Toukokuiset 2020

@Mimmistina todellakin syy on edellisen lapsen suuri syntymakoko. Laakari sanoi etta saisi tulla maksimissaan 10kg painoa raskauden aikana, ja noin 200g per viikko!! APUA!

Mutta siis nyt taidat puhua jostain tikuista joilla mitataan virtsasta sokeria? Hyva idea kontrollointiin, voisin koittaa etsia. Taalta varmasti loytyy kylla.

Olen kerran ollut vahahiilarisella dietilla ja todennut etta pastat ja leivat pistaa mut vahan sekaisin, enka tarttis niita muutenkaan jokapaivaisessa ruokavaliossa. Meilla syodaan vaan taysjyvapastaa, mutta silti. Kyllahan ne verensokeria varmasti nostaa, kun sokeriksi elimistossa hajoaa. Tummassa suklaassa on muuten vahan sokeria (ja loytyy varmasti sokerittomanakin, mulla on just sokeritonta kotona), kay hetkiin kun tarttee hieman buustia.

Mulla on tanaan joku laakari, oliskohan silmalaakari... Tahan diiliin yksityisen raskaudenaikaisen seurannan kanssa kuuluu ihan tuhannen paljon kaikkia laakarikaynteja. Onhan se tietty hyva saada kaikenlaisia tsekkauksia...

17+jotain
 
Kaikenlaisesta paineen tunnusta tms. Ollut tässä puhettakin, mutta miltä semmoinen harjoitussupistus tuntuu vatsan päältä?
Ihmettelin kun tänään raskaan työpäivän jälkeen menin pötköttämään sohvalle ja tunnustelin vatsaa, niin häpyluun päältä noin kämmenen verran ylöspäin oli aivan semmoinen kova ja pinkeä alavatsa. Oiskohan kohtu sitten supistanut rasituksen takia, ja kauanko nuo yleensä kestää? Hetken makasin ja tuntu että pehmeni, mutta kun vähän kävin ylhäällä niin jälleen maatessa maha oli kovettunut.
Kertokaa viisaammat!
 
Mä en oikein tiedä, mitkä on supistuksia ja mitkä ei. Mulla on välillä lyhyitä pistoksia, mutta ne ei ulotu vatsaan, vaan jää alemmas ja kohdistuu pienelle alueelle. Olisikohan ne niitä venytyskipuja? Kaikenkaikkiaan toistaiseksi on ollut vähän kipuilua. Liruttelu ja edelleen jatkuva wc-hätä onkin toki jo ihan riittävästi :whistle:.
 
Täällä valvotaan järkyttävän vatsa- ja selkäkivun kanssa. Kävin tänään uimassa ja olen syönyt huonosti koko päivän..

En osaa erottaa johtuuko nälästä vai mistä. Joten panikoin tietenkin ja sattuu niin saakelisti, että puuskutushengitän vaan.

Alkoi vähän petipuuhien jälkeen. En tiedä nyt mistä ärsyyntyi..

Jahas. Kesken kirjoituksen piti lähteä laattaamaan ja tuli huolella ulos tavaraa. Ihan hirveetä. Ei oo aikoihin ollut näin kamala olo. Sinnittelen kotona, mutta ihan hirveetä tää kyllä on. Saa nähdä saako sitä nukuttua koko yönä. :(

Rv 16+1 (kun kello sopivasti yli puolen yön)
 
Voi ei @Tii_tu ! Oksensitko siis kivusta vai onko sulla joku vatsatauti ? Toivottavasti voit jo paremmin !

Raskauskipujen pikainfo:

Siis harjotussuppari tuntuu siltä et lihas jännittyis alla. Siinä vaiheessa kun koko vatsa on kohtua, niin se on helppo tuntea ulospäin kun koko vatsa kiristyy koripalloksi. Mut sama idea nytkin vaikka kohtu ei oo vielä vallannu koko alaa. Saattaa tuntua epämiellyttävältä, mut saattaa olla ettei näitä huomaa.

