TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 KESÄKUUSSA

sanat: meil samaa kuin carmenilla..kaikki on "äitiä" tänään kuulin sanovan "isi" muutaman kerran, "auto" ja "syö" sanat sanoo joskus mut ei mitenkään jokapäiväisesti..

onpas kuuma päivä 29-30 astetta..onneks sisäl on vaan 26,5 astet niin ei ihan tuskissaan tartte olla..tahtoo ilmalämpöpumpun!!

nemika: hyvä et syy löytys..ikävii noi korvatulehdukset..esikoisel oli aikoinaan kans ilman räkätautei tulehduksia ja ne loppus siihen kun putkitettiin..tytöl oli toinen tulehdus justiinsa..

uima-allas: ei olla oltu viel..täs iltasella läträs ulkona kahluualtaan reunal..ei esikoinenkaan oo viel pahemmin uima-altaas ollu tai kertaakaan uimahallis ees..mökin uimarannalla on joskus käyny pariin kertaan kastumas..tarvis viedä useemmin mut ehtiihän tuota..ite en välitä uimisesta ollenkaan..
 
Meillä oli neiti eilen tokaa kertaa yökylässä mummulla. Ei ollut mennytkään ihan niin hyvin kun ekalla kerralla. Tai muuten oli, mutta yö ei. En sinänsä ihmettele, koska onhan meidän yöt levottomia aina kotonakin. Oli illalla nukahtanut kasilta ja tunnin päästä herännyt eikä millään meinannu enää suostua nukkumaan. Se oli tunnin verran sitä koittanu ja sit oli nukahtanu. Sitten oli puoli viisi meinannu nousta ylös ja oli joutunu maidon antamaan ja oli puoli seiskaan sitten nukkunut. Mutta onpas tänään ollut poikki! yhtä kitinää ja itkemistä vaan. Kahdet päikkärit vetäs ja viideltä olis ollut yöunille valmis. Seiskalta oli pakko laittaa. Moneltakohan meillä aamulla herätään huomenna?! mietin vaan että onkohan se siellä enemmänkin yöllä valvonu tmv kun on ollut tosi poikki. Jos mummu ei vaan kehtaa sanoo.
Niin meillä oli siis vapaata ilta ja mitäs tehtiinkään....mentiin kalalle ja sitten maattiin vaan ja katottiin frendejä...ihanaa ja ei tullu lisää univelkaakaan.

Uima-allas on ostoslistalla ykkösenä. Meillä oli vanha, mutta ihan rikki oli mennyt ja hukkunut jku tulppa.

Nemika, no höh :| mutta eiköhän se siitä lähe paranemaan. Inhottavia vaan noi korvatulehdukset ku usein tulee. Putkitus on kyllä hyvä juttu! meillä loppu pojalla sairastelu kunn laitettiin putket ja leikattiin kitarisat.
 
Nemika,no voi kökkö...onneks syy nyt selvis,mut harmi että pukkaa tulehdusta jatkuvasti :hug:

Toiset lapset kiinnostaa kyllä... taitaa olla just se ikä missä ne oikein käykin kiinnostamaan...ihana oli seurata Edithiä ja Kasperia kun esittelivät toisilleen löytöjä maasta yms :heart:

Sporttipullo on tuollainen puteli missä on pilli...voi olla erilaisia,mut meillä on emman...muistaakseni. Pillin saa piiloon,eli siis sulki sen pullon ja on tosi kätsy mukana kuljettaa =)

Me oltiin varissaaressa päivä =) Poika tykkäs veneellä mennä,aluks vähän aristi sitä,mut heti kohta oli kuin kotonaan.
Kahlas meressä ja jahtas mm.sorsia :LOL: Kassu menis suinpäin kiinni kaikkiin eläimiin. Eilenkin näki pihalla siilin ja olis mennyt tekeen lähempää tuttavuutta ellei olis kiinni pidetty. Sit kun siili karkas,niin vilkutti ja sit kiukutti heti perään kun kaveri lähti :D
Viihtyi siis mainiosti ja selkeesti nauttii kun on jotain ohjelmaa....ihana päivä.

