Toukokuiset 2020

Tulin kurkkaamaan mitä tänne muille kuuluu, ja huomasin että mun tiedot on vielä etusivulla. Ne voisi poistaa etusivulta. Kirjottelin tänne aluksi hetken, mutta kirjottelut jäi lyhyeen kun raskaus meni kesken jo rv 4+6.
 
Viime viikolla mulla tuli joku kummallinen kuplinta mahaan... Olin syönyt ja sitten kohta otin (ehkä liian tujun) vitamiinisatsin. Kävin nukkumaan ja nukuin koko yön koiranunta kun tuntui et yrjö lentää. No lentihän se, ja sitten viimein ripulikin. Aamun jälkeen ei muuta sitten ollutkaan kuin outo olo mahassa. Ja tän päivän jälkeen sitten tää maha ihan kunnolla pullahtikin näkyville. :LOL:

Ei oo ikinä ennen tämmöistäkään ollut mutta pari kertaa on mahaan tullut kovaa semmoinen tunne ikäänkuin tulisi sähköisku. Vauvan liikkeitä en oo nyt muuten tuntenut mut voiko se tosiaan sit jo osua niin kovasti johonkin hermoon..? (n)

Tänään kerroin useammalle sukulaiselle/ystävälle. Kolmas raskaus ja mummoni, joka on aina muuten mulle tosi ihana, taas kerran kysyi että oliko vahinko vai suunniteltu. No, ihan koko totuutta en jaksanut kertoa ja sanoin että suunniteltu on. :love:
 
Hohhoijjaa.. kävin tänään sokerirasitustestissä, ja paastoarvo oli 5,3. 1h glukoosijuoman jälkeen 5,1 ja 2h 5,0, eli nuo arvot aivan mallikkaat mutta nyt tuon paastoarvopirulaisen takia joudun hakemaan kotimittarit ja seuraamaan sokereita. Neuvolan terkkari kuitenkin puhelimessa sanoi että aivan päivittäin ei tarvitsisi sokereita katsoa..?
Mietin vain kuinka yleistä on että vain tuo paastoarvo on koholla(tai juuuuri tuossa rajalla), kun nuo muut kuitenkin niin selkeästi alle viitearvojen? Jospa kotimittauksilla paastoarvot sitten pysyvät nätisti alle rajan eikä sen kummempia seurontoja tarvita.(n)

Muistelisin että täällä oli muutamia muitakin radi-odottajia, positiivisia kokemuksia otetaan vastaan!:ROFLMAO:
 
Olin tänään ultrassa 16+4. Kovasti siellä potkittiin ja huidottiin, mutta toistaiseksi en vielä tiedä tunnenko mitään :whistle:. Otin ultrasta n. 15 minuutin videon, kun muuten olisi mennyt ohi kaikki mitat. Rakenneultra on tammikuun alkupuolella 21+0 eli noin 3,5 viikon päästä. Tänään selvisi, että monikoille maksaa jokaikinen ultra, myös nt- ja rakenneultra. Ihan niinkuin ei olisi muuten jo ylimääräisiä menoja.. Mietin silti, että menisinkö Helsinkiin 4D-ultraan joulun jälkeen. Ei merkitse enää mitään tässä konkurssissa.
 
  • Tykkää
Reactions: VihreeTee
Mulla on paastoarvot ollu hyviä, mutta sokerirasituksessa keskimmäinen arvo oli vähän yli. Muakin ärsytti kun piti sen takia alkaa mittaamaan. Pari ruokailun jälkeistä arvoo on ollu koholla, mut muuten ne korjaantu hyvin ruokavaliolla ja säännöllisellä syömisellä. Ensin piti mitata 2 käyrää viikossa (eli päivässä 10 mittausta) ja sen lisäks satunnaisia aterian jälkeisiä mittauksia ja nyt vielkin 1 käyrä viikossa ja sen lisäks satunnaisia mittauksia.
 
