Toukokuiset 2020

  • Tykkää
Reactions: addison
Viimeksi en käynyt varhaisultrassa, kattelin kyllä hintoja mutta ei sitten ollut varaa mennä. Näimme meidän vauvan sitten ekaa kertaa ultrassa rv 12+4 kun kkm todettiin. ❤ Kyllähän se mieltä rauhoittaisi, kun saisi tietää jo aiemmin, onko kohdussa vauvaa vai onko kyseessä esim. tuulimunaraskaus. Varmaan aika todennäköisesti menen varhaisultraan tällä kertaa.
 
  • Tykkää
Reactions: addison
Moikka!
Täällä myös yksi esikoistaan odottava. Ensimmäinen plussa tuli kolme päivää ennen kuukautisten oletettua alkamista, sen jälkeen oon tehnyt vielä kolme testiä. Viimeksi tänä aamuna ja plussa vaan voimistuu :) vaikka oli jo ensimmäisessä testissä tosi vahva.
Pelottaa, että raskaus menee kesken, kun on vielä niin alussa. Täytyy vaan toivoo parasta ja pelätä pahinta :D laskettu aika on laskurien mukaan 5.5.2020. En vielä uskalla Face-ryhmään liittyä, jos tää lapsi ei pysykään matkassa..
 
Moikka!
Täällä myös yksi esikoistaan odottava. Ensimmäinen plussa tuli kolme päivää ennen kuukautisten oletettua alkamista, sen jälkeen oon tehnyt vielä kolme testiä. Viimeksi tänä aamuna ja plussa vaan voimistuu :) vaikka oli jo ensimmäisessä testissä tosi vahva.
Pelottaa, että raskaus menee kesken, kun on vielä niin alussa. Täytyy vaan toivoo parasta ja pelätä pahinta :D laskettu aika on laskurien mukaan 5.5.2020. En vielä uskalla Face-ryhmään liittyä, jos tää lapsi ei pysykään matkassa..
Ihanaa huomata, että kaikilla on samat pelot. Mutta ei siis ole ihanaa pelätä :D Mutta lienee luonnollista. Ja tosi mukavaa, että löytyy paljon esikoistaan odottavia! :barefoot:(y)
 
  • Tykkää
Reactions: jemppero
minttuajabasilikaa, jep, uskon kans, että lähes jokainen raskaana oleva pohtii samanlaisia asioita. Siksi onkin hienoa nykyään, että netistä saa vertaistukea muutamalla klikkauksella :D
Aamuisin herään siihen, että ensimmäinen ajatus on "oon raskaana!" ja sen jälkeen pelkään mennä aamupissalle, jos vuodankin verta.

Pelkään keskenmenon lisäksi sitä, että lapsi olisi vammainen. Yritän kuitenkin luottaa siihen, että luonto hoitaisi asian omalla tavallaan (keskenmenolla). Silti pelottaa, että jos raskaus jatkuu, mahdollinen kehitysvamma tulee ilmi sitten myöhemmissä ultrissa ja testeissä. No, tämä on tietenkin myöhemmän ajan murhe. :)
Mä oon myös tosi epävarma, että onko koko alkio enää kohdussa, kun KOKO AJAN ei tunnu jotain oireita :D ennen plussaa oireet oli niin voimakkaat koko ajan.

Toimiiko teillä tää kaksplussan keskustelupalsta ihan hyvin puhelimella? Mulla pätkii ihan hirveesti ja viestin kirjottaminen puhelimella lähes mahdotonta... Tosi ärsyttävää!
 
Heippa kaikille!
Täällä yksi toukokuista odottava myös. :) 4.5. sanoi laskuri mutta neuvolaan en ole vielä soittanut. Aiemmilla kerroilla on voinut päivällä heittää nuo laskurit heidän laskuriin. Vauva nro 4 tuloillaan ja joka kerta tuntuu että on vaan enemmän osannut kaikkea pelätä. o_O no nyt koitan ajatella että raskaana kunnes toisin todetaan. Varhaisultraan tekisi mieli mennä mutta katsotaan nyt malttaisiko odottaa kuitenkin. @Melsaelsa laitoinkin viestiä faceryhmästä. :)
 
minttuajabasilikaa, jep, uskon kans, että lähes jokainen raskaana oleva pohtii samanlaisia asioita. Siksi onkin hienoa nykyään, että netistä saa vertaistukea muutamalla klikkauksella :D
Aamuisin herään siihen, että ensimmäinen ajatus on "oon raskaana!" ja sen jälkeen pelkään mennä aamupissalle, jos vuodankin verta.

