Toukokuiset 2020

@taijas tuli ihan itku sun kertomuksesta. Käy niin sääliksi lasta :cry: onneksi lapsi on teille tervetullut ja vaikuttaa että tuskin äidin luona on enään hyvä olla, ihana äitipuoli voi olla lapsen pelastus ja kuulostat juuri sellaiselta joka voisi olla tytölle turvana ja turvallisena naisen mallina :) ihana kuulla että olet itse toipunut tuosta ikävästä sairaudesta, se ei varmasti ole ollut helppoa saat olla ylpeä itsestäsi :love:
Tsemppiä hankalaan tilanteeseen.
 
Miehen kannattaisi varata lastenvalvojalle aika, tytön kirjat teille jne. niin menee alkoholistilla sormi suuhun, kun ei saa revittyä muualla asuvasta tytöstä roposia. Teille ne rahat kuuluukin, jotta tytön elatus on taattu.
Todella surullinen tilanne, mutta älkää tosiaan vaan palauttako tyttöä sinne kun äiti ei häntä kerran halua kesken ryyppyputkensa. Tekisi lapselle vaan hallaa. Paljon voimia tilanteeseen.
 
  • Tykkää
Reactions: addison
Miehen kannattaisi varata lastenvalvojalle aika, tytön kirjat teille jne. niin menee alkoholistilla sormi suuhun, kun ei saa revittyä muualla asuvasta tytöstä roposia. Teille ne rahat kuuluukin, jotta tytön elatus on taattu.
Todella surullinen tilanne, mutta älkää tosiaan vaan palauttako tyttöä sinne kun äiti ei häntä kerran halua kesken ryyppyputkensa. Tekisi lapselle vaan hallaa. Paljon voimia tilanteeseen.
Kiitos.
Mitkä rahat?mies ei maksa elareita ku antaa exän ja lapsen asua ilmaiseksi omistamassaan talossa (avioehto ni ex ei saanut erossa mitään).toki me nylitään se persaukiseksi jos mies saa yksinhuoltajuuden niinkuin on tarkoitus hakea.
 
Säikähdin aamulla ni kroppa reagoi ja tuli napakka supistus :ROFLMAO: kävi kyl huvittamaan.muutenkin tullut muutaman kerran harjoitussuppareita.

Miehen tytöllä on sit kuulemma menkat jo alkanut.sen isoäiti sanoi miehelle et on ostanut sille siteitä ja et mun pitäis jutella sen kaa niistä :eek:
Muutenkin tää tilanne stressaa mua ni en haluaisi melko tuntemattoman tytön kanssa keskustella tuollaisista asioista.. :unsure:
Kaivoin sit jostain omista kätköistä siteitä ja jätin vessaan näkyville,en siis oo 14v iän jälkeen käyttänyt siteitä ni ihme et ees löysin,jos ne katoaa ni sit pitää jutella.
 
Viimeksi muokattu:
Säikähdin aamulla ni kroppa reagoi ja tuli napakka supistus :ROFLMAO: kävi kyl huvittamaan.muutenkin tullut muutaman kerran harjoitussuppareita.

Miehen tytöllä on sit kuulemma menkat jo alkanut.sen isoäiti sanoi miehelle et on ostanut sille siteitä ja et mun pitäis jutella sen kaa niistä :eek:
Muutenkin tää tilanne stressaa mua ni en haluaisi melko tuntemattoman tytön kanssa keskustella tuollaisista asioista.. :unsure:
Kaivoin sit jostain omista kätköistä siteitä ja jätin vessaan näkyville,en siis oo 14v iän jälkeen käyttänyt siteitä ni ihme et ees löysin,jos ne katoaa ni sit pitää jutella.
Eiköhän tossa kohtaan riittäs et sanois tytölle et siteitä löytyy vessasta ja jos ne loppuu tai on vääränlaisia ni mennään yhdessä ostamaan kaupasta lisää :)
 
  • Tykkää
Reactions: jemppero
Säikähdin aamulla ni kroppa reagoi ja tuli napakka supistus :ROFLMAO: kävi kyl huvittamaan.muutenkin tullut muutaman kerran harjoitussuppareita.

