Toukokuun toukat 2018 *lokakuussa* <3

@MMAK kiitos! :)

Ei oo aikasempia lapsia, et esikoiset tulossa :) Mulla on onneks käynyt niin hyvä tuuri, ettei oireita hirveesti oo. Väsyttää iltaisin ja sammun kun saunalyhty yleensä yhdeksän maissa, turvottaa ja tissit on aika kipeet, eikä mahdu kohta mihinkään liiveihin. Huono/heikko olo mulla on ainoastaan jos en syö säännöllisesti :) mulla tietysti on tuo pcos, et hormooni toiminta oli tosi sekaisin ennen raskautta, niin tuntuu, että tää raskaus on helpottanut tilannetta.

Onko teille sama- vai erimunaiset tulossa? Meillä on erimunaiset tulossa ja toinen on sen takia, pari päivää pinempi. Täällä nyt rv 9+1 ens viikolla taas ultraan ja sit parin viikon päästä on jo nt ultra :)
 
Kristallli, mä tein tulevalle isälle isyyspakkauksen isänpäivälahjaksi esikoista odottaessa. Nyt olis tarkoitus tehdä isille ja taaperolle ja vauvalle samistelupaidat jos tokenen ajoissa ompelukuntoon. Ja Karjalaturnaukseen ostin lipun.

Mulla alkaa ehkä olla pahin pahoinvointi ohi. Enää ei tarvi koko ajan pidätellä oksua. Paha olo on silti edelleen.

Jos ensi viikolla selviäisin ekaa kertaa pariin viikkoon töihin, niin en tiiä oikeen mitä sanois ihmisille. Ehkä jotain että lapsi on ollut sairaana ja itsekin, mut sit jos tulee tarkempia kysymyksiä, niin en tiedä viitsinkö valehdella. Turvotusta on mullakin, mutta en tiedä saisko kumminkin vielä löysillä vaatteilla piiloon.

Kaikki ketkä odottelee vastausta fb-ryhmästä, niin pillipöllö palailee asiaan myöhemmin kun on nyt lapsen kanssa sairaalassa niin ei ihan lähiaikoina pysty vastailemaan viesteihin.

9+4
 
Viimeksi muokattu:
Mä en oo ajatellut vielä hankkia mitään, eihän se vielä ole isä vaan tuleva isä. Tämä isänpäivä varmaan vielä eri tavalla juhlitaan omia isiä kun sitten ensi vuonna onkin omat juhlat :love:.

Mulla maha kans vähän turvottelee enkä pysty enää vetämään sisään. Ei kuitenkaan vielä niin, että kukaan ois sen perusteella kyselly mitään. Olo alkaa ehkä pikku hiljaa parantua. Jospa suotuisa kehityssuunta pysyisi. Nyt on sentään helppo iloita siitä kun tiistaina kuuli, että pikku tyyppi on vielä hengissä. (y)
 
Onko kukaan kertonu vauvasta/vauvoista jo isovanhemmille ja muille perheenjäsenille? Me kerrottiin tulevalle isosiskolle ja tarkotus ois kertoo muille viikonloppuna.. Rv 9+6 menossa, eikä oireita ole enää :) muutaman yönkin saanut nukuttua ilman että tarvii vessaan herätä. Tiistaina olis eka neuvola ja jännittää saadaanko sydänäänet kuulumaan.. rv 8+5 kävin varhaisultrassa ja silloin kakki oli hyvin :love:
 
Vesinokkaeläimen kanssa samoilla linjoilla, ei minunkaan ajatukseen sovi hankkia mitään kun tosiaan vasta tuleva (innokas) isä on :)

Täällä kanssa maha on jo kesto turvotuksessa, tähän asti illalla ollut vain olo kun tynnyrillä, mutta nyt just tuossa aamulla mietin, että nyt saa jo miettiä mitä laittaa päälle, miel ei halua herättää kysymyksiä (meidän kohdalta ehkä näitä uutisia jo vähän odotellaan, joten ei paljoa vaadi että ihmiset rupeaa utelemaa).

Meillä tietää molempien äidit (ukon isä, omani ei), ukon serkku, ja minun pikkusiskoni, sen lisäksi parhaat kaverini ja ukon paraskaveri. Lopuille sisaruksille paljastetaan varmaan ensiviikonloppuna kun on nt ultra käyty ja jos kaikki siellä kunnossa.

