Toukokuiset 2020

Tsemppiä LalalaRinkelille ultraan, tuuhan kertoo sit kuulumiset :)

Ja addisonille onnittelut hyvistä ultrakuulumisista !

Mulla myös vasta 4 viikon kuluttua rakenneultra. Onneks on jouluhössötykset tässä välissä niin menee varmaan nopeesti aika. Ja sit kun tietää et tulee lasten kanssa oikeen lääkärisuma sen ultran jälkeen ja saa juosta melkeen joka päivä tyksissä tai terveyskeskuksessa, niin en jaksa ees oottaa et se päivä tulis. Et relataan nyt vaan vielä kun voi.

Jee mä saan poksua 17+0 !
 
  • Tykkää
Reactions: addison
Olin tänään ultrassa 16+4. Kovasti siellä potkittiin ja huidottiin, mutta toistaiseksi en vielä tiedä tunnenko mitään :whistle:. Otin ultrasta n. 15 minuutin videon, kun muuten olisi mennyt ohi kaikki mitat. Rakenneultra on tammikuun alkupuolella 21+0 eli noin 3,5 viikon päästä. Tänään selvisi, että monikoille maksaa jokaikinen ultra, myös nt- ja rakenneultra. Ihan niinkuin ei olisi muuten jo ylimääräisiä menoja.. Mietin silti, että menisinkö Helsinkiin 4D-ultraan joulun jälkeen. Ei merkitse enää mitään tässä konkurssissa.
@Eloveera-79 Ystävä monikko-odottaa ja hän kertoi, että sairaalalta voi pyytää sarjalaskutuksen, joka halventaa huomattavasti!! Eli kysy sitä. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Eloveera-79
Täällä rakenneultra on luvassa perjantaina, niiiin jännää! Toisaalta myös pelottaa ja huolettaa että kaikki olisi siellä mahassa hyvin, mutta tuopa ei murehtimalla mihinkään muutu joten ei auta kuin vain odottaa sitä perjantaita.:whistle:

Oon nyt useammat sokerit mittaillut ja kaikki täysin normaalit, jee!
Kerroin myös raskaudesta muutamille työkavereille ja lähiesimiehille (niitä minulla kaksi kun teen kahden "osaston" hommia). Toinen lähiesimiehistä onnitteli heti ja oli hyvin innoissaan ja kyseli vointeja sekä kertoili omista raskauksistaan, toinen oli ensin aivan yllättyneenä ja hämmentyneenä (kauhistuneena - olen kolmas äippälomalainen hänen osastollaan ensi vuodeksi) kunnes tajusi myös onnitella.:ROFLMAO:
 
Muakin jännitti ru AIVAN ÄLYTTÖMÄSTI. Aamulla en pystyny syömään ja maha oli kipee. Olin myös pitkään hengittämättä kun käytiin vaan niitä rakenteita läpi mut onneks alko sit pikkuhiljaa rentoutuu ja rauhottuun ja nauttiin siitä et näki ku pikkunen liikku!
 
Jee eilen oli rakennenultra ja kaikki hyvin.. olin koko päivän töissä vähän kireä, ehkä vähän jännitti :rolleyes: mutta siis nenä oli oikealla paikalla ja kaikki raajat liikkui vimmatusti. Lääkäri totesi että on niin vikkelä kaveri ettei meinaa perässä pysyä ja tunnin verran siinä kaveria ihmeteltiinkin.. tullut selvästi isäänsä :whistle:

Joudun/pääsen vielä viikolla 30 kontrolliultraan, koska istukka on niin alhaalla että saattaa peittää ulostuloaukon josta johtuen voipi olla etten saa synnyttää alteitse, mutta sanoi että se on hyvin epätodennäköistä. Todennäköisesti istukka siirtyy siitä vielä pois eikä aiheuta ongelmaa. :barefoot:

Tänään sitten toinen jännityksen aihe: hammaslääkäri ja mahdollisesti juurihoito. Mulla on niin kamala hammaslääkärin pelko että en tiiä miten selviän iltapäivään.. :(

RV 20+1
 
@LalalaRinkeli tsempit hammaslääkäriin, hyvin se menee <3 Ja onnea ultrauutisista!

