~ TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 alku vuonna 2012~

TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 alku vuonna 2012


Synttäripäivä...............Syntymä mitat.............. 4-v mitat

Jenni...............13.3......1380g/42cm/28,5cm...
Nemika.............21.4........2520g/47cm
Katrinainen........24.4................. ....................
Summer81........30.4.........3945g/50cm..........
poika04ja08......30.4.........3500g/50cm...........
Marimint81.........5.5.........2790g/49,5cm........
Weiss................7.5. ....................................
Edla-Mamma......7.5.........2965g/48cm...........
Naukuri..............8.5........3190g/49cm
London C...........10.5..........2500g/.................
Birdie.................10.5
Carmen.............12.5..........3972g/51cm
Sonja R..............13.5. ..................................
Liukumiina.........16.5.
Ani79...............16.5 .....................................
MsDevill88..........17.5...........3190/48cm
Jossu-71............20.5...........4440g/55cm.......... 18kg / 108cm
Kurpitsa.............21.5.........2465g/46cm............
Hemuli79............21.5........3430g/49cm
Vilma..................22.5......3310g/49cm..............
Matamimimmi68.24.5...........3480g/50cm..........
Marmotta...........26.5................. .....................
Repa..................26.5.......3400g/49cm..............
Uskonpuute.........26.5
Iina72................28.5........3685g/51cm...........
Heinuli81...........29.5.
Puliina...............30.5.
Merika77...........30.5......4990g/56cm..............
Elämän Ilo.....................3375g/49cm
Sarbba...............4.6. ....4000g/50cm.............
kriisi....................7.6......4045g/52cm
Majj.....................9.6.......3635g/51cm..........

UUDET TULOKKAAT 2009

Jenni ~ tytttö 11.1.
Iina72 ~ tyttö 10.8
Liukumiina 20.8 ?
Naukuri ~ tyttö 14.9
Carmen ~ tyttö 27.9
Sonja R ~ poika 5.11
Katrinainen ~ tyttö 21.11


UUDET TULOKKAAT 2010
Keilis ~ tyttö 5.1
KiaralA ~ poika 6.2
Marimint ~ tyttö 7.3
Puliina ~ poika 16.4
Ani79 ~ poika 14.5
MsDevill88 ~ poika 20.5
Hemuli79 ~ tyttö 8.6
kurpitsa ~ poika 7.11

UUDET TULOKKAAT 2011
Repa ~ poika 1.2
majj ~ tyttö 30.7

UUDET TULOKKAAT 2012
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Jossu uudesta pinosta.

Näin se vaan on taas alkanut arkinen aherrus joulut ja uudet vuodet on vietetty.
Niin mäkin olen siis taasen työelämässä mukana. Poika on tarhassa mutta vain osa-aikaisesti. Ollaan miehen kanssa yritetty järjestää niin että pojille jää enemmän aikaa. Tämä on niin ainut kertaista aikaa kaikkenensa, että en halua 10 vuoden päästä muistellessani sanoa etten muista tästä ajasta hirveästi vaan haluan nyt nauttia näistä hetkistä kun lapset ovat viellä pieniä.
 
Kiitos jossulle uudesta pinosta!!!

Meilläkin arki alkaa pikkuhiljaa käynnistyä...mun pitäis etsiä joku pikkuduuni...1-2 kertaa viikossa. Sais hiukan lisätienestejä. Pojat olis toki edelleen kotosalla.
Mun äiti on jäämässä sairaslomalle selän takia kohta ja sit laitan kasperin yökylään että saadaan akselilta toi yömaito pois..onhan herra kohta 1v:whistle:Vierotus on vaan mahdotonta kun toinen ei saa huudolta nukutuks...

Että noi loskakelit riepoo,kun aina välillä lyö pakkasen puolelle... ei tahdo oikeen juoksemaan kyetä kun pelkää että viimoseltaan jalka katkee|O
 
Hyvää uutta vuotta vaan kaikille.