Mulla on nyt kolmas kerta kun narahdan paastoista. Mulla kyllä on ihan oikeita ongelmia näiden sokereiden kanssa, alkuun sit oli vaikea uskoa ja kakkosen kanssa sokerit pysyikin hyvinä sinne jonnekkin 25 viikolle. Sit alko heittelemään. Näissä kahessa viimisimmässä on enemmän sekasin ja tää nyt oli jo ihan alusta asti menetetty keissi. Mua stressaa nää tosi paljon ja teen kaikenmaailman kommervenkkeja et saisin paastot alas. Nytkin mittasin kolme kertaa tänä aamuna, eka oli 5,8, toinen 6 ja kolmas 5,3 (tää oli puristelematta niin toisaalta uskon et voiskin olla tää) - ja tälläsillä sitten pitäis arvioida mikäköhän se oikee taso sitten on. Eilen söin illalla kolme karkkia, kun meillä oli vieraita niin syytän nyt siitä et ne on oletettavasti korkeet. Oon tehny myös koko yön kattavia mittauksia kun on stressannu että nouseeko mulla todella koko yöksi sokerit taivaisiin ja vauva lilluu vaan sokerivedessä, mut ei, mulla nousee viideltä sokerit itsestään. Hiilareita kun välttelen niin etten stö kun vihreitä kasviksia ja jotain rahkaa mistä tulee hiilareita, niin saan sen pysymään rajoissa. Lisäks käytän nyt kanelia, juon vihreetä teetä, ostin eilen guaremia ja kromia et saisin nää matalimmiksi. Joo, pää sauhuu vaan kun en tiiä miten nää saisin rajoihin. os nää on tämmöset perkeleet viel vähän aikaa ja rakenneultrassa näkyy et kannan elefanttia, niin sit meen kädet pystyssä äippäpolille antautumaan. Kikkaillaan nyt siihen asti.

Onks sulla Eloveera sulla tulossa sektio ? Mun miehen siskolla oli radi kun sillä oli kaksoset eikä siitä välitetty mittään, vauvat synty tosi pieninä en kyllä muista kuinka aikasin. Mut oisko koska ne muutenkin joutuu tehotarkkailuun ja syntyvät pienempinä niin se on sitten se ja se sama onko sokereita mittailtu tahi nou.

Jes ja mä saan poksua 16+0
 
Mulla on nyt kolmas kerta kun narahdan paastoista. Mulla kyllä on ihan oikeita ongelmia näiden sokereiden kanssa, alkuun sit oli vaikea uskoa ja kakkosen kanssa sokerit pysyikin hyvinä sinne jonnekkin 25 viikolle. Sit alko heittelemään. Näissä kahessa viimisimmässä on enemmän sekasin ja tää nyt oli jo ihan alusta asti menetetty keissi. Mua stressaa nää tosi paljon ja teen kaikenmaailman kommervenkkeja et saisin paastot alas. Nytkin mittasin kolme kertaa tänä aamuna, eka oli 5,8, toinen 6 ja kolmas 5,3 (tää oli puristelematta niin toisaalta uskon et voiskin olla tää) - ja tälläsillä sitten pitäis arvioida mikäköhän se oikee taso sitten on. Eilen söin illalla kolme karkkia, kun meillä oli vieraita niin syytän nyt siitä et ne on oletettavasti korkeet. Oon tehny myös koko yön kattavia mittauksia kun on stressannu että nouseeko mulla todella koko yöksi sokerit taivaisiin ja vauva lilluu vaan sokerivedessä, mut ei, mulla nousee viideltä sokerit itsestään. Hiilareita kun välttelen niin etten stö kun vihreitä kasviksia ja jotain rahkaa mistä tulee hiilareita, niin saan sen pysymään rajoissa. Lisäks käytän nyt kanelia, juon vihreetä teetä, ostin eilen guaremia ja kromia et saisin nää matalimmiksi. Joo, pää sauhuu vaan kun en tiiä miten nää saisin rajoihin. os nää on tämmöset perkeleet viel vähän aikaa ja rakenneultrassa näkyy et kannan elefanttia, niin sit meen kädet pystyssä äippäpolille antautumaan. Kikkaillaan nyt siihen asti.

