Toukokuiset 2020

Viestiketju alueella 'Odotusaika' , aloittaja Melsaelsa, 26.08.2019.

1. addison

addison Jäsen

Rekisteröitynyt:
    17.07.2019
    Saadut tykkäykset:
    42
    @minttuajabasilikaa joo esim minä, sinua vaan vähän nuorempi, ja laskettu aikakin heittää vaan päivällä;)

2. Elmiina_

Elmiina_ Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    13.09.2019
    Saadut tykkäykset:
    5
    Hei kaikki! Minäkin liityn mukaan tähän ryhmään :) Lueskelin läpi teidän jutut. Pahoitteluni teille joilla keskeytyi :cry:

Mulla ensimmäinen plussa ikinä. Olo on iloinen mutta vielä tosi hämmentynyt ja vähän epäuskoinen. Mulla on ollut myös etova olo viikon ajan ja alavatsassa välillä erilaista tunnetta kuin ennen ja tein testit eilen ja tänään kun oli niin vahva tunne. Viikkoja pitäisi olla 4+.

• Ihana! Ihana! x 5
    • Tykkään Tykkään x 1
    • List
  3. anouska

anouska Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    14.09.2019
    Saadut tykkäykset:
    1
    Moikka kaikille!

Täällä olisi tulossa kolmas lapsi ja laskettu aika 17.5. Varhaisultraan olen varannut ajan 30.9.

Liityn mielelläni face-ryhmään :)

• Ihana! Ihana! x 4
    • Tykkään Tykkään x 1
    • List
  4. satsuma13

satsuma13 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    20.06.2015
    Saadut tykkäykset:
    99
    Tervetuloa uudet! :)

Minutkin voisi tuohon listalle lisätä:
    satsuma13/26.v/2.lapsi/la 20.5.

Nyt on varhaisultra varattu! Viikot olisi silloin 7+5 :love:

Äh jumittaako muilla kaksplus?? mulla ainakin puhelimella niin ettei meinaa kirjottamisesta tulla mitää

• Ihana! Ihana! x 3
    • Tykkään Tykkään x 1
    • List
  5. Karvakorvat

Karvakorvat Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    13.11.2016
    Saadut tykkäykset:
    180
    Nyt olisi vasta se 4+0 ja taisin tosiaan liittyä liian aikaisin vahvan plussan varjolla. Yöllä oli kipuja ja nyt pientä vuotoa

• En tykkää En tykkää x 2
    • List
  6. addison

addison Jäsen

Rekisteröitynyt:
    17.07.2019
    Saadut tykkäykset:
    42
    @Karvakorvat
    Ei ei!!!! :cry::cry::cry: tuntuuko siltä vai onko vielä toivoo?

7. Karvakorvat

Rekisteröitynyt:
    13.11.2016
    Saadut tykkäykset:
    180
    Mahotonhan se on sanoa, mutta kahen keskenmenon jälkeen oon niin pessimistinen ollu, että omassa mielessä ei juurikaan toivoa ole. Ja parempi niin, ei sureta samalla tapaa. Harmittaa vaan, kun tuskin laskevat näin alussa mennyttä keskenmenoks niin en pääse tutkimuksiin vielä.

8. Eloveera-79

Eloveera-79 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    12.07.2019
    Saadut tykkäykset:
    57
    Varovasti katselin tätä ketjua jo muutaman päivän. Uskalsin testata 4+2 ja kääk. Laskettuaika olisi 22.5.2020. Tämä on todellinen erävoitto, kun keskenmenosta on neljä kuukautta. Ei ollut näin vahvoja viivoja viimeksi. Toki vielä ei osaa iloita. Hyvä alku kuitenkin (y).

Liitetyt tiedostot:

• Ihana! Ihana! x 6
    • Tykkään Tykkään x 2
    • List
  9. Lalate

Lalate Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    13.09.2019
    Saadut tykkäykset:
    1
    Mulla toinen raskaus, tänään tein digitestin, ja 2-3 viikkoa näytti.
    Ekassa raskaudessa oksensin 247, ja supistelut alkoi viikolla 28. Nyt vaan etovaa oloa.
    Mut voi myös laittaa listalle, lalate/29/2. lapsi/ la 19.5.

