Toukokuiset 2020

Voi ei, onpa kyllä ikävää että noin nuorella lapsella luut jo huonossa kunnossa :eek: mut jos ei se hänen äitinsä oo ollu opastamassa oikeanlaiseen syöntiin, vaan keskittynyt kaljan kittaukseen niin enpä ihmettele. :(

Millasia oireita teillä on nyt ollut tässä kun toisen kolmanneksen alku menossa?
Mulla sillon tällön pahoinvointia, pierettää, kasvukipuja ja välillä liitoskipuja ja väsyttää edelleen, mutta enimmäkseen vaan viikolla. Toki vaikuttaa niin aikaiset herätykset ja nukkumisongelmat. Viikonloppuna kun saa vähän enempi aina levättyä :)

Kovasti odotan että alkaisi liikkeet tuntumaan! Ja toivon että saisin lääkäri neuvolan ennen rakenneultraa, jos hän vois ultralla kurkata ennen sitä, kun niin kamalan pitkä aika vielä sinne asti, ja haluisin taas tietää et kaikki on ok
 
  • Tykkää
Reactions: Mimmistina
Maidon juonti ja yleensä kalsium on tosi tärkeää raskausaikana. Itse otan purkista varmuuden vuoksi. Odotusajan ruokavalio on yllättävän tärkeä! Esimerkiksi miehen äiti oli juoppo ja ongelmat hampaiden kanssa alkoi jo lapsena. :mad:
 
Mä kävin eilen neuvolassa ja vähän hoitaja huolestui kun sanoin että on kipuja ja paljonki. Minä en jaksa huolestua, jotenki käy vaan järkeen että se tuntuu jossain kun paikat venyy. Päivittäin on pistoja ja viiltoja ja harvakseltaan paineen tunnetta, mutta ne on ohimeneviä. Minä osaan kyllä huolestua joka asiasta ihan ilman muiden hössötystäkin:ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
 
Oireita..hmm.. Nännit arat, väsyttää aamusta iltaan, VITUTTAA, vatsa toimii hitaammin, suppareita siivotessa tai muuta fyysistä tehdessä, repäisykipuja, liitoskipuja. Mulla on varmaan valmiiks venyny jo niin paljon että mitään kohdunkasvamiseen liittyviä oo sinänsä havainnu, mut heti kun on puhtia niin kohtu kovottelee, jos tekee nopeita ylösnousuja tms. niin repii ja välistä meinää jalat mennä alta ja saa köpöttää kun lyö salamaa nivusiin ja persiiseen ja pitkin jalkaa...Auttaa muuten kun kävelee sit hetken takaperin :D Ihan normaaleja juttuja, ja kun on lyhytkestosia eivätkä jää päälle niin mittään hättää ei oo.
 
Joo oireita on.
Armoton vitutus 24/7, väsyttää,nään outoja ja levottomia unia,nännit todella kipeät ja paisuneet,rintakehän ihossa ihottumalänttejä,kohdun kasvukipuja,alapään vihlomista,naama kukkii,hikoilen ku porsas,turvottaa ja itkukohtauksia ilman kunnon syytä.
On tää niin hehkeää aikaa.

Mul oli aamulla neuvola ja kuulin ekan kerran sydänäänet.omalla dopplerilla ei vielä kuulu mut näytöllä näkyy.kuulosti erilaiselta ku odotin,kaveri touhus kyllä paljon ni jonkin verran oli kohinaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Mimmistina
Aika samoja oireita täälläkin.. jatkuva ketutus, edelleen pahoinvointia (varsinkin jos alkaa enemmän yskittää niin voi olla varma että laatta lentää), väsymys, erilaiset kipuilut ja vihlaisut alavatsalla tai alapäässä, naama täynnä finnejä..näitä riittää :cautious:

Tänään ilmoitin esimiehelle raskaudesta ja tulevasta äitiyslomasta. Onnitteli hirveästi, jäi oikein positiivinen mieli keskustelusta :)

Ensi viikolla olisi sitten ensimmäinen lääkärineuvola.