Liitoskivut tuntuu taas lantion ja häpylyyn liitoksissa ja niiden hermotuksen vuoksi vaikuttaa usein myös jalkoihin ja voi tulla myös ns. sukkapuikkokipuja, eli teräviä tuikkauksia eri puolelle. Myös issias tai iskiaskivut raskaana liittyy yleensä tän alueen löystymiseen ja liikkumiseen.

Venymiskipu on sitten taas usein semmosta vähän menkkamaista möyrintää ja juilintaa.

Ja sitten oikeet supistukset on semmosia pysäyttäviä joiden aikana ei muista es hengittää, jotka lihaksen kiristymisen lisäksi tuntuu vähän kuin sähköä liikkuisi ja kirveltäis samalla ja se tuntuu usein myös vatsan lisäksi selän puolella sekä reisissä. Tai niin, joillain onnellisillahan ne ei tunnu juuri missään, avautuvat huomaamatta ja silleen.

Ja jottei ois turhan helppoa, kaikilla on toki yksilölliset tuntemukset, mut tälleen suurpiirteisesti näin.
 
  • Tykkää
Reactions: Unskinen ja addison
Täällä valvotaan järkyttävän vatsa- ja selkäkivun kanssa. Kävin tänään uimassa ja olen syönyt huonosti koko päivän..

En osaa erottaa johtuuko nälästä vai mistä. Joten panikoin tietenkin ja sattuu niin saakelisti, että puuskutushengitän vaan.

Alkoi vähän petipuuhien jälkeen. En tiedä nyt mistä ärsyyntyi..

Jahas. Kesken kirjoituksen piti lähteä laattaamaan ja tuli huolella ulos tavaraa. Ihan hirveetä. Ei oo aikoihin ollut näin kamala olo. Sinnittelen kotona, mutta ihan hirveetä tää kyllä on. Saa nähdä saako sitä nukuttua koko yönä. :(

Rv 16+1 (kun kello sopivasti yli puolen yön)

Jaksamista!! Mä sairastin muutama viikko sitte noroviruksen, oli tosi rankka tauti mut kotioloissa selvisin. Ja vauvaan ei vaikuttanu mitenkään.
 
Kiitos tsempeistä, ja raskausinfosta!

Alkaa nyt vaikuttaa siltä, että olisiko todella niin huono tuuri, että vatsatauti hypännyt jostakin matkaan. Sain nukuttua kuutisen tuntia, mutta aamulla alkoi taas oksentelu. Mahakin vähän sekaisin, niin voisi viitata siihen...

Voi kurjuuksien kurjuus, tätä en olisi päälle kaivannut.

Muoks. Ja en tiedä oksensinko eka kerran kipujen takia vai mikä, mutta vähän olo helpotti sen jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:
@Mimmistina Kiitti infosta (y). Tuon perusteella mulla ei ole ollut supistuksia. Sellaisia ihme vihlailuja ihan alhaalla kohdun alareunassa tai jossakin lähikudoksissa ja muutaman kerran sivuilla. Mullahan voi olla, että kun vasta huhtikuussa olin raskaana ja silloin oli kasvukipuja, paikat on edelleen joustavat ja varsinaiset liitoskivutkin alkaa vasta myöhemmin. Viimeksi oli myös selkäkipuja, nyt ei mitään. Varmaan nekin alkaa myöhemmin. Olen toisaalta ollutkin itselleni armollinen ja käynyt hierojallakin pari kertaa kuussa.

Ensi viikolla seuraava ultra. Silloin on jo rv 17 ja sukupuolikin ehkä näkyy. Kävin Kampin vauvaliikkeessä ostamassa eilen jo yhdet legginssit. Varmaan ensi viikon jälkeen kahdet uudet, kun jos tietää suupuolet, niin voi paremmin suunnitella. Olen about tämän raskauden puolivälissä, koska maailmaan tullaan etuajassa :p. Jännittää kyllä vähän toi pärjääminen.

