~ Toukokuun toivotut 2008 syksyllä 2010~

Meillä sairastelu jatkuu, tai siis mun, olinha mä viikonlopun jo terveenä kunnes nousi taas melkei 39 kuume, tänää kävin lääkärissä, ainaki nieluviljelyn otti ku ei voi syyä mitää, niinku raastimella raastais kurkkua ku yrittää niellä ees juotavaa, jos ei angiinaa oo ni epäilen jo enterorokkoa ku ilmesty tänää sit jotai näppyä kämmeniin: / ja kitalaki on täynnä punasta näppyä ja kurkku kaameen näkönen.

Äitikin ollut taas sekava, että niin se muuttuu äkkiä tilanne...

Nuorempi meiän tytöistä, vajaa 6v, maanantaina kaatui pihalla mäessä ja mursi ranteensa plus että meni toinen luu virheasentoon, sit istuttii päivystyksessä koko päivä, eilisen mies oli sit jyväskylässä tytön kans ku piti lähtee kirurgille laittaa käsi kuntoon ja nukuttaa. nyt on sitten ainakin 5 viikkoa koko oikea käsi kipsissä. Tosi reipas tyttö!

Summer: voidaan me meillä kahvitella myös, kuha tässä oon taas elävien kirjoissa :D

Piirretyistä Niklaksen lempiohjelma on ylivoimasesti Puuha Pete, sitte lauri kilpa-auto ja hopla=)

Nemikan kuulumisia odottelen myös, onhan kaikki hyvin?
 
Viimeksi muokattu:
Sarbba, no jopas sulle taudin lykkäsi :| Tuota rokkoa on usein liikkeellä, mutta meille ei ole vielä tullut. Kuullut just että usein suu tosi kipeenä rakkuloista. Ei kuulosta kivalle.
Oi ja käsikin murtunut neidillä. auts. Ihme kun lapsille ei useammin tule murtumia, kun aina niin järkyttävä vauhti päällä.
Meillä peppi tippui tässä yks ilta sohvalta. Oli siinä hyppinyt ja sitten kuulu jysäys ja siellä se makas lattialla. siinä ois voinu sattua pahastikin, kun alla oli jotain leluja ja kaikkee. Hetken se itki ja taas mentiin. Pyllyä vähän valitteli. Ja joo oon löytänyt sen uudestaankin hyppimästä sen jälkeen....
Nähdään kun parannutte! koitetaan joulukuun aikana nähdä, kun sitten lähden kouluun ja on erilailla kiireitä kun nyt.
 
Sarbba...voimia sairasteluun :hug:!

Meillä myös Edith kipeä...viime yönä kuumetta 39.5 ja hengitys työlästä...ihan samalta kuullosti kuin astmakohtaus :(...Ventoline-liuosta annoin useaan otteeseen ja oltiin istuma-asennossa...aamulla käytiin lääkärissä ja veri kokeissa...äsken soittivat, että kaikki arvot ok...eli ei bakteeritulehdusta eikä mitään kuuria. Edithillä on jonkinmoinen infektioastma...epäili lääkäri...pitäisi kai vielä tutkia lisää...on todella ikävää, kun toisen hengitys on niin työlästä, itsekin sanoi, et anna äiti lääkettä...nyt päivällä ollut hengitys parempaa...katsotaan, yleensä pahenee yöllä...lääkäri käski sitten mennä sairaalaan jos pahaksi äityy..
 
Summer: Joo, niihä noi könyää minkä ehtii, monesti oon miettinytkin ku on pahasti kaatunut, että ihme kun ei ole pahempaa sattunut, nyt sitte napsahti. viikon välei pitää kuvauksissa käyttää että näkee et oikein alkaa luut luutumaan. Nähään tosiaan joulukuun aikana, meille voi tulla, marmotta kans tervetullut, keitellään kahveet tai teet mitä nyt juotte, ni ollaan ainaki lämpösessä eikä tarvii kylmässä kököttää:) Kipeä on tosissaa tää mun tauti, moneen päivään en o pystyny syömään, ku juominenki sattuu iha järkyttävän paljo. Kävelykin on niinku nauloilla kävelis, tuskallista:| Järkyttäviä tauteja, meinas lääkäri että ainaki viikko pari menee etten tartuta enää tautia, tosi kauan mun mielestä, riippuu tietty miten lähtee rakot pois.

Matami paranemisia Edithille kovasti, kyllä kuulostaa kurjalle pikkuisen tauti! Noi kova kuumekkin! :hug:
 
Sarballe paranemisia,ei kuulosta kivalta,samotenkaan ei kuulosta kovin mukavalle toi Matamin Edithin tauti:/ Kyl lapsi tosissaan on kipee kun lääkettä itsekin pyytää... iso :hug:kumpaankin sairastupaan ja pikaista voipumista...
 
Huomenta...viime yö jo hiukan helpompi meillä, kaksi kertaa piti lääkitä...mutta kuume ei ole enää noussut niin kovaksiu...ehkä tää tästä..

Miä pääsin kouluun...eli opiskelut alkaa tammikuussa :)...olen ihan innoissaan, että pääsin, kun oli niin vaikeen oloiset ne pääsykokeet ja luin mielestäni vähän...mutta kai tänne vanhaan päähäkin jotain tarttuu...

Mukavaa viikonloppua kaikille!!
 
Matami,Miähän sanoin et pääset,sairaanhoitajista on kova pula:) Onnea kovasti opintielle,jännittääkö tulevaa koululaista? Ja millasia ne laskutehtävät nyt sitten siinä pääsykokeissa oli?:pHieno homma kerrassaan:)
 
Viimeksi muokattu:
summer....kolmena päivänä viikossa on koulua, kahtena aamuna ja yksi ilta...ja töihin aina kun pääsen...eli melko rankkaa, juu sh:ksi jatkan nyt olen lähihoitaja...repa....laskut oli kerto, jako, prosentti ja laadun muunnoksia...pari sivuiset, jotain sinne ähräsin :D
 
Kurpista sylin täydeltä onnea uuden perheenjäsenen syntymästä.

...sniff, ihan tulee haiku olo. Meidän pienempi vauva siirtyi isojen sänkyyn. On niin liikkuvainen ollut ettei aiemmin ole tohdittu kokeilla... Vaan hänpä yllätti. Olin ihan varma että pomppii sängystä ylös sen tuhannen kertaa ennen nukahatamista. Vaan ei. Sinne tuo hyytyi nytkin päiväunille. Muuta kuin vei vaan sänkyyn ja peitteli. Nyt molemmat isot tytöt nukkuu samassa huoneessa, isojen sängyissä. Oli ihanaa aamulla herätä kun kaksi pörröpäätä tepasteli meidän makkariin unilelut kainaloissa; tykkäävät tulla köllitteleen aamuisin viekkuun (toisin sanoen hyppimään meidän päälle).

Pikakommentti vaan näin, ja Matamille onnittelu opiskelupaikasta. Täälläkin opiskellaan uutta...EU-direktiivejä ja standardeja (puuduttavaan tekstiä, tarttis olla lakimies että osais noita tulkita...)
 
Meilläkin sairastellaan, Eevalla on korvatulehdus nyt kuukauden räkäilyn jälkeen. Koskaan aikaisemmin olekaan ollut näin pitkää nuhaa ja yskää, ei ihmekään että se vihdoin meni korviin. Useampaan otteeseen valitteli korviaan, mutta tosi satunnaisesti ja aina oli terveet kun aikaisemmin käytiin näyttämässä. Tänään sit itkeskelikin jo vähän ja päivystyksessä kurkkasivat korvat, molemmissa tulehdus. Keuhkot kuulostaa onneks jo normaaleilta, aikaisemmin niissä vähän rohisi. Kerta se on ensimmäinenkin korvatulehduksen kanssa..

sarbba kuulostaa kyllä yhdeltä niistä taudeista joita ei kenellekään toivois. Kiitos kutsusta, nähdään kun oot tervehtynyt. Toivottavasti pian, eihän tollaista kauaa jaksais sairastella.

Antibiooteista pitikin kysyä, että oletteko esmes just korvatulehdukseen saaneet lääkäreiltä muita ohjeita kun vaan reseptin kouraan? Ruotsissa asuva kaveri kertoi, ettei ainakaan siellä mielellään annettais antibiootteja korvatulehdukseen. Jäin miettimään, että mitä sitten? Ainakin lapselta haluais mahdollisimman pian kivun pois ja antibiootit siihen taitaa olla paras. Mulla on aina ollut paljon korvatulehduksia, nykyään lieviä ja niihin en enää käytä antibiootteja, mutta kyllähän se kipeää tekee.. ja muistan miten se lapsena sattui, niin ei paljon tee mieli alkaa silppuamaan sipulia eevan sukkiin ja toivomaan, että se paranee niillä.

Matamille onnittelut!
 
Matamille ja summerille onnea ja oikein ihanaa opiskelu aikaa..

Marmotta: Kyllä mä ainakin olen antibiottien kannalla korvatulehduksissa..

Meille ei sen kummempia, reissussa käytiin ja mukavaa oli saada nauttia auringosta ja lämmöstä. Poika on ruennut varsin aikaseen heräämään tänään esmes meinasi nousta 4.30|O Joulua osaa jo kovasti odottaa, katselee ikkunasta että joko joulupukki tulee :) Mä tilasin meille jo pukin aatoksi, äitikin kovasti odottaa jo :D

Nemikalla paljon voimia ja halauksia olet paljon mielessä :hug: Mulla itsellänikin on paljon surua tälllä hetkellä, mulle rakas ihminen menehtyi vuosien taistelun jälkeen syöpään :( Ennen joulua viellä saatamme hänet viimeiselle matkalle.
 
sarbba ja poika: lämmitti mieltä teidän kirjoitukset. =)
pojan sydänultra meni hyvin. sydän toipunut tosi hyvin ja alkanut palautumaan pikku hiljaa normaalin näköiseksi. ja siltä osin kaikki näyttää tosi hyvälle.

poika lähetän sulle tuhat voimahalia ainakin sinnepäin. voin sanoa että tiedän mitä se on ja miltä se tuntuu. :hug:

muuten me olla porskutetaan eteenpäin ja yritän kovasti skarpata nyt läheisiäni vaan jaksamaan. mä yritän uskoa vaan siihen että kaikesta selvitään kun jaksetaan uskoa...ja yritän vaan sitkeesti potkia muita synkistä aatoksista pois ;) vaikka myönnän et itkua tulee itseltänikin varmaan enemmän kuin muilta mutta itken sitten yksin ja potkin muita eteenpäin paremmalla mielellä =)

paranemisia kipeille taaperoille ja vanhemmille kovasti :hug:
 
Antibiootit, No jostain tosiaan luin et niistä ei olis juurikaan hyötyä,eli niiden avulla tulehus ei paranis välttämättä sen paremmin ja särkylääke auttas yhtälailla kipuun. En henk.koht oo mikään lääkefani,mut en sitten osaa sanoa tuohon,kun en oo asiantuntija,että onko homma noin. Antibiootit on kyllä saatu sen 2 kertaa kun tulehus on ollu,tosin molemmilla kerroilla se on myös ollu keuhkoissa Kipuja en missään nimessä hyväksy,eli ne pitää saada pois,keinolla millä hyvänsä.

Kasperille nous eilen nukkumaanmenon jälkeen kuume,aamulla oli 38,6. Muita oireita ei ole. Kuumetta alentavaa annoin,mut nyt ihmetyttää mistä moinen johtuu. On syöny ja juonu ja ihan reipas,etenkin tietty lääkkeen jälkeen,mut ennen sitäkin oli ihan ok,hiukan ärtyisä vaan.
 

Yhteistyössä