TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 HEINÄKUUSSA

Huomenta,

Nyt meni hermot ja lähdetään tsekkauttamaan noi korvat lääkärillä. Eilen illalla neiti ei suostunut nukahtamaan joten siis valvoi puoleen yöhon asti. Sitten kun viimein nukahti, nukkui kolme tuntia putkeen, sen jälkeen alkoi puolen tunnin-tunnin välein heräily tuonne seiskaan saakka jonka jälkeen itki unissaan monta kertaa :( kunnes sitten 9 herättiin....

hohhoh, oonkohan itse saanu sen kolme tuntia nukuttua.... :ashamed:
 
moikka!

nyt oli pakko tulla tänne avautumaan kun ketuttaa ja rankasti.

mun vanhemmat on olleet hoitamassa poikaa tän viikon. eilen meidän äiti totes mulle, että mä itketän tahallani poikaa ja jätän hänet heitteille!!! Siis mitä hemmettiä???? Ja mikä oli tilanne: nostin kiukuttelevan ja väsyneen pojan ruokapöydästä pois ja vein pinnasänkyyn, ajatuksena että rauhoittuis ja tulis uni. Poika itkeskeli maks 2 minuuttia ennen ku hänet haettiin sängystä pois! Ja nyt mutsi väittää pokkana:
- 1 vuotias ei kiukuttele
- poika ei itke heidän kanssaan KOSKAAN (siis 3 päivän kokemus)
- poikaa ei saa kieltää hän tarvitsee vain syliä
- mä en anna pojalle syliä riittävästi
-ovat kuulemma huolissaan saako poika multa riittävästi huomioita (en ottanut poikaa syliin töistä tullessa kun mummonsa hääräsi päättäväisesti ympärillä ) en siis huomioi poikaani mitenkään, enkä anna hellyyttä
ETTÄ tämmönen huono ja kelpaamaton äiti täällä!!! Ja mun äiti ei kuulemma saa kiitosta mistään vaikka HÄN diagnosoi helmikuussa 400 km päästä nestehukan (eiköhän me miehen kanssa ihan itse oltu perillä lapsen tilasta).. Että mun äiti on tässä tilanteessa se kärsija. Ja mun vanhemmilla on oikeus puuttua mun lapsenkasvatuskeen ja huomautella mulle. JA siitä ei SAA SUUTTUA!! Eli mulle saa sanoa, että jätän lapseni heitteille, mutta mun pitää vaan olla että ok.- Tää on käsittämätöntä. Lisäks aikuinen ihminen vikisee, että en syö lihaa, haluan makkaraa jne.

Nyt tais kädä niin, että meidän pojalla ei oo enää ku yhdet isovanhemmat.

niin ja alkohan ne menkatkin. Että sillai.

huippufiilksillä

birdie
 
birdie: no johan on..ei voi muuta sanoa kuin jestas sentään :eek: sympatia :hug: ikävää että ne menkatkin alkoi, tsempitykset uuteen kiertoon..

keräsin tos karviaispuskasta jo osan kypsyneistä marjoista..tietäs vaan tekiskö noista hilloo vaiko pistäskö vaan sellasenaan pakkaseen..

edla: onpas siel ollu rikkonainen yö..hyvä kun käytte tsekkaamas korvat, josko johtuis tulehduksesta..

 
Tervehdys! :flower:

Meillä nukahtamiseen liittyvät itkut kestivät eilen päikyille mennessä 5min. (tosin nukkui vain 45min. normaalin 2h:n sijasta ja heräsi itkien), yöunille mentäessä 3min. (yksi herääminen yöllä ja unta sen normi 12h) ja äsken päiväunille mennessä itki enää alle minuutin :attn: En vielä vedä tästä mitään johtopäätöksiä, mutta ihan hyvin siis menee vaikka vähän tihrustaakin.

Eilen muuten huomasin, että neiti takertuu kuin apina minuun, kun koitan laskea sänkyyn - tuntuu tosi pahalle väkisin laittaa toinen sänkyyn :/ Tosin olen nyt tullut samaan johtopäätökseen kuin k-tomsku, että omasta tahdosta tässä on kyse eikä mistään säryistä tms. Kaiketi vain testaavat rajojaan!
(Käytiin nimittäin eilen Mehiläisessäkin tarkistamassa korvat varmuuden vuoksi ja täysin terveet olivat!)

Hemuli Meillä 4h matkat menivät tosi hienosti, mutta olimmekin ajoittaneet ne Nean aikatauluihin (meno ihan aamusti ja paluu keskellä päivää). Koneessa riitti ihmeteltävää ja aika vähän rimpuili sylissä, vaikka sitä eniten pelkäsin (kai se helpotti, kun ei vielä kävellyt silloin - nyt en usko, että malttaisi istua aloillaan B) ). Nukahti jopa syliin mitä ei ollut koskaan ennen tapahtunut!!! Ruoka meillä oli kaikki mukana, mutta silloinhan Nea ei vielä syönytkään lainkaan "oikeaa ruokaa" joten ihan pakosti näin. Samoin korvikkeet. Nyt en tiedä miten tekisin: ottaisin kai purkkeja varmuudeksi mukaan, samaten Hyla-maitoja tms. jos paikallinen mölö ei kelpaisikaan. Nyt kun oikein miettii niin aika lailla kaiken saisi miettiä uusiksi kun elämä on neidillä niin paljon muuttunut parissa kk:ssa! :D Mihin päin suunnittelette reissua?

edla Jaksuja! :hug:

naukuri Tää voi kuullostaa tosi tyhmälle ja anteeksi jo etukäteen, mutta kandee seurata, jos poitsun jano noin hurjana pysyy! Mulla on jostain syystä ollut koko elämäni kauhea diabeteksen pelko ja aina vähän väliä diagnosoin itselleni sokeritaudin, kun oikein paljon janottaa :ashamed: Olen toki luulosairaskin, joten jätä nää mun höpinät omaan arvoon B)

birdie Voi sinua! :hug: Usko pois: minä tiedän miten pyllystä äitien kommentit välillä on - tosin meillä sentäs ei ihan noin pitkälle olla menty.. Ja voisin kuvitella, että tuossa tilanteessa löisin kyllä välit poikki (ainakin kunnes tajuaisi pyytää antaaksi), koska oman lapsen hoitotaidon arvostelu on musta aivan ala-arvoista, jos toinen kaikkensa antaa! Voimia sinulle!

Sitten loppuun kysymys.. Oletteko kukaan antanut vauvalle ruokaa, jossa on käytetty valmiiksi marinoitua lihaa, kanaa tms.? Meillä oli tänään lounaaksi marnoiduista kanafileistä tehtyä kastiketta (kanat+marinadi+1dl vettä+2d kermaa) ja sitähän pimukin halusi syödä eikä mitään Semperin purkkimömmöä :/ Vetäisi kokonaisen perunan kastikkeella ja välissä päästeli vain nam nam-ääniä :D Tiedän, että ne on ns.kiellettyjen listalla, mutta ei kai siitä haittaa ole, jos ei tavaksi tule....

Nyt Seiskan pariin ja nostamaan jalat ylös!
 
birdie nyt taitaa sun äiti ylireagoida kaikesta,mitä teet!Lapsihan on teidän ja sen mukaan hänet kasvatatte,eikä muiden mielipiteiden.Harmittaa varmasti kovasti :hug: En haluis itekään kuulla tuollaista omalta äidiltäni!!!