Tänään 15+4 :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Mimmistina
@Mimmistina osaan osaksi samaistua noihin fiiliksiin! Vaikka tokan lapsen kohdalla oli tunne etta taa on toinen, mutta ei viimeinen, vuosia vierahti valissa niin paljon etta mun paa ei ole paassyt minnekaan pilvilinnoihin taman raskauden kanssa. En oikeastaan tunne huonoa omaatuntoa, koska pidan mietteet sisallani, enka myoskaan ole mitenkaan lapsen odotusta vastaan, taikka saamista- lapset on parasta! Mutta realisti minussa on varttunut kovin vuosien myota, ja tiedan niin hyvin millaista pari ekaa vuotta on. En ole ollut myoskaan mikaan synnytyksista superpalautuja, vaan kroppaa on sarkenyt (ja sita alapaata!!) niin tuhannen kauan, ja kummankin lapsen vauva-aikana mulla oli masennus.

Mies parka on ihan kuutamolla eika ymmarra mun tunteita ja vuoristoratoja nyt yhtaan. Han on ihan todella onnessaan, ja kuvittelee etta mina en ole, tai etta en ole ainakaan tarpeeksi onnessani (hanen mielestaan).

Olen koittanut olla itselleni armollinen naiden tunteiden kanssa, enka pakottanut mieltani mihinkaan muottiin. Tiedan etta raskauden myota sen lisaksi etta kroppa tulee valmiiksi synnytykseen, vauva syntymaan, niin myos mina kolmannen kerran aidiksi. Luonto on viisas ja osaa kylla ohjata naista aidiksi odotuksen aikana, enka mitenkaan usko etta se pettaa nytkaan.

Oireita?! Kylla niita taallakin piisaa. Nyt kun oklotykset ja migreenikin on vaistynyt (!!!! aah tata elamaa!!), paivittainen elama ei tunnut mitenkaan vaikealta. Kaikki kasvukivut, liitoskivut, rintojen arkuus, valilla nousemisen hankaluus jne voin raksia ruutuun, kuten myos mielialojen vaihtelun, vasymyksen ja valillisen armottoman arsytyksen. Mutta kylla se just nyt tasta, kun massu on viela pieni, ja ah, kylla, tuntuu etta on menossa se ihana toinen kolmannes, se raskauden mukavin aika. (nyt taisin kaivaa verta nenastani...:sneaky:)

Toisaalta laakarissa paljastui kilpirauhasen vajaatoiminta, ja nyt pitaa nakella laaketta naamaan (eipa ihme etta on niin tuhannesti vasyttanytkin- mun mielesta enemman kuin mulla yleensa nailla viikoilla!), ja tosiaan, sokerilakossa pitaa olla edelleenkin. Tai siis raskauden loppuun. Ja sehan on helppoa kun tuossa on esim nuo joulu ja uusvuos valissa!!:p:p
 
  • Tykkää
Reactions: addison
Laskin hetki sitten, että olen syönyt neljä hampurilaista tällä viikolla :whistle:. Yhden ravintolassa, yhden Mäkkärissä, yhden Burger Kingissä ja tänään tein juustosämpylöitä ja pihvit ja täytteet itse :whistle:.

Usein tulee olo, että pakko saada proteiinia tai pakko saada maitoa :p. Kasviksia ja hedelmiä tulee syötyä paljon. Väsymys on jo vähän taittunut, mutta tänään taas väsyttää.. Ei taida väsymys lähteä olleenkaan. Ainoa asua, mikä huolettaa on vetinen vuoto,, joka lääkärien mukaan on vain valkovuotoa. Välillä tuntuu, että vaikka on vasta 16 viikko, virtsa karkailee. En tiedä, voiko näin aikaisin olla jo pidätysvaikeuksia, mutta on kai se kolmella mahdollista. Vessähätä on edelleen usein, joten kohtu painanee jo virtsarakkoa, kun siellä on n. 39 cm täytettä. Olen toki lukenut kauhutarinoita lapsiveden tihkumisesta, mutta enempi epäilen muunlaista vuotoa :(.
 
Mulla on virtsankarkailu ihan jostain hormonista johtuvaa, alkaa tyyliin plussasta. Viimeks se parani sitä myöten mitä pidemmälle raskaus meni ja sit taas imetysaikana paheni. Ei auta jumpat, kaiken maailman kuulat sun muut vuosien varrella kokeiltu. Mut tervetuloa kerhoon, ei sitä enää ees muista millasta on aivastaa ilman et hätäpäissään asettaa jalat ristiin :LOL: En myöskään harrasta juoksua enkä trampoliinilla hyppelyä (ainakaan ilman vaippoja), mut ehkä tä tästä vielä joskus :ROFLMAO:

Pitäsköhän munki pyytää jotku kilpparikokeet, tää väsymys on ihan hullua. Ja tukka lähtee...

