~ Toukokuun toivotut 2008 syksyllä 2010~

weiss
Moikka kaikille!!!

Eipä ole pahemmin ehtinyt kirjoitella, lukemassa silloin tällöin käyn kuulumisia. Työ ja arjen pyörittäminen vie suurimman osan ajasta ja toki voimia myös. Poika kasvaa ja päiväkotiura on alkanut moitteettomasti, mitä nyt oppinut ihan mukavia sanoja joita huudellaan joka paikassa välillä mm. kakkapää.:ashamed:

Allergioiden kanssa edetään hitaasti, mutta onneksi päivittäinen allergialääkitys on helpottanut ihon kanssa taistelua. Muutama ruoka on saatu lisää vuoden sisään, onneksi on kova syömään. Vaatteet alkaa olla kokoa 98, vaikkei mikään ihan hirveän iso ole, mutta kasvaa kuitenkin tasaiseen hitaaseen tahtiin. Muutoin poika on reipas, puhua höpöttää ja pukee itse, eikä haittaa vaikka paidat ja kalsarit on väärtepäin. Vaipat on jäänyt jo kesällä pois. Kiukkua ja uhmaa esiintyy, mutta hillitymmin onneksi kuin esikoisella.. (koputtaa puuta).

Nyt ollaan kipeitä, äiti ja poika.

Ihanaa kun ulkona on valkoista, vaikkei nyt päästäkään sinne remuamaan, silti mukavaa kun on valoisampaa, toivottavasti näin jatkuisi koko talvi. Mukavaa joulun odotusta kaikille!!!:wave:
 
Kurpitsa onnea pienen prinssin johdosta koko perheelle :flower: Pistähhä vähä synnytyskertomusta jos ja kun jaksat =)

Mukava kuulla välii weiss, majj ja wilma teidänkin kuulumisia!

Meillä on kans moni ruoka nykyää yäk, kaupassaki huutelee yäk yäk sellasillekki ruuille mistä tykkää :kieh:

Luistimia ei varmaa vielä osteta Niklakselle, kattoo sit ens tai sitä seuraavana vuonna, sukset on oottamassa varastossa, et kattoo nyt innostuuko niitä käyttää, tyttöjen vanhat.
 
Viimeksi muokattu:
Kurpitsa...ONNEA poika vaavista :heart:!

weiss....kiva kuulla teijän kuulumisia :)

Kävin niissä pääsykokeissa, oli todella vaikeat ja miun lukemisilla ei sisään pääse :headwall:...no ensi vuonna sitten uusi yritys paremmalla valmistautumisella...
 
Repa: Kiitos kysymästä! :D Ehdin saamaan jo lauantaina ja sunnuntaina aika selvän haamun ( mies ja kaveri näki myös sen ) mutta maanantaina tuli täti sittenkin kylään ja alkoi yk 3. Jospa tästä kierrosta sitten! :)

Nemika: Toivotaan että nyt olis putket tosiaan oikeilla paikoillaan, ja pysyvät sielä! :) Meillä ei ole myöskään ollut sitten elokuun korvatulehduksia kun saatiin putket paikoilleen :)

Kurpitsan: ONNEA ! :)

weiss: Kiva lukea myös teidän kuulumisia :)

Meillä kans ruuan kanssa ollut ongelmia, iltapäivä ruoka ja iltapala menee parhaiten, mut sit aamupala ja lounas kaikista huonoiten. Nykyään en jaksa tapella asian kanssa vaan sit kun neiti on syönyt, ja oon kysynyt että eikö otettais vielä yksi lusikallinen ja jos ei kelpaa niin siinä se. Parempi mieli molemmin puolin.
Uhmakohtauksia saa silloin tällöin, turhista asiosta mm. siitä että ulos pitää laittaa pipo eikä hienoa juhlapantaa saa laittaa ym ;)
 
