Toukokuun toukat 2018 *lokakuussa* <3

Käytiin eilen varhaisultrassa ja kyllä meille taitaa tulla vauva toukokuussa. Vastasi viikkoja 7+2 ja sydän jumpsutti kovasti❤. Ja yksi vauva. Nyt voi huokaista ja odotella nt-ultraa, joka varmaan kk päästä!
Hirveästi ei huvittaisi kertoa vielä kaikille, mutta ennen 12-viikkoa on ainakin 4 juhlat, joissa ravintolaillallisia. Eli huijaaminen miltei mahdotonta. Ja tää vatsa, jäätävä turvonnut alavatsapallo..
 
  • Tykkää
Reactions: Mini-n-n ja Elysee
Kaks vko nt- ultraan, alkaa kai se pikku hiljaa jännittämään.. äiti on ollu hämmentävän innoissaan, joskin omaa realistiseen tapaansa "tekun sillon pieniä olitte ja sitä ja tätä, mutta en kyllä ikinä olisi tehnyt teitä jos olisin tiennyt mitä ne vuodet on!" Ym. :ROFLMAO:

Järki meinas eilen mennä tän migreenin kanssa, kohta vaativat varmasti selitystä (lääkärin todistusta) poissa oloille, sillä olen nyt kk sisään 3pv ollut omalla ilmoituksella pois migreenin takia ja kaksi sattunut viikonlopulle:unsure: ja kohtaukset mennyt rajummiksi, halvausoireet voimistuneet ja oksennan aivan solkenaan vuorokauden, ei hyvä homma...

Mutta muuten tänää oli eka pv ku kahvi maistu ja ok olo. Töissä sain kunnon projektin ja siitä oon ihan täpinöissä!

10+1
 
Täällä eka neuvola oli tiistaina. Juteltiin terkkarin kanssa ne perushommat läpi ja lopuksi lupasi, että kuunnellaan dopplerilla, jos lupaan olla sekoomatta, jossei kuulukaan ääntä. No siinä sitten kaveria etsiskeltiin ja pari kolme kertaa hänet löydettiin, mutta ilmeisesti lähti aina karkuun (äitiinsä tullu) :ROFLMAO: Napakka syke, sanoi terkkari. Maailman kaunein ääni toistaseks, oman lapsen sydän :love:

Ihan hurja väsymys vaivaa ihan päivittäin, 10h yöllä ja kolme päivällä. Ja enemmänkin menis, jos vaan nukkuis.. Etova olo ehkä vähän parempana, kun on löytyny ruokarytmi ja sopivat välipalat :)
 
  • Tykkää
Reactions: Vesinokkaeläin
Eilen oli eka rakenneultra. Oli aika jännää! Eka jännitys oli et onko ketään hengissä kun ei ole mitään oireita pitempään aikaan. No kyllä siellä sydän löi ja saatiin tyyppi hereille ja liikkeelle. Jalat ja kädet kävi kovasti :) kaikki näytti normaalilta. 11+4-7 paikkeilla mennään :) eihän tosta koosta selkoa ota niin pidän oman pääni ja uusi viikko alkaa aina maanantaina ;)
 
Päivitykset tehty, mutta HUOM!! Tästä eteenpäin otetaan huomioon vain punaisella tehdyt päivitykset. On niin hankalaa erottaa tuolta noita mustalla lukevia.

Mä oon palannut kotiin koulupäiviltä Helsingistä. Odottelen edelleen nt-ultra-aikaa, olin jo viikko sitten neuvolassa eikä oo vieläkään tullut kirjettä kotiin. Soitan kyllä pian sinne jos ei ala kuulua, kun pitää tietää päivä että saa järkättyä aikaa mennä sinne.

Täällä ei oikeestaan uutta. Turvotus mahassa on järkyttävää varsinkin iltaisin. Myös huomaa, että sormet on turvoksissa kun sormuksesta jää kauhea jälki.