Mites muut, teettekö asiasta ns someilmoitusta? Mie paljon sometan, mut tän asian suhteen on vähän semmoset vibat että en ehkä kuitenkaan facessa asiasta huutele vielä ainakaan..

11+3
 
Heippa! Täällä uusi käyttäjä ja toista lasta odotellaan saapuvaksi 15.5.2018. Ensimmäinen syntyi 8/2015 :) Aikas helpolla oon päässyt tän raskauden kanssa, vähän etovaa oloa, väsymystä ja turvotusta ollut, mutta ei pahempaa pahoinvointia. Oon käynyt jo kaksi kertaa varhaisultrassa yksityisellä, koska tätä odotusta varjostaa kaksi perättäistä keskenmenoa :/ Onneksi ultrissa kaikki oli hyvin!
Ensimmäinen oli keskeytynyt keskenmeno ja toinen tuulimuna. Ja nämä molemmat selvisi mulle vasta nt-ultrassa! Ei ollut siis mitään vihjettä, että olisi keskenmenot tulleet, ei vuotoa, ei mitään. Kyllä nuo km:t vaan jättää jälkensä aina, ja koko ajan on vähän kuin varpaillaan. Silti koitan olla stressaamatta ja nauttia tästä raskaudesta :) Tiedän, että kohdalleni on osunut jostain syystä vaan huonoa tuuria, koska alla on kuitenkin yksi onnistunut raskaus. (Syvimmät pahoitteluni ja tsempit muillekin keskenmenon kokeneille..) Juuri näiden tapahtumien takia en uskalla vielä pitkään aikaan päivittää ainakaan facebookiin mitään vauva-uutisia, ehkä vasta rakenneultran jälkeen.. Lähipiiri kyllä tietää ja ovat oikein innoissaan, pomolle en ole vielä kertonut.
Kovasti odottelen nt-ultraa, joka on 30.10., eli vähän reilun viikon päästä. :)
Laitoin myös pillipöllölle viestiä faceen, odotellaan rauhassa.

Mun tiedot:
15.5. / tatak / 30 / toinen / K-SKS

Terkuin: T ja jyvis 11+3
 
Viimeksi muokattu:
Me ollaan kerrottu molempien vanhemmille ja sisaruksille ja mun kolme parasta kaveria tietää, lisäksi muutama työkaveri tietää. Sit kromosomiseulan jälkeen kerrotaan mun mummille ja muille sukulaisille ja kavereille. Ei kuitenkaan meinata postata mitään facebookiin. Jotenkin koko ajan huomaan muuttuvani enemmän ja enemmän yksityisyyttäni suojelevaksi. Ei me mainittu parisuhdettakaan facebookissa mitenkään ennen kuin häiden jälkeen mies päivitti sukunimen ja laitettiin, että mentiin naimisiin. Oli siinä monet ihmeissään :D
 
Me ei olla kerrottu vielä muille kuin mun äidille. Se oli selkeesti jo arvannut asiain tilan meikäläisen muuttuneista ruokailutottumuksista, joten mitäpäs sitä enää valehtelemaan. Lisäksi meidän 3-v. osoitti eilen mun mahaa ja sanoi: "Oho! Mikäs ihme siinä on?" :ROFLMAO: Paniikissa änkytin jotain "Maha on turvoksissa", tmv :LOL:. Ei voida kertoa hänelle vielä, koska sen jälkeen koko maailma tietää...

Facebookissa en aio raskausasiaa julkistaa. Varon myös tykkäilemästä sivuista joista asian voisi arvata.. Enkä aio ostaa mitään vauvakamaa Fb-kirppiksiltä, etten paljastu.. Keskenmenot tekee (valitettavasti) aika varovaiseksi :rolleyes:.

Te keillä on kotidoppler, onko tietoa, tekeekö tuolla halvimmalla mallilla (AngelSounds 100S) yhtään mitään? Kun jos tästä toukkasesta nyt oikea ihminen tulee, jäänee hän meidän toiseksi ja samalla viimeiseksi. Siksi ei viitsisi siihen laitteeseen hassata satasia :sneaky:.

