.

Kiitos @lilia88 @Appelsiiniomena @kuus+1 ja @Jankesof toivoa antavista kommenteista Googlettelin eilen asiaa ja törmäsin tähän keltarauhashormoonin vajeeseen, mitä ilmeisesti osalla täälläkin on hoidettu keltarauhashormoonilääkkeellä? Terolut tms? Vuotoa ei ole eilisen aamun jälkeen taas tullut, joten seurailen tilannetta. Viikon päästä jo tietää enemmän Jos tiputtelua on koko loppu kierto, täytyy olla neuvolalääkäriin yhteydesdä, jos löytyisi sieltä apuja. Ihan hiljaa mielessäni kyllä toivon, että siellä olisikin pieni tarrannut matkaan ❤
 
Kiitos @lilia88 @Appelsiiniomena @kuus+1 ja @Jankesof toivoa antavista kommenteista Googlettelin eilen asiaa ja törmäsin tähän keltarauhashormoonin vajeeseen, mitä ilmeisesti osalla täälläkin on hoidettu keltarauhashormoonilääkkeellä? Terolut tms? Vuotoa ei ole eilisen aamun jälkeen taas tullut, joten seurailen tilannetta. Viikon päästä jo tietää enemmän Jos tiputtelua on koko loppu kierto, täytyy olla neuvolalääkäriin yhteydesdä, jos löytyisi sieltä apuja. Ihan hiljaa mielessäni kyllä toivon, että siellä olisikin pieni tarrannut matkaan ❤

On käynyt mielessä toi keltarauhashormooni lääke, mutta ajattelin ryhtyä miettimää vaihtoehtoja 6kk yrittämisen jälkeen jos ei tärppää :) Tosiaan ehkäisyä käytin 7vuotta, joten voi mennä hyvinkin 1-12kk.. Toivotaan parasta että ei menisi noin kauan :p Haluaisin mielelläni kuulla lisää keltarauhashormoonin kuurin käyttäjistä, miten kenelläkin on edennyt sen jälkeen!
 
On käynyt mielessä toi keltarauhashormooni lääke, mutta ajattelin ryhtyä miettimää vaihtoehtoja 6kk yrittämisen jälkeen jos ei tärppää :) Tosiaan ehkäisyä käytin 7vuotta, joten voi mennä hyvinkin 1-12kk.. Toivotaan parasta että ei menisi noin kauan :p Haluaisin mielelläni kuulla lisää keltarauhashormoonin kuurin käyttäjistä, miten kenelläkin on edennyt sen jälkeen!
Minäkin kuulisin mielelläni. Mihin niinku auttaa, ja mitkä oireet että niitä annetaan. Voiko pyytää ihan tk lääkäriltä?
 
  • Tykkää
Reactions: Jankesof
Miulle määrättiin terolutit ensimmäisen kerran 18vuotiaana (yli 10vuotta sitten) saamaan kuukautiset tulemaan useemmin, koska kärsin kovista kivuista ja runsaasta vuodosta koska kuukautiset tuli melkein aina vaan 100+ päivän välein. Kierrot lyheni ja tulin raskaaksi samana vuonna. Sittemmin käytin teroluteja silloin tällöin, kun näytti että mennään taas yli 50-60päivän kiertoa niin halusin katkaista. Toisen lapsen sain samoin, itselläni ovulaatio joskus tulee, en tiijä tajuaako kroppa sit keltarauhaskuurin takia jotenkin herätä tuottamaan ite muitakin hormoneja. Nyt en ole niitä syönyt muutamaan vuoteen, lapset syntyneet pitkistä, yli 50päivän kierroista. Itselläni ei ole ollut koskaan välivuotoja, eli ei ole keltarauhashormonin puutokseen määrätty, vaan tavallaan "korvaamaan" ovulaation jälkeinen keltarauhasvaihe ja saamaan sen jälkeen kuukautisvuoto tulemaan. Onhan se varmasti tukenut raskauden alkaessa aina raskauden jatkuvuutta! Käyty aikanaan yksityisellä ja meillä ollut aika kunnalliseen lapsettomuushoitoon kun tärppäsi yks kaks "luomusti" ja sen jälkeen ei käyty.. siitä nyt seittemän vuotta..
Ymmärsiköhän kukaan selityksestä mitään, ei ainakaan ehkä hyötyä kellekään mut kerroinpa kuitenkin
 
Mulla ei oo saatu kiertoja tasaantumaan teroluteilla eikä primoluteilla, terolutit vaihtui lennosta primoluteihin tammikuussa. Kun viikko viimeisestä terolutista vuoto ei ollut alkanut, soitin hoitopaikkaan jos saisin primot ja niin mä ne sitten sainkin. Niillä on vuoto alkanut aina 3-4 päivän päästä viimeisestä pilleristä, teroluteilla usein alkoi vikasta seuraavana päivänä. Mutta pisti ne terot myös mulla kierrot heittää häränpyllyä, viime vuoden keväällä. Oli kierrot 26,24,22 ja 16 päivän mittaisia.
 
