~ toukokuun toivotut 2008 kevättä rinnassa 2011~

TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 KEVÄTTÄ RINNASSA 2011


Synttäripäivä...............Syntymä mitat..............3-v mitat

Jenni...............13.3......1380g/42cm/28,5cm... 13,8kg/97cm
Nemika.............21.4........2520g/47cm
Katrinainen........24.4.
Summer81........30.4.........3945g/50cm..........
poika04ja08......30.4.........3500g/50cm........... 14kg/96cm
Marimint81.........5.5.........2790g/49,5cm........
Weiss................7.5. .................................... 14,8kg / 94 cm
Edla-Mamma......7.5.........2965g/48cm........... 12,4 kg/92 cm
Naukuri..............8.5........3190g/49cm
London C...........10.5..........2500g/.................
Birdie.................10.5
Carmen.............12.5..........3972g/51cm
Sonja R..............13.5. ..................................
Liukumiina.........16.5.
Ani79...............16.5 .....................................
MsDevill88..........17.5...........3190/48cm
Jossu-71............20.5...........4440g/55cm.......... 15,6kg/ 100 cm
Kurpitsa.............21.5.........2465g/46cm............ 12,4kg/97cm
Hemuli79............21.5........3430g/49cm
Vilma..................22.5......3310g/49cm..............
Matamimimmi68.24.5...........3480g/50cm..........
Marmotta...........26.5................. ..................... 19kg/103cm
Repa..................26.5.......3400g/49cm.............. 14,9kg/96,5cm
Uskonpuute.........26.5
Iina72................28.5........3685g/51cm...........
Heinuli81...........29.5.
Puliina...............30.5.
Merika77...........30.5......4990g/56cm
Elämän Ilo.....................3375g/49cm
Sarbba...............4.6. ....4000g/50cm.............
kriisi....................7.6......4045g/52cm
Majj.....................9.6.......3635g/51cm..........

UUDET TULOKKAAT 2009

Jenni ~ tytttö 11.1.
Iina72 ~ tyttö 10.8
Liukumiina 20.8 ?
Naukuri ~ tyttö 14.9
Carmen ~ tyttö 27.9
Sonja R ~ poika 5.11
Katrinainen ~ tyttö 21.11


UUDET TULOKKAAT 2010
Keilis ~ tyttö 5.1
KiaralA ~ poika 6.2
Marimint ~ tyttö 7.3
Puliina ~ poika 16.4
Ani79 ~ poika 14.5
MsDevill88 ~ poika 20.5
Hemuli79 ~ tyttö 8.6
kurpitsa ~ poika 7.11

UUDET TULOKKAAT 2011
Repa ~ poika 1.2

LASKETTU AIKA 2011
majj 15.8
 
Viimeksi muokattu:
Tämä ei ole Aprillipila vaan ihka uusi pinomme. :)

Mä olen tämän viikon kärsinyt yskästä ja ääni on ollut käheänä. Iltaisin se on enään pientä pihinää.

Porukalla käytiin eilen "hakemassa" parturista uudet kevätlookit.

Muuten mennään uhmakkaasti eteenpäin.
 
Kiitos Jossu pinosta!

Onpas meidän pino hiljentyny huimasti, itekki käyn lukee onko muilta tullu kuulumisia ja sitte oo muka aikaa kirjotella omia.

Meille ei ihmeitä kuulu, normi arkea mennään, terveenä on pysytty toistaiseksi yms. Itse oon kyllä ollu tosi väsyny, huomaa kuin se viimevuosi/hautajaiset vei voimia, mutta eiköhän tää tästä.
Niklas ollut kolme viikkoa ilman vaippaa päivät, hienosti oppi parissa päivässä ku alettii kokeileen:heart: Yövaippaa kokeilla sitten joskus pois, vielä on yksi pissa yleensä aamulla ainaki vaipassa, päiväunilta ku herää ni ollu kyl iha kuiva, mut varalle pistän vielä vaipan.