Onks sulla Eloveera sulla tulossa sektio ? Mun miehen siskolla oli radi kun sillä oli kaksoset eikä siitä välitetty mittään, vauvat synty tosi pieninä en kyllä muista kuinka aikasin. Mut oisko koska ne muutenkin joutuu tehotarkkailuun ja syntyvät pienempinä niin se on sitten se ja se sama onko sokereita mittailtu tahi nou.

Jes ja mä saan poksua 16+0
Oi hyvä ihme nauroin tuolle vauvan sokerivedessä lillumiselle, hauskasti kirjoitat näinkin tympeestä ja stressiä aiheuttavasta asiasta!:LOL:

Mä nyt odotan että saan ens ma vasta haettua ne mittausvermeet ja katottua paastoja kotonakin, toivon sormet ja varpaat ristissä että ne paastot pysyisi matalana kotona eikä tarviis stressata niistä. Näen nimittäin jo myös itseni testaamassa kaikki googlesta löytyvät keinot paastoarvojen laskemiseksi ja stressaavani hiukset päästä noiden takia(n).
 
Oi hyvä ihme nauroin tuolle vauvan sokerivedessä lillumiselle, hauskasti kirjoitat näinkin tympeestä ja stressiä aiheuttavasta asiasta!:LOL:

Mä nyt odotan että saan ens ma vasta haettua ne mittausvermeet ja katottua paastoja kotonakin, toivon sormet ja varpaat ristissä että ne paastot pysyisi matalana kotona eikä tarviis stressata niistä. Näen nimittäin jo myös itseni testaamassa kaikki googlesta löytyvät keinot paastoarvojen laskemiseksi ja stressaavani hiukset päästä noiden takia(n).
Tosi todennäköistä et ne on ihan ok. Ja vaikka tulis muutama ylitys, niin kokeilemalla se yleensä selviää mikä arvoja nostaa, jolloin ihan ruokavalion fiksaaminen riittää. Ja jos vaikka tarttis lääkkeetkin, niin oikeesti on tosi harvinaista et vauvalla tulis radin takia yhtään mitään. Sit kun tietää syödä oikeen, vauvat ei kasva jötkäleiksi ja sokeritasapaino kun on ollu kunnossa, ei tuu hapenpuutteita tai sokerit ei vauvalla heilu eikä jouduta sokeritippoihin.

Mä oon ylitarkka tän homman kanssa. Mullehan sanottiin viimeks et kun ei oo ylityksiä, niin ei tarvii niin paljoa mittailla, mut pyysin ite lisää liuskoja, koska tiiän et jos höllennän niin se liukuu helposti siihen et niitä ylityksiä tulee koko ajan enkä ees tiiä. En tiiä onko tää stressi hyväksi, mut ainakin on ollu sopusuhtaset vauvat aiemmin ja ei oo ollu sokruongelmia, et ehkä se stressaus on kannattanu. Vaikka, oi vitsi, oishan se ihanaa vaan nauttia raskaudesta ilman et kellosta kattoo koska syö ja mitä syö ja koska mittaa ja pööh.
 
  • Tykkää
Reactions: Unskinen ja addison
@Mimmistina Joo sektio on tulossa 32-34 viikoilla eli suhteellisen aikaisin. Voihan se olla, että ne myöhemmin mittaa, mutta nyt kysyivät vaan, olenko voinut hyvin. Lasken viikkoja, että pääsen lomalle :whistle:.

Esimies patistaa kertomaan kaikille, mutta en aio vielä kertoa. Kerroin esimiehille, vaikka olisin voinut pantata tietoa helmikuun puolen välin yli. Ennen rakenneultraa en hiisku mitään :ROFLMAO:.
 