Carmen ja naukuri ollaan lähdössä kai Espanjaan,mut tilanne viel täysin auki...mut stressaan silti kaiken valmiiksi jo etukäteen.En mahda luonteelleni mitään!
Nyt mietinki,et kai pullot ja nokkamukit siel uskaltaa pestä tavallisella vedellä vai pitääkö nekin pestä pullovedellä,ettei tule pojalle bakteereita?!Tää on ihan kamalaa.Olenkohan vähän hysteerinen :LOL:

Carmen olen kyl käyttäny pojan/meidän ruuissa valmis marinoituja kanoja ja lihoja,mut en joka päivä.En usko,et on vaarallista pienissä määrin!

edla :hug:
 
Hemuli: Me pestiin ihan normaalisti kraanavedellä mukit ja pullot. Ei keitetyllä tai pullovedellä. Mitään ei tullut. Mut paikallisesta vedestä sanottiinkin, et on ihan ok vaikka juoda, mutta sitä ei sentään tehty :)

Carmen: Meillä poika syö täysin samaa ruokaa kuin me joka päivä, joten syö siis marinoituja lihoja silloin kun mekin syödään (ei kyl kovin usein, kun itse tehdään mieluummin marinadit ). Menee myös aurajuustot, chilit, currytahnat yms. Jos alas menee ja on perusterveellistä ruokaa, niin minen kiellä! :D Meillä ainakin maistuu paremmin pojalle silloin, kun ruuassa on oikeasti makua esim. kunnon valkosipulinen lasagne tai valkosipuliperunat on ihan herkkua, samoin kuin curry-kana. Mulla ei ole vielä käynyt sen kummemmin huoli tuosta pojan juomisesta, kun on ollut aika lämmintä kuitenkin. Mutta ehdin mäkin sen ajatella, että jos kauan jatkuu, niin pitänee sitten selvitellä asiaa. Voi tosin olla, että meidän mausteinen ruokakin janottaa tuon lämpöisen ilman lisäksi. Ja onhan tuo aina paljon vettä juonut, mutta nyt vaan vielä enemmän :) Taitaa olla tässä taloudessa ainoa, joka juo tarpeeksi vettä :headwall:

Edla: Toivottavasti itkun syy selviää!! :hug:

Me startataan pojan päikkyjen jälkeen Linnanmäelle. Tai katsotaan löytyykö mistään edes parkkipaikkaa, mutta jos löytyy, niin sinne sitten karuselliin yms.!
 
birdie: Voi kamala sun äitiä! Sen mielestä mä sit varmaan jo henkisesti pahoinpitelisin meidän poikaa... :eek: Todella kurjaa saada tuollasia asiattomia kommentteja :( Toivottavasti nyt ei ihan lopullisesti mene teidän välit tuosta, mutta pakko myöntää, että olis vähän sulattelemista täälläkin, jos mun vanhemmat (tai appivanhemmat ) tulis tuollasta väittämään. Kasvatusmenetelmiähän on NIIIIIN monenlaisia ja myönnän, etten pehmeimmästä päästä minäkään ole kasvattajana, mutta hyvät ja huonot puolensa kaikessa. Eikä meidänkään poika juurikaan kiukuttele isovanhemmille. Päinvastoin; on yhtä hymyä. Et kai mäkin sit oon noilla kriteereillä huono äiti ;) Voimia kovasti sinne! Ja pahoittelut menkoista :hug: Eihän sitä silti tiedä vaikka jotain olis ollut jo meneilläänkin, mutta päättynyt vaan pian?
 
Birdie...on kyllä ajattelemattomuutta tuollaiset puheet :kieh: ...hyvin loukkaavia sinua kohtaan :'( ...olisin itsekin noista jutuista surullinen...minulla sellainen äiti, joka arvostelee joka asian, puuttuu kaikkien lastensa asioihin kokoajan ja tekee yleensä sen ilkeästi :kieh: ...tätä on jatkunut ikuisuuden...ei muutu miksikään :/ ...olen laittanut monta kertaa välit poikki...sitten taas armahtanut...kun ei siihen mikään auta...olen sanonut takaisin erittäin pahasti...jne...nyt annan mennä toisesta korvasta ulos yleensä ja sanon joo, joo...en ota itseeni...mutta vieläkin välillä on pakko "ottaa matsi" :ashamed: ...ei ole kivaa...mutta asia ei miksikään muutu. Jaksuja sinulle :hug: :hug: !!

carmen...meilläkin on välillä annettu marinoituu broiskuu ym...ei se varmaan haittaa, mutta jos on joka päivä...voipi saada liikaa suolaa...mausteethan ei haittaa...mut niis marinoiduissa on hirveesti suolaa...

:attn: Tsempatkaa minuu ystävät hyvät!!!...miä meenkin JO huomen iltavuoroon...ja miun tuurilla saattohoito-osastolle...ei mikään niin pehmeä aloitus :/ ...no kyllä se tästä...sit minuu huolettaa tää muu perhe :( ...miten ihmeessä pärjäävät ilman MINUU ;) ?
 
Hemuli, ma pesen myos taalla ihan hanavedella. Mutta voihan ne oman mielenrauhan vuoksi pullovedella pesta, siita haittaakaan ole. :) Bakteereita tulee joka tuutista, mutta akkia pienet tottuu. Eevalla on maha aina sekaisin taalla ensimmaisen paivan mut sitten taas ok. Ja sama Suomeen palatessa, erilainen bakteerikanta.

Eeva osaa uida! Melkein. :) Pari viikkoa sitten silla meni hermo baby floatiin, neiti halusi itse. Laitoin kellukkeet kasiin ja parissa paivassa tajusi jujun, etta paa ylos ja suu kiinni niin voi kellutella pystyasennossa. Toki se ei saa menna niin syvalle ettei jalat ylety pohjaan, mutta vetaa polvet koukkuun ja kelluu siten. Eilen se alkoi potkia pohjasta vauhtia, kadet levalleen veden pinnalle, potku ja sit jalatkin suorana taakse. Vahan matkaa aina paasee niin eteenpain ennen kun vauhti loppuu ja potkaistava pohjasta vauhtia uudelleen. Tanaan se on potkinut ihan vetta! Vauhti riittaa hiukan pidempaan niin. Ja ma juoksen perassa ja yritan ikuistaa sen 'uimisen' videolle. :)

Vinkkeja kauhukakaran taltuttamiseen kaipailisin. Taalla on joku 4-5v. tytto joka on ottanut asiakseen kiusata kaikkia ja on ottanut Eevan silmatikukseen. Jatkuvasti kaatamassa kuravetta paahan, ampumassa vesipyssylla pain nakoa, pollyttamassa hiekkaa, varastamassa lelut jne jne. Eeva kun ei osaa laittaa kampoihin, nauraa vaan. Sehan ei ole varsinaisesti mun asia komentaa toisten lasta, mutta tama tytto on rannalla isovanhempiensa kanssa jotka ei saa lapsenlapseensa mitaan kuria. Ma en tieda pitaisko vaan pitaa Eeva kaukana vai liittya jonon peraan valittamaan asiasta isovanhemmille. Tanaan kylla menin jo kertaalleen vannomaan etta vaannan sen nenan solmuun jos tulee lahellekaan enaa ja etta jo on jumalauta kun se ei lopu se kiusaaminen. Suomeksi tietysti. Kiusaisi edes ikaisiaan, mutta kun pienempia taytyy vaan ja koko ajan..

Birdie, :hug: Tiedan miten kurja tollaista on kuulla, koska se on taalla ihan arkea vaikka ei sentaan omalta aidilta. Ma annan menna toisesta korvasta sisaan ja toisesta ulos, jokainen kasvattaa lapsensa tavallaan. En jaksa enaa edes suuttua naiden mielipiteista, loppujen lopuksi niilla sanoilla ei ole mitaan painoarvoa koska mina teen minun lapseni kanssa kuten mina parhaaksi naen, olkoon vaikka paavi eri mielta.
 
:wave: Moi!

Ei kerkiä koneelle tai jos kerkiää, niin neiti ei anna mun olla tässä.

Birdie, :( no voi ei. Kurjaa kuulla tuollasta ja pahoittaisin minäkin mieleni. isovanhempien on kyllä tosi huono arvostella, kun lapset on todellakin erilaisia niiden kanssa. Meilläkin antavat kaiken periks ja minä oon sitten se joka komentaa ja tulee ihan huono äiti olo. Mutta mua ei onneks ole kukaan ikinä tuollai arvostellut. :hug:
Ja pahoittelut menkoista :|

Marmotta, tervetuloa suomeen! täällä alkaakin just rallihärdelli...

Matami, hauskaa työiltaa! tai luinkin just mihin meet, että ei varmaan niinkään hauskaa... Kyllä sun perhe pärjää ja äiti on taas suosiossa kun on vähän kotoa pois!
 
No ei ollu korvatulehdusta ei. Eikä oikeestaan mitään muuta ku se, et taka-ylähampaita on tulossa ja ne kuulemma voi olla nyt sit näiden oikeesti rikkonaisten öiden takana. Toki siis sillon ku meillä oli oikeesti se korvatulehdus ni meidän yöt oli noin niinko puolet helpompia ku nyt. Pronaxenia vai mitä se nyt oli, saatiin lääkkeeks, et josko ens yö olis rauhallisempi. Eikös joku ollut käyttänyt tuota lääkettä jo?

Birdie, mä en enää osaa sanoa mitään noiden edellisten lisäksi, mut johan oot kohtelua saanu ja vielä äidiltäs. Höh niitä menkkoja :hug: Ainoo mikä tossa sun selostuksessa jäi mietityttään, et mikä toi liha/makkara-osio oli? Toivottavasti muuten oot rauhottunut jo

Carmen, oon mäkin antanut marinoitua broiskua. Välillä huuhtelen ylimääräiset marinadit veke, välillä en. Neste kuitenkin laimentaa sen marinadin suolamäärää mikä kieltämättä on aika iso :| No eipähän tarvii ite suolaa lisätä :D Ja toisekseen, noi marinoidut on yleensä ne mitkä on tarjouksessa |O

Hemuli, Voithan sä aina varmistaa sen hanavedellä pesun et huuhtelet lopuksi ne välineet pullovedellä, ni saat ittelles ainakin rauhallisemman mielen. Maitohappobakut varmuudeksi mukaan :)

Naukuri
, no siellä Lintsillä on varmaan porukkaa näinkin nättinä päivänä :) Oli muuten hyvä ajotus teillä sinne Korkkikseen, kauempaa tulevat tulee joskus puolen päivän aikaan ja täyttää sen :)

Matami, no johan sulla kevyesti sit alkais työt :eek: No paluu työelämään sillai kertaheitolla eikä mitään pehmeetä laskua... :/ Toivotellaan sit rauhallista ekaa työvukia!

Hohhoh, kyllä nyt sit mun ipanani nukkuu :kieh: Jaksaa sitten taas yön kiukutella.... Pöh!
 
Heips..

Edla,ihan kiva ettei korvissa ollut mitään =) Nyt parempia öitä kehiin!

Birdie,No voi hyvä tavaton :eek: Jätä vanhempies puheet omaan arvoonsa,eihän tollasta kukaan sais toiselle sanoo :kieh: Lapset käyttäytyy usein "vieraskoreesti" kun vanhemmat ei oo paikalla..olen huomannut,joten siitä paha vetää johtopäätöksiä heidänkään. Jaksuja :hug:

Marinoituja tuotteita en käytä edes itse kuin ehkä kerran kaks vuodessa,onhan niissä suolaakin mut enempi huolettaa se lisäaineiden ja aromivahventeiden määrä mikä niissä on,ne on aikamoista huttua. Marinoin itse jos marinoin... mut eihän ne mitään vaarallisia oo,varsinkaan jos joskus käyttää.. henk.koht. musta tuntuu et maistuvat aina samalle noi marinoidut... Mut siis koska niitä meillä ei käytetä niin poikakaan ei niitä syö (jos sattuu joskus oleen,sit syö)=)

Matamille tsemppiä työvuoroon...tuntuu varmaan siltä et ei olis koskaan pois ollutkaan ;)

Neuvola oli perushuttua... uutuutena tullut tämänvuoden alusta sokerirasitustesti kaikille pakollisena,kun ennen joutu vaan painoindeksin ylittäessä 25.
Toinen mielenkiintoinen seikka oli se et painoin 5 kiloa vähemmän kun viimeks eka käynnillä :eek: Muuten kaikki ok =)

Poika on ruvennu osottamaan tahtoaan yhä enempi... aika ärhäkkäästi komentaa jos homma ei mee hänen mukaansa ;) Kokoajan höpöttää niin et kuola valuu...jotain mielikuvitusleikkejä :xmas:
 
edla: no hyvä ettei tulehdusta ollut korvis..toivotaan rauhallista ja levollista yötä teille..

siis mä en ymmärrä mikä tohon meidän 4v on mennyt...oon ihan hämmästynyt sen käytöksestä, on nyt toista kuukautta kiukutellut ihan koko ajan ja sit suuttuu ihan pienistä asioista eli tekee kärpäsestä härkäsen ja tuulispäänä heti. jäähyl on nyt joutanut melki päivittäin ja sielki sit huutelee kaikkia tyhmiks ja ettei tykkää meistä yms. on kuin pahainen teini :kieh:

ite oon ( niin kuin tos aiemmin kerroinkin ) ihan täynnä tätä kotona oloo ja oon pidemmän aikaa jo itkeskellyt melki päivittäin että saisin pahaa oloa pois. aika usein itken jo aamukahvia juodes..oonko mä nyt oikeesti vetänyt itteni totaalisesti loppuun vai mikä mua vaivaa..?! :/ tänään tuli vaihteeks sellaisia ajatuksia mieleen ettei kehtaa ees sanoa, samoja joita tuli jo viime syksynä...en muista ees milloin oisin oikeesti nauranut siis sillain oikein sydämestä ja nauttinut olosta..mä oon vaan kiukkunen ja turhautunut koko ajan, ei oikeesti mikään hetkauta..tulis ny työporukka jo paikalle töihin niin pääsisin käymään siel työasiois..nyt ei viitsis häiritä pomoo puhelulla kun lomalla ovat..

neuvolas täti viimeks tiedusteli mun omaa oloa ja teki mieli vaan purskahtaa itkuun ja tarjos lisää terapeuttien numeroi minne voi soittaa jos siltä tuntuu..mut mitä ne osaa auttaa..oon täs pari kertaa käyny puhumas mut turhaa hommaa, ei ne ymmärrä tai sit mä en osaa kertoa..sori vali vali mut tuntuu että mun oma olo muuttuu pahemmaks, nytkin kyyneleet virtaa pitkin poskia..
 
Kurpitsa, iso :hug: sulle. En mä osaa sanoa mitään järkevää....jospa se töihin meno auttais?! ootko käynyt eri terapeuteilla...jos on vaan sattunut sellanen kenen kanssa ei oikein kemiat kohtaa. En kyllä tiiä miten itekään osaisin asioita selittää/purkaa vieraalle ihmiselle, kun en ole avoin kertomaan asioistani muillekaan. Onko sulla ketään ystävää kenen kanssa on helppo jutella? Paha mieli sun puolesta :(

Kauhee meno meidän lapsilla aina..huh huh. Hyvin 5 vuoden ikäerolla pystyy tappelemaan, juoksemaan yhdessä ja kaikkee mahollista. Kiljumista ja huutamista ja hurjaa vauhtia on päivä täynnä aina. Mites muilla kenellä on enemmän kun yksi lapsi? Kasperilla on energiaa ihan kauheesti, kun ei ole tässä kavereita ja on hoidosta lomalla...eskari alkaa vasta syyskuun alussa. Kyllä välillä ootan että alkas jo ja sais sekin jotain tekemistä....tarpeeks en ite jaksa/kerkiä/pysty keksimään sille kaikkea...
 
kurpitsa...voi sinuu :'( ...kuulostaa kyllä siltä, et tarviisit jotain vaihtelua arkeen. Pääsetkö tuulettuu ihan yksin jonnekin välillä? Minusta kaikista parasta on päästä pois kotoa yksin, vaikka purnaa asiat/ahdingot jollee ystävälle...vois vaan tapahtua useammin täälläkin. Työkin ( jos on mieluista ) auttaa varmaan...saa olla aikuisten kanssa...kovasti jaksuja sulle :hug: :hug: !!

useampi lapsi...meillä tuo 7v ja Edith ovat ihan mahottomia riehujia molemmat nykyään...neiti riehuu ja on meno päällä kokoajan ( paitsi nukkuessaan )...hiki päässä säätää :eek: ...ikinä ei oo rauhallista :whistle: !!