Eiköhän oo ihan normaalia tuo tissien vuotaminen :)

Tuli sitten extempore joululahjavalvojaiset aamuyöllä kun poika taas herätti ja en saanu unta enää. Ja sit meni vartti nuorin tuli valvomaan kaveriks, niin jäi sit poikien lahjat vielä paketoimatta. Mut kyllä väsyttää. Sain onneks nukkua reilun tunnin ja mies vei esikon kouluun, ettei mun tarvinnu <3
 
Lääkärineuvolassa käyty. Mulla oli pojat mukana ja nauratti kun keskimmäinen kuuli ekaa kertaa sydänäänet (tai siis ei muista ikkuveljestä tietty): " Kuinka se vauva siellä noin lujaa mölyää". Naureskelin vaan mielessäni et on sitte veljiinsä tullu :LOL: Eipä siellä oikeen muuta sitten ollukkaan.
 
Rakenneultran jälkeen pikkuhiljaa. Oon jo paljon katellut netistä ja kaupoista. Eilen esim bongasin ihanan muumi vannan prismasta :D vaunuja mietitään ostaisko uudet vai yrittäiskö löytää mieluisat esim torista, varmaan pakko sit uutena jos ei ala löytyä käytettynä, kaukaa en kehtaa hakea kun tulee sit bensakulut ja ainakin nyt on lähikunnissa aika huono tarjonta
 
Joudun ainakin vaunut ostaa uutena. Vaatteita ostan alesta tai kirpputorilta, jos laput on vielä kiinni tai muuten prokunnossa. Kirppitoreilla on vaan niin monentasoisia vaatteita, että 95% niistä ei mene laatuseulan läpi. Yritän löytää samanlaiset sitterit ja syöttötuolit ja vaikka maalata niitä, jos tarpeen :rolleyes:. Jotain vaatteita olen jo hankkinutkin. Saikun aloituksen jälkeen keskityn valmistautumiseen :ROFLMAO:. Lääkäri olisi laittanut mut saikulle jo nyt, mutta sanoin, että tammikuun vikalla viikolla sopii :).
 
  • Tykkää
Reactions: addison
@Eloveera-79, taitaa olla et kolmosille ei ihan älyttömästi valinnan varaa ole vaunuissa? Jos siis meinaa ne kolmosvaunut hommata. Mie kävin just viikonloppuna kaverin kolmosia moikkaamassa ja voi sitä menoa ja meininkiä :love::)

Ei ole suurta valikoimaa kolmoisvaunuista. Ulkomailta tilaaminen on toki mahdollisuus, mutta myös riski. Ei tiedä, mitä saa ja voi olla vaikeaa palauttaa. Minkäikäisiä kolmoset ovat? :p
 
Mä ehdin vauvakaman hävittää melkeen kokonaan. Vaunut onneks jätin myymättä, vaipanvaihtoalusta on, amme, vaipparoskis ja kantoliina löytyy. Ja vaatteita oon jo jonkin verran ostanu, pari muovikassillista. Mä ostan vaatteet vaan kirppareilta (no okei jotain voi ostaa uutenakin jos joskus eksyy johonkin kauppaan) ja oon kans tarkka sen suhteen miltä näyttävät mut myös hinnan suhteen. Käyn parilla lastenkirppiksellä ja siellä on niin kallista välillä, kattoo loosista yhden vaatteen niin tietää hintatason ja voi jatkaa matkaa. En tajuu et jotain henkkamaukan kulahtaneita nyppysiä ja hyvällä tuurilla kakkatahrasia bodeja koitetaan saada maailmalle jollain vitosen hinnalla. Naurettavaa.

Mut joo pikkuhiljaa hankin ja et saa mieluista niin pitää pittää silmät auki :)
Ai vitsi kun meinaa tän joulun kanssa loppuu aika kesken.
 
Mä yritän ostaa kaiken alennusmyynneistä. Kirpparit ahdistaa just ton takia et joku likanen hm body maksaa 5e ku saan saman uutena alennuksesta jopa halvemmalla. Facen kirppikseltä joitain siistejä vaatepaketteja olen ostanut käytettynä jos on ollut edullisesti kirppishinnoin. Harmi ku ei oo ketään keltä voisi saada vaatteita tai tarvikkeita.
 