  • Tykkää
Reactions: addison
Fam
Täällä päin tarvii mitata verensokeria joka toinen viikko kahtena päivänä, mielestäni ei paha. Itselläni oli 1h arvo 10,5 rasituksessa mut nyt kotona kaikki arvot olleet ihan loistavia vaikka oon syöny mitä mieli tekee. Voihan se olla et myöhemmin pitää alkaa vähän tarkemmin kattomaan jos meinaa arvot alkaa nousemaan mut nyt on pärjätty näin (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Unskinen ja addison
Kuis kuhisee?!?!
Ihan kuin olis pikkasen hiljasta nain viikonloppua kohden! Ehkapa kaikilla alkaa jo joulu painaa paalle.

Mulla oli aika :poop: viikko- migreeni alkoi taas, kesti 4pv putkeen, oli ihan kokkoa. Nyt tuntuu silta etta on taas voiton puolella. Vahan nurkan takaa tulee naa kohtaukset, kun en ole raskaana tiedan etta ne seuraa menkkoja. Nyt kun olen, en oikein tajua. Voisko tassa vaiheessa olla menkat? Kun on migreeni niin kaikki liikunta ja ruoka, perusjutut mitka pitais olla nyt hyvin kontrollissa, menee ihan penkin alle ja mietinkin etta pitaako nyt sitten olla erityisen tarkka tan tulevan viikon. En kylla mitaan ranskiksia ja kolaa ole taalla kauhonut lapiolla suuhun, mutta leipaa olen syonyt enemman kuin yleensa.

Ompas taalla naita mittailijoita! Ma en ostanut itselleni viela mittaa. Ehkapa saan aikaseksi ennen vuodenvaihdetta... Tasan viikon paasta on rakenneultra, ja se vahan janskattaa. Sen tekee sairaalan kokenein laakari, joka on sellanen hirvean epamukavan oloinen mies, joten JEE, eipa hermostutakkaan yhtaan enempaa. Siella varmaan ainakin kuulen onko vauva esim nyt ns liian iso. Toivottavasti ei olisi mitaan katastrofi uutisia... :confused:

@Mimmistina sullahan on tuollanen reippaan parjaava suominais-asenne :D Mulla alkaa olla taas sellanen fiilis etta jos voisin jarkata itselleni vaikka palkallista apua, jarkkaan ihmeessa. Miehen tyotilanne kun tuskin muuttuu ikuisuuksiin, ja muistan esim kun esikoinen oli koliikki vauva, miten hulluuden aarirajoilla oli oma olotilani kun ei ollut oikein koskaan toista kasiparia kanniskelemaan ikuisesti itkevaa vauvaa. Siihen paalle kummankin lapsen jalkeen oli se synnytyksen jalkeinen masennus... jos se on taas tulossa, niinkuin ehka historia voi hiukan vinkata, niin AH vaan jos jotensakin saisin apua. Katotaan. Viela ei ole kiire :ninja:

@Eloveera-79 ompas jotenkin kohtuutonta etta pitaa maksaa ultrista jos odottaa monikkoja!?!!! Todella outoa. Aika kauas on tultu siita systeemista minka muistan kun oma pikkusisarukseni syntyi. Meilla kavi kodinhoitaja kotona koska perheeseen tuli kolmas lapsi! Ei taida Suomessa sellasiakaan olla enaa? Voiko monikkojen kanssa saada apua kotiin? Kuulostaa hiukan rangaistukselta tuo etta pitaa maksaa. Missa on nyt naa kuuluisat vauvatalkoon kannattajat? Kun lapsia tulee niin sitten vaan taputellaan selkaan vai. Etta hyva kun teitte. Mahtista.

Talla viikolla kavi toissa olo tukalaksi, kipeita suppareita!Auts. Ne kun on yleensa kivuttomia. Ehka puolisen tuntia kesti niita kivuliaita aaltoja, paatin siina sitten etta meen sohvalle tauolle, kuten meninkin. Hiukan pelotti! Mutta sen jalkeen ei kai mitaan erikoista. Siella joku tyyppi myllaa, joka paiva jo tuntuu ihan selkeesti meiningit.

