.

Tännehän tulee hurjaa vauhtia viestejä. Mukavaa, kun on aktiivista porukkaa keskustelemassa, niin on paikka, johon purkaa tuntojaan. Olen ollut aktiivisempi tuolla esikoisesta haaveilijoissa, mutta yritän pikku hiljaa aktivoitua tälläkin puolella :)

@Wintersun, aika vahva viiva tuossa ovistestissä. Harmi, ettei ollut kuitenkaan lähtenyt vahvistumaan. Toivottavasti vahvistuisi kuitenkin pian eikä kierto venyisi kovasti :)

@Miina- joko teitte kotispermatestin? Millaisia tuloksia siitä tuli ja vaikuttiko luotettavalta vai oliko ihan “lelutesti”? :D

@Alinah92, harmi, ettei letrot ole toimineet odotetusti. Toivottavasti nyt suurempi annos toimisi :)

@Vilmalotta, pahoittelut keskenmenosta ja voimia sinne! Onneksi vuotojen syy selvisi, niin asia saadaan hoidettua ja pääsette eteenpäin :)


Täällä Flo ennustaa ovista perjantaille. Mietin, pitäisikö testailla ja katsoa, pitääkö ennustus paikkansa. Tässä kierrossa ei kuitenkaan varsinaista yritystä vielä ole, kun tästä jos tärppäisi, menisi vielä tälle vuodelle. Joten ehkä vähän höhlää testailla, jos ei edes varsinaisesti yritä? :LOL: Mutta nyt on toka kierto ilman pillereitä menossa, niin ei vielä ole oikein mitään käryä omasta kierrosta tai ovulaatioista, niin sikäli ajattelin, että testailulla saisi vähän lisää dataa Flohon, mikä voisi sitten helpottaa jatkoa ajatellen :)
 
@Önnö Ei tehty vielä, tiistaina tehdään eka kun pitää olla 3-7 päivää edellisestä kerrasta ja sitten torstaille toinen testi (tulee tehdä kolmen päivän sisällä mielellään). Saa nähdä miltä näyttää, pienellä varauksella :D miespoloa jännittää kun hänellä ei lapsia ole vielä että josko hänen tavaransa on ”sekundaa”

Tänään lähtee rengas pois ja menkkoja odottamaan!! :X3:(y)
 
Kysymyksiä teroluteja tai vastaavia käyttäneille tai asiasta muuten jotain tietäville; kuinka pian niitä kannattaa alkaa kysellä julkiselta puolelta? Oletteko käyneet samassa yhteydessä gynen tutkimuksessa, vai oletteko saaneet reseptin esim. puhelimitse? Vai oletteko käyneet yksityisellä? Täällä kp 38 menossa, testit negaa eikä mitään menkkaoireita, joten mietin jo kauanko joudun ootella jos ei kroppa tajua miten tän homman pitäis toimia (n):D
 
@Önnö Ei tehty vielä, tiistaina tehdään eka kun pitää olla 3-7 päivää edellisestä kerrasta ja sitten torstaille toinen testi (tulee tehdä kolmen päivän sisällä mielellään). Saa nähdä miltä näyttää, pienellä varauksella :D miespoloa jännittää kun hänellä ei lapsia ole vielä että josko hänen tavaransa on ”sekundaa”

Tänään lähtee rengas pois ja menkkoja odottamaan!! :X3:(y)
Sen verran "varoituksen sana" niistä sperman kotitesteistä:

Mä kans ostin miehelle semmosen ja kummallakin testillä puhdas nega. No sehän sitten oli monta viikkoo siittä maissa ja oli oikeesti tosi rankkaa. No se tammi/helmikuussa sitten rohkaistu ja meni yksityiselle (mehiläiseen) tutkituttaan tavaran laadun. Lääkärin lausunto tuli viikonpäästä kotio ja se oli että "näyte erinomainen" ja sperman laatu keskiarvoa parempi.

Että tätä tietysti vain meidän kokemus, mutta itse en ainakaan luottaisi enää siihen testiin:unsure:
 
Sen verran "varoituksen sana" niistä sperman kotitesteistä:

Mä kans ostin miehelle semmosen ja kummallakin testillä puhdas nega. No sehän sitten oli monta viikkoo siittä maissa ja oli oikeesti tosi rankkaa. No se tammi/helmikuussa sitten rohkaistu ja meni yksityiselle (mehiläiseen) tutkituttaan tavaran laadun. Lääkärin lausunto tuli viikonpäästä kotio ja se oli että "näyte erinomainen" ja sperman laatu keskiarvoa parempi.

Että tätä tietysti vain meidän kokemus, mutta itse en ainakaan luottaisi enää siihen testiin:unsure:

Oho! Aikamoinen kokemus teillä, hyvällä tavalla tietenkin :) kiva kuulla tämä että näinkin voi tapahtua. Lähinnä halusin tuon testin siksi, että jos näyttäisi negaa niin ehkä tulisi lähdettyä aiemmin tutkimuksiin kuin yli vuoden tuloksettoman yrittämisen jälkeen :)
 
Keskenmenon kokeneet: onko teillä kierrot olleet miten epäsäännöllisiä tyhjennyksen jälkeen? Mulla eka tyhjennysvuoto sen 36pvää, sit seuraava kierto 27pvä ja nyt olin bongailevani oviksen kp 20, ja luteaalivaihe mulla sen 10-11pvää, eli taas eri mittainen. Tässä kuussa ei yritystä ni siksi koitan nyt "rennosti" tutkailla oireita/oireettomuutta piinapäivien aikaan ja kirjailla ylös.. Oottteko muut pitäneet oireista kirjaa? Mulla siis raskauksia kaikkiaan kolme, vaikka vasta yksi lapsi, niin alkaa hahmottua oikean tärpin oireet - toki nekin pystyy kuvittelemaan :D
 
@miniminimini Mulla oli keskenmenon jälkeen tyhjennysvuotokierto 37päivää, ja siitä seuraava 33päivää. Tossa tokassa kierrossa ovis oli kp19 luultavasti. Katsotaan minkä pituinen nyt tulee olemaan. Luulen että lyhyempi, koska ennen mulla on ollut lyhyempi kierto.
 
Kysympä aiheesta vähän poiketen onko kellään muullq välillä painetta aivan alavatsassa? Välillä on kovaa kuumotustakin ennen menkkoja. Mulla on.oviksen molemmin puolin tuota painetts mutta nyt on jo dpo5 ja edelleen. Onkohan joku piilevä tulehdus.. Terveystalon gyne ei löydä mitään ultralla, oon jo kahesti käyny. Tautitestit kävin. Papaa ei voinu viimeksi menkkojen takia ottaa. 9Vasen munasarja on myös aina kovan tuntuinen ja kosketusarka. Sanoi vain että tunnen kierron vaiheet niin hyvin mutta ei kai aina voi olla jotain :( mitenhän se endometrioosi tai pco todetaan??
 
Heippa, voisin liittyä myös tänne. :) Oon vähän ollut keskustelussa mukana tuolla esikoisesta haaveilijoissa, mutta olisi kiva päästä täällä vähän paremmin keskusteluun mukaan, kun tää ketju on vielä niin alussa. Söin ehkäisypillereitä yli 7 vuotta ennen kuin lopetin viime lokakuussa. Kierto on tasaantunut mielestäni aika hyväksi 27-29 päivää ja ovista en oo tikutellut, mutta kivuista ja vv:sta oon sen tunnistanut, ainakin luulen niin. Eli jos pääsisin listalle mukaan, Nemi_K, kp 1/27-29 ja yk6. :) raskautumisyritystä tukemassa on erilaiset monivitamiinivalmisteet sekä vadelmanlehtitee. Onkos muilla käytössä vastaavia apuja?
 
