Toukokuun toukat 2018 *lokakuussa* <3







Tiedot muodossa
: laskettu aika, nimimerkki, ikä, monesko lapsi, synnytyssairaala. Muutokset ja puuttuvat tiedot punaisella värillä. Kaikkia tietoja ei ole pakko ilmoittaa ja LA tarkentuu myöhemmin:)

24.4.
Niukuli / 35 / ensimmäinen / TYKS

30.4.
tyty79/ 38/ ensimmäinen/ TYKS

1.5.
Uidi / 29 / toinen / TYKS

2.5.
pillipöllö / 30 / neljäs / HYS

3.5.
shake/2.lapsi/LKS.

4.5.
Demppo / 26 / toinen / ?
Saamama / 26 / ensimmäinen / ?
Liilja / 23 / toinen / ?
Sinppis/ 27/ ensimmäinen/ Tyks


5.5.
Suziella / 36 / ensimmäinen / TAYS
Mieva / 25 / ensimmäinen / ?

7.5.
Jembbba / 24 / toinen / KYS
tinuppi / 26 / kolmas / K-PKS

8.5.
miimape / 24 / ensimmäinen / K-SKS
Holpakka / 29 / toinen / OYS

9.5.

Suzu85 / 31 / toinen / OYS
makrilli / 26 / toinen / ?

10.5.
Mirkku_ / 27 / toinen / OYS
Kinuskii / 29 / ensimmäinen/ NKL

11.5.
Felessa / 31 / toinen / KYS
Kiraffi / 33 / kolmas / ?
Emm1/ 25/ ensimmäinen/ TYKS
Elysee / ? / ? / ?

12.5.
Illuminated / 27 / toinen / JS
thya / 33 / ensimmäinen / K-HKS
lehmatyttö / 4. lapsi /

13.5.

Toukkis / 30 / esikoinen / PHKS
Sokolaatisyrän / 27 / ensimmäinen / P-KKS
kebabeläin / 23 / ensimmäinen / ?

14.5.

Po / 31 / kuudes / ?
Tähtisilmä93 / 24 / ensimmäinen / ?
Eufrosyne / 38 / toinen / NKL
JoJoha/ 26/ kolmas

15.5.
Hannili/ 33/ toinen/ K-SKS

16.5.
Mini-n-n / 26 / toinen /K-PKS

17.5.
Mandee / 24 / toinen / SATKS

18.5.
vonpoodle / 30 / toinen / TYKS

19.5.
tiinai / 36 / kolmas / TAYS
Kuppikakkunen / 33 / ensimmäinen / ?

20.5.
Merikki / 37 / toinen / JS

21.5.
Eentpy / 28 / toinen / ?

22.5.
Vesinokkaeläin / 31 / ensimmäinen / ?

23.5.
kristallli / 25 / ensimmäinen / KYS
innap / 21 / ensimmäinen / ?

24.5.

sofiavanessa / 33 / toinen / K-HKS

26.5.
Myy93/ 24/ ensimmäinen/ K-HKS

27.5
jen81/ kolmas/ 36

29.5.
Vesba/ 27/ toinen/ NKL

30.5.
Santso / 27 / ensimmäinen / JS

31.5.
pampulax /37v/ la 31.5 /8.lapsi
TN2/ 34/ toinen/ TAYS




Synnytyssairaalat:
E-KKS: Etelä-Karjalan keskussairaala, Lappeenranta
HYS: Hyvinkään aluesairaala
JS: Jorvin sairaala, Espoo
KAKS: Kainuun keskussairaala
K-HKS: Kanta-Hämeen keskussairaala, HML
K-PKS: Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KOKS: Kymenlaakson keskussairaala, Kotka
KOS(/H): Kätilöopisto (/Haikaranpesä), HKI
K-SKS: Keski-Suomen keskussairaala, Jyväskylä
KYS: Kuopion yliopistollinen sairaala
LKS: Lapin keskussairaala
L-PKS: Länsi-Pohjan keskussairaala
.LS: Lohjan sairaala
MKS: Mikkelin keskussairaala
NKL: Naistenklinikka, Helsinki
OAS: Oulaskankaan sairaala, Oulainen
OYS: Oulun yliopistollinen sairaala
P-HKS: Päijät-Hämeen keskussairaala, Lahti
P-KKS: Pohjois-Karjalan keskussairaala, Joensuu
PS: Porvoon sairaala
SATKS: Satakunnan keskussairaala, Pori
SEKS: Seinäjoen keskussairaala
SKS: Savonlinnan keskussairaala
TAYS: Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS: Turun yliopistollinen keskussairaala
VKS: Vaasan keskussairaala


Edelliset ketjut:
https://kaksplus.fi/threads/toukokuun-tulokkaat-2018.2493452/
https://kaksplus.fi/threads/toukokuun-toukat-2018-syyskuussa.2494104/
 
Viimeksi muokattu:
Täällä pahoinvointi jatkuu edelleen. Yritän tehdä mahdollisimman paljon etätöitä, mutta ei oo super tehokasta sekään kun välillä on pakko maata ja tunnin välein on pakko syödä. Toivon, että tämä viikko olisi pahin ja sitten alkaisi vähitellen helpottaa kuten esikoista odottaessa. Mielellään kyllä hyppäisin jo viikolle 10 milloin viimeksi pahoinvointi loppui. Positiivisesti ajateltuna ainakin tuntee, että raskaus etenee kun olo huononee. Eilen illalla taas oksensin kun pidin liian pitkän tauon syömisessä.

7 +2
 
Heipä hei.

Täällä juuri tikutin plussan! Hieman hämmentyneenä olin, koska alunperin luulin tikuttavani ovista mutta listaan voisi lisätä pampulax/37v/la 31.5/8.lapsi/(sairaalaa en vielä halua paljastaa)
 
Onnea uusille, ainakin Pampulax!
Täällä vasta 6+2, en kestä viikot matelee. Tasan viikko vielä varhaisultraan. Mieliala vaihtelee suuresta ilosta suureen epätoivoon, kyllä keskenmenot jättää jälkensä. Mitään ei voi tehdä kuin odottaa.. Hyvää on, että oireet vahvat, miehen mielestä paljon vahvemmat kuin aiemmilla kerroilla. Kertoi jo varautuvansa henkisesti kaksosiin Ja tämä kuvotus ja outo olo vatsassa, vähän kuin olis nälkä, mutta mitään ei tee mieli ja kaikesta tulee vähän huono olo. Olen yrittänyt jatkaa ihan normaalia elämää ja liikuntaa, mutta vaikealta tuntuu tällä hetkellä. Eilen sain käytyä tunnin reippaalla kävelyllä.
Onko muilla sellaista, että kokoajan turvonnut olo? Pyrin syömään pieniä annoksia ja hyvin sulavaa ruokaa, mutta tuntuu, että pienikin määrä jää vatsaan ja röyhtäsyttää ja nousee ylös ja vatsa turvonnut pallo. Onko tää närästystä? Mä en muista tällaista edellisista raskauksista.
 
Täällä käytiin tänään varhaisultrassa ja siellä masussa köllötteli pikkuinen, jonka sydän löi kovasti ❤ Viikkoja ultran mukaan sittenkin vasta 6+5, mutta sanoivat, että mun kiertoihin nähden kuulostaa ihan normaalilta ja oikealta ☺
 
  • Tykkää
Reactions: Merikki
Mekin käytiin tänään varhaisultrassa. Yksi löytyi ihan oikeasta paikasta ja sydän löi vahvasti, saatiin kuullakin se dopplerin avulla :love: Väsymys ja pahoinvointi ovat jatkuvat kaverit. Nyt ainakin tietää ettei niistä kärsi turhaa.
 