@Marsikka mites sun olotila, onko tasoittunut tai kohentunut? Ma olen vahan herkkahipiainen muuten tuollasten uteluiden kanssa. Toista odottaessa sain niin tuhannen monet kyselyt (lahisukulaiselta) etta mahtaako olla vahinko (tata kysymysta siis han jankkas raskauden alusta loppuun asti joka kerta kun nahtiin), etta en kertakaikkiaan kesta sita kysymysta itseltani kysyttavan, enka muilta. Ehka mummolta menisi, joka on rakas. Mun mummot on jo tanpuoleisen jattaneet kuitenkin. Vaikka vahan huolimattomuutta oliskin pariskunnalla ollut ilmassa ja siitta alkanut raskaus, niin ei se tee mun mielestani raskaudesta sinansa vahinkoa. Olen tosiaan allerginen sanalle... :censored:
Enka siis ole mikaan aborttien vastainenkaan, taa nyt ei ole sita. Mutta mummollesi terkkuja, kysymyshan on voinut tulla sydamesta, tai jopa vahan tietylla huumorillakin.

Nyt alkaa olla maha sen nakonen etta sita ei ole kovin helppoa peittaa. Naapurikin totesi etta taisitte sitten koittaa jos teille kuitenkin tytto tulisi (hah! No ei taidettu eika tule...) vaikka paksussa talvitakissa ohi kavelin.

Auts, vasy.

19+0
 
Kiitos kysymästä @VihreeTee! Mulla on ollut olo ihan hyvä, tai siis ei millään lailla normaalista poikkeava. (y) Tänään oli taas lääkäri, ultrattiin ja kaikki hyvin! :love: Istukkakin oli liikahtanut kohdunsuulta vähän jo enemmän poispäin joten toivoa todellakin on että se siirtyy siitä kokonaan. Sen vuodon takia lääkäri kuitenkin suositteli varmuuden vuoksi jatkamaan rauhallista elämää, eli ei urheilua, seksiä jne. Edes äitiysjoogaa ei suositellut! :(

Joo mäkin oon vähän allerginen tolle että "oliko vahinko?", varsinkin kun asiasta voisi keskustella paljon kauniimminkin ja saada kuitenkin tietoonsa saman asian, jos nyt lapsia vahinkoina ylipäänsä edes voi ajatella. Mummo on huolehtinut musta lapsena paljon ja miettii kovasti että oonko täällä ulkomailla ja mieheni kanssa onnellinen (yhteisiä vuosia 15 takana :whistle:), ja että miten pärjään vaikka taloudellisesti, niin uskoisin että asia liittyy aika vahvasti noihin.

Mä en oo tosiaan liikkeitä kovin paljoa vielä tuntenut, mutta tänään on ollut epäilyksiä niistä kyllä... Uskon että "kaikki hyvin" lääkärin suusta vaikutti nyt et "uskallan" taas ajatella että siellä se elinvoimainen vauva on ja tunnen liikkeet paremmin. Mutta nyt kun lapset oli menossa nukkumaan, niin halusivat sanoa vauvalle jotain. Isompi meni puhumaan mahan lähelle ja samassa tuntui muksaisu! En kestä miten söpöä. :love:

16+1
 
  • Tykkää
Reactions: Eloveera-79
Multa kans miehen sisko kysy et oliko vahinko, kun sanoin et ei oo mitään vauvajuttuja säästössä. Sanoin kyllä suoraan, et oli saatana. Meni hiljaseks :LOL:

VihreeTee, mut sehän on vaan hyvä et hankkii apua jos kokee tarvitsevansa eikä oo tällänen ihan pimee jäärä, mikä vannoo lepäävänsä sit haudassa ja vetää itteään äärirajoille. Meillä tosin on mummit ja kummit yms. ihan lähiseuduilla et sinänsäkin eri tilanne. En tosin heiltäkään apua pyydä kun pakon edessä. Mihinkään palkattuun apuun ei yksinkertasesti olis edes varaa :)

Mä alan vähän epäilemään et mulla on ferritiinit maissa. Kun tää mieliala on niin huono koko ajan, tukka lähtee, ei muista mitään, iho hilseilee, eilen alko tulla verta nenästä (viimeks kun hemppa laski kävi samalla tavalla, tää on toinen kerta kun mulla tulee elämäni aikana verta nenästä). Tai sit joku muu vika. Mulla on torstaina neuvolalääkäri niin meinaan sille valittaa et kuule kaikki on ihan huonosti, nyt niitä verikokeita tai mie romahan (mikäs sketsihahmo se oli ?)...

Tänään on pakko tehdä joulun to-do-lista, alkaa loppuu aika kesken :eek: Tilasin eilen vielä lapsille lisää joululahjoja vaikka oon vannonu, et tänä vuonna kyllä riittää vähempikin. No mutta oli he kyllä sukujuhlissa eilen niin nätisti et ansaitsevatkin :D Mun maha oli oikeen ihmetyksen aihe kans, vaikka mukamas puin niin, ettei tätä jättipalloa ketään huomaa. Ei ihan onnistunu. "Siis miten voi olla jo noin iso maha, vasta toukokuussa laskettu". Nii. Synnytäppä ite kolme melki nelikilosta ja vietä väliajat pullaa nakertaen eläkä vaan urheile, siinäpä sulle hyvä resepti isolle nelosmahalle...
 
@Mimmistina Nauroin tota sun kirjoitusta. Veikkaan, että mun vatsan suuruus vetää kanssa vertoja aika monelle. Se alkaa kohoamaan jo rintojen alta, joten en tiedä onko kohtu siirtänyt muita elimiä. Entinen A75 alkaa myös lähestyä C:tä. Kokeilin eilen yksiä liivejä, ja hyvä, kun nännit peittyi :LOL:. Naurattaa itseäkin tämä vatsa ja rintojen kasvu. Näyttää kuin olisi silikonit, sillä ovat koholla ylöspäin.

Pientä pistelyä on ollut kohdussa, mutta muuten ei juuri mitään. Olen jo päättänyt jäädä saikulle tammikuussa, koska esimiehen töykeä käytös alkaa riittämään. Painostaa tätä nykyä joka päivä, koska kerron kaikille, että hän voi alkaa hakemaan sijaista. Kun kysyin, että mihin palaan 1v 6kk päästä, niin kuulemma vakituinen virkani ei säily ko. toimistossa, vaan se siirretään jonnekin ja että voin itse miettiä mitä haluan tehdä ja että tulenko edes takaisin. Ilmeisesti eivät halua kolmoisäitiä enää töihin, vaikka nyt näyttää siltä, että kiukuttelusta päätellen olen korvaamaton. Tokaisi jopa, että kuka sutkin sitten korvaa, kun työn oppiminen vie vuosia. Mun mielestä äitiyslomani on yksityisasia ja pidän kiinni 2kk säännöstä. Se, että huutaa, tiuskii ja painostaa raskaana olevaa ei saa aikaan kuin sen, että en jousta enää milliäkään. Ei olisi pitänyt kertoa kuin vasta, kun jään saikulle, koska etukäteen kertomisesta oli vain haittaa.. No koitan olla murehtimatta asiaa, mutta fakta on se, että ennen oli kiva mennä töihin, enää ei ole. En halua, että se vaikuttaa vauvoihin negatiivisesti ja aion tyhjentää siksi kaappini pikkuhiljaa. Alunperin olin ajatellut olla mahdollisimman pitkään töissä juuri työtilanteen takia, mutta nyt lähden heti, kun se on äitiysrahallisesti mahdollista. Huutakoon jollekulle muulle :mad:.

Onneksi ultrassa kaikki oli hyvin (y). Joka viikko se oma askel ja tahti kuitenkin hidastuu.
 
Mulla kasvaa masu kans suoraan rintojen alta, siitä on suorastaan pinkeä :D

Jää vaan ehdottomasti pois jo töistä heti ku voit! Stressaahan tuommonen tilanne töissä kamalasti. En usko et minäkään sinne huhtikuulle asti voin olla töissä, kun sen verran fyysinen työ, ja nyt jo iskias vaivaa ja liitoskivut iskee rasituksessa. Työyhteisö täälläki niin läpimätä että en varmaan kerro niille ennen kun näkyy, enkä koe morkkista siitä et jään aiemmin pois :D

Kävin tänään lenkillä miehen kans, ei kyllä perässä enää pysy. Taaperran rauhalliseen omaan tahtiin :D
 
  • Tykkää
Reactions: Eloveera-79
Sama mahamalli täällä, suoraan tissien alta alkaa. Ootan vaan sitä aikaa kun tuo pussi, jonka veljet on jo aiemmin raskausarvilla venyttäneet täyttyy myös kokonaan, nyt maha on ilman vaatteita sen näkönen et koripallolla on kaksoisleuka :rolleyes::LOL:

Meillä oli piparitalkoot ja läksin siitä suoriltaan muksujen kans kauppaan. Meni muuten taas tosi hyvin, tulin kotiin niin huomasin et unohdin ostaa noin puolet tavaroista. Jos uus yritys sit vaikka huomenna. Miten tää pää voi olla niin täynnä reikiä, MITÄÄN ei muista...

Ikäviä työpaikkoja teillä :( Omastani en ees tiiä. Vähän jänskättää ens kuussa sinne ilmottaa et muistatteko mua, en tuu vieläkään, kattellaan taas uusiks 2023 (kauheeta -kuulostaa ihan joltain jetsoneitten ajalta :ROFLMAO:). Paitsi hei, jos mä alotankin äippäloman varhennettuna, niin pitääks mun se sit jo tässä kuussa ilmottaa - ei kai, eiks se varhennettu ois maaliskuussa, niin tammikuu riittää ?
 
Hei ootteko te jo miettinyt noita vakuutusjuttuja? Meillä on rakennenultra tiistaina ja keskiviikkona vakuutusneuvottelu.. mä olen tosi huono kilpailuttamaan omia vakuutuksia tai hankkimaan sellaisia.. mitä te pidätte tärkeinä juttuina vakuutuksessa? laitatteko sinne esim hammashuolto hommat tai esimerkiksi työkykyyn liittyvät jutut? (n)
 
  • Tykkää
Reactions: Mimmistina
Mun mielestä varhennetun äippäloman voi aloittaa maaliskuussa 50 päivää ennen (ma-la - arkipyhät. Sairasloman voi aloittaa 2kk sitä ennen, jotta äitiysraha ei pienene. :barefoot: Aion ottaa sen 50 pv mukaan ja tuon 2kk säännön mukaan, koska 1.1.2020 alkaen äitiysraha lasketaan esikkoraskauksissa 12kk tulojen mukaan. Jos aloitan maaliskuun puolessa välissä, niin kelan mukaan 12kk siten että päättyy tammikuun loppuun.. Kysyin tätä jo kelasta :).

Olen miettinyt vakuutusta rakenneulyran jälkeen tammikuussa. If on yksi ehdokas, koska kattaa äidinkin. Yhden lapsen maksaa jo yli 600e, joten voi jo kuvitella, mitä kolme maksaa :censored:..
 
  • Tykkää
Reactions: Mimmistina
Meil on kaikille lapsille Op:lta vakuutus ja kaikilla herkuilla. Niitä voi sitte vähennellä myöhemmin jos siltä tuntuu, onneks se myös halpenee mitä vanhemmaks muksut tulee. Mut joo, sieltä nyt sitten otetaan uudellekkin tulokkaalle. Meil on tosin lainat ja muutkin vakuutukset sieltä. Omaa vakuutusta mulla ei ees oo, mut sairaskassa on työpaikan kautta.

