~TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 ELOKUUSSA 2010 ~

Noi on ihan mainioita noi pienten jutut :LOL:

Lc, kokeilkaa Teneriffaa. Mä oon ollu Puerto De La Cruzissa useamman kerran (vanhemmat ihastuneita siihen paikkaan) ja joka kerta oon tykänny. Loro Park -iso eläinpuisto, merivesialtaat (ei siis tarvii välttis olla rannalla) ja lukuisat ihanat ravintolat (ainoa - sisäänheittäjät, mut ne on vissiin joka paikassa). Ja iso tulivuori taustalla. Mii laik!

Ja eiks toi Lassie jo melkein ole oma "rotunsa", siis kun puhutaan collieita lassieksi tai ainakin kaikki tietää mistä on kyse... :D
 
Huomenta ! :)

En nyt oo oikeen jaksanut koko 2+ sivustolla hetkeen edes käydä. Tapahtunut taas niin paljon, niin pienessä ajassa. Nyt hännän huipuks miehen kanssa ollut niin kovia riitoja, että saa nähdä mitä tapahtuu.

Harrastukset: Ajateltiin aloitta vanhempi-lapsi jumppa, ja luulen että J tykkäis siitä tosi kovaa ! Muita harrastuksia ei sit hirveästi olekkaan.

Luistelu: Juu varmasti mennään jo tänä vuonna koittamaan, itse kun luistelua harrastaneena ja valmentaneena veri vetää takaisin jäälle, toivoen ehkä hiukan neidistäkin luistelijaa... :whistle:

Puhe: Tosin hyvin puhutaan, pitkiä lauseita ja koko ajan ollaan äänessä ;)

Päiväkuiva: Ollaan oltu nyt pari kuukautta, päikkäreille pistän vielä vaipan, vaikka yleensä sekin on kuiva, öisin tulee vielä pissaa..

Mitähän muuta.. En muista enään :D
 
Majj: :hug: :hug: nöin sanottasko kauniisti tapahtumarikkaan elämän eläneenä voin vain halata ja lohduttaa että onneksi oikeasti se aurinko löytää ennemmin tai myöhemmin sinne risukasaankin , jaksuja sulle :heart:

Ah espanija me lähdetään varmaan syksyllä :)
 
majj Kovasti jaksamisia :hug: !

Ilmoittauduttiin netissä muskariin, täällä sen järjestää kansalaisopisto. Ilmoittautuminen alkoi klo 9 pe aamulla, 9.02 oli meidän tiedot lähetetty, niin saatiin varasija 41 :eek: . Jippii! :/ Että semmoista.
Huomenna mennään kattomaan millaista olisi perhekerhossa.

puhe Puhetta tulee ja paljon. Lauseet on myös pitkiä. Joitain sanoja sanoo vähän hassusti, mutta eipä 2-vuotiaan puheesta tarvi vielä olla huolissaan.

luistelu Kyllä varmaankin mennään talvella kokeilemaan.

Nyt kokeilemaan millaiset löylyt uuden kodin saunassa tulee

:wave:
 
Marimint: Oho ! Siellä taitaa olla muskari todella suosittu ! :eek: :)

Me ilmottauduttiin kans sinne vanhempi-lapsi jumppaan, sain yhden kaverinkin mukaan lapsensa kanssa, kivaa ! :)

Matami: Kivan nimen koira sai ! :)

Tänne ei uutta, nyt viemään neiti hoitoon ! :wave:
 
Piti tulla viel kertoon niistä saamistamme kesäkurpitsoista. Noita ns. veneitäkin tehtiin, mutta noi ei olleet mitään ihan pikkuisia. Yhden kokeeksi punnitsin, painoi aikas tarkkaan 2 kg :LOL:
Nyt olis viel yks komistus jäljellä. Tehtiin jonkin laista pikkelsiä talven varalle, sit niit veneitä, sosekeittoa ja paistettiin herkkusienten-paprikan kanssa lämpimäksi lisäkkeeksi.

Isäntä palas tänään töihin. Keskimmäinen kulkee tästä päivästä lähtien taksilla eskariin.

Maalaustyöt saatiin viimeistä silausta vaille valmiiksi.

Lauantaina oltiin mun serkun häissä.

Pöntöllä käynti sujuu vaihtelevasti.
 
majj Juu, on suosittu. Kaks ryhmää oli taaperoille, samoin vauvoille, leikki-ikäisille ja vielä sisaruksillekin. Kansalaisopiston kurssit on niin halpoja, että niihin riittää tunkua. Musiikkiopisto järjestää kanssa, mutta hinta huitelee sit 60-100 eurossa :/ .

Oltiin tänää perhekerhossa ekaa kertaa. Tytöillä oli kivaa ja äidillä myös :), mukavaa vaihtelua. J tuumas kotimatkalla autossa, että "mennään äiti toisena päivänä taas kerhoon". Lisäksi ollaan käyty ostamassa/tilaamassa uusi sohva. Kuukauden päästä saa koko perhe loikoilla isolla sohvalla, ihanaa :).
 
Kukkuu...juu olikin nää sivut vähän muuttuneet :confused:...no eiköhän nää opi!

Marimint onnea uuteen kotiin :flower:!!

Täällä odotellaan päiväkotipaikkaa, on vaan melkoiset ruuhkat tuonne vuorotarhaan, joten voipi venyä odotusaika...lähden viikon päästä taas tekemään kokoaikaisesti ja mies jää vuorostaan kotiin...ei nyt niin kamalasti innosta, kun tuo uusi "vauva" tuli taloon...mutta pakko mikä pakko!

p.s mukavia uusia hymiöitä :vampire:
 
Voi herran jestas sentään millaiseksi tää on mennyt. Mä kun eilen luulin, että mulla kone tökkii tai et johtuis jostain kesken olevasta päivitys jutusta, mutta ei sit vissiin ollut niistä kyse. :confused: Pistävät vanhan opetteleen uusia konsteja.
 
Joo vähän on hakusessa taas palstan käyttö:confused:

Meille ei kummosempia kuulu, kauheeta menoa kyllä, ku aamusin saa tyttöjä kerhoon tai kouluun kävellen saatella, sitte oon nähny joka päivä, viikonloppuja myöten kavereita:D viikonloppuna ois taas vieraita tulossa yökylään:)Tänää pietää esikoisen kaverisynttärit.

Niklaskin alkanu muutaman sanan lauseita puhuun, mut enimmäkseen sellasta että äiti ja isi saa selvän. Poju on ruennut sanoon itseensa UUGIKSI:LOL: ei mitää hajua mistä oppinut, mut nii se vaa sanoo "uugi haluaa" "uugin auto" yms :cool:

Äitin kunto senkun huononee, aina ku kuvittelee ettei se huonommaksi mene nii pyh. Kipuja on kyl melkei päivittäin, että taitaa paska puhetta olla ettei syöpäpotilaan kivuista tarvi kärsiä. Halvaantunut kokonaan vasemmalta puolelta, ei pysty sängyssä vaihtaa ite ees kylkeä. Tälläi ollu jo pari viikkoa, maannu vaan ja välii selkänojaa nostetaan että syötetään, sekään ei omatoimisesti enää onnistu ku toimivassa käessäkää oo voimaa pidellä lusikkaa tai mukia. Näkö on menny kokonaa toisesta silmästä, eikä juurikaan nää toisellakaan. Puhuu ihan mitä sattuu, näkee ties mitä ja väliin ei tunne mun ääntäkää enää:'( Perseestä on.
 
Sarbba :hug: voimia kovasti!!!!

matamimimmi Kiitos :)!

Alkoi tää syksy niin nopeasti, että tää mamma ei ollu osannut siihen oikein varautua. J:n vaatekaapissa läjä liian pieniä vaatteita. Sopivan kokoisia pitkähiaisia ja housuja ei juurikaan, kesähepeneitä sitäkin enemmän :D. Samoin M:n vaatekaappista saa ottaa kasan pieneksi jääneitä pitkähiaisia pois. Tänään täytyis mennä penkomaan varastosta vauvavaatteita, jotta sais pikku-neiti lämmintä päällensä :). Eilen ja tänään on ollu aika kolea ilma, ainakin täällä. Nyt sataa kaatamalla vettä!

kyselykausi Onko teidän lapsilla kyselykausi meneillään? Meillä J kyselee jatkuvasti jotakin. Ruokapöydässäkin neiti tykittää koko ajan kysymyksillä, ettei meinaa syömisestä tulla mitään. Mikä tuo on? Mistä tämä toimii? Kuka tuli? Kuka meni? Mikä ääni? Jne jne... :)

Herkut Annatteko lapsillenne karkkeja? Meillä J on saanut maistaa, mutta ei vielä olla annettu montaa. Joskus on maistanut lakua ja suklaata. Suklaa on namia, mutta lakusta ei välittänyt. Muista herkuista pulla ja keksit maistuu. Mutta J ei esim. tykkää hilloista eikä mehuista. Eipä tuo nyt tietysti vaarallista ole, ehtii niitäkin kyllä joskus syömään.

Pelottavia juttuja Meillä J pelkää mm. ukkosta ja muita kovia ääniä sekä tv:ssä seikkailevaa Rölliä. Mitäs muilla pelätään?

Taitaa mullakin olla kyselykausi :D. Nyt koneelta pois :wave:
 
Menny psyyke tän palstan kans|OJouduin rekisteröitymään tykkänään uusiks plussa perässä kun ei ainna kirjautua vanhalla nikillä... mut heti kun saan otan vanhan prohviilin takes.

Kyselyikä,joo,jonkin verran kyselee...mut lähinnä sellasta mitä tossa lukee,mikä merkki,minne mennään missä oltiin tyyppistä...

Herkut,Karkkia ei oo saanu,joskus maistanu... Pullaa,piparia ja piirakkaa söis kyllä,mut ei meil just kotona niitä oo,lähinnä sit jos kylässä tarjotaan. Mehusta ei pitkään välittäny,eikä sit kauheesti tajottukaan mut kesä helteillä oli pakko tajota jotain mikä uppois vettä paremmin ja sillon löys marjamehut ja sit annoin semperin sokeritonta mehua. Nyt sillon tällöin pyytää,mut harvoin annan kun ei meillä mehuja yleensäkään juoda. Lantraan melko laimeeks,sellasesta 2dl tetrasta saa 3 lasillista;)

Pelottavat jutut,on aika herkkä...kirjoissa jännittää jos sattuu jotain esim.sanna lääkärissä kirjassa kun sanna putoo puusta niin se vähän hirvitti. Saattaa pelätä esim.roskaa jos ei tajuu mikä se on... rölli hirvittää pikkasen kanssa. ääniä en oo huomannu et pelkäis.

Sarbba:hug:Jaksamista...

Marimintille onnea uuteen kotiin:flower:

Käytin poikaa tänään lekurissa kun ulis pitkin yötä viimeyönä... mut korvissa ei ollu mitään eikä muutenkaan rohissu keuhkot eikä kurkku punottanut,eli oireili sit ainoastaan nuhaa mikä pukkas sit tänäaamuna. Hyvä kuitenkin et tuli varmuus kun huomena lähetään sinne risteilylle ja poika mummulaan.

Joten adios vähäks aikaa:wave:
 
oho, onpas tää tosiaan muuttunut, taitaa hetki mennä opetteluu ! :D

Kyselyikä: Viimeiset pari kuukautta on jo kyselty aika paljon, lähinnä ketä tuli, minne meni, mikä tossa on, missä on jne. vielä sanaa miksi ei ole keksinyt ;)

Meillä oltiin eilen sielä korvapolilla käymässä, ja putket laitetaan kuukauden päästä. Mietittiin yksityiselläkin laittoa kun on se vakuutuskin, mutta eiköhän me tua kuukausi jakseta odotella, kun nyt ei hetkeen edes ole ollut tulehdusta. ( 1½kk sit viim. oli )

Herkut: On saanut maistaa, mutta mä oon vieläkin aika tarkka ton asian suhteen. Miehen isä, eli J:n paappa olis aina tarjoomas karkkia kun ollaan heillä, ennen ei edes kysynyt saako antaa mutta nyt hoksannu kysyä kun muistutin häntä.. Tosin eipä meillä karkista edes oikein tykätä kekseistä tykkäis ja sit purkasta.. Ootteko antanut jo lapsillenne purkkaa? Me ollaan aina silloin tällöin, kun on oppinut sylkäsemään sen pois kun pyydetään. :)
 
Heipähei ja terkut ruottista!

Majj,purkkaa on syöny jostain 1,5v asti..aluks annoin puolikkaan kerrallaan,nopeesti oppi sylkäsemään..

Meillä alkaa huomena kerho ja tiistaina muskari,päästään normiin arkeen=)
 
Hoh hoi jaa. Viikonlopun riennot takana. Voi että, väsyttää. Ei ole vanhaksi tulemista :)

Siis aloitetaan alusta: perjantaina rassattiin tota "mun" kilpuria kisakuntoon. "Naapurin pojatkin" sitä kävivät ihmettelemässä. Kuinkas ollakaan siinä sit turistessa kello kerkis kääntyyn aamuyön puolelle asti. Lauantai meni puoli unessa kasatessa telttaa, työkaluja, ajovarusteita jne autoon valmiiksi sunnuntai aamun lähtöä varten. Eli sunnuntai aamuna mummo ja tuffa tuli hakeen muksut jotta me päästiin isännän kanssa viettään laatuaikaa kisojen merkeissä. Pitkäksi venähti. Kotona oltiin ½9, kun aamulla lähdettiin ½8. Oli meinaan pitkästä aikaan runsaasti osaanottajia eikä tapahtumiakaan puuttunut. Kyllä joudutaan meidänkin menopelille lekaa antamaan. Paikatkin on vähän kankeena, kun noita rytinöitä sattui omallekin kohdalle. Onneksi toi isänä on niin ihana ja ymmärtää lajin luonteen. Lähtöjen välissä jouduttiin käyttään mm. sorkkarautaa, pajavasaraa ja itse porautuvia ruuveja. Ei ala riehuun vaikka voittoon asti en yltänytkään :LOL:
Nyt odottelen äitiäni, jonka kanssa lähdetään ostoksille mun synttärin kunniaksi.
 
Jossu Ompas vallan vauhdikas vloppu ollut teillä, kuulostaa hauskalta :D

Nyt se on arki sitten astunut meidänkin taloon. Tytöt aloitti päiväkodin, ja äidin suruksi vielä tuntuvat siellä viihtyvänkin ;) Mun mielestä heidän kuuluis vaan kaivata mua...;) Ei vaan, hienoa että lähti sujumaan noinkin "helposti", toki tuo Netta-neitonen hieman ärhäkämpi on ollut nyt, mut se on hänen luonteelleen muutenkin kovin ominainen piiri. Oikein kunnon TAHTO-nainen hänestä kasvamassa :LOL:. Itsellä työ alkais torstaina...kertokaa hyvät ihmiset millä saan aivot pois "koti-moodista", paniikki alkaa iskeä ihan oikeesti. Enhän mä muista mistään mitään...

Niin se aika vaan menee; missä mun vauvat nyt on? Äskettäin niitä oli vielä kaksi :'( Ja kun lisää ei enää tule. Jotenkin tää muutos on saannut taas aikaseksi sen että mennyttä tulee "märehdittyä". Luin Netan synnytyksen jälkeisen epikriisini ja itku tuli. Aika haipakkaa se oli, en tiedä onko hyvä että asiaa muistelen. Kai sekin on jonkin sortin eteenpäin menoa...ehkä joskus ei tunteet enää lyö niin rajusti läpi; jotenkin sitä vaan taistelee ajatuksen kanssa että miks kaikki meni niin nurinkurisesti. Vaikka totta toinenpuoli, tässä tallataan terveinä kera kahden loistavan naisen alun ja tuon uskomattoman sisukkaan miehen. Kuinka heitä rakastankaan :heart: Anteeksi purkaus, pakko jonnekin jakaa tuntoja, niin outojakin kun ne joskus on. Niin ja mikä hienointa, nyt voin rehellisesti alkaa sanoa että masennus on voitettu. Mä selvisin tästä kierroksesta, toivottavasti uutta ei enää tule, ainakaan näin rajuna. Joopa joo, omanapa paras napa :saint:
 
Jossulle hyvää synttäriä,jos oikein ymmärsin;) Melkosta menoa teillä ollunna....

Jenni,Ihana kuulla että masennus helpottaa=) Toivotaan et pysyy poissa.... ja onnea töidenalkuun,kiva et tytöt viihtyy tarhassa=)

Meilläkin on tässä ollu kaikkea "kivaa"... löyty pojasta punkki. Oli ollut kuulemma jo perjantaina kun vietiin hoitoon,mut äitini oli kuvitellu sen olevan joku rupi ja siinä se sit oli kunnes su illal rupesin kattomaan tarkemmin... oli siis tossa rinnassa ja sen verran näkösällä,et oon varma ettei torstaina vielä ollut siinä. No jokatapuksessa punkki oli pikkuinen,vain 3milliä,eikä näyttäny hirveesti verta imeneen,mutta koska oli ollu jo 2 vuorokautta,niin lääkärissä tänään määräs antibiootti kuurin. Vetänee pojan mahan taas ripulillle,liekö joutuu vaippaa laittamaan yleisille paikoille ettei tuu housuun. Kuurikin kestää 2 viikkoa|O Ei hajuukaan mistä sen olis saanu:|

Kerhossa oli eka päivä ja huus kun hyeena kun alko piirileikit,vaati piparia ja rentoutu vasta kun alko vapaa leikkiminen... hohhoijaa. Eihää tota voi koskaan hoitoon laittaa kun on ihan kauhusta kankeena vaikka oon siinä sen kanssa,saati et pitäs jättää johonkin:ashamed:Noh,onneks herralla on aikaa kasvaa kotosalla vielä kolmisen vuotta,jos ens syksynä koittas laittaa kerran viikossa srk:n kerhoon itekseen et tulis pehmee lasku:)
Huomista muskaria "innolla" odottaen:rolleyes:
 
Kiitos Repa aivan oikein ymmärsit. Taas on vuosi vierähtänyt.

Jenni vauhdikasta tosiaan oli. Mun olis kyl pitänyt vielä vauhdikkaampiki olla jotta olisin noi rytinä kohdat ehtinyt väistään :LOL:

Mun äiti kertoi eilen miten meidän neiti oli ollut vähän kauhuissaan, kun trailerin kanssa kurvattiin pihaan ja nokkapelli oli "komiasti" keskeltä noussut harjalle. Oli taivastellut, että mitä oikeen on tapahtunut. Vaikka ollaan kyllä koko porukalla käyty kisoja kattomassa eli pitäis tietää mitä siel tapahtuu ja miltä autot saattaa näyttää. Kait se oli eri juttu, kun ties äiteensä sillä kurvailleen eikä ollut itse paikan päällä näkemässä.

Ulkona, kun oltiin pikkumies kävi kiertämässä traileria ympäri ja huokaili rikki, rikki.

Auto ajettiin eilen illalla talliin ja ruvettiin suunnitteleen mistä kulmasta aletaan oikoon. Lopputulos oli, että lepoon meni koko peli. Löytyi sen verran paljon muutakin häikkää kuin noi pellit, esim. moottorin korva oli murtunut. No onneks pihast löytyy yks "puoli valmis", joten pitää siihen alkaa moottoria kasaan ja asentaan. Isäntä meinas, että viel tänä syksynä käytäis yhdet kisat ajaas. Pojat pääsivät kyytiin, kun isäntä siirsi auton tonne suulin puolelle.
Kuukauden päästä mennään kisoihin päälippuun töihin.

Omenoiden säilöntää pitäis alkaa suunnitteleen....
 
Viimeksi muokattu:
Jossu: Onnea :flower:

Jenni, hienoa että masennus alkaa helpottamaan! Toivottavasti pysyy poissa! Kyllä ne aivot sieltä löytyy, kun työt aloitat:) samalta musta tuntuu, kun koitan päästä tammikuussa aloittamaan koulun.

Repa, se on niin eri asia äitin kanssa, kun hoitotädin kanssa. Meillä kun kasperi on ollut kanssa aina sellanen, mutta paljon reippaampi oli kun ei äitiä näkynyt. Just tuollaset yhteisjutut ja kaikki missä piti olla esillä, että muut katsoivat oli kauhistuksia. Vasta eskarissa alkoi tulla hurjasti rohkeutta ja nyt meidän arkajalka on reipas ekaluokkalainen :) mutta varmasti ei vieläkään tykkää olla esillä koulussakaan, mutta pärjää jo hienosti ja viittaa ja kaikkee!

Peppi kävi eilen toista kertaa parturissa. Kauheesti halusi sinne itse ja minähän mielelläni vein. Istu aivan paikoillaan ylpeän näköisenä.
Yövaippa on ollut nyt viikon verran aamulla kuivana. Täytyypä koittaa ottaa vaikkapa ensi yöksi kokonaan pois.
Peppi on ihana kun sanoo "lakattan tinua" :heart: tosin yhtä nopeeta perään saattaa tulla" tinä olet hyhmä!"
Kyllä meillä on herkkuja maisteltu. Veikalla kun on karkkipäivä, niin oon sitten pepillekin ostanut muumiaskin tmv.
 
herkut: tyttö on oikea herkkusuu, esikoinen valitsee mieluummin suolasita kuin makeaa mut tyttö on selvästi tullut herkuttelun puolesta äitiinsä :D

purkkaa on saanut kesästä asti, hetken maiskuttelee sitä ja käy sylkemäs pois ja jos antaa puolikkaan niin ihan varmasti nielee sen pureksimatta

hienoa jenni kun masennus alkaa helpottamaan =)

jossulle onnea!

meillä ei osata kysellä vielä mitään mut muuten tulee kyllä puhetta paljon

meillä tyttö ei osaa pelätä mitään, vähän liiankin rohkea neiti
 
Summer,No me ei varsinaisesti olla edes siinä ringissä missä muut leikkii ja silti on ahistunut... riittää kyl jo kun tullaan kerhon ovista sisään|OMuskari meni tänään samaa kaavaa,mut pikkasen uskals kurkistella sylistä jo. Oon kyllä 100% varma et jos nyt veisin ton jäpikän tarhaan ja jättäsin sinne,niin huutoa tulis kyllä. Toki sopeutuis ajan kanssa,mut luulen et melkonen sokki olis joutuu vieraiden lasten keskelle jätetyks. Kun tuntuu et nim.om. tilanteet missä on ihmisiä enempikin koolla,ahistaa ja kunnolla. Muuten saattaa kyllä mennä jutteleen vieraallekkin tädille jossain kaupassa esim. Ehkä perhepäivähoito olis toinen juttu=) Toisaalta toi rakuus on hyväkin piirre,eipä tarvi pelätä et lähtee vieraiden matkaan jne...
Meillä kans on ollu tota "rrrakastan äitiä" ja sit välillä "en rakasta äitiä,mummua vaan":D
 

Yhteistyössä