~TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 HEINÄKUUSSA 2010 ~

Onnea Repa!

Pottailu ei oikein suju vieläkään. On kyllä pitkiä aikoja ilman vaippaa, mutta sitten iskee se paniikki jos pissa olis tulossa eikä siinä muu kelpaa kun vaippa. Jos ensi kesänä sit olis vaipaton.. :)

summer, miten meni yö ilman tuttia? Mä en vaan uskalla ottaa sitä pois kun se on niin tärkeä eikä ole varmaan koskaan nukahtanut ilman sitä. Tutteja on enää yksi ja kun sekin hukkuu niin uusia en osta, sit on pakko olla ilman.

Uiminen on kova sana täälläkin, tosin valittaa että täällä on liian isot aallot. Reissussa ui joka päivä aamusta iltaan, sielläkö ei muka ollut aaltoja..? Osaa kyllä hienosti uida itse kellukkeilla, tajusin sen oikeastaan vasta kun oltiin mökillä missä on jo rannasta syvä lampi. Pidin mahan alta pinnalla ja kiinni, mutta Eevalla meni siihen hermo ja se huusi "Mamma! Osaan hei itsekin!". :D Uin sitten vaan vieressä vaikka vähän kyllä sieppasi, siinä oli joissan kohdissa niin syvää ettei mullakaan ylettäneet jalat pohjaan. Toisaalta ihan kiva, että pysyy pinnalla ja pääsee eteenpäin, mutta toisaalta en tiedä ymmärtääkö neiti ihan täysin ettei se ilman kellukkeita osaa uida. Ja kun ei se yhtään pelkää vettä, mua pelottaa että räpäytän joskus silmiäni ja sillä välin neiti sinkoaa veteen.

Uhma väheni muuten huomattavasti kun tultiin Suomeen. Tai raivoahan se Italiassa oli enemmän kun uhmaa. Pienet huudot ja kiukut tulee lähes päivittäin täälläkin varsinkin väsyneenä, mutta aikaisempaan verrattuna tää on yhtä juhlaa. Kaikki vaan kestää niiiin kauan.. siis että jos kauppaan pitäis lähteä niin ensin pitää kalastaa neiti esiin jostain sohvan takaa, sitten maanitella päälle vaatteet joista niistäkin puolet on väärän värisiä eikä kelpaa ennen kun etsin toiset, sitten kaivaa neiti pois pöydän alta johon se on kadonnut sillä välin kun etsin omat kengät, sitten itkun ja huudon kanssa puettava uudelleen ne vaatekappaleet jotka se on saanut revittyä pois päältä, selitettävä kuusi kertaa miksi kumppareita ei voi laittaa helteellä autoon, haettava sandaalit nurmikolta mihin neiti suutuspäissään ne viskaa, tapeltava ne jalkaan ja sitten odoteltava auton vieressä kun joku käy tekemässä parit hiekkakakut, potkii palloa ja asettelee lelut pöyrän kyytiin. Ja sitten ihmettelen miksi olen nykyään aina myösässä..! :D
 
Lämpimät onnittelut Repa. Toivotaan kauhiasti tarrasukkia sinne että pieni pysyy matkassa loppuun saakka :hug:

Ei uutta taivaanrannalla. Käytiin pienemmän neidin kanssa 1,5v neuvolassa. Mitat oli 83,5cm ja 10,6kg. Kattelin tuolla etusivulla näiden isompien 2-vuotis mittoja...Taitaa tästäkin neidosta tulla pitkän huiskea ;) Yläkäyrillä meneekin pituuden suhteen.

Uhma ettepä arvaa kuinka kivaa on kahden uhmaikäisen kanssa. Tuli näemmä nuoremmalle vähän aikaisemmassa vaiheessa. Nyt on sit jompi kumpi aina maassa kiukkuamassa. Pienempi prinsessa vielä paljon tulistuvampi, pinna palaa samantein jos joku ei mene tahon mukaan. Liekkö pikkusiskolle ominainen piirre, ei jää isosiukun varjoon :LOL:

pottailu tai no meillä enemmänkin pönttöily kun Neea ei suostu potalla istuun vaan käytän supistajaa. Pikkareilla mennään päivät vaikka vahinkoja sattuu melkein enemmän kuin onnistumisia. Tosin siitä saa melkein mua syyttää kun en meinaa muistaa kysellä...Samalla oon yrittänyt Netaltakin pyydystää saalista, mut kertaakaan en ole onnistunut. Menevät sopivasti "liukuhihnalla" nuo vessassa käynnit. Tosin en mä vielä ihmeitä Netalta odotakaan, mut noin harjoituksen vuoksi häntäkin käytän pytyllä.

Mua alkaa hirvittää töihin lähtö ja lasten hoitoon vienti. Kaippa he siellä pärjää kun tosi reippaita ja sosiaalisia tyttösiä ovat. Ja samaan ryhmäänkin vielä pääsevät. Äitin sydäntä vaan särkee. Pakko kuiteskin töihinkin lähteä, sekä taloudellisista että henkisistä syistä. Tää kotipyöritys ei ole oikein mun juttu, tarviin hieman muutakin. Tää menis vielä lasten kanssa, mut nää toistuvat kotihommat saa mut ahdistumaan. Joo, toki ne odottaa täällä vaikka töihinkin meen, mut päivään tulee hieman muutkin kuin huushollausta. En tosin tee täyttä viikkoa nyt alkuunsa ja katotaan jos mieli muutuu niin saahan sitä kotiin vielä palata. Mun psykiatrikin suositteli jo töihin paluuta keväällä, hän uskoo että se katkaisee loputkin siiven tyngät masennukselta joka alkaa jo olla selätetty tai ainakin selvästi parempaan mennyt. Saa nähä kuin tytön käy.
 
Marmotta, yö meni hyvin. Tosin heräsi sitten 7.15 kun ei ollut tuttia. Eilen ei kysellyt sitä ollenkaan, mutta tänään päikkäreille mennessä kovasti kaipaili tuttia ja itki ja huusi "minun tuttini!!!" "haluan tuttini!" jne. Mutta nukahti se sitten. Ongelma on vaan noi nukkumaanmenot kun kestää ja kestää...höpöttää ja höpöttää vaan...voi jestas että juttua voi riittääkin kymmenen aikaan illalla! hermoja mulle vaan jostain ja hyvin menee =)
 
Jopas täällä on hiljaista !! :wave:

Meillä kans alkanut kestämään päikkäreille ja yö unille meno ! Haluaa että istun samassa huoneessa, ja sit välillä pitää pitää kädestä tai silitellä selästä. Koko ajan neiti selittäis vaikka mitä, lopulta kun suostuu silmät pistämään kiinni nukahtaa saman tien, mutta kun ei millään malttais laittaa silmiä kiinni ! |O

Ja toiseks, uhma tuntuu pahentuneen, saa ihan tyhmistä asioista kauheita raivareita esim. Jos MUN huulirasva on "hukassa" ja sitä ei löydy samalla sekunnilla niin sit alkaa huuto ja itku ! Ja huulirasva pitäis heti saada.. Ja muutenki jos joku asia ei mene kun J haluaa se kyllä näytetää.. :headwall: :D

Muuten on oikein reipas ja puhelias 2vee ! :) Hauska kun opettaa muka, 4vee serkullensa vaikka pitä, kuperkeikoista lähtien, pukkaa muka pyllystä ja sen jälkeen taputtaa "hyvä hyvä", eilenkin serkku poika (3v) alkoi itkemään niin neiti siihen " ei mitään hätää, pian äiti tulee" :LOL:
 
Just joo meillä on pikkumiehellä taas lääkäkuuri korvatulehdukseen. Esikoisella silmätipat, kun oli silmät kuin särjellä. Epäillään heinäallergiaa. Itse olen toista viikkoa yskiä louskuttanut, mutta ei ole kuulemma missään mitään vikaa. Nauti tässä sit kesästä ja kärpäsistä.
 
Jossu, no voi ei :/ meillä on esikoisella kanssa varmaan heinäallergiaa. Viime kesänä määrättiin histeckiä ja niitä popsii ja sitten silmiä kutiaa kauheesti. Ostin siihen sitten apteekista allergia silmätippoja. Nythän taitaa pujokin kukkia.
 
Onpa hiljaista. Onneks mulla ei ole elämää, ehdin jaaritella tänne sivun täytettä. :)

Repa, ootko siis tulossa tähän suuntaan? Täytyy sit kyllä treffailla jossain.

Niin paljon kun pienistä vauvoista tykkäänkin niin täytyy myöntää että on nää hauskoja tän ikäisetkin. Joka päivä Eeva laittaa nuken rattaisiin, pari laukkua kiinni rattaiden kahvaan, kännykän laukkuun ja sanoo nukelle "kyllä nyt on mentävä kaupoille". Sitten se muka painaa lukon rattaista pois ja kävelee ympäri kämppää ja huutelee "onpa ihana mekko/kengät/laukku/hattu!". Välillä puhelin soi ja se vastaa täsmälleen niinku minä. Toisaalta naurattaa mutta toisaalta masentavaa, jos Eevan mielestä mua voi matkia vaan lähtemällä shoppailemaan. Kyllä me nyt muutakin tehdään..

Mun sisko tulee viikonlopuksi kotinurkille ja lupasi toimia lapsenvahtina, ihanaa. Yöksi en tosin uskalla Eevaa sen seuraan jättää. Muuten kyllä, mutta täällä on aamuvuorolaisia ja mua hirvittää miten käy jos Eeva herää yöllä enkä ole paikalla. Lähdetään päiväreissulle moottoripyörällä Päijänteen ympäri, kivaa sekin. Pitkään aikaan tehnytkään mitään ilman Eevaa, ellei sairaalassa pötköttelyä oteta huomioon. Se ei kuitenkaan ollut mitenkään elämän tähtihetkiä ja ennemmin olisin ollut Eevan kanssa..
 
Marmotta,tulossa ollaan jahka saan nyt selvitettyä millon =)

Kasper matkii kans mua ja muitakin...sanoo mm. et lähden nyt asioille,moikka ja sit lähtee painattaa alapihalle. Tai panee mummun kellon käteen ja ilmnottaa myyvänsä kalaa :D (mummu kaupassa töissä) puhelimeen puhuu että moi kuka siellä ai vaari/iskä/äiti/mummu no hei,terveisiä,moikka. Aika ihania juttuja noi :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Marmotta:
Niin paljon kun pienistä vauvoista tykkäänkin niin täytyy myöntää että on nää hauskoja tän ikäisetkin. Joka päivä Eeva laittaa nuken rattaisiin, pari laukkua kiinni rattaiden kahvaan, kännykän laukkuun ja sanoo nukelle "kyllä nyt on mentävä kaupoille". Sitten se muka painaa lukon rattaista pois ja kävelee ympäri kämppää ja huutelee "onpa ihana mekko/kengät/laukku/hattu!". Välillä puhelin soi ja se vastaa täsmälleen niinku minä. Toisaalta naurattaa mutta toisaalta masentavaa, jos Eevan mielestä mua voi matkia vaan lähtemällä shoppailemaan. Kyllä me nyt muutakin tehdään..
Kuulostaa ihan meidän julialta, tosin julia lähtee aina töihin ja kaikki on hienoja ! :D

Tänään aivan ihana päivä, mies ollut viikonlopun reissussa, ja anoppi sit soitti aamulla kymmeneltä saisivatko ottaa J:tä päiväksi hoitoon, ja tietenkään en pannut vastaan, tulivat hakemaan neidin ja minä läksin ystävien (lapsettomien) kanssa rannalle josta mentiin syömään ! i-h-a-n-a-a, oikein luksusta !! :saint: :)
 
Huh hellettä B)

kylläpä on lämmintä.. mut eipä pidä valittaa. Meillä on autosta ilmastointi rikki ja ihan tuskaa on matkustaa autossa.. mut onneksi ei pidempiä matkoja tarvii tehdäkään.

Me täällä vaan lomaillaan.. E on kova touhuamaan ja siskon kanssa leikkii mielellään. Välillä leikit ei mee yksiin ja neiti hyökkää siskon kimppuun kun villi kissa sähisten. Toki sisko on tehnyt usein jotain et neiti käy puolustamaan itseään. Toivottavasti ei käyttäydy niin hoitokavereita kohtaan.

Meillä uhmaalkaa nostaa päätään ja oman pään mukaan pitäs saada tehdä asiat. Muuten mennään maahan polvilleen mahdollisimman löysäksi, jotta äiti ei pystyis kantamaan sisälle. Siskolta haetaan vahvistusta koiruuksiin ja jos sisko nyökkää myöntävästi niin maidot kaadetaan ruokaan ja sitä rataa. :headwall:

Mutta suloinen taapero hän on äidin tyttö :heart:

Aurinkoisia päiviä kaikille.
 
Hah, haa, meillä sit nykyään sattuu ja tapahtuu. Antakaan anteeksi tökerö aloitus. Isäntä putos tikkailta tai oikeestaan tikkaat lähti luistaan alta. Enkä minä tyhmä osannut/kerinnyt tekeen mitään vaikka vieressä seisoin. Tuli selälleen 1½/2 metristä suulin lankkulattialle. Ei lyönyt onneksi sentään päätään, mutta oli pakko soittaa ambulanssi, kun alkoi lantio ja vasen käsi puutumaan. Pahinta täs on, että valmiiksi vanhaa vammaa (vuosien takaa) alimmissa välilevyissä. Muksut kaikki nukkumassa ja mä täällä kökin koneella odottamassa tietoja.

Pakko oli johonkin purkaa :(
 
jossu...voi kamaluus :eek: ...toivotaan parasta :hug: :hug: !!

Ihana sää B) ...rakastan helteitä, paitsi yötyöviikko oli yhtä tuskaa :/ , ajattelin etten selviä hengissä |O ...mut nyt on ohi ja mulla enempi kotona oloa, kun tuo mies lähtee toiselle paikkakunnalle duuniin. Hain yhtä työpaikkaa ja odotan vastausta...kerron sitten enempi, jos tärppää =)

Meillä neiti vieläkin täynnä uhmaa ja tekee kaikenlaista pahaa...esim, kun olen puhelimessa...siitähän meijän rinsessa ei pidä...kaikkien pitäisi mennä hänen pillin mukaan, tuntuu, että isi on taas antanut kaiken periksi, kun ei jaksa kuunnella huutoa...no aion kyllä muuttaa linjaa tiukemmaksi, muuten ei tule mitään!




Repa...onnistuisiko tapaaminen? Onko sulla minkälainen olotila? Jaksaisitko vaikka lähteä kaupunkiin puistoileen ym.?

Nyt täytyy lähtee rantsuun vilvoitteleen, mukavaa hellepäivää kaikille =) ainiin tykkääkö teillä lapset uida?...meillä Elli on alkanut kieltäytyy...siis uittaa ei saa ollenkaan...ehkä tää on taas sitä MINÄ ITSE hommaa :D
 
jossu: voi kauhistus! toivottavasti kaikki kuitenkin hyvin?

tääl kans tiukka linja otettu A:n kanssa, ei muuten tule mitään ja näyttäs että uus linja on auttanut pahempiin kirkumisiin..
kirkumalla/karjumalla ei meillä saa mitään ei edes katsekontaktia, kun kiukkukohtaus on ohi ja tyttö hiljenee niin sit kehutaan kun lopetti kiljumisen halit ja pusut ja taas ollaan kuin ei mitään olis ollutkaan..pakko saada tyttö ruotuun ennen vauvan syntymää muuten ollaan kyllä hukassa..näin tehdään terapeutin ohjeistuksesta jolla käyn masennukseni takia ja näyttäis toimivan, huomioidaan vain hyvästä käytöksestä

on ollut kyllä tuskaa olla raskaana näillä helteillä, varsinkin kun en ole yhtään helleihmisiä mutta eilen sit saatiin ilmalämpöpumppu viilentämään ja on nyt päivässä viilentänyt huonelämpöä keskimäärin viitisen astetta, ei ole enää niin tukahduttavaa olla :)

 
jossu: toivottavasti ei oo pahemmin käynyt..meillä isäntä sairaslomilla samasta syystä..putos vajaa kolmesta metristä samalla tavalla. tikkaat lähti alta ja suoraan asfalttiin..
käsi meni leikkaukseen ja pitkä toipuminen edessä. ja päänsä löi samalla. onneks ei pahemmin käynyt. nyt toivutaan ja yritetään remppaa vääntää samalla.
ja tätä arkea pyörittää.