@Keppihevonen4 Kiitos vastauksesta. :) Mulle on määrätty terolut, jotta menkat ylipäänsä tulisivat. Ja varmaan tasaamaan kiertoa. Ohje on syödä päivät 15.-24. Omin lupineni olen venyttänyt aloitusta parilla päivällä ovista etsiskellessä. Mietin, voisinkohan nyt odottaa oviksen yli ja syödäkin loput 8 (tai täydet 10) vasta sen jälkeen. Paha sanoa sekoittaako kroppaa vaan entisestään.

En maininnutkaan, että ikää on 31 vuotta. Ja ensimmäistä lasta tässä toivotaan.

@Jankesof @Tiukunen1982 Mulla keltarauhashormoni on saanut kyllä aikaan menkat joita ei itsekseen tullut. Vuoto alkaa 3-4 päivää vikan pillerin jälkeen. Mutta ekan 3 kk kuurin jälkeen kierto venyi taas yli 60 päivään, joten aloitin terot uudelleen. Ovista en ole onnistunut bongamaan joka kuukausi joten siitä puolesta en osaa sanoa.
 
@lilia88 ja @rust koska meinaatte alkaa testailemaan? Täällä utelen, kun samoissa päivissä mennään :whistle: mun tekis hirveästi mieli jo testailla, mutta järki sanoo, että odota viikonloppuun :D:confused:
Minäkin odotan kyllä viikonloppuun. Välillä alavatsaa hiukan kivistää, mut eipä oikein mitään muita oireita ole, joten en oikein usko positiiviseen testiin tässä(kään) kuussa
 
Tervetuloa @sucrine, lisäilin sut listalle mutta katsotko että meni oikein? Tsemppiä kiertojen kanssa, teroluteihin en osaa mitään sanoa!

Tervetuloa @Emppuelkku, toivottavasti miehestä ei löydy mitään vikaa!

@Alinah92 paljon tsemppiä sulle!

Luin tuosta omasta jutusta, että 2kk pitää antaa kohdunkaulalle ja - suulle aikaa parantua ennen raskautta. No sehän käy kun ei meillä se aika ole varman kuin aikaisintaan elo-syyskuussa. Kerkee siis parantua. Toivon siis että hoitoihin päästään vielä tänävuonna. Tuo sähkösilmukka-hoito voi lisätä ennenaikaisen synnytyksen riskiä kyllä. Mut ei pitäis muuta haittaa olla.

Kiitos kiitos, millä fiiliksillä lähdössä tonne sähkösilmukka-hoitoon?
 
@Scoc Hätäisenä testasin tänään negan herkällä testillä :whistle: Ihan vain, jotta voi taas asennoitua negakiertoon :ROFLMAO: Seuraavan kerran testaan varmaan parin päivän päästä. En usko omaan plussaan, mutta pidän peukkuja teille @Scoc ja @rust (y) Mulla on ainoastaan rinnat kipeät (kuten normaalistikin loppukierrosta) ja väsyttää. Mutta ei muuta oiretta/tunnetta :unsure:

@Appelsiiniomena Hienoa, että pääset labraan! Toivotaan, että hormoni nousee normaalisti (y)

@Alinah92 Tsemppiä teille!

@Wintersun Aikamoinen lasku rauta-arvoissa. Ei ihme, jos olo on nuutunut! :( Teillä menee aikataulut hyvin sun toipumisen suhteen (y)
 
Tervetuloa @sucrine, lisäilin sut listalle mutta katsotko että meni oikein? Tsemppiä kiertojen kanssa, teroluteihin en osaa mitään sanoa!

Tervetuloa @Emppuelkku, toivottavasti miehestä ei löydy mitään vikaa!

@Alinah92 paljon tsemppiä sulle!

Luin tuosta omasta jutusta, että 2kk pitää antaa kohdunkaulalle ja - suulle aikaa parantua ennen raskautta. No sehän käy kun ei meillä se aika ole varman kuin aikaisintaan elo-syyskuussa. Kerkee siis parantua. Toivon siis että hoitoihin päästään vielä tänävuonna. Tuo sähkösilmukka-hoito voi lisätä ennenaikaisen synnytyksen riskiä kyllä. Mut ei pitäis muuta haittaa olla.
Kiitos @Wintersun. Kierto on vähän häilyvä joten ei tarvitse lisäillä sitä, mutta yk taitaa olla nyt neljäs.
 
