~ toukokuun toivotut 2008 kesällä 2011~

TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 KESÄLLÄ 2011


Synttäripäivä...............Syntymä mitat..............3-v mitat

Jenni...............13.3......1380g/42cm/28,5cm... 13,8kg/97cm
Nemika.............21.4........2520g/47cm
Katrinainen........24.4.
Summer81........30.4.........3945g/50cm.......... 17,2 kg7 100cm
poika04ja08......30.4.........3500g/50cm........... 14kg/96cm
Marimint81.........5.5.........2790g/49,5cm........
Weiss................7.5. .................................... 14,8kg / 94 cm
Edla-Mamma......7.5.........2965g/48cm........... 12,4 kg/92 cm
Naukuri..............8.5........3190g/49cm
London C...........10.5..........2500g/.................
Birdie.................10.5
Carmen.............12.5..........3972g/51cm
Sonja R..............13.5. ..................................
Liukumiina.........16.5.
Ani79...............16.5 ..................................... 16kg / 101,5cm
MsDevill88..........17.5...........3190/48cm
Jossu-71............20.5...........4440g/55cm.......... 15,6kg/ 100 cm
Kurpitsa.............21.5.........2465g/46cm............ 12,4kg/97cm
Hemuli79............21.5........3430g/49cm
Vilma..................22.5......3310g/49cm..............
Matamimimmi68.24.5...........3480g/50cm.......... 13,3kg / 90,8cm
Marmotta...........26.5................. ..................... 19kg/103cm
Repa..................26.5.......3400g/49cm.............. 14,9kg/96,5cm
Uskonpuute.........26.5
Iina72................28.5........3685g/51cm...........
Heinuli81...........29.5.
Puliina...............30.5.
Merika77...........30.5......4990g/56cm.............. 21 kg/ 103 cm
Elämän Ilo.....................3375g/49cm
Sarbba...............4.6. ....4000g/50cm............. 12,2kg / 91,5 cm
kriisi....................7.6......4045g/52cm
Majj.....................9.6.......3635g/51cm.......... 15,1kg / 96 cm

UUDET TULOKKAAT 2009

Jenni ~ tytttö 11.1.
Iina72 ~ tyttö 10.8
Liukumiina 20.8 ?
Naukuri ~ tyttö 14.9
Carmen ~ tyttö 27.9
Sonja R ~ poika 5.11
Katrinainen ~ tyttö 21.11


UUDET TULOKKAAT 2010
Keilis ~ tyttö 5.1
KiaralA ~ poika 6.2
Marimint ~ tyttö 7.3
Puliina ~ poika 16.4
Ani79 ~ poika 14.5
MsDevill88 ~ poika 20.5
Hemuli79 ~ tyttö 8.6
kurpitsa ~ poika 7.11

UUDET TULOKKAAT 2011
Repa ~ poika 1.2
majj ~ tyttö 30.7
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Jossu pinosta!

Tulin vaan korkkaamaan,meille ei uutta...Kassulla tulee räkää nenästä jo neljättä viikkoa|O Meikäläinen rupee tosissaan laittaa itteään kondikseen,raskauskiloja ei jääny yhtään mutta ei oo kyl lihaksiakaan,siaan tulossa toivottavasti muutos:)
 
3v ja voihan kyselyikà! Mà luulin, ettà se oli paha jo aikaisemmin.. mutta ei kyllà ollut mitààn verrattuna tàhàn! "Mikà se syntymàpàivà on? Miksi me synnytààn? Miksi elàmà alkaa? No entà koska se loppuu? Miksi ihmiset kuolee? Miksi kaikki kuolee, milloin, koska, miksi, miksi.." Ja osa kysymyksistà esitetààn suomeksi, osa Eevan omalla 'fintalialla', joka on jotain suomen ja italian vàliltà. Hyvànen aika sentààn.

