.

Hei nyt törkeetä omanapailua. :LOL: Mutta, jos oletetun ovulaation jälkeen aamulämpö nousee n. 0,5 astetta ja 4 päivää ovulaatiosta laskee tosi alas, niin voisko olla siitä kiinnittymisdipistä kyse? :rolleyes: Muutenkin ihan ihme kierto, kun valkovuotoa tullu ihan järkyttävästi nyt parina päivänä.. :eek: Muilla samoja fiiliksiä? :whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: janskusdff
En nyt mitään tarkempaa laskelmaa tehnyt, että mitä vuodenaikaa kukin toivoo vauvan syntymälle, mutta kevät tais olla kuitenkin se, mitä monet mainitsi. Meillä on yks kevätvauva, ja mun mielestä se oli ihan parasta! Just alkoi ilmat lämpeneen kunnolla kun alettiin olla sen verran sopeuduttu toisiimme että uskallettiin ulos yhtään kauemmat kotoa. Pukeminen oli ihanan helppoa. Mies piti tosi pitkän kesäloman, diilas jotain lomarahoja lomapäiviksi ja saatiin olla rauhassa. Talven tullen oli jo vähän isompi vauva ja itsellekin vähän selkeämpää että miten jutut toimii. Toisena kesänä sitten oli hyvä harjoitella kävelyä avojaloin ja nyt kolmas kesä meni vaippaa poisjättäessä.

Ihan tuon kevään helppouden takia välillä mietin, että jos vaikka odotteliskin niin, että saiskin toisenkin kevätvauvan. Joihinkin muihin projekteihin vielä hetken odotus ois tosi hyvä, toisiin sitten taas sopis saada vauva mahdollisimman pian. Toisen lapsen tapauksessa oon kuullut, että keväällä syntyminen ois siitäkin kivampi juttu, että kun lähtee kahden lapsen kans ensimmäisiä kertoja ulos niin ei tarvi pukea koko vaatekaappia päälle.

Varmasti kuitenkin joka vuodenajassa on omat plussansa. Tai no, ihan tammikuun pakkasilla syntyvän osalta en oikein keksi että mitä ne plussat ois, mutta noin muuten :D Mutta kuten moni sanoikin, niin kyllä se lopulta on tärkeintä että se vauva tulee, tuli millon vaan ja oli sukupuoli mikä vaan.
 
Pahoittelut kaikille negatulosten saaneille ja paljon voimia surun keskellä oleville:love:
Tuntuu että nyt on tosi paljon tullut negoja ja km:ja:(

ON eilen oli kai dpo9 ja pakko oli jo testata,ihan puhdas nega:unsure: onneks nyt ollaan pari päivää mökillä eikä pääse testailee ja saa vähän muuta mietittävää. Sunnuntaina pitäis alkaa menkat,silloin ois kp 28/28 jos kierto yhtä pitkä kuin viimeks. Ei kyllä oo minkäänlaisia tuntemuksia että olis raskaana:unsure:
Ihanaa viikonloppua kaikille:love:
 
Meiltä löytyy lokakuun, kesäkuun, heinäkuun ja viimeisimpänä huhtikuun vauvat. Kaikissa näissä puolensa. Lokakuinen oli kiva kun ekana kesänään oli sit jo sen verran iso et pystyi istuskelemaan hiekkalaatikolla ja touhuamaan vähän ulkona kun oli jo 8kk. Kesä- ja heinäkuinen taas kivoja kun pääsi heti ulos. Meidän heinis vaan syntyi just kuumana kesänä mikä vähän hillitsi ulkoilua. Nyt viimeisin syntyi huhtikuussa, päästiin heti ulos ja kesä kolkutteli nurkan takana. Mennyt kesä oli vaan hurjan kuuma joka taas hillitsi hieman ulkoilua, sisälläkin oli tosi kuuma.

Mä haluaisin saada jonkun ns.puuttuvan kk vauvan :D
 
Meillä lapset syntyneet maaliskuussa,heinäkuussa, elokuussa ja lokakuussa. Niin nyt jos tärppäis niin menis taas tonne heinä-elokuulle:D mut joo, mulla ei oo niin väliä ollu syntymäkuulla, kesällä hikoilee sairaasti kun imettää mut talvella saa olla tarkkana ulkoilun kanssa.puolensa kaikella:)
 
Tsemppiä yhteisesti kaikille piinailijoille! Vaikka piinailu tuntuu piinalta, niin itsellä on hieman ikävä sitä ihanaa kutkuttavaa tunnetta kun saa kuulostella oireita ja elää toivossa:love:

Tänään tuli yllättäen iso vuoto ryöpsähdys, jonka joukossa oli vihdoin ja viimein alkiopusseineen. Koin taas sen takia henkisen romahduksen aamulla. Jotenkin tuntuu, etten voi millään osata enää piinailla, tsempata yritykseen ja iloita plussasta. Nyt pinnalla on vain viha ja pelko. Koko ajan vain pohdin, mitä jos tämä toistuu, mutta kun yrittämättäkään ei sitä lasta saa.
 
Moikka!

Mä oon taustaillut jo pidempään, nyt uskallan kirjoitella. Meillä menossa ensimmäinen kierto kierukan poiston jälkeen. Mulla tuli menkat kierukasta (Kyleena) huolimatta sekä oviksenkin bongasin suht helposti.

Mulla on ollut kamala vauvakuume jo pitkään, mutta mies on vähän himmaillut. Meillä on molemmilla lapsia entuudestaan aikaisemmista suhteista, joten seuraava olis meidän yhteinen ja aika varmasti viimeinen.
Mulle tuleva mahdollinen raskaus on ns. luomu, aikaisemmat tulleet hoitojen avulla. Toivotaan, että tällä kertaa onnistuisi helpommin. Hassua kun nyt voi eri tavalla jännätä ja joka kierto on erilainen mahdollisuus, eikä tarvi itseään piikitellä aamusta iltaan.

Mun mielestä loppu kesä on jotenkin ihanteellinen aika vauvalle, kun saadaan rauhassa tutustua perheen kesken ja isommat lähtee pian kouluun, jonka jälkeen mä voin rauhassa vauvailla kotona.

Kierto on mulla aika säännöllinen, joten ovista en aio tikuttaa ja sen aika hyvin tunnistankin. Ens viikon loppuun sitä ennustan, joten nyt on ei-niin-jännittävä aika menossa.

Mut voi lisätä listoille kp 11/30-32 yk1

Hassua miten sitä myötäelää näitä asioita tuntemattomien kanssa. Oon täällä jännittänyt kaikkien puolesta ja mielessäni ajatellut "JESSS!" kun on plussa tullut. Ja harmitellut kun joku on uuteen kiertoon joutunut. Tsemppiä kaikille yritykseen!! Vauvakuumeilu on välillä todella piinaavaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Sennay
Täällä on puhuttu noista vuodenajoista.. Itsellä ei oo yhtään mitään väliä, toivoisin vaan kovasti edes sen yhden lapsen itselleni :barefoot: Jos jotain pitäisi mainita niin joulukuu ei ehkä olisi mieluisin kuukausi saada vauvaa.. Mutta ihan se ja sama, jos joskus sen nyytin vaan saisi syliin :rolleyes:

Mies myönsi, että eli koko ajan siinä uskossa että raskaudun melko heti ehkäisyn poisjättämisen jälkeen.. Nyt totes, että olis varmaan aikasempaa antanut vauvalle luvan tulla jos olisi tiennyt ettei homma tapahdukaan sormia napsauttamalla :D Tässä kierrossa en oo oikein edes ajatellut koko vauvatouhua. Tietysti välillä yrittänyt tuntojen mukaan houkutella miestä puuhiin, mutta osittain olen heittänyt pyyheen kehään kun kierto on niin epäsäännöllinen ja pitkä. "Ei tästäkään kierrosta kuitenkaan mitään tule".. Oihvoi, anteeksi masenteluni :unsure: Tällä viikolla 60 tuntia töitä, taitaa olla kroppa ja mieli väsynyt :D
 
