~Toukokuun toiveikkaat~

Mitenkäs onko teillä ollut mies mukana siellä karmivassa aukiolotutkimuksessa vai oletteko olleet yksin?

Kun meillä on niin että kävin silloin aiemmin lekurilla toisessa paikassa jossa sovittiin sitten että siirrymme väestöliittoon (sama lääkäri siis siellä ). Käski käymään kaikissa testeissä (verikokeet, sperma jne). Ja käski tulla tulosten kanssa sitten seuraavalle käynnille yhdessä ja samalla tehdään aukiolotutkimus. Niin mietin vaan että onko se mies siellä siis mukana vai meneekö se sitten pihalle kun aloitetaan sörkintä. Hittolainen kun mua pelottaa se tutkimus. Mutta pakkohan se on...
 
Orion: kurja juttu, että ensikäynnistä jäi huono fiilis. Toivotaan, että teillä tärppää luomusti, ettekä edes tarvitse hoitoja! :hug:

soja: :hug: ! Kyllä IVF:n päättyminen negaan on varmasti tosi iso pettymys, vaikka siihen toisaalta osaa varautuakin. Saas nähdä, onko mulla sama pettymys edessä viikon päästä... Tsemppiä sulle ja oikein hyvää kesää! Käyhän välillä aina kertoilemassa kuulumisia.

Veena: mä olin aukiolotutkimuksessa yksin, vaikka mies tietysti olisi saanut olla mukana. Se vaan jotenkin meni niin, että mä jäin sörkittäväksi ja mies meni ulkopuolelle odottelemaan. Oon varmaan jo aikaisemmin kertonutkin, että mulla aukiolotutkimus meni hyvin ja suht kivuttomasti. Vain hetken tuntui toimenpiteen aikana menkkamaista särkyä alavatsassa, mutta se meni nopeasti ohi (mulla siis oli putket auki). Pidän peukkuja, että sulla menee aukiolotutkimus yhtä hyvin kuin mulla! Tsemppiä!
 
Veena: Mulla oli mies vierellä sielä. Mulla kävi vähän höplästi, en muistanu ottaa särkylääkettä ollenkaan, mutta eipä tuo sitte lopen sattunukaan (oikeastaan edes tuntunu) ennen ku vasta sit ku toisen puolen kattoivat, eikä sekään niin etteikö ois kestäny. Enempi häiritsi sitte tutkimuksen jälkeen hartiapistos, siihe piti jo särkylääkeki ottaa...
 
Ei ollut mukana, ja jotenkin ehkä mieluummin olinki ittekseni siinä..
Joo, sama kokemus vähän kun Heksamiinallakin, ja otin särkylääkkeen muistaakseni tuntia aiemmin. Alkuun niinku mahan jomotuksia kuukautisten aikana, ja sitten ei sitäkään. Enemmän tuntu kohdunkaulan avaaminen laajentimella(?), kun se aineen ruiskutus ei oikeestaan miltään.
 
veena mulla itse tutkimus ei tuntunut missään, oli hetkessä ohi, mut lääkäri kyl sanoi, ettei ole koskaan tehnyt noin nopeaa ja onnistunutta tutkimusta, mutta se meni helposti kun johtimet oli auki.

mua ärsyttää, mun kierron kaksi keskimmäistä päivää on säännöllisesti aina viikonloppuna, kuten nytkin, toivon että ovis hyppäisi huomiselta sunnuntaille niin maanantaina olisi vielä pieni mahdollisuus inssin suhteen... sama jännitys kuin edellisessä kierrossa päätin jo et kesällä siirrän menkkoja parilla päivällä ettei kaiken muun ohella tarvi stressata sitä et ovis napsahtaa viikonloppuun... pläähh, no saa pitää peukkuja et ovis tulisi vasta su tai ma... keskiviikkona isoin folli oli sen 11... mutta viimeksi kun testi näytti oviksen se oli vasta 16...

mutta aurinkoa kaikkien viikonloppuun... :wave: =)
 
(.) ovis pongattu tänä aamuna, eilen illalla ei vielä testi sitä näyttänyt..huomenna aamulla helsinkiin ja nyt peukkuja pystyyn et hoidon ehtii tehdä vielä, testihän näyttää kaksi hedelmällisintä päivää, mutta mutta, sitä kun ei tiedä miten sukkelaa se rakkula tuolla toimii... mutta tällä mennään ja huomenna tähän aikaa taas viisaampana... huhheijaa...
mukavaa sunnuntaita kaikille...
 
Täällä kp 4 ja 2.clomikierto aloitettu, kovassa flunssassa vielä kärvistelty, joten mieli ollut aika maassa :| Mutta uutta yritystä kohti..

Toivottavasti jennuli inssin vielä ehtii tehdä! Täällä on peukut pystyssä!

Minulla tehtiin aukiolotutkimus laparoskopiassa, joten ei siitä mitään mielikuvaa ;) Mies on ollut vain ensikäynnillä mukana ja follikkeliultran yhteydessä lääkärin kirjoittaessa clomireseptiä, hän sanoi että miehen olisi hyvä olla hoidon suunnittelukäynneillä mukana! Luulin etukäteen, että se on vain ultra ja lääkäri myönsi itsekin, että yleensä on tutkimusten jälkeen hoidon suunnittelukäynti erikseen, mutta ajatteli nyt samalla kirjoittaa reseptin. Ärsytti, kun piti sitten mainita asiasta! Mies tulee vielä ihan mielellään mukaan ja on hyvä kun on toisetkin korvat kuulemassa, kun itsellä tuntuu aina menevän jokin asia ohi, en tiedä jännitänkö siellä sitten vai mitä :ashamed:
 
Kiitokset kaikille kommenteista! Jotenkin helpottaa kun tietää vähän mitä tuleman pitää.

Viikonloppu oltiin tuttavapariskunnalla kylässä ja siellä oltiin 5llä kk:lla raskaana. Joten aika meni sitten niin että 95% ajasta puhuttiin vauvoista, vauvoista ja sitten puhuttiin sen jälkeen vauvoista. Ja sitten kuulin aika roiman annoksen siitä että "kuinka se sun miehesi ei ole vieläkään saanut sua suostuteltua lasten tekoon jne. jne." Kyllä tiedän ettei tämä tenttaaja sillä pahaa tarkoittanut, mutta heilläkin kun tärppi on käynyt helposti niin eivät osaa ottaa huomioon ettei se kaikilla ole niin.

Kerran kävi niin että kyyneleet nousi silmiin, mutta olin silloin onneksi yksin niin kukaan ei huomannu. :ashamed: Jotenkin vaan pääsi kolahtaan se tenttaaminen.

Mutta piinaviikko tosiaan aluillaan. Veikkaan että tätsy tulee huomenna, mutta toivon tietysti sormet ja varpaat ja reidet ristissä ettei tulisi. Sitten vaan rohkeasti aukiolotutkimukseen mikäli se sieltä jälleen pöllähtää paikalle.

Jennuli: Toivottavasti inssi vielä onnistui!!!
 
Täällä nyt sitten kolmas clomikierto lähtenyt käyntiin, kp 4 menossa. Eipä siinä mitään, lupasivat sairaalasta ottaa mut kolmannessa kierrossa seurantaan, aikakin oli jo varattu viime viikolla kunnes tänään hoitsu soitti että etpäs pääsekään. Lääkärillä oli kuulemma ajatusvirhe että nyt täytyy syödä tämä ja ensi kierto ja jos raskaus ei ala niin sitten vasta lääkärin juttusille ja mietitään mitä seuraavaks... Voi tätä v..tuksen määrää.. :(

Eipä siinä sitten auttanut muu kuin varata aika yksityiselle ultraan samalle päivämäärälle, 3.6, sillä haluan ehdottomasti tietää että onko tällä annostuksella enää edes vastetta, saatikka sitten mikä on sen mun ohuehkon limakalvon laita. Hoitajalle sanoi että mun mielestä ois jo sen limakalvon takia pitänyt ultrata mutta hän uskoi vakaasti että kyllä se siellä kasvaa kun keltarauhasarvotkin olivat niin hyvät ekan clomikierron jälkeen..

Anteeksi pieni vuodatus, kyllä tämä elämä taas tästä voittaa mutta kyllä viime päivinä on ollut itku herkässä.. alkaa pikkuhiljaa itse ketäkin raastamaan tämä lapsettomuus vaikka kuinka yrittää pyristellä vastaan...

Kaikesta huolimatta erittäin hyvää alkanutta viikkoa kaikille, pidetään kaikesta huolimatta lippu korkealla!! :wave:
 
taru82 Onpas outoa että peruivat ultran :/ Hyvä että kuitenkin yksityiselle varasit ajan! Toivotaan nyt että vastetta löytyisi

Veena Tosi inhottavia tuollainen tenttaaminen jne, mut tuskinpa pahaa tarkoittavat.

jennuli ehdittiinkö inssi tehdä? Toivottavasti =)

soja Kiitos kannustuksesta. Tosiaan välis vaipuu synkkyyteen kun vastetta ei löydy hormoneille...:/

Heksamiina Kiitos :hug: kyllä lohdutti sun kirjoituksesi, kuiteskin samassa tilanteessa ollaan oltu

Tämän päivän ultrassa sain pikkuiseb parempia uutisia, vasemmalla puolella oli yksi folli joka oli 11-12mm joten sitä nyt yritellään kasvatella ja perjantaina taas ultraillaan...

Tälläistä tälläkertaa

-Tiinuli-

 
Päivittelin listaa. Jos jokainen tarkistaisi oman tilanteensa listasta kun varmasti voi olla vääri kp:tä tai muuta tietoa



Maanantai 26.5.2008 B)

Uutterat yrittäjät
Anna1979...........2. clomit................................kp4/28
Taru82...............2 clomit.................................kp 4/?
Jennuli...............inssi......................................kp 15/28
JJ-t................................................................kp 16/?
mm77................terolut...................................kp 12/27
Dreamer-88.......3.menopur+pregnyl(+clomit).. kp 21/36
Tiinuli................2 Puregon..............................kp 24/28-32
Pupuvaimo.........Menopur.................................kp 24/31
Veena.............................................................kp 26/24-28
Orion..................6. Clomit................................kp 28/28-30
pimazu............................................................kp31/?
Tähtisäde...........terot, 1. Clomit........................kp 34/25
soja................... syksyllä PAS..........................kp-/-
Jonski.................1.Puregon..............................kp ? / ?
Heksamiina.........Puregon, IVF..........................kp
Taija84............................................................kp
Kirma..............................................................kp

Piinailijat ;)
Orion
jennuli
Heksamiina



Onnekkaat :heart:

Caffee81 1.4
Mivi 7.5
Pikkuvadelma 8.5
jasminette 11.5
 
Näköjään mulla on listassa 2 päivää liikaa. :)

Epäilyjä on ollu (eilenki), mutta myös toivoa tässä kierrossa, ja nyt taas jotenki musta tuntuu että voisin ollaki raskaana. :) Keskiviikkoaamuna meinasin testata, vaikka se voiki olla ehkä turhan aikaista... Dpo 12 sillon. Mieski meinas tossa loppuviikosta että siitä tuntuu että ois tärpänny. :heart:
 
(.) terveisiä helsingistä, rynkäsin aamulla ilman puhelua klinikalle ja sanoin että yksi inseminaatio kiitos, lääkäri ei ehtinyt tehdä sitä vasta kuin iltapäivällä, joten tuli sitten helsingin kaupat kierrettyä
munasolu oli irronnut kun lääkärillä oli vihdoin mulle aikaa, mutta lääkäri sanoi jotta ei hätää, ajoitus oli kuulemma hyvä, jostakin limoista päätteli et irronnut ihan lähihetkillä. Simpat jota sisseen ruippasi olivat kuulemma ERINOMAISIA ja sanoi että nyt vaan toivotaan et uimaradat kohtaa, eli toinen inssi takana, pelottaa vaan et eka tehtiin mielestäni liian aikaisin ja tämä viime tippaan, vaikka lääkäri sanoikin että emme myöhästyneet ja on normaalia et hoito tehdään usein ovis plussan jälkeisenä päivänä, no huippulääkäri on että mitäs sitä vastaanväittämään, nyt vaan odottelua sitten taas, siltikin olin onnellinen että ihan luomuna ovuloin oikeasti ja munasolu kypsyy... huokaus, ehdin tänään vielä hammaslääkäriinkin, näin tuhlaat tonnin parissa tunnissa, 200 euroa meni suuhun ja 800 euroa tuonne alemmaksi... no pääasia et saa hoitoa..

tosi kiva että te jaksatte täällä kannustaa, multa irtosi nyt omanapa kirjoittelu,oon niin puhki et vaikka luin teidän tekstit en hahmota nyt missä kukakin menee... mutta plussia ja ihan kamalasti voimia kaikille... :hug: :heart: :D
 
Mulla on tänään menossa kp 26 eli sen voi korjata tuonne listalle:)

Jennuli: Voi olla ihan järkevääkin että hoito on ovisplussan jälkeen kun eikös se ovis tapahtu ovisplussasta seuraavana päivänä. (en muista niitä tunti määriä ). Toivotaan että tärppi käy!

Orion:Jännää!!! d :) b

Taru: Onpa ihme käytöstä lääkäriltä :eek: Toivotaan että ensi kertaa ei tarvita!

Ja Tiinulille follipuhuri :D
 
Yhtenäistin nimimerkkiäni että se on nyt sama joka sivustoilla joissa oon kirjotellu,.. tosin niillä muilla palstoilla ei niin väliäkään kun on jotenki tähän verrattuna melko kuollutta |O , tää on kyllä ihan ykkönen.. =) kai sitä halus vähä uudistuakin, nyt kun ottaa ne lääkkeet käyttöön ja luomuyritykset oli sit siinä. Sitä ehtikin olla "vasta" 1v 9kk :/

:attn: Ois kiva (tai no, kiva ja "kiva"..!) tietää kauan muilla on kaikenkaikkiaan yritelty, kun sitä ei ainakaan tossa viimesimmässä listassa ollu ?

Niin ja mulla siis nyt kp12/27,.. viime yönä laitettiin taas yks 500 miljoonan pataljoona liikenteeseen B) onkohan se muuten niin että jos sittiöt on laiskoja niin ne pitäs laittaa mieluummin jo päivää paria ennen..?

*t. Sydänyö >>> mm77*
 
Muokkailin uusiksi tämän päivän listaa, joten nyt pitäisi olla korjattu versio :)

Orion Vitsi kun jännät paikat sulla ;) Toivottavasti olisi tärppi käynyt! Peukut pystyssä tulosta odottelen =)

jennuli Toivottavasti tärppi kävisi :heart:

mm77 Vaihdoin sun nimimerkin myös listaan =) Meillä "yritystä" jo monia vuosia, ei sitä voi oikein silti mun mielestä yritykseksi kutsua kun en ovuloi ilman lääkkeitä. Hoidot aloitettiin viime syksynä, olikohan elokuussa? Sitä ennen oli jo kyllä simppatesti tehty ja munanjohtimien aukiolotutkimus + verikokeet.
 
mm77 siittiöthän siellä elelee kuitenkin jonkinaikaa että hyvä jos ovat liikkeellä ajoissa, mulle lääkäri taas sanoi että on sellaisia uimareita nyt kehissä että ei huolta, tiedä sitten, sen näkee muutaman viikon päästä... =)

ja mun yrityksistä, mähän olen lasta hankkimassa yksin, ja tämä oli vasta yk2 eli olen ihan alkumetreillä...

mä lähden nyt esittämään päättötyöni kun olen hieman opiskellut työn ohella... aurinkoista tiistaita... :wave:
 



Maanantai 26.5.2008 B)

Uutterat yrittäjät
Anna1979...........2. clomit................................kp4/28
Taru82...............2 clomit.................................kp 4/?
Jennuli...............inssi......................................kp 15/28
JJ-t................................................................kp 16/?
mm77................terolut...................................kp 12/27
Dreamer-88.......3.menopur+pregnyl(+clomit).. kp 21/36
Tiinuli................2 Puregon..............................kp 24/28-32
Pupuvaimo.........Menopur.................................kp 24/31
Veena.............................................................kp 26/24-28
Kirma................(3.Clomit) -> luomu.................kp -/30
Orion..................6. Clomit................................kp 28/28-30
pimazu............................................................kp31/?
Tähtisäde...........terot, 1. Clomit........................kp 34/25
soja................... syksyllä PAS..........................kp-/-
Jonski.................1.Puregon..............................kp ? / ?
Heksamiina.........Puregon, IVF..........................kp
Taija84............................................................kp

Piinailijat ;)
Orion
jennuli
Heksamiina



Onnekkaat :heart:

Caffee81 1.4
Mivi 7.5
Pikkuvadelma 8.5
jasminette 11.5

 
orion, jennuli, mm72 kovasti peukutuksia teille ja tiinuli, veena, taru, anna jaksamista odotteluun ja pinnaa piinaan :wave:
Ja yleinen MOI kaikille!!

Lisäsin itseni loppumetrillä listaan, varsinaisia kp:itä en ole tässä kierrossa laskenut kuin sen verran, että tiedän, että nyt on dpo12. Mitään ei ole tulossa, näin luulen. Paitsi koitan kuitenkin pitää pientä uskoa yllä, minä kun olen kaksi kertaa aikaisemmin plussannut vahvasti täysin oireettomana.
Sain vihdoin ja viimein tutkimusajan kunnalliseen, empä ootellutkaan sitä kuin n. 4kk :kieh: !! No onni tässä on se, että on jo 17.6, että melko pian ja ennen lomia! Että sitä odotellessa. Tämä kiertokin saisi ihan rauhassa pitkittyä, että sattuisi sitten ovisaika olemaan lääkärin pöydällä ja näkis mitä siellä sisuksissa tapahtuu. Luomuna aloitetaan tuleva kiertokin.
Nyt jännittää minkälaiset menkat sieltä on tulossa, clomien jälkeen. Toivon viikon kestävää putousta niin tietäis, että paikat entisessä kunnossa. Kuurien aikana kun olivat lyhyet ja niukat.

Eli nyt olen taas täysillä remmissä mukana, tämä kierto oli mukavaa huilia kaikesta ja hyvin onnistuin. Paitsi kyllä se kalenteripaniikki iski ovisaikaan, ei sille mitään mahda vaikka kuinka koittaa ajatella, että rauhassa vaan!
Että jennuli, kyllä sinä rennosti sen tulevan vauvelisi saat ;) , ei tarvi rehkiä takahuoneessa ;) ! Edelleen täysi tuki ja kannustus sinulle rohkeasta ratkaisustasi jatkaa uuteen yritykseen! Oletko muuten miettinyt miten pitkälle meinaat hoidoissa mennä jos kävisi niin huonosti, ettei inssit tuota tulosta?
mm72, meillä tehtailtu kakkosta kaikkiaan reilu puolitoista vuotta, välissä ku, laskettuaika olisi ensi viikolla :'( :'(
 
Tähtisäde
Taustalta tietoa listan päivitykseen. Mulla on päivät ihan oikein. Tulossa pitkä kierto lääkkeiden takia. Tosi tyhmää... |O

mm72: Meillä yritystä takana 11/07 lähtien. Tosin me emme ole vielä ollenkaan päässeet kunnolla jännäilemäänkään. Pillereiden jälkeen ei tullut ollenkaan menkkoja 5 kuukauteen, jonka jälkeen menin lääkäriin ja tähän mennessä lääkkeillä ei ole saatu mitään vaikutusta aikaan. Nyt kokeilussa jälleen uusi lääke. Josko nyt auttaisi asiaan.

Minä haluaisin puolestani tietää onko teistä monella ollut yritysaikana TOSI KOVAA stressiä (johtuen ihan jostain muusta kuin tästä projektista, tai vaikka tästäkin)? Tarkoitan ihan pitkittynyttä pahaa stressiä. Oletteko ajatelleet, että se voisi oikeasti olla yksi suuri syy lapsettomuusongelmiinne? Mulla on ollut jo muutaman vuoden järkyttävä stressi (vaativat opinnot täyspäiväisen yrittäjyyden ohessa, huolia töissä jne.) Ja nyt kun pillerit lopetin niin eipä tullut menkkoja (monirakkulaiset munasarjat,ei ovista) ja lekurin mielestä syy oli siis siellä hypotalamuksessa, johon myös stressi vaikuttaa. Olen asiaa miettinyt ja koko ajan enemmän on sellainen fiilis, että koko ongelma voisi olla tuossa pitkittyneessä stressissä. Olen suorittajatyyppi ja tiedän, että moni muu olisi jo vetänyt burn outit tilanteessani. Kaverit aina ihmettelevät, että kuinka jaksan kun elämä on koko ajan yhtä aikataulua ja harteilla on myös isot taloudelliset riskit työn puolesta. Olen itsekin miettinyt, että tämä ei ole ihmisen elämää ja nyt sitten tuli tämä ongelma eteen... pistää miettimään... Valmistuin juuri ja nyt olenkin viimeisen kuukauden koittanut elää nauttien ja stressaamatta. Kaiken liikunnan (jota olen aina harrastanut paljon, mutta aikataulujen ehdoilla - tyyliin juoksulenkki on nopein ja tehokkain) olen nyt tietoisesti muuttanut nautiskeluliikunnaksi jne. Olen kaikin puolin koittanut olla itseni paras ystävä. Aloin vaan miettimään olisiko muilla vastaavanlaista taustaa ja onko teille tullut mieleen, että se voisi vaikuttaa lapsettomuuteenne? Onhan ihminen moniulotteinen orgaani eikä asiat ole useinkaan paljosta kiinni.
 
Pikaisesti vastaan sinulle tähtisäde!
Löysin kätköistä oman opinnäytetyöni, opiskelin ja olin töissä kun vauvahaaveet ykkösestä olivat päällä. Siihen aikaan oli töissä hirveä kiire, olin vaihtanut uuteen työpisteeseen, opiskelin ja koitin valmistua. Stressi oli älytön! Ja työ/opiskeluajat olivat aivan kauheat, nukkumiselle ei yksinkertaisesti jäänyt aikaa ja kaikenlisäksi nämä kaksi olivat eri puolilla Suomea lentomatkan päässä. Kouluaamuina piti herätä klo4, että ehti koneeseen. Työ vuorotyötä yövuoroineen.
Opinnäytetyössä on kohta, että pitää kertoa päiväkirjamaisesti parin viikon tapahtumat ja vasta nyt tajusin, että tuon kahden viikon aikana esikoinen sai alkunsa. Itku tuli kun luin "päiväkirjaa", kun mietin, miten siinä hötäkässä pieni onnistui saamaan alkunsa :heart: ! Olin maininnut yhdessä kohdassa, että töissä tosi vetämätön olo ja päätä särkee, ja juuri tämä päivä oli ovispäivä, silloin sitä en tiennyt.
Olen itsekin kovasti pohtinut stressin vaikutusta tähän pitkittyneeseen haaveeseen ja tämä unohtunut opiskelutyö antoi kyllä minulle uutta uskoa, että ei raskautuminen ole kyllä pelkästä stressaamisesta kiinni! Se riippuu niin lukemattoman monesta asiasta.

Toivotan sinulle rentoja juoksulenkkejä ja rauhallisempaa arkea, toivottavasti annoin hiukkasen uskoa sinulle :) !!
 
Päivittelijät hoi, mulla menossa siis kolmas clomikierto, kp 5. Lääkärin soittoa tässä odotellessa, soitin eilen v..tus päissäni takaisin hoitsulle joka ilmoitti ettei tarvii tullakaan seurantaan. Sanoin että nyt on sellanen juttu että se lääkäri kuka mulle clomireseptin kirjoitti sanoi, että joka kierrossa seurantaan ja sen myös aion vaatia vaikka tämä toinen lekuri onkin erimieltä.

Mites te muut, käyttekö joka kierrossa seurannassa? Mun mielestä se ois äärimmäisen tärkeää just sen takia että kuka takaa sen et sama annostus toimii seuraavissa kierroissa, taikka mikä on kohdun limakalvon tilanne.. ehkä olen liian pessimisti mutta enpä haluais turhaankaan syödä näitä lääkkeitä ja elää siinä uskossa että kyllä ne munikset siellä taas kasvaa jne.. :/
 
tiinuli olipas kivaa huomata et olit laittanut mut piinailijoihin, silloin tietää et jotain on tapahtunut... =)
kirma varmaan ne helpot ja vähemmän helpot puolet kaikessa, mun helppous on tasainen kierto ja luovu ovikset, mutta se et ei voi tiuhalla puputtelulla varmistella tekee tästä aika piinaavaa, ja eilen olin helsingissä hoitoa odottamassa 7 tuntia, et et.. ja siinä odottelun aikana se munasolu ehti jo irrota.. hö.. mutta ymmärsin sun pointin kuitenkin ja kiva et taas olet ketjuilemassa meidän kanssa =) niin ja mitä noihin jatkoihin tulee,niin olen päättänyt katsoa ne neljä inssiä, siihen mulla tällä hetkellä on rahaa jemmassa, mä kun en saa mitään korvauksia kelalta ja olen yksityisellä hoidossa, eli rahaa tähän uppoaa, mutta jos ei neljällä onnistu, niin sitten mietin et yritänkö kaksi inssiä lisää, tai koeputkihedelmöitystä vai mitä teen... en halua kyllä luovuttaa ihan helpolla, eli varmasti sitten hoitoja jatkan... mutta toivotaan nyt kuitenkin että tärppäisi joku näistä neljästä jo suunnitellusta inssistä...


tähtisäde mulla oli viime kierron aikana julmetunmoinen stressi, siis tästä mutta myös parista muusta asiasta ja olin tosi uupunut, joku joskus kirjoitti viisaasti, liekö joku teistä, että jos stressi vaikuttaisi hedelmällisyyteen, niin tässä maailmassa ei olisi kovin montaa lasta... kyllä kai sillä joku vaikutus voi olla, mutta uskon et suurimmat syyt jotain ihan muuta..
joten stressitöntä oloa ja eloa kaikille.. :hug: =)
 

Yhteistyössä