Migreenin sain taas kaveriksi edellispäivänä, en uskalla enää kahviakaan juoda kun pitkän tauon jälkeen tuo sitten siihen reaktiona. Nauroin tuossa miehelle, et saankohan mä enää keväällä syödä yhtään mitään. Kun jos niitä ei oo raskauden takia kielletty, niin sitte sokerien tai jonkun muun terveysseikan takia. Mitäköhän nautintoja tässä ihmisellä oikeen enää kohta on. Ei voi syödä, juoda, polttaa, liikkua, seksikään ei kiinnosta...kohta varmaan saa jotku jättipukamat ettei uskalla käydä enää vessassakaan :LOL::LOL::LOL:

14+5
 
@Eloveera-79 eihan se ole valttamatta pissaa, vaan loysaa valkovuotoa. Mulla on sellasta kanssa toisinaan ja oli edellisissakin raskauksissa. Tulee ihan hulahtaen, mutta tajuan etta ei virtsarakosta. Tietenkin virtsaakin voi karkailla, kellapa ei, mutta ei se nyt just valttamatta ole sita. Saatikka lapsivetta!

Mulla on viela edellisen synnytyksen jaljilta tekemista lantionpohjan lihasten kanssa, niita pitaa kylla jumppailla!! Nyt taas voisin terastaytya. Sellaset kuulatkin on olemassa, jotka kylla oikeasti auttaa hahmottamaan alapaan toimintaa ja lihaksistoa. Suosittelen.

@Mimmistina ma kavin nuoremman kanssa saannollisesti tramppakeskuksessa pomppimassa, etta pakottaisin itseni treenaamaan nuo lantionpohjan lihakset siihen malliin etta joka yskaisy tai pomppu ei aiheuta karkailua... Eka piti kayda tosiaan siteet housussa, ja sitten opin miten treenata siina pomppiessa ne lihakset sen verran kuriin etta en tarttenut enaa sidetta. Mun yksi kaveri suositteli kannykkaan ladattavaa sovellusta joka auttaa lantionpohjan treenauksen kanssa! Tsekatkaapas- sovellus on mielestani ihan suomalainen, nimi on TAT (mulla lukee pienilla kirjaimilla tat), mutta koska mulla ei ole nyt suomalaista nappaimistoa ladattu tahan koneelle, tossa pitais olla pisteet!! : sen a kirjaimen paalla!!

Auts, jos hiuksia lahtee niin pyydappas kanssa ne kilpparikokeet veresta @Mimmistina ! Mulla lahti hiuksia tan vuoden kevaalla, ja koko vuoden olen ollut vasynyt. Luulen siis etta tuo kilppari juttu on kylla puhjennut jo aiemmin kuin nyt raskaudessa. Migreeni on taas ihan pepusta... Toivottavasti pian helpottaa!
Ma otin itteeni niskasta kiinni syomisten kanssa. Etta jos on sanottu etta sokeria ei saa puputtaa ja ruokavalio pitaa olla terveellinen, niin se on sitten mulle seka vauvalle parasta ja silla selva. Mutta koska rakastan herkkuhetkia (kuka ei?) aloin metsastaan kaikenlaisia terveellisia herkkuja netista kasin. Loysin esim urheilijoille tarkoitetun prostku jaatelon mika on ilman sokeria, seka raakakakkuja joita voi tilata kotiin ja pakastaa, ja ne on myos ilman sokeria (ja jauhoja!).
Tilaan kotiin ittelleni pakasteeseen kumpaakin noita ja sitten kun tuntuu etta pitaa saada jotain makeeta ittelle, niin on valmiina, eika tule otettua vaikka jostain miehen herkkuvarastota (mun mies on jarjeton herkkujen peraan (ja kehtaakin olla viela laiha!))

Mulla muuten oli jo perapukamia... :censored: etta kaikinpuolin sita viehattavyys asteikolla alkaa menna jo todella hyvin!

