~TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 KESÄKUUSSA 2010 ~

Hemuli onnea tytöstä :heart:

Marmotta jaksamista ja toipumista sulle, ja älyttömästi herrrrmoja nonnan suhteen! :hug:

Summer; Kyllä mä täällä kotosalla oon ollu, näillänäkymin pitäydytään suunnitelmissa lähteä pohjosiin 5.7, mut täytyy nyt kattoa. Jaksaminen on vähä nii ja näi, välillä paremmi ja välillä huonommin. Äiti koitetaa siirtää kajaanin saattohoitokotiin, kamalia kipuja sillä on ku kuulema huutaa yöt tuskissaa, eikä päivälläkää kipuja saada kuriin, lisäksi edelleen taju karkailee yms yms.
 
marmotalle paranemisia ja jaksamisia nonnan kanssa, varmasti hermoja raastavaa kun omat uurastukset sivuutetaan lasten kasvatuksessa

sarballe suuri halaus :hug:

summer: kiitos kysymästä raskaus etenee ihan hyvin. viikon päästä olis rakenneultra ja se rupeaa hiukan jännittämään mut eiköhän kaikki ole kunnossa. sukupuolikin yritetään urkkia tietoomme jos tyksissä sen kertovat. kovasti on nyt viime päivinä alkanut liikkeet tuntumaan =)

 
Kyllapas on paljon tapahtunut kaikille!

Sarbba :hug: Nemikan pojalle ja miehelle paranemisia :hug:
Hemulille onnea ! ja matamistakin on tullut tati :flower:

Marmotta
Kystasta pikaisesti. Munasarjan kysta riippuen koosta yms poistetaan yleensa tahystyskirurgisesti joko ihan paiva operaationa tai yks yo sairaalassa. Yleensa ne poistaa vaan kystan tai se puhkastaan riipuen laakarista. Minulla oli kysta yhden keskenmenon jalkeen, mutta kun menin tarkistukseen se oli omia aikojaan puhjennut. Tietysti riippuen kuis paha sun umppari tulehdus oli voi laakari ehka tehda sellaisen mini laparotomian jossa viilto on bigini rajassa. Meidan muutama laakari tekee nii ihan rutiinisti eika poista kystaa laparoskooppisesti, silloin tehdaan noin 5cm pitka viilto alamahalle. Kun oot Suomessa nii mee puhuun gynekologille. ja paranemisia :hug:

Poika
Kyllapas kuullostaa ihanalta ota kotiarjesta kaikki vaan irti =)

Meilla on kaikki ok ja kylpyajatkaan ei oo enaa yhta taisetlua.

Ai niin onnittelut viela Majj pikkuiselle!
 
Heippa mammoille pitkästä aikaa!

meille kuuluu ihan hyvää. Arki on touhua täynnä kolmen pienen kanssa :)

Ihan pikaisesti tulin taas kurkkimaan vähän kuulumisia. En oikein osaa enää kirjotella mitään, kun en ole aikoihin täällä niin pyörinyt..Enemmän aika menee tuolla marraskuisissa -09, ja sielläkin enää kovin vähän.

2 vee neuvolassa myös käyty ja kaikki hyvin. Puhetta tulee paljon ja muutenkin aika omatoiminen tyttö. Syöminen sujuu hyvin itse, kun on vaan sillä tuulella. Syöttää myös täytyy vielä usein.. Ehkä tuli asiaan vähän takapakkia, kun pikkuveljeäkin syötetään :/
Ja mitat oli 91,5 cm ja 13,1kg :)

Hyvää kesää kaikille :flower:
 
LC, kiitos. Tanaan sanoivat kystasta vaan sen verran, etta ihan kohtalaisen pieni ja sieva on viela eivatka siis puutu taalla siihen sen kummemmin. Varasin ajan laakarille Suomeen jo viime viikolla kun sain tietaa asiasta, katsotaan sit.

Aika hurjan nakoinen maha kun paasin ekaa kertaa sita tiirailemaan. Loytyy 1 ihan pieni viilto umpisuolen kohdalla ja toinen isompi vatsakalvontulehduksen vuoksi ja sit kolmas on pyorea mista roikkui letku. Mutta taas laakarit sanoivat ettei mun pitais olla hengissa enaa, joten mitapa sita muutamasta arvesta.. Sitapaitsi niin hienosti on parantunut etta paasen rannalle Eevan kanssa ylihuomenna, hyvin peiteltyna tosin. Silti, ihanaa tan 10 paivan eristyksen jalkeen!
 
Terveiset ähtäristä :wave: Ihan jees reissu,ilmat nyt oli mitä oli...mut päästiin elukoita kattoon kuitenkin.
Kassukin oli koko reissun kuiva,yks vaippa meni kun ei keretty ajoissa potalle,puolet kerkes tulla vaippaan. Oon aika ylpeä sällistä :heart:

Eniten mua ihmetyttää toi yökuivuus kun luulin aina et ensin ollaa päiväkuivia ja sit joskus yö..toki voihan täs takapakkia vielä tulla,mut kuitenkin... lähes joka yö on ollut vaippa kuiva,toki vahinkojakin on tapahtunut mutta sillon on kyse ollu lähinnä ehtimisestä =)

Kengät,en miä hirveesti kato että tukeeko ne ...oon ollu uskossa et kengän ei varsinaisesti tarvi tukee,kunhan antaa jalan kasvaa vapaasti ja on hengittävät jne. Mutta ostan kyl laadukkaita kenkiä...ainakin omastamielestä :D eli koitan kattoo et istuu hyvin jne.

Puhuuko teidän taaperot,minä vai käyttääkö esim.mä tai mikä nyt murre onkaan..? Meillä kasper vääntää tosi murteella ja leviästi että miä...se on jotenkin hassun kuulosta :D Kaverin tytöt tais puhuu ihan pienenä enempi kirjakielellä =)

Mellä on aika pahana ollu toi minä itse-vaihe...etenkin väsyneenä herra on aika mahdoton |O Voi olla toki et sillä kaatuu seinät päälle,kun on oltu nyt niin tiiviisti täs pihapiirissä eikä oo ollu mitään kerhoja yms...
 
Sarbba, me lähdetään mökkeilemään juhannukseks ja lähden viimestään keskiviikkona ajelemaan sinne...höh ei taida sitten onnistua treffit. Sä et ole vielä facebookiin eksynyt?

Kurpitsa, kiva että sujuu hyvin! =)

Repa, meillä sanoo että minä tai peppi.

Kiva kuulla teistä Sonja ja LC!
 
sarbba: käyt liian kovia aikoja läpi nyt.. :'( :'( :'( sylin täydeltä voimia ja jaksamisia kaikkeen. :'( :hug: niitä ei voi itse käsittää kun oma äiti kyseessä. olet ollut ajatuksissa..en voi toivottaa kun voimia sinulle ja perheellesi :hug:
 
Etusivu päivitetty.

Meillä on pikkumiehellä korvatulehdus.

Kengistä en ole niin pitänyt lukua. Kotioloissa juoksentelee pääasiaksi paljain jaloin.

Nurmikon leikkuu urakka suoritettu ja kasvimaa perattuna (lukuunottamatta perunat)
 
summer, en saa sulle facebookissa viestia lapi.. oonko muistanut mainita, etta MLL:n perhekahvilan porukkaa treffailee uimahallin kentalla keskiviikkoaamuisin? Valahti vasta nyt, etta olis pitanyt infota aikaisemmin jo ihan silta varalta etta sina ja lapset kaipaatte joku aamu seuraa. Saavarauksella tietty tama homma.
 
Mielenkiinnosta kyselen, että miten laitatte lapsenne nukkumaan? vai onko kaikilla niin että sänkyyn vaan menet ite pois? Meillä kun tuo on aina sellanen projekti....iteppä sitten kai olen opettanut, mutta ei tuo "nukuttaminen" ikuisuutta enää kestä. Poikakin kyllä rupes jossain tässä 2-3 ikävuoden välillä ilman nukutusta nukkumaan. Makailen siis vieressä niin kauan että nukahtaa ja pidän kättä tossa rinnan päällä ettei pyöri ikuisuutta. Näin meillä toistaseks =) ja siihen on niin itekin jo tottunut, kun kummatkin oon samanlailla laittanut.
 
Nukkumaan samalla tyylilla kun Summerilla. Kestaa ja kestaa. Taalla on usein unessa vasta 22:30 vaikka yhdeksalta aloittaisinkin projektin. Siina kun sen 1,5 tuntia makoilee vieressa niin ehtii useaan kertaan miettia, etta miksi en ole alusta asti opettanut nukahtamaan yksin..

Kengista oon kai sit vaan turhaan hermoillut. Ma vaan jotenkin yhdistan tuon tasaisen sisapohjan lattajalkaan. Mutta olkoon nyt taalla, en jaksa nonnan kanssa vaantaa asiasta enaa. Jos valitsen Eevalle Suomesta tuomani popot jalkaan, saan vartin paasta huomata etta nonna on kaynyt vaihtamassa ne salaa hanen ostamiinsa. Ei ne nyt NIIN hienot ole..!

Uhma ei sitten mennytkaan viela ohi. Alan olla henkisesti ihan loppu lapseni kanssa enka kylla enaa tieda mita tehda. Saa jarkyttavia raivareita ihan ilman syyta, makaa lattialla potkien ja hakaten lattiaa, seinia, ovia, mita vaan. Pelkaan etta satuttaa itsensa ja yritan aina ottaa syliin, mutta ei mulla enaa riita voimat sen pitelemiseen. Yleensa helpompi antaa olla lattialla kun pelata etta tippuu sinne mun sylista. Ei kuule eika nae mitaan muuta kun oman kiukkunsa. Tata saattaa kestaa 20 minuuttia, sen jalkeen on ihan ok aina seuraavaan hepuliin asti. Nama on yleensa aina mun mielesta ilman syyta. Pienempimuotoisia lattialla kirkumisia seuraa kun pitaisi peseytya, pukea, syoda, menna ulos, tulla sisalle.. Siis mikaan ei enaa onnistu ilman, etta sita edeltaa kiukku ja huuto. Mita mina teen tuon kanssa?? :headwall:
 
Nukkumaanlaitto,Miä oon kans vieressä sen aikaa kun nukahtaa ja meillä taas niinpäin et kun aikanaan lopetin sen "kouluttamisen"(vauvana) yksinnukahtamiseen ja annoin periks,niin rupes nukahtaa minuutissa.... meillä siis nopea projekti ja yleensä ennen seiskaa unessa,ellei sit oo nukahtanu päivällä autoon,sillon menee kahdeksaan =) Meillä nyt vaan sattuu oleen sellanen yksilö et sitä ei voinu aikanaan yksin jättää unta hakemaan...

Uhmaa tääläkin,annan raivota omissa oloissa...ei kyl onneks kauheesti reihu,huutaa vaan...välillä mietin kans et mitä teen kun päivä on sellanen et joka asiasta tulee raivokohtaus...mut onneks joka päivä ei oo samanlaista. Voimia marmotalle,kai se siitä joskus... :hug:

Meil olis anopin juhlat mökillä tänään...tein eilen kakut ja tänään olis vielä koristelut jälellä. Toi on aina tavan projekti,kun poika ei anna tehdä mitään rauhassa.
Huomenna mennään pitkästä aikaa moikkaamaan kasperin kaveria,eli kummityttöä... näkee välillä muitakin naamoja =)
 
nukkumaanmeno:meil menee nukkumaanmeno ihan siin sivus ennimmäkseen ja nukahtaa itekseen pinnikseensä kera miljoonien pehmolelujen mut jos sattuu menemään yliväsyneeks niin sit nukahtaminen pitkittyy ja menee huutamiseks mut pääasiassa aika kivuttomasti. yöunille menee 19-19:30 välis ja aamul heräilee 5:45-6:15

kengät: superfitin sandaalit on nyt kesäl käytössä

uhmaa on aika vähän mut silloin jos kiukkuaa niin ei anneta huomiota ja se yleensä laantuukin aika nopeesti
 
repa Meillä J puhuu itsestään "mun", esim. Mun mennään = mä menen :D. Joskus sanoo itseään etunimellä. Ollaan yritetty opettaa sanomaan "mä" tai "minä", mutta tuntuu tuo "mun" olevan aika tiukassa :D.

nukkumaan meneminen Iltapesun jälkeen annetaan halit ja suukot, toivotetaan hyvät yöt, peitellään ja nalle kainaloon. Jää itsekseen makuuhuoneeseen sänkyynsä. Joskus pyytää peittelemään uusiksi, mutta yleensä nukahtaa nopeasti. Nukkumaan J laitetaan n.klo19.30-20 ja herää n.klo7. Voimia kaikille, joilla nukkumaan menemisen kanssa taistellaan :hug: .

kengät Meillä käytössä yhdet lenkkarit, jotka eivät ole kovin tukevat. Lisäksi sandaalit ja kävelykengät, joissa varttakin vähän enemmän. J:n toinen jalka kääntyy kengillä juostessa vähän sisään päin, joten kenkäkauppiaskin suositteli tukevia kenkiä. Täytyy antaa tytön juoksennella paljon paljain jaloin, tekee hyvää.

Me rempataan omakotitaloa kovalla kiireellä. Tupa täytyis saada muuttokuntoon heinäkuun loppuun mennessä. Mies on kaiken liikenevän ajan remppaamassa ja me tytöt ollaan milloin missäkin. Tänään oltiin tulevan kodin lähellä leikkipuistossa, J tykkäsi kovasti. M puolestaan nukkua tuhisi tyytyväisenä kantorepussa :).