Pelkään keskenmenon lisäksi sitä, että lapsi olisi vammainen. Yritän kuitenkin luottaa siihen, että luonto hoitaisi asian omalla tavallaan (keskenmenolla). Silti pelottaa, että jos raskaus jatkuu, mahdollinen kehitysvamma tulee ilmi sitten myöhemmissä ultrissa ja testeissä. No, tämä on tietenkin myöhemmän ajan murhe. :)
Mä oon myös tosi epävarma, että onko koko alkio enää kohdussa, kun KOKO AJAN ei tunnu jotain oireita :D ennen plussaa oireet oli niin voimakkaat koko ajan.

Toimiiko teillä tää kaksplussan keskustelupalsta ihan hyvin puhelimella? Mulla pätkii ihan hirveesti ja viestin kirjottaminen puhelimella lähes mahdotonta... Tosi ärsyttävää!
Mä en oo osannut vielä ajatella noin pitkälle, että mitäs jos lapsella ei ole kaikki hyvin sitten jne.. :ROFLMAO: kuhan tämän ekan kolmanneksen selviäisi! Onhan tässä (toivottavasti) 9 kk aikaa kehitellä murheita :D

Mulla toimii ihan ok puhelimella. Välillä vähä rasittavaa käyttää tällä, mutta ei sietämätöntä.
 
  • Tykkää
Reactions: kaktus- ja addison
Mä en oo osannut vielä ajatella noin pitkälle, että mitäs jos lapsella ei ole kaikki hyvin sitten jne.. :ROFLMAO: kuhan tämän ekan kolmanneksen selviäisi! Onhan tässä (toivottavasti) 9 kk aikaa kehitellä murheita :D

Mulla toimii ihan ok puhelimella. Välillä vähä rasittavaa käyttää tällä, mutta ei sietämätöntä.
Mä oon kerenny murehtii jo 1001 asiaa symnytykseen ja imetykseen ym. asti :ROFLMAO:


Tänään iltapäivästä asti nippaillu tosi paljon vatsaa. Toisaalta pelottaa, että kipu yltyy ja toisaalta ihana huomata, että jotain siellä masussa vissiin tapahtuu :love:
 
Mulla on tänään dpo 12, huomenna pitäisi kuukautisten alkaa. Oon vähän peloissani edelleen siitä että onko kemiallinen raskaus vai ei, mutta kyllä pregcheck on kahdessa päivässä vahvistunut ihan hyvin. Sitten kun tuon ekan etapin yli pääsee eli menkat jää pois, niin varmaan uskallan vähän hengähtää. :D Mutta ajattelin varata sitä varhaisultra-aikaa kuun lopulle, että ei tarvi elää nt-ultraan asti epätietoisuudessa, että onko siellä edes vauvaa. Neuvola mulla on vaihtunut viimekertaisesta, enkä yhtään tiedä että onko uudessa neuvolassa millaiset jonot kun on isompi neuvola, niin soittelen sinnekin varmaan jo ensi viikolla.
 
  • Tykkää
Reactions: addison
Kysymys muille raskaana oleville.. Liikunnan harrastaminen. Oletteko pystyneet treenailemaan? Minä oon tänä kesänä innostunu enempi liikkumaan. Nyt ehkä reilun 4 viikon ajan olen tehnyt videon mukana HIIT-treenejä n. 2-3 kertaa viikossa. Plussauksen jälkeen oon huomannu että polviiin kyykätessä sattuu (tämä on kyllä tuttua joka raskaudesta), mutta nyt kun oon treenannu niin alavatsaa on vihlassut aina välillä. Onko tämä merkki että pitää keksiä jotain kevyempää, vai onko vaaratonta vihlontaa? Eli siis voinko aiheuttaa tällä jotain pahaa, esim. keskenmenon jopa? (n):( 4. raskaus ja uusi asia, mutta en aiemmin ole innostunut mistään treenauksista, ja nyt ois ihan mukavaa jos sais piettyä kroppaa kunnossa :) toki pitää etsiä jotain kevyempiä treenimuotoja sitten mutta ajattelin että nyt alussa vois ihan näitä samoja treenejä tehdä. Kyse ei ole mistään tuntien rääkistä vaan n. puolen tunnin jumpasta jossa saa kivasti hien pintaan.
 