17+3
 
Eilen holahti aamulla verta niinkuin menkat ois alkaneet niin kävin sitten varmuuden vuoksi näytillä. Ilmeisesti johtuu siitä kun mulla on se istukka siinä kohdunsuun päällä... Viikon verran pitää nyt ottaa rauhallisesti, ei siivoilua, urheilua ym. Ja jos tulee uudestaan vuotoa niin sitten lanssikyydillä sairaalaan vuodelepoon. Vauvalla kuitenkin kaikki hyvin. :love: 14+3
 
@VihreeTee mulla oli kans kuulat ja jumpat, mut ei ne auta, kun on hormonaalista. Sama homma kun esim. jotkut lapset yökastelee tosi pitkälle, vaan otetaan minirin kuuri ni johan loppuu. Mun kaks koiraa on ollu kans pissalääkityksellä steriloimisen jälkeen, et ei niitten hormonien kanssa oo leikkimistä. Ja tosiaan välillä on ihan normi meininki, eikä ongelmia, en usko et mun lihakset nyt vaan yhtäkkiä surkastuis vaikka ne on viikko sitten toiminu :) . Oon lukenu et vaan 15% naisten virtsankarkailusta on oikeesti lihasperästä.

Hui @Marsikka kun oot saanu säikähtää ! Nyt vaan lepoa <3
 
Mulla on lantionpohjan lihakset ollut aina tiukassa kunnossa. Jopa niin tiukassa, että mies on kiljaissut joskus, että älä purista!
:whistle::D:p Tämä lienee sitä hormonaalista pissittelyä ja sitten valkovuotoa. Harmittaa silti, kun tietysti mietityttää ettei vaan ole lapsivettä. Muuten on mennyt tosi hyvin. Mitä nyt vatsa on jo jalkapallo, ja se näkyy, kun muuten olen hoikka. Veljen avovaimo sanoi, että hänellä oli samanlainen vatsa viimeisen kolmanneksen alussa, että kiva :ROFLMAO:..
 
Mikäs se valkovuototesti oli minkä voi kotona tehdä ? Side ja vessapaperi taiteltuna siihen päälle ja sit kaks tuntia kattoo. Jos jää paperiin niin on valkovuotoa, jos imeytyy voi olla lapsivettä tai pissaa. Oliko se niin ?
Eiks semmosia tikkujakin (tyyliin niinku raskaustestiliuskat) oo millä voi testata, saakohan niitä apteekista :) ?
 
Helou! Hoksasin vasta nyt katsoa ryhmiä Olisihan näitä ollut kiva lukea jo aiemmin - ja kirjoitellakin. Facen ryhmään en "uskalla" liittyä ennen kuin töissä kertonut.

Millä viikoilla yleensä olette kertoneet?

Itselläni 15+6 menossa. Tuntuu, että aika on hurahtanut vain. Ensimmäiset 3kk oli järkyttävää stressiä ja pahaa oloa. Nyt edelleen aamuisin oksennus yleensä tulee, koska tukkoisuus ja sitten yskiskelee sitä limaa, niin saa yökkäysrefleksin aikaan.

Alaselkäkipuja on nyt ollut varsinkin kuukauden päivät. Selällään olo pahinta, tai varsinkin siitä ylös kampeaminen. Onneksi yövalvomiset on hellittäneet, tai niin ainakin toivon.

Onko täällä muita, kenellä olisi paino tippunut lähtöpainosta? Itsellä on tosiaan hitaasti tipahtanut. -1.9kg on ekasta neuvolasta, jolloin oli rv9. Ei toki paljon, mutta jännä silti, että näin päin!

Täytyypä osallistua tänne enempi nyt, kun ei vielä julkisesti kaikki tiedä, niin ei Facebookissa viitsi

Kiva kuulla muidenkin toukokuisten kuulumisia! :)
 
@Mimmistina Apteekista saa jotain Lakmus-papereita (?) ja synnärillä on jotain tikkutestejä. Ei se testaaminen niin paljoa tässä vaiheessa auta, kun jos on lapsivettä, ennuste ei ole hyvä. Olen wc-paperilla testannut. Paperiin jää keltainen/valkoinen töhnä välillä päälle, mutta kastuu myös läpi. Tosin jos valkovuoto on vesimäistä, ei se jää paperin pinnalle kokonaan. Välillä myös tuoksuu pissalle, että kyllä se on ainakin osittain liruttelua, kun rakko ei tyhjene kunnolla. Edelleen wc-hätä on usein. Kivoja vaivoja siis jo näin puolivälissä.. Ensin oli ihme kuumottelua ja arkuutta ja nyt seuraavaksi liruttelua :whistle:.
Viime raskaudessa ei ollut vastaavaa, mutta toisaalta, ei ollutkaan kolmea.. Kyllä kolmesta sitä valkovuotoakin enempi varmaan tulee, kun muitakin oireita on enemmän. Viikon päästä on ultra, niin kysyn sairaalasta.

