Toukokuun toukat 2018 *kevät 2018*

@Vesinokkaeläin Meillä vauva ei vielä noin kovasti venyttele, mutta välillä tulee kyllä kunnon monaisuja ylävatsalle. Melkein välillä säikähtää :LOL: Mutta kyllä mäkin yhtenä iltana aloin jo saamaan paniikkia aikaiseksi, kun hoksasin vauvan olleen monta tuntia liikkumatta. Mutta kyllä se kunnon jumppa siellä sitten vihdoin alkoi :love:

@AuroraBorealis32 Me saatin kanssa äitiyspakkaus viime viikolla. Oli kyllä ihana hypistellä kaikki läpi! Tykättiin molemmat melkein kaikista kuoseistakin. Pitäisi vielä vaan pestä ne ja tarksitaa kaikki napit ja kiskoa lahkeet ja hihat läpi :sleep:

Me saatiin ainakin nyt alustavasti päätettyä kummit. Ei vielä varmaan muutamaan viikkoon pyydetä, mutta ei ainakaan tarvii enää asiaa miettiä (y) Nimikin muksulle on jo suunnitelmissa. Tai siis yksi ns. ykkösnimi ja sitten pari muuta vaihtoehtoa, että jos ei nimi tunnukaan sopivan pikkuiselle ;)

Ekat kestovaipat on kanssa ostettu jo. Pitäisi vaan hiukan jostain vielä selvitellä, että kuinka paljon niitä nyt oikein pitäisi ostaa...
 
@AuroraBorealis32 ja @Lillimaria oliko äitiyspakkaus vielä 2017 mallia? Tässä kun miettii milloin sen tilaa kun vähän kiinnostais jos saattais saada sen 2018 mallin. :D Töistä on mullekin jo myönnetty äitiysloma ja se oli kiireisin noista hakea. (y)

Täällä 24+6. Nyt oon päivystänyt to ja su, viimeinen tällanen rankempi päivystysrupeama ennen äitiyslomaa. Ensi viikolla vielä ti ja sitten maaliskuussa pari arkipäivää. Ihan voittajaolo kun noista selvisi vaikka väsyttääkin nyt aika paljon. Vauvakin potki mukana päivystyksen ja aamulla kotona nukkumaan alkaessa veti sellasen kunnon nopeet potkusarjat. :love: Ei ois kyllä tullu liikelaskennasta mitään kun niin nopeesti potki, onneks sitä ei tarvii tehdäkään ainakaan vielä :giggle:.
 
Meille tuli kans 2017 pakkaus.

Meillä kanssa vauva on kova mylttäytymään ja on nyt viihtynyt jo pidempään melko samoissa asemissa (poikittain), joka alkaa itsestä tuntua jo hiukan inhalta, Mietin jo että jos hypin tasajalkaaa niin suostuskohan se vähän vaihtaa asentoa :cautious:

Viikonloppuna tuli plärättyä vaatteita läpi mitä on saatu, ja luulin ettei pienen pieniä vaatteita ole, mutta niitä olikin sitten melkein eniten, ups. :ROFLMAO: Vielä maltoin mieleni, etten ruennu pesemään, vaan jätän sen vielä tuonnemmaksi, ettei ihan tumput suorina tarvitse kevättä olla... :whistle:

6,5vko äitiysloman alkuun, voi kumpa ois ees jokseenkin liikuntakykyinen vielä silloin, eikä ruppeis paikkoja ihan tolkuttomasti kolottaa, pääsisi koirien kaa kevät hangille. (y) Just tänä aamuna tosin heräsin siihen, että selkään koskee ja kovasti, onneksi lähti helpottamaan kun lähti liikkeelle..

Mieva27+6
 
Mulla on onneks selkäkipu silleen helpottanut ettei enää joka päivä oo kovia kipuja. Tää BBhugme-tyyny on kyllä pelastanut mun järjen. Oon hyvin tottunut sen kanssa nukkumaan kyljelläni ja aamuisin ei oo selkä yhtään kipeä. Nyt on alkanut vähän lonkat kipeytyy niin, että en voi enää leveällä satulatuolilla istua. Töistä löytyy yksi kapeampi niin pitää yrittää se aina aamuisin kaapata itselle. :LOL:

Meidän vauva oppi eilen, että voi potkia nopeita sarjoja ja että voi nyrkkeillä samaan aikaan kun potkii. Aivan ihana miten innoissaan sitten pisti menemään pitkin iltaa :love:. Olo on kyllä todella onnellinen ja innolla odottelen äitiyslomaa ja pikkuisen tuloa. Nyt venaillaan varmaan maalis-huhtikuulle että jatketaan hankintojen tekemistä. Tällä aikaa voi sit keskittyä itse tekemään, neulomaan ja ompelemaan kaikenlaista. (y)
 
Täälläkin vauva kovasti potkiskelee ja pariin kertaan on jo näkynyt potkut ihan vatsan läpikin!

