~TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 ELOKUUSSA 2010 ~

majj halaus sinne ja jaksamista. Tosi ikävää. Aika kun vähän kuluu niin sit yritätte uudelleen.. sit kun susta tuntuu siltä. Ja pura vaan tänne tuntojas :hug:

poikasinulle myös halaus :hug:

kurpitsa mä en veis hoitoon enää vaippoja. Meillä nyt mennyt kotona tosi hyvin, on ilman vaippaa kokoajan. Haavereita ja tahallisia "kato nyt pissa tulee" tapahtuu, mut ei ne haittaa. Yöt ollaan oltu ilman vaippaa aika hyvällä menestyksellä. Miks ne ei voi ottaa teidän tytölle puistoon mukaan vara pöksyjä. Mä toivon ainakin et hoidossa antavat päikkärit nukkua ilman vaippaa.

matami mihin varasitte matkan? Me ollaan kans ehkä menossa Krabi olis ehkä kohteena .. mut ei olla viel varattu. Ihana maa :) tahtois sinne.. mut ehdottomasti E myös mukaan.

mut nyt pitää mennä :wave:
 
Majj,Mulla oli kans täysin kivuton...tosin vuosin sit siitä hyvästä 2kk |O Aluks oli kans toi fiilis et oonko valmis,mut kumman nopeesti se mieli siitä sit muuttukin ja alko oleen enempi kuin valmis...mut kyllä se pelottaa,pelottaa vietävästi. Suosittelen sulle lämpimästi km:n jälkeen kuumeilevien pinoa vaikket niin vielä kuumeliskaan...siellä kaikki tietää sun tuntees ja pelot ja sinne voi todellakin avautuu kaikesta... jaksamista ja kirjottele ihmeessä tännekkin kun siltä tuntuu :hug:
 
KAKKA POTASSA! Jipii! Eilen en muulla enää keksinyt lahjoa kakalle niin lupasin että lähdetään sillä sekunnilla ostamaan Hello Kitty-vessapaperia kun kakka tulee pottaan. Ihan oma-aloitteisesti sitten viipotti potalle kakalle, tosin tietysti vasta 9 jälkeen ja sit kamala pettymys kun ei voitukaan lähteä ostamaan paperia.. heti aamusta kyllä sit haettiin. :) Muutenkin mennyt pottailu tosi hyvin, unilla ja kauppareissuilla on vaippa vielä, mutta puistoon en aina enää jaksa laittaa.

majj, tosi kurjia uutisia. :hug:

Eevalla on ihana tapa huudella kaupassa "Kato mamma, iso täti/setä!" jos vastaan tulee yhtään normaalia isompikokoinen ihminen. Ei kiva, ja oon yrittänyt selittää että ihmisiä on kaiken kokoisia ja muotoisia ja se on hyvä niin.. ei auta. :ashamed:
 
Majj: Mää komppaan muita, kirjotat vaan tuteistasi niin hyvässä kun pahassa...me kuunnellaan (luetaan) ja koitetaan tukea :hug: :hug: Itellä suht hyvä fiilis kaikesta huolimatta, keskiviikkona kävin ultrassa ja kaikki näyttäs olevan ok. nyt vaan porskutellaan näillä eväillä eteenpäin
 
:wave: hengissa ollaan!

Majj :hug: :hug:

Poika ymmarsinkos oikeen?

Repa
Onnittelut :flower:

Lueskelin kuulumisia, mutta en ole jaksat kirjoitella koko kesana.

Pottailu
Paivakuivana, mutta joskus vahinkojakin tulee. Suomi- lomalla tytto liihoitteli pylly paljaana ilman huolen haivaa ja sillai aloitettiin kuivaksi harjoittelu. Paikaritkin pysyy kuivana, mutta yolla vaippa.

Reipas tytto on ja kerkee kylla joka paikkaan, olivat harjoitelleet saksien kayttoa tarhassa ja tana aamuna sit leikkeli barbin tukkaa askartelu saksilla, itku ja parku kun isansa kerkes ottaa sakset pois juuri kun omaa tukkaa alettiin stailaileen :D . Yot oli jo rauhoittumaan pain eli noin viis yota viikosta nukkui sinne kuuteen tai melkein, nyt ollaan heratty joka yo pissalle...

Vaatekoko 80- 84cm ja taytyy alkaa katseleen jo isompaakin :D. Synttarista on kasvanut 2.5cm eli nyt 82.5cm ja vauvan massu on haviamassa.

Itsella ikakriisi ja paatin et lahdetaan viettaan mun myohastyneita synttareita Espanjan aurinkoon marraskuussa. En ole elaissani ollut Kanarialla, nyt varmaankin mennaan Lanzarotelle. Onkos kellaan kokemuksia?

Tammoisia kuulumisia englannin maalta talla kertaa!
 
