Toukokuiset 2020

Vetäydyn hiljaisuudessa taka-alalle ja toivon kaikille hyvää ja onnistunutta raskausaikaa. Kiitos kaikille tsempeistä ja myötäelämisestä.
Täällä vuodot lisääntyneet ja nyt kipujen kera. Ultrassa liian pieni sikiöpussi eikä muuta näkyvillä.
Toivotaan että luonto hoitaa homman loppuun itsekseen ja päästään sitten taas yrittämään uudelleen.
❤
Voi ei, pahoittelut :cry::cry: Voimia! ❤
 
Minäkin ilmoittaudun mukaan jännittämään. Tänään rv5+0, luomuplussa. Ollaan saatu esikoinen 1v 3kk IVF-hoidolla, nyt oli tarkoitus mennä syksyllä hoitoihin kun sain koulun pakettiin, mutta tulikin iloinen luomuplussaylläri. Takana 3 keskenmenoa, joten aika pelonsekaisin tuntein mennään, mutta katsotaan josko tässä onnistuisi pitämään pieni matkassa. LA 11.5 laskureiden mukaan. Tänään on esikoisen neuvolapäivä, joten aattelin samalla sanoa tästä uudesta tulokkaasta, jännittää jotenkin ihan tajuna.
 
  • Tykkää
Reactions: Apustaja
Moi tuun kanssa tänne, mulle jo neljäs ja LA olisi laskelmien mukaan 13.5.2020 haastetta tuo vain se että on epäsäännöllinen kierto, oon laskenu 3kiertoa yhteen ja saanu niistä keskiarvon.
Ja lauantaina plussasin erittäin selkeän plussan.

Eka neuvola olisi 11.10 eli 8-9rv
 
  • Tykkää
Reactions: Illacrimo
Tämän päivää ollut ihan veristä vuotoa. Ei nyt määrältään suuresti, mutta siteeseen asti kuitenkin. Ja alavatsaa juilii, polttelee. Eilen oli kyllä seksiä, ja sen jälkeen yleensä on hetkellisesti vuotanutkin kirkasta verta, mutta nyt tämä on jatkunut jo koko päivän, ja poltteluiden kera, niin oon jo huolissani. Ei oo kovia kipuja, semmosta menkkamaista juilintaa. Huoh. Huomenna neuvolassa ottaavat emättimestä näytteen että onko tulehdusta. Sitten ei auta kun odotella ultraa joka on tasan kahden viikon päästä. :unsure:
 
@maatahorisontissa voih, oon pahoillani :( sen lapsen ei vaan ollut tarkoitus syntyä... Toivottavasti tärppää pian uusiksi ja raskaus menisi loppuun asti. Onnea yritykseen, kun päätätte siihen taas ryhtyä <3

@Elsaalviina toivottavasti ei oo mitään vakavampaa, vaan vuoto liittyisi vain yhdyntään ja raskauteen. Oon ymmärtänyt, että monella saattaa tulla vuotoa, kun kuukautisten pitäisi alkaa? Ja muutenkin tietenkin olla vuotoa raskauden aikana. Kaks viikkoa menee onneksi nopeasti :love:
 
Me miehen kanssa tänään puhuttiin, jos kuitenkin mentäisiin varhaisultraan, vaikka ensin ajattelin, että ei. Mutta malttamaton ja utelias kun oon, niin mitähän oikein kuvittelin, että odottaisin ensimmäiseen varsinaiseen ultraan... :ROFLMAO:
Tänään oli ensimmäinen työpäivä loman ja sairasloman jälkeen, vatsassa oikealla puolella tuntunut hiukan kiristystä aamupäivästä asti, pitkäkestoisemmin kuin aiempina päivinä. Muutamalle työkaverille kerroin, jotta osaavat ottaa huomioon raskauden työnkuvassa, kun teen raskasta työtä kuitenkin. Onneksi naisvaltainen ala ja äitejä itsekin, niin ymmärsivät :love: Ruvettiin työkaverin kanssa pohtimaan, mitä jos raskaus onkin pidemmällä mitä ajattelin, kun testiin ilmestyi niin vahva plussa jo monta päivää ennen kuukautisten oletettua alkamista. Tai sitten sieltä on tulossa kaksoset :LOL: nojoo, ehkä kroppa vaan erittää raskaushormonia vahvasti, en tiedä. Myös sen takia olisi kiva käydä varhaisultrassa, jotta tietäisi, miten pitkällä mennään :)
 
  • Tykkää
Reactions: jemppero
Fam
@kaktus-, en tiedä miten tästä koko raskaudesta selviää kun olen niin malttamaton o_O mut kyllähän tuo varhaisultra toisi vähän varmuutta siihen että kaikki on ihan ok ja miten pitkällä on. Ja just ettei oo useampaa :D

Me ei vielä olla kerrottu kenellekään. Toisaalta tekis mieli kaverille kertoa mut pitää nyt katsoa miltä tuntuu kun nähdään. Mut ehkä vanhemmille sit varhaisultran jälkeen. Oon kyllä todella huono pitämään mitään asioita itselläni jos oon jostain innoissani :whistle:
 
@Fam totta, harmi kun raskautta ei voi nopeuttaa :giggle: vaikka toisaalta onneksi ei voi, on aikaa valmistautua tulevaan.