Miä sitten tykkään tästä taaperoiästä ihan täysillä... vauva-aika meni mun osalta huolehtiessa kun pelättiin niitä allergioita ja aluks oli se mahdoton koliikki,vatsa vaivas tosi kauan ja yöt oli ajoittain tosi rankkoja. Olin muutaman kerran ihan murtumis pisteessä jaksamisen kanssa... toki helpommaks muuttu loppuakohden (ja olihan se pieni käärökin ihana),mut nyt tuntuu et todella saa nauttia ton ipanan olemassa olosta :heart: Ja vaikka vauhtia ja vaarallisia tilanteita on täälläkin,niin Kassun perässä ei oo vielä ainakaan tarvinnut tukkaputkella juosta kokoaikaa...
Tuskin tota hyväks nukkujaks voi kehuu,mut tosi paljon paremmin yöt pääsääntöisesti menee tätä nykyä. Eli varmaankin se et saa nukkua ja se et ei huoli paina enää on ne avainsanat miks nyt on niin seesteistä B)

Jep,nyt koisimaan :wave:
 
Nemika: Onneksi kuitenki selvisi syy kitinöihin! :hug:

Meillä on täällä väliaikaisessa kämpässä lasitettu parveke ja en osaa tietenkään avata niitä, niin mittari parvekkeella näyttää vaan + 47 :eek: Oon ihan alusvaatteilla vaan täällä ja silti on hiki, onneksi makuuhuoneet ovat toisella puolella ja ovat paljon viileämpiä.
Minä kävin myös tänään oikeen meressä uimassa, eikä edes ollut niin kylmää! Pitäis ottaa tavaksi kun tosiaan omankodin parvekkeelta mereen on n.30m :D

Neiti nukahti tossa kahdeksan pintaan yö unille, ihmeen kaupalla sain iltapuuron annettua, koko päivänä ei ole paljoa mitään syönyt! Ihmeen vähällä ruualla tua neiti oikeasti pärjää!

Carmen: Meillä on sama juttu! Maitoa pulloasta vaan kelpaa! Nokkista ei huoli yhtään, yhdes vaihees joi aika hyvin mutta ei enään, pari kertaa oon antanut maistaa niitä kidius - pillimehuja imee pari hörppyä mut se siitä. Rannalla/ulkona on vähä hankala juttu ton kans kun ei ota edes vettä pullosta niin aina pitäis olla sitä maitoa tarjoamassa. Jätän varmaan kokonaan tuon nokkiksen välistä ja siirryn suoraan lasiin, tosin meillä kun juodaan sitä nutrilon soija maitoa, joka tehdään jauhosta niin seki on vähä hankala tehdä lasiin..
 
Carmen, Superia! :D Kerron heti ku tiiän et mitkäs päivät me siellä sit ollaan :) Täytyykin alkaa vissiin kaivelemaan passia jo valmiiksi.... ;) :LOL:

Majj, toi sun pullo ja nokkistarinas olis voinu olla mun kirjoittamaa. Nokkiksella vaan leikitään, ei toivookaan et siitä juurikaan joisi :/ Mulla on rattaiden alakorissa sellainen pieni kylmäkassi, ollu nyt nää kuumat päivät. Pari kylmäkallea siellä ja oma vesipullokin pysyy kylmänä samoin tuon neidon maitopullo (siis kun on avattu ja on siitä jonkun verran juonu). Vesimelonit myös pysyy kylmänä eikä maitopullot ala haisee. :D

Ensi yönä kokeilen taas veden antoa likalle. Katotaas kuinka käy -viimeks huusi niin pitkään et sai maitopullon. Mut siis tuttipullossa meinaan sitä vettä antaa sille. Saas nähä... :/

Summer, frendit on ihan ykkönen ja loistava vapaa-ajan viettotapa on niitä kattoen, miilaikit! :D
 
Summer: Meillä kans frendit ihan ykkönen :D

nemika: Hyvä, että syy kitinään selvisi! Meilläkin outoa kitinää ollu ilmassa, jos vielä huomenna jatkuu niin käydään mekin lekurin kautta.

Me käytiin tänään Suomenlinnassa. Ihana päivä! Poika kahlasi meressä ja oli ihan innoissaan vaikka vesikin olikin mun mielestä aika kylmää...

Toiset lapset kiinnostaa, KYLLÄ! Menis kaikkien luo ja leikkis kaikkien kanssa :) Nauttii kun muita lapsia on ympärillä. Naapurit tytöt meilläkin käy E:tä aina moikkaamassa ja kehumassa ihanaksi :D Ikää siis 2,5v ja 5,5v. Samoin eläimet on ihania ja niitä menis silittämään ja paijaamaan. Johtuu varmaan siitä, kun meillä on tuo kissa, jota rakastaa.

Tapaturmia
ei ole juurikaan sattunut. Tai on poika päänsä muutaman kerran kolhaissut, mutta ei ole edes mustelmia vielä oikein saanut. Paitsi polviin, kun konttaa niin kovaa :D Nyt on poskessa joku hailakka mustelma; tuli varmaan kun kolhi itseään ulkona portaissa pari päivää sitten. Mut ihan selkeästi on lisääntyneet läheltä piti -tilanteet nyt poika on alkanut liikkumaan enemmän. Koittaa kiivetä joka paikkaan ja se on nyt se juttu. Ja helpostihan sitä sit voi sattua. Koitan kyllä vahtia lähellä aina kun poika jossain säätää. Ja kotonahan tuo on mun jaloissa (eli metrin päässä korkeintaan ) 99% ajasta. Toivotaan, ettei nyt mitään pahempaa sattuiskaan.