@Tii_tu Toivottavasti olo on jo parempi. Mullahan tuli tämän raskauden aikana oksennustauti. Ainoa kipeys, joka on ollut ja se säikästytti todella, kun ei voinut syödä mitään. Pistin ukon hakee apteekista Nutridrinkkiä, että lapset saa jotain ravintoaineita. Kaksi päivää meni ja syytä en saanut selville, kun kukaan lähipiirustä ei sairastunut. Mietin, että ehkä sain pöpön bussin wc:stä tai yleiseltä paikalta raskaana, kun vastystuskyky on heikompi.

Onko Hesalaisilla/Espoolaisilla tietoa tuosta Helsinki/Espoolisästä ja monikkolisästä, että pitääkö lasten syntyä Helsinkiläisiksi/Espoolaisiksi vai riittääkö muutto/kirjojen vaihto, kun lapset on syntyneet? En ole varma haluanko vaihtaa Hesan synnäriin, kun täällä mua hoidetaan täälläpäin tosi hyvin.
 
@Mimmistina Kiitti infosta (y). Tuon perusteella mulla ei ole ollut supistuksia. Sellaisia ihme vihlailuja ihan alhaalla kohdun alareunassa tai jossakin lähikudoksissa ja muutaman kerran sivuilla. Mullahan voi olla, että kun vasta huhtikuussa olin raskaana ja silloin oli kasvukipuja, paikat on edelleen joustavat ja varsinaiset liitoskivutkin alkaa vasta myöhemmin. Viimeksi oli myös selkäkipuja, nyt ei mitään. Varmaan nekin alkaa myöhemmin. Olen toisaalta ollutkin itselleni armollinen ja käynyt hierojallakin pari kertaa kuussa.

Ensi viikolla seuraava ultra. Silloin on jo rv 17 ja sukupuolikin ehkä näkyy. Kävin Kampin vauvaliikkeessä ostamassa eilen jo yhdet legginssit. Varmaan ensi viikon jälkeen kahdet uudet, kun jos tietää suupuolet, niin voi paremmin suunnitella. Olen about tämän raskauden puolivälissä, koska maailmaan tullaan etuajassa :p. Jännittää kyllä vähän toi pärjääminen.

@Tii_tu Toivottavasti olo on jo parempi. Mullahan tuli tämän raskauden aikana oksennustauti. Ainoa kipeys, joka on ollut ja se säikästytti todella, kun ei voinut syödä mitään. Pistin ukon hakee apteekista Nutridrinkkiä, että lapset saa jotain ravintoaineita. Kaksi päivää meni ja syytä en saanut selville, kun kukaan lähipiirustä ei sairastunut. Mietin, että ehkä sain pöpön bussin wc:stä tai yleiseltä paikalta raskaana, kun vastystuskyky on heikompi.

Onko Hesalaisilla/Espoolaisilla tietoa tuosta Helsinki/Espoolisästä ja monikkolisästä, että pitääkö lasten syntyä Helsinkiläisiksi/Espoolaisiksi vai riittääkö muutto/kirjojen vaihto, kun lapset on syntyneet? En ole varma haluanko vaihtaa Hesan synnäriin, kun täällä mua hoidetaan täälläpäin tosi hyvin.
Alkuraskauden pahoinvoinnissa kysyin apteekista Voinko juoda nutridrinkkejä, kun en saanut oikein mitään pysymään sisällä. Se apteekkari ei uskaltanut suositella, kun kaikki sisälsi A-vitamiinia. En sitten siinä huonossa olossani jaksanut selvittää muualta tai neuvolasta onko se määrä liian suuri raskaana, jos satunnaisesti olisi käyttänyt. :( Ärsytti niin paljon kaikki ekat 3kk ja mietin vaan, että tätäkö tää on, että koko ajan huono olo.

Noh, nyt just tuntunut viikon - kaksi, että energisempi ja taas enemmän oma itsensä & jaksaa töissä, niin ärsyttää olla saikulla. Aion nyt tarkkailla jos menisi ohi, että pääsisin huomenna töihin, kun pyhät lyhentää sitten viikkoa taas.
 
