Tokan lapsen synnytyksen kesto

Todella nopeita synnytyksiä. Eka kesti mulla 17 h ja toinen 8 h. Toinen oli aivan unelma synnytys, tollasen haluaisin uudestaan nyt kolmannellakin kerralla. Jotenkin uskomatonta edes ajatella, että jollakulla supistelee vaikka vaan tunnin säännöllisesti ennen h-hetkeä. Toisaalta onneks ei oo itelle käyny noin, olis laps tullu jo kotona, kun kestää sen tunnin jo sairaalaan. ;)
 
Minulla ensimmäinen synnytys kesti reilu 14h, oli erittäin kivulias ja ponnistin 45min. Toinen synnytys käynnistettiin, olin valmiiksi jo 4cm auki, joka tietysti nopeutti asiaa. Synnytyksen kesto oli 4h 30min, ja ponnistin siitä ajasta 65min! Oli täysin erilainen kokemus kuin ensimmäinen, positiivisesti :)
 
eka synnytys kesti 15 h ja toinen kesti 4h mut jos oisin oottanu kotona et tulee säännöllisesti/pienillä väleillä tai kipeinä niin vauva ois syntyny alkumatkasta koska kun ne alko tiheneen ni meni vedet ja siit n.1h niin vauva oli syntyny ja kipeitä supparit oli vasta vesien menon jälkeen..
 
1. Käynnistyi supistuksilla rv 38+3, kesto 5h50min
2. käynnistyi vesien menolla rv38+4, kesto 1h19min.
Kummastakaan en ole ehtinyt saamaan puudutusta, ekan kanssa "apuna" oli ilokaasu. Ekasta ehdin olemaan sairaalassa vajaa 2h, tokasta vajaa 15min, josta synnytyssalissa ehkä 7min (ja siitä ponnistus 4min :) ). Kummastakin on jäänyt tosi hyvät muistot.
Nyt odotan kolmatta ja olen jo asennoitunut siihen että menen ambulanssilla sairaalaan kun matka sairaalaan kestää ruuhka-aikana 1½h, tosin toivon että syntyisi viikolla 38 kun sillon olisi lapsille hoitaja meillä jo valmiiksi eikä tarvisisi jäädä sitä odottelemaan.
Vaikka synnytykset ovat olleet nopeita ja jonkun mittapuun mukaan helppoja niin kyllä silti itse mielummin ottaisin synnytyksen kestoksi sen 6h kuin tuon alle 1½h kun nyt saa "pelätä" että ehtiikö ajoissa sairaalaan jne. Ja kun välillä lukee juttuja miten on käyty suihkussa, nukuttu supistusten välissä jne niin nopeassa synnytyksessä ajatus on lähinnä siinä että kumpa ehtisi sairaalaan asti, puudutuksia ja muita ei tarvitse edes ajatella saavansa ja kyllä se ainakin itsellä otti voimille (ja ei sielä sairaalassa malttanut sitten oikein nukkua kun ihaili vaan pikkusta) kun oli oikeastaan yhtenäistä supistusta siitä kun supistukset alkoi.
 
Aika lyhyiltä kuulostaa kaikkien synnytykset! Omani kesti maanantaiaamusta torstaiaamuun, supistukset 5 min välein eikä otettu sisään sairaalaan kun ei ollut auennut tarpeeksi.. Lopulta keskiviikkoyönä pääsin sisään ja itse ponnistusvaihe oli vain 15min megalääkityksien ja piikityksien jälkeen (vaikkakin ne kaikki puudutukset eivät enää ehtineet vaikuttaa). Itse synnytksen jälkeen revittiin vielä istukkaa kaksi tuntia sekä synnytyssalissa että leikkauspöydällä joten valvottua tuli sitten yhteensä 5 vrk.. Kauhulla odottelen seuraavaa synnytystä jonka pitäisi olla keväällä. APUA!
 
eka 2h53 min ja toka 1h 35 min..eli kumpikin tullut syöksynä..kumpaakin ponnistin melkein tunnin,joten se aukeamisvaihe on ollut hurja molemmissa,ei ole kerinnyt kun äkkii sairaalaan ja ponnistaa=)nyt kun odottaa kolmatta niin se tulee vissii pierasemalla hekoheko
 
1. lapsen synnytys kesti 6,5h, ponnistusvaihe oli 15min
2. lapsen synnytys kesti 3h, ponnistusvaihe oli 2min

Synnytysten välillä 4 vuotta aikaa

Molemmat synnytykset eteni ihan samalla tavalla, heti oli selkeet säännölliset supistukset jotka sitten paheni siihen pisteeseen, ettei ollut epäselvyyttä siitä, mitä oli tapahtumassa. Ekassa en saanut puudutteita, tokassa sain, kun tein selväksi, että niitä haluan. Kaikki meni ihan hyvin. Ekasta kerrasta jäi enemmän ikäviä mielikuvia, tokasta ei niinkään.
 
Eka kesti 6,5 tuntia, ehdin olla sairaalassa reilun tunnin.

Toinen kesti 3,5 tuntia, alkoi lapsiveden menolla. Soitin sairaalaan ja sanoin että tulen heti. Yrittivät ettei tarvitse heti tulla, mutta matkaa on jonkin verran niin lähdettiin samaa tietä, supistukset alkoivat matkalla ja synnytys oli hyvässä käynnissä kun päästiin perille. Ehdin saada puudutuksen ja oli tosi hyvä juttu. Nimittäin nopea synnytys ei tarkoita samaa kuin helppo- omani olivat tosi rajuja.

Kolmosta odotetaan kesälle ja pohdin leirin pystyttämistä sairaalan läheisyyteen.
 
1. 14h
2. 8h
3. 4h
4. 7,5h

Kolme ekaa on tehty 3,5 vuoden sisään kaikki. Viimeisen kestoa selittänee, että edellisestä oli tuolloin 7 vuotta. Nyt seuraavaan on edellisestä melkein 9 vuotta, joten saa nähdä kuinka käy!
 
mites monen vuoden välein näit on syntyny....
ko itel 5v sit eka synnytys ja nyt ajatuksissa vasta toinen... :)
et menenkö minä ensisynnytäjänä taas laitokselle.... :D ja kestää ja kestää taasen... ;)
eihän sitä tietty tiedä mut mites muilla kellä ikäeroa lapsilla on "paljon"..
 
Viimeksi muokattu:
eka 6,5h käynnistettynä sairaalassa kaikilla herkuilla.
toka 58 minuuttia kotona luomusti, ambulanssi ehti ponnistusvaiheeseen (3min).
kolmas vasta suunnittelun asteella kun mies ei tahdo leikkiä kätilöä.
 
Eka papereissa 10 h 10 min, mutta kun oksitosiini alkoi vaikuttamaan, kesto siitä n. 5 h.

Toka ekasta supparista 2 h 35 min, josta ainakin 35 min meni matkatessa sairaalaan. Ponnistamisen tarve tuli jo n. 1 h 35 min kohdalla. Papereihin merkattu syöksysynnytys. Mitäköhän kävis kolmannen kohdalla...
 
Kauhulla luen teidän juttuja, mulla eka kesti 12,5h ja tarjoutuva osa oli säännöllisten suppareiden alkaessa ihan kiinnittymättä ja korkealla. Nyt matkalainen on ollut lähtökuopissa jo pari viikkoa ja suppailee napakasti ja pikkusen pelottaa, että miten tässä käy, kun sairaalaan liki 70km/1h ajomatka eikä esikoiselle varmasti löydy hoitajaa, jos tulee äkkilähtö :D Onneks nyt vasta 29+1.
 

Yhteistyössä