Mulle tehtiin sokerirasitus jo 23+4, kun se oli mun vika saikkupäivä. Mun on tosi vaikea olla aamuisin pois töistä ja en halunnut olla pois heti, kun töihin vihdoin pääsi takaisin kuukauden sairasloman jälkeen :sick: No, raskausdiabeteshan sieltä sitten löytyi. Tai tosi lievänä, mutta on kuitenkin. Nyt sitten pitää tehdä 12 pv seuranta kotona ja mä niin inhoan sormenpäihin pistämistä... Eikös voisi napata mistä tahansa muualta ne veripisarat :p No, tulipahan potku persuksille ton ruokavalion kanssa. Muutenhan mä syön iahn aikuisten oiekasti tosi terveellisesti, mutta kaikki herkut on mun pahe. Vaikka hoitaja sanoi, että ei tää pelkästään omista elämäntavoista riipu, niin nyt on ainakin motivaatio korjata niitä. Isona plussana on nyt se, että pääsee vihdoin saikun jälkeen liikkumaan, joten sekin auttaa hiukan! Kunahn pikkusella olisi kaikki hyvin ja saisi kasvaa rauhassa niin millään pistelyllä ei oo niin väliä :love:
 
Toi sormenpäiden pistely kyllä on tosi ärsyttävää :D tai siis kun ei se ainakaan itteä koske, mutta ei sitä huomaamattakaan voi olla. o_O

Sit vähä omaanapaa//
Eilen tuli huomattua, että maha todella jo on tiellä, eikä vaan vaatteet kutistu pesussa:X3: Tuli pieni välikohtaus koirien kanssa lenkillä ja jouduin oman karavaanini (kolme isoa koiraa) kanssa rämpimään umpihankeen pellolle, siellä läpimärkänä hiestä rämpiessäni ja kirotessa niin vastaan tullutta arjen sankaria, kuin tilanteesta hämille menneitä koiriani, mietin hetken miten paljon tyylikkäämmin tämäkin episodi olisi mennyt ilman mahaa:LOL:

Niin ja ihan hirveesti tekis mieli jo rueta väkertää lastenhuonetta, mutta ehkä ois vähä aikaista.. :unsure:

Rv28+2
 
@Mieva Mä osaan niin kuvitella tuon tilanteen ja pellolla rämpimisen On isossa mahassa hyvätkin puolet. Mies kertoi, että olin Prismassa kääntynyt jotenkin varomattomasti ja takana tuleva hiukan vanhempi nainen joutui jotenkin siinä väistämään. Oli kuulemma näyttänyt siltä, että alkaa raivoamaan mulle siinä (mulla ei ollut hajuakaan koko tilanteesta...). Sitten se nainen oli huomannut mun vatsan, tuijottanut sitä hetken ja alkanut vaan hymyillen kävelemään pois. Eli mun normi mokailunkin saa laitettua raskauden piikkiin vaikka se ei siihen mitenkään liittyy :D
 
Täytyy kyllä myöntää, että pikku hiljaa on alkanut olla aika väsynyt iltaisin tähän mahaan. Tai se on alkanut väsyttää. Se on painava, se on tiellä, rajoittaa liikkumista. Tietysti se on myös ihana, mutta näin illalla sen herkemmin unohtaa. Varsinkin kun käy saunassa. Jotenkin se silloin painaa erityisen paljon.