Pistän myös faseryhmään pyynnön.
    Meijän 12/18 faceryhmä on ollut niin korvaamaton <3

10. Eloveera-79

Rekisteröitynyt:
    12.07.2019
    Saadut tykkäykset:
    57
    Minut voi myös lisätä listalle :whistle::

Eloveera-79/40/1/22.5.2019

11. Eloveera-79

Rekisteröitynyt:
    12.07.2019
    Saadut tykkäykset:
    57
    @Apustaja

Positiivista, että päästiin keskenmenojen palstalta tänne (y).

• Tykkään Tykkään x 1
    • Ihana! Ihana! x 1
    • List
  12. Apustaja

Apustaja Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    26.08.2018
    Saadut tykkäykset:
    227
    Tulin pitkästä aikaa kurkkimaan tänne, kun on ollut kiireitä muuton takia. Ja voi miten kurjan uutisen luin, oon niin pahoillani @Haavejuttu :cry: ❤️ Oon erityisesti sua ajatellut ja miettinyt jokohan tulet kohta fb-ryhmään, ja tulin tänne kuulumisiasi kurkkimaan. En odottanut tällaista :cry: Vähän liikutuinkin tässä bussipysäkillä, oon tosi pahoillani. Oon tosi pahoillani myös muiden puolesta joilla on mennyt kesken. @Karvakorvat voimia myös sinun tilanteeseesi, toivottavasti ei olisi keskenmenosta kyse. ❤

Mulla jäi se niukka rusehtava tuhru siihen pariin päivään menkkojen alkamisen ajankohtaan. Oksentanut olen muutaman kerran viime viikolla. Tissit turpoaa ja niihin sattuu ja itkuherkkyys on lisääntynyt reilusti. Sain digiin 3+ silloin dpo 21 päivänä ja olen sen jälkeen pystynyt olemaan aika rauhallisin mielin, keskenmenon pelko ei ole ollut nyt päällimmäisenä mielessä, vaikka tiedostankin että kaikki on vielä mahdollista ja vessassa käynti välillä jännittää. Olen kyllä tuulimunan oireita välillä googletellut. Varovaisen toiveikas olen, mutta en vielä oikeastaan ajattele että sisälläni kasvaisi vauva, enkä ole "työnimeä"kään keksinyt, koska haluan saada ultrassa ensin varmistuksen että kasvaako minun sisällä mitään elävää.

• Tykkään Tykkään x 2
    • Ihana! Ihana! x 2
    • List
  13. Eloveera-79

Rekisteröitynyt:
    12.07.2019
    Saadut tykkäykset:
    57
    Mulla on ihan sama, että jännittää käydä wc:ssä ettei vaan ole verta housuissa.. Googlettelin myös kohdun ulkoisen ja tuulimunan oireita. Aika harvinaisiahan ne lopulta on, eikä pelkääminen auta, jos kohdalle osuu. Toivotaan parasta! Itse olen päättänyt olla murehtimatta, vaikka kovia onkin koettu. Joskus se aurinko paistaa risukasaankin! ;)

• Tykkään Tykkään x 2
    • List
  14. Karvakorvat

Rekisteröitynyt:
    13.11.2016
    Saadut tykkäykset:
    180
    Aamulla oli tosiaan pientä vuotoa ja samoin illalla. Kipuja on ja ei oo, tiedä sitten onko normaaleja kipuja. Testi onneks on vielä vahva, antaa edes vähän toivoa. Nyt ei vuotoa vielä tänään. Olipa nyt vaan säikäyttänyt, eikä menis kesken :cry:

• Tykkään Tykkään x 1
    • Ihana! Ihana! x 1
    • List
  15. Eloveera-79

Rekisteröitynyt:
    12.07.2019
    Saadut tykkäykset:
    57
    Joissakin raskauksissa kuukautiset pukkaa läpi. Josko olisi vain harmitonta vuotoa? Toivotaan niin! (y)

16. Karvakorvat

Rekisteröitynyt:
    13.11.2016
    Saadut tykkäykset:
    180
    Joo tiedän, että usein onki pientä vuotoa. Mulla vaan kun on noita epäonnistuneita raskauksia kaks takana ja edellinen meni kesken hyvin pienillä vuodoilla.