Sama juttu, tekisi mieli kertoa kaupan kassallekin uutta raskaustestiä ostaessa, että "oon mä raskaana, varmistan vaan!" :ROFLMAO: mä kerroin ensimmäisenä kaverilleni positiivisesta testistä, kun mies oli töissä silloin ja halusin kertoa sille kasvotusten. Viikonloppuna kerrottiin miehen siskolle ja sen miehelle, kun oltiin juhlissa ja halusin raskausuteluiden sijaan tukea asialle.
Mä oon vähän sellanen, että jaan niin iloiset kuin surullisetkin uutiset avoimesti, molemmat kuuluu elämään.

Yksi asia, mistä oon tosi iloinen kävi raskauden suhteen miten hyvänsä, niin tupakoinnin lopetus :) lopetin viisi päivää ennen plussausta, kun olin niin järkyttävässä flunssassa, ettei vaan pystynyt polttamaan.
 
@kaktus- samaa olen lukenut ja kuullut monelta että vuotoa olisi silloin kun oletetut menkat olis. Tämä vuoto ei osu semmoseen ajankohtaan. Ja vuoto on jatkunut semmosten aaltoilevien polttojen kanssa että en pysty enkä uskalla uskotella itelleni että tämä päätyisi vielä hyvin. :( :cry:se hyvä puoli nyt sitten siinä 2 viikon päästä olevassa ultrassa että siellä sitten voi varmistua että kohtu on tyhjä.
Mutta hyvää jatkoa ja onnellista odotusta teille muille! :love:
 
Mä oon läheisimmille ystävilleni kertonut, ihan siksi että nää lapselliset naiset osaavat olla tietyissä asioissa paremmin tukena ja kuuntelevana korvana kuin mies ( :D ), mutta myös siitäkin syystä että heistä on sitten tueksi ja turvaksi jos jotain ikävää käykin. Mulla on siis tapana purkaa mieltä painavat asiat (hyvät sekä ikävät ja kaikki niiden väliltä) puhumalla.
Perheelle, muille ja lapsille kerrotaan näillä näkymin nt-ultran jälkeen. :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: kaktus-
Tämän päivää ollut ihan veristä vuotoa. Ei nyt määrältään suuresti, mutta siteeseen asti kuitenkin. Ja alavatsaa juilii, polttelee. Eilen oli kyllä seksiä, ja sen jälkeen yleensä on hetkellisesti vuotanutkin kirkasta verta, mutta nyt tämä on jatkunut jo koko päivän, ja poltteluiden kera, niin oon jo huolissani. Ei oo kovia kipuja, semmosta menkkamaista juilintaa. Huoh. Huomenna neuvolassa ottaavat emättimestä näytteen että onko tulehdusta. Sitten ei auta kun odotella ultraa joka on tasan kahden viikon päästä. :unsure:
Voi miten kurjaa :( Toivottavasti olisi kuitenkin vaaratonta. Tuo kipujen kuvauksesi kyllä kuulostaa ikävältä. Voimia sinulle! ❤
 
Mä varasin neuvolaan ajan 3.10. :love: Kysyin siitä varhaisultrasta myös mutta nyt on säädökset muuttunut eivätkä saa enää ultrata jos on säännölliset kuukautiset ollut. Soitin sitten yksityiselle niin gynekologin tekemä ultra maksaa 160 euroa kela korvauksen jälkeen o_O Meinasin tippua tuolilta kun hinnan kuulin summan :LOL: Täytyy soitella viereiseen kaupunkiin, mitä googletin niin siellä hinnat 80-100€. Vaikkakin matkaa on 80km/suunta niin tulee se silti paljon halvemmaksi käydä siellä ja jotenkin särähti korvaan se että "juu kyllä meillä joku gynekologi voi ultrata", tuli semmonen olo ettei siellä välttämättä ole ketään täysin pätevää tähän hommaan :unsure:

Edit// Varasin varhaisultran viereiseen kaupunkiin yksityiselle ja se on 4.10. eli neuvolaa seuraavana päivänä ja sillon on rv 7+6 :) Voi että mitenhän sitä malttaa odottaa sinne asti että näkee pikku nykerön :rolleyes:
 
Viimeksi muokattu:
Mä soittelin myös neuvolaan ja sain aikaistetun ajan jo ensi viikon tiistaille, että saadaan ar-ultraan lähete tehtyä. Mulla on siis ollut aivovammasta peräisin oleviin neuropaattisiin särkyihin käytössä kaksi lääkettä joista toisen sain lopetettua ja toista alennettua. Onneksi niissä ei ole haittavaikutuksia havaittu, paitsi käytössä olevassa on havaittu vasta loppuraskaudessa. Neurologin kanssa selvittelen vaihtoehtoista lääkettä, mutta tämän takia tulee ylimääräinen ultra näin aluksi, ihan varmuuden vuoksi. :)
 
Varmaa pitäis itekki varailla jossain vaiheessa neuvoloita. Mullakin oli yks lääke millä on raskauden aikana todettu jonkinnäköisiä mahdollisuuksia vaikuttaa sydämeen. Nyt pitäis olla 4+6. Joten sillee en oo ajatellut pitää kiirettä, mut jos jotain ylimääräisiä ultrakäyntejä sit pitäiskin käydä, niin ehkä pitäis jossain vaiheessa soitella.

