Toukokuun toukat 2018 *kevät 2018*

Mulla ei tule pistelyä mutta välillä kyllä tosi kovia vihlaisuja, niin että ilmeisesti on ligamenttikivut alkaneet. Aamulla vielä sängyssä ollessa aivastin niin aivan karmeet kivut oikeaan nivuseen. Käyn kyllä säännöllisesti kävelyillä ja haluttais tasaiselle hiihtelemään, jos tänne vain saatais lunta. Mihinkään mäkiseen maastoon en kyllä uskaltais enää tämänkokoisen mahankaan kanssa saati loppuraskaudesta. Selkäkivut on harmillisesti estäneet tehokkaammat jumpat jo vuoden ajan. :(
 
Voi eläpä @AuroraBorealis32 huoli, voi olla että meikäläisen hiihtelyt loppuu seinään, jos alkaa kipuilemaan. Toistaseks (kopkop) siis menny kivasti ja päässy normaalisti urheilemaan (paitsi sählynpeluu jäi aika aikasin..), mutta... Sitähän ei tiiä, että koska menee rajan yli ja maha sanoo seis.
@Vesinokkaeläin tasasesta minäki haaveksin siellä pohjosessa.. Ylläksen suolenkit sopii oikein hyvin :ROFLMAO: Tasasta suota ja käppyrämäntyjä :) Ei pelkoa, että vauhti kasvaa!? Ja täällä kans aivastaessa välillä jumalaton viilto tuonne nivuseen, mutta kuuluu kuulemma asiaan..
 
Mulla on liikunta nyt jäänyt tän sairasloman aikana - niin kuin mietin, että ilmoittautuisin äitijumppaan, mutta koko kevään ajalta siihen osallistuminen on nyt turha haave :( Mutta parin viikon päästä uiminen on sallittua niin ehkä sinne sitten ja koiran kaa on kyllä tullut lenkkeiltyä rauhallisesti jo nyt. Mulla toi alavatsa kipuilee aika paljon kaikissa nopeissa liikkeissä, mutta tollasta rauhallista, pitkäkestoista voi tehdä sitten pidempään ja se itseasiassa vähentää mulla noita harjoitussupistuksiakin (y)

@N93 Meillä on kanssa ensi torstaina rakenneultra, joten sitä täälläkin jännitellään :)
 
@N93 Meilläkin on nyt parina päivänä ollut huomattavasti aiempaa aktiivisempi. Onhan se aiemminkin tuntunut ihan ok mutta tänään on liikkunut useamman kerran päivällä tunnettavasti ja mieskin on nyt selvästi alkanut tuntea liikkeet. Tuntuu, että nyt parissa päivässä on tosi suuria askeleita otettu liikkeiden tuntumisessa. On muuten aika liikkistä, kun vauva liikkuu paljon ja sit sille laittaa soittorasian soittamaan, niin pikkuinen hiljentyy sitä kuuntelemaan selvästi :love:
 
Mulla olisi kauhean shoppailutarve, mutta kun se ei onnistu ainakaan ennen ensi kuuta niin mä sitten päätin korvata sitä tekemällä excel-listan kaikesta mahdollisesta, mitä pitää hankkia. Siinä on omat sarakkeensa tuotteelle, hinta, mistä ja muuta-kohta vielä tarvittaessa lisätiedoille. Ei ihme, että mies pitää mua ihan kahelina :whistle::p
 
Meillä oli tänään rakenneultra. Kaikki oli hyvin, painoarvio 354g. Tyyppi oli taas vilkkaalla tuulella, joskin ei mikään yllätys, niin paljon tuntunut liikkeitä viime päivinä :love:

@Lillimaria Meillä on kans excel tehtynä tarvittavista tarvikkeista ja vaatteista. (y) Nyt päästään tekee hankintoja, joskin oon ajatellu, jos suurimman osan vaatteista hankkis vasta äitiyspakkauksen saamisen jälkeen. Sen ajattelin hankkia ns. mahdollisimman myöhään, jos vaikka sais sen 2018 mallin. Vähän ajateltiin jos aloittelis siitä, kun vaunut ja turvaistuin tulee, niin yrittäis niiden varjolla vielä kinuta tarvikkeistakin alennuksia :D
 
Hieno juttu @Vesinokkaeläin! Tuntuu jotenkin jännältä, että kun meillä ei ainakaan oo rakenneultran jälkeen muita ultria, jos kaikki vaan menee hyvin, niin seuraavan kerran näkee sitten vauvan ihan livenä :D