17. Titi-uu89

Titi-uu89 Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    18.10.2017
    Saadut tykkäykset:
    3
    Heippa kaikille ja lämpimät halit keskenmenon kohdanneille. ❤

Plussasin kaksi päivää sitten, kuukautisten alkamispäivä olisi ollut eilen, tänään tuli tikkuun vähän vahvempi viiva. Meille tämä olisi kolmas lapsi. En kuitenkaan vielä osaa iloita, koko ajan takaraivossa pelko keskenmenosta. Esikoisen ja kuopuksen välillä meillä oli kkm ja kaksi kemiallista ennen kuin tärppäsi. Nyt kuopus on vasta vuoden vanha. Siis ihan hirveitä olleet nää pari päivää, pää yrittää sanoa että ei mitään hätää jos tulee km, siitäkin selvitään kun on ennenkin selvitty. Mut sydän ei kestä. Koko ajan oon ravaamassa vessaan et tuleeko verta. Vaikka kaikissa keskenmenneissä on eka alkaneet kivut ja sit vuoto.

Tänään vielä nukuin tosi huonosti, heräsin yöllä kauheeseen nälkään (ja kylmään) ja jotenkin vilustuin ja nyt mulla on kuumetta 38. Vatsassa tuntuu jomottelua ja nippailuja ja ihan vähäisesti etova olo välillä. Kauhea tarve vertaistuelle, "ihana" nähdä etten oo yksin tuntemusteni kanssa.

18. addison

addison Jäsen

Rekisteröitynyt:
    17.07.2019
    Saadut tykkäykset:
    42
    Kävin varhaisultrassa, vastasi viikkoja 6+1 ja saatiin sykekin kuulla :love::love:

19. kaktus-

kaktus- Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    01.09.2019
    Saadut tykkäykset:
    20
    Pahoittelut keskenmenon kokeneille :unsure:

Ja onnea uusille plussanneille :love:

Mulla eka neuvola 3.10 ja mietin, pitäisikö siellä varhaisultrassa käydä.. mutta toisaalta, ei tässä montaa viikkoa olisi enää varsinaiseen ekaan ultraankaan.
    Lämmintä ruokaa en oo syönyt viikkoon, kun ei maistu. Varsinaista pahaa oloa ei ole, mutta sitten kun pitäisi jotain syödä, melkein kaikki ällöttää. No, pääasia, että jotain menee alas kuitenkin.
    Välillä tullut ihan vähän rusehtavaa vuotoa kun on paperilla pyyhkässyt, mut ei mitenkään pikkareihin asti. Mutta mulla sama, joka vessakäynnillä säikähtää, että tuleeko verta... kaipa se helpottaa mitä pidemmälle raskaus menee, ainakin toivottavasti :)

20. Kissanminttu5

Kissanminttu5 Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    17.09.2019
    Saadut tykkäykset:
    0
    Pahoittelut kaikille joiden raskaus on mennyt kesken, ja joilla on epätietoisuus jatkumisen suhteen, kamala tilanne!

Minäkin liityn mukaan porukkaan. Viides raskaus menossa, joista yksi meni kesken. Neljäs lapsi olisi siis toivottavasti tulossa. ❤️ Vatsaa on kivistänyt ja juilinut, ei juuri muita oireita. On jännä olo, kun vasta alettiin yrittää, ja kauan kesti ennen kuin plussasin, eikä ollut tietoa kierron pituudesta. Ikää mulla on 28 vuotta, ja oi miten mukavaa olisi ensimmäistä kertaa päästä mukaan tuollaiseen face-ryhmään. Plussasin 12.9. hyvin haalealla haamulla, ja viiva on hiljalleen vahvistunut.