Aikasemmissa raskauksissa oon ollut niin hätäinen et aikasessa vaiheessa soitellut ja sit vaa odotellut niitä aikoja. Nyt vaa ajattelin et lähempänä sit kun pitäis ees käydä missää käynneillä.
 
  • Tykkää
Reactions: jemppero
Tänne on väsymys ja pahoinvointi iskenyt ihan todenteolla. Eilen menin nukkumaan kymmeneltä ja muutamalla herätyksellä selvittiin esikoisen kanssa. Aamulla mies nousi tytön kanssa, ja mä sain nukkua yhdeksään asti. Silti tuntuu että voisin nukahtaa pystyyn. Mahaan särkee epämäärisesti myös. Mulla on ens viikon tiistaina uus ultra kunnallisella, katsotaan että onko alkio kasvanut viime kerrasta, kun kunnallisella viime torstaina alkio vastasi 2,5 viikkoa pienempää, eli noin neljä viikkoista. Kävin samana päivänä yksityisellä ja siellä löytyi syke. Oon kuitenkin menossa sinne kunnalliselle ultraan. Saa nähdä mitä siellä sitten näkyy :oops: toivotaan parasta.

Ja niin, me tuolla salaisen Face ryhmän puolella äänestämällä sovittiin, että kaikki halukkaat plussanneet toukokuiset ovat tervetulleita ryhmään syyskuun loppuun mennessä :) tämän jälkeen ryhmän ovet menevät kiinni. Eli pistäkäähän viestiä tulemaan niin lisätään halukkaat toukokuiset ryhmään! (y)
 
  • Tykkää
Reactions: addison
Tänne on väsymys ja pahoinvointi iskenyt ihan todenteolla. Eilen menin nukkumaan kymmeneltä ja muutamalla herätyksellä selvittiin esikoisen kanssa. Aamulla mies nousi tytön kanssa, ja mä sain nukkua yhdeksään asti. Silti tuntuu että voisin nukahtaa pystyyn. Mahaan särkee epämäärisesti myös. Mulla on ens viikon tiistaina uus ultra kunnallisella, katsotaan että onko alkio kasvanut viime kerrasta, kun kunnallisella viime torstaina alkio vastasi 2,5 viikkoa pienempää, eli noin neljä viikkoista. Kävin samana päivänä yksityisellä ja siellä löytyi syke. Oon kuitenkin menossa sinne kunnalliselle ultraan. Saa nähdä mitä siellä sitten näkyy :oops: toivotaan parasta.

Ja niin, me tuolla salaisen Face ryhmän puolella äänestämällä sovittiin, että kaikki halukkaat plussanneet toukokuiset ovat tervetulleita ryhmään syyskuun loppuun mennessä :) tämän jälkeen ryhmän ovet menevät kiinni. Eli pistäkäähän viestiä tulemaan niin lisätään halukkaat toukokuiset ryhmään! (y)
Hei missäs sitä viestiä voi laittaa jos haluu ryhmään?
 
Mä haluan myös liittyä tohon salaseen fb ryhmään mutten ihan vielä uskalla kun on vasta rv 4+3. Ensin ajattelin että ultran jälkeen (rv 7+6) liittyisin mutta se kun on lokakuun puolella niin ei voi sinne asti odottaa :notworthy: Noh jospa uskallan liittyä ennen ultraa :LOL:

Mites muut, aiotteko käydä varhaisultrassa? :) Mä en ole kertonut raskaudesta vielä kenellekkään ja ajatus olisi pitää kaikilta piilossa ja salassa sinne rv 12 ultraan asti, saa nähdä onnistuuko vai menenkö möläyttämään :LOL: Tietysti työnantajalle on paljastettava jos on esim paljon pahoinvointia.
Onneksi ei vielä ole alkanut, oireina oikeastaan vaan runsas vv, alamahalla jotain kipuja/polttelua välillä ja rinnat on tosi arat ilman rintsikoita! Itku meinaa päästä iltaisin kun ottaa varovasti rintsikat pois. Helpottaa sitten kun menee makuulle. Eikä ole edes isot tissit että esim roikkuisi ja aiheuttaisi sitten kipua. On myös jotenkin tosi kiinteät ja pinkeät, ihan kosketusarat tuolta kainalon puolelta.
 

Yhteistyössä