Mini-n-n ja papu 9+1
 
Heippa! Uskaltaudun minäkin jo keskusteluun mukaan, meidän yllärin (tervetullut sellainen :D) LA on 26.5 ja nyt siis mennään viikoilla 7+5 :love:

Ensimmäinen tulossa ja aika pienillä oireilla selvitty tähän asti, rinnat olivat aiemmin aremmat, nyt vain hieman normaalista poikkeavaa tunnetta niissä.. Pissalla on saanut juosta tiheästi jo useamman viikon ja iltaisin turvotusta on riippumatta siitä mitä on syönyt. Väsymys on melkoista ja voi kevyesti nukkua 2h päikkärit ja mennä siitä muutaman tunnin päästä yöunille ilman nukahtamisvaikeuksia :sleep: Tällä viikolla uutena oireena on ilmestynyt pahoinvointi joka tulee ja menee miten sattuu, en ole osannut yhdistää syömiseen tai pidempään taukoon syömisessä. Pönttöä ei vielä ole tarvinut halailla, mutta vähän on joutunut puhaltelemaan että voi jatkaa hommia.

Kauheasti jännittää tämä alkuraskaus jostain syystä, varmaan liikaa netistä lukenut tuulimunista ja keskenmenoista... Ensimmäinen neuvolakäynti on ensi maanantaina, katsotaan saako ne siellä rauhoiteltua stressaavaa odottajaa :D

Poikaystäväni lisäksi raskaudesta tietää vain paras ystäväni, muille kerrotaan jos/kun selvitään ensimmäisestä kolmanneksesta.

26.5/ Myy93/ 24/ ensimmäinen/ K-HKS
 
Täällä pahoinvointi helpottanut, ainoastaan harvoin enää vähän outoa oloa. Nyt 11+4. Kaksi viikkoa jouduin olemaan saikulla oksentelun takia ja sitä ennenkin käytin kaksi omaa ilmoitusta.

Ens tiistaina nt- ultra, jännittää, paljonko pikkukaveri on kasvanut, oltiin yksityisellä varhaisultrassa viikolla 8.

Nyt on alkanut huomaamaan alavatsan alkavaa pullahdusta ulospäin ja tää yöllinen vessassa ramppaaminen on kyllä aikamoista! Meillä vanha talo ja lattiat vaan narisee kaikki yöt ja mies herää kun menen edestakaisin :D
 
Onpas täällä hiljasta. Mä kävin tänään sikiöseulonnan verikokeissa, samalla otettiin ne sp-taudit ja d-vitamiinitasot.

Ihmettelen vähän, et koko käyntiä ei näy omakannassa. Siis sinne tutkimuskohtaan tulee mulla yleensä aina näkyviin heti kun on otettu ja sit vastaukset jahka ne valmistuu. Mut nyt ei jostain syystä näy mitään... Höh.

Tänään siis 10+0 ja reilut kaks viikkoa tarttis vielä ootella ultraa
 
N93
Kyllä se vaan keskenmeno pilaa seuraavan odotuksen, ei oikein vieläkään osaa ajatella muuta vaihtoehtoa kuin sen, että seuraavansa ultrassa löytyy sykkeetön alkio. Millonhan tässä uskaltaa huokasta.. menis nyt ees 4-5 viikkoa nopeesti tässä. Eka neuvola 23.10. Keskenmenon mukana meni usko myös neuvolaan ja ylipäätään julkiseen terveydenhuoltoon ja niiden resursseihin, joten melko varautuneena oon sinne menossa :D Harkinnassa on, että ostaisin neuvolapalvelut yksityiseltä
 
Täällä harvinaisen huono olo jatkuu. Jospa nyt viikonloppu vapaana auttais piristämään ja helpottamaan vointia. Mä kyllä uskon vahvasti Suomen neuvolajärjestelmään ja suurimmaksi osaksi oon kuullut hyviä kokemuksia. Tosi paljon kyllä varmaan riippuu siitä, kuka on hoitajana, kuinka paljon sillä on kokemusta ja synkkaako henkilökemiat. Kun näin herkkien asioiden äärellä mennään, niin hoitajankin täytyy osata suhtautua oikein odottajan kaikkiin mahdollisiin tunteisiin.

@Vonpoodle voiskohan jossain päin noi seulontakokeet olla viivästetty kannasta, ettei porukka menis niitä itte etukäteen kattelemaan ja mahdollisesti turhaa huolestumaan?
 