21. Minttumaariaa

Minttumaariaa Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    17.09.2019
    Saadut tykkäykset:
    0
    Heipsan
    Täältä liittyisi mukaan yksi äippä lisää toukokuisiin. Uusioperheen arkea elän 3 biologisen lapsen ja mieheni kanssa. Meille olis tällä tietoa tuloss perheenlisäystä ja miehelleni ensimmäinen biologinen lapsi toukokuussa, mikäli kaikki menee hyvin:) laskettuaika on 10.5. ❤️

Ja mikäli faceryhmä on tehty, sinne mielelläni liittyisin. Siellä itselle helpompi olla aktiivisempi kun täällä minut saa lisätä kanssa listalle
    Minttumaariaa/24/4./10.5.2020

22. Melsaelsa

Melsaelsa Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    28.05.2018
    Saadut tykkäykset:
    6
    Salaiseen Facebook ryhmään mahtuu vielä mukaan! Porukkaa otetaan ryhmään tän kuun loppuun asti. Mulle voi tätä kautta laittaa viestiä ja kertoa nimensä jolla löytyy facesta, niin laitan kaveripyyntöä ja lisään ryhmään :)

23. kaktus-

kaktus- Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    01.09.2019
    Saadut tykkäykset:
    20
    Noniin, nyt sitten pelottaa, että raskaus on mennyt kesken, kun oireet hiipuneet hiljalleen.. Vuotoa ei ole kyllä ollut. Lueskelin tossa kyllä aikani kuluksi, että oireta tulee ja menee, joten se yksinään ei tarkoita vielä mitään. Taidan vaan vahvemmin kallistua sinne varhaisultran puolelle. Inhottavaa, kun en edes viikkoja tiedä, kun oli niin epäsäännölliset kuukautiset. Oviksesta sitten yrittänyt vähän laskeskella viikkoja.. Huoh, tää on kamalaa :( miehenki kanssa asutaan eri paikkakunnilla, niin ei oo just nyt tukena tässä vieressä.

24. addison

addison Jäsen

Rekisteröitynyt:
    17.07.2019
    Saadut tykkäykset:
    42
    @kaktus- mee ihmeessä varhaisultraan! Kaikki on varmasti ihan hyvin, elä hermoile:love:

25. Eloveera-79

Rekisteröitynyt:
    12.07.2019
    Saadut tykkäykset:
    57
    Itsekin keskiraskauden keskenmenon kokeneena toki jännittää, kuinka raskaus etenee. Oireet tosiaan vaihtelee päivästä toiseen ja jopa vuorokaudenajasta toiseen. Tällä kertaa mun oireet alkoi heti kiinnittymisestä. Ja vaikka se yleisin oire on pahoinvointi ja rintakipu, niin minulla ei ole juuri kumpaakaan. Vähän arat ja vähän etoo, mutta ei siten kuin luulisi. Mitkä oireet koet vähentyneiksi? Esim. wc:ssä käynnin tiheyteen vaikuttaa juomisen määrä jne. Ei ne kaikki oireet ole koko ajan läsnä. Välillä pyörryttää, välillä ei. Välillä pistää, välillä ei. Välillä olen väsynyt, välillä en. Viime raskaudessa olin ehkä väsyneempi ja kohtu ja munasarjat pistelivät enemmän, nyt taas ei niin paljon tai ne oireet pahenevat vasta myöhemmin. Raskauksien välillä oireetkin voi vaihdella. Itsekin toki aion varhaisultraan ja sitä ennen mitata julkisella hcg-arvon, jonka perusteella voi taulukosta katsoa vastaako hcg viikkoja tai mitä viikkoja hcg vastaa.

Tsemppiä (y)!

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen