Toukokuiset 2020

Tervetuloa uudet! :)

Minutkin voisi tuohon listalle lisätä:
satsuma13/26.v/2.lapsi/la 20.5.

Nyt on varhaisultra varattu! Viikot olisi silloin 7+5 :love:

Äh jumittaako muilla kaksplus?? mulla ainakin puhelimella niin ettei meinaa kirjottamisesta tulla mitää

 
  • Tykkää
Reactions: jemppero
Mitkä viikot sulla nyt siis on? :love: Kivaa, että on muitakin esikoisen odottajia! (y)

Itselläni on ensimmäinen plussa ikinä (nyt 6+0) ja en ole itsekään vielä oikein asiaa uskaltanut sisäistää. Kaikki lauseet sisältää aina "jos nyt sinne asti päästään" - loppusitaatin :whistle: Ehkä sitten sen varhaisultran jälkeen, joka on 7+5. :unsure: Odottavan aika on pitkä, mut toivotaan et kaikilla sujuu hienosti loppuun asti! :love:(y)

Voisin myös tulla etusivun listalle:
Minttuajabasilikaa/26v/esikoinen/LA 9.5.
Nyt olisi vasta se 4+0 ja taisin tosiaan liittyä liian aikaisin vahvan plussan varjolla. Yöllä oli kipuja ja nyt pientä vuotoa
 
Mulla toinen raskaus, tänään tein digitestin, ja 2-3 viikkoa näytti.
Ekassa raskaudessa oksensin 247, ja supistelut alkoi viikolla 28. Nyt vaan etovaa oloa.
Mut voi myös laittaa listalle, lalate/29/2. lapsi/ la 19.5.

Pistän myös faseryhmään pyynnön.
Meijän 12/18 faceryhmä on ollut niin korvaamaton <3
 
Tulin pitkästä aikaa kurkkimaan tänne, kun on ollut kiireitä muuton takia. Ja voi miten kurjan uutisen luin, oon niin pahoillani @Haavejuttu :cry:❤ Oon erityisesti sua ajatellut ja miettinyt jokohan tulet kohta fb-ryhmään, ja tulin tänne kuulumisiasi kurkkimaan. En odottanut tällaista :cry: Vähän liikutuinkin tässä bussipysäkillä, oon tosi pahoillani. Oon tosi pahoillani myös muiden puolesta joilla on mennyt kesken. @Karvakorvat voimia myös sinun tilanteeseesi, toivottavasti ei olisi keskenmenosta kyse. ❤

Mulla jäi se niukka rusehtava tuhru siihen pariin päivään menkkojen alkamisen ajankohtaan. Oksentanut olen muutaman kerran viime viikolla. Tissit turpoaa ja niihin sattuu ja itkuherkkyys on lisääntynyt reilusti. Sain digiin 3+ silloin dpo 21 päivänä ja olen sen jälkeen pystynyt olemaan aika rauhallisin mielin, keskenmenon pelko ei ole ollut nyt päällimmäisenä mielessä, vaikka tiedostankin että kaikki on vielä mahdollista ja vessassa käynti välillä jännittää. Olen kyllä tuulimunan oireita välillä googletellut. Varovaisen toiveikas olen, mutta en vielä oikeastaan ajattele että sisälläni kasvaisi vauva, enkä ole "työnimeä"kään keksinyt, koska haluan saada ultrassa ensin varmistuksen että kasvaako minun sisällä mitään elävää.
 
Mulla on ihan sama, että jännittää käydä wc:ssä ettei vaan ole verta housuissa.. Googlettelin myös kohdun ulkoisen ja tuulimunan oireita. Aika harvinaisiahan ne lopulta on, eikä pelkääminen auta, jos kohdalle osuu. Toivotaan parasta! Itse olen päättänyt olla murehtimatta, vaikka kovia onkin koettu. Joskus se aurinko paistaa risukasaankin! ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Apustaja ja addison
Aamulla oli tosiaan pientä vuotoa ja samoin illalla. Kipuja on ja ei oo, tiedä sitten onko normaaleja kipuja. Testi onneks on vielä vahva, antaa edes vähän toivoa. Nyt ei vuotoa vielä tänään. Olipa nyt vaan säikäyttänyt, eikä menis kesken :cry:
 
  • Tykkää
Reactions: addison
Aamulla oli tosiaan pientä vuotoa ja samoin illalla. Kipuja on ja ei oo, tiedä sitten onko normaaleja kipuja. Testi onneks on vielä vahva, antaa edes vähän toivoa. Nyt ei vuotoa vielä tänään. Olipa nyt vaan säikäyttänyt, eikä menis kesken :cry:
Joissakin raskauksissa kuukautiset pukkaa läpi. Josko olisi vain harmitonta vuotoa? Toivotaan niin! (y)
 