Ja hyvä, että joku muukin on innostunut excelöimään! Vaatteita me ylipäätänsä yritetään hankkia mahdollisimman vähän, koska tiedän, että niitä on kyllä tulossa lahjaksi ihan hurjasti. Toisella puolella sukua lapsi on muuten vaan hurjan odotettu, mutta toiselle puolelle tämä on ensimmäinen lapsi 20 vuoteen. Tädit menivät puhelimessa ihan sekaisin, kun kerroin uutiset ja heitä ei saa kyllä varmaan mitenkään hillittyä shoppailuvimmassa :ROFLMAO:
 
Olihan tänne taas kirjoiteltu!

Onpa muuten kiva tuo äitiysavustuksen korotus 140€->170€. Paitsi, että koskee niitä joilla la 1.6 2018 jälkeen. Se on pienestä kii (la 27.5) Me otetaan rahana, paketti ei houkuttele yhtään.

Huomenna rakenneultra ja jännittää niin paljon. Aktiivisesti liikkuva tapaus on, mutta toivotaan, että kaikki rakenteet kunnossa ja saataisiin sukupuoliveikkaus. Mähän oon ollut niin varma tytöstä, että tilasin jo aleista muutamat tyttövaatteet.. Mitään muita hankintoja ei olla kunnolla mietitty, ne ehtii vaikka äitiyslomalla. Vaunut, turvakaukalo, vaatteita, vaippoja, tutteja täytyy hankkia. Kantoreppu, rintapumppu, imetysliivit ja itkuhälytin löytyy varastosta.

Tänään pitkästä aikaa jumpalla, olipa kivaa!
Jen 20+2
 
Tänään 24+0! Sokerirasitukseen tarttua varata aika, kuulema hyvä Ois ennen 31.1 olevaa lääkärineuvolaa käydä.

Lonkissa oli aika massiiviset nivelkivut tuossa rv20 korvilla, mutta sinnikkäästi olen yrittänyt pysyä liikkeessä (paino nousee ihan ilman sohvan pohjalle jäämistäkin Vähä turha reippaasti) ja nyt onkin tilanne sen osalta ok. Mutta töistä olen ilmeisesti saanut alkavat nivelpussin tulehdukset molempiin olkapäihi, vaihteeksi, mutta koska vielä ei ole kuin leposärkyää niin tuntuu hölnöltä mennä lääkäriin kun eivät päivällä vetreinä vaivaa, toki sairashistoriassani näkee että vaiva on diagnosoitu ennenkin muutamaan kertaan, joten oletettavasti tunnistan oireet ennemminkin kun vasta sitten kun ei kahvikuppiakaan pysty nostamaan (n) ku jotenkin tää raskaus on tehnyt miut TODELLA vastahakoiseks käyttää lääkkeitä, joka yhtenäisten öiden takia olisi välttämättömyys, ja tämä vaivahan menisi levolla ihan vaan ohi jos ei pahemmin tulehtuisi.. arhh :unsure:

Vaikuttaako muilla muuten raskaus lemmikkien käytökseen? Meillä ei koirat ole vielä noteerannut mitenkään mutta kissa kulkee jalassa kiinni ja nukkuu mahan päällä heti jos mahdollisuus, toki seurallinen ollu aina mutta enää ei pääse edes vessaan ilman että toinen kehrää jalassa kiinni. :love:
 
Me aateltiin ottaa se äitiyspakkaus, kun jotenkin niin perinteinen. Ja sitten kun meillä ei kuitenkaan ole ennestään mitään valmiina niin siinä tulee paljon kaikkea pientä tarpeellista. Ja ainakin 2017 pakkauksessa on paljon mun makuun sopivia vaatteita. Ei vaan osata päättää, että justiinsa yrittää laittaa hakemus mahdollsiimman aikaisin, että saisi 2017 pakkauksen vai sitten, että kattoisi onko 2018 vielä kivempi :D

@Mieva, eikö tossa kuitenkin kannattaisi käydä siellä lääkärillä vielä tässä vaiheessa, kun tilanne ei oo kauhean paha. Tai siis kun mun kokemus ainakin kaikista rasitusvammoista on, että ne menee vaan pahemmaksi, jos ei saa jotenkin vaikutettua siihen rasitukseen. Mut se kyllä harmillisen harvoin onnistuu töissä muuten kuin jäämällä saikulle ja lepäämällä (n)

