tosta abortista..

  • Viestiketjun aloittaja haisulit3
  • Ensimmäinen viesti
haisulit3
tääl oli yks päivä linkkejä joillekin kamalille sivuille mis näytettiin kuvia abortuiduista sikiöistä ja siitä miten sikiö pilkotaan kohtuun. luekelin noita neuvolan papereita (tein vuosi sitten opinnäytetyön teiniäideistä) ja niis oli asia silleen, et jos raskaus on kestänyt yli 12, mutta alle 20 viikkoa (tällöin lupa aborttiin pitää anoa oikeusturvakeskukselta) niin kohdunsuuta pehmitellään lääkkeiden avulla, kunnes kohdunsuu aukeaa ja supistukset käynnistyvät ja tämän jälkeen sikiö synnytetään. siis samoin kuin täysiaikainen valmis vauvakin. ei siis pilkota kohtuun.. mulla ainakin yksi ystävä joka on joutunut tekemään abortin rv16 (tai jotain sinnepäin) ja joutui kyl ihan synnyttään sen vauvan. et onks jollain muka pilkottu sikiö sinne kohtuun? vai koskeeko noi kuvat kenties muuta maata kuin suomea?
 
Muissa maissa on eri käytännöt kuin Suomessa...Varhaisessa vaiheessa tehty abortti on usein sellainen jossa alkio kaavitaan kohdusta, jolloin sitä ei luonnollisestikaan kokonaisena sieltä saada...jos viikkoja on enemmän tehdään abortti kuvailemallasi tavalla kypsyttämällä kohdunsuuta ja synnyttämällä sikiö... =)
 
VIERAS 505
Eräälle tutulleni tehtiin abortti siten että sai sairaalasta pillereitä, jonka takia alkoi verenvuoto ja siinä mukana poistui pikku-immeisen alku...Tutkivat sitten et tarviiko kaavintaa, mutten muista enää tarviiko hänen siihen kaavintaan mennä.
 
vieraana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.04.2006 klo 20:02 Vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.04.2006 klo 18:55 äeti85 kirjoitti:
kamalaa lukea edes koko aiheesta!!!!!! :eek:
Elämä on. Kukaan ei pakota sua aukaisemaan tälläisiä alotuksia.
Elämä on. Että oman lapsen saa pilkkoa vaikka kohtuun jos siltä sattuu tuntumaan. Eihän se mitään tunne, ei ole etes ihminen vielä!!!
Voi pientä äiti raukkaa, mitä joutuu kestämään...
Ei voi käsittää ihmisten julmuutta. Ehkä se tosiaan ois parempi ettei tällaisia edes lukisi, välttys siltä tiedolta, mille ei kuitenkaan itse mitään voi.
 
PVS pikana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.04.2006 klo 07:28 vieraana kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.04.2006 klo 20:02 Vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.04.2006 klo 18:55 äeti85 kirjoitti:
kamalaa lukea edes koko aiheesta!!!!!! :eek:
Elämä on. Kukaan ei pakota sua aukaisemaan tälläisiä alotuksia.
Elämä on. Että oman lapsen saa pilkkoa vaikka kohtuun jos siltä sattuu tuntumaan. Eihän se mitään tunne, ei ole etes ihminen vielä!!!
Voi pientä äiti raukkaa, mitä joutuu kestämään...
Ei voi käsittää ihmisten julmuutta. Ehkä se tosiaan ois parempi ettei tällaisia edes lukisi, välttys siltä tiedolta, mille ei kuitenkaan itse mitään voi.
Abortti on suomessa laillinen, saanen huomauttaa! Eli silloin kukaan ei voi arvioida ja syyttää toisen päätöksiä.
Onko sitten parempi synnyttää lapsi ja kohdella tätä kaltoin?
 
samaa mieltä
olen samaa mieltä, että jokaisella on mielipiteensä ja oikeus tehdä päätökset oman elämäntilanteen mukaan. Asioista saa ja pitää olla erimieltä, mutta täytyy myös pystyä hyväksymään, että toiset saattavat olla toista mieltä asiasta. Itse olen tehnyt abortin nuorempana kun koin etten olisi ollut valmis 20- vuotiaana olemaan työtön yksinhuoltaja. Nyt minulla on ihana mies ja odotan toista lasta innolla. :) Mukavaa kevään jatkoa kaikille.
 