Meillä oli rauhaisa joulu norjassa ja tapaninpäivänä sitten tultiin suomeen. Olipas reissu. Meidän pienin sai rotaviruksen (sitä vastaan ei rokoteta norjassa) ja oksennettuaan 4 päivää joutui lastenklinikalle jossa oltiin 3 päivää. Siinä sairaalapatjalla maatessa vaihtui uusi vuosikin. Väsyneitä ollaan, mutta päästiin viimein eilen kotiin Norjaan. Ava säikähti Ailan sairaalassa oloa ja pelkäsi kauheasti, että sisko kuolee. ollaankin nyt jouduttu paljon keskustelamaan sairaudesta ja kuolemasta. Asiaan varmaan tosin vaikuttaa, että mun appivanhempien koira kuoli ennen joulua ja oltiin kerrottu, että vanhat ja sairaat koirat kuolee ja että se on luonnollista. Ressuparka sitten luuli, että kaikkiin sairauksiin voi kuolla. Ei sitä aina vanhempana saa selitettyä kaikkea niin fiksusti.

Helpotus kuulla, että muillakin jatkuvaa riitaa ja uhmaa. kuulunee siis asiaan. Jaksamista kaikille mammoille tappelupukareiden kanssa.
 
Katrinainen: On tosiaan ollut hurja reissu.Toivottavasti pienokainen voi jo hyvin. Tuo kuoleman ja sairamiesen selittäminen oikein on välillä tosi vaikeaa. Mun ystävä kuoli pitkäaikeseen sairauteen ja siitä pojille kertominen ja puhuminen on yllättävän hankalaa etteivät säikähdä ja ymmärrä väärin. Isompi asian ymmärtää vähän paremmin mutta pienempi aina kysyy et voiko kuumeeseen kuolla voiko nuhaan kuolla yms.
 
:wave: Täällä ollaan! Aika hiljasta nykyään täällä palstalla...
Mitäs meille. Eteenpäin mennään. Pepillä oli just vesirokko ja nyt on yskässä ja räkätaudissa....tuntuu talvisin riittävän tauteja. Isommalla menee hyvin koulussa ja touhuaa kavereiden kanssa illat. Ite voin vaihtelevasti...välillä on raskaampia päiviä ja välillä sitten tasasempaa olon suhteen. Oon nyt helmikuun loppuun ainakin sairaslomalla. Hullut nejä kuukautta ollut, mutta oon niin ilonen että sen aikaa ollaan jo selvitty eteenpäin! Voikaa hyvin :heart:
 
Jossu,onnea työläiselle,miten sujuu?

Summer,Hyvä että valoisiakin päiviä on ja että lapset näyttää voivan hyvin:)

Meidän Aksel täytti tänään 1v,juhlat on sunnuntaina. Räkätaudissa on ja käydään tänään lekurissa kun kitisee niin kovin kokoajan. Yöimetyksestä on päästy,mut päivisin vielä imetän.

Aloitan ehkä maaliskuussa työt,2krt viikko,tämän kuun aikana olis tarkotus sopia yksityiskohdista ja jos homma saadaan rullaamaan niin sit alotan työt. Kyse on vanhasta työpaikasta kaupassa,en hirveesti olis sinne himoinnu takas mut ehkä nyt kaks iltaa menee rahantarpeessa:p
 
Heippa taas pitkästä aikaa.

Summer ihana kuulla että olette metrin päässyt eteenpäin, iso hali sinne ja voimia edelleen.

Tänne ei kurjuutta kummempaa. Meillä on päällä taas hetki jolloin tyttöset on saman ikäisiä - eli talossa on kaksi valloittavaa 3 vuotiasta. Ei voi muuta sanoa kuin että tarkaa työtä on tullut tehtyä kun kuopuksen 3v neuvolassa mitat oli samat kuin isosiskolla oli 3 vuotisneuvolassa. Aikaslailla samaa kokoa sanoisin ;)

Työsaralla luistaa - saan tässä ylennyksen johon en kyllä uskonut, kun teen edelleen 30h/vko... enkä ole ajatellutkaan vielä alkaa täydelle päivälle. Aattelin että tälläinen "lusmuilu" ei kovin kanna miehisellä alalla. Mutta luulo ei ole tiedon väärtti. Tuli hieman puskista tuo, mut toisaalta ihan kivaa. Voisi melkein väittää ideaaliksi tilanteeksi - jollei tuo työ olis karvan stressaavaa.

Kyllä se vaan helpottaa kun nuo lapset kasvaa. Vessassa käyvät omineen, ei ole enää pitkiin toviin ollut vaippoja. Pukeminenkin sujuu jokseenkin omatoimisesti jne. Muutekin leikkivät niin paljon jo keskenään ettei tarvitse olla keksimässä leikkejä. Saa olla "kärpäsenä" katossa ja kuunnella tyttösten juttuja kun keskenään höpöttelevät ja leikkivät. Toki riidelläkin nuo osaa, joskus tulisestikin...

Omaa napaa taas, kaikille ihanaa pakkastalvea ja piteneviä päiviä!
 
Mekin ollaan hengissä vielä, ja hyvin ollaankin. :) Ei vaan ole tullut kirjoiteltua tänne, vaikka välillä käynkin lukemassa (tai siis toteamassa, ettei ole uutta luettavaa).

Mä aloitin kuukausi sitten opiskelut, musta tulee isona kondiittori. Eeva meni samalla päiväkotiin, on tykännyt tosi kovasti olla. Samalla tuo sen jokseenkin räiskyvä luonne on hiukan tasoittunut, mutta ei niin paljon etteikö omaa lastaan enää tunnistaisi. Ja tietty minäkin jaksan nyt paremmin, kun en joudu tappelemaan 24/7 sen kanssa ja kun meitä on tämän katon alla nyt 2 aikuista enkä ole enää kaiken kanssa yksin.

Nyt ollaan kotona vatsataudissa, tai siis Eeva on ja minä syön kaksin käsin maitohappobakteereja etten sais samaa tautia. Se huono päiväkodissa on, että tulee bonuksena kaikki mahdolliset pöpöt, tän vuoden puolella ollut jo kestoflunssa ja nyt tämä. Mutta ei tuota kai voi pumpuliinkaan kääriä ja pitää kotona 18-vuotiaaksi asti.. vai voisiko? :)
 
Kurpitsa,no en tiiä voiko tätä munkaan töissäkäväsyä töihinpaluuks sanoa,kunnolla aloitan työnteon vasta kun aksu täyttää kolme:)

Marmotta,oon kateellinen,minäkin tahtoisin kondiittoriks isona,mut täällä ei oo moista koulua...ehkä jos jonnekkin lähistölle tulis joskus....Toivottavasti mahapöpö ei purassu,kai se pöpöjen kantokin tasottuu aikanaan:)

Meillä melko hektistä arkea,töissä menee se kaks iltaa tai no koko päivähän siihen menee lähestulkoon,muina päivinä juuso koittaa hoitaa omat työt ja sit yritän sovittaa jumpat sen mukaan. Loppuaika on pyhitetty pojille...eli salin kodin ja työpaikan väliä sahataan,ei paljoo muuta elämää nyt just ole:)

Aksu treenaa kävelyä edelleen,yöt on vähän levottomia. Kassu sen sijaan nukkuu ahteri homeessa,enpä olis uskonu et pitää herraa oikein herätellä aamusella...niin huono nukkuja oli:D Nuhaa on ollu,mut toivon todella ettei mitään influenssaa tai ripulia pukkaa,tuntuu olevan liikenteessä...

Kasper tykkää käydä kerhossa itsekseen,on muutenkin reipastuntu kovasti, Puhetta tulee niin et välillä toivois olevan minuutin hiljaa...mielikuvitusta piisaa.

