Toivotut taaperot '09

Hei kaikille pitkästä aikaa. En tiedä muistatteko edes

Moni onkin jo uudella vauva kierroksella, onnea teille pienistä palleroista.

Nämä isot taapertajat on tullut jo 2v ikään melkein kaikki, meillä poika täyttää joulun alla. Muistaakseni Tiinulin tytön kanssa syntyivät melko samaan aikaan.
Monelta näyttää tulevan juttuakin, meillä ei juuri puhuta vielä, ymmärtämystä kyllä löytyy senkin edestä. Meillä on hoito alotettu ja hienosti on mennyt myös ilman sairasteluja. Teen nyt vain sitä 70% työaikaa joten hoitopäiviä tulee noin 2 per viikko. Muutenkin tuntuu että lapsi on tosi helppo. Nukkuu omassa huoneessa täys öitä, näin on mennyt jo vuoden päivät. Ainoo kompastuskivi on tuo syöminen ja sitä myötä kasvaminen. Edelleen reilusti alle 10kg poika on ja eipä tuo kasvutahti näytä kiihtyvän lainkaan. Toisinaan syö ihan hyvin mutta toisinaan voi olla päivä ettei syö juuri mitään. Lääkärissä ollaan käyty ja poika on tutkittu mutta mitään vikaa ei olla löydetty, ruoka ja syöminen ei vaan ole hänen juttunsa.

Uudet vauva haaveet on taas noussut pintaansa meilläkin. Kun poika täytti vuoden hakeuduttiin uudelleen klinikalle, pakasteessa meillä oli 3 alkioo mutta ne ei selvinnyt sulatuksesta. Keväällä lähdettiin kokeilemaan uutta icsiä se muuttui hoidon aikana inssiksi koska folleja tuli tosi vähän joten ei tuhlattu hoitoa siihen. Uusi icsi tehtiin heti inssin jälkeen ja siitäkin nega. Mutta nyt syksyllä tehtiin 3. icsi josta saatiin 2 hyvää alkiota ja ne siirrettiin lokakuun alussa ja nyt meille odotellaan alku kesästä vauvoja syntyväksi, jännää.

Hyvää syksyä ja talven alkua kaikille, kumpa tuo keli tuosta hiukan kuivuis ja tulis aurinkokin joskus näkyviin.
 
Hilma eiköhän se pääasia oo, että lapsi on tyytyväinen. Eipä niitä kaikkia syöminen nappaa, ei itseänikään vauvana/lapsena. Oma tyttöni taas on täysin päinvastainen ja kerää massaa vaikkei kuin näkis ruokaa :D
JA onnea tulevista vauvoista!! Toiv. nyt kaikki menee hyvin.

Josta tulikin mieleen, et mä taidankin olla tämän pinon ainoa yksinäinen susi, joka ei sitä kakkosta tunnu saavan, edes yritykseen, vaikka tosi kauan on jo toivottu. :(
 
Hilma: Toki muistan sinut! Oih, tuplasti onnea raskaudesta! :heart: :heart: Miten on tähän asti sujunut?

Kauniskuu: :hug: Oliko se niin, ettette voi saada samalta luovuttajalta enää soluja? Vai sekoitanko teidät nyt bardolinoon?

Meillä on isänpäivänä tytön nimijuhlat. Juhlitaan siis tuplasti. Miehelle ostin lahjakortin erääseen liikkeeseen. Saa sitten itse valita mieluisen lahjan. On pitänyt askarrella korttikin, mutta se on tässä kiireessä vähän jäänyt. Täytyy vaikka huomenna koettaa saada aikaiseksi.

Pottailu ei meillä suju edelleenkään. Poika vihaa pottaa, ei suostu istumaan sille lainkaan. Nyt en ole kovin aktiivisesti edes yrittänyt, kun elo kahden lapsen kanssa on sen verran hektistä. Lohduttaudun sillä, että poika on vasta vajaa 2-vuotias, joten mikään hengenhätä ei kuivaksioppimisen kanssa ole. Silti välillä tulee Huono Äiti-fiilikset, kun mun äiti ja anoppi ihmettelevät pojan haluttomuutta potalle... :stick:
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa. Melkein jo unohdin koko palstan. Niin tuo arki vie mennessään.

Onnea Pantsulle vauvasta!
Ja HILMAlle raskaudesta

Toivotaan myös Lionille tarrasukkia matkaan ja plussatuulia

KAUNISKUU: Samassa veneessä ollaan tuo kakkosen suhteen. Me on sovittu, että uusiin hoitoihin ei mennä. Vauvakuumetta ajoittain on ja kun tätäkin palstaa lukee niin haikea olo tulee, kun niin monella on jo kakkonen ainakin masussa. Mä en itse jaksa sitä hoitoruljanssia, kun se edellinenkin kesti niin kauan ja ei nyt ole taloudellisiakaan mahkuja. Varmaan saatas luovuttaja, mut täytyy olla tyytyväinen näin ja tähänkin mitä on jo saanut.