Ja @Mievan kissasta tuli mieleen, että meillä koira sekosi tossa pari viikkoa sitten kyllä käytökseltän totaallisesti. Seurasi mua koko ajan kantapäillä, änki syliin ja yritti nuolla päästä varpaisiin. On toi normaalistikin seurallinen, mutta toi alko menemään jo ihan yli :LOL: En sitten tiedä, että liikkuiko raskauteen vai muuten mun sairastamiseen silloin, mutta nyt on jo onneksi rauhoittunut. Mä aloin jo huolestua, että onko koko loppuraskauden koira kiinni mussa :ROFLMAO:

Meillä oli tänään rakenneultra. Kaikki rakenteet oli siellä missä pitääkin muuten, mutta virtsarakkoa ei löytynyt. Todennäköisesti oli pissannut juuri ennen ja sen takia rakko oli niin pieni. Sovittiin, että kontrolloidaan toi ensi viikolla niin saadaan sekin merkattua löytyneeksi :rolleyes: Samalla mietitään, että millä viikolla kontrolloidaan istukka uudelleen. Nyt oli ainakin vielä aavistuksen kohdunsuun päällä ja näin on ilmeisesti melkein 1/3 äideistä vielä puolessa välissä raskautta. Pitää vaan katsoa tilanne vielä myöhemmin, kun ilmeisesti estää alatiesynnytyksen, jos ei siirry. Mutta tässä on vielä hienosti aikaa niin no hätä!

Ilmeisesti suht isohko lapsi tulossa, kun jokaisessa ultrassa on arvioitu pari päivää aiempaa isommaksi. Ensimmäisessä ultrassa arvio oli LA 29.5., siirrettiin toisessa 27.5. ja myöhemmin vielä 25.5. Nyt pidettiin LA samana, mutta kaikki mitat vastaa kätilön mukaan 23.5. ja siinäkin sellaista yli keskikäyrän. Saattaa olla, että lapsi seuraa 190 cm isänsä jalanjälkiä :ROFLMAO: Tai sitten ne jouluherkut kostautuu :ninja:

@N93, miten teidän rakenneultra meni?

Lillimaria, 20+6
 
  • Tykkää
Reactions: Vesinokkaeläin
@Lillimaria Onhan se nyt paljon vaadittu, että tollasen pikkusenkin pitäis pidättää pissiä eikä ees etukäteen varotettu. Tietäähän sen jokainen, kuinka vaikeeta on olla käymättä neljään tuntiin vessassa just sillon kun ei sais. ;) Mutta tosissaan, jospa pikkuselta löytyis viikon päästä rakko täynnä. Ei kai virtsarakon puuttuminen oo kovin mahdollista jos kaikki muuten on kunnossa, varsinkin jos munuaiset näytti normaalilta. Tai näin ainakin maalaisjärjellä ajatellen (y)

Ensikertalaistenhan ainakin kannattaa ottaa äitiyspakkaus ja myöhemminkin sitä kannattaa vähintään vakavasti harkita. Äitiyspakkauksen arvo on kuitenkin huomattavasti enemmän kuin tuo 140e tai edes se uusi 170e. On kyl varmaan niin hienoo päästä sit avaamaan se pakkaus ja ihmettelemään tuotteita :love:

Meille muuten tuli tänään ilmoitus että vaunut ja turvaistuin ovat haettavissa. Jännää :). Huomenna varmaan haetaan, jos vaan mies ehtii tarpeeks ajoissa kotiin ja saa nähdä mitä kaikkee samalla tarttuu mukaan :whistle:. Tänään (vihdoin) mittasin, niin vaunut pitäis kuitenkin mahtua just ja just meidän hissiin. Siinä on vaan alhaalla sellainen pieni stoppari haitariovelle, niin toinen takapyörä pitää varmaan nostaa sen yli mutta eiköhän toi onnistu. Kiva kuitenkin, että saa helposti sit tuotua vaunut sisälle ja voi sit halutessaan nukuttaa vauvaa niissä partsilla. Sitä en vaan tiedä vielä kuinka pitää kissat poissa sieltä vaunuista :cautious:
 
@shake Paljon voimia ja osanotot :cry:

@N93 Hyvä suunnitelma! Asioihin ei kuitenkaan pahemmin voi itse vaikuttaa.

@Vesinokkaeläin Tässä vaiheessa raskautta mulla on jo tuntikin vaikee eli ei ihme kyllä :ROFLMAO: Mäkin yritin sitä järkeillä, että kyllä sen virtsarakon siellä pitää olla. Mutta ihan kiva päästä vielä ensi viikolla katselemaan vauvaa näytöltä! Ja tuota äitiyspakkausta mä kyllä ootan jo hiukan kuin joululahjaa :p Millaiset vaunut teille nyt tulikaan?
 
@Lillimaria Me ostettiin Britaxin Go Big rattaat Go Nextin vaunukopalla. Värinä grey melange (värihän on tosi oleellinen :LOL:). Eilen oli kavereitten juhlat, niin ei olla vielä ehditty kattoo niitä tarkemmin. Tänään olis sit tarkoitus tarkastaa kaikki hankitut tuotteet, että ovathan ehyet ja toimivat. Ostettiin samalla muitakin vauvanhoitotuotteita.

Meillä nyt siis hankittu:
- yhdistelmärattaat
- turvakaukalo + isofix-jalusta
- Rattaisiin sadesuojat, hyttyssuoja, turvakaukaloon viileämpi kesäpäällinen
- Vaipparoskis (Tommee tippee simplee sangenic)
- Britaxin hoitolaukku (värinä green melange, vähän vaihteluu)
- kuolalappuja
- tuttipullo
- yksi kylpypyyhe
- muutamia puuvilla- ja bambuharsoja
- Nattoun leikkimatto
- Nattoun mobile
- Nattoun soittorasialelu
- Nattoun uniriepu
- Nattoun minileluhelistin
- Nattoun pinnasängynsuojat
- muutamia vaatekappaleita

Ennestään meiltä löytyy suvussa kiertänyt rottinkikorista oleva ensisänky, mun vanha sitteri (joka vaatii korjauksen) ja ensisänkyyn aivan ihanat vuodevaatteet. Paljon pikkusta vielä hankittavaa ja vaatteita varsinkin pitää miettiä mitä saa siskoilta ja mitä pitää hankkia ite. Oon yrittänyt myös katsoo mitä pikkutarvikkeita tulee äitiyspakkauksesta ettei turhaan tuu kaksin kappalein hankittua. Oon ehkä vähän malttamaton näissä hommissa :love:
 
Mä oon kyllä taas niin onnellinen ja innoissani että... :love: Eilen kävin kaverin kanssa ostamassa uutta kangasta sitteriin, löydettiin kaks tosi ihanaa ja lisäks vielä verhokangas lastenhuoneeseen, jota ei vielä ole :censored:. Lisäksi päädyin ostamaan yhden polarn-o-pyretin bodyn ja hatun :whistle: sekä rintapumpun, kun löytyi aiottu malli stockalta alennuksessa. Tänään sit auottiin vaunujen paketit ja katottiin, että kaikki toimii niin kuin pitääkin. Vaunut onneksi mahtuu kulkemaan hississä, just ja just, ja mä ja varmaan koirakin mahdutaan just ja just sinne viereen. Paitsi enpä mahdu isomman mahan kanssa. Onneks siitä osa jää sit synnärille :LOL:. Tarkastelun jälkeen mies vei vaunut vielä odottamaan autotalliin ja mä laitoin vaipparoskiksen jo paikalleen. Kyllä tää pikku hiljaa tästä edistyy. (y)
 
  • Tykkää
Reactions: ToukkaHaave87
N93
On tässä itekki onnellinen, mutta tiiän että nauttisin tästä enemmän ilman sitä 1.5 v pakkopulla yritystä ja sitä katastrofi keskenmenoa:poop: Muuuutta jokainen tyylillään; hyvä ko kaikki ei oo tämmösiä pessimistisiä. Ite uskon sitte ku nään sen vauvan tässä silmien edessä että se oikeesti tuli :ROFLMAO:
 
@N93 Varmasti ihan eri odottaa pitkän yrityksen ja keskenmenon jälkeen. En voi kuvitellakaan. Mä oon itse asiassa vähän yllättynyt kuinka hyvillä mielin oon koko odotuksen ajan ollut. Ammatin puolesta kun tietää vähän liiankin hyvin mitä kaikkee voi mennä pieleen, niin ois luullu, että oisin enemmän hermona ja haluaisin tehdä hankinnat vasta myöhemmin. Kuitenkin varsinkin ihan alussa oli tosi vahva tunne, että kaikki menee hyvin. Ja jotenkin oon löytänyt sellaisen sisäisen rauhan, että mikä tahansa voi mennä pieleen enkä minä voi sitä minkään maailman hermoilulla estää. Enkä myös usko, että sillä vähentäisin omaa murhetta, jos joku menisi nyt pieleen. Joten olen sit antanut itseni vaan nauttia sydämen kyllyydestä ja tuntea kaikki mahdolliset tunteet mitä eteen tulee.
 
