.

@StellaMom sitä piti vielä kans kommentoida, että vaikka menisit nyt johonkin ultraankin, niin siitä tuskin voitaisiin vielä varmuudella sanoa mitään. Kävin noissa mun keskenmenneissä ihan muista syistä tosi varhain ultrassa kun haluttiin varmistaa että siellä jotain kasvaa. Ensimmäisillä kerroilla ei näkynyt kuin paksuuntunutta limakalvoa ja jotain epämääräistä, sit ravasin muutaman päivän välein siihen asti että voitiin todeta ettei siellä kyllä mikään asia etene. En nyt muista mitkä raskausviikot sulla ois menossa, mutta paljon mahdollista että vielä ei ultrallakaan mitään näkis.
 
  • Tykkää
Reactions: StellaMom
@StellaMom sitä piti vielä kans kommentoida, että vaikka menisit nyt johonkin ultraankin, niin siitä tuskin voitaisiin vielä varmuudella sanoa mitään. Kävin noissa mun keskenmenneissä ihan muista syistä tosi varhain ultrassa kun haluttiin varmistaa että siellä jotain kasvaa. Ensimmäisillä kerroilla ei näkynyt kuin paksuuntunutta limakalvoa ja jotain epämääräistä, sit ravasin muutaman päivän välein siihen asti että voitiin todeta ettei siellä kyllä mikään asia etene. En nyt muista mitkä raskausviikot sulla ois menossa, mutta paljon mahdollista että vielä ei ultrallakaan mitään näkis.
Joo mulla olisi 5+5 tänään eli ei varmaan hirveästi näkyisi vielä. Raskaustestiä pitäisi tehdä ensiviikolla, ja jos se on negatiivinen niin varmaan perun mun neuvolan sitten. Jos on positiivinen niin mennään neuvolaan kattoo mitä siellä sanotaan, pitääkö tutkii lisää tms.

Töissä yks hoikka neiti ilmoitti kovaan ääneen "En ole raskaana vaikka tää paita on tällainen!" meinasin huutaa että turpa kii... Tuntui vähän kuin isku vaikka ihan viaton kommentti oli hänen mielestä varmasti! :/
 
Osaako kukaan sanoo pääseekö alkuraskauden ultraan jos hedelmöittymisajankohta on epävarma? Yritän tässä pähkäillä mikä raskausviikko on meneillään. Menkoista laskien olis nyt 5+5, mutta mietityttää vaan miksi plussa ei näkynyt ennen kuin kuukautiset oli kaksi viikkoa myöhässä, esikoisesta se näkyi melkein viikkoa ennen kuin kuukautisten piti edes alkaa. (n)
 
  • Tykkää
Reactions: StellaMom
Onnea Maya123, joskus hormoni nousee hitaasti.

Peanut_butter,
vahvistunut on viiva..mutta jotenkin näille dpoille eli jotain 13 tai 14 toivoisi jo vahvempaa tulosta.

Oi siltsu, mahtavaa onnea:love:

Kiitos! Ja kuten itse sanoit, joillakin hormoni nousee hitaasti. ;) Mähän tein siis tossa vaiheessa ihan puhtaita negoja, eli onnea tuosta haamusta, kyllä se siitä pikkuhiljaa lähtee varmasti vahvistumaan. :love:
 
Paljon onnea @Siltsu ja @Maya123 :love:

Ihana viiva @Sarianne81 , varovaiset onnet :love:

@StellaMom tsemppiä, toivottavasti vuoto ja kivut loppuvat. Tosi inhottavaa joutua odottelemaan :unsure:

Meidän perheessä on tilanne että mulla on 2 lasta edellisestä suhteesta ja miehellä ei ole omia, tämä näkyy jonkin verran meidän arjessa ja eniten ehkä omassa toiminnassa. Hoidan siis suurimman osan lasten kasvatuksesta ja kotihommista mutta mies auttaa kyllä, silti huomaan eron kun ei ole omia. Ja on mies sen ääneenkin sanonut.. mies on lakannut täysin puhumasta yrityksestä eikä edes tiedä että menkat taas alkoivat :oops: tämä tuli heti sen jälkeen kun saatiin miehen testitulokset ja niissä hieman vikaa. Voin vaan kuvitella mitä miehen päässä pyörii mutta kun hän ei osaa puhua niinkuin minä. Ex-mieheni on saanut 2 lasta uudessa suhteessaan, sormia napsauttamalla, ja meidän yhteiset lapsetkin saivat alkunsa helposti. Olen paljon pohtinut että onko meidän tilanteeseen syy vain miehessä vai onko minussakin jotain.. edellisestä synnytyksestä reilu 5 vuotta ja ikää nyt 30, ei pitäis olla sen puolesta mutta kai se mahdollista on. Tällä hetkellä toivon vain että aika menisi nopeasti eteenpäin jotta voitaisiin hoidot aloittaa, toisaalta pelkään ettei mies siihen halua lähteä. Sanoi pari kk sitten että jos ei luomusti tule niin antaa olla :unsure:
 
  • Tykkää
Reactions: Siltsu ja StellaMom
Osaako kukaan sanoo pääseekö alkuraskauden ultraan jos hedelmöittymisajankohta on epävarma? Yritän tässä pähkäillä mikä raskausviikko on meneillään. Menkoista laskien olis nyt 5+5, mutta mietityttää vaan miksi plussa ei näkynyt ennen kuin kuukautiset oli kaksi viikkoa myöhässä, esikoisesta se näkyi melkein viikkoa ennen kuin kuukautisten piti edes alkaa. (n)
Mulla tuli 1,5vko menkoista digillä plussa, muuten vain hailakat viivat, kokeilitko sitä? Oletko varma milloin ovis tapahtui? Jospa se oli myöhemmin kuin uskoit ja menkat myöhästyivät siksi...
 
@Haavejuttu Pahoittelut negasta. Toivotaan kuitenkin, että olis ollut vaikka myöhäinen ovis, tai hormonit nousis muuten hitaasti :)

@Rosmariini86 Hyvä alkaa popsimaan foolihappoa hyvissä ajoin (y)

Omaa napaa, tänään dpo8 ja arvatkaa olinko niin kärsivällinen että olisin malttanut testaamisen kanssa :whistle: Aamun one stepissä hyyyvin haalea viivanpaikka, töiden jälkeen jo mun silmien nähtävä mutta kuitenkin niin haalea ettei toivoakaan että kuvaan sais näkymään. En ilakoi vielä ollenkaan, kun viimeksikin oli kemiallinen. Olispa huomenna viiva vahvistunut, edes hitusen..
 
@Haavejuttu Pahoittelut negasta. Toivotaan kuitenkin, että olis ollut vaikka myöhäinen ovis, tai hormonit nousis muuten hitaasti :)

@Rosmariini86 Hyvä alkaa popsimaan foolihappoa hyvissä ajoin (y)

Omaa napaa, tänään dpo8 ja arvatkaa olinko niin kärsivällinen että olisin malttanut testaamisen kanssa :whistle: Aamun one stepissä hyyyvin haalea viivanpaikka, töiden jälkeen jo mun silmien nähtävä mutta kuitenkin niin haalea ettei toivoakaan että kuvaan sais näkymään. En ilakoi vielä ollenkaan, kun viimeksikin oli kemiallinen. Olispa huomenna viiva vahvistunut, edes hitusen..
Peukut pystyssä että aamun testissä selvempi viiva (y)(y)
 
Oi eipä jätä viivat (tai digit) täällä epäselvyyksiä:love: onnea matkaan kaikille! Ihana piristys kun itse täällä negojen keskellä piinaillaan alkaako vuoto vai ei!
Jotenkin 50/50 olo ja tunnin välein mieli vaihtuu:
-tuntuu että olen raskaana
-ei varmasti tärpännyt, kun oli laiskan munatorven vuoro
-ihan selvät raskausoireet!
-ei tunnu miltään
-varmana tulee vain myöhäinen plussa
- nyt tuli sellainen vahva fiilis, että pakko juosta vessaan katsomaan alkoiko vuoto o_O

Kolme päivää on yllättävän pitkä aika odottaa tätiä... :whistle:
 
Todelliset plussatuulet nyt vissiin puhaltaa! Ihana lukea ja katsoa niitä plussakuvia.