  • Tykkää
Reactions: Eloveera-79
AAAAaaaah olen taas hetken jarjissani. Ehka. Varmaankin.
Tulin just rakenneultrasta jota jannitin kaksi viikkoa! Tavallaan se nyt ei ole lopullisesti edes tehty koska laakari halusi nahda kasvojen mittasuhteet ja mitata nenan, mutta 1.5h aikana tyyppi ei halunnut kaantya ympari ja esitella itseaan. Mutta sydan, ja kaikenlaiset mitat olivat laakarin mielesta kaikki ihan hyvin, ja han "ei loytanyt mitaan patologista vikaa". Kaveri on 1.5 viikkoa suurempi kuin viikot antavat ymmartaa, ja ultraava laakari suositteli lasketun ajan siirtamista. Mun oma katilo-laakari taas ei kiinnittanyt siihen mitaan huomiota. En tieda onko silla nyt niin merkitysta, lapset syntyy aina kun haluavat kuitenkin.
Koko ei pitaisi liittya mun ruokailutapoihin koska olin taas hiukan laihtunut. Laakari oli siita todella mielissaan. Olisin kylla ansainnut tarran! :geek:

Taalla ollaankin ehditty keskustella vaikka mita silla aikaa kun mina olen jannittanyt ja pureskellut kynteni. Mulla ei ole viela minkaan nakoisia suunnitelmia ostella vauvalle juttuja. Meilla on muutto tammi-helmikuussa tiedossa, enka sita ennen kylla osta yhtaan mitaan. Asunto missa ollaan asuttu 12v pitaa pakata laatikoihin ja todella paljon tavaraa haluan myyda-antaa-tai heittaa pois, enka nyt tahan halua hommata mitaan ylimaarasta pakkaamista. Vauva jutut saa kuitenkin sitten todella nopsaan kylla kasaan. Isoveljilta ei ole oikeastaan yhtaan mitaan jaljella- he onkin varsin isoja, paitsi vanhimman aitiyspakkauksesta olen sailyttanyt makuupussin. Han kun syntyi Suomessa ja se makuupussi tuntui jotenkin aarteelta. Etta paljon kaikkea pitaa kylla sitten hommata.... vanhempien lasten kanssa olen saanut todella paljon kavereilta vaatteita ja vaunut ja sangyt ja muut olen ostanut aina kaytettyna, ja myynyt tai antanut aina sitten eteenpain. Nyt ei ole kaveripiirissa kuin yksi jolla on pienia lapsia. Mun kaverit kun pyoraytteli lapsensa hyvinkin ohjekirjan mukaisesti siina 20-30v valilla. :p Ma olen tallanen uudestaanherannainen.

Joulua ja uuttavuotta en ole valmistellut kertakaikkiaan millaan tavalla viela. Kun on tavallaan jo toinen jalka ulkona tasta asunnosta ja tavaroistakin osat jo laatikoissa, ei ole niin erityisen juhlallinen mieli. Kaverini totesikin etta voin lavayttaa sitten jouluvalot ikkunaan siella uudessa asunnossa ja pitaa niita vaikka koko vuoden. Siella onkin niin ihanan tilavaa... aijaijai. Oikein kutkuttaa.

20+1 tai 21+5
 
Mekin annettiin/myytiin melkein kaikki vauvatavara kun muutettiin tänne ulkomaille, joten hankintoja on tiedossa. Tykkään ostaa käytettynä, mutta täytyy varmaan hyökätä Suomeen kirppareille vaateostoksille kun täällä ei oikein oo mitään kivoja kuoseja tai värejä joista tykkään..!

Hitsi nyt on alkaneet harkkasupparit. Joka ilta kun käyn sänkyyn pötköttelemään niin alkaa. Kohtu kovettuu, ei satu kylläkään mutta tuntuu epämukavalta. Mutta parasta on sitten pötkötellä kyljellään.