Risteilylle ollaan menossa maaliskuun alussa perheen voimin,jotain pientä kivaa arkeen...:)
 
Heippa!
Kovin on hiljasta täällä nykyään! Eipä mullakaan ole mitään uutta ja ihmeellistä kerrottavaa....koulun kirjoilla olen nyt taas ja koitan saada opiskelut loppuun. Katotaan kuinka saan pään toimimaan, kun keskittymiskyky on kyllä tosi huono vieläkin. Kohta on puoli vuotta mennyt tapahtuneesta...toisaalta tuntuu että justhan se tapahtu ja toisaalta tuntuu, että syksystä on jo tosi kauan. Kaks askelta eteenpäin ja yks taakse välillä...niin mennään. Mutta eteenpäin kuitenkin!

Peppi on puhelias ja touhukas neiti. Päivät perhepäivähoidossa ja kahtena päivänä seurakunnan kerhossa. Ensi syksyksi joudutaan vaihtamaan sitten vuorohoitopäiväkotiin, kun teen vuorotyötä (sitten kun olen työelämässä). S ja R kirjaimet puuttuu puheesta edelleen...katotaan mitä neuvolassa sanovat sitten. Kasperilla puuttui enemmän kirjaimia ja puhe oli epäselvää ja sitten 4v alkoi käydä puheterapiassa. Pepillä ei niin paljoa puutu ja muuten on selvää puhe kyllä.

Aurinkoisia päiviä!
 
Hijaista on...mulla nää viikot menee hujauksessa,tuntuu ettei mitään ehi.

Meilläkään ei tuu ärrä ja lisäks puuttuu j jos se on sanan alussa...mut puhe on silti selvää,ei se ärrä ihan älläkään ole...jotain siltä väliltä.

Miä en tiiä kun toi herra on molempikätinen,mut esim.syö ja piirtää vasurilla,että pitäskö sille hankkia vasemman käden sakset kun ei osaa yhtään käyttää saksia vieläkään.... muutenkin toi piirtäminen yms on pikkasen heikkoa. Ei me noita saksia hirveesti olla reenattu,mut kerhossa askartelevat yms. ja tuntuu et se niiden oikeaoppinen pitäminen kädessa on hirveän vaikeeta.

Pojat on ollu jonkin verran kipeinä,ei nuhia vakavempaa mut vaikeita korvatulehduksia on ollu nyt muutama...aikasemmin otu aika terveitä. Nyt parhaillaan ovat taas kunnossa,toivottavasti ei tuu enää ennen kesää mitään.

Miä käyn edelleen kahdesti viikossa töissä ja lisäks teen kakkuja tilauksesta,joten kiirettä pitää...ns.oman ajan käytän sitten liikunnan parissa. Miehellä oman yrityksen perustaminen etenee vauhdilla joten kaikenlaista hässäkkää on.
Akselkin oppi joku tovi sitten kunnolla kävelemään,nyt odotellaan sitä puhetta...kasperhan alko puhumaan 1v2kk iässä ja Aksu on nyt saman ikäinen,muutama sana tai jotain sinnepäin tulee...ei sen enempää.

Oikein munarikasta pääsiäisen aikaa,tää lähtee valmistautumaan jumpalle....
 
Nyt pitää korjata tilanne, kun näkyy olevan melki kk aikaa kun tänne on viimeksi kirjotettu!
Paljon onnea 4-vuotiaille! :heart:
Meillä juhlitaan Peppiä sunnuntaina. Koitan saada harjottelua loppuun ja täytyy myöntää että koville ottaa. Ootan vaan että kolme viikkoa menisi nopeesti ja se ois ohi. Joutuu niin pinnistelemään päivän, että tajuais ihan yksinkertaisiakin juttuja ja sitten oon hurjan väsynyt illat. Muistikaan ei tunnu huippu olevan nykyään. huh.
Mutta mukavia päiviä kaikille!!!
 
