~TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 HEINÄKUUSSA 2010 ~

pikainen kurkkaus..aika hiljaista ollu täällä.
pottatouhut sujuu tosi hyvin. päiväkuivia ollaan ja vahinkoja sattuu väliin mutta harvoin.
unilla on vaipat eikä vielä ilman pärjäisi öitä.
muuten käy hyvin puskapissalla tai potalla tai pöntöllä. ja täytyy sanoo et ihan oma aloitteisesti poika aloitti tämän. mä tunnustan et oon ollu superlaiska tässä asiassa.
mut onneks poika fiksumpi :LOL:
 
Kurpitsa, hienoo että lähti noin hyvin sujumaan!

Nemika, huomasin facebookista, että meillä on yksi yhteinen kaveri =) Mitä sulle kuuluu?

Kauhee kun aika menee nopsaan....reilun kahden viikon päästä alkaa jo koulut :/ sinne sitten meidän ekaluokkalainen lähtee. Ihan jotenkin syksy fiilis ollut tän viikonlopun, kun on niin kylmäkin. Mutta ens viikolle lupaili taas hellettä. Ehkä kesä ei vielä olekaan ohi =)

Sarbban kuulumisia ois kiva kuulla =)

Meillä sujuu pönttöily oikein mukavasti. Vielä kun saisi joskus pöntölle koittamaan, että tulisko pissa vaikka ennen kauppaan lähtöä. Sanoo kyllä pittittää kun on hätä, mutta kun sais joskus ihan ilman hätää koittamaankin....vois sitten olla kauppareissut ja muut ilman vaippaa kanssa.
 
Summer,Miä ottaisin syksyn millon tahansa...en kestä yhtään noita helteitä :ashamed: Johtunee tästä mun "tilasta" ;) Nyt on kyl ollu kivapäivä kun on ollu lämmin mut viileä tuuli ja pilvistä,täällä rannikolla siis =)

Kurpitsa,
Jos tyttö kuivana pysyy,niin ei kai ne enää sit vaippaa laita.... jos vaan vaihtokalsareita panee matkaan =) Hienosti kyllä menny teillä toi pottailu =)

Meil on nyt oltu tosiaan yöt ilman vaippaa ja vahinkoja ei oo sattunut....Herran ainoo ongelma on se ettei malta ajoissa pyytää pissalle tai ees pyydettäessä mennä ja sit kerkee pari tippaa tulemaan kun viimetipassa kiirehtii. Yleensä tää tapahtuu kotona ollessa kun on oikein touhuissaan....
 
summer: nakkaa mulle kaveripyyntöä vaikka..enemmän taidan siellä olla =) mie en oikeilta nimiltä tiedä oikein ketään... :( ihan jees meillä..mies toipuu edelleen saikulla kun töissä tipahti rappusilta ja remppaa tehdään mun avustuksella..kohta tuo jumppasali rempattu tupa keittiöksi =D

me käytiin korvapolilla..ja kaks erikoislääkäriä yritti jotain tolkkua saada..ja ei siitä mitään tullut. eli ens kuussa pitää taas antaa poika nukutettavaksi että saatais putkien tilasta selvyyttä... :'( mä oon oikeesti niin täynnä koko sairaalaa..ahistaa jo astua sisään.
jostain syystä kelailen pojan sydänleikkausta ja toisen putkituksia ja ukon käden leikkuita ja kaikkea niin paljon..ja kun joka muksu mennyt tehon kautta synnytyksen jälkeen..ahistaa vaan koko paikka jo niin niin paljon...en haluis enää ketään sinne antaa edes tunniksi... :'(
mut pikkusta hiljaa kai nää kaikki jää taakse...

helteistä tykkään ja nautin..sen verran positiivista ajattelua B) ja on muutenkin vaikka kirjoitankin noin =)))
elämää vaan...ja etiäpäin menemme lippa vinossa =D

jaksuja ja haleja kaikille. :hug:
 
Heiphei!

Piti tulla tännekkin ilmoittamaan että oltiin tänään np-ultrassa ja kaikki hyvin :heart:

Poika on ollu oikee erityisen väsy viime päivinä,olisko tää kuumuus. Kiukkuaa sillai väsyneesti pitkin päivää :/
 
No niin jos niitä matkakuulumisia nytte...

Eli joo, sillon kun mentiin äitiä kattoon, niin äiti oli puhellu siel sairaalassa että tyttö on tulossa tänne, että jos sitä kotiin pääsis, siellä sairaalassa sit jututti että äiti pääsee jos joku on sen kans koko ajan, sanoin että no jonkun päivän oon täälläpäin, että kyllä mä voin jos heidän mielestään äiti siinä kunnossa on. ( suoraan sanottuna kauhistutti, kun aikasemmin oli nii hurjia kipu ja epilepsia kohtauksia saanu) No seur päivänä menin siivoileen äitin asunnon siihen kuntoon että kaikki on tiptop ja hyvinhän meillä meni päivä, oli oikeen mukava rupatella ja viettää aikaa, "niinkui ennen"... Sit illalla lähin mummolaan polkeen pyörällä ku äitin mies tuli töistä. Ei menny sitte ku pari tuntia ku se mies soitti että äiti saanu rajuja kohtauksia ja huutaa kivusta :'( Mentii kiireellä sinne ja soitettiin ambulanssi, sairaalanhan se joutu taas.
No seuraava päivä oli kyllä sitte mitä ihmeellisin, SATUIN soittaan äitille että miten on sairaalassa menny niin hän sanoo että oli sieltä sairaalasta just tulossa kotiin, että kohta kotona, äitillä ei avaimia ei mitään sisälle, no ei siinä lähin kiireellä sit sinne. Äiti oli sit niin huonossa kunnossa ettei sillä ees jalat pitäny (taksikuskikin ihmetteli kui nii huonokuntoinen potilas kotiin laitetaan). Jonkun aikaa olin sit äitin kans kahelleen, kunnes huomasin ettei sairaalasta oltu ees laitettu sille mitään lääkkeitä mukaan |O Äiti alko oleen siinä kunnossa ettei mitään kunnon kontaktia saanu, soitin mummolle että tulee kaveriksi, ku itkin siellä vaa. Mummo oli sit onneksi soitellu kotisairaanhoitajalle ni se tuli samalla ku mummo. Sekin ihmetteli sairaalan toimintaa suuresti ja alko soitteleen äitille samantien sairaalapaikkaa (uskokaa tai älkää, tälläisessä kunnossa olevalle potilaalle ei näköjään tuolla kainuun päässä nii vaa saakkaan hoitopaikkaa, mikä on todella uskomatonta) Saatiin se sitten kuitenki lopulta ku soiteltiin joka paikkaan, 160km päähän äitin kotipaikkakunnalta :eek: Tuona aikana äitiin sai tosi huonosti kontaktia, sai myös kipu ja epilepsia kohtauksia, voin sanoa että oli kauheaa kuunnella :'( Sitten loppuaika käytiin sairaalassa kattomassa ja vieläkin se sairaalassa on, välillä voi huonommin, välillä paremmin.
Rankka loma oli ja melko sumussa jotku päivät mulla meni, kun en näin jälkeenpäin juuri muista joistai päivistä mitään.

Toki siellä lomalla lapsilla oli kivaa ku miehen vanhemmat touhus paljon lasten kanssa, sain itsekkin sitten jonkun päivän hengähtää ja saatiin miehen kanssakkin kahdenkeskistä aikaa =)

Niklas on oppinut huomattavasti sanoja kesän aikana ja tulee 2-3 sanan lauseitaki muutama. Pisukin saatiin peräti pottaan yksi päivä, vaikka ennen ei ole suostunut edes istuun potalle :D Sekin yritys nyt vaa sitte siirtyy taas ku raukalle iski toissa yönä mahatauti :kieh: Ensin yön oksensi ja nytten on ripuli lentäny :x
 
Nemika, kirjottelinkin sulle postilaatikkoon facebookiin :wave:

Sarbba, no huh! onpas ihme touhua siellä, että noin huonossa kunnossa laitetaan kotiin :( rankka loma varmasti sullekin! Laitan sulle yv:tä, kun on asiaa.....

Repa, hienoo että kaikki masussa hyvin! Jokos sulla on masu paljon kasvanut? paljon olikaan nyt viikkoja kasassa?
 
Pikanen kurkkaus !
En oo jaksanut taas hetkeen kirjotellut, vaikka lukemassa tuleekin käytyä !

Meillä oli hetki sit taas korvatulehdus, ja nyt sit viimein tuli kutsu korvapolille, eli putket tiedossa.

Vaipatta ollaan oltu nyt kans reilu viikon ajan, päikkäreillä ja yö unilla vielä pidän, öisin varsinkin tulee tosi paljon pissaa. Mutta aamusta haluaa sit että heti otetaan vaippa pois ! :) Ens viikolla aloitetaan sit uudessa tarhassa niin saa nähdä miten sielä käy, toivottavasti olis auttavaisia ton asian suhteen, eniten tosin pelottaa uskaltaako neiti käydä sielä potalla.

Repa: Onnea hyvistä ultrakuulumista ! :)

 
Repa + muut: Tuli mieleen noista, että eivät vaihda l-a ellei heitä vähintään 5 päivällä, niin mun päähän ei vieläkään uppoa se että J on syntynyt sairaala papereiden mukaan ultran mukaan rv 41+4 vaikka menkkojen mukaan 41+2, vaikka ei sitä l-a ei vaihdettu niin silti papereissa on ton ultran mukaan laitettu ?! Ymmärsiköhän edes ketään mun selitystä ... :headwall: :LOL:
 
Onnea Repalle :heart:

Oon jäänyt vähän taka alalle kun ollaan edelleen remppapaossa. Putkirempan piti kestää 6 vko. Nyt on kulunut 8vk eikä todellakaan ole lähelläkään valmista, arvio olis et viel menis parisen viikkoa |O :headwall: Mä haluun takas kotiin!!! |O

Meil Joa on vihdoin tajunnu potkuyörän idean (ei välttämättä ihan niin hyvä juttu) ja painaa sillä pyörällä menemään niin kovaa kun jaloista pääsee. Laskettelee sit onnellisen näköisenä tuol teitä pitkin ja vähän kukkapenkeissäkin :D

Mul alkaa maanantaina jokapäivä työt, tosin lyhennetyllä työajalla 9-15 ja esikoisella alkaa parin viikon päästä eskari. Jännät paikat on miten lähtee menemään kun ei hän ole lähes koskaan joutunut olemaan hoidossa koko viikkoa. Onneksi mun mies tekee elokuun 4 päivästä työviikkoa niin saadaan vähän pehmeä aloitus.

Ainoa mitä jään tästä kesästä kaipaamaan on näitä todella hyviä liikenneyhteyksiä ja "elämän menoa". Vähän on alkanut kaipaamaan takaisin Stadiin kohta 5 maalla vietetyn vuoden jälkeen, huomaa ajautuvansa oikotielle katselemaan asuntoja ihan vaan huvikseen :D

Majj Mistähän ovat ne kaks päivää ottaneet? Mul on kans joskus neuvolatädit laskeneet eri kaavoilla LA;t mut ne heitti vain päivän. Mulla ei ultrassa muutettu LA;ta vaik heitti viikon. Joan LA oli menkkojen mukaan 28.5 ja ultran mukaan 21.5. Poika syntyi 39+0 eli ultran mukaan laskettuna päivävänä :D
 
sarbba: :hug: :hug: voimia sylintäydeltä.. :hug:

me käytiin korvapolilla..ja ei tän sällin korviin näe nähtävästi kukaan =( ens kuussa nukutetaan ja katsotaan putkien tilanne..toinen on satavarmasti tukossa..koska pari tulehdusta oli keväällä.ja nyt on tk:lle kielto ettei tuon korvia saa ronkkia yhtään koska sinne on aivan mahdotonta nähdä..oon niin täynnä näitä nukutuksia ja pojan kiusaamisia.vaikka sen hyväksi kaikki tehdään..ei kivaa silti.

viime yön ukkosmyrsky tehnyt järkyttäviä tuhoja täällä..isoja metsiä kaatunut ettei yhtään puuta ole pystyssä. trombeja ollut valtavasti ja seutu on ku pyörremyrskyn jäljiltä. en oo ikinä nähnyt vastaavaa..meidän talosta lähtien eteenpäin (keskisuomesta) savonlinnaan sähköt poikki ollut. sähkölinjoja pitkin teitä ja puiden alla. talojen päällä puita järkyttävät kasat. en ole ikinä tälläistä tuhoa nähnyt..facebookiin joitakin kuvia laitoin..ihan järkyttävää. monien mökit tuhannen päreinä. =( onneks ei henkilövahinkoja ole sattunut. salamat tuli niin maahan et puut kaatuilivat peräjälkeen..onneks ei pahin tänne iskenyt..20 km päässä on ihan jotain järkyttävää katseltavaa..luonnonvoimat on kovat. =( autot on monilla palasina mutta sinänsä onni että ihmisille ei sattunut mitään.

mut nyt mentävä maaten..
 
repa: hienoo että masussa kaikki oli hyvin :) mullakin on eri la ultran ja neuvolan laskelmien mukaan. mä ite menen ultran mukaan ja neuvolas sit puhuttelevat olevani pidemmillä viikoilla. eli tuo 9.11 on virallisis lappusis laskettuna päivänä mut oikee la on 13.11

nemika: kauhia raju ilma sielläpäin ollut :eek:

sarbballe kovasti jaksuja ja haleja :hug:

 

Yhteistyössä