Moikka! Minäkin taidan nyt hypätä tähän mukaan. Odotellaan toista lasta ja tähän mennessä mennyt hyvin. Pientä etovaa oloa niinkuin esikoista odottaessa. Huimausta myös jonkun verran, tämä on uutta minulle. Väsymys on välillä hurjaa, mutta ei vielä ihan nujertavaa. Eniten ihmettelen tuota mahaa, joka on jo yllättävän "iso", verrattuna edelliseen raskauteen. Ei ulkopuoliset vielä nää sitä, mutta itselle se tuntuu isolta.
15.5/Hannili/33/toinen/K-SKS
 
Teen päivitykset huomenna. :) kiva kun tulee uutta porukkaa! Koitetaan pitää tää pino hengissä. Oon lueskellut esikoisen odotusajan ketjut melkeen läpi, siellä keskustelu oli kyllä todella vilkasta koko ajan. Toivotaan, että tästäkin tulee aktiivisempi! :)

Olis eilisen iltavuoron jälkeen 14h työpäivä edessä. Rauhallinen tosin mun osalta, koska mulla on tänään vain yksi potilas siinä. Huomenna sit onneks vapaata!

Mulla on niin ikävä poikaa, ollut isällään nyt kun olin koulussa ja nyt oon taas ollut töissä... :( tulee onneksi tänään kotiin vihdoin. :love:

Ja niin, meillä nyt siis molempien perheet tietää raskaudesta, mies ei malttanut olla kertomatta. (n):ROFLMAO: no, toivotaan nyt että kaikki menis hyvin.

Mini-n-n ja papu 9+3
 
Täällä oli mietitty tuota influenssarokotusta. Minä saisin sen työn puolestakin ja olen ottanutkin sen joka vuosi. Taidan ottaa sen nytkin, esikoista odottaessa otin myös, mutta silloin raskaus oli jo loppuvaiheessa. Mulle ei ole tullut mitään oireita rokotteesta niin uskallan ottaa.
Raskaudesta ollaan kerrottu vain minun vanhemmille. Oli vähän pakko, kun yrittivät tarjoilla ruuan kanssa viiniä ja kieltäydyin (mitä en normaalisti tee) ja äiti tietysti heti alkoi epäillä. Siinä kohtaa en ollut vielä tehnyt testiä, mutta kun plussa tuli niin täytyi äitille selittää viinittömyys . Muille sukulaisille kerrotaan varmaan vasta ekan ultran jälkeen (6.11), jos eivät ennemmin arvaa. Esikoiselle ei myöskään olla kerrottu enkä oikein tiedä milloin pitäis kertoa. Hän on kyllä fiksu poika ja alkaa ihmetellä äitin isoa masua. Milloin te muut olette kertoneet isosisaruksille tulevasta sisaruksesta?
Hannili 9+4
 
Mä oon kertonu seittemänvuotiaalle esikoiselle jo. Oli vähän pakko kun pelkää oksentamista kuollakseen eikä uskaltanu tulla huoneestaan ku pelkäs et tarttuu. Mun km-historialla kyllä kerroin, et toiset vauvat syntyy tänne meiän kanssa ja toiset suoraan enkeleiksi.

Mulla on kans hirvee km-pelko, jotenki koko ajan alitajunnas jyskyttää et onko kaikki kunnossa. Viel kaks viikkoa tarttis ultraa odotella. Tosin ei se ultrakaan mua ihan hirveesti huojenna, ensimmäisestä raskaudesta ultrattiin normaali sikiö vko 12 ja neljä viikkoo myöhemmin meni vielä kesken.

Mulla oli tossa ensimmäisessä raskaudessa niin hirvee neuvolatäti, et harkitsin myös sillon yksittyiselle siirtymistä. Kolmesta muusta en sit kerenny vielä käymäänkään. Esikoisesta oli kuitenkin ihana ja tää nykyinenki oli ainaki ensikäynnillä ihan mukavan tuntunen.
 