Sain tänään myös selville lisää raskauden iloja. Viime aikoina korviin on särkenyt niin kävinpä tänään korvalääkärillä. Tämä sitten kalasti toisesta korvasta vahatulpan ja kertoi että raskauden aikana myös korvakäytävissä voi olla turvotusta ja tämän takia herkemmin korvakäytävän tulehdusta o_O Siis oikeesti, korvakäytävätkin turpoo :ROFLMAO:. Ja turvotuksesta puheen ollen, käytiin viikonloppuna ajelemassa Oulussa keikka ja ihmettelin sit kun paino nousi äkillisesti 1-1,5kg. No, eilen sit saunomassa huomasin, että sääret näyttää ihmeellisen turpeelta ja kyllä vaan, niihin jää syvät kuopat kun painaa niin siellähän ne lisäkilot nesteenä luuraa :cautious:. Pitää varmaan stixata virtsa ettei oo proteinii ja mitata verenpaine mutta eiköhän tää ihan pitkistä ajomatkoista johdu. Niin että tää mamma viettää sit viikonlopun sängyssä makoillen jalat ylös nostettuna (y)
 
Terkkuja tauon jälkeen täältäkin. Viikko 29 tärähti tänään käyntiin, eli rv28+0 menossa. Huimaa vauhtia viikot rullaa kohti synnytystä, hurjaa!! Joko muilla pyörii mielessä synnytys? Ootteko ensikertalaiset käyneet vielä tutustumassa synnytyssairaalaan? Meillä se ois suunnitelmissa miehen kanssa tuossa maaliskuussa.

Me oltiin pohjoisen lomalla viime viikko ja pääsin kuutena päivänä ladulle asti, viitenä päivänä suksi luisti ja tuntui hyvältä, mutta viimeinen päivä taisi olla liikaa... Omista kyvyistä intoutuneena taisin lähteä vähän turhan kovalla tahdilla ja sykkeet aivan pilvissä. No mökin sohvalla oli hyvä pötköttää loppupäivä :ROFLMAO: Mutta selvästi mäkien ylöskapuamisessa huomasi, että joku lisäpaino oli mukana :whistle:

Maha alkaa olla tiellä, kenkien jalkaan vetäminen alkaa olla vähän hankalaa ja sängystä ylöspääsy ei onnistu niinkun ennen. Mutta taitaa kuulua asiaan. Ja vauvan möngerrys tuntuu (toistaiseksi) aika ihanalta, vaikka varmaan se tukala olokin on vielä nurkan takana tulossa :LOL:

Hyvää vointia kaikille möhömahoille!

Toukkis ja sintti 28+0
 
@ToukkaHaave87 , Täällä itseasiassa just tän viikkoa on synnytys pyörinyt mielessä. Sairaala itsessään on liiankin tuttu, noin niinkun työni puolesta osastot tulleet tutuksi, mutta asiakkaana en ole ollut. :D Ja se ehkä lisää vielä mietteitä, että tulet olemaan omalla työpaikallasi..tiloissa... :cautious:

Kenkien laittaminen tosiaan on jo semmosta ähellystä, et hermo palaa.. en käsitä miten tuntuu ettei ranka vaan taivu, ja muutenkin babyboy kyllä monottaa siihen malliin heti jos en kule ryhti suorassa..:ROFLMAO:

Kuun lopussa oisi neuvola, pitänee siellä ottaa työkykyisyys puheeksi, tämä viikko oli aika vaikea töissä, oksensin useampana päivänä, useampaan kertaan ja huimaus oli kaverina heti jos vähänkään tuli lattian rajassa jotain tehtyä. :confused: Ja iltaisin olin ihan kuoleman väsynyt, parhaana iltana olin seitsemän aikaan jo sängyssä.

Tänään 1,5h koirien kanssa jäällä tuli tepasteltuu, kilometrejä tuskin montaa kerty, sen verran rauhakseltaan tuli tepasteltuu. Oli ihana aurinkoinen sää! Loppua kohti tuli jotain kiristämisen tunnetta(supistelua?) mahaan, ja vähän ennen sitä vanhin koira rupesi kulkemaan ihan minun vieressä, kerkisin vielä tuumata, että juokse vaan kavereiden kanssa, ja samassa tuli tuntemuksia vatsaan - joko ajoitus tosi hyvä, tai sitten koiruus vaan ties, et emäntää pitää nyt vähä seurailla.:love:

Rv29+3
 
Mulla on vasta 26+2, mutta jo kolmisen viikkoa eteisessä ollut pieni jakkara ja pitkä kenkälusikka, että saan kengät jalkaan :D Mä en tiiä, että vaikuttaako se, että oon lyhkäsen puoleinen, joten vatsa tulee jo tosi korkealle ja tuntuu kyllä painavan aika pahasti, jos kurottaa varpaisiin o_O Leikkasin varpaan kynnetkin nyt tosi lyhkäsiksi, ettei sitten tarvii pyytää miestä leikkaamaan kauhean montaa kertaa x) :barefoot:

Synnytyssairaalaan aateltiin mennä huhtikuun alkupuolella. Mutta muuten tein jo alustavan synnytystoivelistan valmiiksi :)
 
Onhan toi synnytys jo jonkin verran mietityttänyt mutta ei vielä paljoa. Lähinnä niin, että on miettinyt missä haluaisi synnyttää kun täällä kohtuu lähellä on kuitenkin useampi mahdollinen paikka. On tullut työn puitteissa nähtyä niin alatie- kuin sektiosynnytyksiä ja toivon kyllä että ihan normaali alatiesynnytys onnistuisi. Sit sellanen epärealistinen pelko, että kun oon itse kohtuu pieni, niin se jotenkin vaikuttais ettei vauva mahtuis tulee. Vaikka tiedänkin että ne sisämitat on ne mitkä ratkaisee, niitä kun ei vaan itse voi arvioida :confused:

Mulla on ollut jo selän vuoksi pidempään vaikeeta laittaa välillä kenkiä niin siinä en oo huomannut vielä lisävaikeuksia mutta vessassa käyminen on hankalaa. Tai siis ei siinä muuta mutta pyyhkiminen, varsinkin kun selkä taas ei niin tykkää taivutuksista sivulle, joita nyt joutuu tekemään. Ummetus vaivaa, jos muistaa joka päivä ottaa vi-sibliniä niin selviää vähän helpommalla. Nyt onneks näyttää että turvotus on lähtenyt poistumaan jaloista tai ainakin painoo 600g vähemmän kuin eilen (y)

Eilen yritin netistä opiskella kestovaippailusta ja tilasinkin sit Briteistä muutamia kestovaippoja kokeiluun. Tavoitteena ois mennä silleen osittain kestovaipoilla ja osittain kertakäyttösillä. Jos jaksais kotona käyttää suurimmaks osaks kestoja niin ois kuiteskin ekologisempaa ja säästäis aika paljon rahaa. Saa nähdä miten käy. Löytyykö muita kestovaippailusta kiinnostuneita?
 
Meillä ei ole mitään pienintäkään kiinnostusta kestovaippailua kohtaan, vaikka vissii ihan taloudellinenki säästö Ois. :oops:

Mie olin, jotta tilaanpa pari tuttipulloa, mutta ai luoja, noitaha on miljoona erilaista! :eek:Kyllä ennen kaikki oli helpompaa ! :ROFLMAO:
 
Täällä myös mennään kertakäyttövaipoilla. Taitais olla aika ruveta vauvanhuonetta hiljalleen laittamaan, meillä se huone on vielä aivan täysin varasto-/pyykinkuivatus-/romuhuone. Muutaman viikon sisällä tulee se äitiyspakkauskin ja maaliskuussa vaunut ja kaukalo, niin tilalle olis kyllä käyttöä.. :whistle:
Pinnasänkyä ja hoitopöytää oon tässä viime päivät vilkuillu, onko suosituksia puolesta tai vastaan?

Toukkis ja sintti 28+1
 
Vielä ois kahdeksan viikkoa töitä ja sitten äitiyslomalle (y):D. Mä niin odotan jo sitä. Käytiin koiran kanssa kävelemässä Seurasaaren ympäri ja erehdyin sieltä suoraan kaupoille. No, ollaan miehen kanssa jo ennen raskautta huomattu, että isojen markettien hedelmäosastoissa on jotain, joka saa meidät väsähtämään. Ehkä siellä leijuu ilmassa jotain torjunta-ainejäämiä tms. Tällä kertaa väsähdin kuitenkin niin pahasti, että teki mieli lysähtää keskelle kaupan lattiaa ja alkaa vollottamaan. Keräsin kuitenkin kiltisti kaikki ruokatarvikkeet ja onnistuin jopa raahaamaan ne kotiin saakka. Tulipahan opittua, että nyt ei kannata yhdistellä tällasia rasittavia reissuja. Loppuilta on sit mennytkin sängyssä löllötellessä :(.