  • Tykkää
Reactions: Mimmistina
Kiitos raskausoire/suppari-infosta!(y)
Pitää seurailla tuota vatsan kovettumista, ja kahden viikon päästä meillä onkin jo rakenneultra, niin siellä vaikka kysäistä lääkäriltä jos vieläkin mietityttää. Meillä ultran tekee lääkäri, vissiinkin juuri sen matalan PAPP-A- arvon takia. Tarkistaa sitten enemmän sitä istukan toimintaa ja virtauksia että kaikki on ok, ja hyvä niin.

Täällä tunnetaan nyt jo varmuudella ekoja liikkeitä!:love: 18+1 menossa, viime viikolla jo kuulostelin että onkohan tuo nyt vain ilmaa vai jotain muuta menoa mahassa, mutta nyt tällä viikolla etenkin aamuisin herätessä ja selällään maatessa olen jo kolmena aamuna tuntenut muljuamista/muksahduksia mahassa kun pieni pyörii siellä. Nuo myös jo eroavat selvästi perus pieru-mouruamisesta:D
Niiiin jännää!
 
Mä sain eilen kanssa oikeen kunnon banaanipotkun navan seutuville, oikeen hätkähdin. Ihanaa kun liikkeet voimistuu <3

Nyt meen ripustaa jouluvaloja, laiskottanu niin pirusti taas monta päivää, ei meinaa mitään saada aikaseks...
 
Ihanaa kuulla liikkeistä! :love: Itsekin odotan kovasti, että alkaisi tuntemaan. Ensiodottajana oon valmistautunut, että voi kestää ennen kuin hoksaa mikä on mitäkin. :D

Jotenkin kiva, kun löysin itseni tänne. Tuntuu mukavalta jakaa samassa tilanteissa olevien kanssa. Ja ehkä omat kaverit on jo kyllästynyt koko aiheeseen :ROFLMAO: Tai ei kaikki edes vielä tiedä, kun jotenkin ei ole tehnyt mieli julistaa.. Tai ei ole tuntunut luontevalta sellainen. Kohdatessa sitten tai jos tulee jotenkin sopivasti esille. :whistle:

Eipä tätä kauaa piilotella. Tuntuu, että maha jo näkyy ja muuttunut eri muotoiseksi. Vaikka vähän ylimääräistä onkin kyllä, mikä siinä päällä varmasti venyy mukana. Ei voi kuitenkaan olla lihomisesta kiinni, kun paino laskenut! :D

16+2
 
  • Tykkää
Reactions: addison
Auts, kukas siella oksentelee!! Toivottavasti helpottaa... an, yy, tee nyt!!!!

Raskaana on niin kokkoa oksennella... niinkuin se nyt muutenkaan olis juhlaa.

Mulla on ollut vahan outoa noiden kilppari laakkeiden kanssa. Kaveri sanoi, jolla on ollut monta vuotta laakitys paalla, etta jos sydan oireilee niin se tarkoittaa liian isoa annosta. Nyt mulla oli muutamia paivia putkeen niin reipasta sydamen muljahtelua etta olin ihan peloissani. Alkoi noin 30-40 minuuttia sen laakkeen ottamisen jalkeen ja alkoi hiipumaan vasta keskiyolla. Oli aika rassaavan oloista. Tanaan sitten itte paatin olla ottamatta sita ollenkaan, ja on vaan pari kertaa koko paivana muljahtanut sydan. Huomattava ero jokatuntiseen vaivaan! Tama nyt todisti mulle ainakin etta joku ei ehka ole kohdillaan tassa laakityksessa, ja aion valittaa tutulle laakarille, joka ei ole taa mun raskauden aikainen laakari. Tassa on pieni kulttuurillinen ero enka ensin uskalla sanoa talle uudelle laakarille. Katsotaan miten menee.
En kuitenkaan varmaan huomenna nappaa ollenkaan taas, kun kokeilin yhtena paivana puolikasta ja sekin antoi oireita, ehka hiukan vahemman mutta silti.