Miehen tytöllä on sit kuulemma menkat jo alkanut.sen isoäiti sanoi miehelle et on ostanut sille siteitä ja et mun pitäis jutella sen kaa niistä :eek:
Muutenkin tää tilanne stressaa mua ni en haluaisi melko tuntemattoman tytön kanssa keskustella tuollaisista asioista.. :unsure:
Kaivoin sit jostain omista kätköistä siteitä ja jätin vessaan näkyville,en siis oo 14v iän jälkeen käyttänyt siteitä ni ihme et ees löysin,jos ne katoaa ni sit pitää jutella.
tsemppii❤ Miten sul jo nyt supistuksii?:0
 
Terkkuja ultrasta <3 Kaikki oli hienosti, nt oli 1,2 ja nyt venaillaan ettei tuu soittoa tällä viikolla, niin sit on seulat ok. Kauhee pissahätä oli kun menin sinne ja virtsarakko painoi kohtua ihan vinoon. Ei osannut sanoa istukasta vielä mitään kun oli niin vinksallaan paikat, mut veikkas takaseinäistukkaa. Toivotaan, pian vois siis tuntee ehkä liikkeitä :) Hirveen rauhallinen tyyppi oli, ei paljoa pyörinyt ja hyörinyt.

Kuvasin miehelle videon ultrasta ja kotona sitä syynäsin ja sit lähetin vielä sinne johonkin ihme nub-sivustolle videosta kuvankaappauksen kun näkyi joku nubin törö. Nyt on sitte 90% todennäkösyydellä neljäs poika tulossa. Perkelsson, pitää varmaan ite alkaa pukemaan vaaleanpunaisia hörselötä päälle kun kaik lapset on munallisia:LOL::p

Lapsille ja lopulle suvulle kerrottu. Esikoinen rupes itkemään, kun oli niin pettynyt et tulee lisää lapsia. Voi mun pientä :love: No, onneks on reilusti aikaa tottua ajatukseen. Hänellä oli suurin huoli, et kun pikkuveljet vie hänen tavarat ja sekottaa huoneen :LOL: Lupasin että voidaan harkita karmellista ovea tuon haitarioven tilalle. Hiukan jo mieli parani :D

Että semmonen päivä. Niin, joo, mul on nyt 12+0 oli vähän pienempi kuin piti. Mikä sekin ihan hyvä, viimeksi kuopuksen ultrassa ultratäti päivitteli että onpa suuri sikiö näille viikoille, onko sulla raskausdiabetes. Et ehkä en oo saanu vielä pientä viiden sentin pääperämittaista tyyppiäni lihotettua :D
 
@Hempuliini, on mullakin tullu jo eka kipee supistus nyt rv 11. Oikeen semmonen sähköä pitkin vartaloa. Ja ollu aikasemmissakin, esikoisen raskaudessa oli vasta joskus 30+ alkaen, mut näitten muitten kanssa ollu jo 10+ jos rehkin/huhkin ja stressaan samalla. Mut ne on mulla yksittäisiä eikä saa mitään aikaa, sattuvat silti, pirulaiset.
 
Oho en oo tienny! Niin joo mä en ees tiedä milt kivuttomat supparit tuntuu edellisistä välil neuvolaski kun ääniä kuunneltu ne sanoo et supistaako sanon et ei mun tietääkseni mut sit kuulma supistanu. Tunnistan vaan ne kovat kun ne on tasoa synnytyssupistukset melkein. Nyt vähän jännään et millon ne nyt alkaa toivottavasti ei aikasin.
 
Mulla harkkarit tuntuu samalta ku joku puristaisi kohtua,ei siis satu,on oudon tuntuista.
Kasvukivut on sit asia erikseen,ne vihloo,jomottaa ja viiltää.

Oon käyny jo 3 kertaa ultrassa ja haluisin taas mennä,en siksi et oisin huolissani vaan siksi ku kyytiläinen on mahdottoman suloinen ku heittelee siellä volttia ja uiskentelee :love:
Pitää vaan jaksaa oottaa vajaa pari kk rakenneultraan,mies on niin pihi ettei halua käydä sitä ennen yksityisellä,ei vaikka sanoin että mennään joululahjaksi kurkkaamaan kumpi on tulossa :LOL:
 
Linjoilla taas...!

Empa tieda onko mitaan ihmeellista tapahtunut. Migreenit on toistaiseksi hieman laantuneet ja vaimentuneet. Pikkuisen sarkee ja harmittaa, mutta en ole kokoajan ihan poissa pelista. Onkin ollut niin megalomaanista tuon paanupin kanssa, ettei koskaan ennen. Alkuraskauden hienoinen painonlasku taisi samalla jymahtaa tiukkaan nousuun, koska en kyennyt kuin makaamaan ja toisinaan syomaan, ja alas meni ihan mita sattuun.