Olen myös sitä mieltä, että abortti on jokaisen oma asia. Itse olin 22-v, kun tein abortin, se oli minulle silloin paras ratkaisu, enkä ole katunut päivääkään.. tällä hetkellä odotan toista lasta ja kaikki on mennyt suhteellisen hyvin.. Päädyin aborttiin aikanaan monista syistä, ei voi sanoa että lapsi olisi ollut vahinko, mutta silloinen suhteeni vain ajautui tilanteeseen jossa minulla ei juuri muuta mahdollisuutta ollut. enkä olisi ollut muutenkaan valmis äidiksi..onneksi tajusin sen silloin. Olen edelleen "lapsen" isän kanssa puheväleissä ja itseasiassa näemme aika usein ja kerran juovuksissa mietimme että mitenköhän asiamme olisivat jos silloin olisin pitänytkin lapsen..mutta eipä niitä kannata suotta mietiskellä. Mulle ainakin annettiin abortissa jonkinlaine pilleri tai siis laitettiin emättimeen, joka sitten tavallaan käynnisti synnytyksen ja sitten minut vielä kaavittiin nukutuksessa ja "sairaalakeromuksen " mukaan sikiö oli poistunut kohdusta jo ennen kaavintaa. oli silloin 8 viikkoinen... minä tosiaan selvisin tapahtuneesta hyvin eikä esikoistani odottaessa tullut mitään kauhukuvia, enkä ole nähnyt painajaisia. Tietenkään en voi puhua kenenkään muun puolesta. Jokaisella on oikeus mielipiteeseen.
 
hyi
no just joo!!ei voi käsittää kuinka 2kymppiset tekee abortin... :headwall: ei ole edes kyse lapsi saa lapsen jutusta!! joo ei varmaann kannattas lukee tälläsiä juttuja,mut joku vaan saa aina paineet nousemaan tästä aiheesta!! on pikkasen julmaa ajatella että en ole valmis äidiksi tai silloinen elämäntilanteeni ei sopinut lapsen antaa tulla!!!hah paskpuhetta.....abortti pitäs kieltää lailla!!sen enempää tartte sanoo muutaku et aborttia vaan ei voi hyväksyä!
 
Itsekästä
Niin, aina aatteletta itseänne vaan. Ai suomen laissa lupa, jaskat!!!!!!!!!

Abortin palkka tulee aikanaan niille jotka sen on tehnyt. Kelle painajaisina, kelle myöhemmin jonakin muuna... Nauttikaa siittä.

Sisko kertoi kun oli JOUTUNUT avustamaan abortin teossa vastoin tahtoaan (viikkoja lähes maksimi sallittu määrä jotai 16)...kuinka potilaan abortti ei meinannut käynnistyä lääkkeillä...tuntkausien odottelun jälkeen vauvan ruumis retkahti sängylle. Lääkärillä oli jo kiire päästä muihin hommiin...sanoi sit siskolle että kohta sieltä tulee pää ja lopuksi istukka mut älä näytä potilaalle. Niinhän sieltä sitten puolen tunnin päästä ponnahti pieni pää kuin pallo petille, sisko kaaapaisi paperin sisään ja puotti roskikseen.

Lopun paskin tultua muija (18vee) totesi: ny mä oon ansainnu kaljat...ei muutaku illalla baariin jos pääsen täältä.