Itsestäni tuntuu että ne kaikki kuvitellut raskausoireet on nyt hävinnyt. Blaah. Tänään dpo12 ja fiilis etten taatusti tule plussaamaan. Viime yönä näin kyllä vauva unen, ihan meidän nuorempi pienoiskoossa tissivauvana(pitkillä hiuksilla). Hassuja unia.

Flo tosiaan ennustaa torstaille vuotoa mutta mun kierrosta ei ole mitään havaintoa näin kierukan jälkeen joten sen nyt näkee sitten mitä tapahtuu. Perjantaina sitten testiä.
 
Vitsit kun lukee täältä kotisohvalta näitä teidän viestejä niin toivoo jo, et kierto ois jo pitemmällä et vois ovista tikuttaa tai et vois jo piinailla. ☺ Mut vasta kp 5/x menossa. tässähän puskee vauvakuume entistä kovemmin päälle.

En oo aiemmissa kierrossa ovulaatiotestejä tehnyt, milloin kannattais alkaa tekeen testejä? Kiertohan voi mulla olla "normaali" tai sit toooosi pitkä..

Ootteko käyneet tutkimuksissa? Multa nyt jotain hormoni-pitoisuuksia otetaan labrassa, kävin jo ekat labrat kp2 missä myös oli kilpparikokeita mukana, vielä ois kp13 ja kp26 eessä. Teroluteja en oo kerinny vielä kokonaista 10pvää syödä missään kierrossa ennen kuin on täti tullut kylään, eli liian myöhässä ne vissiinkin aloitettu. Mikähän on Terojen jälkeen seuraava hoito? Clomit? onko kenelläkään ollut apua Teroista tai Clomeista? Epäilen, ettei mulla sitä ovulaatiota tapahdu joka kierrossa ja siksi on noita 60-74pvän kiertoja..
 
Mitäs oireita tän viikon testailijoilla on just nyt?

Mulla on nyt illalla ollut ekaa kertaa vähän semmosta menkkoja edeltävää muljuntaa. Alaselkää jomottaa. Väsyttää ja päätä särkee. Sylkeä pukkaa edelleen tosi paljon.

Aloin kyllä tuossa esikoisen leikkejä seuratessa miettiä sitäkin, että haluammeko oikeasti vielä toisen lapsen. Eikö tuossa yhdessä ihanassa muka ole tarpeeksi... Noh, halutaan me kyllä silti, vaikka on se kuulemma ihan erilaista kahden lapsen kans.
 
@Toiveikas92 Voi ei. Toivottavasti stressi helpottaa! Jaksamista myös @W.we!

Onnea @Maya123 ja @Siltsu!

@Sennay Toivottavasti jotain alkaa tapahtua, vaikka sitten terolutin avulla.

Tsemppiä @StellaMom! Piinallista tietysti odottaa.

@tupsahus Olen alkanut testata kp 9-10 mutta ovis on ollut vasta kp 20-21 joten voisin selvästi aloittaa myöhemminkin. Ohjeenahan on aloittaa vähän kierron pituusen mukaan mutta hankalaa tietty oikein pitkällä kierrolla.

Kuulin viikonloppuna yhden kaverin odottavan toista lasta. Itkuhan siitä tuli. :cry: Olen toki onnellinen hänen puolestaan mutta oma tilanne surettaa. Odottelen edelleen menkkoja km:n jälkeen.
 
  • Tykkää
Reactions: Sennay ja Maya123
Neuvolatäti sanoi tänään tyyliin, että jokainen haamu on raskaus, että raskaustestit eivät näytä muutoin mitään. Mitäs olette tästä mieltä?

Tämä siis meinannee, että minun haamu jokin kierto sitten oli kemiallinen, koska haamu tuli, mutta niin tuli kuukautisetkin :(
Mutta kemiallisethan on käsittääkseni todella yleisiä.