...nyt mustikoita pakastaan...ämpärillinen odottais...plääh...paitsi ihanata, et sain kerätyt ja putsatut mustikat kotiin kuljetettuna :D ...äiti ja sen mies on innokkaita marjastajia....
 
kurpitsa: No voihan nyt :hug: Mullekin tuli tosi paha mieli sun puolesta. Kuulostat kyllä siltä, että se töihin meno saattais olla oikein hyvä vaihtoehto tällä hetkellä! Päivät saisit olla aikuisten parissa ja tehdä "omaa" juttuasi. Tosin tuli mieleen sama ku summerilla, et mitäs jos sulle onkin nyt vaan sattunut sellainen terapeutti, jonka kanssa ei natsaa? En kyllä usko, että tuollaisista terapiakäynneistä / -keskusteluista haittaakaan vois olla tässä tilanteessa? Jos siis löytys sellanen kenelle jaksais tosiaan purkaa kaiken mitä sydämellä on. Kun monestihan sekin auttaa, kun joku oikeasti kuuntelee mitä itsellä on sanottavana ja asiat saa itsellekin uusia mittasuhteita. Diagnosoidaan sulle täällä "kotiväsymys" näin nätisti ilmaistuna ;) Ja kyllähän masennuskin voi olla sellaisena piilevänä mörkönä vaikka kuinka ja pitkään. Mulla opiskeluaikainen burn out purkautu just melki joka päiväisellä itkemisellä ja tunteella, et kuka mua täällä tarttee, sama ku mua ei oliskaan. Voimia, ystävä rakas!!! :hug:

Repa:
Voi ziisös! Kunpa mullakin olis joskus painoa vähemmän ku edellisellä kerralla. Oli tilanne sit mikä hyvänsä :D Tai no, sairaalan jälkeen ehkä ;)

Edla: Ne hampaat, ne hampaat. Onneks saitte hyvää lääkettä, toivottavasti auttaa tytön uniin! Meillä poika heräs 10-14krt yössä silloin, kun tuli nuo ekat hampit viime syksynä. Eikä tajuttu ees antaa särkylääkettä, ku ei arvattu et raukka tekee hampaita niin aikaisin. No, onneks nää muut on tulleet helpommin. Ja huraa, saatiin jopa parkkipaikka sieltä Lintsiltä ;) Just lähti yks auto, kun tultiin. Ei käyty itseasiassa missään laitteessa pojan kanssa, kun näytti olevan ihmettä ja kummaa pelkkä ihmisten seuraaminen.
 
Matami, ja meillä neiti on tottunut sellaseen käsittelyyn, että siks onkin sellanen neiti pippuri että oksat pois....joku saa joskus "hyvän" emännän =) Isoveikka on aina käsitellyt tuota tyttöä niinkun se olis isompikin....kauhee meno ja otteet niinku toinen olis saman ikänen.
 