Eufrosyne 10+4
 
Mekään ei olla kerrottu kuin minun vanhemmille, kun se jo niille vähän niinkuin paljastui kun kieltäydyin viinistä . Pojalle ei voi vielä kertoa kun hän sitten kertoo kaikille. Selvästi toivoo sisarusta, kun alkaa useimmilla kavereilla olla jo pikkusisaruksia. Meilläkin on taustalla keskenmeno, niin olen tosi varovainen kenelle kerrotaan ja missä vaiheessa. Tosin nyt alkaa tuntua, että kohta tää näkyy jo väkisin. Miten tuo maha onkin noin pullistunut? Poikaa odottaessa tällainen maha oli varmaan viikolla 16-18. Mieskin sanoi tänään, että tuohan alkaa näkyä! Facessa en paljasta vielä piiitkään aikaan, varmaan aikaisintaan rakenneultran jälkeen.
Hannili 10+3
 
Mä oon kertonu mun vanhemmille, sisaruksille ja parille kaverille. Niin ja toisen työn esimiehelle, koska työ on toimeksiantosopimuksella ja täytyy aika hyvin varautua äitiyslomaan, koska mua ei kukaan voi periaatteessa sijaistaa.

Fb:ssä en meinannut julkistaa, mullakin tota km-taustaa sen verran.

Kauheesti kans jänskää nt-ultra, keskeytynyttä km:a pelkään ihan hirveesti. Reilu viikko viel tarttis ootella. Meinasin mennä uudestaan yksityiselle ultraan mut sit totesin et ei se helpota kun sen hetken.

Tänään jo 11+1 :)
 
Mulla alko eilen illalla ihan järkyttävä kipu alavatsassa ja alaselässä, mitään vuotoja ei ollut - mut kyllä luokaltaan se kipu oli sellaista supistus ja sappikohtaus kun lyödään yhteen, niin lopputulos tuo mitä koin. En voinut kuin itkeä ja maata, pääsin sängystä ylös tänään vasta iltapäivällä. :cry: Ei raskauden kuuluisi sattua, ja vähän alkaa huolesta olla sekaisin. Pitää maanantaina soittaa neuvolaan, en millään haluaisi joutua äitipolille ultraan kuulemaan sitä, että kesken on mennyt - olisi helpompaa ottaa se tieto vastaan tutun terkkarin suusta.

Toi kipu oli jotain niin käsittämätöntä, ja hirveää. kuin päälle jäänyt supistus. Eihän tässä voivottelu auta, mutta kyllä tällä hetkellä epätietoisuus vaivaa todella paljon. :unsure:
 
@MMAK kiitos! :)

Ei oo aikasempia lapsia, et esikoiset tulossa :) Mulla on onneks käynyt niin hyvä tuuri, ettei oireita hirveesti oo. Väsyttää iltaisin ja sammun kun saunalyhty yleensä yhdeksän maissa, turvottaa ja tissit on aika kipeet, eikä mahdu kohta mihinkään liiveihin. Huono/heikko olo mulla on ainoastaan jos en syö säännöllisesti :) mulla tietysti on tuo pcos, et hormooni toiminta oli tosi sekaisin ennen raskautta, niin tuntuu, että tää raskaus on helpottanut tilannetta.

Onko teille sama- vai erimunaiset tulossa? Meillä on erimunaiset tulossa ja toinen on sen takia, pari päivää pinempi. Täällä nyt rv 9+1 ens viikolla taas ultraan ja sit parin viikon päästä on jo nt ultra :)
No hyvä sitten :) Mun tuttu pelotteli kun oli niin vaikea kaksosten odotus ja mulla tota pahaa oloa kesti monta viikkoa, nyt alkanut helpottaa huomattavasti. Huh.. :sick::D Erimunaisia veikkas tuo varhaisultraaja, mutta sanoi että lääkäri vahvistaa sitten. Vau, missä noin usein ultraan pääsee jo alussa? Mä pääsin varhaisultraan vaan siksi kun ei ollut viikoista mitään tietoa ja seuraavaksi sit on vissiin se nt ultra.. Mut sanoi kyllä että loppua kohden on sitten useammin. Nyt on jo itsekin päässyt sinuiksi asian kanssa ja "järkytys" on muuttunut innoksi, onneksi ja kiitollisuudeksi ! :love:

Meillä tietää kans isovanhemmat ja mun siskot ja parhaat kaverit. Mut en kans faceen laita kuin vasta ehkä loppumetreillä.

