Toukokuiset 2020

Nt ultrassa käyty ja kaikki näytti ihan hyvältä.. kaveri oli vähän laiskan oloinen eikä niin paljon hyörinyt ja pyörinyt kuin tiistaina. Vähän harmitti kun mies ei nähnyt niin paljoa liikehdintää. o_O mutta ihan oltiin mitoissa ja la pysys samana. Rakenne ultrakin varattiin samalla joulukuulle :)

Onks täällä muuten vielä jotain fb ryhmää mihin pääsisi? Mun puhelin ei oikeen tykkää tästä sivustosta ja aina saa pelata päivityksen kanssa.. :barefoot:
 
No se alkupuolen fb-ryhmä tuli täyteen ainakin ennen kun mä tänne löysin tieni. Vois varmaan perustaa oman jos on muita innokkaita ?

Mä otin tänään ekan mahakuvan. Ihan ku ois puolvälissä :rolleyes: Ihan järkky pötsi kun turvottaa. Ei pysty ees millään mun vaatteilla piilottaa o_O

Sokeritkin kiukuttelee, pitänee luopua leivästä kokonaan :(

9+5
 
  • Tykkää
Reactions: addison
Musta tuntui että aika kului kuin siivillä aluksi. Mutta nyt ku oon ollu kotona viime viikon torstaista asti, niin tuntuu että aika oikein m a t e l e e ! Onneksi maanantaina taas töihin, siinä tohinassa ei oo aikaa miettiä, miten monta päivää nt-ultraan vielä on. :D
 
Faceryhmässä ollaan - lissää vaan populaa mukaan :)

Mä en oikeen tiiä uskaltaako tätä sanoa ääneen, ettei heti kostaudu. Mut musta tuntuu et pahoinvointi on hiukan jääny taka-alalle (y) Toivon tosiaan ettei se enää tulis, mun tarttis saada tää ruokavalio oikeesti kuntoon, kun ei kestäis yhtään syödä hiilihydraatteja, paasto ollu joka päivä liian korkee. Pelottaa ettei tätä saa tiukistelemalla ruotuun, mä oikeesti kammoan lääkityksiä...

Ostin muuten eilen viidet äitiyshousut 12€:lla kirppikseltä. Paitoja menin kyllä ettimään et saisin pötsin piiloon, mut niitä ei sopivia löytyny yhtään. Joko muilla on äitiysvaatteita käytössä ? Mä eilen vertasin edelliseen raskauteen mahakuvia ja mulla on nyt isompi maha kun viimeksi viikolla 16 :eek: Ihan hullua, ei mee ulkotakitkaa kohta kiinni.

9+6
 
Faceryhmässä ollaan - lissää vaan populaa mukaan :)

Mä en oikeen tiiä uskaltaako tätä sanoa ääneen, ettei heti kostaudu. Mut musta tuntuu et pahoinvointi on hiukan jääny taka-alalle (y) Toivon tosiaan ettei se enää tulis, mun tarttis saada tää ruokavalio oikeesti kuntoon, kun ei kestäis yhtään syödä hiilihydraatteja, paasto ollu joka päivä liian korkee. Pelottaa ettei tätä saa tiukistelemalla ruotuun, mä oikeesti kammoan lääkityksiä...

Ostin muuten eilen viidet äitiyshousut 12€:lla kirppikseltä. Paitoja menin kyllä ettimään et saisin pötsin piiloon, mut niitä ei sopivia löytyny yhtään. Joko muilla on äitiysvaatteita käytössä ? Mä eilen vertasin edelliseen raskauteen mahakuvia ja mulla on nyt isompi maha kun viimeksi viikolla 16 :eek: Ihan hullua, ei mee ulkotakitkaa kohta kiinni.

9+6
Mä oon käyttäny äitiyshousuja varmaan rv 6 lähtien. Vaikka mulla ei vielä mitään valtavaa turvotusta ole (paitsi iltaisin kunnon pöhö), niin normifarkut ei tunnu enää yhtään kivalta päällä.

11+3
 
  • Tykkää
Reactions: Mimmistina
Auts, katoaako taalta nyt sitten popula toiseen fb-ryhmaan? Olin itse aatellut etta taa palsta riittaa, ja tykkaan anonyymiteetista.

Kavin ultrassa, mutta niskaturvotuksesta ei mitaan tietoa, koska laakari ei sita tutkinut! Totesi vain etta se ei hanen tyokuvaansa kuulu?!! Hahhahhaa. Olipas taas. No siella joku viuhtoi kasilla ja jaloilla, ja kaantyi ympari. Etta elamaa on.

12+1
 
@VihreeTee Aha, kenenkäs tehtävä se sitten on :eek: ?