lämmintä piisaa mut en valita. mulle riitti kolmenkymmenen asteen pakkaset ja tää meidän lämmitys. joka huoneessa oma uuni ja pökköä pesään aina..nyt nautin jokaisesta lämpöisestä auringon säteestä täpöllä.

repa: ONNEA TUHANNESTI :heart:
 
Jossu,toivottavasti kmihelläs nyt kaikki olosuhteisiin nähden hyvin,hurja juttu :(

Matami,Kyl haluisin kovasti nähä ja lähtee täältä nurkista jonneen mutta jos on näin tavattoman kuuma niin pelkään mennä bussilla kun voin tosi huonosti tällai kuumalla autossa :/ Tai sit pitäs lähtee ajoissa liikenteeseen. Mies on ensviikon iltavuorossa,et jos lähtee hyvissä ajoin liikenteeseen niin pääsis sen kyydissä...

Kertokaa mulle minkä linjan otan ton väkivaltasen mielenosotuksen kanssa :/ Kun meillä huomiota haetaan/väsymystä/turhautumista puretaan raapimalla,hiuksia repimällä ja puremalla...mikään ei tunnu toimivan. Huomioimatta ei voi jättää,koska sattuu niin perkuleesti :kieh: Kielletään tietty jne. Mut ei paljoo auta....

Kurpitsan tapaan minäkään en ole yhtään helleihminen,siis tykkään lämpösestä, +25 on mulle ihan tarpeeks,mut tää +30 on kyllä aivan liikaa |O Ja oma osutensa tällä raskaudellakin oloon varmasti on. En kärsi olla tuolla ulkona just yhtään päiväsaikaan,saati että lähtis johonkin rattailla kun vähemmästäkin fyysisestä suorituksesta meinaa pyörtyä lämpöhalvaukseen. Ei pysty siivoo,ei tekee mitää... sit on huonolla tuulella alvariinsa :/ Meillä on alakerrassa ilmalämpöpumppu ja siis ihanan viileetä,mut yläkerta on kuin sauna...onneks on tuuletin makkarissa,vaikkei se paljoo auta. Kokoajan vaan pitää keskittyy pysymään tolkuissaan tässä kuumuudessa :| Oon toimintakyvytön.
 
Jossu, hui kauheeta :eek: Onkos jo tullu jotain tietoa?

Repa,
jäähypenkki vissiin kannattaa ottaa käyttöön. Minuutti per ikävuosi, et sä voi jättää huomioimatta noita jos sua satuttaa ja nyt kun on vielä toinen tulossa. Ei kivaa. Meillä F heittää mua jollain (kirja on se kaikista paras näköjään) kun mulle suuttuu ja siitä mä laitan jäähylle samointein. Välillä ollaan menty jäähylle kun on pelleilty iltapuurohommat. Kärsivällisyyttä se vaatii mutta se kyllä toimii. Ja nuku ihmeessä alakerrassa tai nukkukaa kaikki, jos teillä on siellä viileetä.

Mä en myöskään ole mikään helletyyppi, meillä on jotain +32 koko asunnossa ja kattotuuletin pyörii koko ajan ja sit on tommonen pöytätuuletin mut lämmintä ilmaahan ne pyörittää. Puistossa on mukavaa kun siellä kuitenkin tuulee vaikkakin lämmintä ilmaa ja uimaranta on siinä ihan vieressä vaikka en meressä uimisesta niin paljoa tykkääkään.

Pottailu ei ota tulta alleen vieläkään, eikä tutista saati maitopullosta olla päästy eroon. Tosin tiedän et näillä keleillä ei suostuis juomaan puoliakaan siitä mitä nyt menee kun saa ilta- ja päiväunimaidon pullosta. huoh....

Pitää varmaan taas lähtee suihkuun ku on K u u m a!!!!
 
Kiitos kaikille myötätunnostanne. :heart:

Isäntä oli sairaalareissulla reilun viis tuntia ja tuli taksilla kotiin.

Ei kuvattu eikä tehty mitään muutakaan. Kaks päivää sai saikkua ja särkylääkettä käsketty popsia. Torstaina ei tahtonut päästä liikkumaan. Tekikö sit aika vai hirudoid tehtävänsä, mutta eilen aamulla liikkuminen jo paljon parempaa. Itse ehdotti, että lähdetään naapurissa käymään kävelyllä. Matkaa ei ole kuin muutama satametriä, mutta hissukseen, kun mentiin niin ei edes irvistellyt.

Onneksi selvittiin näin vähällä. Tietysti viel voi jälkeen päin jotain ilmetä, mutta nyt näyttäis olevan maanantaina työkunnossa.

Meillä isommat muksut lähtee maanantaina koko viikoksi isälleen. Mulla jo nyt ikävä. Eivät ole ennen olleet kuin maks 4pv poissa. Saas nähdä miten pikkumies reakoi, kun on kuitenkin valtavasti isosiskonsa perään.

Pottailu/pönttöily ei meilläkään kiinnosta. Ulkona, kun juoksentelee nakuna silloin muutaman kerran käynyt puskapissalla. Kakkat menee tekeen "piiloon" siis lähtee sellaiseen huoneeseen jossa ei ole aikuisia.

Meillä nukutaan edelleen pinniksessä vaikka tuolla lastenhuoneessa olis kerrossängyn alapeti vapaana. Pitäis vissiin ottaa itseensä niskasta kiinni ja suorittaa siirto. Tosin sit pitää asentaa portti yläkertaan ettei itsekseen lähde aamulla häärään alakertaan. Osaa nimittäin tosi hiljaan kulkea noissa portaissa. Tosin kohta alkaa koulu ja eskari joten itsekin olen aamulla ajoissa hereillä.

Lämmintä on riittänyt ja sateista ei tietoakaan. Eilenkin tuli vissiin kokonaista 15 pisaraa :LOL:
 
jossu: hyvä ettei pahemmin käynyt miehelles. meillä kans A nukkuu viel pinnikses, pitäis kyllä saada aikaiseks alkaa tapella jatkettavaan nukuttamisen kans mut nyt oon tahtonut vaan venyttää tuotakin siirtoa, sitä enne pitäis kyllä kans hankkia se turvaportti yläkertaan portaisiin. meil on yöunille menot aika huutoa tytön osalta, voi siis kirkuu tunninkin yhtä suoraa huutoa, mikään muu ei auta kuin se kun esikoinenkin tulee samaan huoneeseen nukkumaan sit rauhoittuu, joten ens yönä aiotaan laittaa molemmat lapset samaan aikaan yöunille ja toivotaan että se auttais. oon ajatellut josko pelkäis nukahtaa yksikseen..?!

repa: meidän ilmalämpöpumppu asennettiin portaikkoon niin saadaan puhallutettua viileää ilmaa niin ylä että alakertaan ja meil on huonelämpö nyt 22-23 astetta huomaan että olen itsekin nyt vähemmän äree ja tuskainen.. toivotaan että nää helteet pian helpottais!mä ottais kans jäähyt kokeiluun noihin raapimisiin, meil tyttöä kiikutetaan välillä toiseen huoneeseen jäähtymään kun alkaa mäiskimään veljeään..
 
Jossu,hyvä jos ei pahemmin sattunut!

Edla,jäähypenkki on käytössä sillon kuin en saa muuten poikaa kuriin...mut jotenkin en oo ihan sinut tuon rangaistumuodon kanssa,mut kyl se toimii sit jonkin aikaa. Mulla on turvaportti portaikossa niin laitan sen taakse istumaan.
Alakertaan ei voi poikaa laittaa nukkumaan kun menee niin aikasin ja sit ei täs voi kattoo telkkaria tms. Mies kyllä nukkuu alhaalla.