Tsemppiä kovasti keskenmenon kokeneille, itsellä ei luojan kiitos ole sellaista ollut ja silti se pelko ja jännitys väkisin vähän kulkee mukana odotuksessa, kun nähnyt että se keskenmeno ja kohtukuolema voi osua kenen tahansa kohdalle..

Ja tsemppiä JoJoha, toivottavasti siellä olis kuitenkin kaikki hyvin.
 
Me ollaan kerrottu kyllä jo tosi monelle, muutamat ystävät ollu tietoisia meidän lapsettomuushoidoista ja heille myöskin onnistumisesta kerrottiin aika pian plussan jälkeen. Kummallakin puolella vanhemmat ja sisarukset tietää tästä. Ja nyt jo aika monet kaveritkin tietää. Ollaan tästä raskaudesta niin intona ja onnellisia, ettei oikeen malttanu pitää salaisuutena. Sama homma, jos jotain kävisi, niin siitäkin varmaan tulisi juteltua lähipiirin kanssa.

Tota someasiaa oon pohtinu ja luultavasti siellä jossain vaiheessa tästä kerron. Mutta sen oon päättänyt, että kuvia josta lapsen tunnistaa/kasvot näkyvät en tuu laittamaan. Kunhan saadaan tyyppi maailmaan, ni veikkaan että pienet varpaat tai sormet johonkin kuvaan eksyvät. Mutta ei sen enempää.. :LOL:

Tänään rv11+1 ja viikon päästä maanantaina olisi nt-ultra. Jännittää, mitä sieltä löytyy :love:
 
Poistun keskustelusta. Eilen nt-ultrassa ei löytynyt sykettä, sikiön kehitys loppunut rv 10+6. Eilen oli 11+4. Jotenkin sitä hölmönä aatteli et kaikki on varmaan ok kun varhaisultrassa oli kaikki hyvin 8+4. Toisaalta tällä viikolla oli vahva tunne että kaikki ei ole hyvin. Huomenna soittoa sairaalaan ja varmaan sitten sinne lääkkeelliseen tyhjennykseen. Joka pelottaa iha sikana:( Voi ilmeisesti olla aika kivulias. Vaikka olen melko varma että tämä päättyy kaavintaan, cytotecit ei tehonneet esikoisen kohdalla kun synnytystä käynnistettiin.
 
Viimeksi muokattu:
Kiva ku tänne on ilmottaunu muutama kaksosodottaja :) Meillä kans varhaisultrassa löyty kaks viikkoja 7+4 vastaavaa papusta joilta molemmilta löyty syke. Ultra ois 6.11 nii sitten selviää vieläkö molemmat siellä viuhtoo menemään :) Dopplerilla oon viimeksi tänään ainakin sen yhden sykkeen saanu kuuluviin. Meillä odotellaan 3 ja 4 vauvaa.. Erimunaisia veikkais ja oon ite epäidenttinen kaksonen joten tulee kyllä perimästäkin kaksosuus.

Mutkin saa lisätä listaan
13.5/ susannnaj/24/3&4/-

<3susannnaj & papuset 11+0
 
Viimeksi muokattu:
Holpakka suuret pahoittelut.

Me ollaan kerrottu mun vanhemmille ja pomolle jouduin pahoinvoinnin takia kertomaan. Mulla olis perjantaina parhaiden kaverien kanssa tyttöjen ilta, joten luultavasti kerron heille, vaikka muuten ajattelin, että vasta seulontatulosten jälkeen. Yhden ongelman aiheuttaa yksi ammatillinen illanvietto, jossa helposti paljastuu kun ei juo ja jos sapuskat on erilaiset kuin muilla.

Facebookiin ei varmaan laiteta mitään, esikoisestakin vasta syntymän jälkeen. Muutenkin oon laittanut lapsesta tosi vähän, lähinnä ristiäisilmoituksen ja 6 kk ja 1 v. kuvan.

Hiivatin pahoinvointi jatkuu, sais todellakin loppua jo.