@Vesinokkaeläin Teillähän on todella hyvin jo kaikkea hankittuna! Äitiyslomalla voi sitten keskittyä paremmin kaikkeen muuhun :) Me käytiin kokeilemassa noita samoja rattaita, kun ne oli lähiliikkeessä nyt isossa tarjouksessa. Päädyttiin kuitenkin Nord Prestige -settiin. Ei kylläkään vielä tilattu niitä, mutta nyt on jo vaunut, turvakoppa, adapterit ja jalusta päätettynä niin voi jossain vaiheessa käydä vaan tilaamassa :)

Kehto me ostettiin Torista tällä viikolla käytettynä, kun tuli hyvällä hinnalla vastaan: https://www.lastentarvike.fi/verkkokauppa/ISA_LT/05427-_0_lim_full.jpg
Kiva malli siinäkin mielessä, että kun on hiukan korkeampi niin meidän koira ei yllä ihan niin hyvin nuolemaan vauvaa hereille :rolleyes: Ja saa lukittua keinumisen, jos vauva ei vaikka pidäkkään siitä.

Meillä oli nyt kontrolliultra ja siellä oli kaikki rakenteet paikoillaan niin kuin pitääkin :ROFLMAO: Istukkakin oli nyt riittävän ylhäällä, ilmeisesti viime viikolla vauva painoi sitä päällään alemmas, mikä sitten hämäsi. Ja hyvin jo painoa pikkuisella, 450 g.

Mulla on ollut kyllä kanssa vaikeuksia rentoutua tässä raskaudessa. Meidän yritys oli tosi lyhyt, mutta parinkin eri sairauden vuoksi mua on koko aikuisikä varoiteltu lapsettomuudesta ja sanottu, että älkää turhaan omatoimisesti ainakaan pitkään yritelkö, että tuutte sitten hakemaan apua lääkäriltä. Nyt sitten raskaus onnistuikin luomuna ja vaikka alkuun oli parikin keskenmenoepäilyä ja nyt jo muutaman viikon ajan kipeitä supisteluja, raskaus on ollut helppo. Jotenkin musta tuntuu, että oon pelännyt koko ajan, että koska kaikki menee liian helposti, se kostautuu jossain vaiheessa :cautious: Mutta nyt kun viikkoja on ensi viikkoja alkaa olemaan niin paljon, että ollaan "aktiivisten hoitojen" sisällä, mun mieli on rauhoittunut ihan valtavasti. Ja mieskin ihanasti osaa rauhoitella mua. Yleensä auttaa jo se, että selitän ääneen, mistä nyt taas hermoilen. Eli kyllä se tästä hiljalleen iloksi muuttuu! :love:

Lillimaria, 21+6
 
@Lillimaria juu, nyt alkaa olla kaikki isommat tavarat hankittu/tilattu. Tilattiin eilen myös itkuhälyttimet, hoitoalusta ja yksi puuvillainen viltti jollyroomista. Sit onkin enää melkein perushoitosälää, jonka saa prismasta, ja tietty vaatteita pitää hommata lisää. Koska vauva kuitenkin syntyy ihan kesän korvilla, haluis ostaa lyhythihasiikin bodyja ja niitä ei juurikaan oo vielä kaupoista löytynyt. Eli loput vaatteet ostetaan pikkuhiljaa ja varmaan lähempänä laskettua aikaa. Kunhan äitiysloma alkaa, niin sitten ajattelin aloittaa sen pesurumban ja tavaroitten järjestelyn. Sitä ennen ompelen vielä parit kankaat vanhaan sitteriin ja muutenkin neulon vauvalle. Mä oon tällanen, että tykkään tehdä jotkut asiat todella hyvissä ajoin ja suunnittelen kovasti ja otan asioista selvää huolellisesti ennen hankintoja. Kuitenkin sitten kun jotain on päätetty hankkia niin en malta jättää sitä odottelemaan :LOL:

Täällä 22+2 ja pikkuinen on hyvin vilkkaalla tuulella :love:
 

Yhteistyössä