Meillä oli juuri 2-vuotissynttärit viime viikolla. Tyttö painaa 11kg ja oli 82cm pitkä. Ruoka maistuu miten millonkin. Ennemmin syötäs herkkuja ja nakit menis aina. Ollankin ostettu lisäaineettomia nakkeja...
Me vaihdettiin tuossa alkusyksytä perhepäivähoitajaa, kun tuli hieman erimielisyyksiä hoitometodeista ja nyt ollaan saatu niin huipputyyppi hoitotädiksi, että paikasta pidetään kynsin hampain kiinni. Tyttö on aivan hullaantunut hoidossa olevaan hieman reilu vuoden ikäiseen poikaan. Kuvaa aina osoitellaan ja hoetaan nimeä.
Sanoja tulee joka päivä uusia ja 2 osaisia lauseita. Meillähän oli jonkinasteinen raapimis/puremisprobleema tuossa mutta se on huomattavasti vähentynyt nyt kun puhetta tulee enemmän.
Kaikenlaiset touhut ja leikit kiinnostaa ja kovasti pitää kotitöitä mallittaa ja jäljitellä. Vauvaa hoidetaan myös, siis nukkea ja autot on myös tosi pop. Varsinkin rekat.
Flunssia on ollut tasaisesti ja sen ansiosta sit muutama korvatulehdus lisää. Lisäks pari viikkoa sitten jostain niin raju nokkosrokko yöllä, että huuletki turpos ja naama oli kamalan näkönen. Ensiavussa saatiin sit atarax siirappia mikä auttoiki. Sitä nyt myös kotona ja välillä iho lehahtelee, mut mitään syy-yhteyttä en ole keksinyt.
Tällasta meille ja jos sitä koittais vaikka aktivoitua tännekin

Bardolino
 
Kauniskuu, toki täällä muitakin on, joilla kakkosta ei ole tulossa... Meillä tosin vauvattomuus on tällä hetkellä ihan täysin tietoinen valinta, jos lapsellisena lapsettomana näin voi sanoa. Emme todellakaan jaksaisi vielä uutta vauvaa, oli sen verran rankka kokemus tuo vauvavaihe niin minulle kuin miehelle kuin parisuhteelle :| Alkioita löytyy pakkasesta 9. Mie oon sitä mieltä, että haluan jossain vaiheessa siirtoa yrittää, mutta miehellä ei oo vielä pää pehmennyt ajatukseen. Kassellaan. Meille molemmille on "arkipäiväistä" isot ikäerot lapsilla, minulla sisarukseen 5 vuotta ja miehellä 6 vuotta, joten meille ei oo oleellista, että lapset ois lähekkäin syntyneitä.

Kauniskuulle tämän tulin vaan kommentoimaan, muutoin oli tarkoitus vain lukaista taustalta kuulumisia. Palailen :)
 
Lionille peukkuja piinailuun! Toivottavasta tärppää!!!

Hilmalle onnittelut tuplaraskaudesta!!! Wautsi...

Pantsulle onnittelut pikkuneidin syntymän johdosta!!!

Meidän pikkumies syntyi sitten etuajassa 4.10. Synnytys yllätti meidät kesken reissun, joten siitä tulikin sitten seikkailu. Kaikki päättyi onneksi hyvin ja pieni mies syntyi kotisairaalassa ambulanssikyydin jälkeen. Pituutta oli syntyessä 47cm ja 6viikon neuvolassa jo melkein 55cm. Painokin oli 6vkon neuvolassa jo melkein 5kg eli 1700g oli tullut lisää kuudessa viikossa. Vauva tuntuu olevan tyytyväinen ja helppo. Isosisko hoitaa kovasti ja välillä on tietysti mustis, kuten asiaan kuuluu. Tutit joutuvat omaan suuhun aina välillä (vaikka vauvana ei tuttia syönytkään!) ja välillä halutaan tissukkaa.

Meillä on isosisko jättänyt päiväunet pois aika tarkkaa 2v. synttäreiden tienoilla. Tai äiti ei ole enää vauvan synnyttyä jaksanut tunnin nukuttamistaisteluja. Ongelmat alkoivat oikeastaan siitä, kun elokuussa neiti siirty nukkumaan vaunuista sisälle. Sen jälkeen päiväunille käymiset olivat taistelua. Neuvolasta sanoivat, että jos nukuttamiseen menee yli 15minuuttia, niin sillon päikkärit voi jättää pois. No, meillä neiti nukahtaa yöunille jo klo 18.30-19.00 ja nukkuu noin 12h.
 
Ellastiinalle onnittelut näin jälkikäteen pikkuisesta :) yoivottavasti arki kahden kanssa aujuu hyvin.

Onkos Milliksen vauva jo syntynyt?

Mitäs muille kuuluu.

Meillä sellainen tättähäärä ja kiukkukalle,että äidillä ja isällä ei meinaa pinna riittää. Ihan kaikki on tappelua,huutamista,kiukuttelu. Pukeminen,lähteminen,syöminen yms mikään ei ole ok,jos pyydetään/käsketään. Kaikki haluttaisiin tehdä itse paisi esim pukea ei haluaisi ikinä. Jos on oikeita hommia,ompelua,kokkailua,sahausta/remontointia poika on pääkallopaikalla painamassa paininjalkaa,hakkaamassa vasaralla tms. On ibbolla mukana kaikessa,mutta niin omapäinen,ettei mitään määrää. Naama nokkosrokolla lapsi saattaa pomppia puolituntia tasajalkaa koska äiti leikkasi kinkun väärin. No poika käy hienosti potalla,ulkona ja unilla on vaipat. Puhuuhienoja usean sanaN lauseita, on siis niin tulta ja tappuraa niin hyvässä kuin pahassakin. Nyt poika nappaa mun puhelimen kädestä,kun koitan tätä kirjoittaa ja on pakko mennä.

Meille on nyt pasin jälkeen tulossa se kauan toivottu kakkonen. Rv on nyt 14+6 ja kaikki toistaiseksi hyvin. Toivotaan,että menee loppuun asti hyvi vaikka pelottaakin miten sitä pärjää kun vauva syntyy.. No onneksi silloin on kesä.
 
On pitänyt monta kertaa käydä onnittelemassa Ellastiinaa, mutta aina on tullut joku keskeytys. Mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan, onnea Ellastiina! :heart:

haltia: Ihanaa, onnea raskaudesta! :heart: Miten alkuraskaus on sujunut? Onko ollut eroa esikoiseen?

Meillä sujuu arki kahden lapsen kanssa ihan kivasti. Neiti on tosi tyytyväinen vauva. Ihanasti jo naureskelee ja hymyilee! :heart: On tehokas syömään, ja yöunet on ihan unelmat; eka unipätkä 6-7 tuntia, ja seuraavakin 3-4 tuntia.

Meilläkin alkoi uhmaikä oikein kunnolla, kun 2 vuotta tuli täyteen. Välillä päivät on pelkkää itkua, kun ei haluta ulos, ei pukea, ei mitään. Pinna on kyllä välillä niiiiin kireällä, eikä räjähdyksiltä aina vältytä.

Pottailu ei meillä oikein suju. Otettiin jo tarratkin käyttöön, eli potalle istumisesta saa aina uuden tarran. Ei oikein tuota tulosta, mutta en ala stressata asiasta.

Nyt neiti heräsikin kesken unien, pitää mennä lohduttelemaan! Hyvää alkanutta vuotta 2012 kaikille! :)
 
Ihanaa kuulla Pantsu että teillä elämä kahden kanssa sujuuhienosti :) uhma varmasti on enemmän kuin normaalia,mutta aika raskasta kyllä,kun mikään ei suju ilman vääntöä. Onneksi teidän vauva on noin hyväuninen ja tyytyväinen! Lopettikos Pauli pph vai onko vielä käynyt, tai jossain kerhossa yksin? Käyttekö koko porukka jossain avoimissa kerhoissa? Ja kiitos raskaus on sujunut hyvin,tosin aika erilailla kuin ekaa odottaessa. Olin alussa paljon huonovointisempi ja oksensin paljon,nyt se alkaa vähitellen helpottaa. Maha pullahti aiemmin n vk 10 ja silloin alkoi ihmiset arvaamaa asian. Olen ollut tosi väsynyt ja pientä vaivaa kuten liitoskipuja yms normaalia on ollut. Luulen että olen välillä tuntenutkin jo liikkeitä,ekassa oli istukka edessä ja tunnistin liikkeet vasta n rv 20. Mihin aikaante muut olette tunteneet liikkeitä tokassa raskaudessa?

Pitäisi aloittaa aamutoimet ja lähteä lumileikkeihin,kun vihdoin on tullut lunta. Ihanaa alkanutta vuotta kaikille
 
haltia: Mukava kuulla, että raskaus on tähän saakka sujunut normaalisti. :) Mulla alkoi toisessa raskaudessa ekat liikkeet tuntua tosi aikaisin. Rv 13 epäilin tuntevani jotain, ja seuraavalla viikolla tunsin jo ihan selvästi. Paulistakin kyllä tuntui ekat liikkeet jo rv 16. Muuten raskaus sujui hyvin, mutta ihan loppuviikoilla tuli inhottavia ylävatsakipuja. Ne tuli kohtauksittain, ja kesti aina useita tunteja. En muista puhuinko niistä täällä, mutta syyksi epäiltiin, että vauva vaan majaili niin ylhäällä (ei laskeutunut ennen synnytystä) ja painoi jotain hermoa pallean alueella. Sen takia mulla sitten kalvoja vähän pyöräyteltiinkin irti äitiyspolilla, ja synnytys lähti siitä käyntiin rv 40+2.

Onhan tuo uhma normaalia, mutta kyllä se välillä on raskasta. Nyt uutena on tullut lyöminen, ja sitähän ei sulateta sitten ollenkaan. Rangaistuksena on jäähy omassa huoneessa, ja ainakin tähän asti se on tehonnut.

Pauli lopetti pph:lla kesäkuun lopussa. Me muutettiin elokuussa, eikä jatkaminen olisi ollut enää järkevää, kun välimatkaa tuli niin paljon. Syksyllä ei käyty juurikaan kerhoissa, muutaman kerran käytiin perhekahvilassa. Oli sen verran hektistä arki ihan kotonakin, ja toisaalta lapset sairasti flunssia, että oltiin senkin takia paljon kotona. Kaveriperheen luona ollaan kyläilty lähes viikoittain.

Nyt kevääksi ilmoitin meidät taaperokerhoon ja vauvamuskariin. Ne on joka toinen viikko, joten ei tule liikaa menoja yhdelle viikolle. Oltaisiin haluttu mennä myös sisarusuintiin, mutta ryhmät oli jo täynnä.

Jahas, taas neiti heräilee. :D
 
Paljon onnea raskaudesta haltia :)!

Milliksen kuulumisia olisi kiva kuulla, onko vauva jo maailmassa?

Mä olen jo niin tottunut arkeen kahden kanssa etten enää edes muista millaista se oli yhden kanssa! Ihan hyvin on mennyt, Sisu nyt on oma temperamenttinen itsensä ollut aina joten en osaa sanoa onko meillä mitään sen kummempaa uhmaa kun tuntuu että sitä uhmaa on ollut jo 1V saakka :kieh: Erityisesti ulkovaatteiden pukeminen on meillä jokapäiväistä tappelua ja saa aina huutaa naama punaisena kun ei tuo usko muuten ja se on niin kuluttavaa...

Käydään tuolla leikkipuistossa edelleen lähes päivittäin, nyt ensi viikolla siellä alkaa kerho johon Sisu menee tiistaisin tunniksi. Kerho on kuitenkin sellainen että vanhemman pitää olla siellä leikkipuiston tiloissa mukana, henkilökunta leikittää lapsia ja itse voi vaikka lukea lehteä tai juoda kahvia tms. Toiveissa olisi että kaupunki järjestäisi tänne sellaisenkin kerhon johon voisi jättää lapsen pariksi tunniksi, saisi äiti vähän huilata!

Potalla käydään vaihtelevasti, en ole ottanut mitään stressiä asiasta. Kakkaa ei suostu millään tekemään pottaan vaan se tulee aina vaippaan, sen sijaan pissalle haluaa ihan omatoimisesti välillä. Samoin meillä on se wc-renkaan pienentäjä käytössä ja siinä tykkää käydä.

Meillä tuli just 2v täyteen ja oltiin neuvolassa, mitat oli vajaa 13kg ja 87 cm. Puhetta ei edelleen tule hirveästi, laskeskelin että joku ehkä 20-30 sanaa joista suurin osa vielä aika epämääräisiä. Neuvolasta sanottiin että jos ei 2,5v iässä tule lyhyitä lauseita niin sitten katsellaan tilannetta.

Sissillekin on alkanut kehittyä omaa persoonaa ja temperamenttia, ei tosin (onneksi!) ihan samoissa määrin kuin Sisulla. Nyt sisarukset ottavat jo enemmän kontaktia ja höpöttävät välillä omaa kieltä keskenään. Sisu on alkanut olemaan mustasukkainen leluistaan kun ne nyt kovasti jo pikkusiskoa kiinnostaa. Muuten kyllä on oikein hyvin suhtautunut siskoon.

Mulla on välillä ihan kauhea vauvakuume taas mutta joku järki pitää olla kun nytkin on kädet ihan täynnä ja jaksaminen koetuksella kun yötkin on aika rikkonaisia. Silti sitä välillä kovasti haaveilee raskausmahasta :) Mutta ehkä sitten yritetään joskus parin vuoden päästä.
 
Ellastiinalle onittelut pienokaisesta myöskin näin jälkikäteen!

pottailu sujui täällä kesällä jo paremmin ja sitten oltiinkin jo ilman vaippaakin tovi. Kakkaa ei vaan suostu tehdä pottaan/pönttöön,tekee mieluummin vaikka pikkuhousuihin. Ollaan nyt sitten annettu aikaa ja pidetty vaippaakin. Potalla käydään kyllä säännöllisesti kotona ollessa ja pissat sinne aina tulee. Oon tässä miettinyt,että millähän sen kakan saisi tuonne pottaan. Jollain houkuttimella..pitäiskö noita tarroja kokeilla.

Aava syö kivasti itte,puhuu paljon..sanavarasto on uskomattoman laaja,osaa laskee seitsemään ja aakkosistakin sanoo jo a,b,c. =) Pukeutumista harjoitellaan kovasti kotonakin. Joskus innostuu laittamaan housut jalkaan. Tarhassa oli reipas pukemaan. Aava jäi siis kotiin joulukuussa.

Meillä on ajoittain uhmaa. Ilmenee vähän eritavoin...riippuu paljon tilanteesta.

Meidän prinssi syntyi 16.12.2011 rv 40+6.:heart: Kivasti siskonsa nimipäivänä ja Aavakin on syntynyt 16.päivä. =) Tämä toinen tuli ominavuin,ihan yllärinä alkoi supparit. Prinssi olikin sitten siskoaan reippaasti isompi eli mitat 4206g ja 50cm..pituus tosin on alakanttiin laskettu. Neuvola sanoi,että 53cm olisi lähempänä totuutta.

Aava on tosi avulias sisko. Kokoajan haluaa kantaa vaippoja roskiin,vaatteita hakee kaapista yms. Meillä Aava oli alkuun mustis isästään eli miehellä kun oli vauva sylissä niin heti oli Aavakin sinne haluamassa tai keksi jotain muuta jäynää. Myöskin kaikki jutut halusi tehdä isänsä kanssa. Noh tilanne rauhoittui sillä,kun oon nyt käynyt Aavan kanssa joka vko jossain kaksin. Milloin shoppailee,puistossa,kaupassa,kahvilla tms. Aava osaa kyllä myös temputtelut jos sille tuulelle sattuu eli tekee paljon kiellettyjä asioita. Hyppii sohvalla,tvpöydällä yms..jos siis haluaa lisähuomiota. Myöskin kaikki kiukuttelut onnistuu jos haluaa vauvan hereille.

Onneksi Aava on oppinut nukkumaan vaikka vauva välillä itkeskelee. Ei enää heräile.

jaa...myöhemmin lisää. Nyt mentävä. Huomenna neuvola.

millis,poitsu 3vkoa 5päivää ja Aava pari päivää vaille 2v :heart:
 
Paljon onnea Millis prinssistä :heart:! Millainen synnytys sulla oli? Entä onko imetys sujunut?

Eilen oli kyllä ihan karsea päivä lasten kanssa kun mies joutui jäämään tuplavuoroon. Sisu kiukutteli ja uhmasi minkä kerkisi ja illalla puristi tuubillisen hammastahnaa suihkuun eikä suostunut nukkumaan.. Me yritetään nyt vihdoin päästä tutista eroon kokonaan ja yöunille ei saa tuttia, syksyllä luovuttiin huvitutista. Päiväunille on pakko antaa vielä koska muuten päikkärit jäis väliin ja mun on ite saatava nukkua päivällä tai en jaksa tätä lastenhoitoa.
 
Hei

Pitkästä aikaa tulin taas kurkkaamaan tänne Kaksplussalle. Olipa mukava huomata, että täällä on paljon tuttuja muutaman vuoden takaa! Ja monella näyttää olevan jo enemmänkin kuin yksi lapsi. Onnea uusista vauvoista!

Minun Palleroni täytti joulukuussa 2 vuotta ja on juurikin niin ihana kuin kauan toivottu lapsi voi olla :). Ja hyvin "rasittava" välillä, hih. Kuten kai suurin osa 2-vuotiaista..

Olen pojan kanssa kotona edelleen, ja siihen saakka kunnes hän täyttää 3 vuotta. Olen todella onnellinen siitä, että mieheni suostuu köyhäilemään kanssani tämän kolme vuotta, että saan viettää aikaa pikkaraisen kanssa. Etenkin, kun näyttää siltä, että hän jää ainokaiseksemme. Luomuvauva on saanut luvan tulla jo 8/2010 mutta eipä ole ketään näkynyt. Hoitoihin hakeutumisesta emme ole oikeastaan edes viimeisten 1½v aikana puhuneet vaikka pitäisi kyllä ottaa asia puheeksi. Pakkasessa olisi 2+2 alkiota.

Hyvää tammikuun jatkoa kaikille!
 
Pitkästä aikaa poikkesin kirjoittelemaan tähän ketjuun... kuulumisia käyn kyllä seurailemassa mutta jotenkin kommentointi aina vaan jää :( Meillä tyttö on mun kanssa kotona, työpaikkaa olen alkanut katselemaan ja sen myötä neiti menisi perhepäivähoitajalle. Meillä on on pas luultavasti tulossa tässä keväänaikana... ensi maanantaina suunnittelukäynti ja sitten näkisi koska siirtos olisi. Pakkasessa on yksi ainut alkio... se nyt ainakin koitetaan siirtää mutta jos ei onnistu niin en tiedä jatketaanko uuteen IVF- hoitoon heti perään.


kuumetta: Mein tyttö täytti joulukuussa 2 vuotta, ja me oltin julkisella puolella hoidoissa. Helmikuun lopussa tuli kirje jossa olisi kysely mitä haluamme tehdä loppujen alkioiden kanssa.

emily81: Meillä on kans tytöllä tutti on nukkumaan mentäessä... muuten ei kuitenkaan ole käytössä. Jotenkin siitä tutista on tullut tosi tärkeä juurikin siinä nukahtamishetkellä.

millis1981: Oih, onnea prinssistä :)

haltia: Onnea raskaudeta!!! onnistuiko teillä ekasta passista vai kuinka?

pantalaimon: Täällä kans neiti uhmailee oikein urakalla, kaiken haluaa tehdä itse ja todellakin tekee itse :) Välissä saa itsellä pinnavenyä äärimmilleen :/

ellastiina: Onnea vauvasta :)

hilma78: Onnea tuplaraskaudesta :) tosiaan meillä tyttö syntyi samana päivänä kun teidän poika 16.12.2009 :) ja kellon aika oli 21:56..menikö lähelle ;)

tiinuli ja tyttö 2v3kk
 
Hei!

pitkästä aikaa minäkin eksyin tänne palstalle. Kirjoittelu ja lukeminenkin jäivät aikanaan.

Meillä neiti on jo 2 vuotias. Pitkä neiti, 92 cm ja 13 kg. Menee minkä jaloista pääsee. Erityisesti pitää kiipeilystä. Käy päiväkodissa hoidossa ja tykkää kovasti. Saatin pikkuneiti siihen päiväkotiin jota toivottiin. Paikka on lähellä meidän molempien työpaikkaa. Hoitajat on kivoja ja niillä on iso piha. Me muutettiin tässä vuoden vaihteessa omaan taloon mutta ei edes harkittu päiväkodin vaihtoa.

Minä irtisanoin itseni vanhasta työstä hoitovapaalla ja aloin etsimään täältä Oulusta töitä. Heti tärppäs, yhden tarjouksen hylkäsinkin, ja pääsin aloittamaan uudella työnsaralla elokuussa, jolloin neiti aloitti päiväkodissa. Työ on kivaa, joskin välissä on vielä aika rauhallista (tylsää) mutta nyt rupeaa olemaan jo kivasti puuhaa. Työelämä ja äitiys on kivasti sopineet yhteen. Meillä mies vie neidin tarhaan aamulla yhdeksän aikaan ja mä haen kolmen aikoihin. kiitos liukuvan työajan :) On iltaisinkin aikaa touhuta.

Uhmaa on jonkin verran, aika laimeasti. Nyt kun käyn töissä niin mulla on huomattavasti pidempi pinna ja jaksan pitää tiukkaa kuria :D Mies on lepsumpi ja kärsii kyllä neidin temppuilusta paljon enemmän. Muuten menee ihan tavallisesti. Neiti juttelee jo hyvin, selvääkin saa useimmiten. On päiväkuiva ja herää edelleen sika-aikaisin. Kellojen siirron myötä joskus taas viiden jäljestä.

Ihanaa että täällä kakkosia ja kolmosiakin on saatu alulle. Ootte rohkeita naisia kun toista olette lähteneet toivomaan. mä en taida uskaltaa. Toisesta lapsesta vain ovulaation aikaan haaveilen. En jaksaisi enää sitä odottammisen odottamista, odottamista ja vauva-aikaa. Toisaalta vauva-aikakin menee sitten nopeesti vaikka ei se silloin vuoden univelat maksamatta - aikana tunnu siltä :D Mutta katellaan.

Mä oon jopa niin itsekäs etten haluaisi luopuoa tästä vähän vapaammasta elämäntavasta ja tästä tavallisesta olosta. Silloin kun odotti että saisi odottaa, en pitänyt mun kropasta, se oli ikään kuin pettänyt mut. Sitten päästin sen siihen kuntoon että nyt alkaa taas olemaan sellainen olo että on hyvä olla ja näyttääkin siltä mistä mä tykkään. Enkä jaksaisi taas alkaa sitä uudelleen. VAikka välissä vauvat saa mut ihan pehmeiksi.

Pitääkin lisätä tämä sivusto kirjanmerkkeihin jos ihan vähän useammin kävisi lueskelemassa kuulumisia. Mukava taas olla täällä.
 
Millikselle ja Ellastiinalle onnittelut vauvoista, ihanaa!

Ja onnittelut raskautuneille!

Meillä oli se pas siirto silloin marraskuussa, josta seurauksena oli nega :( Toinen IVF hoito meni tuossa hetki sitten ja sen tuoresiirtoa nyt piinailen. Negamaiset tunnelmat siitäkin... Toissapäivänä pyyhkiessä punaista ja muutamana muunakin kertana sen jälkeen. Ja hiukan on menkkamainen kipukin :| Mutta legejen laittamista jatkan ja testaan sitten perjantaina, huah!

Lion pp 10
 
Vappupäivän iltaa kaikille!

Minä muistin tänä aamuna, että tilasin viime passin aikaan netistä raskaustestejä ja niitä jäi. Joten tänään sitten testin tein vaikka niin lupailin, että vasta pp14 testaan... Mutta tuo lievä punaisuus pyyhkiessä sai mieleni muuttumaan, koska se ei kuitenkaan ole lisääntynyt vaan enemmänkin vähentynyt. Ja outo olotila alavatsassa. Ja tänään testissä näkyi hailukka viiva kontrolliviivan lisäks. En vielä hypi taivaissa, koska muistaakseni tuo irrotuspiikkikin voi saada aikaan positiivisen tuloksen vai olenko väärässä?
 