10 +1
 
@Holpakka paljon voimia :(


@MMAK
minä asun pohjoi-savossa. Täällä meillä kaikki käy varhaisultrassa, ennen ensimmäistä neuvolaakaan. En tiiä onko mulla nuita ultria sen takia niin paljon, kun tää raskaus sais alkunsa lääkkeillä(n) mut en valita ihana on päästä taas tänään katsomaan onko kaikki hyvin :love:

@susannnaj
Paljon onnea tuplista! :) ihanaa, että meitä on sattunut näin monta samaan ryhmään :)
 
N93
Täällä tänää eka neuvola, 9+2. En oo osannu vielä päättää annanko kuunnella sydänääniä, jos ei vaikka vielä kuulukaan.. Turhaa lisästressiä tähän:D vieläkään ei uskalla ajatella koko raskautta tosi asiana.
 
Meillä ei yrittänykkää kuunnella ekas neuvolas, sano et seuraavalla kerral, eli viikot sillo ~15.

Huomenna ois ultra, oon nyt kahtena yönä nähnyt iha pimeitä unia :'D Millon siellä ei o mitää ja millon kolmipäinen dinosaurus... vissii vähä alitajunnas jännittää.

Mutta olo on nyt ollu ok, luukuunottamatta sitä, että tein sämpylöitä, jotka jostain syystä aiheuttavat samantien laatan lentämisen. Tosin vasta toisella syönti kerralla osasin yhdistää syy seurauksen. Sen lisäksi vähän vatsaa "pistää" herkästi, vähän yritin tuossa haravoida pihamaata niin armoton pistely alkoi vatsassa ja saman pistelyn saa aikaiseksi esim. Aivastaminen, tai kun koirat jytälti ja niille piti vähän ärähtää kovempaan ääneen. En oikein tiedä onko tuo normaalia, mutta pitänee huomenna kysyä ultran yhteydessä.

Mieva + solumöykky 12+0 (y)
 
Eilisessä ultrassa kaikki hyvin:) hirveesti olivat kasvaneet parissa viikossa ja alkavat jo näyttämään vauvoilta. B vauva vilkutti hirveesti ja A vauva otti ihan rennosti :love:

Tänne iski sit vaan kauhee flunssa:( hirveen pahalta tuntuu ottaa särkylääkettä, mutta pakko, että töissä jaksaa.. jospa menis äkkiä ohi.
 
  • Tykkää
Reactions: Vesinokkaeläin
Hei. Minäkin taidan hypätä tähän remmiin:

mellon/ 39 / viides / 26.päivä / ?

Ekassa ultrassa kaikki oli hyvin. Ensimmäinen neuvola on ylihuomenna. Ihmeellisesti asiat ehtivät unohtua muutamassa vuodessa - tosin tämän pahoinvoinnin kyllä muistan :D <- sopivan vihreä virnistys. Ja mikä se on se juttu, että jokainen raskaus on erilainen? Huono olo on asia, joka nähtävästi minun kohdallani pysyy :eek:

Ja muutenkin: ihan samalla tavalla jännittää, väsyttää, tekee mieli ruisleipää ja grillimakkaraa (minä vanha kasvissyöjä!), samalla tavalla hempat laski saman tien kuin lehmän häntä. Uusia pahoinvoinnintorjujia keksiessä menevät nämä viikot :LOL:

mellon (9+3)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Kristallli
Mulla on taas ihan karmea olo, oksensin aamulla, koko ajan etkö ja mikään ei maistuisi. Esikoisesta tässä vaiheessa pahoinvointi oli jo Poissa, mutta valitettavasti tällä kertaa en ole niin onnekas. Yritän miettiä positiivisesti, että pahoinvointi on merkki hyvin etenevästä raskaudesta ja että keskenmenoriski on pahoinvoivilla pienempi. Tuntuu vielä pitkältä ajalta 2,5 viikkoa ultraan.

Jännää kristallli tuo kaksosraskaus, miten A ja B määräytyy ja miten ne seuraavassa ultrassa tunnistetaan kumpi on kumpi?

Eilen kokeiltiin kuunnella dopplerilla sydänääniä, mutta ei saatu kuuluviin. Syke vilahteli kyllä näytöllä aina välillä. Ja kyllä mä kuvittelin jumpsutusta kuulevani silloin tällöin, mutta saattoi hyvin olla vaan kuvitelmaa.

10 +2
 

Yhteistyössä