Tokan lapsen synnytyksen kesto

Minä synnytyspelkoinen täällä koitan valaa itseeni uskoa ja rohkeutta edes sillä, että tää tokan synnyttäminen ois edes nopeempi, ku eka joka oli kestoltaan 6h.

Kertokaahan siis ekan ja tokan synnytystenne kestot, kiitos, se auttaisi.
 
Mulla eka synnytsy kesti 42 tuntia! Toinen kesti 6 tuntia ja kolmas 1,5 tuntia. Kuitenkin toka oli helpoin, kolmannessa kun en saanut mitään lääkettä ja se oli niin kamalan nopea. Nyt odotan neljättä ja pelkään etten ehdi mihinkään sairaalaan.
 
Itselläni ensikoisen synnytys alkoi lapsiveden menolla. Menimme mieheni kanssa sairaalaan odottamaan. Meni seuraavaan päivään ennen kuin meille syntyi tyttö. Toisen lapsemme kanssa synnytys sujui ehkä vähän liiankin nopeasti. Supistukset alkoivat klo 3 aamuyöllä ja jatkuivat säännöllisinä. Mieheni vei minut sairaalaan ja klo oli 6 vähän yli kun olimme sairaalan sisällä. Kävely parkkipaikalta oli vaikeaa koska supistuksia tuli koko ajan. Kätilö ei ehtinyt edes sydänkäyriä tutkimaan kun hän totesi että kohdunkaula on melkein kokonaan auki ja vei meidät synnytys saliin. Kalvot puhkaistiin ja ponnistusvaihe kesti vain 2 minuuttia niin lapsi oli pihalla. Klo oli 6:13. Synnytyksen jälkeen olis ollu jo heti valmis lähtemään kotiin mutta jouduin kumminkin oleen sairaalassa 2 päivää. Jokainen synnytys on erilainen. Minulle kätilö sanoi että kolmannen kanssa synnytys voi tapahtua vieläkin nopeammin. Et ambulanssilla sit sairaalaan kun kolmas on tulossa. Mutta onneksi kolmas ei ole vielä suunnitteilla muutamaan vuoteen.
 
Tälle puolestaan tulee pikku paniikki lukiessa noita kestojen lyhenemisiä. Eka tuli kuudessa tunnissa ja toista odotellaan helmikuuksi. Sairaalaan matkaa tunti, tunti pitää ensin kotona odotella suppareiden kanssa ja lapsenvahdin saapuminen kestää kolme varttia. Saavat ottaa synnärin ovella kopin, jos synnytysaika puoliintuu. Kääk.

muoks. Se toinen synnytys kesti 3h10min, josta ponnistus 35min. Kipeä olin viimeisen puoli tuntia ennen ponnistusta. Jos ei olisi valmiiksi oltu sairaalassa, niin kiire olisi tullut.
 
Viimeksi muokattu:
Tälle puolestaan tulee pikku paniikki lukiessa noita kestojen lyhenemisiä. Eka tuli kuudessa tunnissa ja toista odotellaan helmikuuksi. Sairaalaan matkaa tunti, tunti pitää ensin kotona odotella suppareiden kanssa ja lapsenvahdin saapuminen kestää kolme varttia. Saavat ottaa synnärin ovella kopin, jos synnytysaika puoliintuu. Kääk.
Miks suppareiden kanssa pitää tunti odotella?Mä lähdin kolmannen kanssa sairaalaan heti ensimmäisen kipeän supparin tultua ja silti en ehtinyt perille...
 
Hui kauheeta miten nopeita ootte ollut.
Itellä kesti ton ensimmäisen kans 10 h ekoista supistuksista laskettuna.
Pelottaa mitä vauhtia lähtevät tulemaan jos joskus lisää lapsia tulee hankittua.
 

Yhteistyössä