Kyllähän tässä kirjoittelis jos jaksais :LOL:. Äskenkin otettiin miehen kanssa molemmat tunnin päikkärit. Mittailin tänään huvikseen verensokereita. Aamupaasto 4.4, noin 1,5 h aamiaisen jälkeen 4.2 ja päivällä n 2h ison ruuan jälkeen 5.0. Ei onneks taida olla tulossa diabetesta. (y)
 
Mä sain kuulla tällä viikolla kuulla, että sukuun syntyy toinenkin vauva toukokuussa - ei olla vielä kerrottu sukulaisille, niin ihan hiljaa olin uutisesta, että ei tullut todettua "niin muuten meillekin." :whistle:

Mun maha on todella silmiinpistävä jo, ja mieskin siitä huomauttelee. Kotona kuljen miehen paidat päällä ettei lapset kysele miksi äidin maha on niin iso, ja töissä ihanasti työkaveri lainasi omia työvaatteitaan, jotka ovat pari kokoa minulle isoja - niin maha jää sinne alle piiloon. Eipähän tarvii asiakkaille vastailla mitään. Vaikkakin jos vanhat kuviot toistuu, niin sitten kun tämän julkistaa niin kaikki on sillee "no me onkin vähän mietitty, että ihan kuin näyttäisit siltä." Vaikka raskaus ei tippaakaan näkyisi, niin aina kaikki tuntuu olevan olleen jo niin tietoisia. :rolleyes::cautious:

Mä itse olen tosi skeptinen tän raskauden suhteen, vaikka taustalla ei ole mitään keskenmenoja tai muutakaan "syytä" olla näin epävarma. Mutta tavallaan tuntuu, että ei tämä nyt vaan voi mennä kolmatta kertaa näin hyvin, ei vaan voi. Vaikka oireet on ja maha kasvaa, niin ei se silti vaan voi. Olo on hieman pessimistinen. :whistle:

Mutta huono olo on loppunut, ja väsymys alkanut väistymään. Mutta tissit edelleen särkee ja kasvaa. Ja urheilu on edelleen vähän ei-ei, kun silmissä mustuu ja päässä alkaa pyörimään salilla. Mutta jos jotain hyvääkin, niin alle 3 viikkoa ultraan. :ROFLMAO:
 
Jee, mulla alkaa tänään loma toisesta työstä :) Toinen sit onkin työaikalain ulkopuolinen joten siitä on vähän hankalaa pitää lomaa.

Varasin eilen extempore miniloman mulle ja esikoiselle kylpylään. Ei olla ku pari päivää mut tulee kyl tarpeeseen. Loppuloma meneekin sit töiden, kouluhommien ja esikoisen synttäreiden merkeissä :)
 
Muutaman päivän taas koskenut mahaan ilkeästi, mutta ei mitenkään järkyttävän kivuliaasti, joten kuulunee asiaan. Vielä oisi viikko ja kaks pv ultraan, tulis jo, haluun tietää onko tuolla ketää kotona.. (n)

Viikonloppu oli semmosta tunnemyrskyy et oksat pois, vollaan kyllä samantien jos menee hermo yhtää, onneks ukko suhtautuu siihen vähäeleisen lohduttavasti, eikä vähättelevästi, saattas helvetti olla irti muuten.. :unsure:

Aamulla iski pienimuotoinen shokki kun en mahtunut työhousuihin jotka tuli pesusta, pitänee kaivella kaappeja josko jostain löytys vanhat vähä isonmat.. :eek: kiva tämmönen koko vartalopöhö:confused:

Mieva + solumöykky 10+6
 
Eka neuvola oli tänään. Hyvä kun on tuttu täti, niin ei tarvinnut kaikkea selittää juurta jaksain. Ne kyselylomakkeetkin voi onneksi nykyään täyttää etukäteen netissä, niin ei kulu niihin aikaa vastaanottokäynnillä.

Sain ajan ultraan parin viikon päähän. Harmi vaan että Naistenklinikalla joka olisi meitä lähempänä, ei ollut vapaita aikoja, joten joudun ajelemaan Jorviin asti. Mutta pääasia että pääsee ultraan (y).

Pyysin, josko dopplerilla voisi jo kuulostella sydänääniä. Onneksi täti suostui ja onneksi sydänäänet kuului :love::love::love:! Tällaista tänään.

Eufrosyne 10+0
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä