Toukokuun toivotut 2011

Toukokuun toivottujen taaperopuoli

Ilmoittakaa seuraavat tiedot:
Syntymäaika-Nimimerkki-Sukupuoli-Mitat-Raskausviikot ja Laskettu aika

* 15.3.
MaiMei - POIKA - 1265g / 38cm / rv 31+3 / la 14.5.

* 10.5.
leena77 - POIKA - 3200g / 46cm / 39+0

* 12.5.

Miiku76 - TYTTÖ - 3470g / 49cm / rv 39+0 / la 19.5

* 14.5.
Pieni tiikeri - TYTTÖ - 2975g / 47cm / rv 38+4 / la 24.5.

*18.5.
Innukka - TYTTÖ - 3255 g / 50 cm / rv 39+5 / la20.5.

* 24.5.
nepula - TYTTÖ - 4250g / 51cm / rv 40+6

* 25.5.
Marsku - TYTTÖ - 4145g / 56cm / rv41+6 / la12.5.

* 26.5.
kevlarsoul - POIKA - 4110g / 51cm

* 27.5.
Minsku82 - TYTTÖ - 3480g / 51cm / rv 39+4
Elmers - POIKA 3095g / 49cm / rv 39+3 / la 31.5.

* 31.5.
Tutti_fruit - POIKA - 4240g / 54cm / rv 41+6 / la 17.5

* 1.6.
Chira - POIKA - 4420g / 54cm / rv 40+3

* 7.6.
lyrae - POIKA - 3430g / 50cm / rv 41+6 / la 25.5.

* 8.6.
JA82 - TYTTÖ - 3430g / 53cm / rv 42+0

* 9.6.
Nelli79 - TYTTÖ - 3770g / 52cm / rv 41+4 / la 30.5

* 18.8.
Pieni Tähtönen - TYTTÖ - 3340g / 50cm / rv 41+2 / la 9.8.2011

***

Päivityspyynnöt rillisel, kiitos!
 
Viimeksi muokattu:
Tässäpä tämä. Muutkin pääsevät toki mukaan kuin listassa mainitut, laitoin aluksi niitä, jotka ovat olleet tuolla vauvapuolella enempi äänessä / maininneet kiinnostuksestaan taaperopuoleen.
 
Kiitokset lyrae kun olet jaksanut meille uuden keskusteluketjun tänne perustaa=)

Meille rantautui kesäflunssa:(. Iskä ja jäbä ovat ihan kauheessa räkiksessä. Ventolinea on pitänyt pikku-miehellekin antaa, kun on niin ahtaalla henki. Ja yöt on tietty taas olleet todella huonoja|O

Nyt ei jaksa enempää kirjotella.. Hyvää viikonloppua kaikille:heart:
 
Pääseekö mukaan?

En ole ollut vauvapuolella mukana, mutta olisi mukava päästä juttelemaan muiden 1-vuotiaiden taaperoiden äitien kanssa!

Tässä tiedot: 27.5. poika 3095g / 49cm / rv 39 + 3 (muistaakseni...) la 31.5.
 
Moi!
Mäkin haluaisin tulla taaperojuttuihin!

Mun kirjoittelut on vähentynyt huimasti siitä syystä että en ole enää pariin kuukauteen voinut käyttää konetta kuin tytön päiväunien aikana, syyn varmaan arvaatte ;) Pikkuneiti haluaisi niin kovasti myös painella läppäriä...

Meillä on ollut aika takkuista viime aikoina, noin kolme kuukautta on jatkunut jonkinlainen eroahdistuskäytös eli en saa olla kotona rauhassa missään vaan tyttö seuraa joka paikkaan ja kitisee vieressä jos yritän esim. tiskata. Niin raskasta, aargh. Lisäksi pari viikkoa on sairasteltu, ensin flunssaa ja sitten pari korvatulehdusta.

Jotenkin mä odotan vaan sitä että lapsi oppii kunnolla kävelemään ja ehkä toi perässä seuraaminen ja jatkuva kitinä loppuu pian ja alkaa "normaali elämä". Ehdin kai tottua liian hyvälle kun ennen tätä kitinävaihetta tyttö viihtyi hyvin leikkien yksinkin ja sain paljon kotihommia tehtyä.

Syöminen on toinen murheenkryyni, meillä syljetään ruokaa pois ja tätä on jatkunut jo viikkoja. Hieman kiristää tämän naisen pinnaa... ;) Kaikki hyvä esim. rahka, jugu, hedelmät jne kyllä laskee mutta valitettavasti sitä "kunnon ruokaakin" pitäisi syödä mutta prinsessa ei meinaa olla samaa mieltä...

Kirjoittelen ajatuksella myöhemmin taas lisää!
Nelli ja tytsi
 
Viimeksi muokattu:
Päivitetty. Tervetuloa Elmers! :)

Meillä 1v. synttärit lähestyy. Valmistelut on vaan ihan kesken, ja koko ensi viikon pukkaa kiirettä. Miehellä kokopäivätyö, mulla opiskelut ja lisäksi lauantaina tentti. Sit sunnuntaina on juhlat. Perjantaina vielä 1v. neuvola. Mut hyvä vaan, et välillä on tekemistä. :LOL:

Nelli79: Harmillista toi eroahdistus. Onko sulla mitään kantoreppua? Mä mietin, että jos semmosen kanssa sais laitettua ruokaa ja muuta. Ja tota syömättömyyttä meilläkin vähän väliä. Mut koitan olla stressaamatta, ei lapset itseään nälkään näännytä, syö sitten kun taas maistuu. (Poislukien tietty vakavat painonlaskut ja muut, mut normaalisti leikkivää, pirteää lasta tarkoitin.)

Meillä muuten tulee pojalle kaks ekaa poskihammasta. :O Ylös ja alas samaan aikaan. Kulmahampaiden kohdalta ikenet on pitkään olleet turvoksissa, mut ei sieltä mitään vielä pilkota.
 
Kiitos, lyrae, listasta!

Uskomatonta, että on taas kesä :) Ja kiva suunnitella kesämenoja. Mietittii sellaista autoturneeta, että vajaa pari viikkoa oltaisiin reissussa ja vaihdeltaisiin kohteita niin, että aina päiväunien mittaisen matkan päähän seuraava kaupunki. Turku-Tampere-Jyväskylä, kussakin pari yötä, ja siitä sitten idän suuntaan mun vanhempien mökille ja sitten päädyttäisiin omalle mökille. Kovin pitkiä ajoja poitsu ei viihdy autossa. Mahdollisesti vielä tuonne väliin Kuopio.

Nelli, meillä on samanlaista kitinää, mutta ei niinkään eroahdistusta vaan vain sitä, että poju tahtoo osallistua ihan kaikkeen! Onhan se suloistakin, mutta myös äärimmäisen rasittavaa, ja mitään ei meinaa saada tehtyä. Ja mä en vaan päiväunien aikaan halua siivota tms., kun se on usein ainoa oma hengähdyshetki päivässä. Kantoreppu ei meillä enää auta, kun tosiaan haluaa itse omin käsin tehdä kaikkea, eikä katsominen riitä mihinkään :)

Tervetuloa, Elmers!

Ja Leena, kurjaa, että taas sairastelua! Meillä on miehen töissä ollut paljon flunssaa nyt, ja totisesti toivon, ettei tulis meille... Poika vähäsen yskiskelee, täytyy tässä jossain vaiheessa käydä korvat tarkistamassa, että ovatko parantuneet.

Mutta intoa piisaa ihan mielettömästi, ja kävelee hoipperoiden koko ajan :) Nyt on alkanut harjoitella askelmien nousua ilman tukea, esim. jonkun laatikon tms. päälle (eihän siitä mitään vielä tule...). Mites teillä puhutaan? Onhan siitä tässä ollut juttuakin, mutta silti. Meillä ei vielä mitään kunnon sanoja. Mutta auto pörisee hienosti (ja lentokone ja imuri ja partakone) ja kun lelu tms. putoaa, tulee sellainen (meiltä matkittu) äääää-älähdys :) Tai ärähdys ehkä paremminkin. Tosi huvittava :)

Isin kitaraa tykkää soitella, ottaa plektran käteen ja soittaa telineessä olevaa kitaraa ihan innoissaan. Missähän kouluissa olis musiikkiluokkia...
 
Puhumisessa ollaan vielä päpäpä-asteella. Ja äiti osaa sanoa ja pari muuta sanaa, mut tosi satunnaisesti. Myös osaa sanoa, miten koira sanoo (äh, äh, äh, matkii haukkumista) ja miten ankka sanoo (kaak, kaak).

Poika kans kiipeilee jonkin verran, eilen istui sohvalla syömässä kaukosäädintä onnessaan, vaikka kaukosäädin oli piilotettu sohvan perimmäiseen nurkkaan. Hieman yllättävää, koska ei ole osannut aiemmin kiivetä sohvalle ilman apuvälineitä.

Eilen nousi pojalle kans päälle 39 kuume ja aamulla oli vielä. Nyt päivällä laski jo matalaksi. Juuri mitään muita oireita ei kyllä ole, muuta kuin että vatsa ollut löysällä. Mietin, että pitäisiköhän tuo käydä lääkärillä näytillä...
 
Hei kiitokset uudesta ketjusta! Tutti_fruit - poika - 4240g / 54cm / rv 41+6 / la 17.5

Meillä "puhutaan" tätätätätätä, mämämämä, mamamama ja gäää-äänteillä. Varsinaisia sanoja on ollut äiti, isä, vauva, marja (maaja) ja ota. :)

Täälläkin flunssaa ollut poskiontelotulehduksen muodossa. On aika kurja ollut kilpirauhasen vajaatoiminnan kanssa vedellä antibioottokuuria, kun muutenkin kevät on mennyt sen takia puoliteholla. Onko teillä kokemuksia kilpparin heilahteluista? Olo on kuin jyrän alle jäännellä. Sain onneksi tyroksiinin avuksi, mutta annostus on vieläkin liian pieni. Kontrollin jälkeen saan taas vähän isomman annostuksen. Synnytyksen jäljiltä jääneet vauriot myös tarkistetaan vielä uudelleen ja korjataan. Jo oli aikakin...
 
Meilläkin puhutaan lähinnä tavuilla: "Titi" (tarkoittanee isiä), "tätä", "kikku" jne. Sen verran poika kuitenkin jo ymmärtää (tai "ymmärtää"), että osaa:

..antaa pusun pyydettäessä (jos haluaa ;))
..murista, kun kysyn "miten karhu sanoo?"
..sihistä, kun kysyn, "miten käärme sanoo?"
..taputtaa pyydettäessä
..ja nostaa kädet pään päälle, kun pyydetään hurraamaan.

Älkää kysykö, miksi meidän pikkumies osaa juuri nämä :O.

Omaa tahtoakin alkaa jo olla, tosin en tiedä, kiukuttiko tänään keskiviikkoiset rokotukset vaiko tulevat hampaat. Ilta luimisteltiin miehen kanssa nurkissa ja vahdittiin sieltä känkkäränkän menoa :O. Auta armias sitä kiukkua, kun tielle osui! Siirsin poikaa parempaan paikkaan ja kiitokseksi sain palapelin palat naamalle ja kiukkuisen itkun ;). Nyt onneksi jo unilla ja toivottavasti huomenna nousee taas paremmalla jalalla :).
 
Kiitos uudesta ketjusta, lyrae!

Nelli, meillä tuo eroahdistus on kanssa ollut jo jonkin aikaa ja välillä kyllä rasittaa. Mun vasen ranne on tosi kipee ollut jo pitkään, kun joudun paljon sillä kädellä tyttöä kantamaan, jotta saan oikeakätisenä edes jotain hommia tehtyä. Ens pe-su meiän kaikki lapset menee anopille ja miehen siskolle hoitoon, kun meillä on lauantaina juhlat, minne miehen kanssa mennään. Neiti ei ollut kertaakaan vielä hoidossa kenenkään luona, isommat kyllä on, joten voitte kuvitella miten mua jännittää koko ens viikonloppu!! Tää on siis EKA KERTA yli vuoteen kun päästään miehen kanssa kaksin kotoa pois! Tekee kyllä hyvää parisuhteellekin :)

Meilläkin omaa tahtoa löytyy, ruokapöydässä neiti kiljuu ANNA ANNA kun näkee että laitan sapuskaa tarjolle. Onneksi nirsoilua ruuan kanssa ei ole vielä tullut, syö välillä jopa enemmän kuin nuo meiän 5 v ja 2 v muksut... Muutoinkin tekee hyvin selväksi, jos hän tahtoo jotain käteensä ja auta armias jos sen joutuu kieltämään... Turvaportin päälle laittokin ottaa häntä niin päähän, kun ei pääse portaisiin livistämään...

Minkälaisia vaatteita te muut käytätte nykyisin taaperolla? Mä en enää bodyjä käytä ollenkaan, lähinnä paita+housut+sukat tai mekko/tunika+sukkahousut. Lämpiminä päivinä on ollut välillä vain lyhythihainen paita ja vaippa :)
 
Nepula: joo meillä kans usein kilarit, kun turvaportti laitetaan kiinni. Yrittää aina ehtiä väliin, mutta ei raukka koskaan ehdi... Toki vahtimisen kanssa kiivetään välillä yhdessä portaita.

Meillä on vielä bodyja, mutta yhä useammin tulee laitettua vaan paita ja housut. Sisällä lämpimällä T-paita ja pöksyt/shortsit. Nyt viileämmällä on käytetty bodyja, mutta olen ajatellut, että en osta niitä enää uusia. Kuumalla nukkuu T-paidassa ja vaipassa. Ostin sellaisen uima-asun juuri, saa nähdä tuleeko miten käyttöä. Onko joku hankkinut sellaisia UV-vaatteita? Onkohan ne kauhean kalliita. Täytyis hankkia jotain ohkaisia pitkiä pöksyjä ja pitkähihaisia paitoja.

Me kokeiltiin viime viikolla ekan kerran jumppapaikan lapsiparkkia. Vähän oli ollut äitiä ikävä sen 30min aikana, kun olin poissa, mutta ei ollut ollut mitenkään hysteerinen. Täytyy tällä viikolla kokeilla heti uudelleen, ja jos tulee heti parku, kun päästään paikalle, voi olla, että täytyy pitää pitempi tauko ja sitten taas uudelleen yrittää. Oman hoitajan kanssa menee tosi hyvin, mutta paikka, jossa on paljon lapsia ja vieraat hoitajanaamat, on tietysti ehkä vähän liian jännä juttu.

Me ei olla vielä tehty mitään miehen kaa yhdessä, eikä muksu ole ollut yökylässä, mutta jospa tässä jossain vaiheessa. Eka askel on kyllä se, että poju menee isin kanssa mummulaan ilman mua. Katsotaan ensin, miten se sujuu.
 
tutti_fruit: Vielä puuttuu lapsen syntymäaika tosta. :)

Meillä alkoi isin kokopäivätyöt lomien jälkeen. Tänään onkin sit ollut jo äiti helisemässä, kun poika ei suostu nukkumaan. Ollaan fiksusti annettu isin nukuttaa päikkäreille, joten nyt kun tehdäänkin erilailla, niin kaikki on huonosti. :(
 
Täällä olisi synttärijuhlat myöskin teidossa lauantaina, kova miettiminen tarjoamisten suhteen ja koitan pikkuhiljaa saada jotain järjestystä tänne rempan keskellä, että kehtaa edes päästää vieraita sisään.

Eroahdistusta on täälläkin alkanut esiintyä, vain äitin syli, ja nimenomaan syli kelpaa, mun alkaa olla ison mahan kanssa hankala nostaa neitiä jo, saatika pitää välillä sylissä kun kieppuu miten sattuu:).

Meillä sanotaan muutamia sanoja,äiti, isi, siskon nimi, kissan nimi ja anna, ja ei. Aika paljon asioita osaa tehdö kehotuksesta, hiushajalla harjaa aina hiuksia jos jostain saa sellaisen käsiinsä, kaikki hatut laitetaan päähän, haetaan maitoa/vettä yhdessä, annetaan pusuja, mennään "nukkumaan" jne :). Mutta tahtoa on ja paljon, kaikessa pitäisi olla mukana, ja jos ei onnistu niin karjuminenhan siitä tulee :D ei siis itkua vaan örisee ja murisee kovaan ääneen. Ja jos joku ei huvita niin läiskitään kyllä sitten ja heitellään tavaroita. Ruokaillessa pitää antaa nykyään aina oma lusikka, se menee näppärästi lautaselle ja suuhun aina oikein päin, joskaan siihen ei juurikaan jää matkalla ruokaa, mutta hiljaa hyvä tulee, ja kun annan oman lusikan, niin saan syötettyä toisella sitten.

Ensi viikolla olisi 1 v neuvola rokotuksineen, aika monella on näyttänyt nousseen, useammankin päivän kuume noista rokotuksista, joten pitänee tarkastaa että kaapissa on varuiksi kuumelääkettä, ja olla suunnittelematta sen kummempaa menoa alkuviikolle.

Mutta nyt siivoustyöt kutsuvat...

JA & nti melkein 1 v + rv 35
 
Hei! Mukava päästä mukaan!

Meillä juhlittiin reilu viikko sitten 1-vuotissynttäreitä ja neuvolakin on jo ollut.

Eroahdistusta ei pojalla ole ollut kovin voimakkaana, tosin syliin haluaa usein, mutta onneksi myös viihtyy pieniä hetkiä lelujensa parissa jotta ehdin tekemään jotain pieniä kotihommia. Enemmänkin sellaista läheisyydentarvetta, etenkin yöaikaan, ei puhettakaan että suostuisi siirtymään vielä omaan sänkyyn. Päiväunillekin jouduin äsken nukuttamaan kainaloon, omassa sängyssä tuli vain huutoa. Nyt tässä pitääkin olla varpaisillaan koko ajan kun nukkuu meidän sängyssä tyynyvallien keskellä.

Omaa tahtoa löytyy jonkin verran, mutta ainakin vielä tuntuu olevan melko leppoisa kaveri jonka kiukkukohtaukset ovat varsin lyhyitä. Kun retki kylppäriin keskeytetään tai kädestä viedään kaukosäädin tms. kielletty lelu niin muutaman kiukkuisen huudon päästää ja hytkyy tai huitoo, usein myös yrittää purra esim. lattiaa, äitiä, tyynyä... Unohtaa kuitenkin pian kiukun ja jatkaa kohti uusia seikkailuja.

Puhetta ymmärtää jonkin verran, mutta omat sanat rajoittuvat äitiin ja isiin (tai tissiin, riippuu tilanteesta). Lamppua saattaa osoittaa ja sanoa "amp".

Tukea vasten kävelee, mutta uskon, että varsinainen kävely ei ala vielä hetkeen, sen verran huteraa on vielä meno jos pitää vain yhdellä kädellä kiinni.

Täällä länsirannikolla taitaa olla kylmemmät kelit, sillä lyhythihaisia vaatteita ei ole ollut käytössä sisälläkään kuin parina päivänä. Meillä käytetään vielä aika paljon bodyja, ovat tavallisen vaipan kanssa jotenkin kätevämpiä, housuvaipat tuntuvat jostain syystä jotenkin ahtailta koosta riippumatta.

Seuraava isompi asia meillä tulee olemaan yövieroitus ja sen jälkeen varmaan alan harventaa päiväimetyksiäkin. Öisin syödään vielä 2-3 kertaa, joten kovin helppoa hommaa ei tuo yövieroitus tule olemaan. Odotellaankin miehen kesälomaa jotta jaksaa sitten valvoa pojan kanssa, itse varmaan joudun sohvalle vieroituksen ajaksi (tai pääsen...)
 
Elmers: Meilläkin poika syö vielä 2-3 kertaa yössä. En ole tosin viitsinyt ruveta yövieroitukseen, saa syödä mun puolestani niin pitkään kun haluaa. Ja tosiaan muutenkin vieroituksen meinaan hoitaa lapsentahtisesti sitten joskus 2-4 vuotiaana, kun poika itse vieroittuu. :)
 
Moi.

Eroahdistusta on, ja paljon. Jos häviän näkyvistä tai ovesta ulos, huuto alkaa ja muuttuu suht pian hysteeriseksi. Onneksi se kuulemma loppuu noin puolessa tunnissa. Sylissä tykkää olla, mut onneksi touhuaa myös omiaan.

Osaa taputtaa, vilkuttaa (välillä vaan puristaa käsiä nyrkkiin ja auki) ja muutamana päivänä ollaan kävelty. Lusikka pysyy hyvin kädessä, mut ei siinä kyllä ruoka pysy :D nokkamuki pysyy käsissä, mut ei oikein tykkää siitä miten paljon sieltä tulee nestettä kerralla. Käytetään vielä pulloa, juo itse.

Pottailu sujuu suhteellisen hyvin, tosin lähinnä pissitys onnistuu tässä vaiheessa.

Vaatteista: bodyja tulee käytettyä aika vähän, lähinnä paidat ja housut jne ja sukat on parempia tällä hetkellä.

Omaa tahtoa riittää. Karmeat kilarit saa jos joku tavara otetaan pois, tai jos omat leikit eivät mene kerralla kuten haluaa. Tavaroita ei juuri viskele, mutta purra yrittää ja läpsiä kasvoille.

Sanoja tulee muutamia, mam-ma,an-na,vau-va,äiti ja sitten sitä omaa höpinää :) jos joku ruoka maistuu hyvälle,kuuluu mmmmm. Ymmärtää kuitenkin paljon sanoja, ja ei-sanakin toimii. Ainakin melkein aina :D ihan selvästi kokeilee, että olenko tosissani..

Minäkin testasin kuntosalin lapsiparkkia, meni yllättävän hyvin. Huudollahan se alkaa, mut loppuu suht nopeasti, onneksi. Kiva saada omaa aikaa välillä.
 
Hei taas täältäkin!
Meillä jäbällä vielä tosi räkäinen yskä, muuten kyllä on ihan kunnossa. Virtaa piisaa, välillä vähän liikaakin:D Meillä hoksattiin sohvalle kiipeäminen viikon lopun aikana. Pari kertaa on päälleen alas tullut, mutta onneks on alkanut hoksaamaan, että miten pitäisi alas tulla.

Vaatteista: Meillä on vielä aika paljon bodyja käytössä. Mutta meillä lähes kaikki vaatteet on mun siskon pojan vanhoja. Sitten shortsiasut ovat paita-shortsisettejä..tulis vaan niitä shortsikelejä!!!!

Puheesta: Tällä hetkellä tulee: äiti, iti(isi), siskonsa nimi, tutto (tyttö), eti (veli), ei ei kun on menossa tekemään kiellettyä asiaa:D, kun haluaa jotain hyvää,niin sanoo tuta tuta(tarkoittanee tuota), autot,mopot,traktorit jne ovat brrm brmm.. Ja mitäs vielä.. Koiran ja kissan ääntä aina välillä matkii.
Puhetta ymmärtää kyllä hyvin, esim jos sanotaan, että aletaanko imuroimaan niin jäbä osaa mennä siivouskaapille imuria hakemaan.
Muuten vilkuttaa, näyttää perheenjäsenet pyydettäessä, kellon ja lampun osaa näyttää ja navan ja nenän.

Pottailu meilläkin sujuu ihan hyvin. Yleensä tosin ne pissat vaan tulee. Mutta kyllä varmaan kerran viikossa kakatkin:)

Kilareita tulee meilläkin, ihan hirveitä välillä. Ja pureminen on meillä pieni ongelma.. Mulla on käsivarressa pieniä mustelmia, kun jäbä on oikein kunnolla narskauttanut.:O
 
On se niin ihmeellistä ja hauskaa, kuinka samanlaisia asioita samassa iässä olevat lapset tekevät, toisistaan riippumatta ;) Lamppu, nenä, napa, brrm, brmm :D Meillä ei kello ole tuttu, kun ei ole kelloja missään. Aamu alkaa yleensä aina auton päristyksellä, kun kuulee ulkona menevän auton :)

Meillä on nyt pari yötä nukuttu ihan kokonaan omassa sängyssä. Yleensä kun viiden aikaan tulee viereen. Muutaman kerran yössä pitää vähän silittää, kun itkahtaa, mutta aika kellontarkkaan herää 7.30. Oon ihan ihmeissäni, että näin hyvin on yöt menneet! Kun oli kuitenkin niin levoton yönukkuja ennen sitä sairaalakeikkaa. Tissinhimon kadottua on yötkin rauhallisia. Meillä siis vielä kk sitten syötiin yöllä 2-5 kertaa. Mulla ei enää ole yhtään sellainen fiilis, että voi kun voisi joskus nukkua jossain eri huoneessa kokonaisen yön, kun sen verran hyvin saa jo nukuttua babyn vieressäkin. Sänky on kiinni meidän sängyssä, ei tarvi kuin käsi ojentaa silittämään. Omaan huoneeseen ei ole kyllä hoppua siirtää, vaikka mies vähän haluaiskin.
 
Unohtui tosiaan syntymäpäivä laittaa: 31.5.

Oho, joillakin on jo pottailuharjoitukset aloteltu. Miten te onnistuitte siinä? Olen laittanut potan vessan lattialle, mutta toistaiseksi poitsu yrittää syödä potan reunaa, mutta muuta kiinnostusta ei ole osoittanut. Haaveilen myös kuivaksi opettelusta jo 1,5 -2 v ikäisenä, mutta tiedä sitten miten käy. :)

Niin, onko kenelläkään kokemusta kilpirauhasen vajaatoiminnasta? Ja kuinka moni täältä kestovaippailee? Meillä osakestoillaan, mutta nyt kun poitsu mönkii ja karkaa vaipan alta, niin pitäisi ilmeisesti ommella housuvaippakestoja. :D
 
tutti_fruit: Meillä lähes täyskestoillaan, mies käyttää kertisvaippoja pojalla, minä vaan jos kaikki kestot on pesussa. Poika käy kans aika hyvin potalla, mut meillä on vessatettu 3vkon ikäisestä, joten siinä ei ole meillä mitään "uutta". :)

Tänään varsinainen synttäripäivä, poika sen kunniaksi söi pikkukiviä ja hiekkaa puistossa. :D Poika myös viiletti kauheaa vauhtia epätasaisella hiekalla, potki isomman pojan "kanssa" jalkapalloa ja lapioi hiekkaa ämpäriin ja ämpäristä. Niin, ja kiipesi leikkipuiston kuistille portaiden vierestä. Eli meillä on nyt paitsi käytännössä taapero, myös virallisesti. :heart:
 
Mä en oo kestoillu kuin kakkosen kanssa kuukauden, olen häpeilemättä kertakäyttöäiti vaippojen suhteen. Tuo meiän neiti lisäksi kakkaa 5 kertaa päivässä (välillä 7 x), että ei kyllä yhtään kiinnostaisi edes pestä kestovaippoja sitä tahtia. Mutta hyvähän se on luonnon puolesta kun osa ihmisistä jaksaa kestoilla :)

Potatuksesta, olen myös siinä asiassa laiska. Ollaan pari kertaa pottaa kokeiltu ja istumisinto potalla kesti alle minuutin. En kait osaa lukea lapsesta niitä vessahätäsignaaleja, kun saavat tehtyä aina vaipan täyteen ennenkuin mä mitään tajuan ;D. No, 2 kk päästä alkaa päikkyelämä, siellä ne potattaa ja ehkä se sitten kotonakin onnistuu paremmin. Just sain tuon meiän 2 veen kuivaksi, siinäkin taisteltiin asian kanssa kuukausitolkulla.

Meillä otettiin tänään eka askel ilman tukea! Taitaa olla nyt päivistä enää kiinni koska uskaltaa lähteä kunnolla kävelemään :)

Huomenna koko katras menee mummilaan 2 yöksi hoitoon. Pakkasin juuri kamat autoon, että aamulla päästään lähtemään. Vähän ottaa päähän, että sain flunssan just nyt kun kerrankin pääsis nauttimaan täysillä lapsivapaasta, mutta ihan kivahan se kuitenkin on, kun saa miehen kanssa olla kaksin ja talo on hiljanen :)
 
Heissan!

Löysinpäs teidät :)

Tässäpä nämä meidän neidin tiedot:25.5.-Marsku-tyttö-4145g-56cm-rv41+6-la12.5.

Yksi vuosi tuli jo kaksi viikkoa sitten täyteen ja juhlat oli hienot. Neiti taapersi hienossa mekossaa ympäriinsä ja iloitsi kaikista lahjanauhoista, joita oli paketeissa :) Neuvolassa mitat olivat 10,865kg ja 79,5cm. Neiti on nyt kävellyt vähän yli kuukauden ja enää ei kontata ollenkaan. Sanoja tulee hienosti ja kovasti tyttö yrittää matkia mitä toiset sanovat. Selkeästi tulee kukka, hattu, äiti ym muita kaksitavuisia sanoja.

Meillä vaan on ollut riesana korvatulehdukset, joista tuli kierre. Nyt ollaan jonossa korvapolille ja sitten tiedetään tarkemmin putkitetaanko vai mitä tehdään. Neidillä todettiin isot kitarisat ja ne ovat kuulemma osittain syy noihin tulehduksiin.

Kesälomalla olisi tarkoitus tehdä autoreissu ja käydä sukulaisia moikkaamassa, sikäli mikäli auto kestää. Isäntä ajoi tuossa kolarin. Linja-auto tuli kylkeen (oli siis linja-auton vika) ja toinen kylki on vähän kasassa. Onneksi ei tapahtunut mitään sen kamalampaa. Tottakai peltipajalla on lomat menossa eikä autoa saa heti huoltoon.

No mut nyt täytyy taas valmistautua töihin lähtöön iltavuoroon! oikein hyvää viikonloppua kaikille :)
 
Vaatteista: Meilläkin varsinaiset bodyt ovat siirtyneet laatikoissa ullakolle. Jotenkin kuitenkin vierastan sitä, että masu ja selkä vilkkuvat tässä koleassa Suomen kesässä, joten t-paitojen ja pidempihihaisten paitojen alla ollaan ruettu käyttämään alusbodyä (hihatonta mallia Hennes). Siitä olen kovasti tykännyt ja pysyy selkäkin lämpimänä, vaikka välillä kontataan ja kömmitään :). Housujen alla on edelleen sukkikset...

Meillä pottaillaan ahkerasti. Itse olen myös aika huono lukemaan pojan "viestejä", mutta käydään potalla aina herätessä ja kotiin tullessa ja silloin yleensä saadaan saaliiksi pissit. Pojan masu toimii myös aika tasaisin väliajoin, joten isompi saalis saadaan usein ruuan jälkeen pottaillessa. Mitään varsinaista kuivaksi opetteluahan tämä ei kai vielä ole, eikä mitään aikarajoja sille olla edes mietitty. Meilläkin tosin nykyään on ongelmana se, ettei poika malttaisi millään istahtaa potalle...

Mitäs muuta? Ollaan vietetty ihania, aurinkoisia aamupäiviä puistoillen ja illalla puuhailtu koko perheen kesken kolmisin. Päiväkodin pihalla ollaan myös käyty leikkimässä vähintään kerran viikossa, tosin tuo totuttelu koskee lähinnä äitiä, poika tuosta syksyllä tuskin enää mitään muistaa. Ensi viikolla lähdetään pienelle reissulle, eli päiväksi Tukholmaan. Saa nähdä, mitä pikkumies tuumaa viiden tunnin bussimatkasta - ja laivasta ;).
 

Yhteistyössä