Terveyhdys kaikille! Äkkiä kesken työpäivän piti tulla kertomaa, että kaksi viivaa ilmestyi tänäänkin virallisena testipäivänä testiin =) Nyt vaan toivotaan, että kaikki sujuu hyvin loppuun asti!
 
Lion ihanaa,onnittelut plussasta! Eiköhän kaikki mene hyvin!!

Mitäs muille kuuluu?

Meillä Pessi on kova touhuilemaan. Aina pitäisi olla oikeaa työtä. Sahaaminen, ruuvaaminen ruuvinvääntimellä,maalaaminen,saksilla leikkaaminen yms on kaikista parasta . Hirveä vauhti ja luja tahto on edellen. Kaivureista ja työmaakoneista pessi on maailman kiinnostunein. Äitikin tietää jo kaiken jyristä ja kaivureista ja läheisten työmaiden kaivureissa on käyty istumassa sisällä. Pessi on nyt piirtänyt ekat pääjalkaiset ja saksilla leikka hienosti. Puhe sujuu kans hyvin,pitkiä lauseita. R ja s pessi jättää kokonaan pois,esim hissi on hi-i ja pissa on pi-a jne. Mutta hauskoja juttuja tulee,empatia on lisääntynyt ja taidot muutenkin. Vaipatta mennään melkein kokonaan. Ainoastaan laitan puistoo. Mennessä vaipan. Pessi käy arkisin 10-12 puistotädillä ja siellä ei ole vessaa. Pessillä on kamala uhmaikä. Yhdistettynä muutenkin haastavaan tempperamenttiin äiti ja isi on välillä tosi kovilla. Yöt onneksi sujuu melkein heräämättä omassa huoneessa,että kaikki sitten kävi aikanaan.

Raskaus on sujunut suuremmitta ongelmitta. Meille on mitä todennäköisimmin tulossa tyttö. Nyt on raskausviikko 31+3 menossa. Liitoskivut ja issias vaivaa ja en saa oikein nukuttua. Maha on myös ihan samanlainen kuin pessiä odottaessa, ihan vain pyöreä pallo tuossa edessä ja se osaltaan tekee olosta todella tukalaa. En pysty oikein sitoa kengännauhoja, poimia tavaroita lattialta,ahtautua minnekään,saati taistella uhmaikäisen kanssa. Supisteluja on ollut jonkin verran,varsinkin rehkiessä,mutta ei ole vaikuttanut kohdun suun tilanteeseen. Tyttö on mahdoton liikkumaan.

Joo,että tälläisiä tänne. Kaiki samalla mallilla kuin ennenkin.
 
Ihania uutisia täällä! Onneksi olkoon Lion! Mahtavaa!!! :flower:

Haltiallakin alkaa olla jo loppuraskaus! Joko odotat malttamattomasti pientä nyyttiä kotiin?

Eipä tällä palstalla juuri enää tule käytyä. Ei ole aikaa enää roikkua netissä. Meillä neiti 2v.7kk ja poju kohta 8kk. Neiti on kova höpöttämään ja ällistyttää välillä pohdinnoillaan ja sillä, miten osaa loogisesti jo yhdistellä asioita. Ärrä tulee meillä hienosti, mikä on helpotus, koska itselläni oli R-vika lapsena. Nyt opetellaan kuivaksi parhaillaan. Lähinnä tuntuu, että itse en muista patistaa häntä potalle. Poju puolestaan on alkanut ryömiä. Hänen jokeltelu on hyvin erilaista kuin siskonsa kaksi vuotta sitten. Tyttö jokelteli tosi monivivahteisesti, kuin olisi puhunut vierasta kieltä. Pikkumiehen tavut ovat yksinkertaisemmat "äää ÄÄÄÄ äää" ja välillä hän kuulostaa lähinnä pieneltä variksenpoikaselta. Äijä mikä äijä. :)
 
Pitkästä aikaa minäkin olen täällä Kaksplussalla piipahtamassa!

Kiva kuulla teidän muiden kuulumisia! :) Lionille erityisonnittelut plussasta! Mahtava juttu! :heart:

haltialla on varmaan jo pikkuinen käärö sylissä? Miten teillä sujuu?

Aika haipakkaa on elämä kahden pienen kanssa. Mun mies oli kesällä 6 viikkoa isyysvapaalla ja minä tein sillä välin gradua. Ai miten niin ikuisuusprojekti? :whistle: Elokuuun alusta mies palasi takaisin töihin, ja minä olen hoitovapaalla vielä tämän vuoden loppuun asti.

Pauli on uhmakas, mutta toisaalta hirmuisen kohtelias ja huomaavainen pieni mies. Kesken pahimman itkupotkuraivarinkin saattaa huutaa "Ei kiitos!", jos kysyn, haluaako tulla halimaan. :D Mustasukkaisuutta ei juurikaan ole, silloin kun pikkusisko oppi konttaamaan, tuli vähän konflikteja leluista, mutta nyt isoveli osaa ottaa jo pienemmän huomioon.

Päivävaipoista päästiin eroon toukokuussa. Pauli vain yksi päivä ilmoitti, ettei halua enää vaippaa. Minulle tulikin kiire käydä kaupasta boksereita, ja parissa viikossa poika oli päiväkuiva. Öisinkin on jo periaatteessa kuiva (tämä tuli testattua, kun unohdin yksi ilta vaipan, eikä poika herännyt yöllä pissaamaan), mutta aamuisin rakko on niin täynnä, että pissat ehtivät tulla sänkyyn. Siksi yöunille laitetaan vielä vaippa, äiti on laiska pyykkääjä. ;)

Mielikuvitus kehittyy hirmuista vauhtia. Paulilla on mielikuvitusystävä, jonka nimi on Mäkäräinen. :D Se on pieni, sini-mustavalkoinen lintu, joka elää kirjaston vieressä puussa. Välillä Mäkäräinen käy meillä kylässä. Myös hirviöitä ja dinosauruksia on ilmestynyt leikkeihin.

Tällä hetkellä harjoitellaan saksien käyttöä. Maalaaminen on ihan mielipuuhaa. Ulkona puhallellaan saippuakuplia, hypitään trampoliinilla tai leikitään vesileikkejä. Naapurin samanikäisistä lapsista on tullut tärkeitä kavereita, joiden kanssa välillä tapellaan ja sitten ollaan taas ylimpiä ystäviä. Joka toinen maanantai käydään kerhossa ja muskarissa. Jotain liikuntakerhoakin olen miettinyt, kun tuo poika on varsinainen ikiliikkuja!

Pikkusisko 10 kk yrittää kovasti olla menossa mukana. Neiti kävelee jo tukea pitkin ja taaperokärryllä viipottaa menemään lujaa vauhtia. Varsinaisia sanoja ei vielä tule, vaikka toistaa perässä kyllä "kakka" ja "pau", joka tarkoittaa isoveljeä. Tarkoitus olisi tässä aloitella yöimetyksistä vieroittaminen. Tyttö ei herää kuin kaksi kertaa yössä, mutta selvästi nyt on kulunut synnytyksestä sen verran, että hormonit eivät enää "suojaa" ja yöheräilyt ovat alkaneet väsyttää ihan eri tavalla. Saman huomasin silloin Paulin kanssa, tosin Pauli heräsi sen 4-5 kertaa yössä. :rolleyes: Olisi myös kiva, jos lapset saisi samaan huoneeseen nukkumaan.

Itse olen palaamassa tammikuussa ihan hyvillä mielin töihin. Vaikka lasten kanssa onkin antoisaa ja mukavaa olla kotona, niin silti huomaan kaipaavani aikuista seuraa, "omaa aikaa" ja jotain itseäni kehittävää puuhaa.
 
Mukava kuulla Pantsun kuulumisia pitkästä aikaa! Ihana tuo mielikuvitusystävä =)

Meillä lapset aloitti eilen päiväkodin. Sisu on nyt kohta 2v8kk ja Sissi 1v3kk. Molemmat pääsivät samaan ryhmään ja ihan hienosti oli mennyt eka päivä. On tää kyllä outoa olla päivät yksin kotona kun en ole vielä saanut työpaikkaa! Mutta oikein mielelläni palaan työelämään, alkoi jo tulla kotiäiteily korvista ulos ja hermot paloi turhan usein.

Meillä Sisu on myös opetellut päiväkuivaksi, päikkäreillä kyllä vielä on vaippa mutta muuten on sujunut oikein hyvin. Kakkaa ei tosin suostu vielä pönttöön tai potalle tekemään. Puhetta alkoi vihdoin tulla alkukesästä enemmän ja nyt on kova höpöttäjä. Monet sanat on tosin vielä sen verran epäselviä että saa miettiä välillä pitkään mitä toinen yrittää sanoa! Sissikin osaa jo n.10 sanaa, eli puheen kehitys tulee huomattavasti nopeammin kuin isoveljellä. Viipottaa jo kovaa vauhtia menemään ja omaa tahtoa on vaikka muille jakaa...

Sisu on edelleen auto- ja traktorimies sekä kova jalkapallon pelaaja. Haluaa myös kovasti osallistua kaikkiin kodin töihin niin kuin ruuanlaittoon ja siivoamiseen. Sissi taas rakastaa pehmoleluja ja kirjoja. Välillä on sisarusten kesken nahistelua tavaroista ja Sisu on turhan kovakourainen siskon kanssa, mutta on myös halailua ja suukotteluakin =)

Kolmannesta lapsestakin on ollut puhetta, mutta ei kyllä tähän samaan ruljanssiin vielä. Pienessä ikäerossa on ollut puolensa mutta on välillä ollut aika raskastakin.

Olisi kiva kuulla muidenkin elämästä, toivottavasti täällä vielä joku pyörii!
 

Yhteistyössä