Repa, tsemppià kunnostautumiseen. Sama olis edessà, jos vaan olis aikaa! Jossain vaiheessa alkuvuotta vààsin sen 300 vatsalihasta pàivàssà useamman kuukauden ajan, mutta jotenkin se on vaan jài ja hyvin pian palautui siihen làhtòruutuun.. tààllà on nyt aika surullista olla bikineissà aamusta iltaan.

Onko mukana vielà jyvàskylàlàisià? Mà olen tainnut hommata sieltà itselleni miehen JA asunnon. :LOL: Heinàkuun puolivàlissà sinne, melkein suoraan reissusta siis. Pàivàkotihommia vaan mietin, ettà mahtaako siellà olla millainen tilanne? Mulla olis tarkoitus hakea Eevalle paikkaa heti ja sit alkaa etsià itselle tòità. Toivottavasti vaan sais hoitopaikan jostain suunnilleen làheltà, ilman autoa kun ei huvittais alkaa kuskaamaan kovin pitkià lenkkejà aamuisin.. Ja toki, leikkikenttàseuraakin ollaan siellà sitten vailla kun ei sieltà ketààn tunneta. Aika tàllainen mun tyylinen ex tempore -ratkaisu tàmà, mutta onhan se niin ettà omasta kylàstà en ikinà tòità/elàmàà lòydà ja nyt tuntuu siltà, ettà on aika tehdà asialle jotain.

Kauhea vauvakuume. Pitàà varmaan ottaa kissa nàin ensihàtààn ja vaan hyvàksyttàvà se, ettà Eeva saattaa hyvinkin jààdà ainoaksi ihan omaksi lapseksi.
 
Marmotta,Juu,mulla käy aina noin et alotan intoa puhkuen ja jossainkohtaa jää... sen takia mulla on nt kunto-ohjaaja kattomassa perään et tekee kaiken mitä käsketty:D Jyväskylä kuulostaa hyvältä suunnitelmalta!
 
Heips kaikille!

No nii Niklaksen 3v synttärit oli eilen, onpas menny nopeesti aika, voi älytön! Sai meiltä lahjaksi pyörän nii sillä alkaa harjoittelu, hienosti kyl heti osas polkee, varmaa kun on ollu tuollanen iso polkurattori nii oppinu jo siinä, tahtoo pojalla vaa hermo mennä ku pyörällä ei voi samanlai peruuttaa, hah! Omaatahtoa löytyy vaikka muille jakaa, huh sitä huudon määrää päivisin =) Ensi viikon pe ois neuvola niin sitten tietää mittoja.

Marmotta; onpa mukava kuulla noin hienoja uutisia, että oot miehen löytäny, kuulostaa hyvälle!
 
Heips, kiitos uudesta pinosta jossu.

repa kuulostaa hyvälle.
Mäkin ajattelin et josko tekis jotain itselleen... kävin lenkillä ja juoksin oikein. Mulla noin 10kg ylimääräistä.. en niinkään painon pudotusta ajattele mut kuntoa pitäs saada ylös ja sitä hyvää fiilistä tavoittelen mikä tulee lenkin jälkeen. Katsotaan josko pääsis alkuun kun loma alkaa. Lähtis heti aamusta ulos.

Mulla tosiaan alkaa loma ens viikolla.

Marmotta kuulostaa hyvälle mustakin sun suunnitelmat... kissan hankinta tuskin lievittää kylläkäänn vauvakuumetta :D Meillä kans puhutaan solkenaan ja selitystä piisaa ei niinkään kysytä vaan räpätetään vaan :)

:wave: meillä huomenna neuvola.
 
Heippa!

Neuvolassa poikettu ja uusia mittoja siis: 100cm ja 17,2 kg. Hyvinhän siellä meni, mutta ihan kaikkia ei suostunut tekemään.
Pukeminen, ite pitää tehdä ja ehdottomasti ei saa yhtään auttaa. Muutenkin vaatteiden kanssa on yhenlaista....mikään ei kelpaa mitä minä laitan valmiiks ja kauheen tarkkaa mikä mekko pitää olla jne. Huh!
 