Sain valittua myos laakarin ja klinikan (eihan siihen mennytkaan kauan, hah!), ja laakari pistikin mut sitten heti dietille. Ei tarkistettu mitaan raskausdiabetesta, vaan logiikalla- edellinen lapsi oli iso (4.5kg ja 57cm, eika mulla ollut radia silloinkaan) niin usein seuraava on vielakin isompi. (olen itsekin suht pitka, ja mieheni myos, etta ehka emme ole pariskuntana mitaan pienimpien vauvojen saajia muutenkaan) Esikoinen oli kuitenkin kylla ihan siro vauveli...Kummankin edellisen raskauden kanssa mulla on ollut lahtopaino ja loppupaino ihan sama, nyt tosin lahden huomattavasti komeammista lukemista. Etta eikohan sokeristen juttujen vahtaaminen ole ihan viisasta. Oli kylla vaikea olla sokerista erossa kun oli kokoajan migreeni (migreenissa usein oikein himoitsee makeaa). Nyt jos se tasta oikeasti rauhoittuisi niin tulis helpompaa senkin jutun kanssa. Eikos joku taalla todennut etta oli jossain raskaudessa onnistunut hyvinkin painontarkkailun kanssa?

@Mimmistina kos se nyt kertoi odottavansa neljatta poikaa? Onko hieman aikasta muuten todeta sukupuoli, vai ei? Meilla kun on kaksi jassikkaa niin hieman kiinnostaa etta kukahan tuolla meilla on tulossa. Kolmatta ei kylla lahdetty millaan tyttotoiveella harkitsemaan, vaan "jospas viela onnistuisi saada lapsi" idealla.

Viime ultrassa ultraaja totesi etta "ompas iso paa". Se jai pyorimaan mieleen. Ei kommentoinut han eika laakari etta kuinka hyva tai huono asia se on. Tuli vaan niin ihmettelevalla aanella etta jai vahan jotenkin mulla mieleen jumputtamaan.

Nyt alkaa tosiaan hiukan ehka olla paremmat fiilikset monin puolin. Saan valilla ihan oikeasti asioita tehtya!!

14+5
 
  • Tykkää
Reactions: Marsikka
^ Jos sulla on ultrakuva (rv 11-13) jossa on nub, niin vois nähdä kumpi on. Molemmillahan sukupuolilla siellä on joku törön-tynkä näillä viikoilla kun on niin turvonneet sukuelimet, mutta riippuen siitä nubin kulmasta suhteessa selkärankaan (ja virtsarakko pitää näkyä myös) niin voipi saada tietää onko tytteli vai sälli. Mut eikös 15+ jo ihan selvänä näy ultrassa sit jo kumpi on ihan ilman mitään nubejakin :) Mut jos nub-hommat kiinnostaa, niin google laulamaan ja sieltä nub theory :)

Hyvä että on vähän migreenit helpanneet :)
 
  • Tykkää
Reactions: VihreeTee
Nt-ultra meni hyvin. Laskettuaika taitaa siirtyä, kun heistä pisin on jo 13+0 ja lyhin on 12+4. Niskaturvotukset olivat 0,8-1,2 välillä, joten siinäkin mielessä helpottava käynti. Kaikki raajat, kolmet napasuonet ja muut karkeat rakenteet löytyi. Sukupuolista ei mitään tietoa ;). Seuraava ultra on jo joulukuun alussa ja sen jälkeen rakenneultra joulun jommalla kummalla puolella. Silloin varmaan selviää jo sukupuoletkin. Veikkaan että sekoitus molempia :p.
 
Meillä oli eilen nt-ultra. Viikkoja oli 12+1, vastasi 12+4. Kaikki oli hyvin, oltiin yhteensä ehkä joku 8 minuuttia siinä vastaanotolla, josta ultraus kesti n. 2 minuuttia. Tää kyseinen lääkäri on mua ennenkin ultrannut ja ihan yhtä tehokas aina ollut. :LOL: Mutta kyllä tuo vaan silti jotenkin konkretisoi raskautta, että siellä oikeasti joku majailee.:love:
 
Meillä käynti kesti noin 40 minuuttia, varmaan vartti piti odotella ja koputella masua ku kaveri ei halunnut pyörähtää sivuasentoon, että saataisiin kaikki mitat :D muuten kyllä pyöri siellä miten sattuu, lähinnä takapuoltaan esitteli
 
Mä olin varmaan 20 min ultra huoneessa, tosi kauan kesti et saatiin se nt-mitta kun hän heilutteli päätään koko ajan.

Tuli muuten tänään postia jo, et se seulat puhtaat :) Olipas nopsaa, jotenkin aattelin ettei lakon takia mikään liiku :)

Oi vitsi, pitänee varmaan erakoitua kotiin, kun näissä hormonihuuruissani tulistun 0->100 ihan liian helposti. Ja ikävä kyllä oon aika pitkävihanen, vaikka normaalisti unohdankin nopeesti.

Ihan kakka päivä...
12+2(taas)
 

Yhteistyössä