Tositarina Suomen valtio ja lapset

Kerron yhden tarinan mikä kävi vähän aikaa sitten.

Työ- ja elinkeinotoimistosta tuli kirje kurssille mihin JOUDUIN hakemaan eli pakosta, johon tuli sitten haastatteluaika samalla vkolla. Soitin torstaina sinne, että minun täytyy siirtää haastatelu-aika perjantaista ensi maanantaiksi, koska lapseni on oksennustaudissa ja en saa hoitajaa. Noh siellä sanottiiin että ei voi siirtää aikaa vaikka lapussa luki, että soita jos kyseinen aika ei sovi teille! No sitten sanoin että en voi tehdä muutakuin sanoa teille, että tehkää päätös puolestani et pääsenkö sinne kurssille, koska teillä on tietoni ja koska en voi lastani jättää kotiin yksin kun on 2vuotias ja ekakertaa okssennustaudissa. Kun katsoin lastani joka itkee ja pelkää kun ei ymmärrä miksi oksentelee niin ei tullut mieleenkään jättää!!

Noh miten kävi? :attn:
Niin, että en päässyt kurssille ja niin kävi että minulle annettiin yli 3kk karenssi eli en saa rahaa mistään!

Että näin täällä SUOMESSA . Minä en jätä lastani yksin kotiin ansioitteni takia vaikka SUOMESSA täytyy jättää lapsi yksin kotiin ansioiden takia, oli sairas tai vaikka pahemmmassa kunnossa ei sen väliä jos haluat säilyttää oikeutesi rahaan.

OPETUS on se: Suomen valtio ei kunnioita lastasi ja kaikki muut asiat menee Jumalan luomien lapsien edelle. Et voi puolustaa lastasi, mutta jos puolustat niin millä elätät lastasi...hmm?

Kaikki ketä näitä asioita hoitaa on www.mol.fi sekä www.tem.fi (Työ- ja elinkeinoministeriö ) :(
 

Yhteistyössä