Olin vihainen siskolle, oisit sen kuspään anatanu nähä miten pikkuvauvan pää pomppi sängyllä niin ois loppuelämän saanu hukuttautua kaljaan ettei muistas!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tämän stoorin tarkoitus on kertoa että te kuspäät meettä tekeen abortteja ja henkilökunnalla sairaalassa ei oo valinnan varaa... itsekin 4kuukautta raskaana ollut sisko joutui kahtoon kuinka lapsi tapetaan mahaan...kun 18vee muija EI OLLU VALMIS viel äidiks ja ei aiemmin ollu älynny testata että on raskaana. Sänkypuuhista oli kummiski älynny jotai...
Vihainen (itsellä kaksi keskenmenoa takataskussa)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.04.2006 klo 21:08 hyi kirjoitti:
no just joo!!ei voi käsittää kuinka 2kymppiset tekee abortin... :headwall: ei ole edes kyse lapsi saa lapsen jutusta!! joo ei varmaann kannattas lukee tälläsiä juttuja,mut joku vaan saa aina paineet nousemaan tästä aiheesta!! on pikkasen julmaa ajatella että en ole valmis äidiksi tai silloinen elämäntilanteeni ei sopinut lapsen antaa tulla!!!hah paskpuhetta.....abortti pitäs kieltää lailla!!sen enempää tartte sanoo muutaku et aborttia vaan ei voi hyväksyä!
ehkä sä et voi hyväksyä aborttia, mutta onneksi sä et sitä voi muiden puolesta päättää
kaikki ei ole yhtä "aikuisia" kakskymppisenä.
mä täytän kesällä 21v ja jos nyt tulisin raskaaksi, niin en vois muuta tehdä kun abortin. En voi kantaa huolta ja elättää toista, jos omakin hyvinvointi on jo nyt vaakalaudalla.
Elämässä ei ole yhtä oikeaa ratkaisua minkään asian suhteen. Mutta toivotaan että sun elämä on ruusuilla tanssimista niin ei tarvii koskaan päätyä aborttiin.
 
Annie20
Sillainhan niitä abortteja ei tarvi tehä ku ei harrasta seksiä! Näköjään joillekki tyypeille jääny epäselväksi mitä varten yhdynnässä ollaan.. tietenki tarkotus on tehdä lapsia, se vaan on ja kuuluu luonnon kiertokulkuun. Nii, että jos niitä lapsia ei oo valmiita ottaa vastaan, ni silloin EI HARRASTETA SEKSIÄ! Abortissa on kyse ihmishengen riistämisestä, ja vaikka kuinka ihmiset väittää vastaan, tai yrittää keksiä jotaki hienoja selityksiä miksi sen voi hyväksyä, ni se ei muuta sitä tosiasiaa!!!!
 
haisulit3
entäs jos raskaaksi tulee raiskauksen, insestin tai vaikka ehkäisyn pettämisen takia, entäs jos raskaus on terveydellisesti vaarallista äidille tai sikiö on pahasti vammainen? mites sit ihminen joka ei halua ollenkaan lapsia.. pitääks hänen olla ilman tällaista läheisyyttä, koska seksi on tarkoitettu "vain lisääntymiseen". itse en ymmärrä aborttia silloin ku se on ehkäisykeinona eli ei viitsitä/ymmärretä/haluta käyttää ehkäisyä ja tullaan raskaaks. mut jos mut vaikka raiskattais ni en uskois lasta pitäväni vaikkei se sen vauvan vika olisikaan. kuinka moni on ollut tilanteessa et tullut raiskauksesta raskaaksi? jos ei omakohtaista kokemusta näistä asioista ole ei mielestäni voi arvostella toisen päätöksiä.. sittenkuin asia sattuu omalle kohdalle niin se lapsen pitäminen ei välttämättä olekaan niin mustavalkoinen juttu..
 
Annie20
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.04.2006 klo 10:12 haisulit3 kirjoitti:
entäs jos raskaaksi tulee raiskauksen, insestin tai vaikka ehkäisyn pettämisen takia, entäs jos raskaus on terveydellisesti vaarallista äidille tai sikiö on pahasti vammainen? mites sit ihminen joka ei halua ollenkaan lapsia.. pitääks hänen olla ilman tällaista läheisyyttä, koska seksi on tarkoitettu "vain lisääntymiseen". itse en ymmärrä aborttia silloin ku se on ehkäisykeinona eli ei viitsitä/ymmärretä/haluta käyttää ehkäisyä ja tullaan raskaaks. mut jos mut vaikka raiskattais ni en uskois lasta pitäväni vaikkei se sen vauvan vika olisikaan. kuinka moni on ollut tilanteessa et tullut raiskauksesta raskaaksi? jos ei omakohtaista kokemusta näistä asioista ole ei mielestäni voi arvostella toisen päätöksiä.. sittenkuin asia sattuu omalle kohdalle niin se lapsen pitäminen ei välttämättä olekaan niin mustavalkoinen juttu..
Itseasiassa on omakohtaista kokemusta.....olen nyt raskaana eikä käyny pienessä mielessä et tekisin abortin! sitäpaitsi on erilaisten ihmisten syrjintää, jos abortoi vammaisen lapsen, jotta pääsisi helpommalla. Itsekästä!!!! sinäpä sen sanoit, ei oo vauvan vika jos sut raiskataan, miksi sitten kostaa se vauvalle?
 
haisulit3
mut katumuspillerit on aika epävarmoja. lähinnä sitä sillä ajattelin et vaik se lapsen vika ei oliskaan (raiskauksessa alkunsa saanut) niin henkilö voi olla tai todennälöisesti onkin niin sekaisin ja henkisesti rikki ettei se lapsen pitäminen vaan onnistu ja se et lapsen antais sit adoptioon, okei hyvä idea, mut uhrin olis kuitenkin kannettava lasta (joka muistutus raiskauksesta) ja myös synnytettävä se. näistä kaikista, abortista, adoptioon antamisesta, synnyttämisestä voi jäädä ihmiseen elinikäiset tramat ja koko loppuelämä voi olla vaakalaudalla.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.04.2006 klo 21:08 hyi kirjoitti:
no just joo!!ei voi käsittää kuinka 2kymppiset tekee abortin... :headwall: ei ole edes kyse lapsi saa lapsen jutusta!! joo ei varmaann kannattas lukee tälläsiä juttuja,mut joku vaan saa aina paineet nousemaan tästä aiheesta!! on pikkasen julmaa ajatella että en ole valmis äidiksi tai silloinen elämäntilanteeni ei sopinut lapsen antaa tulla!!!hah paskpuhetta.....abortti pitäs kieltää lailla!!sen enempää tartte sanoo muutaku et aborttia vaan ei voi hyväksyä!
No,asianhan voi tietysti ajatella näinkin, mutta lapsikin voi joutua kärsimään tilanteessa, jossa vanhemmat eivät todellakaan ole valmiita pitämään huolta lapsesta tai itsestään, ei se lapsi voi valita mihin olosuhteisiin se tulee...joskus vaan on parempi näin, mutta kuten sanottu jokaisella on oikeus mielipiteeseen ja sen sanomiseen, mutta ei sais olla niin tuomitseva, jokainen kuitenkin itse tietää mitä on tehnyt tai tekemässä ja jokainen kuitenkin itse ne seuraamukset kantaa sisällään hautaan asti oli ne sit hyviä tai huonoja ...onhan sekin julmaa että naiset hankkii lapsia miehiltä kysymättä ja siinä se lapsi vasta joutuukin kärsimään vanhempien teoista.....mä en jatka enää enempää kun ei jaksa väitellä
 
Annie20
lapsi ei voi valita mihin olosuhteisiin se tulee, mutta jos sille kuitenki annetaan mahdollisuus elämään, luulenpa että se vanhenpana on kiitollinen siitä että saikin elää. ehkä ne olosuhteet ei välttämättä oo mitkään kummoiset, mutta toisaalta suomessa jokaisella ihmisellä on oikeus saada perustarpeet (koti, ruoka, koulutus....yms) täyttymään
 
hyi
se on vaan niin helppoo ajatella et yx abortti mikäs siinä nyt niin on kauheeta!!ihan ku joku buumi taas varsinki teinien keskuudessa harrastaa seksiä,tullaan raskaax ja oho mä teen abortin,vau ku on hienoo!!monikaan ei ajattele sitä todellisuudessa millainen abortti tosiaan on.sitä vaan ajatellaan omia etuja ja omaa parasta eikä sen lapsen!jokaiselle aborttia hakevalle pitäs näyttää vähän faktatietoo ja kuvia siitä millanen se abortti on ja ultralla näyttää mitä sielä masus näkyy jo aikaisessa vaiheessa...että menis varmasti perille mitä siinä tapahtuu ku tuntuu ettei kaikki tajua ollenkaan kuinka vakava asia se silti on!en ajatellu minäkään ennemmin asiaa sen kummemmin ennenku tuli kyseinen tilanne todellisuudessa eteen!!en olis ikinä antanu itelleni anteex jos abortin olisin tehny ja se jo tarpeex vaivaa jatkuvasti päässä et ylipäätäsä ikinä sellasta mietin!! :headwall:
 