Kysymys muille raskaana oleville.. Liikunnan harrastaminen. Oletteko pystyneet treenailemaan? Minä oon tänä kesänä innostunu enempi liikkumaan. Nyt ehkä reilun 4 viikon ajan olen tehnyt videon mukana HIIT-treenejä n. 2-3 kertaa viikossa. Plussauksen jälkeen oon huomannu että polviiin kyykätessä sattuu (tämä on kyllä tuttua joka raskaudesta), mutta nyt kun oon treenannu niin alavatsaa on vihlassut aina välillä. Onko tämä merkki että pitää keksiä jotain kevyempää, vai onko vaaratonta vihlontaa? Eli siis voinko aiheuttaa tällä jotain pahaa, esim. keskenmenon jopa? (n):( 4. raskaus ja uusi asia, mutta en aiemmin ole innostunut mistään treenauksista, ja nyt ois ihan mukavaa jos sais piettyä kroppaa kunnossa :) toki pitää etsiä jotain kevyempiä treenimuotoja sitten mutta ajattelin että nyt alussa vois ihan näitä samoja treenejä tehdä. Kyse ei ole mistään tuntien rääkistä vaan n. puolen tunnin jumpasta jossa saa kivasti hien pintaan.
Mä olen myös nyt kesän ajan treenannut säännöllisesti kerran viikossa sellaisessa aika kovatempoisessa jumpassa. Keskisyke ollut sen tunnin ajan joku 140-150. Ajattelin sitä edelleen jatkaa itseäni kuunnellen. Edellisessä raskaudessa kävin jumpassa reilusti yli puolen välin ja himmailin jos meinasi tuntua pahalta. En jotenkin usko että jumppaamalla saisi keskenmenon aiheutettua jollei se muuten erityisesti uhkaa. Hyväähän se liikunta tekee. (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Elsaalviina
Onnea kaikille plussanneille!

Täällä 5+3. Ensimmäinen raskaus. La olisi 3.5. Vieläkin puulla päähän lyöty, koska olin valmistautunut erittäin pitkään yritykseen ainaisten vuotohäiriöiden sekä jonkunasteisen PCOS:n vuoksi. Toisesta kierrosta pamahti plussa. Epäillyn ovulaation jälkeen oli useampi päivä melko reiluakin verenvuotoa (enemmän kuin tiputtelua). Siitä syystä olen entistäkin skeptisempi.
Rinnat olivat todella arat oviksesta lähtien, mutta nyt tuntuu että sekin on tasaantumaan päin. Tällä hetkellä ei juuri oireita ole.

Odotan, että päivät kuluisivat ja pääsisi varhaisultraan. Kyllä niin suuret pelot on, että en oikein edes halua vielä ajatella että raskaana ollaan.
 
Hei! Täällä myös yksi toukokuinen jonka la näyttäisi laskurin mukaan osuvan 16.5., viiva vaan alkoi olla jo sen verran vahva herkemmässä testissä että uskallan liittyä porukkaan. Viikonloppuna tai huomenna teen vielä digin. Kolmas olisi sekä mulle että miehelleni, mutta ensimmäinen yhteisemme. :giggle::love:

Mä samaistun tuohon pelkokeskusteluun. Edellisestä raskaudesta on pian seitsemän vuotta niin tuntuu siltä kuin olisin ensikertalainen :LOL: Ehkä myös elämänkatsomus on muuttunut siinä mielessä, että osaa olla realistisempi asioiden suhteen mitä nuorena odottajana olin.

Alkuraskauden ultraan ollaan menossa. :)

FB-ryhmäidea on mainio, itse ajattelin liittyä vasta kun ollaan hieman varmemmilla vesillä.
 
Viimeksi muokattu:
Hei! Täältä yks lisää toukokuisia, plussattu yllätyksenä pari päivää sitten, ja siis lopetin pillerit tuossa 4.8 ja näköjää ekasta kierrosta nappas, vaikka aina ollut tosi epäsäännölliset kuukautiset. Laskin että LA ois 13.5 (varmistuu myöhemmin sitten). Tää olisi jo kolmas lapsi, et aika tuttua hommaa vaikka edellisestä kerrasta kolme vuotta. Minkä ikäisiä täällä on? Itse 24
 
Juuri kun sain eilisen viestin kirjoitettua niin alkoikin mahdollisen keskenmenon jännääminen. Eilen illalla siis reilusti paperiin punertavanruskeaa vuotoa, ei holisemalla mutta kuitenkin enemmän kuin tuhrua. Tänään rintojen arkuus täysin poissa ja vuoto jatkunut tuhruiluna. Olen pessimisti (realisti), jotenkin on vain sellainen olo että kesken tämä menee. Kun osuivat samalla kohdalle tuo vuoto ja rintojen muutokset. Jatketaan jännäilyä.

Ikää mulla 30v.:)
 
  • Tykkää
Reactions: 4plus

Yhteistyössä