Niin joo, äitiyslomasta puheen ollen. Mä oon ainakin ajatellut vasta sitten alkaa laittaa paikat paremmin kuntoon vauvaa varten. Sitten alkaa armoton pyykkääminen kun pitää pestä kaikki vaatteet, harsot, lakanat jne. Saa nähdä kuinka pitkälle maltan venyttää sairaalakassin pakkaamista. Ehkä sen voi tehdä sit kun laskettuun aikaan vajaa kuukausi (n). Pitää vielä harkita löytyykö kotoa sopivaa laukkua vai ostanko sitä varten uuden. Kun haluaisin sellasen, jossa ois useampia taskuja, niin ois helpompi jaotella tavarat siististi. Kestovaippailuun ei kyllä aleta ennen kuin vauva on ainakin 2-3 viikon ikäinen, niin kattoo jaksaako kestovaippoja pestä jo etukäteen vai vasta kun vauva on syntynyt. Toki riippuu varmaan myös siitä, kuinka pitkäksi aika meinaa käydä vauvaa odotellessa.

@ToukkaHaave87 Kuulostaa tosi ihanalta päästä sisustamaan vauvanhuonetta. Kaksiossa kun ei hirveesti sellasta mahdollisuutta ole :ROFLMAO:. Enkä kyllä osaa neuvoa pinnasängyn tai hoitopöydänkään suhteen kun meille ei varsinaisesti tule kumpaakaan. Vauvalle on aluksi korisänky ja sen jälkeen ehkä suoraan sellanen pidennettävä laidallinen rautasänky. Hoitopisteen teen ihan vaan Ikean Malm-lipaston päälle. Tilattiin jollyroomista aivan ihanalla printillä oleva hoitoalusta https://www.jollyroom.fi/lastentarvikkeet/hoitopoydat/hoitoalustat/kaxholmen-hoitoalusta-seepra-printti . Toi on sellasta muovitettua kangasta. Ajateltiin että saa tarvittaessa helposti pyyhittyä tai suihkuteltua puhtaaks. Todennäköisesti käytetään sen päällä jotain ohutta kangasta tai pyyhettä, että vauvan ei tarvii kuitenkaan suoraan viileällä muovipinnalla makoilla. Sen saa sit myös tarvittaessa heitettyä pesukoneeseen, jos tulee suurempi vahinko, ja itse alusta säilyy siistinä (y). Mutta tosiaan, kun tää on meille ensimmäinen vauva, niin nää pohdinnathan on tosiaan vielä vaan pohdintoja. Aika sit näyttää osuttiinko lähellekään oikeaa :).
 
Meillä on gulliver pinnis ja hoitopöytä. Lipasto vauvan vaatteille pakko osta vielä. Muuten kaikki ostokset tehty. Kantoreppu ja liina vielä ostamatta. Ja jotain hoitotarvikkeita... Ensi kuussa laitetaan paikat kuntoon, ja huhtikuussa otetaan rennosti ja odotetaan vauvaa :)

28+6
 
Meillä on tavoitteena, että kaikki olisi tehty sitten kun äippäloma alkaa :D Sitten voi keskittyä lähinnä kutomaan, näkemään ystäviä ja perhettä jne. Mutta katotaan nyt miten tässä käy. Meidät tuntien kiire tulee kuitenkin :whistle:

Me ollaan sovittu niin, että molemmat voi käyttäää niitä vaippoja, jotka tuntuu itelle luontevimmilta. Ollaan siis hankittu kestovaippoja ja aiotaan hankkia vielä kertiksiäkin. Mahdotonta vielä sanoa, että kummat tulee enemmän käyttöön, kun mitään kokemusta aiheesta ei vielä oo... o_O
 
30+0! Hurjaa.. 30pv äitiysloman alkuun. (y)

Ensikuun puolella kyllä pitää todella rueta vetämään yhteenvetoa siitä mitä nyt saadaan mistäkin ja mitä pitää vielä hankkia. Vähän sekavaa, kun moneen suuntaan ollut puhetta ja nyt pitäisi muistaa keltä ja mitä (monilla siis taapero, jolta vapautuu nyt esim. pinnasänkyä, turvakaukaloa ym). :LOL:

Olenko muuten ainut joka ei tunne oloaan hehkuvaksi ja piereskele sateenkaaria? Mua ahdistaa suunnattomasti oma olomuoto, ajattelin aina, että sitten joskus kun olen raskaana niin se on varmaan elämän kauneita aikaa - hitot! (n) Koen jotain hiton riittämättömyyden tunnetta ulkonäöstäni, etten riitä miellyttämään ukkoani, vaikka hän ei todellakaan ole sanonut näin, päin vastoin, mutta koen tilanteen silti noin.. :unsure: Mietin voiko tämä ahdistus olla sitä, kun olin nuorempana ylipainoinen ja sain pudotettua painon ihanteeseen ja sanoin etten ikinä enää paina niin paljoa, ja nyt raskauden myötä kiloja on tullut reippaasti ja painan kohta yhtä paljon kun silloin kuin olin painavimmillani. :confused:

Edit// onko kellään tietoa fb ryhmästä johon mahtus? Tai onko toukokuisilla wappiryhmää? Ois kiva Vähä aktiivisemmin päästä jutustelemaan. :)
 
Viimeksi muokattu:
Toukokuisille on fb ryhmä olemassa, johon kaikki pääsee - "toukokuiset 2018".