Mulla oli noussut 0.5 kg paino raskauden alusta kaksi vk sitten eli ei täälläkään kovin paljon. Kysyivät, syönkö riittävästi.. Siis mähän syön enemmän työpaikan lounaalla kuin miehet.. :rolleyes: Joskus siitä huomautellaan positiivisessa mielessä: "kiva kun on naisia, jotka ei arkaile syödä". :ROFLMAO: Vatsa on kyllä oikeasti jo aika kookas. Raskausarpia ei vielä ole, mutta öljyänkin ihoa joka päivä. Hiukset ovat paksummat ja kiiltävämmät kuin ennen. Ei pysy aiemmat hiusnipsut enää päässä, pitää olla tuplakiinnitys.
 
Mä oon ollu vaan esikoisen aikaan palkkatöissä, silloin taisin kertoa ekan ultran jälkeen pomolle. Meillä on töissä kaikkea hommaa mitä ei sovi raskaanaolevien tehdä, niin senkin takia niin aikasin. Ja sen takia ettei mahtunu enää työhousut kiinni ja piti pyytää uusia :D

Mä oon laihtunu nyt 3 kg ekasta neuvolasta, kävin äsken vaa'alla. Oon kyllä tällä hiton radipupu-dieetillä, niin ihmekös tuo.

Mä oon nyt kahtena aamuna heränny niin et oon jotenkin nukkunu mun käsien päällä niin et ne on ihan puutuneet. En käsitä, mimmosessa asennossa se on mahdollista. Mahallaan en oo yleensä ikinä nukkunu, mut noinkohan sit oon jotenkin silleen koittanut könytä...

14+6
 
Mulla on ainaki kädet kipeet ja puutuneet aamulla jos oon yöllä roikottanu niitä pitkällään esim sängyn laidan yli:cautious:

Mutta apua, mitä ootte mieltä kun mua vähän jo pelottaa toi paineen tunne kohdun seuduilla. Välillä sitä on enemmän ja välillä vähemmän. En tiiä onko paine paras mahollinen sana, mutta sellanen outo tunne, epämukava vaikkei kipeä. Kävely tuntuu epämukavalta silloin(n) neuvolassa vähän ohitti sen asian kun otin esille. Taidan soittaa tänään uudestaan ja kysyä..
 
Mulla on myös kohdussa tommosta "painetta". Tai siis semmosta joskus (varsinki aamulla) et ku kävelee, ni tuntuu et siel ois iso ilmakupla tai joku mikä hyllyy ja hölskyy. En oikeen osaa kuvailla sitä tunnetta, ei koske mut erikoinen olo :D sit se menee ohi pikkuhiljaa varsinki jos vaikka istuu hetken. Tänään on neuvola, tarkotus kysyä näistä kivuista että onko normaalia. Jännittää kyllä taas mennä!
 
Kaikki epämiellyttävä tuntuu olevan normaalia. Kuhan ei satu mikään niin et meinaa taju lähtee, tai valu mitään ulos suuria määriä. Vaikka sit 9 kk täytyttyä kuuluu sekin asiaan. Sit vielä sanoaan ettei raskaus sairaus, ei se kovin tervettäkään oo :ROFLMAO::ROFLMAO:

Mä oon tänään päättäny et olen iloinen ja positiivinen odottaja enkä masennu kaikesta. Se melkeen toimii ;) :LOL: Kävin taas kirppiksellä ja löysin kaikkea söpöä vauvalle, ostin muutaman käsityön joululahjaksi, aivan ihanan ruokalapun kummitytölle synttärilahjaksi ja sit käytiin kattoo meijän uutta kissanpentua:whistle: Hän oli aika ihana, haetaan lauantaina kotiin :love:

Ja jee, huomenna saa poksua !
 
No voihan mahoton, etta lirahtaa voi seka joidenkin hormoni seikkojen vuoksi, etta huonojen lihasten... Auts. Mulla on kylla varmastikin ollut- jos ei ole edelleenkin tekemista noiden lihasten kanssa. Toinen jatka kun oli valtavan iso, ja odotin viikolle 42 asti. Aika monta viikkoa, tai pari vikaa kuukautta kannatteli lantionpohjan lihaksen tayskokoisen kokosta vauvaa...