Viimeksi muokattu:
kurpitsa hurjan paljon onnea pienestä nyytistä =)

meillä elämä tuo käänne kohtia koko ajan...lähiomainen juuri sairastunut mahasyöpään. jota olen yhden kaverin kohdalla seurannut hautaan asti ja toinen taistelee loppua kohti =( ja nyt tämä kolmas ja lähin. en enää ymmärrä mistä näitä tulee..saunalahdenkaan liittymää ei ole =( heikko vitsi enää tässä vaiheessa.
ja kaiken päälle myös lähiomainen kuoli eilen epilepsiakohtaukseen tai siinä tulleeseen päävaivaan kun löi päänsä rappukäytävässä..
mie en tajuu ja pelkään jo huomista mitä se tuo tullessaan. kai tän joskus on loputtava?
ja kaikki muu häslinki mitä nyt ympärillä niin tää on jo uskomatonta miten näin voidaan pientä sukua koetella..ja ukko ei ymmärrä mun surua näitä ihmisiä kohtaan..ja mun läheisten surua.
kauheat perheriidat kaiken takia.
mut näillä mennään ja uskon edelleen siihen parempaan huomiseen. se tulee sit kun sen aika on. ja ehkä saan elää yhden suht harmittoman vuoden? tai edes kuukauden? viikon? ehkä päiväkin olis kova sana.
onneks on nuo muksut mitä rakastaa ja mitkä voimaa antaa. nyt tuntuu etten olis mitään ilman niitä. ja ne on aina syy jaksaa huomiseen.
 
Nemika: Suuren suuri voima hali, sitä tuut tarvimaan, vaikka "välillä" tuntuukin että kaikki vastustaa. :hug:

täällä sairastellaan, minä ja esikoinen, esikoisella huidellu 40 asteessa kuume ja oksennellu, eilen oli kerronsänky kokonaan oksennuksessa, alasänkyä ja leluja myöden, tapetit ja vaatekaappien ovet mukaan lukien, pikkusen tytölle lensi rajusti oksennus : / tää päivä menny pyykkiä pestessä ja eihä noita tänäänkää ehi pestä kaikkia, kiva haju :( Itellä on flunssa ja kuume.

Äitin kuulumisia sen verran, että ottivat tuos muutama vko sitte ne kipulaastarit pois ja vaihtoivat lääkitystä, nii ei oo äiti enää ollu nii sekava. voi taas puhua ihan normaaleja ja muistaa minut, lapset ja miehen taas. Ihan tajutonta kui voi vaihella tää homma, kun vähä aikaa sitte oltii jo kuolevan siunaamista pitämässä äitille ku lääkäri suositteli, sen jälkee ei oo kohtauksia tai kipuja ollu ja on ollu virkeempi eikä masentunu. pikkasen äiti on nyt sitä näköään surru kun ei nää, mut ei pahemmin. Lapset juttelee mummille puhelimessa nii piristyy siitäkin kummasti.
 
Sarbba, no onpas teillä inhottava tauti. Paranemisia! Kiva kuulla että äitisi voi paremmin!

Voi että mua ärsyttää ton tytön syömättömyys! mulla kun ei ole kokemusta asiasta, kun esikoinen on aina ollut tosi hyvä syömään.

Sain eilen päätöksen ja aloitan tammikuussa koulun. Hui! Peppi pääsee samalle hoitajalle missä oli viime talvena vähän aikaa. Ainut ongelma sitten onkin ekaluokkalaisen koulukyydit. No kai asioilla on tapana järjestyä!
 
Päiväkoti...meillä on alkanut hienosti =)...Edith ei ole itkenyt perään, on ollut todella reipas ja mikä "omituisinta" syönyt kaikkea mitä ovat tarjonneet :O...ei ole mitään tietoa kiukuttelevasta, syömättömästä lapsesta...kotonakin on ollut hyväntuulinen...tuttia ei ole myöskään tarvinnut päiväunilla...miä oon ihan ihmeissäni ja tietenkin onnellinen...mutta vasta kaksi päivää takana...katsellaan jatkuuko asiat näin...tänään neiti oli esitellyt itsensä kaikille " minä olen Iiris"...eli nimikin on muuttunut :LOL:

Sarbba...hyvä, että äitisi vointi on parempi ja jaksamista asian kanssa :hug:
 
sarbba kiva kuulla et äitisi vointi on parempi. voin melkein kuvitella miten rankkaa teidän elämä on tuon sairauden ympärillä. jaksamisia tuhannesti :hug:

ihana lukea miten hienosti teidän osan hoitotaipaleet taaperoilla lähteneet käyntiin..mä odottelen tuhannen kauhulla ensi kevättä kun pitää tehdä ratkaisut pojan hoidon kanssa. mä en olis yhtään valmis töihin palaamaan enkä lapsia jättämään..nää muutama vuosi kasvattaneet mut liiankin kiinni lapsiin ja kauhistuttaa nii pirusti lähteä töihin kun en ole koko aikaa silmä kovana vahtimassa kaikkea.
täytyy toivoa et tää puolisen vuotta tekee tehtävänsä ja olisin itsekin valmiimpi. ja pakko kun on palata kun vakkaripaikka odottaa...=( tällä hetkellä ei tunnu yhtään oikealle töihin paluu.

huomenna on pojan sydänkontrolli sairaalassa..kauheasti en oo jaksanu jännittää. liekö tuo muu stressi vieny voimia sen verran. mut luotan edelleen siihen että kaikki on kunnossa =)
jo pojan takia niin toivon sydämeni pohjasta.

kiitos kaikille tsempeistä ja haleista tuhannesti..aina jaksatte skarpata nii hurjasti.
ootte ihania <3

mut nyt BB ja sit uinumaan ja aamulla nokka kohti sairaalaa.
 
Nemika: Meillä on kyllä pikku ukkelilla vielä muutama paita 80 käytössä, ei oo mikää älyttömän iso poju meilläkää =) Miten pojan sydänkontrolli meni?

Täällä sairastellaan vieläki, tälle mun flunssalle ei loppua näy, esikoinen sentää on jo koulussa ollu, mut nyt on sitte toinen typy ja Niklas ollu kuumeessa, Niklaksella ripuliki iski : /

Mitens muut, joko on paljon joululahjoja hankittuna? Mä oon kyllä nyt jotenki jälessä tässä hommassa, kun yleensä oon ostellu lahjoja jo hyvissä ajoin ja pikkuhiljaa. Mut yx isompi lahja sentää hankittuna mikä on sit koko perheen iloksi, pelikonsolipaketti, se oli tyttöjen toiveena ja okei äitinki :whistle: =)

Ihana ku tuli lunta eilen mukavasti lisää ja pakkaset alko, mukavempi tuolla ulkosalla olla :xmas:

Ainii...Summer, mitä lähet opiskeleen?
 
Viimeksi muokattu:
Matami: Kiva lukea että ensimmäiset päivät ainakin lähteneet päiväkodissa hyvin! :) Me käydään J:n kanssa äiti-lapsi jumpassa ja sielä on yks poika joka myös esittelee itsensä aina "vilhelmiinana" :D
 
Sarbba, siihen teidän lähelle kouluun menen. Oon lähihoitaja ja lisään ammattitaitoani käymällä vuoden suuntaavat opinnot lisää.
Mitenhän me saatais joskus nähtyä porukalla? marmotta kanssa? voisit tulla tänne meille kylään joskus päivällä, mutta sulla ei ole korttia : / Leikkikentät on vähän hankalia paikkoja näin talvella. Jämsässä ei oikein ole sellasta kahvittelu paikkaakaan missä olis hyvä lasten leikkipaikka. Paranemisia! kaikkee ihme tauteja sitä aina on liikkeellä.
 
Nemika,miten meni kontrollissa?

Matami,Jotenkin mua ei yllättänyt et edithin päiväkotitaival on alkanut hienosti:) Ehkä tyttö oli vailla tuontyyppistä toimintaa ja siks on nyt sit säyseempi:)

Summer,kiva kun pääsit opiskelemaan:)

Sarbban porukalle paranemisia:hug:

Meillä poika on taas pikkasen helpompi käsiteltävä,ei nyt kauheesti siitä pukemisesta tykkää,mut ihan ok antaa nyt laittaa...hyväksyny vissiin et on talvi. Kerhoon meno on taas hiukan jännittänyt,mut jonkin verran uskaltautuu itekseenkin siellä touhuileen.Nyt tulee taas muskariin ja srk:n kerhoihin reilu kk tauko,saa nähä miten sit taas lähtee ja tietty sit tulee taas taukoa kun vauva syntyy. Toivottavasti mun äiti pääsee viemään poikaa joskus kerhoileen,ettei ihan unohu.
Unet on ollu taas hiukan risasempia,meni sekasin noista nuhista ja köhistä...mut lienee tasottuu tässä ajan kanssa.

Itellä todettiin lievä raskausdiabetes,tuli kyllä ihan puskista. paasto ja 1h arvo oli tosi hyvät ja sit yhtäkkiä 2h arvo pomppas yli 1h arvonkin,miten lie ees mahollista. No oon mittaillu kotona,ja ei noi rajaarvot oo kyllä lähelläkään vaikka syön ihan niinkuin ennenkin. No hyvä niin. Saapahan ylimääräsen ultran rv 36 kun tekevät kokoarvion:D
 
Heips,

ja onnittelut Kurpitsalle pikku miehestä:flower:

Nemika voimia sinne!:hug:

sarbba sinulle myös :hug:

matami me sit tilattiin reissu..mut päädytään maaliskuun lopulla. Egyptiin =) olen itse siel käynyt ja meri oli aivan taivaallinen paikka ... riuttoja ja vedenalaista elämää riittää. S 6v. on aikast näppärä jo snorklaa et varmaan vietetään hänen kanssa muutamia päiviä sukellusretkillä. E saa sit jäädä iskän kanssa nautii hotellin altaista ja rannasta. Isovanhemmat lähtee myös mukaan. Krabi sinne sit joskus 2v.päästäkun äityli täyttää 60v. Ootan jo innolla kevättä:p

Lady Gaga ja Sturm und drang yms. mistä teillä tykätään? Hoo oo nainen E tykkää ja tanssii matkien Gagaa:) isompi tykkää jälkimmäisestä ja äiti kuuntelis vanhaa Night Wishiä ja vähän yötä väliin ja iskä kuuntelis kaikkee hevii ... meillä aikamoinen levyraati aina iltaisin menossa.

Meilläkin on lunta....ihanaa. Mietin pitäskö ostaa neidille luistimet.... ootteko te jo kokeilleet entä hiihtämistä? Sukset löytyy esikoisen vanhat,mut ei niitä kannata viel kaivaa ... kohta tää lumi taas sulaa pois. Ehkä joulun jälkeen sit

dinojuna E on ihan tykästynyt siihen ja äiti myös koulussa.
Tosi kiva lastenohjelma. Mitä teillä katsellaan?


Mukavaa viikonlopun jatkoo kaikille:heart:
 
Musapuoli,Meillä soi enimmäkseen radio rock ja niitä ralleja kasperkin laulelee...sit kattovat isänsä kans netistä mm.vanhoja deep purplen keikoja jne. Tykkää myös klassisesta:D Miä ite oon myös rankemman musan ystävä... mutta jos esim.mies vetäsee pianolla myrskyluodon maijan,on se nannaa korville:)

Piirretyistä uppoo tällähetkellä pikukakkosen Anniina balleriina,Humps,tähtiplaneetta canopus,napero ja sit se Nuottiavain,missä lapset laulaa... niitä kattoo boxilta aamusin kun ei keritä pikkukakkosta aamusta useimmiten näkeen.
 
Muutosta ollaan selvitty ja asunto alkaa pikkuhiljaa näyttämään kodilta :) Tosin tää on ollu kyl sopeutumista koska tää on paaaljon kylmempi tää asunto ku tuo edellinen. Yöllä joutuu pitämään yöpukua (ei siis neiti enää voi nukkua pelkässä vaipassa!) ja sit meillä on koko ajan sukat tai tossut jalassa. Eilisen illan neiti kulki uudet talvikengät jalassa täällä :rolleyes:

Tarhasta,
meillä lähti kyllä silloin syksyllä tosi hyvin käyntiin. Oltiin neljänä päivänä harjoittelemassa ja mun piti olla koko ajan paikalla. Syykin oli ihan selvä, et jos jotain sattuu, niin vakuutukset eivät ole voimassa, ne alkaa vasta ekana oikeana päivänä. No sitten mä olin siellä harjoittelemassa. Nyt neiti menee sinne ihan innoissaan mut toisaalta on myös viikonloppuisin innoissaan kun ei tarvii mennä. Samoin on ihan täpinöissään kun meen hakemaan :D

Piirretyistä muumit edelleen ykkösenä, Alfred J. Kwak sekä Kaapo tulevat hyvinä kakkosina. Joitain Disneyn Nalle Puh-leffoja ollaan välillä kateltu mut ei ne vielä oo niin pop.