Mulla ei ulkonäöstä paineita, vaikka nuoruudessa ollut syömishäiriö, koska se on vain väliaikainen juttu :) Naama on hyvässä kunnossa ja kohta on kesä, pääsee lenkkeilemään. Kevätaurinko vähän piristää ;)

Harmittaa enemmän, että on menkkajomotuksia, suppareita, iskiasvaivoja yms. Pelkään vähän ennenaikaista synnytystä, vaikka 27+2 paikaot olivat vielä kiinteät ja kiinni. Menkkajomotukset herättävät jopa öisin.

Aurora, 29+2 :)
 
Mäkin unelmoin, että kaikki olisi valmista kun mammaloma alkaa reilun neljän (!!!) viikon päästä, mutta meidät tuntien aletaan silloin vasta raivata huonetta.. :whistle:
Tänään tuli äitiyspakkaus, jännää :love: Taas jotenki todellisempaa, että meille on tulossa ihan uus tyyppi :) Myös pinnasänky ja hoitopöytä on katottuna, enää uupuu tila :LOL:

Kivaa loppuviikkoa kaikille!!

Toukkis ja sintti 28+4
 
@Mieva Mulla oli vastaava johonkin viikolle 20 saakka. Nyt kun vatsa on jo selkeästi iso, oon jotenkin osannut paremmin nauttia muuttuneesta kropasta. Liittyy varmaan siihenkin, että oon oikein yrittänyt hankkia vaatteita, joissa tuntisin oloni sekä mukavaksi että nätiksi. Onneksi kirppiksiltä ja tuttavilta on löytynyt aika hyvin. Mutta mua kyllä jo etukäteen ahdistaa, että kun nää kilot pitää joskus saada pois :/

@AuroraBorealis32 Mitä ne on neuvolassa sanonut noihin supistuksiin ja menkkajomotuksiin? Jos se lainkaan lohduttaa, niin mulla ne ei oo saanut ainakaan mitään vielä kymmenessä viikossa aikaiseksi :) Nyt vaan katsotaan taas pissa, kun niitä on nyt enemmän taas ja 2 virtsatietulehdusta on jo tässä raskaudessa ollut niiden pahenemisen taustalla. Mutta kyllä mäkin siitä huolimatta välillä paikoin, että pysyisi vielä vatsassa :/

@ToukkaHaave87 Näin mäkin epäilen meillä käyvän xD Miten muuten, tuliko vielä 2017 pakkaus?
 
@Lillimaria 2017 pakkaus tuli, eipä taida toukokuisilla olla mitään jakoja siihen uuteen pakkaukseen, kun se pitää maaliskuussa viimeistään tilata. Tai no ihan jos rimputtelee sinne lähelle pääsiäistä ja maaliskuun loppua, niin sitten ehkä pieni mahollisuus. Viime vuonna uusi lähti jakoon vasta huhtikuun lopulla. Kaks vuotta sitten kans huhtikuun puolella ja kolme vuotta sitten maaliskuun lopussa.
Mutta vanha pakkaus oli kyllä mun mieleen, niin ei valittamista. Erityisesti pöllökuosinen makuupussi on ihana :love: Ja ollaan saatu viikonlopun aikana romuhuonetta tyhjennettyä, ehkä sinne vielä saadaan uuden asukin kamppeet mahtumaan :)

Toukkis ja sintti 29+1
 
@Lillimaria olen 2 x käynyt jo tarkistamassa tilannetta. 1. x neuvolalääkärissä, vissiin rv 24, ja 2. x ihan äitiyspolilla rv 27. Nyt on tilanne pahentunut selvästi. Musta liian usein supistaa ja tuntuu tukalalta :( rv 32 taas neuvolaan, jospa otan uudestaan puheksi. Toivottavasti paikat pysyy kiinni siihen rv 37 asti.

Tänään 30+0 :)
 

Yhteistyössä