Ja sit nää tissit!! :whistle: Mulla on aina ollu omasta mielestäni vähän epämukavan isot tissit, tosin oon silti niistä tykännyt. No aiempien lapsien myötä tissit kuitistui mielestäni sopivampaan kokoon. Mutta nyt ne on taas jo ihan jätit! Ja kipeetkin välillä. Mihinkähän ne vielä tästä kasvaa... En muista että aiemmin ois tälleen jo tässä vaiheessa kasvaneet. Mutta muistan kun esikoisen pää oli pienempi kuin mun tissi kun alkuaikoina imetin. :LOL:
 
Fam
Ei ole suurta valikoimaa kolmoisvaunuista. Ulkomailta tilaaminen on toki mahdollisuus, mutta myös riski. Ei tiedä, mitä saa ja voi olla vaikeaa palauttaa. Minkäikäisiä kolmoset ovat? :p
7,5 kk ovat nyt.

Sain kaverilta myös kaikkia kivoja vaatteita kun jotenkin kummasti kolmella on sitä vaatettakin ollut aika reilusti :p ja unipesä saatiin. Myö ei olla vielä oikein mitään muita hankintoja tehty, jos sit alkuvuodesta. Rakenneuä on 31.12. ni sen jälkeen sit voi uuden vuoden kunniaks käydä jotain pientä ostamassa. Vaunuja on katseltu ja aika varmasti tiedossa et mitkä ostetaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Eloveera-79
Meilläkin oli rakenneultra tuossa perjantaina ja kaikki hyvin vaikka niin kovasti jännitettiinkin! Ultraava lääkäri oli vieläpä todella mukava, tyttöä lupaili saapuvaksi:love:
Seuraavan kerran ultra onkin 28 viikolla, koska ylimääräisiä kasvukontrolleja tuli sen matalan istukkahormonin takia. Sikiö oli tuossa rakenneultrassa kuitenkin hieman viikkoja isompi, mutta lääkäri ei lähtenyt laskettua muuttamaan; "Joskus toukokuun alussa kun ajattelette vauvan tulevan niin ei tule suurempia yllätyksiä":LOL:

Ihanaa joulunaikaa kaikille!
 
Moi mäki pitkästä aikaa viestittelen! Tää jotenki vaan unohtunu ja jääny. Meilki rakenne tammikuun puolivälis en tiiä sanoinko et niskapoimussa laskettu muuttu 30.5. Et häntäpäätä pidetään. Saa nähä millon syntyy laskettuun asti ei ikinä olla päästy. Melko hyvin oon voinu toki väsyttää kun vauva valvottaa ja hän vaihto jo yksiin päikkäreihin et itken jos tää lopettaa päikkärit kun tää toinen syntyy. Isompi kohta kans lopettelemassa päiväunia mut on kyl ihan sekopää jos ei vähän nuijanukuta kun edelleen selvästi tarvitsee unet kun kuormittuu niin eri tavalla. Lasten jutut pitäny kiirettä isommasta tulos isoi palaverei tukitoimien suhteen ja pienemmän tää moniallergia reflu helvetti vie oman osansa. Lääkäris juostaa kummankin kans tai muual millon mistäki syystä. Ehkä joskus helpottaa. Kädet on ristis et tää kolmas olis terveempi kun isosisarensa.
 
Samanlaiselta rallilta kuulostaa teidän arki kun meidän Hempuliini. Tai saa nähdä nyt miten vastaisuudessa, mut pahoin pelkää et avensis saa pakoputki kuumana kuljettaa taas.

Toivottavasti joulu meni kaikilla mukavasti <3

Mä oon heittäny sorsaa sokerimittarilla aaton ja joulupäivät ja oon palkaks saanu nukkua uskomattoman sikeitä sokerihöttöunia. Tänään ollu ryhtiliike taas sen suhteen. Ilmeisesti oon kuitenkin sen verran saanu vauvaa kasvatettua et hän on tänäänkin monotellu jo monet kerrat niin et tuntuu ;) Nukkuminenkin aika vaikeeta, pakko tunkee tyynyä polvien väliin tai lonkat huutaa muuten hoosiannaa kylkiasennossa. Niin ja nää mun mielialat. Voin kertoo etten oo kovin tasanen luonne normaalitilassakaan, niin nyt. Oi voi. Kun kaikki itkettää oli ihanaa tai kamalaa, kaikesta suuttuu ja vartin päästä ihmettelee et miksköhän suutuin. Ihan pöllöä. Ja sit kun noi rakkaat rauhalliset enkelilapseni eli 3x lääkitsemättömät adhd-apinani aiheuttaa kaikenmaailman yleispahennusta vaikka ihan kauppareissulla ni supistaa niin pirusti ja pitkään kun pääsee kotia lepäämään. On se raskasta olla raskaana.