Pepille paljon onnea! :heart: Ja Summerille :hug:

Meillä on vihdoin ja viimein saatu rakennusprojekti lähes valmiiksi, muutama viikko sitten muutettiin. On aivan ihanaa kun on tilaa! :) Ollaan kaikki kotiuduttu tosi hyvin, varmasti on auttanut ettei muutettu ihan uuteen asuntoon vaan melkein kun vanhaan kun ollaan talopiirustuksia pyöritetty edes takaisin viimeiset puoltoista vuotta =)

Joalta puuttuu kans viel puheesta R-kirjain. Viel en ole huolissani, isoveljeltä puuttui kans R ja sieltä se tuli jossain vaiheessa. Varailin just 4-v neuvolan ja sain ajan heinäkuuksi :O olis pitäny ottaa yhteyttä varmaan jo helmikuussa jos olis halunut toukokuulle... Ja se käynti viel on kotikäynti ja lääkärin osuus on sit elokuussa. Kuulostaa todella kummalliselta mut näillä mennään =)

Mä oon edelleen osa-aikaisella hoitovapaalla teen 6h työpäiviä ja just ilmoitin että jatkan vielä samalla lailla kesäkuuhun 2013 asti. Ei ole kiire kokopäivätöihin ja mietinkin tässä et oliskohan se sit kolmannen aika ens keväällä ;) No se jää nähtäväksi ehkä sitä on jo niin mukavuudenhaluinen ( ja vanha...) ettei sitä rumbaa enää jaksais lähtee vetää uudelleen.

Oikein ihanaa kesän odotusta kaikille ja Paljon paljon onnea pienille isoille 4 vuotiaille :flower: :heart:
 
Huh, huh tosiaan on vierähtänyt tovi, kun on mitään tullut kirjoiteltua.

Kurkkimassa silloin tällön käynyt olisko joku muu jotain laittanut.

Töitä paiskitaan ja tällä hetkellä on ollut tosi kiireisiä päiviä. Välillä huomaan et en ole syönyt enkä käynyt vessassa koko päivänä. Oma moka.

Haluatteko, että kokoan etu sivulle taas uudet 4v. mitat?

Miellä pikku miehellä vasen käsi kipsissä. Kurvaili la polkupyörällä ja kaatui vaikka apupyörät viel käytössä. Eilen aamulla kyynärpää turvoksiss ja roikotti kättä kokoajan. Ei muuta kuin päiväks istuun keskussairaalan päivystykseen :( kyynärpään ylä puolella pieni murtuma. Kipsiä tiedossa noin 4vkoa.
Oli tosi reipas ja nyt vähän tärkeenä esittelee kipsiään.

Aamulla vein päiväksi mummille ja ensimmäinen asia mitä sano, kun mentiin ovesta sisälle oli kato mun hiha on tyhjä. Kipsattiin 90 asteen kulmaan. joten ei yritetty takin hihaa laittaa paikalleen.

Nyt mentävät työt kutsuu.
 
Niin se aika vierii. Isompi neiti jo 4 vuotias =) Tänään oli viimein neuvola kun vesirokko siirsi aikaa eteenpäin. Pituutta oli 108cm ja painoa 16,5kg. Taitaa neiti vetästä pituudesta äidistä ohi mennen tullen. Olin itse tuota kokoa kouluun mennessäni ;)

Arki täällä rullailee omalla painollaan. Tytöjen mummi kuoli muutama viikko takaperin ja asiaa on ihmetelty ja itketty. Kyllä se vaan on näille pienille vaikea kertoa mitä kuolema on. Onneksi ikä ehkä suojaa hieman pahimmalta ja lapsen mieli.

Ei täällä sen kummempia mitä nyt mainita. Kovin omatoimisia ovat jo molemmat prinsessat. Kun haluavat. Puhetta riittää kun molemmat tuntuvat olevan varsinaisia puhekoneita. Vanhemman neidon puhe on todella selvää ja kaikki kirjaimet on jo mukana. Pienemmällä r- antaa vielä odottaa itseään.