Mäkin voisin tulla listalle :)

14.5./JoJoha/26/kolmas

Jätän tuon synnytyssairaalan kertomatta nyt ainakin toistaiseksi. :whistle:

Tänään töissä piti aamupäivällä muutaman kerran ravata oksentamassa. :sick: Enempi minua silti häiritsee tämä ihan järkyttävä väsymys, voisin vaan nukkua kaiken aikaa. Joka ilta kahdeksan aikaa alkaa silmät vähän painua kiinni, pakko olisi vaan jaksaa, kun pitäisi saada töitä tehtyä, lapset laitettua nukkumaan, ja olisi kiva välillä ihan telkkariakin katsella. :sleep:
 
Heippa!

Täällä myöskin kova turvotus ja ihan mieletön väsymys kaverina. Ja semmonen etova olo ihan ympäri vuorokauden. Ja arat rinnat. Ja pissahätä. Ja varmaankin niitä kasvukipuja/viiltoja tuolla mahan seudulla. Mutta mukava näitä tuntemuksia on kuunnella :)

Onko kukaan pohtinu tuon influenssarokotuksen ottamista? Kun työnantaja sen tarjoaisi ja raskaana oleville THL sitä suosittaa. Viikon päästä on eka neuvola, niin siellä meinasin kysästä.. Mutta kysynpä nyt teiltäkin.. :D

Toukkis ja sintti 8+4
 
Mie en ikinä oo rokotetta ottanu vaikka työni vuoksi sen olisin saanut vuosia, nyt kyllä neuvolassa teki täti harvinaisen selväksi että tulisi se ottaa.. vähä kyllä mietityttää.

Täällä ootellaa jännityksellä millo tulee ultraan kutsu, ens viikolla pitäs käy antaa labrat.

9+1
 
Päivitän uusien tiedot listaan tän päivän aikana kunhan ehdin :) tervetuloa!

Influenssarokotus vähän mietityttää. En oo sitä joka vuosi ottanut, viimeksi taas kun otin niin sairastin kuitenkin rajuna influenssan. :cautious: mutta toisaalta saattaa influenssasta niinkuin kaikista muistakin infektioista tosiaan olla haittaa raskaana ollessa. Saa nähdä. Ehkä nyt kuitenkin otan sen rokotteen.

Mini-n-n + minimuru 8+0 :love:
 
Päivitän tännekkin nyt, vielä pitäs tämä päivä odottaa huomenna meen lääkäriin katsomaan onko matkalainen kunnossa vai sainko keskenmenon. Nyt jo viides päivä kun vuodan verta eikai tässä itellä ainakaan odotukset kovin korkeella ole. Joten huomenna tiedetään tipunko sitten listalta
 
Lista päivitetty! :)

Onko täällä muita kokonaan oireettomia/ joiden oireet hiipuneet? Mulla ei viime torstain jälkeen oo ollut kuvotusta, viimeksi oli kun siivosin koko talon viime torstaina... nyt tietty kauhee huoli että onko siellä mitään elämää... :( muuten on kyllä mahan juilintaa välillä sekä väsymystä ja mahan turvotus on valtaisa. Tissit ei tosin oo enää kipeät.. oon tietty koko aamun googletellu kaikkea... :confused:
 
Kiitos uudesta pinosta!


Täällä pahoinvointi vaivaa edelleen, saikulla jatketaan siis. Tänään taas pääsin oksentamaan heti aamusta.

10+0 olis tänään:love:
Enää pari viikkoa nt-ultraan!
Eilen pääsin taas pikaisesti kurkkaamaan masuun kun neuvolalääkäristä saikkua hain. On se vaan ihana fiilis joka kerta nähdä pieni:love:
 
Lista päivitetty! :)

Onko täällä muita kokonaan oireettomia/ joiden oireet hiipuneet? Mulla ei viime torstain jälkeen oo ollut kuvotusta, viimeksi oli kun siivosin koko talon viime torstaina... nyt tietty kauhee huoli että onko siellä mitään elämää... :( muuten on kyllä mahan juilintaa välillä sekä väsymystä ja mahan turvotus on valtaisa. Tissit ei tosin oo enää kipeät.. oon tietty koko aamun googletellu kaikkea... :confused:
Onpa muitakin :) mulla on ollu tosi vähän oireita koko alkuaikana. Pahoinvointia ihan vähän lähinnä autoillessa. Ainoastaan sienet alkoi yhtäkkiä yököttää ja ne jätin sitte syömättä. Tissit ovat palautuneet turvotuksesta eikä ole enää kipeät. Paino on noussut kolmisen kiloa ja aika on nyt 10+3. En tiedä huomaako ketään mitään. Ei ainakaan ole sanottu.

Ens viikolla sit ultraan. Olisin halunnut myö nipt testin mutta en saanut. Vasta jos ultrassa näkyy jotain kummallista niin sitten. Pelko vammaisesta on kuitenkin olemassa. Maksaa aika paljon omakustanteena mutta voi olla että sit vaan maksan sen jos sitä ei tarjota.
 
@Niukuli onko sulla siis syytä pelätä tavallista enemän vammaisuutta, vai ihan vaan oman mielen rauhan vuoksi nipt-testiä halajat? Mieki jäin sitä miettii ku neuvolassa siitä kertoivat, että miks se ei voi olla rutiinitoimenpide jos on niin luotettava. :eek: tosin ei käryä paljon semmonen yksityisel maksas, et onko sit oikeesti kallis tutkimus?
 
TN2
Tänään 5+6 ja ei ole vielä ollut oikeastaan minkäänlaisia oloja. Sain ensimmäisen neuvolakäynnin 8+6 päivälle eli vielä pitäisi 3 viikkoa odotella

mun tiedot puuttuu vielä myös listalta :)
LA31.5/TN2/34/toinen
 
Täällä kans yks jolla oireet melkein kokonaan hävinny Aamusin ehkä ihan lievää kuvotusta jos oikein kuvittelee. Pystyn syömään ihan normisti ja käymään lenkillä mitä en oo kyenny tekee moneen viikkoon. Kotidopplerilla en oo vielä saanu sykettä kuulumaan, tänään viikkoja 9+1. Viime viikolla varhaisultrassa kaikki oli hyvin. Nt-ultraan kaksi ja puoli viikkoa aikaa.
 
La23.05/Guess89/28/kolmas/koks

Uskaltaudun mukaan. Neuvolaa ei oo varattuna vielä, en ois töitten puoöesta kerinny menemään. Ehkä viikolla 10 tai 11. Ultraan täällä pääsee vasta viikolla 13 niin ei sen puolesta hätää :unsure:
 
Mua vaivaa niin hirvee väsymys et oikein kiukuttaa ja turhauttaa ku en saa yhtään mitään aikaseks. Kotona voisin nukkua yötä päivää. Kurssit painaa päälle ja kämppä on ku pommin jäljiltä :D Ja oikeesti mitään en oo saanu päiväkausiin aikaseks ku käydä töissä.

Influenssarokotteen otan ehdottomasti, oon sen aina ennenkin ottanut.
 
@Niukuli onko sulla siis syytä pelätä tavallista enemän vammaisuutta, vai ihan vaan oman mielen rauhan vuoksi nipt-testiä halajat? Mieki jäin sitä miettii ku neuvolassa siitä kertoivat, että miks se ei voi olla rutiinitoimenpide jos on niin luotettava. :eek: tosin ei käryä paljon semmonen yksityisel maksas, et onko sit oikeesti kallis tutkimus?
Joo miehen suvusta. Jotenkin naiivisti oon luullut että periytyvyyshommat ois selvitetty "joskus" mut eipäs ookaan. Selvisi kivasti sillee 8.vkolla... Nyt sitten selvitellään ja ihmetellään. Niptissä ei näy ku tietyt kromosomivirheet, ei suinkaan kaikkia edes yleisimpiä. Mulla loppuu pian tämä aborttiaikakin vaikka sen jälkeen saakin vielä lopettaa hyvän syyn kanssa. Nipt maksaa halvimmillaan täälläpäin 500 e.
 

Yhteistyössä