Tanaan kerroin naille tuleville isosisaruksille etta jengi kasvaa. Hiukan etukateen olinkin aavistellut etta mitka tulee olemaan reaktioit, ja oikeassa olin. Vanhempi hymyili tosi onnellisena ja sanoi etta se on varmaan aika kiva juttu, koska vauvat on tosi hassuja ja ne tekee hauskoja juttuja ja hymyilee. (14v kommentti suurinpiirtein siis oli noin). 10v totesi etta "olet kurkku" ja meni peitonalle piiloon. Eli pienta mustasukkaisuutta ja oman aseman menetyksen pelkoa taitaa olla nuoremmalla... juteltiin sitten hetki viela lisaa ja katseltiin heidan seka taman kaikkein pikkuruisimman ultrakuvat lapi. Eikohan se tasta. Meilla on viela paljon aikaa keskustella ja totutella ajatukseen. Ja vauva sitten totuttaa meita kaikkia reilulla otteella kuitenkin! :love:
 
@VihreeTee Tänään en onneksi ole oksentanut kertaakaan - siis ihme kyllä ei edes perinteistä heräämisen jälkeistä mahanesteiden tyhjennystä. :eek:

Onpas aika rajua reagointia tullut uudesta lääkityksestä, ei tosiaan taida olla ihan kohdillaan.. Toivottavasti saat lääkäriltä ohjeistusta asiaan pian!

Onhan se iso muutos, mutta varmasti vauva sitten hurmaa heidätkin. Ja noin isot pääsee kuitenkin jo osallistumaan enemmän (halutessaan:D) niin ehkä sekin voi olla sitten kiva. :)

Itsellä tammikuun alussa rakenneultra ja en jaksaisi millään odottaa. Nt-ultrassa oli onneksi kaikki hyvin, niin uskon kaiken jatkuvan hyvin edelleen.. Vaikka täytyy sanoa, että nyt olen löytänyt itseni pelkäämästä keskenmenoa, jos tulee vihlaisuja tai varsinkin tuo yöllinen ihmekramppi. Jännä, koska ekan 12viikon aikana en oikeastaan miettinyt sitä yhtään. Olin niin shokissa vaan kaikesta. :LOL:

Oletteko jaksaneet/ pystyneet tekemään jotain raskausajan selkä-lantionpohjalihakset tms jumppia? Oma alaselkä kipuilee niin, että olisi parempi tehdä, mutta mikä siinä on, että ei saa aikaiseksi..?? :sleep: Ehkä se on tää alunperinkin mukavuudenhaluinen luonne.
 
@Tii_tu toivottavasti olo pysyy yhtalailla hyvana eika oksu enaa lenna!
Poitsut saa ja heidan todennakoisesti myos taytyy osallistua vauvan hoitamiseen! Ei nyt mitaan ylenmaaraista, mutta jos emme saa jotain ratkaisua tehtya, kuten vaikka palkattua apua kodin ulkopuolelta, saattaa eka vuosi olla aikamoista! Miehellani on hyvin vastuullinen tyo ja esimerkiksi tavallinen kotiintuloaika toista on noin 23.00. Hanella on myos noin 2-3 kertaa kuussa tyomatkoja- ei kovin pitkia, pari kolme yota, mutta silti. Tama yhdistettyna siihen etta isompia lapsia pitaa edelleenkin vieda paikkoihin- erityisesti harrastuksiin, ei juuri helpota. Mutta hauskaa on etta taman veijarin pitaisi syntya juurikin toukokuussa, koska sitten alkaa pian lasten kesaloma. Etta ne pari ekaa kuukautta me varmaan parjataan.

Hassua ajatella noin pitkalle...

Keskenmeno pelko on mun mielesta ihan ymmarrettavaa naina viikkoina, kun alkaa pikkuhiljaa olla paakoppa mukana muutoksessa ja tottua ajatukseen raskaudesta ja vauvasta. Niin nythan se totta vie olisi aika hurjaa! Makin huomaan etta mieleni on levoton ja huolissaan vauvan voinnista. Vaikka tunnen paivittain liikkeita, alan hermostua jos en pitkaan aikaan tunne mitaan. Sitten koitan muistuttaa etta vauva on viela fyysisesti tosi pieni ja hanella ei ole viela paljon voimaa, etta en nyt ihan alvariinsa voikaan mitaan tuntea. Se doppleri olisi varmaan ollut ihan hyva hankinta...!