Musiikkia kuunnellaan oikeestaan vaan autossa ja silloin soi suomipop tai sitten kuunnellaan niitä Prisman 2 euron lasten levyjä. Ihan paras on Röllin Omituisten otusten kerho :D Sit me lauletaan Ihahaata ja autolaulua (pyörät ne pyörivät näinnäinäinäin...), hämähämähäkkiä sekä pääolkapääpeppupolvetvarpaat-kipaletta :) Siinäpä ne. Tarhassa ihan innoissaan laulaa ihan kaikkea.

Repa, mullahan oli r.diabetes neitiä oottaessa ja mä koin, että se on oikein hyvä että niitä sokereita seurataan. Ja pidetään hyvää huolta loppuun asti juurikin noilla ylimääräisillä ultrilla sekä sydänkäyrillä. Tuo itelle turvaa et kaikki on hyvin.
 
Hei,
meillä eletään normiarkea. Eli pukiessa joka ikinen kerta karmea mekkala, sama syödessä. Ja tulee tehtyä aina just väärin, eli ensin sanon että laitan nyt vaatteet takaisin kaappiin tai ruoan pois jos ei kiinnosta ja kokeillaan myöhemmin uudelleen. Siitä seuraa itku ja "mamma, kyllä mä nyt nätisti syön/puen" enkä oikeasti koskaan siis tee kuten uhkaan. Ja pari minuuttia se syöminen sujuukin nätisti, mutta sitten alkaa taas.. Muutenkin ollut tosi takkuista taas joka asian kanssa. Vaikka ainahan se on ollut, ei pitäis olla mitään uutta. Samalla neidistä on tullut kyllä sosiaalisempi "vieraiden" kanssa, mikä on ihan kiva. Juttelee mun kavereille, tarjoaa niille purkkaa omasta suustaan yms. hurmaavaa. :D

Musiikki menee linjalle iskelmäradio, Andrea Bocelli ja Tiziano Ferro, ne soi yleensä autossa ja kotona ja niitä lauleskellaan yhdessä. Sellaista "omaa" musiikkia on Ti-Ti Nalle, Paukkumaissi ja muutamat italialaiset lastenlaulut.
Repa, Eevalla olis ihan teille sopiva soittorasia; se soittaa Deep Purplea. :D Eeva sai sen isältään jouluna ennen kun oli edes syntynyt, pappa ja Eevan isä oli siitä enemmän innoissaan kun neiti itse koskaan..

Piirretyistä parhaita on Hello Kittyt, Touhulan arvoitukset ja SubJuniorin Hopla. Jälkimmäinen on mammankin suosikki, se on niiiin rauhallinen. Eevalla vähän tuppaa jäämään meno päälle itsellekin jos katsoo liian vauhdikkaita piirrettyjä. Pikkukakkosesta on pakko nähdä Humps, Kilpa-auto Lauri ja perjantain juontajasetä.
 
Edla,No mulle ei taida heruu muuta seurantaa kun toi ultra,koska mun arvot on kotimittauksissa hyvät. Mut mielenkiintoista se on ollut seurata noita verensokereita,et miten ne käyttäytyy eritilanteissa... Kiva että ootte kotiutunut,tiedän ton kylmän tunteen,vanhana omakotitaloasujana,pihinä sellaisena:p

Marmotta,Meillä on tota samaa... harrastan sitä et uhkaan ja annan sen jälkeen mahollisuuden,sit jos taas vehtaus alkaa niin sanon että on viimenen varotus ja sit jos ei tapahu, oikeesti toteutan uhkaukseni. Ei yleensä tarvi enää viimesen varotuksen jälkeen toteuttaa uhkausta kun menee jakeluun. Pukeminen ja lähteminen yleensä aikamoista,riippuen hiukan päivästä...ihanaa uhmaa. Onneks vauvat ei pane hanttiin,mun ainoo lohtu:p
 

Yhteistyössä