Nyt saunaan :wave:
 
marmotta: ihanan voimakas tahtoinen persoona teillä ( vaikka se ei susta aina ihanalta piirteeltä vaikuta) meillä kolme niin erilaista lasta ku olla ja voi. pojat on nii viilipyttyjä ja tyttö taas tulta ja tappuraa. tyttö työllistää varmaan yksin kuuden lapsen edestä.
aina on helppo sanoo et kyllä se helpottaa ajan kanssa. ja tietämättömyyttään ne kiukkuaa.
mut ite oon huomannu sen et varmaan se on joku kasvuprosessi. mut yks vaihe ku helpottaa nii uutta pukkaa tilalle. tietää olevansa ainaki äiti =)
tiedän mitä on elämä voimakastahtoisen mukelon kanssa. tytön kans painittu kohta 7 vuotta..tai kaks ekaa helpompaa mut sit pääs luonne valloilleen =DDD
ja sit ku näiden muiden sairasongelmat päälle yms..ei voi ku nauraa...
:LOL:
vaikka myönnän ettei läheskään aina naurata =) oon aina ajatellu ku ite oon liian kiltti ja pojat myös. niin on yksi meidän perheessä joka pärjää ainaki eikä muut tallo jalkoihinsa =D
jaksamisia uhmiin kovasti :hug:
 
Nukkuminen: Toisinaan nukahtaa itsekseen, toisinaan istun J:n huoneessa ja luen vaikka kirjaa itsekseni, joskus pitää pitää kädestä kiinni, aikaa kuluu 0-20min yleensä ! :) Yö unille mennään klo.20-20:30 ja nukkuu omassa sängyssä neljään, viiteen ja sit otan viereen et nukkuis sit vähä pitempään. Meillä yöt onneks parantuneet eikä ole sellaista rumbaa mitä aikoinaan oli. Toki heräilee vielä yössä ainakin ton kerran, joskus useamminkin. Oon kans miettinyt et sit/jos kun se toinen vauveli joskus tulee niin häntä en kyllä ala nukuttelemaan! :D

Uhma: Jonkun sortin pientä uhmaa näkyy täälläkin, lähinnä jos joku juttu ei onnistu samalla sekunnilla tai jos haluaa tehdä jonkun jutun itse ja en anna niin heittäytyy lattialle "itkemään" joka kestää pari minuuttia korkeintaan, aika helposti jos keksin muuta ajateltavaa unohtaa kiukuttelun. Joskus jotkut tavarat saattaa lennellä mutta ei pahasti. Vaikka oonkin odottanut paljon pahempia kohtauksia kun niin temperamenttinen tyttö on ! :D

 
Nukkuminen: Iltapesu halit ja suukot 10 kertaa sit poika kipittää omaan petiinsä ja "lukee" lempikirjaansa ja nukahtaa melkein heti. Oikeesti hauskan näköstä kun toinen köllöttelee eläinkuva kirja käsissään sängyssä ja luettelee mitä siellä on. kissa, koira, yms..

Uhma: ei pahempaa tai sit mä en edes huonmaa sitä kun meillä on tää esikoinen on aikamoinen tapaus...pitää äidin aina liikkeessä.

Tykkääkö teillä taaperot pyöräilllä?? Meillä rakastaa, ei muuta tekisikään.

Majj: :heart: söpö
 
Nukkuminen: Iltapesut, halit/pusut, kirja luetaa ja omaan sänkyyn, nukahtaa sinne aika nopeeta ja yksin nukahtaa. Siirrettii vkl se omaan huoneeseen nii rauhottu illat kummasti, ku alko olla viimeviikolla että vaati muka mua ja miestä koko ajan huoneeseen ni päätettii et oman huoneen aika on :D On siis kyllä vauvasta asti itekseen nukahtanu mut nyt alko tulla jotai kikkailua. Meillähä tyttöjen kans oli sillo ku ne oli pieniä nii älyttömtä nukuttamis rumbat että huh huh, nyt on Niklaksen kans päässy suht helpolla jos siihen vertaa.

Uhma: Omaa tahtoa löytyy :whistle: Melko älyttömiä raivareita saa välillä, mut sitäpä se on kaikkien kans ollu aina väliin...

Pyöräily: Meillei oo omaa pyörää Niklakselle hankittu, mut äitin kyytiin pääsee harvasepäivä huristeleen =)
 

Yhteistyössä