  • Tykkää
Reactions: Ann33
tsemppiä kaikille, toivottavasti pian tulee plussa uutisia taas! :)
Itsellä nyt jännitys alkaa kun alan tunnustelemaan viikonloppuna ovulaatiota, yleensä ollut kp 14 joten olisikohan se siinä sunnuntaina tai maanantaina (y) Ovistikkuja ei ole vielä käytössä, ja aattelinkin että ne tuo varmaan turhan lisä stressin tilanteeseen mutta alkaahan tässä malttamattomaksi käydä, kun ei ennen vauvaa edes yritetty :D kaksi löytyy entuudestaan mutta ne ehkäisyn kanssa tulleet.
Miehellä joku stressi kuukausi, niin saas nähä nappaako kiinni tästäkään kuusta... :barefoot:
 
Tervetuloa uusille! :love:

Itsellä pian alkamassa kolmas terolut kuuri. Lääkärin ohje oli syödä niitä kp10-25 mutta kysyin voinko aloittaa vasta oviksen jälkeen (minulla ollut Ovis yleensä kp17-18 tienoilla) ja se sopi hänelle kunhan Ovis ei veny liian myöhään ja kierto täten pitene liikaa. Itsellä ollut suht lyhyt kierto 26 päivää ja Ovis tosiaan kp17 aikoihin niin tarkoitus tasata kiertoa. Jos tästä kierrosta ei tärppää niin jännittävää nähdä millainen on ns. Luomukierto 3kk terolut kiertojen jälkeen. Jos raskautta ri kuulu elokuun loppuun mennessä niin sitten otan yhteyttä gyneeni ja kysyn mitä tehdään.
Tuosta terolutin vaikutuksesta ovulaatioon kysyin ja gyne sanoi ettei sitä pitäisi estää, mutta olen itse tykännyt aloittaa pari päivää ovisplussan jälkeen. Jatkoitko teroluteja @sucrine ?

ON: kp14, selkeitä ovisoireita, selkeää plussaa ei vielä tikussa, mutta vahvistumaan päin. Veikkaan että huomenna plussa js Ovis la-su. Tätä tallettelua vain haittaa kun itse olen toista päivää kuumeessa. Toivottavasti tämä sairastuminen ei vaikuta ovikseen. No pian piinaillaan!:)
 
@Appelsiiniomena pidän sulle peukkuja.:love:
@Wintersun Niin kovasti toivon että koepala antaa vain hyviä uutisia :love:

On: Testit haalenee, ja eilen aamulla vasen munasarja herätessä niin kipeä että piti kumarassa hetken kävellä. Eli ulkoisin tänään olevan dp01. Eli voi jossain vaiheessa lisätä mut piinaamaan dpo1. Myös kierto on nyt lyhyempi, eli nyt pitäis olla kp15/28-34.
Talletusten määrästä ja ajoituksesta ei tälläkään kertaa pitäis olla kiinni, kun 4pv, 2pv, 1pv ennen ovulaatiota, ja ovispäivänä touhuttu. Mulla piinan pitäisi loppua just ennen juhannusta. Tietää sitten että ottaako mökille punkkutonkan mukaan vai ei :ROFLMAO:
Oli muuten vähän hassua , kun kävin alkuviikosta lääkärissä tän yrityksen takia, ja sille kerroin että kun ovuloin kuitenkin joka kuussa, testejen mukaan sekä tuntemusten. Se sitten tokas että : niin siis sä jotenkin aistit sen vai? Vastasin että tunnen sen kovana kipuna. Se oli vähän ihmeissään. Mun mielestä erikoista että lääkäri ja vielä naislääkäri ei tiennyt että oviksen voi tuntea.

Mulla on nyt hyvä fiilis kun keskenmenon jälkeiset pitkät kierrot tuntuu olevan ohi. Paljon kivempi kun ei tarvi ensin oottaa 3 viikkoa ovista.

Onko muuten muilla samaa et ovispäivänä kun panee, niin sattuu kohdunsuuhun. Ihan kun se olisi alempana kun normaalisti? Oon huomannut sen tässä viimesten kiertojen aikana, ja tuntuu tosi ärsyttävältä ja hommat saattanu jäädä keskenkin sen takia.
 
  • Tykkää
Reactions: Keppihevonen4
Täällä joku typeryys iski ja laittoi pissaamaan tikkuun aamulla että varmasti saisi päivän pilalle. Negahan sieltä tuli mitä nyt muuta odottaakaan.
En ymmärrä miks itseään pitää ruoskia, kai se on osa tätä prosessia mennä kovaa ylös ja alas kunhan jotain saa muka asian eteen tehdä
 

Yhteistyössä