2,5 viikkoa viel rakenneultraan. Mut joo, otetaan loman kannalta, sit alkaakin jokapäivänen arkihösä, ei oo yhtään kiirus niihin puuhiin.

18+3
 
Täällä joulu sujui leipoessa. Tein itse kahta erilaista takinajuuresta tehtyä piimälimppua, korvapuusteja, maustekakkua, sitruunakakkua, voitaikinatorttuja itsetehdystä voitaikinasta. Tarjoilin kolme päivää ruokia koko suvulle. Ei mitään varsinaista lomailua, mutta kuitenkin ihan ok.

Edelleenkään ei tunnu potkuja eikä ole tullut supistuksia. Välillä on pistellyt vatsasta, mutta ne lienevät kasvukipuja. Voihan se olla etten vaan ymmärrä havaita niitä :p.
 
Mulla on torstaina rakenneultra. Jännittää jonkin verran, mutta jotenkin oon aika luottavainen että tuskin sieltä mitään dramaattisia uutisia tulee. Liikkeitä oon tuntenut pari viikkoa päivittäin ja nyt joitakin päiviä tuntunut joka päivä kädellekin ihan selvästi. :love: Ihan uskomatonta.

Rv 20+3
 
Kiva kun ihmiset on heraileet kirjottaan joulunvieton jalkeen!

Ma kavin siella toisessa rakenneultrassa (laakari pyysi tulla takas parin paivan paasta, jotta kaveri pyorahtas ympari). Poitsuli nayttikin sitten seka kasvonsa etta profiilinsa, joten lekuri mittasi myos kasvojen luuston. En tieda mista se kertoo tai voi kertoa, mutta han sanoi etta kaikki on kunnossa.

Mulla on parissa viikossa pullahtanut eteen ihan kunnollinen raskausmaha. Piti ostaa ihan raskausvaatteita. Sinansa miehen olohousuilla olisin varmaan parjannyt kauankin, mutta ei niilla ihan kehtaa jokapaikkaan menna. Oli jotenkin ihana ostaa pari vaatetta ittelle. En usko etta niita tulee enaa ostettua. Raskaus saa mun oloni aina jotenkin hyvin naiselliseksi, millaiseksi en valttamatta itseani muuten erityisesti tunne. Vatsakumpu onkin nyt varmasti isompi kuin edellisissa raskauksissa, kun tuo itseaiheutettu pelastusrengas on noussut siihen paalle kerrokseksi. Jospas sita saisi pikkuisen vahennettya tassa raskauden aikanakin. Raskausjumpassa missa kayn on kaikilla mammoilla niiiiiin pienet massut muhun verrattuna...
Olen kylla vahan kauhistunut etta taa tasta vaan kasvaa taas viikko viikolta... Musta tulee ihan jarjeton valas!!

Havainnoin etta kohdunsuu on kylla mulla varsin alhaalla... onkohan se kuinka huono juttu? Ja voiko sen tulkita vain niin, etta lihakset on heikot? Jotenkin jai vaivaamaan tama ajatus kovasti. Potkut tuntuukin ihan uskomattoman alhaalla. Kiinni se kohdunsuu kylla on, mutta silti. Mietin etta kun vauva tasta painoa keraa niin pysyyko se kohta sisallakaan :eek::eek::eek:

Oi, ihan pian on sitten 2020!! Vanhemmat lapset syntyivat 2000- luvulla :p... Pitaisko tasta uudesta vuosikymmenesta ottaa sitten seuraavan kaksikon syntymakymmen :ROFLMAO: (mies totesi kun lapsen sukupuoli selvisi etta ok, se sitten tarkoittaa sita etta pitaa koittaa saada myos neljas lapsi! Olin etta TAH :eek:... etta missa mielessa?!?)

21+2
 

Yhteistyössä