Ma kayn siella odottaville suunnatussa vesijumpassa kaksi kertaa viikossa, ja olen huomannut vaikka teille taalla sita parjasinkin, etta se todella mukavasti "kasittelee" tuon lantion ja alaselan alueen niin etta sitten pari paivaa on kevyt olo eika satu niin paljon tai helposti. Ehka se toimiikin paremmin fysioterapiana kuin minaan lihasten vahvistajana, mutta hyva niin. Olen kylla harkinnut ja miettinyt etta voisin viela etsia jonkinlaisen fysion tai jumpan. Juurikin jotain mika vahankuin hoitaisi ja huoltaisi raskaana olevan vartaloa. Muuten kavelen joka paiva pitkia lenkkeja. Lantionpohjan lihaksia olen jumpannut nyt aika huonosti.... vois taas aloittaa.

@Eloveera-79 juu silleen asia varmastikin on, niin vahva kaytannon naytto nyt tuli itselle. En nyt tanaankaan ottanut laaketta, huomenna on laakari.

Hyvaa itsenaisyyspaivaa Suomeen!
 
  • Tykkää
Reactions: Mimmistina
Poitsut saa ja heidan todennakoisesti myos taytyy osallistua vauvan hoitamiseen! Ei nyt mitaan ylenmaaraista, mutta jos emme saa jotain ratkaisua tehtya, kuten vaikka palkattua apua kodin ulkopuolelta, saattaa eka vuosi olla aikamoista! Miehellani on hyvin vastuullinen tyo ja esimerkiksi tavallinen kotiintuloaika toista on noin 23.00. Hanella on myos noin 2-3 kertaa kuussa tyomatkoja- ei kovin pitkia, pari kolme yota, mutta silti. Tama yhdistettyna siihen etta isompia lapsia pitaa edelleenkin vieda paikkoihin- erityisesti harrastuksiin, ei juuri helpota. Mutta hauskaa on etta taman veijarin pitaisi syntya juurikin toukokuussa, koska sitten alkaa pian lasten kesaloma. Etta ne pari ekaa kuukautta me varmaan parjataan.
Ihanaa et jollain muullakin on aikalailla sama tilanne kun meillä. No työmatkoja tuolla ei oo, mutta kisareissuja hällä sitten taas sen sijaan. Aika yksinhuoltajana siis huitelen. Samaa oon mäkin tuon loman suhteen miettinyt ja suunnitellut jos että täytyy synnyttää muutama päivä lasketun jälkeen, niin mamma on kesälomalla ja kenenkään ei tarvitse koulukyyditä esikoista :D Silloin ei myöskään varmaan ole toimintaterapioita ja puheterapioita, luultavasti tän kevään illat menee siinä kun pitäisi kahta vanhempaa poikaa kuljetella niihin. Saa nähdä sit syksyllä miten niitä on, harrastuksia ei onneksi oo lisäksi, vaikka onhan tuossa riittävästi ajamista kun eskariin ja kouluun kuljettaa ja noin 60 km + odotusajat sitten terapioihin. Toivottavasti vauva on yhtä hyvä nukkumaan autossa kun isoveljensä...

Meillä tulikin siivouspäivä tästä itsenäisyyspäivästä. Oon puunannu keittiön ja olkkarin, järjestäny terassin ja vaihtanu huonekalujärjestystä. Pitäis vielä jaksaa verhot laittaa kun tullaan kylästä, tai sit ne jää huomiseksi. En oo koko syksynä jaksanu kun pakolliset imuroinnit ja tavaroiden keräilyt, tiskit ja pyykit ja tänään rupesin katsomaan kun nuo tahmatassut on tahranneet kaikki paikat. En tajua miten nuo muksut saa tän kämpän ihan piloille. Yyh.
 