anu
Miten voitte edes elää tässä kauheassa ja kylmässä maailmassa te täydellisessä maailmassa elävät ihmiset.. Elämää tulee arvostaa, mutta raskaaksi tullessa täytyy pystyä takaamaan lapselle hänelle kuuluva hyvä elämä ja perusturva. Kaikki eivät pysty siihen ja arvostan enenmän sellaisia ihmisiä jotka tietävät, etteivät siihen pystyisi, kuin sellaisia jotka sikiävät ilman sen kummempaa vastuuntuntoa..

Tälläisiä ihmisia on ainakin omalla paikkakunnallani, ja mukana ovat toki huumeet tai muuten "irtonainen" elämä, jolloin lasten kasvatus siirtyy sosiaaliviranomaisille tai sukulaisille. Ihminen on erehtyväinen, antakaa siis anteeksi näille naisille, jotka virheensä huomaavat liian myöhään.

Abortti on aina tulenarka aihe..Mutta onneksi tämä on mahdollista suomessa; se on oikeasti parempi vaihtoehto kuin olla ei-toivottu ja hyljeksitty.. Nykyinen elämän-tyyli on hirveää: bailaamista, sekstailua, shoppailua, itsensä trimmaamista joka tuutista!!! Sehän se suurin syy aborttien jatkuvaan kasvamiseen..Tässäpä siis taas pohtimisen aihetta..toivottavasti kirjoitukseni herätti erilaisia ajatuksia..
 
haisulit3
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.04.2006 klo 14:54 Anu kirjoitti:
Miten voitte edes elää tässä kauheassa ja kylmässä maailmassa te täydellisessä maailmassa elävät ihmiset.. Elämää tulee arvostaa, mutta raskaaksi tullessa täytyy pystyä takaamaan lapselle hänelle kuuluva hyvä elämä ja perusturva. Kaikki eivät pysty siihen ja arvostan enenmän sellaisia ihmisiä jotka tietävät, etteivät siihen pystyisi, kuin sellaisia jotka sikiävät ilman sen kummempaa vastuuntuntoa..

Tälläisiä ihmisia on ainakin omalla paikkakunnallani, ja mukana ovat toki huumeet tai muuten "irtonainen" elämä, jolloin lasten kasvatus siirtyy sosiaaliviranomaisille tai sukulaisille. Ihminen on erehtyväinen, antakaa siis anteeksi näille naisille, jotka virheensä huomaavat liian myöhään.

Abortti on aina tulenarka aihe..Mutta onneksi tämä on mahdollista suomessa; se on oikeasti parempi vaihtoehto kuin olla ei-toivottu ja hyljeksitty.. Nykyinen elämän-tyyli on hirveää: bailaamista, sekstailua, shoppailua, itsensä trimmaamista joka tuutista!!! Sehän se suurin syy aborttien jatkuvaan kasvamiseen..Tässäpä siis taas pohtimisen aihetta..toivottavasti kirjoitukseni herätti erilaisia ajatuksia..
tätä mä just oon ajanut takaa, mut en oo oikein osannut selittää. kiitos =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.04.2006 klo 07:28 vieraana kirjoitti:
Ei voi käsittää ihmisten julmuutta.
sinäpä sen sanoit.. ihmiset ovat julmia, varmasti sinäkin olet jollain lailla edesauttanut mm. biodiversiteetin heikkenemistä, lapsityövoiman käyttöä, kapitalismin vahvistumista jne..... Abortoiminen on vaan yksi pieni juttu maailmassa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.04.2006 klo 10:37 äeti85 kirjoitti:
katumuspillerit on keksitty jos tulee esim. raiskatuksi! mutta se että annetaan alkion/sikiön kasvaa!
Mutta entä sillon kun syö vaikka pillereitä eli on se ehkäsy. Pitääkö sillonkin jokaisen yhdynnän jälkeen otta katumuspilleri? :eek: \|O
 

Yhteistyössä