Kurpitsa,Meillä pumppu on laitettu sillai optimaalisesti täällä alakerrassa et kietää kaikkiin huoneisiin ...siis alakerrassa,jos sen laittas tuohon eteiseen niin se menis harakoille..talvella etenkin huono paikka. Täällä alakerrassahan me yleensä ollaan et päiväsaikaan on oikein bueno,nukkuminen vaan on sit vähä ikävämpi...

Nyt syömään :wave:
 
jossu: Onneks selvisitte "säikähdyksellä" ja miehesi voi jo paremmin ! :) Meillä mun isä tippui n. 10 vuotta sitten meidän mökin saunan katolta kallioon, ja mursi 5 kylkiluuta, joutui olemaan 5 vai 7 vk sairaalassa. :/

Jäähypenkki: Meillä myös käytössä, se "viimenen vaihtoehto".

Täällä on kyllä ollut koko heinäkuun ajan TOSI HILJASTA !! :wave:
 
Hiljaista on...

Ihanaa,kelit alkaa hiukan viileneen...siis eihää toi kovin viileetä ole mut että ei kuitenkaan 30 asteen hellettä pitäs enää pukata =)

Mulla mustikkapiirakka uunissa...on se piru kun mettä tossa vieressä mut mustikat piti ostaa kun kaikki kuivunu varpuihin ja nekin hassu mitä löydettiin oli aika kitukasvusia :/ Niin kuivaa ollu...

Me ollaan käyty kirjastossa ja nyt poika isänsä kanssa kellarissa. Mulla kohtuu hyvä olotila,yökin nukuttiin pitkästä aikaa ok ja ennenkaikkee ei herätty kello 6 =) Mikäs tässä ollessa... Vähän jo alan toivomaan että alkais pian kerhot ja muskari,olis pojalle enempi aktiviteettia,selkeesti on vailla :/
 
Ja edelleen pähkään yövaipan kanssa...nyt kun yöt tuosta viilenee kaivan sen muovifroteen sänkyyn ja otan sen pois (siis vaipan) Niin harvoin on vahinkoo tullu ja sekin yleensä vaan sen verran et hajusta päättelen et on pikkasen lirahtanut,vaippa kuitenkaan ei oo märän tuntunen.
 
Täällä ollaan :wave:

Mökkireissu heitetty ja kiva olla kotona taas.

hui kauhistus kun ihmisiä on hukkunut paljon heinäkuussa ja ihan nyt viikonloppuna :( hirveä olo tulee kun lapsiakin hukkuu....tosi kauheeta.

Oon kovin ilonen kun tuttia ei enää ole ja hyvin sujuu =) jos tappelua sängyssä ei lasketa. pönttöily sujuu kanssa oikein mainiosti ja mökillä suostui jopa potalle. Ilmottaa "pittittää, pittittää!" auto- ja kauppareissuilla oon pitänyt vaippaa vielä ja öisin tietty. Omassa sängyssä omassa huoneessa nukkuu ja nyt olis enää edessä mun siirtyminen omaan sänkyyn =) oon jämähtänyt siihen neidin huoneeseen patjalle, mutta kait sitä joskus vois koittaa omaan sänkyynkin mennä...

Repa, ota vaan ihmeessä vaippa kokonaan pois, jos noin hyvin sujuu! tuohan on hienoa! ja helppohan sitä suojusta on pestä, jos vahinkoja sattuu.

Meillä on kanssa ilmalämpöpumppu ja on ollut oikein mukava helteillä ja talvella myös.

Vieläkös Sarbba on reissussa?
 
kertokaas miten mä saisin ton tytön tekemään sinne pönttöön tai pottaan jotain? istuu nois kyllä mut siihen se jääkin :headwall: vinkkei otetaan vastaan..lahjoisin mut ei taida viel tän ikäsellä onnistua, vaipat vaan veks päivisin vai?!
 

Yhteistyössä