  • Tykkää
Reactions: Tii_tu ja addison
Tyroksiinia ei kannata jättää kokonaan pois. Jos on vajaatoimintaa, on tärkeää että saa sitä koko ajan jonkin verran, mutta liian suuri määrä ei ole hyvä. Olen joskus joutunut pienentämään annosta snadisti itse, koska tykytys on käynyt liian voimakkaaksi. Sitten lääkäri on kehoittanut vähentämään about saman määrän ja verikoe on otettu n. 2 viikkoa vähentämisestä.
 
Meillä on harvinaisen ideaali tilanne, kun laskettu on toukokuun lopussa, ja samalla viikolla miehelläni alkaa 2,5kk kesäloma. Koululla siis töissä :D nauroinkin miehelle että ei voisi parempaan saumaan sattua laskettu, kun saadaan heti olla yhdessä kotona vauvan kanssa :) vihdoin on kesällä aikaa reissata mun vanhempien luona kunnolla, kun he asuvat parin sadan kilometrin päässä. Se on maailman paras paikka kun on maaseutu, talo ja rantasauna järven rannalla
Minun omat isovanhemmat alkavat olla iäkkäitä niin siksikin on hyvä viettää siellä aikaa niin kerkeävät olla mahdollisimman paljon vauvan kanssa, kun ei koskaan tiedä milloin aika jättää, kun kaikilla vähän terveysongelmia
 
@Eloveera-79 kiitos huolenpidosta, en aiokaan jattaa ihan kokohyviksi sita pois. Ens viikolla mulla on viela toinen laakari ja hanen kanssaan sitten on tarkoitus viilata tuota annosta. En itse yksinani enaa uskalla, kun edes puolikas ei auta. Oireet oli siis niin kovia etta ne rytmihairiot veti mut petiin pitkiksi paiviksi ja niita oli joka minuutti. Ymmarran myos etta juuri raskaana ollessa tuo on hyvin tarkea hormooni vauvan kehityksen kannalta. Mun vajaus sinansa oli/on hyvin pieni, etta pelkaan etta laakari nyt ns varmuuden vuoksi laakitsee mua. Taalla tykataan ylilaakita hyvin herkasti.

@Mimmistina kuulostaa railakkaalle hulabaloolle! Oliskos sulla mahdollisuutta ottaa vaikka aupairia tai jotain muunlaista lisakatta elamaan vaikka kerran pari viikossa sen jalkeen kun vauva tulee? Tai sitten syksylla? Meilla on jo nyt tallainen mietinnassa. Onneksi asumme niin suuressa paikassa etta tarjontaa kylla on vaikka mista.

Mun laakari oli hyvin onnellinen tanaan koska mulla oli pudonnut painoa 1-2kg viime kerrasta. Etta kun hanta kuuntelin niin hyvin! Sain nyt hyvat oppilaspisteet :geek: Nyt tuli kylla paineita, en usko etta joka kerta lahtee painoa. Mutta kiva kylla etta mun liikkuminen seka ruokavalion viilaus nakyy oikeasti. Kohtu olikin kasvanut etta hups vaan! Mietinkin etta kaverin myllays tuntuu jo korkeammalla kuin aiemmin. Sydan siella pumppaili menemaan. :love:

18+1
 
@VihreeTee Eiköhän kaks kättä ja black&decker riitä :D Se on riitettävä. Kyllähän toi 8- ja 5-vee jo osaa ite suurimman osan hommista tehdä, ettei itelle jää kun kaks lasta ja jankkaus. Ja tossa mietin et jos ton 2 veen laittaa syksyllä kerhoon, niin mullahan voi olla pari tuntia vaan semmosta lepoa pelkän vauvan kanssa kerran viikkoon, sehän on jo paljon kun on tottunu et nää ikiliikkujat huseeraa koko ajan kintuissa.

Ikiliikkujista tuli mieleen, ettei huolettavat lopu, niin meille tuli tänään kissanpentu. Mä oon niin pentuhattarassa etten kestä. Se on niin söpö ja ihana ja pieni ja ihana ja fiksu ja pörrönen ja awwws <3
 
  • Tykkää
Reactions: VihreeTee

Yhteistyössä