Heippa kaikille ja lämpimät halit keskenmenon kohdanneille. ❤

Plussasin kaksi päivää sitten, kuukautisten alkamispäivä olisi ollut eilen, tänään tuli tikkuun vähän vahvempi viiva. Meille tämä olisi kolmas lapsi. En kuitenkaan vielä osaa iloita, koko ajan takaraivossa pelko keskenmenosta. Esikoisen ja kuopuksen välillä meillä oli kkm ja kaksi kemiallista ennen kuin tärppäsi. Nyt kuopus on vasta vuoden vanha. Siis ihan hirveitä olleet nää pari päivää, pää yrittää sanoa että ei mitään hätää jos tulee km, siitäkin selvitään kun on ennenkin selvitty. Mut sydän ei kestä. Koko ajan oon ravaamassa vessaan et tuleeko verta. Vaikka kaikissa keskenmenneissä on eka alkaneet kivut ja sit vuoto.

Tänään vielä nukuin tosi huonosti, heräsin yöllä kauheeseen nälkään (ja kylmään) ja jotenkin vilustuin ja nyt mulla on kuumetta 38. Vatsassa tuntuu jomottelua ja nippailuja ja ihan vähäisesti etova olo välillä. Kauhea tarve vertaistuelle, "ihana" nähdä etten oo yksin tuntemusteni kanssa.
 
Pahoittelut keskenmenon kokeneille :unsure:

Ja onnea uusille plussanneille :love:

Mulla eka neuvola 3.10 ja mietin, pitäisikö siellä varhaisultrassa käydä.. mutta toisaalta, ei tässä montaa viikkoa olisi enää varsinaiseen ekaan ultraankaan.
Lämmintä ruokaa en oo syönyt viikkoon, kun ei maistu. Varsinaista pahaa oloa ei ole, mutta sitten kun pitäisi jotain syödä, melkein kaikki ällöttää. No, pääasia, että jotain menee alas kuitenkin.
Välillä tullut ihan vähän rusehtavaa vuotoa kun on paperilla pyyhkässyt, mut ei mitenkään pikkareihin asti. Mutta mulla sama, joka vessakäynnillä säikähtää, että tuleeko verta... kaipa se helpottaa mitä pidemmälle raskaus menee, ainakin toivottavasti :)
 
Pahoittelut kaikille joiden raskaus on mennyt kesken, ja joilla on epätietoisuus jatkumisen suhteen, kamala tilanne!

Minäkin liityn mukaan porukkaan. Viides raskaus menossa, joista yksi meni kesken. Neljäs lapsi olisi siis toivottavasti tulossa. ❤ Vatsaa on kivistänyt ja juilinut, ei juuri muita oireita. On jännä olo, kun vasta alettiin yrittää, ja kauan kesti ennen kuin plussasin, eikä ollut tietoa kierron pituudesta. Ikää mulla on 28 vuotta, ja oi miten mukavaa olisi ensimmäistä kertaa päästä mukaan tuollaiseen face-ryhmään. Plussasin 12.9. hyvin haalealla haamulla, ja viiva on hiljalleen vahvistunut.
 
Heipsan
Täältä liittyisi mukaan yksi äippä lisää toukokuisiin. Uusioperheen arkea elän 3 biologisen lapsen ja mieheni kanssa. Meille olis tällä tietoa tuloss perheenlisäystä ja miehelleni ensimmäinen biologinen lapsi toukokuussa, mikäli kaikki menee hyvin:) laskettuaika on 10.5. ❤

Ja mikäli faceryhmä on tehty, sinne mielelläni liittyisin. Siellä itselle helpompi olla aktiivisempi kun täällä minut saa lisätä kanssa listalle
Minttumaariaa/24/4./10.5.2020
 
Heipsan
Täältä liittyisi mukaan yksi äippä lisää toukokuisiin. Uusioperheen arkea elän 3 biologisen lapsen ja mieheni kanssa. Meille olis tällä tietoa tuloss perheenlisäystä ja miehelleni ensimmäinen biologinen lapsi toukokuussa, mikäli kaikki menee hyvin:) laskettuaika on 10.5. ❤

Ja mikäli faceryhmä on tehty, sinne mielelläni liittyisin. Siellä itselle helpompi olla aktiivisempi kun täällä minut saa lisätä kanssa listalle
Minttumaariaa/24/4./10.5.2020
Salaiseen Facebook ryhmään mahtuu vielä mukaan! Porukkaa otetaan ryhmään tän kuun loppuun asti. Mulle voi tätä kautta laittaa viestiä ja kertoa nimensä jolla löytyy facesta, niin laitan kaveripyyntöä ja lisään ryhmään :)
 
Noniin, nyt sitten pelottaa, että raskaus on mennyt kesken, kun oireet hiipuneet hiljalleen.. Vuotoa ei ole kyllä ollut. Lueskelin tossa kyllä aikani kuluksi, että oireta tulee ja menee, joten se yksinään ei tarkoita vielä mitään. Taidan vaan vahvemmin kallistua sinne varhaisultran puolelle. Inhottavaa, kun en edes viikkoja tiedä, kun oli niin epäsäännölliset kuukautiset. Oviksesta sitten yrittänyt vähän laskeskella viikkoja.. Huoh, tää on kamalaa :( miehenki kanssa asutaan eri paikkakunnilla, niin ei oo just nyt tukena tässä vieressä.
 