Ihan mielenkiintoista kuunnella mielipiteitä eri vuodenaikojen plussista ja miinuksista, varsinkin kun ei itsellä ole kokemusta mistään näistä. Varmaan jos itse saisin valita niin kevätvauva kuulostaisi aika optimaaliselta, mutta kuten täällä on moneen kertaan todettu, pääasia on, että edes joskus sen pikkuisen saisi. Muistan kyllä joskus, kun kaveri suunnitteli, että hän raskautuu sitten heti kesän jälkeen, niin ei tarvii kärsiä raskausoireista kesällä ja tulee toukokuun vauva. Niin hänellä sitten onkin kaksi toukokuun vauvaa - on se kätevää, kun voi noin tarkkaan suunnitella. :LOL:
 
Hauska lukea ajatuksia eri kuukausien vauva-ajoista :love: mä oon aina jostain syystä toivonut kesävauvaa.. jospa ensi kierrosta nappaisi niin ehtisi vielä elokuulle :love:
Täällä alkoi eilen menkat eli mulle saa päivittää huomiselle kp 3 / 27.... :unsure:
 
Taidanpa liittyä minäkin keskusteluun. Oon seuraillut taustalla jo pidemmän aikaa, mutta nyt alkaa turhauttamaan niin paljon, että pakko päästä kirjoittelemaan. Meillä toiveissa esikoinen, molemmat ollaan 29v. Tällä hetkellä menossa yk6, kp 18. Eli piinapäiviä täälläkin periaatteessa elellään. Ei kyllä enää puolen vuoden jälkeen ole kovinkaan toiveikas olo ja muutenkaan ei ole yhtään sellainen olo että tästä kierrosta tärppäisi. Seksiä on ollut säännöllisesti joka toinen päivä läpi kierron, mutta ei vaan tunnu siltä, että se olisi johtanut mihinkään. Ovista en ole bongaillut tikuilla, muutamasta kierrosta luulen sen vasemmalta puolelta tapahtuvana bonganneeni, mutta en tosiaan joka kierrossa. Limat ei mulla ole mitenkään selkeitä, enkä niistä huomaa oikein mitään erityistä. Tämän ja seuraavan kierron olen ajatellut mennä vielä ilmam tikutusta, mutta sitten ajattelin kokeilla. Olin vain ajatellut säästää itseäni stressaamiselta. Toisaalta tuntuu, että ne muutamat oviskipuiset kierrot on hyödynnetty hyvin eikä siltikään raskaus ole alkanut, joten olo ei ole kovin toiveikas.

Miten te muut, erityisesti jo joskus plussan elämässänne kokeneet, joilla nännit kipeytyy oviksen aikaan, kipeytyykö teillä ennen vai jälkeen oviksen, oletteko onnistuneet bongaamaan? Mulla arkuus kestää noin 3-4pvä. Ja miten plussakierrossa verrattuna negakiertoon? Kipeytyikö nännit ja jatkoivat kipeytymistä kohti plussaa vai miten? Musta tuntuu, että heitän jo kaiken toivoni aina siinä vaiheessa kun nännikipu häviää, koska tuntuu että kun se säilyy samanlaisena kuin kaikissa aikaisemmissakin kierroissa niin ei mitään ole voinut tapahtua. :( Miksi tän pitää olla niin vaikeaa ja turhauttavaa..?
 
Tervetuloa joukkoon @Viljamii :) Kovasti tsemppiä raskausyritykseenne! Tiedän, ettet halua tätä kuulla, mutta sanompa sen silti, kyllä se vielä tärppää! Ihan varmasti! Eikös se ole melkein 90% luokkaa, että alle 35-vuotiailla tärppää vuoden sisään. Jos olet kuitenkin perusterve ja gynellä joskus paikatkin tsekkauttanut? Minulla meni esikoisen teossa se 7 kiertoa ennenkuin tärppäsi! Toinen raskaus alkoi 3. kierrossa, mutta meni kesken. Nyt on 4. kierto, katsotaan kauanko nyt saa odotella :geek: Itsellä jotenkin aina on tärppi käynyt silloin, kun on saanut itsensä sellaisee huolettomampaan mielentilaan ja yrittää rentoutua muutekin elämän muillakin osa-alueilla, uskon että stressi vaikuttaa älyttömästi (siksi pelkäänkin että nyt venyy tämä raskautuminen itselläkin). Toivottavasti kesä-/syysvauva se teillekin putkahtaa :love:
 
Törkeää omanapailua mutta ihan vaan mielenkiinnosta, kun oli puhe oviksen rinnakkain testaamisesta 2 eri testillä. Itsellä pc-liuska ja cb-digi. Nyt tuli eilen hymynaama digiin sellaisesta pissasta, missä pc ei näyttänyt vielä niin vahvalta, mitä tiedän, että vahvimmillaan on. No liuskakin alkoi sitten nopeaa tummumaan lisää ja tänään ihan räikeä plussa ja kipuja, mutta aika aikaisin tuo digi jo hymynaamaa heitti! Laitan kuvaa alle! Nuo kaikki pc:t siis olleet jo "hymynaama" digissä :LOL:
 

Attachments

iK
Mulla tuli tänään yhtäkkiä olo että olisko se tärppi voinut käydä???? On ollut kummallisia tuntemuksia alamahassa, välillä ehkä hentoja vihlaisujakin ja taas tosi limaista valkovuotoa. Yleensä mulla tässä kohtaa kuiva kausi tai enemmän ”kermaista”. Lisäksi on ollut etova olo koko päivän. Kaiken tämän pystyn hyvin myös vain kuvittelemaan, mutta jotenkin nyt ekan kerran kesäkuun jälkeen (jolloin tulikin varhainen km) olo että voisko oikeesti olla.....? Oireet kyllä voi selittyä myös mun penisiliinikuurilla jota syön angiinaan...:ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
 
Muistan itsekin tuon että toivoo vauvaa tietylle kuulle :p ensin ajattelin muutaman yrityskuukauden jälkeen miten kivaa olisikaan jos osuisi lähelle häiden vuosipäivää, sitten mietin miten kivaa olisi jos osuisi seuraavaan vuosipäivään ja nyt olen kaksi vuotta vaan ajatellut että ihan sama kunhan tulisi oli mikä joulu, juhannus, uusivuosi tai tavallinen maanantai kyseessä...:rolleyes:
 
Itse oon aina toivonu alka vuoden vauvaa, mutta se ei näytä nyt ainakaan kovin todennäköseltä :D Tosiaan jos tästä kierrosta tärppäis niin LA menis johki heinä-elokuulle. Kohdunulkoisen raskauden ja sen jälkeen otetun aikalisän jälkeen on kyllä tullut ajatus, että ihan sama koska syntyy kunhan sais vauvan syliin asti. Kp 11 ja flo ennustaa ovista tiistaille. Mitään ovista enteileviä oloja ei kyllä viellä oo ja kovasti en painoarvoo laita noille ennustuksille kun KU raskauden jälkeen kierrot heitellyt 21-28päivän väliä.
Nyt koitan olla ajattelematta koko raskautumisyritystä ja keskittyä kaikkeen muuhun. Mies osti mulle eilen aktiivisuusrannekkeen ja oon koittanu nyt keskittyä enemmän ruokavalioon ja liikuntaan muutenkin :)
 
Ik, oireet kuulostaa hyvältä, toivotaan että on tärpännyt. Todella mielenkii toinen artikkeli minkä linkitit tänne.

Täällä nipistelee ja nippailee, eilen en hymynaamaa vielä bongannut mutta oireet kertoo että taitaa se sieltä olla irtoamassa.
Tallettelut tehty ja kaverit odottamassa.
Tässä kierrossa mukana Macajauhe, toiveet taas korkealla mutta pelko kemiallisesta takaraivossa:cry:

Nyt lähden uimaan, palaillaan taas.
 
  • Tykkää
Reactions: iK
Mä oon aina toivonut kevätvauvaa ja nythän se oli mahdollista mutta ei sitten... noh nyt tärkeintä juurikin että tulisi, tosin kesällä olisi siksi kiva olla raskaana niin että maha jo näkyisi niin saisi ihania raskauskuvia jossain niityllä tms.. kuumutta tosin en siedä kovin hyvin joten :whistle:
@Viljamii mun keskenmenneessä nännit kipeyty vissiinkin oviksen jälkeen ja kesti tyhjennykseen asti.

Täällä hämmentää. Eilen tein vihdoin sen negan mikä toki tässä kohdin hyvä asia, että kohtu tyhjentynyt. Menkkoja ei sensijaan kuulunut. Illalla ihan selkeät jomot ja sellaiset repäsevät kivut, ja olin jo ihan satavarma että nyt ne alkoi. Mutta ei mitään?Valkovuotoa tulee ihan vähän sellaista kellertävää mutta ei ruskeaa. Mulla ei yleensä koskaan kipuile ensin vaan vuoto tulee kipujen kanssa. En kuitenkaan uskoa (halua uskoa) raskauteen koska viime raskaudesta tuttu nänniherkkyys on poissa. Odotan nyt siis rauhassa. Haluaisin vaanpääatä piinailemaan kunnolla!!
 
@tylleröinen_21 Kipeytyykö sullakin siis nännit aina oviksen aikoihin vai vaan tuossa kierrossa?

Mulla siis kipeytyy joka kierrossa ja uskoisin sen liittyvän ovikseen, mutta en tiedä mihin vaiheeseen. Nännikipu kestää tosiaan sen 3-4 päivää ja sitten katoaa. Siitä olen näissä negakierroissa päätellyt, että raskaus ei varmaankaan ole alkanut kun kipu aina katoaa.
 
@Viljamii tervetuloa mukaan! Ollaan aika samassa tilanteessa - ikää saman verran, esikoinen haaveissa ja meilläkin alkaa olla kohta puoli vuotta yritystä takana. Itse en tunne ovista ollenkaan ja tässä pari kiertoa tikuteltuani huomasin, että mulla se tikuttelu nimenomaan vähensi stressiä kun ei tarvinnut arvailla limojen perusteella koska se ovis on. Ymärrän kyllä, että joillekin se tikuttelu on stressaavaa eikä sillä oviksen ajankohdalla edes ole väliä, jos menee koko kierron joka toinen päivä -taktiikalla. Tsemppiä yritykseen, toivottavasti tärppi tulee pian!:)
 
@Viljamii Tervetuloa mukaan :love: Itselläni ei ikinä mitään nännioireita, mutta toisaalta eipä sitä plussaakaan ole tullut koettua. :( Toisaalta, eihän ne nännit välttämättä plussakierrossa edes kipeydy. :) Ymmärrän, että turhauttaa, kun yrityskertoja on jo takana. Jospa pian sieltä nappaisi pieni matkaan. (y)

@chili_ Varmasti tuo rentous auttaisi raskautumiseen, olen samaa mieltä. Ainut ongelma on, että vaikka kuinka päättää olla miettimättä... niiiiiiiin täällä sitä aina viimeistään kierron puolivälissä ollaan. :oops:

@iK Voihan se olla, että siellä pieni matkassa :love: Toivotaan!

@W.we Olen kyllä samaa mieltä tuossa, että alkuun halusi ajoittaa vauvaa johonkin vuodenaikaan. Nyt alkaa olla jo ihan sama, vaikka mulla yritystä vähemmän takana kuin sulla. Jotenkin sitä uskoi ennen yritystä, että vauva nappaa melkein heti pillereiden jäätyä. No jaa... eipä näytä siltä... :unsure:

Jos ruumiinlämpö ei nouse ovulaation jälkeen kuin hiukan, vaikka normaalisti nousee. Niin tarkoittaako, että ovulaatiota ei tapahtunut ollenkaan.. Vi**u. :poop: Oon jo ihan heittäny kirveen kaivoon tän kierron kanssa.
 

Yhteistyössä