voi kiitos ihanat ystävät..
:'( itkusta ei tahdo tulla loppua nyt lainkaan..miehelle tos purin tuntojani ja sainoin pelästyväni ajatuksiani koska olen viimeksi tuntenut näin silloin kun menetin tyttäreni..ajatuksiin tuli "halu kuolla pois" siksi että saisin olla rauhassa ja hiljaisuudessa..syksyllä mulla oli noita "lähden pois ja tuun joskus takasin" ajatuksia ja "halusin tappaa kaikki" mutta täs välis oli ihan hyvä olo mut nyt nää ajatukset rupee kohdistumaan itseeni, tuntuu niin turhauttavalle.. en tiiä johtuuko tää vaan yliväsymyksestä vai masennusesta..en osaa enää erottaa niitä toisistaan..jotenkin teen päivän askareet ja hoidan lapset mekaanisesti kun on pakko..joskus välttelen lapsien katsekontaktia enkä jaksa pitää puhe ja katsekontaktia tytönkään kanssa kahden kun jonain päivinä ollaan..haluun vaan olla yksin..tuo on totta että nyt olis hyvä päästä kotoa pois hetkeks mut miten sekin onnistuu..mies tos ehdotti että laitettais esikoinen takas kokopäivä hoitoon mut en haluis sitä nyt vaihtaa kun jos sinne töihinkin palaan täs syksyn aikana niin vaihtasin sit vasta kokopäiväiseksi kun tytön saisin samaan hoitopaikkaan. meil on kyl ihana naapuri täs josta mun lapsetkin tykkää kovasti ja esikoinen on välil siel naapurin juttelemas ja hyppimäs trampoliinil joten heiltä toki vois joskus hoitoapua saada muutamaks tunniks..mies lupas tos kysyä heltä ens viikol miten onnistuis..nekin on varmaan huomanneet etten voi hyvin, oon sen verran kärttyinen nykyään..hävettää olla tälläinen..en nauti nyt yhtään lapsista..ikävää sanoa näin mut näin tällä hetkellä tunnen vahvasti..
tytön neuvola olis elokuun lopul, tuolloin voisin toki jutella olostani siellä mut tuntuu tosi kaukaiselta ootella sinne asti kun tunteet on tälläiset. en kestä miehen kosketteluakaan yhtään vaan pyrin irtautumaan omiin oloihini iltaisin..ei tää voi jatkua näin :(
 
Tänään on tullut vanhennettua taas vuodella :). Mitään kemuja ei ollut, ihan normipäivä. Aamusella käytiin taas J:n hoitopaikassa leikkimässä, nyt sitten maantaina alkaakin uusi arki. Pari päivää sitten vietettiin hääpäivääkin ja sain mieheltä ruusukimpun :flower: ja rannekorun. Oli ihana yllätys, kukkia en ole yhdeksän vuoden aikana saanut kuin 3 kertaa :D.

kurpitsa Iso voima :hug: ! Työnteko voisi olla kyllä varteenotettava vaihtoehto parantamaan oloasi.

marinoidut lihat Marinoituja kirjolohisuikaleita olen käyttänyt kiusauksessa ja sitä J:kin on syönyt. Broileri ostetaan useimmiten marinoimattomana, mutta jos joskus sattuu olemaan valmiiksi marinoitua niin saa neitikin sitä. Ja nyt kun aloittaa hoidossa, niin varmasti ainakin saa...

Meillä neiti istui hetki sitten sängyssään ja höpötteli ihan unen pöpperössä. Mikä lie tekee unesta levotonta :/
 
[/b]Voi kurpitsainen ihanainenNyt on hätä suuri, lähde heti ensiapuun - aivan heti - kerro avoimesti kaikki, kirjoita paperille ylös tai tulosta vaikka näitä palstailuja. Tähän löytyy ratkaisu, se on varmaa. Työ ei tätä ongelmaa ratkaise. Padot ovat liian suuret. Älä mieti tai häpeä, älä aliarvioi itseäsi - olet rakas äiti ja vaimo. Yksinkertaisesti padot paisuvat ja paisuvat - nyt lupaat että lähdet tältä istumalta ensiapuun, tässä ei neuvolan parin kerran terapiat auta. Saat kotiapua välittömästi - se on varmaa, nyt sinun on pakko lähteä avaan patoa hiljalleen. Tarvitset aikaa ja rauhaa toipumiseen. Ole rohkea - lupaa minulle se. Ystävä kaukaisen kallis - olet tärkeä ja rohkea, pystyt tähän, tämä on elämän kaarta, mistä noustaan yhdessä uusiin voimiin. :hug: :heart:
 

Yhteistyössä