikille plussanneille! ❤

Kunpa itsekin joskus ne kaks viivaa tikkuun sais. Ikinä ei oo ees haaleeta tullut, mikä pistääkin miettimään et mikä on vialla. Miehellä kuitenkin kaksi tervettä lasta ja molemmat vielä vahinkoja Tai sit tää lasten äiti kuuluu niihin, joitten ei tarvii saada ku tietty katse mieheltä ja heti ollaan paksuna. Harmittaa tosi paljon tää meidän tilanne, varsinkin kun mies ei oo vielä kertaakaan päässyt fiilistelen alkuraskauden aikoja. Molempien lasten raskaudet on huomattu vasta myöhemmin, eka tais olla jopa rv 28 ja tokan rv 19 (en tiä, miten joku voi olla huomaamatta omaa raskauttaan)... Entistä hankalemman tilanteesta tekee sen, et nää miehen lapset asuu meillä ja näin ollen hoidan siis joka päivä jonkun muun lapsia, jotka vielä muistuttaa kokoajan siitä, etten oo niitten äiti. Ahdistavaa.

Toivottavasti, ja ainakin jo näiden viestien perusteella huomaan, et täältä saa ihanasti vertaistukea ja voi purkaa omia tuntojaan muitten paheksumatta. Kiitos siitä. ❤ Miehelle kun en viitsi kaikkia ajatuksiani purkaa kun ei se kuitenkaan ymmärrä, miehet.
 
Ihanaa, onnea kaikille plussanneille! ❤

Kunpa itsekin joskus ne kaks viivaa tikkuun sais. Ikinä ei oo ees haaleeta tullut, mikä pistääkin miettimään et mikä on vialla. Miehellä kuitenkin kaksi tervettä lasta ja molemmat vielä vahinkoja Tai sit tää lasten äiti kuuluu niihin, joitten ei tarvii saada ku tietty katse mieheltä ja heti ollaan paksuna. Harmittaa tosi paljon tää meidän tilanne, varsinkin kun mies ei oo vielä kertaakaan päässyt fiilistelen alkuraskauden aikoja. Molempien lasten raskaudet on huomattu vasta myöhemmin, eka tais olla jopa rv 28 ja tokan rv 19 (en tiä, miten joku voi olla huomaamatta omaa raskauttaan)... Entistä hankalemman tilanteesta tekee sen, et nää miehen lapset asuu meillä ja näin ollen hoidan siis joka päivä jonkun muun lapsia, jotka vielä muistuttaa kokoajan siitä, etten oo niitten äiti. Ahdistavaa.

Toivottavasti, ja ainakin jo näiden viestien perusteella huomaan, et täältä saa ihanasti vertaistukea ja voi purkaa omia tuntojaan muitten paheksumatta. Kiitos siitä. ❤ Miehelle kun en viitsi kaikkia ajatuksiani purkaa kun ei se kuitenkaan ymmärrä, miehet.
Itsekin kotona hoidan toisen lasta, hän ei ole siinä iässä että huomauttaisi asiasta minulle, mutta kyllä sekin tulee jossain vaiheessa varmasti. Olen ajatellut asiaa niin että joskus kun se päivä tulee, niin sanoo vain että selvä ja muista seuraavalla kerralla kun haluat jotain :D Se voi olla että tietyssä iässä se ei toimisi jos noin sanoisi, mutta mutta pitää vain sanoa että en ole biologisesti synnyttänyt sinua, mutta täällä hoivan sinua kuin oma lapsi, teen ruokaa, siivoan ja leikin sun kanssa. Jossain vaiheessa he kyllä huomaavat mikä on "äidin" oikea rooli perheessä. Oma lapsi kruunaisi meidän perhe koska sitten tämäkin näkisi että kohtelemme kaikkia lapsia samalla tavalla, yhtä rakastavasti ja tiukasti!
 
Tervetuloa @tupsahus :)

Mä meinaan testata viä torstaina, vaikka ei mul oireita oo mut yks testi jäljellä :LOL: Ajatukset silti jo tulevassa kierrossa. Ovistikut oottelee ja macakapselit kans. Pitääköhän sitä joka kiertoon keksiä joku uus juttu, ni jopa oottas sitä uutta kiertoa eikä olis aina pettymys palata lähtöruutuun. :D
 

Yhteistyössä