Heippa, voisin liittyä myös tänne. :) Oon vähän ollut keskustelussa mukana tuolla esikoisesta haaveilijoissa, mutta olisi kiva päästä täällä vähän paremmin keskusteluun mukaan, kun tää ketju on vielä niin alussa. Söin ehkäisypillereitä yli 7 vuotta ennen kuin lopetin viime lokakuussa. Kierto on tasaantunut mielestäni aika hyväksi 27-29 päivää ja ovista en oo tikutellut, mutta kivuista ja vv:sta oon sen tunnistanut, ainakin luulen niin. Eli jos pääsisin listalle mukaan, Nemi_K, kp 1/27-29 ja yk6. :) raskautumisyritystä tukemassa on erilaiset monivitamiinivalmisteet sekä vadelmanlehtitee. Onkos muilla käytössä vastaavia apuja?
Mulla noiden sun mainitsemien lisäksi myös foolihappo+kierron alussa greippimehu&helokkiöljykapselit.
 
@Nemi_K en ollukkaa kuullu et vadelmanlehtitee olis hyvä raskautta yrittäessä, ainostaa et ku haluis savustaa vauvan pihal ni kannattaa ottaa mut hyvä tietää.

Täällä oli foolihapot ekassa raskaudessa käytössä. Nyt niit tartteis käydä ostamas taas.

Olen siis tuol ivf puolel lueskellu enemmä mut en pysy siel oikee kärryil kaikest sanastost vaik meilläki ivf likka on kotosalla :D ni ajattelin et koitan tääl enempi seurail ja jutel :)

Meillä siis 11/2016 tyttö ja nyt käytiin tuol uusimas sopimuksia klinikalla ja puhe oli et het vaa ku halutaan ni lähetään taas hoitoihin. Täl kertaa riittää kyl vaa kuulemma sulatus ja sit istutus ettei tart kaikkea kasvattaa alusta hormoonihoidoil. Eli lyhyesti menkat ku alkaa ni tyksiin viestiä, sit alkaa ovulaation metsästys jne. :) menee siis helposti ens vuoden puolelle koska menkkojen pitäs joskus pääsiäisen jälkeen alkaa. Vähä jännittää ku jos onnistuuki heti niiku ekastaki, ehtiikö saada säästöä et pystyy uudenkin kans ol yht kauan koton...
 
Olin niin "tyytyväinen" kun ajattelin et "jes, en oo kuvitellu mitää oireita itelleni", niin johan iski... pystyin mukamas vesimukissa haistamaan kalan (?!?!?) Ja kauhee kuvotus iskee yhtäkkiä ja yllättäin!:ROFLMAO:

No sittenhän hätähousuna menin testaan puhtaan negan dpo9:LOL::LOL:

No torstaina pitäis menkkojen alkaa o_O
 
Täällä odotellaan tokaa ovista vuosikausien pillereiden syömisen jälkeen. Flo ennustaa perjantaita, saa nähdä, kuinka käy. Eilen tein tämän kierron ekan ovistestin ja viiva oli kyllä ihan selkeä, mutta huomattavasti haaleampi kuin kontrolli, eli nega siis. Tänä aamuna viiva oli jostain syystä eilistä haaleampi. Ehkä oli lyhyempi pidätys takana tai pissa jostain muusta syystä laimeampaa. Huomisaamuna sitten uutta testiä kehiin, niin näkee ehkä, mihin suuntaan kierto on menossa. Toivon, että ennustukset osuisi kohdilleen ja kierto pysyisi järkevänä eikä rupeaisi sekoilemaan mitään, vaikka sekin on tietysti mahdollista, kun on vasta toka luomukierto melkein kymmenen vuoden pillereiden käytön jälkeen menossa.
 
Täällä odotellaan tokaa ovista vuosikausien pillereiden syömisen jälkeen. Flo ennustaa perjantaita, saa nähdä, kuinka käy. Eilen tein tämän kierron ekan ovistestin ja viiva oli kyllä ihan selkeä, mutta huomattavasti haaleampi kuin kontrolli, eli nega siis. Tänä aamuna viiva oli jostain syystä eilistä haaleampi. Ehkä oli lyhyempi pidätys takana tai pissa jostain muusta syystä laimeampaa. Huomisaamuna sitten uutta testiä kehiin, niin näkee ehkä, mihin suuntaan kierto on menossa. Toivon, että ennustukset osuisi kohdilleen ja kierto pysyisi järkevänä eikä rupeaisi sekoilemaan mitään, vaikka sekin on tietysti mahdollista, kun on vasta toka luomukierto melkein kymmenen vuoden pillereiden käytön jälkeen menossa.
Teitkö tänään ovistestin aamun ekasta pissasta? Oon jostain lukenu sellasen ohjeen, että suositellaan tekemään testi klo 10-20 välisenä aikana, kun sitä lh-hormonia erittyy päivällä (ei yöllä).. Minä ainakin sain hyvin tuloksia päivän tokasta pissasta, joskus 9-10 aikoihin :) toki mullakin päivästä toiseen vaihtelee se vahvuus, ei mitenkään järkevästi vahvistu päivä päivältä, ja sitten kun tuli se positiivinen sen kyllä huomas (y)