"ihana" vesisade päivä taas täällä, ulkoiltiin tuossa aamu lasten kanssa, lapsethan rakastaa tuota ilmaa ku saa mielinmäärin hyppiä vesilätäköissä ja pyöriä mudassa:heart::D
 
Tosi hiljaiseksi on mennyt.

Nyt mulla alkaa ääni jo pikku hiljaa kulkea ja kestää puhumista koko päivän. Isäntä sai viikonloppuna saman taudin ja kärsii vuorostaan ääniongelmista. Pikkumiehellä on ollut vähän kröhöö, mutta isommat lapset ovat viel selvinneet ilman kröhää.

Vettä on sadellut meilläkin. Toisaalta ihan hyvä, että toi jää sulaa. Meidän piha oli viime viikolla yhtenä suurena luistin ratana. Sai kokoajan olla kieli keskellä suuta, kun siinä kulki. Puiden hakeminen oli aina oma mielenkiintoinen tasapainoilu suoritus kaikki lihakset jännitettynä.

Koiravanhus taitaa vedellä viimeisiään. On ilmennyt uloste ongelmia.

Voikaa hyvin. Kevättä ja pääsiäistä odotellen.
 
Heippa! Me päästään loppu viikosta takasin kotiin =) hiljasta täällä tuntuu olevan....
Meillä vaan sairastetaan. Lapset koko ajan ja välillä itekin. Eppulaisella on kolmesti ollut kuume/yskätauti. Viikon pari pois ja aina tulee takasin. Nyt viimeks saatiin antibioottikuuri sitten. Peppi oli just korvatulehduksessa ja kasperilla nyt maha kipee. Huh. Ei olla ikinä oltu näin paljoo kipeenä kun nyt alku vuonna. Itekin kahdesti ollut kuumeessa. Jospa kesä olis terveempi!
 
Kiitokset Jossulle uudesta pinosta! :flower:

Joa tykkää kovasti tehdä kaikkea itse ja noin 20 palan palapelejä tekee ilman apua ja on niissä tosi hyvä. Tykkää kans kovasti rakentaa Dubloilla ja Legoilla. Autot on kuitenkin ihan se ykkösjuttu.

Meillä ollaan oltu kuivia viime vuoden lopulta. Hyvin on menny muutamia kertoja on tullu aamuyöllä vahinko mutta sellaista sattuu.

Puhetta tulee ja tulee molemmilla kotimaisilla ja vähän englantiakin kiitos seikkailija Doran jota katseltais ihan koko ajan. Aijemmin ei ole ollu kiinnostunut telkkarista mutta toi Dora on jotenkin niin koukuttavaa katseltavaa :LOL:

Itse oon tsempannu tän kevään ja tiputtanut Joasta jääneet vauvakilot. Olo on ihanan pirteä. Vielä olis esikoisen jäljiltä kuutisen kiloa mitkä vois tähän samaan tahtiin sulattaa. Yritän olla ottamatta stressiä mut olis se kuitenkin kesällä kiva olla vieläkin kevyempi... ;)

Ihanaa aurinkoista kevättä kaikille! :cool:
 
Meillä esikoinen (tyttö 9v) otti tossa yhtenä päivänä tosi komiat puljut. Vieläkään en ymmärrä miten sen oikein teki. Tarina menee jotenkin tähän malliin. Lähti pyörällä kaverilleen. Palas takasin noin 10min kuluttu itku kurkussa ja selitti kaatoneensa pyörällään (ei mitenkään ihmeellistä). Tie on jo sula. Soratienä tietty hiukan pehmeänlainen. Kaatumisen seurauksena oli pudonnut/luistanut ojaan. Eikä kyseessä ollut mikään pieni vettä saappaaseen juttu. Oja on syvä ainaskin puoltoita metriä ja piri pintaan täynnä vettä. Onneksi selvittiin säikähdyksellä ja vaatteiden vaihdolla. Neitokaisen suurin suru oli, kun repussa olleet tavarat kastuivat.

Vilma-: Onnittelut pudotetuista kiloista.

Mäkin olen saanut painon putoamaan. Tosin en mitenkään systemaattisesti ole yrittänyt, mutta numeroa pienemmät housut käytössä kuin viime syksynä. Asiaa en ole tarkistanut, mutta taidan olla suunnilleen samoissa kiloissa kuin alkaessani odottaa tuota keskimmäistä. Hän täyttää toukokuussa 7v. :) Hiljaa hyvä tulee.

Summer mukavaa, että pääsette omaan kotiin.

Voikaa hyvin.
 
Vilma: Onnea pudotetuista kiloista :flower:

Jossu: No johan oli, onneksi ei käynyt kuinkaan tytölles, kuitenki nii syvä oja kyseessä.

Summer: Onpa ihanaa että pääsette omaan kotiin, näinkin pian!!! Kovasti paranemisia sinne, paljon tuntuu olevan kaikennäköstä tautia liikkeellä, tiiän monta perhettä kans missä ollaan valitettavasti koko ajan sairaana, ei oo varmasti helppoa.
 
Huomenta pitkästä aikaan! :)

Itse kans käyn kyllä lukemassa kuulumisia, mut sit se kirjottelu jää väliin. Oon jotenkin juuttunut tonne odotuspuolelle.

Palapeleistä ainakin olitte jutelleet, ja meillä J kans osaa tehdä yksin 15-20kpl palapelejä, tosin jos on ihan uus palapeli, nii tehdään aluksi yhdessä.

Muuten meille ei kuulu mitään erikoista, tavallista arke. J odottelee jo kovaa vauvaa, haluaa päivittäin silitellä ja pusutella mun masua, ja muutenkin höpöttelee asiasta paljon! :) Kerran viikossa käydään äiti-laps jumpassa, missä J viihtyy kovaa.

majj & J 2v9kk & masu rv 21+4
 
Jossu,Jopas onnistu uimaan ojassa:O

Summer,Harmillisia noi sairastelut,me kuulutaan onneks joukkoon kellä ei oo ollu mitään tämän vuoden puolella ja viimevuonnakin tais sijouttua siihen marraskuulle muutamat lenssut peräjälkeen ja sit ei muuta. Kiva että pääsette omaan kotiin:)

Vilma,Onnea pudotetuista kiloista,Jossulle kans!
Meiksikin alkaa oleen kilon päässä lähtöpainosta:p

Palapeleista,Juu ei riitä herrella oikeen kärsivällisyys:D Alottaa aina mut siihen se sit jääkin,jos tekee mukana niin sit malttaa enempi.On hyvin vähän oma aloitteinen minkään suhteen,etenkään pukemisen|O Mut aakkosia oppii hurjaa vauhtia...lukiskohan kohta:saint:
 
Palapeleistä ootta puhuneet: Meillä Niklas jaksaa vaihtelevasti keskittyä tekemään, yleensä kyllä on niinkui Repan pojulla ettei kärsivällisyys riitä, äitin/isin tai siskojen kanssa sujuu sitten hiukka paremmin.

Ihanaa ku alkoi noi lumet sulaa ryminällä pois!!! Äkkiä vaa kesä, kiitos! :cool: Viikonloppuna oli niin ihanat ilmat, ulkoiltiin paljon. Viikonloppuna maalattiin tätä meidän asuntoa, aulatilaa ja pientä eteistä, kyllähä tuoho saa näkäjää aikaa kulumaan, eikä ihan niin älyttömän helppoa lasten kanssa, mutta selvittiin :D Onpas ainaki kamala mintun vihreä poissa seinistä!
 
Ihanan aurinkoinen viikonloppu takana.

Meillä ollaan yritetty saada pikkimies siirtymään nukkumaan lastenhuoneeseen kerrossängyn alapetiin. Toistaiseksi viel laihoin tuloksi. Muutama yö meni ihan ok, mutta nyt kolmena viimeisimpänä on aamuyöstä hipsinyt meidän viereen. Voiskos syynä olla eilen puhjennut flunssa.

Perjantaina meidän koiravanhus sit lähti viimeiselle matkalleen.

Muutenkin ollut suru-uutisia ilmassa. Isännän kummitäti nukkui pois. Tosin oli pitkään tiedossa, kun sairasteli jo muutaman vuoden. Ja turhis, kun olen mietin montako meitä hautajaisiin osallistuu ja mitä kenellekin puetaan päälle. Tiedetään, tiedetään ei niillä vaatteilla surra vaan tärkeintä on olla omaisten tukena heidän sitä tarviessaan.

Auringon paistetta ja melko lämmintä säätä oli viikonloppuna. Heti piti kaivaa harava ja kottikärryt esille. Pihamme on tosin vielä melko märkä joten mitään suurempaa haravointi urakkaa on viel turhan aikaista aloittaa. Kasvimaalle levitettiin kalkkia ja nurmikolle sammalsyöppöä. Lisäksi aloitimme vesiaiheen kunnostus- ja uudistustyöt.

Voikaa hyvin.
 
Tämä On Merika77 kirjoitus Kävin sen kopioimassa tuolta vanhasta pinosta.

Edla meillä neiti kastelee öisin... vaippaa ei oo ollu viime kesästä mut ei meillä mitää kuivia olla. Yöllä pitää herättää pissalle.. jos ollaan laiskoja tai ei herätä niin varmasti tulee sänkyyn. Ei vaan herää ei sit millään vaikka olis läpimärkä. Päivisin lorottelee välillä.. tekee varmaan ihan itsepäisyyttään kun kehottaa menemään pissalle niin ei varmaan mene ja sit on jo myöhäistä.
näin meillä.. mulla niin hyvä alusta sängyssä et en oo ottanut yövaippaa takas vaikka monesti oon meinannut.

Aurinkoisia kevätpäiviä kaikille.
 
Tämä on nemikan kirjoitus samaisesta vanhasta pinostamme. Oma valtaisesti kävin nappaamassa sieltä.

Pitkästä aikaa kuikkaus tännekin
täällä on taasen toinen putki tukossa ja korvatulehduksia satelee..jälleen ollaan kuurilla.
ja lisäksi luultavasti se infektioastma kiusana.
sairaalaan en ottanut lähetettä kun en yksinkertaisesti jaksa nyt. teinillä kädestä kontrolli mikä meni vuosi sitten ja siinä ilmeni ongelmia ja luultavati leikkuu pöydälle joutuu.
ja töihin paluu olis ens viikolla kaiken päälle.
seurailen tuota timin tilannetta ja otan sit korvapolille yhteyttä kun jaksan taas. ja myöskin tuon infektioastman ohelta..nyt ei vaan jaksa niin ei jaksa.
mutta lapsia ja arkea toki jaksan..olen vaan tuota sairaalaa niin pirun täynnä!!!!

huomenna täyttää Timi 3v..ihan hurjalta tuntuu..mä ku pidän sitä niin kauhian pienenä vieläkin..ja pienihän toi on ikäisekseen..mut ei niin pieni kun mun mielestä toki

mutta aurinkoista pääsiäistä kaikille..luvannu niin hienoa keliä et nautitaanhan kunnolla ilmoista ja lapsista
 
Mä tosiaan toimin omavaltaisesti ja kävin nappaamassa kopiot Merikan ja nemikan viimeisimmistä kirjoituksista tuonne edelliseen pinoon.

Mä menen toukokuussa 4vko:ksi kestävään koulutuksen. Nyt pitäis hoitoasiat saada kuntoon. Positiivista valoa näyttivät, kun soittelin asiassta.

Kaunista ja lämmintä säätä lupailevat pääsiäiseksi. Se tietää meillä todellista grillikauden avausta :)

Voikaa hyvin.
 
Pitkästä aikaa jotain kerrottavaa; 3v -mitat. Tai no, 2v 11kk. Käytiin neuvolassa hiukan etukäteen kun ollaan Italiassa kuukauden päästä. Eeva on nyt 103cm ja 19kg, vuodessa tullut pituutta 10cm. Ei se ihan kuvitelmaa ole, että vaatekaupoilla saa juosta jatkuvasti. Paino on hiukan yläkanttiin pituuteen nähden, mutta eihän tuo koskaan ole mikään rimpula ollutkaan eikä sellaiseksi tarvii muuttuakaan. Muutenkin meni hienosti, teki nätisti mitä pyydettiin ja oli ihan hurjan reipas. Tätä äitiä siinä otti sydämestä, että onko se minun pieni jo noin iso! Mihin ihmeeseen aika katoaa, tuntuu ettei osaa elää niin hetkessä että saisi kaikesta kaiken irti ja päivät vaan vilisee ohi.
Minua se neuvolan täti taas hiukan torui, kun vieläkään en mitään miestä ole hankkinut. :D Heti hankkisin jos tietäisin mistä niitä noin vaan voi käydä itselleen hommaamassa. Kun ei mikä tahansa turjake kelpaa enää.. ja kai sitä on niin jämähtänyt näihin rutiineihin ja elämään Eevan kanssa, että hankalalta tuntuis nyt joku toinen aikuinen tähän mukaan. Jos joskus sitten tielle osuis joku hyvä. :)

Mekin ollaan liittymässä päivähoitolaisten joukkoon, mä lähden kouluun ja Eeva siis hoitoon. Mulla on lähiopetusta vaan 2 päivää/kk ja varmaan jotenkin voisin sumplia hoidon vaikka mummon kanssa, mutta ihan hyvää tekee Eevallekin mennä kodin ulkopuolelle touhuamaan muiden lasten kanssa. Ja saan sitten itsekin hiukan omaa aikaa jos Eeva vaikka pari päivää viikossa on hoidosa. Joku osa-aikatyökin vois olla kiva tässä sivussa. Kunhan nyt ensin hoidetaan Italian -komennus pois alta, muutaman viikon päästä lähtö ja takaisin juhannuksen jälkeen.

Onnea Timille!
 
Aurinkoista pääsiäisen aikaa kaikille! :cool:

Ihana olla kotona. Peppi on ensi viikolla sitten kanssa synttärisankari=)
Onnea Nemikan Timille!:flower:
Me vietellään sitten toukokuussa lasten yhteissynttäreitä. Vappuna käy vain mummot ja papat ja Marmotta ja Eeva=) Ihana Marmotta tekee kakun! ja mummu munkit...eiks ole aika hyvin suunniteltu ettei vaan ite tarvii tehdä mitään.
Oon nyt työharjottelussa kirurgian osastolla sairaalassa. Sitten sen jälkeen alkaa kesäloma! töitä olis tarjolla vaikka kuinka, mutta minäpä meinaan olla koko kesän lasten kanssa. Lokakuussa sitten alan ahertamaan.
 
Moi pitkästä aikaa!!

ONNEA Nemikan Timille :flower: ja myöhästyneet onnittelut Jennin Neealle :flower:

Meillä kyllä ollut ihan kamala kevät, olen totaalisesti uupunut :(...kohta voin huokaista, kun pääsee sinne reissuun ja koulusta alkaa kesäloma :)...kuukausi Thaimaan lämmössä tekee ihmeitä ja uskon, että saan uutta energiaa. Töissä olen kesän, mutta se ei haittaa yhtään.

Marmotta...nyt täytyy kyllä sanoa, että onpa Eeva hienosti kasvanut...alkaa olla kyllä jo ison tytön mitoissa =)...meillä samat vaatteet taitaa mennä kuin viime vuonna...halvaksi tulee :D

Mukavaa kevättä kaikille :cool:...alkaa jo lämmetä aika mukavasti..
 
Heips, en huomnnutkaan uutta pinoa, kiitos jossulle siitä :)

nytkö sit siirrytään toukoluun loputtua seuraavaan ikäryhmään osaan sit etsiä meitä sieltä?
Tulee tosi harvoin käytyä täällä.. luen kyllä kuulumisia.

3v. neuvola mitä siel pitikään tehdä?en muista yhtään... ei kait se viel ollu kun pitää laskee ja osata värejä - meillä värit ainakin hakusessa vielä.