LC...kiva kuulla teistä =)

Merika...mennään samaan paikkaan taas :whistle: ...ollaan vaan niin tykästytty ja saatu ystäviä sieltä. Käydään kyllä Bangkokissa parin yön keikka.

Miulla tääl päivähoitohakemukset pöydällä, huomenna vien :( ....jotenkin vaan TOSI iso kynnys viedä tuo viimonen "vauva" hoitoon...voi sitä itkun määrää :'( ( siis äitin )

Huomenna aloitetaan muskari...innolla odotan, kun meillä vaihtui vetäjä ja on mielettömän ihana. Onko teillä uusia/vanhoja harrastuksia?...ajattelin, et jaksaakohan sitä sitten työn ohessa...mut yritetään.

Mukavaa viikkoa kaikille :hug:
 
Marmotta, meillä oli pojalla aikoinaan tapana sanoa kaupassa kauheen kovalla äänellä just kaikkea vastaavaa.....äiti kato mikä tukka! tai Onpas iso maha! tai vastaavaa :whistle: mun mielestä 3 vuotiaana alotti sen.

Meidän neiti pippuri on keksinyt aivan ihanan uuden tavan; pureskelee kynsiä :eek: sormien ja varpaiden :whistle: oikeesti ärsyttävää.
 
LC,Kiva kuulla kuulumisia,meillä kans heräillään yöllä pissalle useesti.. Kanarialla käyty vain las palmasissa,se oli kiva paikka...

Matami,Meillä alkaa muskari kuun lopussa =) Ootko saanu uuden työpaikan? Meinaatteko kerhoon tulla/päästä? Alkaa 30. päivä...

Täällä kans ääntä kaupassa löytyy...onneks ei varsinaisesti vielä ihmisistä huutele mitään,kalja merkkejä vaan ja sellasta muuta mukavaa..
 
Matami meillä alkaa muskari kans huomenna. Ei olla aikaisemmin oltu eli tosi kiva kun mennään kahdestaan. Oon jo unohtanut miten turhauttavaa se oli töiden jälkeen kun lasta ei kiinnosta ..mut E ei oo ennen ollut, joten varmasti tulossa mukava syksy. Esikoinen aloitti 6kk ikäsenä ja edelleen jatketaan :) Ja uimassa käydään monta kertaa viikossa -mut muita harrastuksia pienemmällä ei oo.

Eipäs mitään ihmeellistä .. varasin kirpputorilta pöydän ja siinä aika kuluukin sit mukavasti.
Ja lähdetään me miehen kanssa ihan kahdestaan Tallinnaan sekin on aikamoinen saavutus et mentäis mihinkään ilman lapsia-- tekee kyllä ihan hyvää =)
 
repa...vien tänään päiväkotihakemuksen...en tiedä milloin neiti saa paikan, kun on vaan yksi paikka minne haluan viedä eli Meripirtti...sitten palaan samaan vanhaan duuniin eli kaupungin hommiin :/ ...ajattelin kyllä hakea kouluun nyt syksyllä...tullaan varmaan välillä kerhoileen siis aina kun päästään =) ...teitä olisi kyllä piiiitkästä aikaa mukava nähdä :D
 
Me ollaan päästy takisin kotiin! :heart: :heart: :heart: Ihanaa nukkua omassa sängyssä ja pyöriä omissa nurkissa :D

LC Me ollaan käyty Lanzarotella Puerto del Carmenissa pari vuotta sitten, odotin silloin Joaa ja esikoinen oli reilu 3-v. Pari viikkoa oltiin ja ihan mukava reissu oli. Meitä suosi säät ja tuuletkin oli ihan siedettävät. Pistämpä tähän viel oman kyssärin onks kukaan ollu Egyptissä?

Merika nautikaahan omasta ajasta! Me ollaan kans mun miehen kans lähdössä Tallinnaan kahdestaan. Lapset on aivan ihania mut välillä sitä vaan tarvii edes pienen irtioton... :whistle:

Harrastuksia ei Joalla ole, meil muil sitäkin enemmän. En usko et mul olis enää työn ja omien + miehen + esikoisen harrastuksien jälkeen yhtään paukkuja jäljellä tehdä mitään...
 
vilma mä oon käynyt joskus nuorempana.. tykkäsin kovasti. Meri oli aivan ihana. Naapurin perhe kävi viime talvena ja käsittääkseni reissu meni mukavasti. Mä sain sielt vatsataudin..mut se meni nopeesti ohi ja sen taitaa saada tosi helpolla kun ruoka niin erilaista.
Oltiin rannikolla Hurgadassa, mut käytiin sit kyl Kairossa retkellä tsekkaas pyramidit ja muumiot =)

 
Jossu Ma laitan kesakurpitsan ihan pannulla, eli viipalloin kurkun tapaan ja ruskistan, maustan miten milloinkin, mut jos teen pastaa nii yleensa laitan philadelphia juustoo kun kesakurpitsat melkein kypsia nii ei tartte miettii mitaan kastiketta ja tyttokin syo. nopee valmistaa (10min). Jos kesakurpitsat oikeen isoja nii koverra sisus (siemenosa) pois ja tayta jauhelihalla (jos et oo kasvis syoja) ja juustolla ja sit uuniin. Yleensa laitan noin 200 asteeseen ja otan pois kun kurpitsa pehmennyt.

Tytto ja mies lahti tarhan retkelle akvaarioon ja ajattelin siivota ennen kuin lahden matkatoimistoon ja toihin ;)

Harrastukset Eipa juuri ole :ashamed: viikonloppuisin yritetaan keksia aina jotain kivaa kuten uimista, puistossa kayntia tms ja kirjastokorttikin on hakusalla. Aijottekos opettaa nyt tana talvena jo lapset luisteleen? Mina olen harkinnut, tosin joudutaan kaymaan hallissa :|

Nyt pyykin kimppuun :wave:
 
Marmotta Hienoa, että sielläkin on alkanut pottailut sujua :)!

Meillä myös huudellaan kaupassa milloin mitäkin. Useimmiten kiinnittää huomioita lapsiin, mutta joskus tulee kommenttia aikuisistakin, yleensä onneksi positiivista.

harrastukset Ei ole tällä hetkellä mitään harrastuksia. Jonkun jumpan ajattelin itse aloittaa ja tehostaa lenkkeilyä. Täytyy tää kroppa saada taas kunnolla liikkeelle, kun raskauden jäljiltä olen kyllä rapakunnossa. Lisäksi yritän saada taaperomuskariin paikan. J tykkää niin kovasti laululeikeistä, että muskariin olisi kiva päästä. Kiinnostais myös käydä kattomassa millaista täällä olisi perhekerhossa.

Meillä J on nukkunut nyt kaksi yötä yksin omassa huoneessaan. Päikkärit on nukkunut siellä jo muutosta asti eli noin reilu 2 viikkoa. Toissa iltana pyysi itse omaan huoneeseen nukkumaan, niin päätettiin antaa kokeilla. Mutta aamullahan sieltä neiti vasta heräsikin :).

Mulla on selkä kolmatta päivää kipeä. Samalla tavalla oli kipeänä, kun J oli n.5kk. Nyt M saman ikäinen, joten ajattelisin tämän johtuvan siitä, että selkä alkaa palautua raskauden aiheuttamasta notkosta tms. Ja ei varmasti kantaminen ja nosteleminen ole tehnyt yhtään hyvää tälle, mutta eipä ole vaihtoehtoja :/ . Inhottavasti juilii! Buranaa olen ottanut, jotta saan arkihommat edes jotenkin tehtyä.

M on oppinut taas kaikkea uutta mm. nauraa ääneen, työntää itseään käsillä taaksepäin ollessaan masullaan, pyörii ns. napansa ympärillä masullaan :heart: . Tuntuu olevan kova halu päästä liikkeelle, mutta niin noilla kakkosilla vissiin tapaa ollakin.

Eipä tänne muuta, jos menis päiväkaffin keittoon :wave:
 
meillä A on oppinut polkemaan pyörää, ihan yks kaks alko polkeen, ei pitkään mut pääsee tuo jo itekseen jokusen metrin taivaltamaan mein terassilla, hauskan näköstä kun sit pitää tuijottaa omia jalkojaan ja sit unohtaa katsoa minne ohjailee ;)

lc: en ole vielä ajatellut opettaa tyttöä luisteleen, meillä ei ole luistimia vielä edes tuolla 5 vuotiaalla toki nyt ajattelin että vois esikoiselle ostaa luistimet ja opetella hissukseen, tie vaikka tuo tyttökin innostuis siin samalla... ja olishan tuo kiva harrastus itsellekkin, en edes muista koska olen viimeksi ollut luistimilla
 
lc mä luulen en mennään luistelemaan neidin kanssa. Yhdessä koko perhe.. esikoinen osaa jo ihan kivasti eikä tarvii apua. Luistimet löytyy siskon jäljiltä ja kypäräkin valmiin .. kätevää kun ei ihan kaikkee tarvii aina ostaa. Toki sisko tarvii uudet luistimet.

jossu Kurpitsaveneet :p kurpitsat uuni pellille .. puoliks ja sisus kaavitaan pois(se pehmee osa.. siemenet jne) sit jauheliha ruskistetaan ja maustetaan itse käytän yleensä sipulikeittosekoitusta, sit joukkoon herne-maissi-paprika ja kermaviiliä tai tuorejuustoo. Sit täytetään veneet ja aurajuustoa pikkasen mukaan ja sit juustoraastetta päälle. Uuniin noin 1 tunti 200 asteeseen. kunnes ovat pehmeitä. Ovat herkullisia.