Mutta sitten taas clearbluen kaksoishormonitesti pitäis tehdä ekasta pissasta kun se mittaa myös estrogenin nousua, eli vähän sekavaa on :LOL:
 
Teitkö tänään ovistestin aamun ekasta pissasta? Oon jostain lukenu sellasen ohjeen, että suositellaan tekemään testi klo 10-20 välisenä aikana, kun sitä lh-hormonia erittyy päivällä (ei yöllä).. Minä ainakin sain hyvin tuloksia päivän tokasta pissasta, joskus 9-10 aikoihin :) toki mullakin päivästä toiseen vaihtelee se vahvuus, ei mitenkään järkevästi vahvistu päivä päivältä, ja sitten kun tuli se positiivinen sen kyllä huomas (y)

Mutta sitten taas clearbluen kaksoishormonitesti pitäis tehdä ekasta pissasta kun se mittaa myös estrogenin nousua, eli vähän sekavaa on :LOL:

Minäkin yleensä teen vasta ip (hirveää se tuntikausien pidätys) sen ovistestin, kun huomannut, että ite saan plussan bongattua silloin varmimmin!
 
  • Tykkää
Reactions: Minamona
Minäkin yleensä teen vasta ip (hirveää se tuntikausien pidätys) sen ovistestin, kun huomannut, että ite saan plussan bongattua silloin varmimmin!
Mulla on taas ip se ongelma, että vaikka olisi saanut pidäteltyä niin pissa on laimeampaa, koska aineenvaihdunta on jo käynnissä ja olen ehtinyt päivän aikana juoda jo aika paljon :rolleyes: tosin tässä kierrossa sain kyllä CB:n kaksoishormonitestiin pysyvän hymynaaman ip pissastakin (y) jonka siis tein silloin, kun aamupäivän liuskatesti oli positiivinen ja halusin varmistaa, koska olin jo luovuttanut oviksen suhteen kun oli jo kp37 o_O
 
Mites muilla piinailijoilla menee? Täällä ainakin aika kuluu tuskallisen hitaasti :cautious::cautious: tuntuu, että oviksesta olis viikkokaupalla aikaa, vaikka on vasta dpo5 :LOL: samalla kuitenkin tosi pessimistinen olo, ja enemmänkin odottelen menkkoja kuin mitään muuta (n) mun logiikan mukaan kun ovis tuli vasta kp37, niin se tarkottaa huonoa munasolua, vanhentunutta ja huonoa limakalvoa ja ettei hormoonit toimi kunnolla -> eli raskautumisen mahdollisuus nolla :D pessimisti ei pety, vai miten sanotaan..
 
Tuskaisen hitaasti kuluu piinapäivät :( täällä pohdin että missä vaiheessa uskaltaa alkaa testaileen, ettei masennus iske jos näyttelee negoja vaan (n) viikonloppuna pitäisi menkkojen viimeistään sit jo alkaakin
 
Hyppään tänne mukaan. Kohta vuosi yritystä takana ja juuri alkoi uusi kierto jonka myötä hyvästeltiin toive 2018 vauvasta.
Kp1/26 yk11
Olen 31 ja mies 36v. Vauvahaave ollut itsellä jo vuosia ja vihdoin sain miehenkin jotenkin mukaan ajatukseen, mutta ei näytä olevan helppoa. Kierto melko säännöllinen ollut pillereiden lopetuksesta asti (5/17). ovulaatio kp13-15 ja siitä 12 päivää menkkoihin.
 

Yhteistyössä