Tänne ei kuulu mitään ihmeellistä, E katselee barbie elokuvaa. Tykkää katsella piirettyjä ja välillä musta tuntuu et katsoo liian jänniäkin kun isosisko katsoo. Pikkukakkosen piirretyt on ihan ykkösiä kuitenkin ja niitä neidit katsoo ylearenalta. Virpomassa käytiin viime sunnuntaina ja suklaamunia on vieläkin jäljellä. Ihanaa kun kevät on tullut.Meidän neiti kävi eilen uimassa järvessä.. oli ihan suruissaan kun järvi ei ollutkaan auki .. sit enot hakkas rannan auki ja sinne neiti juoksi.. pikkasen kyllä jalkoja paleli aluks... mut siel hän sit kahlas ja siirteli jäänpalasia rantaan. Itsellä niin kova köhä et en viitsinyt mennä veteen... toisaalta oli se niin kylmää et ei kyllä kovasti houkutellutkaan.

Mulla opiskeluja takana kohta puoli vuotta :) ja kesälää aijon pitää lomaa pikkasen enemmän... esikoinen aloittaa syksyllä koulun -aitin pikkuinen. Niin se aika vaan rientää.

matamihienoo kun pääsette kuukaudeks reissuun siel kyllä unohtaa kaiken arjen ja rentoutuu.. meillä oli niin kiva matka.. vaikka sattuikin kauheet rankkasateet... mut oli sekin kokemus.. miten niin paljon voi sataa ja yhtämittaa niin pitkään. mukavaa reissua teille.
:wave:
 
Hyvää Pääsiäisen jatkoa Teille kaikille.

Nyt on jo ihan oikean kevään tuntua ilmassa, kun lämpöä alkaa oleen yli kymmenen. Meidän pihassa eilen västäräkit suorittivat ansiokkaasti kosintatanssia koko päivän. Ainakin minun silmissä koivun silmutkin ovat paisuneet.

Kyselen taas mielipidettänne: Laitetaanko tuohon aloitus viestiin uudet 3v. mitat noiden 2v tilalle?
 
Hyppään tähän väliin pinoa! Lukemassa tulee käytyä, mutta kirjottelu ihan jäänyt.. Tulee enemmän kirjotettua tuola odotus-puolelle.. :ashamed:

Marmotta - Hienosti sielä kasvettu, iso tyttö jo! :)

Onnea myös Nemikan ja Jennin kolme vuotiaille! :p

Jossu - Laitetaan vaan 3v mitat 2v mittojen tilalle! :)

Merika - Te ootte heittänyt aikaisin talviturkin menemään, itsellä ei tulis vielä mieleenkään mennä uimaan !! Tosin meillä on meri, ja järvi vesi varmaan vähän lämpösempää mutta.. :D

Vaatteet - 92cm vaatteet nyt käytössä, mut jos ostan uutta niin 98cm tulee ostettua.. :)

Muuten meille kuuluu ihan hyvää vain. Reipas tuleva isosisko odottaa jo kovasti vauvan syntymää ! :) Palapelit, kirjat, nuket ja ruuan laitto leikit ovat nyt parhaita. Aika temperamenttinen neiti tosin on kun sille tuulelle sattuu, mutta kuulenma tullut vain äitiinsä, tiedä sitten.. ;) :whistle:

Majj & J & masu rv 23+6
 
Marmotta,Pitkä tyttö Eeva on! Hyvät italianreissut jos ei muista myöhemmin toivottaa:)

Matami,Olet ollut superahkera ja lomasi ansainnut,toivottavasti mekin kerettäs nähdä kesällä:)

Onnea kaikkille ipanoille ketkä nyt lähiaikoina 3v täyttää,aika menee tosiaan nopeasti...

Mitat saa laittaa mun puolesta etusivulle,meillä lasten yhteisneuvola heti vapun jälkeen...ei takuulla tee yhtään mitään mitä pyydetään,saa nähä saako edes mitat. Vaakalla käymisestä pitää et paino varmaan saadaan,mut tiedän et se pyörii siinä vajaassa 15kilossa. Vaatteista oon nyt ostanut 104cm,mut 98cm menee merkistä riippuen. Jalka tolla kasvaa ihan mahottomasti,kohta saa jo ostaa 28 kengät,vaikka ite mies ei oo mitenkään erityisen pitkä,jos nyt ei lyhytkään:)

Kevät tosiaan on täysillä nyt ja kasper on ekaa kertaa eläessään ollut innostunut ulkoilusta jo pidemmän aikaa,toki kesäsin on tykänny aiemminkin,mut nyt touhuu ihan toisella tapaa ulkona. Tulis vaan niin lämmin että sais Akselinkin maahaan laskea....
 
Merika, meillä oli neuvolassa lähinnä sanallisia juttuja, punaisen ja keltaisen erottelua ja motoriikkaa, kuuloa ym. testaavia tehtäviä. Eeva teki oma-aloitteisesti palapelejä ja jotain palikkatornia, kertoili juttuja ja kyllä se niitäkin sillä silmällä katsoi että kuuluisiko nekin sitten tehtäviin. Sellaiseen lomakkeeseen merkkasi tulokset, periaatteessa sama testi joka vuosi mutta tehtävät tietty vaikeampia vuosi vuodelta.

Kesävaatteet olis sitten ostettu kokoa 110-122 eikä kyllä isoja ole. :D Hyvänen aika.

Ihanat nämä kelit kyllä. Ei paljon olla pääsiäisen aikaan sisällä viihdytty, pyöritty kaupungilla ja terassillakin käytiin. Täällä on fiksusti keskellä terassia pomppulinnat ja muut. :) Mä olen kyllä niin kevätihminen, pahaa tekee katsoa sääennusteesta ettei nämä lämpötilat nyt montaa päivää enää kestä..
 
onnea kaikille 3 vuotta täyttäville!!

mä murehdin mein neidin syömisistä ja siksi kysynkin miten hyvin teillä muilla lapset syövät?
kun mein tytön syömiset vaan huononee koko ajan, olen katsellut tätä syömisongelmaa varmaan viimeiset 1,5 vuotta, ei siis koskaan ole syönyt mitään isoja määriä mut nyt ei syö pääasiallisesti kuin ehkäpä 2tl per ruokailu ( lautaselle ei kannata edes laittaa ruokalusikallista enempää ) rupee ärsyttämään heivata joka aterian jälkeen ruokaa roskiin...painoa neidillä on himpun yli 12kg ( kotivaa`alla mitattuna ) mä rupeen oleen aika neuvoton tän asian kanssa, etten tiedä miten saisin tytön syömään...
pakottamallako ja sillä et ei päästä pöydästä pois ennen kuin lautanen on tyhjä..? edesauttaako tämä sitä positiivista ruokailua?
oon tehnyt sellaisen kannustavan ruokailu -taulukon missä on 10:nen askelmaa ja yhden askelman pääsee jos syö lautasen tyhjäksi ( 2 rkl ruokaa ) ja sit saavuttaa palkinnon kun on päässyt ne kaikki 10 askelmaa ja on nyt päässyt kahdesti tuonne kymppiin mut siihenkin on mennyt yli kuukausi et on saanut nuo lautaset syödyksi, tuntuu turhauttavalle..

esikoispoika on ollut kyllä 3v neuvolassa aikoinaan 12.1kg ja 93cm joten pieni pirpana hänkin eikä nyt 6 vuotiaanakaan ole kuin 110cm ja 15.5kg mutta erona näissä se että pojalla on aina ollut hyvä ruokahalu ja syönyt isoja lautasellisia

no kaipa se tästä joku päivä alkaa suttaantumaan tää ruokailukin, meil on tuo suihkussa käyminen helpottanut eikä tyttö ole nyt kirkunut täyttä päätä tukkaa pestäessä joten ehkäpä se alkaa syömäänkin samalla tavalla yhtäkkiä ;)
 

Yhteistyössä