Pojalla on ollu jotain ihme näppyjä naamassa nyt jonkin aikaa. Luulin eka et olisko sit kuitenkin se vesirokko, mutta ei ne siltä näytä. Välillä ovat pahempana eli punoittavat enemmän ja sit taas melkein häviävät. Leuassa on kaks kunnon pattia, näyttää niinkuin paarma olis iskenyt, mutta ei kyllä ainakaan mun silmien alla. En ymmärrä. Ja hammaskin kiusaa ja mitä vielä. Monta olis syytä kitinään, mutta kai sitä vois lekurin kautta käyttää, et mikä tuolla on.

Äh, nyt unille et jaksaa taas touhuta huomenna! :wave:
 
Tapaturmia ei ole isompia sattunut, mutta kyllahan tuo harva se paiva johonkin muksahtaa, lyo paansa poydankulmaan tms (kun on ensin ottanut pois niihin laitetut suojat), kaatuu, huitaisee lelulla itseaan paahan.. Suurin osa itseaiheutettua ja sellaista mista olen ensin 100 kertaa varoittanut tai kieltanyt. Esim. etta ei saa yrittaa kiiveta tuolille. Sitten kun se tuoli vihdoin kippaa paalle, niin Nonna on karppana paikalla torumassa tuolia! "Tuhma tuoli, hyihyi". Siis mita, ihan kun se tuoli olis Eevan kimppuun hyokannyt.. ma lohduttelen kylla mutta muistan sanoa, etta niin siina kay kun yrittaa vaan kiiveta. Jos vaikka joskus oppisi. Tuolia torumalla Eeva oppii vaan pelkaamaan italialaisia huonekaluja kun ne noin vaan loikkii paalle ja satuttaa. :D

Toiset lapset (ja nuket) on nyt alkanut kiinnostaa enempi. Ehka siksi kun ranta on lapsia taynna. Eeva kylla leikkii yksinkin ja touhuaa mun kanssa, mutta vaeltaa ennen pitkaa muiden lasten luo. Niiden lelutkin on paljon kivempia kun omat. Ma kylla haluaisin vahan jo opettaa, etta kaikki mita se nakee ei ole hanen. Ja kun toiset on tyolla ja vaivalla rakentaneet ison hiekkalinnan niin Eevahan tykkais niin rikkoa sen. Ma kiellan, mutta Nonnan mielesta kaikki on yhteista, myos ne linnat ja antaa Eevan rikkoa. Eeva on varastanut myos puolen rannan Hello Kitty -lelut Nonnan vahtivuorolla, ma yritan palautella omistajilleen. Ei ihmekaan etta Eeva saa murhaavia katseita muilta lapsilta!

Taaperoika on kylla ihan ykkonen. Pari ekaa kuukautta oli kylla ihania myos. Ja kaikki nama 13 kuukautta, ei silla. Mutta nyt voi enemman kommunikoida Eevan kanssa, silla on selkeasti persoonallisuus ja ihanat luonteenpiirteet, ollaan selvasti 2 eri ihmista vaikka edelleen koko ajan yhdessa ollaankin, Eeva ei enaa niin joka asiassa heijastele mun tunteita.

Matkiiko muiden pienet kaikkea? Eeva on ihan papukaija, matkii jopa raastimen aanta! Tai vissypullon sihahdusta, mopoja, vesiletkun aanta, autoja, naapurin lapsen itkua, pullonkorkin poksahdusta, aivastelua, yskimista, haukottelua, meikin laittamista, hiusten harjaamista, tekstiviestin kirjoittamista, kahvinkeittimen porinaa.. kaikkea mita nakee ja kuulee. Siinahan se oppii, mutta varovainen saa kylla olla tai muuten se kohta kiroilee kun merimies, istuu jalat poydalla ja nyppii kynsinauhojaan..

LC, mekin usein kaytiin siina kahvilassa! Kensingtonissa on toinen, ihania paikkoja. Ma muuten oikeastikin taisin olla samankokoinen vuoden ikaisena. Ja jattilainen olen taalla edelleen. :) Sanon nyt, etta kasvatan Eevasta supermallia joten syotan sille kaurapuuroa etta se kasvaa nopeammin. Pakko olla 180-senttinen 16 vuoden paasta.
 
Hiphei ihanaa hellettä - ollaan nautiskeltu ihanasta kesästä. Maija ollut järvessä pulikoimassa isin kanssa muutaman kerran ja muutenkin saa läträillä vedellä jollain tapaa. Mulla itsellä jonkin sortin vesikammo, en ui juuri koskaan ja lasten kans vedessä vähän pelko pannassa - että yksin en mene koskaan lasten kans rantaan. Näitä päitä on niin mahdoton vahtia yksin, vaikka isot osaakin uida, mut silti :ashamed: tässä kohtaa olen heikko. Meillä on oma ranta, että vahtiminen sinänsä helppoo kun ei oo montaa päätä, mut kerran oli julkisella rannalla niin läheltä piti tilanne että en koskaan toivu siitä :'(

Onnea kaikille uusille taapertajille :heart:

Mulla on vähän probleemaa oman jaksamisen kanssa...........olen kyllästänyt palvelemaan puolta valtakuntaa. Kesän aikana meille ilmaantuu aina joku - ei siinä mitään, mut odottavat ravintola & hotellipalveluja ja tietty alkoholi aina matkassa. Päätin ottaa nibolinjan alkoholin kans ja sanoo että tulla saa mutta ei alkoholin kans. Mulla vaan ei oo ny intoo kuunnella kaikkien parisuhde ongelmia sun muuta itkuja. Noh, pääosin onneksi kuitenkin oma aloitteisia kavereita eikä sellasia passattavia pökäleitä. Huoh - oonpa väsyny. :wave:
 
KirsikkaTomaatti, mä oon kans veden kans tosi varovainen ja rannalla jos nään jonkun pienen siellä vedessä yksin menevän, niin oon ihan kauhuissani ja kyttään koko ajan.

Marmotta, Eeva on kyllä ihana kun puhuu jo niin paljon ja noi matkimiset on hauskoja =) Meillä vielä paljon ää-ä ja sillai...

Kuumehan se neidille nousi :( ihmekös oli niin väsy koko päivän. Ihan kuuma oli kun menin sänkyyn ysiltä ja hyvästi yöunet. Sitten vielä isommalta tuli verta nenästä yöllä ja aamulla aikasin. Mies on työreissussa.... mikäköhän kuume tuokin taas on?! no parempi nyt kun viikon päästä...lähetään kalajoelle.

Toiset lapset on aina kiinnostanut =) ja eläimet myös
 
Huh helletta...pyyhitaan taalla jo 30 asteessa...taaperolla yolla kai kuuma kun piti sellaisen huutokonsertin kello kolmesta alkaen...asettui takaisin nukkumaan vartti sitten, mutta mun taytyy poika nykia hereille ja tarhaan puolen tunnin sisalla...uusi huutomyrsky odotettavissa! Myrskysta puheenollen, taalla myrskysi kunnolla lauantai iltana, tuli viiriaisen munan kokoisia rakeita, mietin jo mitahan se autovakuutus korvaakaan. C ja isompi istuivat silmat pyoreina autossa...pysattiin yhdelle parkkipaikalle odottamaan kunnes pahin ohi, tie oli tulvan takia tukossa...onneksi oli pino kirjastokirjoja autossa viihdykkeena.

Thank you! meidan C:lla jo kauniit tavat! Hassulta vaan kuulostaa: "Aaa paaa taaaa paa...thank you!" Suomen sanoista suosikki on :"Loppu!" Ja kaikki on kokoajan loppu...
:D Paata ravistetaan ahkerasti kaikelle; haluatko pusun? "EEEEeeeeee...." ja paa heiluu vasemmalta oikealle ja takaisin vimmatusti! Tuletko jo pois keinusta? "EEEEeeeee....!" ja taas paa ravistuu...! Hassua...hi hii...

Kaytiin viimeinkin neuvolassa, painoa 10 kiloa 640 grammaa, etta aika lailla keskikayraa mennaan. Massuongelmia vielakin ja aina vaan, nyt sitten sairaalaan lastenlaakarille lahete elokuulle. Sinne saakka taytyis jotenkin laakkeiden avulla selvita. Ei onneksi iskenyt tulirokko tuohon pienoiseen, isompikin jo taysin toipunut.

Helletta teillekin, RR ja C
 
Heip ystäväiseni!

Tuun myöhemmin paremmalla ajalla kirjoittelmaan (kiire päiväunille - siis omille :LOL: ), mutta pakko pistää pieni kysely päälle... Onko muilla ongelmia puuron kanssa?? Meillä ei ole vähään aikaan äidin puuro maistunut ja nyt alkaa tuo iänikuinen Muksun puolukka-ruispuurokin selvästi tökkimään :/ Välillä korvaan ilta - tai aamupuuron Viiliksellä tai teen banaanirahkaa, mutta eihän se sama ole missään nimessä! Leipää menee vaan pieni palanen ja sekin käyskennellessä ympäri kämppää (ei siis syöttiksessä) joten siitä ei ole vielä kuitumäärää korvaamaan :/ Mites muilla??

PS. Edla, juu passi mukaan ja varustaudu jo henkisesti kohtaamaan tämä "turkulaisten tylyys", joka ollaan ihan lanseerattu tavaramerkiksi miehen kanssa B) Täällä on turha odottaa ystävällisyyttä tai iloisia ilmeitä edes maksavana asiakkaana :LOL: Onneksi päästään sinne maalle ja sulle tää on vaan pikainen päiväreissu B)
 
Lääkärissä käytetty meidän nassikka ja itikan pistojahan nuo läiskät olivat, kuten ajateltiinkin. Mutta hurjan kauan kestävät ja kamalan näköisiä! Nyt ovat olleet 1,5 viikkoa ja lääkäri sanoi, et punoitusta ja turvotusta niihin kohtiin tulee vielä parin viikon ajan :eek: Välillä helpottaa ja sit taas turpoaa uusiksi. Meidän poika on vissiin vähän yliherkkä hyttysille... Onneks oli jussina mukana sitä apteekin hyönteissuojaa pojalla, muuten olis varmaan vielä kamalamman näköinen :( Nyt on vaan otsassa ja ohimoilla, joihin on ilmeisesti unohtunut laittaa, kun hattu meni siitä. Saatiin antihistamiinit ja muut mukaan; toivottavasti auttavat. Enpä olis uskonut et hytynkäiset saa tuollasta jälkeä aikaan!

Mullakin olis päikkyolo, mutta kun sit saa taas mitään muuta tehtyä... Ehkä hetkeksi ;)
 
Mulla olis virtaa touhata, mutta J nukkuu päiväunia levottomasti...en uskalla kolistella :/ . Eilen nukkui vain 30 min päikkärit ja niillä pärjäs iltaan asti, tosin seiskalta oli yöunilla. Tekis mieli siivota vaatehuone (outoa, kun oikein tekis mieli siivota se :D), jotta sinne sais lisää tilaa. Raivaamista riittäis!

naukuri Hurjaa jälkeä ötökät kyllä saa aikaiseksi. Hyvä, että saitte nyt lääkkeet. Toivottavasti paukamat paranee pian.

Muillekin kipeille pienokaisille pikaparenemiset!

Carmen Täältä löytyy yks neiti joka takkuaa välillä puuron kanssa. Tällä hetkellä puuro menee tosi hyvin ja älyttömiä annoksia (yleensä syö kaura- tai neljänviljan puuroa), mutta ei ole pitkä kun oli semmoinenkin takkuamiskausi, että huh huh! Sitkeästi yritin tarjota takkuaikanakin, puuroa meni sen verran kuin meni...parista lusikallisesta muutamaan. En antanu kyllä muuta tilalle, leipää saa joka aamu kyllä puuron kaveriksi, jos tahtoo. Mutta aina ei halua sitäkään. Musta tuntuu, että tuo meidän pimu oppii niin nopeasti hyvän päälle, etten edes uskalla vaihtoehtona puurolle tarjota esim. jogurttia tms., koska sitten ei ainakaan huoli puuroaan. Lasten ruokahalu vaihtelee kyllä hurjasti ihan päivittäinkin, että älä liikoja huoli. Ja on niitäkin lapsia, jotka eivät tykkää aamulla syödä mitään lämmintä tai eivät vaan pidä puuron mausta.

RR Kiva kuulla kuulumisia :)!

Marmotta Ihanasti Eeva matkii :). Meillä J matkii vain joitakin sanoja ja esim. eläinten ääniä. Muutenkin puhe lähinnä omaa pöpinää.

Polttelee ihan kauheasti kertoa uutisia. Meillä pikku-kakkonen haaveissa ja nyt menkat 2pvää myöhässä. Tein jo uteliaisuuttani testin, tosi hailakka viiva ilmestyi. Vielä en uskalla innostua, loppuviikosta testin uusinta.
 
Viime yö meni vähän paremmin mutta silti täällä on öisin tuskasta! |O

Olin tänään heti aamusta ratsastamassa! Aivan ihanaa oli, tuli sellanen olo että pian on pakko päästä taas uusiks! :p

Edla-mamma: Aika hyvä idea toi kylmäkassi! :p

Matkiminen: Meillä ei matkita mitään ääniä, paitsi possun ääntä ;) Mut sit esim. hiusten -tai hampaiden pesu siinä matkii, täällä kun ei ole kylpyä niin neiti on aina välillä mun mukana suihkus niin kun pesen hiuksia niin muka pesee kans omiaan, sit jos meikkaan niin hänkin muka meikkaa millä milloinkin esim. pyykkipojalla :D ym. Tosi paljon tollasia matkii. :)

RR: Meillä kans neiti aina heiluttaa päätä kun kuuleekin sanan ei! :D

Marimint: Voi ihanaa! :heart: Toivottavasti tärppäis, ja paljon tarrasukkia matkaan jos näin on käynyt ! :)

 
Naukuri, mulla ittellä tuli tässä pari viikkoa sitten aivan järkyttäviä jälkiä hyttysen pistoista ja en ole ikinä ollut yliherkkä. Hirveän kokosia punasia läiskiä ja ihan sellasia kovia :eek: kauhee kutina oli kans. Kurja pienellä kyllä :/

Marimint, toivottavasti tärppää ja eikös ne haamutkin plussia ole :heart:

Carmen, mä annan joskus jugurttia ja leipää aamupalan tilalla....
 
Marimint: Meni ihan kylmät väreet taas! Pidetään peukkuja :heart: Meinasinkin sanoa sulle, et ootko varma ettet oo raskaana, kun noin tekee mieli siivota :D Onhan se haamukin plussa ja mulla on molemmilla kerroilla ollut alkuun hailakka, mutta silti selvästi erottuva viiva/plussa. Tosin mäkin tein ihan vaan varmuuden vuoksi uusintatestit muutamaa päivää myöhemmin ja eri merkin testillä :D

summer: Joo, ihan kamalaa jälkeä kyllä. Onneksi poika ei itse ole niitä huomannut eli eivät ilmeisesti kutita. Tai sitten ei vaan osaa raapia niitä ja ilmaisee tukalaa oloaan tuolla hurjalla kitinällä :( Mut tosiaan ihan sellasia kovia punasia turvonneita paukamia... Ihme tappajahyttysiä :eek:

Hmph. Kokemuksia Reimatecin haalareista / ulkovaatteista? Mietin pojalle vk-puvun ostoa alesta ja löysin kivan raidallisen takin ja yksiväriset housut. Nyt en vaan tiedä, olisko kannattava ostos noin laadullisesti. Kestääkö kulutusta, entä pitääkö hyvin vettä? Otin siis riskin enkä vielä ostanut, mutta saatan vielä kipaista hakemaan ;)
 
Carmen: Meillä on kans päiviä jolloin puuro ei maistu, mutta en ole kyllä antanut sit muutakaan tilalle ja hyvin on pärjännyt. Vähän sama homma kuin Marimintillä, et poika ei varmaan hyvän makuun päästyään enää puuroa söis :D Mut puurohan on kyllä tuon meidän pojan superherkku, et on oikeastaan niitä harvoja ruokia, jotka aina maistuu. Muksun puurot varsinkin uppoaa, mutta annan niitä aika harvoin. Kotona en oikeestaan koskaan, ettei lakkaa syömästä mun puuroja :D Jos kokeilet vaikka eri merkkien erilaisia hiutaleita? Olisko niissä eroja? Tai eiks vauvanruokahyllyssä ole isommillekin puurojauheita, niin tulis vaihtelua muksu-puuroihin? Pehmeä lasku takaisin hiutalepuuroihin ;)
 
Marimint...onnea haamusta :heart: !!

Reimatec...pojalla on ollut...tosi laadukkaita vaatteita, ainakin ennen...nyt en ole ostanut Edithille, koska aika monella lapsella oli sitä merkkiä...ajattelin poiketa porukasta ;)

Matkiminen...yrittää matkia kaikissa asioissa...varsinkin veikan jutut on kiinnostavia...veikka tekee "konariäänen" ( konekivääri ) ja Edith perässä :LOL: , hiukset kampaa ja kun hörppää mukista sanoo ää lopuksi...kaikki matkittuja juttuja...juu kannattaa miettii, mitä suustaan päästää :x :D !!

Miä lähen kaverin mökille saunoo ja höpöttää illaksi...kun nää kotiseinät välil ahistaa :ashamed: ...onneksi on tuossa melko lähellä...

Suolaiset piiraat??....ohjeita miulle....KIITOOOOOS!...olen hukannut osan ja nyt olis ens sunnuntaina ne Edithin juhlat :/ ...meinasin pari piirakkaa...aika vähällä pääsen, kun juhliin ei oikein tuu ketään...kaikilla on muita menoja...plääh...
 
Tersetti.

Meil on ollu kiukkupäivä...heräs mihin lie kuumuuteen jo ennen viittä,enkä saanut enää nukkumaan...sit kiukutti pitkin aamua,päikkärit nukuttiin sisällä ja se oli virhe kun heräs nukuttuaan 1.5h vaikka normisti kuittaa ton yön tuntivajauksen jos ulkona nukkuu...ja taas kiukutti. Nyt vasta kun oltiin liikenteessä ja syötiin päivällistä piristy....

Marimint,voih...toivotaan vahvaa viivaa :heart:

Matami,Millasta piirasta meinasit....? Hauskaa iltaa!

Matkiminen...meillä matkitaan satunnaisesti sanoja mut hauskinta on kun matkii yskimistä,aivastelua ja isänsä röyhtäilyä :LOL: Ihanat tavat opetetaan jo pienestä pitäen :ashamed: Myös niistäminen ja naksuttelu on kivaa ja niitä koittaa apinoida =)

Puuro tökkii meillä aamusin...iltasin vielä syö kivasti. Leipää oon antanut ja syö ihan kunnon viipaleen. Ruisleivästä tykkää kovasti.

Kirsikkatomsku,Voimia väsymyksen keskelle :hug:

Edla,Haluun jakaa mun näkemyksen tosta vierotuksesta omakohtasen kokemuksen kautta... nimittäin suosittelen et kun päätät lopettaa yömaidon niin tee se kerralla... miä tein sen "virheen" et pitkään lopulta hellyin antamaan tissiä kun poika itki eikä hyväksynyt muuta ja siitä aiheutu se et se itki tasan niin kauan kunnes heru (useita tunteja :( )ja sitä tapahtu sit monena iltana et huudatin ensin tunnin ja sit annoin tissiä :ashamed:
Tokihaa sitä voi vaan kokeilla et kelpaisko vesi ja palata vanhaan,jos ei vielä haluu kokonaan vierottaa. Halusin vaan kertoo ton,kun mulle tuli jälkeenpäin sellanen fiilis et olisin voinut hoitaa homman paremmin,enkä lähtee kiusaamaan poikaa....hämilleen varmaan vaan enempi meni :ashamed: Toivottavasti et pahastu näistä "neuvoista",en miä sen paremmin tietty tiiä...ajattelin vaan jos et tullut tota ajatelleeks. Meillähän toi yömaito oli kans tosi tärkee pojalle.... tsemppiä öihin =)
 
naukuri: hyvä et saitte lääkettä, toivotaan että paukurat pian lähtis pojalta. mulle tulee kans hyttysist isoi punasii paukuroi ja pahemmannäkösii ovat nilkoissa jos sinne sattuvat pistämään ja kestää monta viikkoo..

marimint: oih, toivottavasti viiva tuost vahvistuu :)

matkiminen: ei matkita mitään ääniä..ainoastaan jos alkaa ite taputtamaan niin tyttö yhtyy mukaan ja jos heilutetaan niin tekee samaa..

kirsikkatomsku: :hug:

tulis jo vähän viileempää..ei kestä tätä kuumuutta..katsoin mittarist että mein talon viileimmän puolen mittari näytti korkeimmillaan varjos 30,2 astetta..voi plääh..

mä korkkaan kohta kylmän siiderin ja nautin :p
 
Juu toivotaan, että viiva vahvistuu :), jännittää! Itseasiassa, en ole edes varma ovatko menkat vielä tuota kahta päivää myöhässä (kp32 menossa), kun kierto heittelee aina muutamalla päivällä. Hirveä hätähousu olin vain, kun tuo testi piti saada tehdä :ashamed: . Ei olis saanu olla semmosta kaapissa odottamassa :D . Apteekin omalla testillä testailin, kait se on ainakin ihan luotettava testi?!? Teen loppuviikolla uuden testin, eri merkkisen :D. ja naukuri Pistetään vaan siivousvimma raskauden piikkiin, ei tommosia mielenhäiriöitä muuten mulle tule :D...sain sen vaatehuoneen siivottua, jes!

 
Marimintille varovainen onnitteluhalaus! :hug: Mulla oli Neasta samantien tosi vahva viiva, jo ennen menkkojen poisjääntiä, mutta tästä toisesta raskaudesta sain ensin haamun ja vasta menkkojen poisjäätyä tuli vahvempi plussa. Ihanaa, kun tulee lisää odottajia joukkoon :heart:

Meillä on pimulla Reiman Minitec vk-haalari ja on vaikuttanut tosi laadukkaalta ainakin tän lyhyen ajan, kun sitä ollaan käytetty.. Ostettiin keväällä koko 80 ja oli ainakin alkukuusta vielä niin reilu, että toivon sen menevän vielä syksylläkin! Oli meinaan aika arvokas (90e), kun normihintaisena ostin :/

Puurosta Mä luulen, että kaikki vauvat on "herkkusuita", mutta kyllä ne "tylsempääkin" ruokaa syö, jos herkuttelun pitää aisoissa. Siksi oon uskaltautunut tuolle rahka-Viili - linjalle puuron korvikkeena. Mulle kun tärkeintä on, että tuo lapsi syö :ashamed: Tosin ajattelin kyllä alkaa pienen totaalitauon jälkeen kokeilemaan taas omaa puuroa, mutta pitäkööt nyt pienen tauon. Sitä paitsi voihan se olla, että näin kesällä ei vaan halua aina lämmintä ruokaa vaan kylmä viili maistuu paljon paremmalta!

Me saamme aamulla tietää, onnistuuko muutto heinäkuun lopussa vai meneekö vielä kuukauden eteenpäin.. Tulen hulluksi tästä jännittämisestä!! Pitäkää meille peukkuja :p

Ja niin; Merika laitoin sulle privaa - viimein B)

Nyt nukkumaan - oon aivan puhki näistä helteistä :ashamed:
 
Carmen: Teillä tietty varmaan vaikuttaa se, kun Nea on hoikka, et haluat tytön syövän? Meidän poika on kans vähän alakäyrillä, mutta mä vaan tulkitsen sen niin, että jos joku ruoka (joka kuitenkin välillä uppoaa ) ei yhtäkkiä menekään, niin sit ei ole nälkä. Mutta näiden helteiden aikana meilläkin on ruokailut kyllä vähentyneet, et varmasti sekin vaikuttaa. Poika juo ihan hullun lailla vettä ja maitoa + kaikkea mitä vois pillillä litkiä, mutta esim. lounas voi olla kaks lusikkaa ruokaa ja banaani ja sit 1,5-2dl maitoa päälle. Hyvin on pärjänny :D Ja peukkuja pidetään et pääsette muuttamaan jo heinäkuussa!!

Repa: Kiitos muuten tuosta Emma-sporttipullovinkistä. Mä olin kans jonkinlaista porttipulloa lähdössä metsästämään ja kävinkin heti eka katsomas millainen tuo Emma on. Ja sehän vaikutti aivan loistavalta! Ostin sen ja poika veteli heti testimielessä yli desin vettä naamaansa :D Pillihän on meillä siis ihan ykkösväline, joten ihmekös tuo. Ja ihanan paljon siihen saa vettä, kun nokkikseen meni meillä vaan 1,5dl.

Edla: Miten meni vesiyö? Toivottavasti hyvin! Meillä auttoi silloin sen jälkimmäisen eli aamuyön maidon poisjäännissä vesi. Pari yötä joi vettä ja sit nukkuikin sen ohi. Tuon tiukemman yömaidon jätin kerrasta pois. Tai tarjosin kyl vettä, mutta ei huolinut vaan huusi. Sen jälkeen en oo tarjonnutkaan eikä ole pyytänyt ;)

Kiitos Reimatec-kommenteista! Mä tykkään ihan hullun lailla Polarn O. Pyretin vaatteista ja niiltä olisin voinut alesta vk-vaatetta taas ostaakin, mutta eipä ollut oikein mitään tarjolla. Siksi ajattelin nyt tuota Reimateciä, kun löysin ihanan oranssi-ruskea-turkoosi -raidallisen takin ja siihen sopivat housut. Oon nähnyt yhden sellasen takin ja yhden kokohaalarin, joten ihan hurjasti niitä ei ole meidän nurkilla. Koko olis vielä hakusessa, kun mietin et riittäiskö 86cm niin et menis nyt syksyn ja sit keväänkin vielä...? 92cm näytti vaan niin valtavan isolta! Tai ainakin se takki.
 
Puuro ei kuulu meilla paivaohjelmaan laisinkaan. Tokki jo Suomessa ja taalla tuli taysi stoppi. Kissojen ja koirien kanssa metsastamalla loysin yhdenlaisia kaurahiutaleita, julmetun isoja eika varsinaisesti puuroksi tarkoitettuja. Niita sitten saa keitella puolisen tuntia ja aika etovan nakoista mossoa tulee, ei voi syyttaa Eevaa kun ei suostunut syomaan yhtaan. Annoin periksi ja maassa maan tavalla -periaatteen mukaan Eeva saa aamupalaksi pullon maitoa ja lasten kekseja, joissa on 80% 4 viljaa loppu oljyja, vitamiineja, kivennaisaineita, sokeria yms. Iltapuurolle ei ole tarvetta, Eeva syo illallisen just ennen uniaikaa. Koittaa kovat ajat kun palataan ja lautaselta loytyykin keksien sijaan viljat puurona. :D

Ei sais valittaa, mutta taalla on jarkyttavan kuuuuuma! Kosteus on sita luokkaa, etta lehden sivut menee kappyralle ja sivut liimaantuu toisiinsa. Eeva on koko ajan ihan nihkea, mutta en tieda mika on hikea ja mika ilman kosteutta iholla ja vaatteissa. Onneks se sentaan juo jo vetta, pari desia paivassa. Joskus laitan sekaan esmes mehut hedelmasalaatin pohjalta, mutta menee vesi ihan vetenakin. Leipaa ja juustoa annan enemman kun normaalisti, saa sit suolaakin vahan jos kovasti hikoilee. Jos vaan uskaltaisin pitaa ilmastoinnin paalla oisin, mutta en kun pelkaan etta Eeva saa sit nuhan. Astetta hikisempia oita meilla siis, samassa sangyssakin kun nukutaan.
 

Yhteistyössä