Mitäs muuta....
Kotona oon lasten kanssa kesän ja syksyllä jatkan opiskelua. En edes ettinyt töitä tälle kesälle! kyllä sitä kerkiää taas töissä olla. Nyt on vaan sopeutumisvaikeuksia olla tässä kotona 24/7 lasten kanssa. Nyt ajattelee, että miten mä jaksoin monta vuotta olla, mutta eiköhän tähän kerkiä tottua ja sitten on taas vaikeeta olla koulussa. On mulla kesäks liian paljon koulujuttujakin ja sitten meidän pitää opetella tokaluokkalaisen kanssa linja-autolla kouluun meno jne. hommia on tälle kesälle. Mä vaan tahon olla sellanen, että kun oon tässä kotona niin en saa mitään aikaseks!
 
Neuvolassa käyty, Niklas oli 91.5cm ja 12.2kg, pieni ja vikkelä reipas pikkumies. Tehtäviin jaksoi keskittyä, kaikki osas.

Minä alotan syksyllä lähihoitajan opinnot, kauan oon haaveillu, alkuvuodesta hain ja kävin tuossa pääsykokeissa, nyt tuli päätös että on valittu. Moni sano että eipä oo kuullu ettei pääsis alalle, mut näköjään ei pääse, mitä kuulin nyt ketkä ei päässy, hyvä tuuri kävi mulla, pääsee alalle mikä kiinnostaa 100%. Jessica alottelee sit syksyllä eskarin ja päivähoidon ja Niklas päivähoidon, onneksi pääsivät samaan paikkaan:) matkaa tulee viiä keskustaan, mut ihan sama. Vanhin lapsista lähtee sit tokaluokalle, onneksi sai iltapäiväkerhoon paikan, niin voi olla siellä siihen asti että haetaan, ei taho saada kerran ovea auki nii ikävä ois ulkona ootella, täytyy harjotella kesänaikana kuitenki ja yrittää löysyttää tuota lukkoa...ja onneksi sillä on noita harrastuksiaki jo mihin omatoimisesti kulkee.
Autokouluunki uskaltauduin tuossa huhtikuun lopussa, kesän aikana pitäs kortti saada:D Kallista touhua!

Summer: ehtiskö nähellä joku päivä, vaikka vkl jos viikolla ei ehi?
 
Viimeksi muokattu:
Sarbba, onnea, hienoo! ollaan sitten samassa koulussa. Tosin mä oon enää 5 viikkoa koulussa. Voitas kyllä nähdä! kyllä meillä aikaa on, nyt kun ollaan lomallakin. Ens viikolla vaikka tai seuraavalla tmv.
 
Olin käynyt täällä pari päivää sitten kirjottamassa, ja ilmeisesti koko teksti hävinnyt tuhkatuuleen!

Meidän 2-v mitat oli: 96cm ja 15,1kg, iso tyttö jo ! :)
Neuvolassa suostui tekemään hienosti kaikki mitä pyydettiin ja muutaman ekstra tempunkin tädille näytti! ;)

Tuntuu hurjalta että toukokuun toivotut on jo siirtynyt leikki-ikäisten puolelle, nopeasti mennyt tämä kolmevuotta! :)

Meille ei kuulu mitään ihmeempiä, kesä ollaan kotona ja nyt varsinkin nautittu hellepäivistä ja ulkoiltukkin ollaan paljon. Eilen ja tänään oltu rannalla ja kovin innokkaasti tua meressä tuntuu leikkivän! :)

majj & J & masu rv 30+4
 
Hei kaikille, pitkästä aikaa! Sain vihdoin aikaiseksi hommata uuden salasanan, jotta pääsen kirjoittelemaankin.... Lueskelemassa oo käynyt säännöllisen epäsäännöllisesti - ei tahdo ehtiä koneelle! Ipanat pitävät kiitettävän kiireisenä, etenkin juuri kävelemään lähtenyt pikkumies, joka on siskoaan huomattavasti vauhdikkaampi. On hajottanut äipän aarteita jo enemmän, kuin siskonsa ikinä! Ja mulla riittää hommaa omien hermojen hallintayrityksissä!!! :kieh:

3v-synttärit on juhlittu, samalla pikkuveljen 1vuotiset. Näppärää, yksillä kekkereillä kahdet juhlat! :) Neidin 3v mitat 101,5cm ja tasan 16kg - siirtyi nyt sitten sinne ylimmälle käyrälle... Pikkumieskin on pitkä, jo 81cm! Eipä mahtunut neidin vanhat kävelykengätkään vaan piti uudet hommata, kannattipa säästää... : /

Höpötystä riittää meilläkin. Neitihän oli puheterapiassa viivästyneen puheenkehityksen vuoksi, ja kolmevuotisseurantakäynnillä tuli selväksi, että ikätaso-odotukset on ylittyneet parissa kuukaudessa kirkkaasti! Ja sen kuulee: jatkuva höpötys ja selitys ja kysely!

Sitkeästä lentsusta juuri parannuttiin, muuten on oltu tosi terveinä, vaikka neiti kävi srk aamupväkerhoakin kevään. Toiv.jatkuu samaan tapaan. Miehen loma alkaa kohta - kotihoidontuella vaan ei liikoja ohjelmanumeroita järkätä, joten kotipainotteisesti mennee lomailut. Oliskin ihanaa, kun olis mahdollista toteutella lomahaaveita.... Mut ei.... Saan olla kotona, siitä täytyy muistaa olla kiitollinen, kun alkaa ahistaa tää kituuttelu...

Ihanaa kesän jatkoa kaikille!!! Hali sitä tarvitseville, ja tsemiä majj:lle loppumetreille masun kanssa! Vauvakuumetta pukkaa mullakin, kun toi juniori lähti kävelemään - ei oo vauvaa enää, Sniff!!! :)
 
Kuten varmaan olette huomanneet olen päivittänyt aloitusviestiä vaikka muuten olenkin ollut hiljaa :)

Viime viikon helleaalto vei meikäläisestä viimeisimmätkin voiman rippeet. Kiva istuskella sisällä tietokoneiden ympäröimänä. Ei ainakaan viilennä ilmaa.

Meillä olis pikkumiehellä ens viikon alusta siirtyminen varahoitopaikkaan. Saas nähdä miten onnistuu, kun nyt vast on suosiolla alkanut aamuisin jäämään tähän nykyiseen paikkaan.

Menoa ja meininkiä löytyy vaikka muille jaettavaksi.

Hei, aatelkaas koht on Juhannus ;) ja yöttömät yöt.

Voikaa hyvin!
 
Hei mahtavaa! Te olette täällä vieläkin :). Näköjään olen vuosi sitten käynyt viimeksi, kun oli kuopuksenkin tiedot tuossa etusivulla :D. Minä olen vielä poikien kanssa kotona.. Tuo meidän vuoden ikäinen on vielä niin vauva, että olen vielä ainakin vuoden sen kanssa kotona. -vaikka pikku hiljaa tuntuu, että pöljäksi tulee, kun kaipaisin vähän enempi seuraa jo itselleni. Tuntuu, että kaverit on hävinneet (lapsettomia) kuka minnekin ja olen niin tässä arjen pyörinässä, etten jotenkin saa itsekään tutustuttua uusiin ihmisiin. -Luukas aloittaa syksyllä osapäivä-hoidossa, kun alkaa olla jo kaveria vailla, ehkä vielä enempi kuin äitinsä :D. Poika odottaa kuin kuuta nousevaa, että koittaisi elokuu ja pääsisi päiväkotiin :D.
Teillä oli taidoista puhetta aiemmassa ketjussa tuolla taaperoiden puolella. Meillä pukeminen eikä riisuminen kiinnosta pätkääkään. Vaatteet muuten kyllä.. ;) poika juuri totesi, että hän etsii semmoisen kivan tytön kenen kanssa menee naimisiin, sillä täytyy olla vaaleanpunainen hello-kitty paita :D. Palapeleistä innostuu toisinaan kovasti ja 20 palan palapelit menee suht näppärästi. Väreistä tuntee oikeastaan kaikki ja oma lempiväri vaihtelee viikottain ja poika aina tohkeissaan ilmoittaa, mikä väri nyt on vuorossa. 3-v synttäreiden aikaan toukokuussa se oli violetti, nyt on vuorossa musta. Ensimmäiset kirjaimet tuo oppi varmaan 1,5 vuoden iässä ja suurimman osan tunnistaa. Osaa laskea aika hyvin kymmeneen. Nyt on oppinut jopa kuukausiakin jo.
Piirtämisestä ei ole juurikaan tietoa, viivoja ja perunoita ja kiviä tulee, mutta ei mitään pääjalkaisia lähellekään vielä :D. Autonmerkit tunnistaa paremmin kuin äiti ja tykkää kuoria keitettyjä kananmunia ja auttaa "kokin töissä". Papattaa kuin papupata. Aikamääreet on hauskoja, se mikä on tapahtunut milloin tahansa aiemmin on yhtä kuin eilen. Päiväkuivaksi oppi tuossa ihan vast ikään. Kotioloissa on ollut päiväkuiva hieman kauemmin, mutta nyt on alkanut sujumaan ilman vaippaa oleminen kauppa ja kyläreissuillakin. Yövaipat on vielä ja on varmaan pitkän aikaa.

Tosi ihana oikeasti huomata, että täällä on vielä tuttuja nimimerkkejä :).
 
Heips,

meidän neidillä on kipsi jalassa sellanen söpö nilkkakenkä joka oikeesti onnistu vasta kolmannella kerralla kun käytiin uusimassa. Pomppi trampoliinilla kun oli hoidossa.. en ymmärrä miten siinä voi isovavas murtua ja ihan yksin hyvppi siinä keskellä. Mut se saadaan pois viikon päästä ja neidillä se ei vauhtia haittaa.. ainoo rajoittava tekijä on et sitä ei saa kastaa.

3v. mitat oli 103 cm ja 21kg

oli vähän ongelmia ensin tehtävien tekemisessä kun lenkkas jalkaansa.. mut kun neuvolantäti antoi särkylääkettä niin sit alkoi sujuu paremmin..syntyi palikka tornit, viivat tuli piirrettyä ja suuret ja pienet muumipeikot erotettua toisistaan. Monenlaisia pikku tehtäviä :)
Oli loukannut sen jalan just aikaisemmin päivällä ja siel sit sitä yhdessä n.tädin kanssa ihmeteltiin. Ja ilta kuluikin sit päivystyksessä

Sarbba Onnea opiskelupaikan johdosta. Itse oon kans opiskellut lukion jälkeen lähihoitajaksi. Sen jälkeen oon ehtinyt jo opiskelee lisää ja nyt opiskelen taas vaihtees ylempää AMK tutkintoa. :)


Mut eipä täs muuta ihmeellistä tänne.... nautimme kesästä ja odotellaan juhannusta.

:wave:
 
Onpas mukava kuulla Puliina ja Ani teidänkin kuulumisia pitkästä aikaa!!! =)

Merika: Miten tytön jalka tai varvas on lähtenyt paraneen? Kiitos onnitteluista,on kyllä mukava lähtee koulunpenkille, vielä kun nyt sentää tietää mitä haluaa opiskella/työskennellä, pohjalla on hotelli, ravintola ja suurtalousala, jonka opiskelin sillo joskus "kun en tiiä mikä tulee isona" :D Myös prosessipuusepän hommissa oon ollu useemman vuoden, siitä tykkään kyl kanssa, mut ei täällä oo sellasia töitä. Eli on tullu ääripäitä kokeiltua tuoho verrattuna:D

Summer: Ei mies löytäny cittarista niitä kellukkeita, ite en oo joutanu käymää:D yritetää nähä lähiaikoina, oli tosi kiva päivä teidän kanssa! Lapset viihty kyl hyvin myös!

Jossu kui on varahoitopaikkaan jäänti sujunut?
 
sarbba huomen mennään aamulla kipsinpoistoon, sit röntgeniin ja sit kuulee lääkäriltä miltä näyttää. Luulen et ihan ok. ei haittaa menoa mitenkään. On ollu tosi kurjaa kun ei oo päässy uimaan eikä oikein pesullekaan niin helposti....ihanaa kun päästään siitä eroon.

mitäs teette juhannuksena? me lähdetään mökille merenrannalle ja siel meitä onkin sit aikast monta ja yks ihan pikkunen vauvelikin... hoivaillaan sitä sit vuorotellen. Uidaan, saunotaan, syödäään hyvin, juostaa metsälenkkiä, pelataan korttia ja ollaan ja nautitaan ... toivottavasti kauniista ilmasta. Nyt ainakin saa kokon kun on satanut eikä oo mitään metsäpalovaaraa.

Meidän isommalla neidillä oli tänään verikoe ja iskä meni aamulla hänen kanssa laittaa emlaa ja sit tunnin päästä kun oli aika ottaa verikoe.. neiti ilmoittin iskälle et hän menee sit yksin sinne ja niin neiti meni reippaasti sisään kun nimi huudettiin ja tuli siel hetkenpäästä ulos tarra kädessä hymyissä suin. Itse en olis pystynyt päästää häntä yksin.. olisin liikaa miettinyt miten pärjää. Lapset osaa yllättää :)

Mukavaa ja rentouttavaa juhannusta kaikille teille!
M ja E:wave:
 
Heippa!

Sarbba, oli kyllä kiva nähdä! Kävin tänään cittarissa ja oli siellä niitä...jos nyt samoista kellukkeista edes puhutaan;) 8,90 tais olla hinta.

Juhannus menee mökkeillessä karstulassa. Siellä on mun vanhempien mökki. Huomenna lähdetään sinne ajelemaan.

Käytiin muutama päivä sitten kouvolassa tykkimäellä. Oli kyllä kivaa. Peppi se onnistui lukitsemaan ittensä hotellin vessaan eikä päässyt pois. Joutui siellä yli puoli tuntia odottelemaan huoltomiestä. Ei se onneks hätääntynyt ollenkaan. Istui pöntön kannen päällä ihan rauhallisena. Enemmän meillä oli hätä siellä oven toisella puolen. Välillä pissikin, kun tuli hätä=) Huoltomies joutui rikkomaan ovea rautakangella, että saatiin tyttö ulos.

Hauskaa juhannusta kaikille!
 
Omaa (.) Nyt pitää tuulettaa :) Kyl sitä viel vanhankin päähän jotain jää. Mulla on nyt sit taskussa AB-taitaja-kortti. Joten olen sit vissiin jonkin sortin nörtti. (Uskokoon ken tahtoo).

Sit pitäis viel päättää mitä minusta tulee isona. Leveyttä kyl löytyy :) Voi hurjaa must tulee syksyn korvalla keski-ikäinen vanha-akka ;)

Pikkumiehelle on syksyks hoitopaikka varattuna, jos ja kun mä pystyn päättämään mitä mä haluan alkaa tekemään. Todennäköisesti jonkinlaiset opinnot pitää aloittaa, kun on nyt tää reilu kolme vuuotta tullut "maattua" kotona. Taas asiassa on se yks, mutta mitä opiskelis. Miltä alalta löytyis tulevaisuudessa töitä ja mihin mun rahkeet oikeesti riittää.

Juhannus ollaan todennäköisesti koti nurkissa ihan kolmestaan. Grillataan, savustetaan kalaa ja syödään uusia perunoita.

Riemukasta keskikesän yötöntä yötä teille. Pitäkää huolta toisistanne.
 

Yhteistyössä