Kaunista kevättä kaikille ja koitetaan olla aktiivisempi ;) jooko? Joskus oikein harmittaa miten aika ei vaan tunnu riittävän tänne kirjoitteluun (tekosyy..) Oli niin ihana jakaa teidän kanssa silloin odotusaikana juttuja. Liittyen lapsiin ja liittyen ihan omaan elämäänkin. Itse olen raskaita hetkiä kokenut taas tässä, ollut pakko laittaa välejä omiin vanhempiin "jäähylle". Isä taas kerran yritti itsemurhaa ja äitini... no on vaan osin se syy heidän ja minunkin pahaan oloon. Valitettavasti. En ole halunnut tätä myötää itselleni, en millään. He ovat kuitenkin minun ainoat vanhemmat eivätkä läpimätiä ihmisiä. Mutta kun heidän keskinäiset ongelmat saavat minut tämän tästä pois tolalta, itkemään, huolestumaan ja masentumaan - vaikuttavat he silloin meidän perheeseen liikaa. Nyt tiettävästi ovat molemmat ammattilaisten hoidossa. Toivon ja rukoilen että se auttaa heitä ongelmissa. Ja ehkä vielä joskus, EHKÄ vielä joskus saan olla heille muutakin kuin roskakori jonne heittää omat ongelmat. Lapsienkin vuoksi.
 
Iltaa!

En tiedä muistaako ketään edes minua enään ?!

Ei ole hetkeen aikaan tullut käytyä koko kaksplus sivustolla, usein olette pyörineet mielessä mutta kuulumisten lukeminen on todenteolla jäänyt. :(

J on tosiaan todella reipas isosisko 9kk ikäiselle pikkusiskolleen. J:stä on paljon apua vauvanhoidossa. Meillä puheessa tulee kaikki kirjaimet, ja nyt muutaman kuukauden on kirjaimet kiinnostaneet ihan hirveästi, omasta tahdostaan.
Osaa kirjoittaa ( muistista ) oman nimen, siskon nimen, äiti, isi, paappa, mumma jne. Sekä osaa lähes kaikki kirjaimet, jos näyttää vaikka "L" kirjainta niin tietää mikä on.

Kiinnostaako muita kirjaimet ? Numerot taas ei tunnu yhtään kiinnostavan, eikä mielestäni tarvitsekkaan. :)

Jenni30v - Pahoittelut, sekä voimia sinne perheenkeskelle. Vaikea edes kuvitella tuollaista tilannetta! Kuolemasta puhuminen on kyllä vaikeaa näiden pienten kanssa. Meillä J puhuu tosi usein mun paapasta, joka kuollut mutta jota ei koskaan ole nähnyt... Esim. pari viikkoa sitten oltiin ulkona ja tuuli lujaa. J tuumas "kun täällä tuulee nii lujaa, niin nostaakohan tuuli mut paapan syliin taivaalle".. Koita nyt selittää ettei se ihan noinkaan mene :)


Iloista kesän odottelua meiltäkin! :)
 
Pahoittelut Jennille,ikäviä juttuja:hug: Kuolema on todellakin vaikea selittää,vieläkin läpikäydään mun isän eli papan kuolemaa....

Kirjaimet ja numerot on kasperilla hallussa...tietää kirjaimet siis,ja jossain vaiheessa oli kiinnostunut lukemisesta mutta nyt taas ei oo kyselly siitä mitään... kirjottaa ei halua yrittää edes,vaikka periaatteessa olis valmiuksia mut kädentaidoiltaan kasper ei oo kovin kaksinen,en tiiä johtuuko siitä et on molempi kätinen eikä oikein tee kummallakaan hyvin...piirtäminen on melko suttua edelleen,mut kehittyy hitaasti kokoajan. Puheessa ärrä ei tule kunnolla,muttei ole ihan älläkään... sensijaan jos j-kirjain on sanan edessä,se tulee ällänä...muuten sanoo sen kyllä oikein. Ihme homma. Ihan selkeää puhe kuitenkin on ja sanavarasto on todella laaja,käyttää mitä eriskummallesimpia sanoja puheessaan,mistä lie niitä aina poimii:D Ja höpötys alkaa heti aamulla herätessä ja loppuu vasta nukahtaessa...tauotonta. Numerot on hallussa,tunnistaa ja laskee jonnekkin viiteentoista..innokkaasti opiskelee kelloa.
Pitää palata myöhemmin asiaan ja kertoa lisää meidän arjesta,nyt pitää ruveta marsipaanihommiin:)
 

Yhteistyössä