kurpitsa hienoo jos osaa polkea.. meillä ei oikein ymmärretä.. toki pyöräkin on liian suuri viel. Pitänee kokeilla.. istuu kyllä siinä tyytyväisenä. :)
 
merika: tänään tyttö polki jo niin lujaa että piti laittaa itsellä vauhdilla jo jalkaa toisen eteen et pysy peräs. nopeesti kyllä hoksas, nyt on niin intoa täynnä =) kyllä se teilläkin joku kaunis päivä hoksaa polkemisen. meil esikoinen sai pyörän vasta 4 vuotiaana kun ajattelin että turha sitä aiemmin on ostaa mut olis vissiin kannattanut hankkia esikoisellekkin aiemmin..
 
Luistelu,tuskin vielä tänävuonna kun oon ite mahakas ja mies tuskin lähtee opettamaan... eihää maha sinäänsä oo ongelma,mut itseni tuntien oon taas niin kömpelö et parempi jättää väliin =)

Pyöräily sujuu viittävaille meilläkin...polkee muutaman polkasun ja sit tyssää,mut jos oikein jaksas harjottaa niin varmaan lähtis kohta ihan kunnolla.

Yökuivuus otti meillä pakkia :/ Oli siis parikuukautta muutamia vahinkoja lukuunottamatta jo yökuivakin ja vaippa ollu kk pois. Nyt yhtäkkiä alkanu nukkumaan niin sikeesti ettei herääkkään pissalle tai jos pyörii levottomana ja kysyn pissattaako ei reagoi mitenkään,vaikka ennen ilmotti et haluaa potalle koska toi hyöriminen oli yks merkki. Kolmena yönä pissas alleen ja sit laitoin viimeyönä vaipan takas. Toisaalta ihana et nukkuu kokonaisia öitä,mut toisaalta harmi että mentiin taaksepäin. Mut ehkä se tuosta taas suttaantuu =)
 
Luistelu, kyllä aattelin et tänä talvena kokeillaan, siis jos suinkin tänne saadaan lunta ja jäätä... Se kun ei vissiin oo ihan varmaa ikinä...

Pyöräily, kyllä tuo muutaman polkaisun jaksaa rykästä, mut siihen se sit kyl jää... ei oikeen kiinnosta.

Repa, kuin bambi liukkaalla jäällä mutta masun kanssa;)

Matami, Chico se tietty on :) ja onnea uudesta vauvasta. Se on varmaan p i e n i ;D

Puhe
takeltelee edelleen, mut on sinne tullu kyl paljon epäselviä omia sanoja jotka sit kyl kummiskin on lähellä. Niinku tänään mennään himmaan eli uimaan. :D

Pottailu on ihan kamalaa edelleenkin.... Nooh, ajan kanssa sitten.

Mä oon ihan poikki mut täällä mä vaan kökin :/

Pitäis vissiin pikkuhiljaa alkaa merkkaileen tarhavaatteita.
 
Edla,siitä se puhe alkaa kehittyyn..meil oli kans noita kummia omia sanoja... hauskimpina oli yleisnimitys kaikille luomille ja pilkullisille,kuten leppäkerttu,se oli "moo". Ja toi pysy tosi kauan sanavarastossa :D

Matami,Haeskelin heti jotain samaa kuin edlakin koiruudelle nimeks,onnea vaan "vauvasta" =)

Heti kun valitin tosta yökuivuudesta,niin viimeyön olikin sit kuiva. Saas nähä miten tosta kehittyy taas tilanne =)
 
hih, Matami luin juuri lehdesta miten koirien nimet on vaihtuneet viimeisen 30v aikana taalla enkuissa. 30v sitten lassie ja lady oli suosituimmat, mut nyt ei mahdu edes 30 suosituimman nimen joukkoon. Tosin Lassie ei taida sopia chihuahualle :D

Merika taidampas kokeille sun kurpitsavene reseptia, en oo koskaan kokeillut aurajuustolla ja ma aina laitan kurpitsan toisen puoliskon paalle.

Edla
meilla kans arvuutellaan sanoja jotka ei ihan osu oikeeseen. Mut puhe on nyt selkeytynyt kivasti. Muumien hahmot on Nipsu= lipslu, nuuskamuikkunen= mottomottonen jne...K on aivan hukassa ja Saku serkku 6v oli Satu eika poika tykannyt yhtaan, kyseli vaan et milloin U-tati lahtee tietaen et F lahtee tadin mukana pois :D .

Nyt miettiin todella et mihin me lahdetaan viettaan mun 4kymppisia...Kiitos vinkeista Kanarian saarten suhteen.
 

Yhteistyössä