Ma laskisin paineen tunteen kivuttomaksi supistukseksi? Mulla tuntuu painetta kun kohtua supistaa, ja ei valttamatta tosiaan kipua siina yhteydessa. Jos levahdan ja pidan paussin niin se yleensa laantuu.

@Mimmistina millasen dietin annetaan kun on radi diagnoosi? Kaikki hiilarit veke? Ma olen nyt onnistunut olla sokerittomana, mutta tajuan etta ei se ole tarpeeksi. Osaan kylla syoda terveellisesti, mutta varmaan leivat esim pitais heivata pois viela. Mulle laakari sanoi (joka ei puhunut raskausdiabeteksesta, vaan ainoastaan edellisen lapsen suuresta koosta- mutta myohemmin suomenkielisesta netista bongasin etta se on tarpeeksi suuri syy antaa radi diagnoosi) etta kaikki ruoka pitaa olla hoyrytettya, ei rasvaisia lihoja tai mitaan muutakaan rasvaista, paljon kasviksia, aamulla puuroa. Ei syoda ollenkaan sikaa eika nautaa, joten se ei ole ongelma, mutta en kylla ole hoyryttanyt ittelleni kaikkea...

Ma en tieda millanen painonnousu mulla on ollut. Kilo on tullut siita mita tiesin etta olen jossain vaiheessa ollut. Mutta nyt tosiaan pitais paasta mieluummin sinne miinuksen puolelle. Ehka alkaa helpottaa jos tuo kilppari arvot normalisoituu, silla tuntuu kylla etta kroppa vahan jumittaa painon kanssa. Sain tana vuonna painoa nopsempaa ja enemman kuin yleensa, ja sekin nyt sitten varmaan selittyy aika hyvin tolla kilpirauhas jutulla.

@Marsikka voimia lepoiluun! Toivottavasti se siita nyt sitten rauhottuu. Mulla oli todella kovasti tollasta veren hulahtelua kakkosraskaudessa. Ennen 20-viikkoa se sitten rauhoittu ja sitten loppui kokonaan.
 
Paineen ja kiristävyyden tunne normaalia jos ei säännöllisesti ja ihan montaa kertaa päivässä, on harjotussuppareita. Ohimenevät kipuilut, myös voimakkaat on normaaleja kun paikat venyy ja paukkuu ja liikkuu. Iskiaskivusta kannattaa hakea kuulemma saikkua, kuulemma tässä vaiheessa viikon tai kahden loma tekee ihmeitä iskiassärylle :) syke löytyi heti ja oli vahva ja tasainen. Hyvä mieli jäi neuvolasta, käski vaan olla hyvillä mielin :)
 
@VihreeTee Ei se viralllinen radivalio oo sen kummempi kun ihan virallisterveellinen ravintosuositus. Jotain 150 g/hh pvä vissiin, protskuista ja rasvoista en tiiä. Käypähoidosta varmaan näkis :)
Mulle ei siis käy noin valtavat hiilarit, ellen insuja haikaile (voi olla et joudun jollekkin metformiineille teen mitä teen). Mulla nostaa pasta, sämpylä ja peruna enemmän verensokereita kun suklaa. Ite oon mittailemalla vaan sitte karsinu pois, et jahas, no tätä ei enää missään nimessä jne. Toki en nyt joka raskaudessa oo kaikkia asioita koittanu, et varmaan joku vois tällä kertaa sopiakin. Ja siis mulla ei nosta rasva ja sitä oonkin lisänny ettei energiamäärät laskis, koska joudun kuitenkin sit taas hiilareita välttelemään. Ja silti laihtuu...

Mä oon nyt taas ihan tyhjäpää, mut siis miks sun piti olla noin tiukkisteludieetillä :) ? Muistan et oon kysyny tän jo joskus mut en kuollaksenikaan muista vastausta , sori :) ÄH! Otin silmän käteen ja luin uudestaan, vauvan koon vuoksi. Hei miten oisit jos ostaisit sokerimittarin ja liuskoja ja testaisit onko syytä tiukistella :) ? En tiiä toimittaako esim. diabeteskauppa.fi ulkomaille, mut sieltä ite ostin. Jostain Amazonistakin varmaan saa ja paljon halvemmalla mittarit,lansetit ja liuskat :) Tai saisko jopa apteekista siellä ?

Ihania neuvolakuulumisia @Mymmeli27 <3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: VihreeTee

Yhteistyössä