Mulle on tulossa aivan pska äippäraha, kun kuopus täyttää kuukautta ennen laskettua 3 vuotta. Ois mulla mahis mennä töihin ens kuun alusta (ja saada sillä poikkeussysteemillä niiden kuukausien mukaan laskettua äitiysraha) , mut tällä stressikäyrällä oon vaikka kokonaan ilman rahaa, ku et otan tähän vikoiks kuukausiks lisää hommaa. Toisaalta, paska tai ei, on se enemmän kun nyt et samapa tuo sitten. Kituuttamiseen jo niin tottunu et vanhalla kaavalla jatketaan.

Jahas, joku alotti mahassa iltavillit. Tääl on kova meno, kun kissanpentu on ihan pönttö ja hyppii kinttuihin villeissään, mahassa on kauheet jytinät ja eipä nuo mukulatkaan kovin rauhallisia oo. Meen nyt kyllä tainnuttaa ne :p
 
  • Tykkää
Reactions: Eloveera-79
Tässä kolmen konkurssissa on pakko laskee miten saa maksimit ja silti säästää itseään tulevas varten. Kauhistelin jo vaippahintoja päivässä.. Kuinkahan monta pakettia menee per päivä kolmella :p.

Aion rakenneultran jälkeen kysyy eri yhtiöistä, että mitä kolmikolle maksaa, mutta koska ehkä joudun etukäteen sairaalaan ja tulee kuluja niin olisi hyvä, jos kattaisi äidinkin.
 
  • Tykkää
Reactions: Mimmistina
No juu, on se aika mälli kun kaikki maksut tulee sassista kertaa kolme. Ei tunnu yhtään niin isolta maksaa neljää vakuutusta tai maksaa noitten ipanoitten ruokia, kun ne on vaivihkaa kasvaneet niin et syövät kahessa päivässä jääkaapin tyhjäks.

Vaiposta tuli mieleen et tarttis oikeesti saada tuo kuopus eroon vaipoista ennen kun vauva syntyy. Nyt on onneksi yökuiva ja päivisinkin on mielellään nakuna ja kovin itse harjottelee sinne sun tänne pissailua (joskus jopa oikeisiin paikkoihin), jospas se ens keväällä sit ois jo itseoppinut :D
 
  • Tykkää
Reactions: Eloveera-79
Täällä on käyty rakenneultrassa, kaikki oli hyvin ja poikalupaus saatiin:love: nyt on sellaista tasaista vaihetta, vielä ei oo tehty hankintoja mutta jonkun verran oon katellu vaihtoehtoja. Vointi ollut ihan ok, rasituksessa alavatsa kipeytyy ja tulee paineen tunnetta, sillon täytyy levähtää. Kävelyllä pystyy kuitenkin käymään ja vs arvot olleet ihan hyviä. :)
Onko muita rakenneultrassa käyneitä?
 
Täällä on käyty rakenneultrassa, kaikki oli hyvin ja poikalupaus saatiin:love: nyt on sellaista tasaista vaihetta, vielä ei oo tehty hankintoja mutta jonkun verran oon katellu vaihtoehtoja. Vointi ollut ihan ok, rasituksessa alavatsa kipeytyy ja tulee paineen tunnetta, sillon täytyy levähtää. Kävelyllä pystyy kuitenkin käymään ja vs arvot olleet ihan hyviä. :)
Onko muita rakenneultrassa käyneitä?
Mulla on rakennenultra huomenna.. vähän jännittää vaikka just viime viikolla neuvolalääkärissä katseltiin kaveria :barefoot:

Mä joudun keskiviikkona ehkä juurihoitoon ja se jos jokin on pelottavaa.. :(
 

Yhteistyössä