Sain myös lähetteet verikokeisiin, tutkitaan hormooneja tms (prolaktiini, progesteroni), lisäksi myös paastosokeri ja kilpirauhasarvot. Jos oikein muistan niin tuo prolaktiini pitää ottaa kp 1-10 ja progesteroni n. kp 22.
Sain myös ajan neuvolalääkärille.
Tosin nyt aloin miettimään, että mitä jos kuukautiset alkaa (ti tai ke jos on alkaakseen) ja se lääkäri on torstaina, niin pitääköhän mun siirtää sitä aikaa? (n) en hoksannut tuota ajatella kun aikaa sovittiin. Vai menenkö vain ajalle. Kyllähän se lääkäri antaa uuden ajan jos haluaa tutkimuksia lisäksi tehdä. En siis tiedä tekeekö edes.
Yritän myös päättää teenkö testin tänään vai jaksanko odottaa vielä tuon pari päivää että alkaako menkat vai ei.
 
Viimeksi muokattu:
Neuvolatäti sanoi tänään tyyliin, että jokainen haamu on raskaus, että raskaustestit eivät näytä muutoin mitään. Mitäs olette tästä mieltä?

Tämä siis meinannee, että minun haamu jokin kierto sitten oli kemiallinen, koska haamu tuli, mutta niin tuli kuukautisetkin :(
Mutta kemiallisethan on käsittääkseni todella yleisiä.

Sain myös lähetteet verikokeisiin, tutkitaan hormooneja tms (prolaktiini, progesteroni), lisäksi myös paastosokeri ja kilpirauhasarvot.
Sain myös ajan neuvolalääkärille.
Tosin nyt aloin miettimään, että mitä jos kuukautiset alkaa (ti tai ke jos on alkaakseen) ja se lääkäri on torstaina, niin pitääköhän mun siirtää sitä aikaa? (n) en hoksannut tuota ajatella kun aikaa sovittiin. Vai menenkö vain ajalle. Kyllähän se lääkäri antaa uuden ajan jos haluaa tutkimuksia lisäksi tehdä. En siis tiedä tekeekö edes.
Yritän myös päättää teenkö testin tänään vai jaksanko odottaa vielä tuon pari päivää että alkaako menkat vai ei.
Kyllähän se niin on että testi reagoi kun istukkahormonia erittyy , kemiallinen raskaushan tarkoittaa vain ettei oo ultralla keretty todeta... testit nykypäivänä niin tarkkoja et pieniksi hcg nousu näkyy, joten nykyään on helpompi huomata ne aikaisetkin kmt.:( tästä syystä varmasti suositellaan testaan kun menkat on myöhässä.. Mulla myös merkitty kyllä neuvolakorttiin myös keskenmenot vaikka ovat olleet ennen ekaa ultraa.
 
@Naissoturi mä olin noissa testeissä juuri alkukierrosta, kun meidän lääkäri sanoi että pitäisi tehdä alkukierrosta :) taisi olla toinen vuotopäivä kun siellä istuin verikokeilla.
ainoastaan käskettiin olla stressaamatta, joten ihan hyväkin mennä silloin kun menkat on juuri alkaneet, eikä ole mitään testi/ovis -stressejä päällä!

Tsemppiä:love:

@amadecasa mulla ollut kaikki mahdolliset oireet, mutta en sitten tiedä mikä on:D samat oireethan mulla oli silloin kun oli kohtutulehdus, mutta ehkä ne olisi sen huomannut tällaisella gyneravaamisella jos olisi uusiutunut :eek:
ehkä siellä on kyytiläinen! :love:
tai sitten samat oireet sopii myös ahdistukseen, masennukseen ja stressiin :confused:

@sucrine kiitos tuesta ja tsemppiä sinnekin !:love:
mullakin ystävä ilmoitti viimeviikolla että toinen jo tulossa... muutenkin on nyt sellaiset vauvalasit päässä että tuntuu joka toinen vastaantuleva olevan raskaana tai työntävän alle vuoden ikäistä vauvaa vaunuissa :eek::cry:
 

Yhteistyössä