Mä kyl höpöttelen ihan siellä missä vaan joku muukin höpöttää. Nimimerkillä käyn tällä kotiäitinä painelemassa F5:sta useasti päivässä, jos niitä viestejä ois sittenkin tullu… Me kun ei olla kerrottu vielä kellekkään niin tää on ainut kanava mis voi vauvahommeleita höpötellä.

Ai niin, isot pojat sanoivat tänään, et he sit muuttavat serkkulaan jos meille tulee viel yksikin lapsi lisää. Vähän alko miehen kanssa hymyilyttämään. Noo kaipa ne siellä serkkulassa pärjäävät :sneaky::LOL: Toivottavasti ovat sitten eri mieltä kun kuulevat uutiset....
 
@Mimmistina kuinka isoja naa kapinoivat isot pojat onkaan? Ai etta :D, mitahan meidan isot pojat sanoo... ma vahan aavistelen etta tuo nuorempi on jotenkin aistinut etta ma olen raskaana, tai aavistelee jotain. On ollut jonkun aikaa ihan todella kiinni minussa, kokoajan kaivaa kainaloon kiinni ja haluaa haleja. Han on muutenkin ollut aina hyvin halittava, mutta nyt ihan aarettoman sellainen. Ja mulla kun on raskaana ollessani aina tallainen olo itsella, etta tarvitsen vahan hajurakoa lapsesta/lapsista. Etta psyyke jotenkin alkaa tehda tilaa yhdelle uudelle ihmiselle, ja kaipaan tilaa tunnustella sita ajatusta paassani, ja tunnetta rinnassani. Enka kykene niin suureen laheisyyteen, tai ainakaan niin jatkuvaan kuin yleensa, lasten kanssa.

Niin kenenhan homma sen turvotuksen olis tarkistaa, todella hyva kysymys. Han sanoi etta heidan sairaalassa ei tarkisteta yhtaan mitaan poikkeamia tms, ja etta mun pitaa menna toiselle klinikalle. Varasin tan ultran kuitenkin silla ajatuksella etta kun kerta on 12viikkoa kasassa, niin kuka tahansa ultraaja sitten kertois mulle milta nayttaa. No ei sitten!! Pitaa varata uus... Mutta tan viikkoisen vuodon takia halusin vaan jonnekin suht nopsaan, plus vknlopulle ajan, etta saan miehen mukaan. Mies kutsuttiinkin sitten lopussa huoneeseen (ei saanut olla koko aikaa!), ja se oli mielestani tarkeata, on ennenkin konkretisoitunut miehelle paremmin kun nakee ruudulta etta siella joku pieni pulikoi. Niin ja ei merkkia hematoomasta, ei edes myoomista mita ennen oli, eika ultraaja osannut yhtaan arvella vuodon syyta.
 
Joo no meidän "isot" on 8- ja 5-vuotta, etteivät kovin isoja kuitenkaan. Ja taitais se serkkulaan muutto olla vähän "ojasta allikkoon"-situation, koska serkkulassa on 5 lasta ennestään, niin ruuhkasempaa sitä siellä on :LOL: Mut toki toi kaks vuotias on ollu melko äänekäs kiukkupussi tänään, et voisin itekin harkita evakkoa:LOL:

No onpas monimutkaista tuon ultran kanssa - tehdäänkö siellä missään yleensä mitään seulontajuttuja ?

Mä oon tänään syöny 2g hiilihydraatteja. Jokohan alkais paastosokerit laskemaan. On kyllä ihan schaibaa suoraansanottuna tää sokerien kanssa pelleily taas, ei todellakaan ollu ikävä. Elämässä on melko vähän nautintoja tällä hetkellä...
 
Mä varmaan käyn täälläkin aika ajoin lukemassa, toivoisin toki että faceryhmä ottaisi tuulta alleen :LOL: siellä on paljon helpompi seurata keskusteluja ja kommentoida suoraan :)

Vaatteiden kiristämisestä. Mulle on vielä mennyt ihan omat normaalit housut jalkaan, mutta pakko kyllä myöntää että iltaisin on aina sen verran turvotusta että töistä tullessa tulee potkittua farkut jalasta aika äkkiä :LOL: Pakko kyllä käydä ehkä kohta vilkuilemassa uusia housuja.

@VihreeTee no jopas oli kummallinen :eek: eikö siellä siis ole normaalia tehdä tällaisia niskaturvotus-tutkimuksia?

13+4
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mimmistina
Mulla varsinkin alusvaatteet kiristää. Jotenki ajattelin että nt ultran jälkeen alan osteleen äitiysvaatteita jos siltä tuntuu ja kaikki hyvin. Tänään ilmeisesti alkoi toinen kolmannes, toivon että pahoinvoinnit yms helpottuu ja saisin vähän energisyyttä takas. :):) minäkään en ainakaan vielä fb ryhmään lähde.