Noniin, nyt sitten pelottaa, että raskaus on mennyt kesken, kun oireet hiipuneet hiljalleen.. Vuotoa ei ole kyllä ollut. Lueskelin tossa kyllä aikani kuluksi, että oireta tulee ja menee, joten se yksinään ei tarkoita vielä mitään. Taidan vaan vahvemmin kallistua sinne varhaisultran puolelle. Inhottavaa, kun en edes viikkoja tiedä, kun oli niin epäsäännölliset kuukautiset. Oviksesta sitten yrittänyt vähän laskeskella viikkoja.. Huoh, tää on kamalaa :( miehenki kanssa asutaan eri paikkakunnilla, niin ei oo just nyt tukena tässä vieressä.
Itsekin keskiraskauden keskenmenon kokeneena toki jännittää, kuinka raskaus etenee. Oireet tosiaan vaihtelee päivästä toiseen ja jopa vuorokaudenajasta toiseen. Tällä kertaa mun oireet alkoi heti kiinnittymisestä. Ja vaikka se yleisin oire on pahoinvointi ja rintakipu, niin minulla ei ole juuri kumpaakaan. Vähän arat ja vähän etoo, mutta ei siten kuin luulisi. Mitkä oireet koet vähentyneiksi? Esim. wc:ssä käynnin tiheyteen vaikuttaa juomisen määrä jne. Ei ne kaikki oireet ole koko ajan läsnä. Välillä pyörryttää, välillä ei. Välillä pistää, välillä ei. Välillä olen väsynyt, välillä en. Viime raskaudessa olin ehkä väsyneempi ja kohtu ja munasarjat pistelivät enemmän, nyt taas ei niin paljon tai ne oireet pahenevat vasta myöhemmin. Raskauksien välillä oireetkin voi vaihdella. Itsekin toki aion varhaisultraan ja sitä ennen mitata julkisella hcg-arvon, jonka perusteella voi taulukosta katsoa vastaako hcg viikkoja tai mitä viikkoja hcg vastaa.

Tsemppiä (y)!
 
Itsekin keskiraskauden keskenmenon kokeneena toki jännittää, kuinka raskaus etenee. Oireet tosiaan vaihtelee päivästä toiseen ja jopa vuorokaudenajasta toiseen. Tällä kertaa mun oireet alkoi heti kiinnittymisestä. Ja vaikka se yleisin oire on pahoinvointi ja rintakipu, niin minulla ei ole juuri kumpaakaan. Vähän arat ja vähän etoo, mutta ei siten kuin luulisi. Mitkä oireet koet vähentyneiksi? Esim. wc:ssä käynnin tiheyteen vaikuttaa juomisen määrä jne. Ei ne kaikki oireet ole koko ajan läsnä. Välillä pyörryttää, välillä ei. Välillä pistää, välillä ei. Välillä olen väsynyt, välillä en. Viime raskaudessa olin ehkä väsyneempi ja kohtu ja munasarjat pistelivät enemmän, nyt taas ei niin paljon tai ne oireet pahenevat vasta myöhemmin. Raskauksien välillä oireetkin voi vaihdella. Itsekin toki aion varhaisultraan ja sitä ennen mitata julkisella hcg-arvon, jonka perusteella voi taulukosta katsoa vastaako hcg viikkoja tai mitä viikkoja hcg vastaa.

Tsemppiä (y)!

Rintojen arkuus lähes poissa, ei turvota enää (mikä sinällään on ihan mukavaa), vatsa toimii taas normaalisti (ummetusta oli aiemmin) ja ei oo mitään neppailuja vatsassa. Pitäs vaan osata stressata vähemmän ja olla kuulostelematta kroppaa koko ajan. Oireet mullakin alkoi heti kiinnittymisestä ja kestäneet hyvinkin viime viikkoon asti.. Hedelmöittymisestä ja kiinnittymisestä siis laskeskelin, että nyt pitäisi olla 9. raskausviikko meneillään. Eikä kyllä oo enää sellanen olo, että olisin raskaana :( no, luonto hoitaa miten parhaaksi näkee..

Niin ja kiitos tsempeistä :love:
 

Yhteistyössä