12+0
 
Mua vaivaa tässä raskaudessa yks asia,haluttomuus :unsure:
Onko kohtalotovereita?miten tein miehet on suhtautunut?onko halut palautuneet kun raskaus on pidemmällä?
Meillä on aina ollut normaalia aktiivisempi seksielämä,ni oon melko hämilläni ku ei vaan tee yhtään mieli.. koitan pitää miehen tyytyväisenä ja touhuilla n.5 x vko,mut pakkopullaahan se on.
Ärsyttää.
 
Mäkin vielä ainakin toistaiseksi pysyn täällä, katotaan sit myöhemmin jos se face houkuttaa.

@VihreeTee olipa tympeetä tuolla ultrassa. Mutta sulla tulee kyllä hoppu jos meinaat vielä kerätä nt-ultaan..! Vai varasitko jo ajan?

Mä kuvittelen että ei tässä mitään kumpua vielä näkyvillä ole mutta kummasti kyllä housut alkaa tuntumaan jo epämukavilta. Kiva kun asutaan miehen vanhempien kanssa samassa talossa niin jos ei halua paljastua niin pakko vaan käyttää löysiä paitoja. :LOL:
 
Me ei olla touhuiltu varmaan kuukauteen. Molemmilla rankka työ niin ei aina jakseta, ja vuodot alkoi silloin abaut 4vko sitten, niin ei olla edes uskallettu. Mies on ollut tosi ymmärtäväinen ja sanonut iteki ettei nyt halua kun on niitä vuotoja ollut, ja että harrastetaan sitten kunhan ollaan varmoilla vesillä :) tosi paljon on muuten fyysistä läheisyyttä, varmaan enemmän kuin koskaan ennen.

Tuo 5x vko kuulostaa minusta jo niin uskomattomalta määrältä, en tunne ketään paria kuka touhuilis noin paljon :'D
 
Mun tekee mieli ainoastaan kun mulla on ovis. Sit voidaan laskee et oon ollu 3 krt raskaana, imettäny kaikki 2v2kk ja menkat pysyneet ton ajan pois eli oon ollu ilman kiertoa 8,75 vuotta . Ja taas mennään. Aika vähissä ollu meitsin halut :LOL::ROFLMAO:
 
Mua vaivaa tässä raskaudessa yks asia,haluttomuus :unsure:
Onko kohtalotovereita?miten tein miehet on suhtautunut?onko halut palautuneet kun raskaus on pidemmällä?
Meillä on aina ollut normaalia aktiivisempi seksielämä,ni oon melko hämilläni ku ei vaan tee yhtään mieli.. koitan pitää miehen tyytyväisenä ja touhuilla n.5 x vko,mut pakkopullaahan se on.
Ärsyttää.
Hep. Oon ollut niin väsynyt ja pahoinvoiva viikkotolkulla, että meillä on seksiä enää kahden-kolmen viikon välein. En vaan pysty kun tekee niin pahaa, vaikka itselläkin olisi haluja enempään.
 
Eiköhän noi muuttuvat halut oo ihan normaalia, kun hormonit (ja kaikki muukin) heittelee ja vaihtelee. Ite oon ennen ollu halukkaampi, mutta nyt raskauden myötä vähän rauhoittunut. Nyt kun siirryin rv 13 ja toiselle kolmannekselle ja luin kaikkia siihen liittyviä juttuja niin aika monessa paikassa luki että halut palaa ja ehkä ne vielä lisääntyykin:ROFLMAO:
 
Ollaan mietitty nimiä ja nyt vihdoin löytyi pojan nimi, joka tuntuu oikealta. Tähän mennessä ollut lähinnä "No jaa, ihan kiva."-fiilis monesta nimestä, mutta nyt tuli se tunne, että TÄMÄ! :) Mulla on niin poikaolo, ja tuntuu, että pojan nimiä on hankalampi löytää mieleisiä. :)

Olin eilen Me & I-kutsuilla ja harmittaa, että nykyään tehdään niin paljon mustia vaatteita... En ole koskaan tykännyt käyttää mustaa väriä en itsellä enkä lapsilla. Ja en todellakaan maksa ihan kivasta bleiseristä 89 euroa, joka on ohutta trikoota ja tehty ties missä. Sori avautuminen, mutta mun mielestä laatu ja hinta ei kohtaa tämän merkin vaatteissa ja tekstiileissä. :coffee:
 
Mä oon päättänyt nimet jo aikoja sitten (tytön nimen 20v sitten :LOL:).meill on miehen kanssa sopimus et mä päätän nimen koska joudun "kärsimään" raskauden ja pikkuvauva ajan.tytön nimestä en keskustele,pojan nimiä on 2 joista mies saa valita.
 

Yhteistyössä